چگونه چاق شویم

در

لاغری مفرط هم به اندازه چاقی بیش از حد، آزاردهنده است. بهتر است که افراد خیلی لاغر با رژیم غذایی مناسب به تناسب اندام برسند.9 راهکار در زیر پیشنهاد شده است.

۱ )برای افزایش وزن و چاق شدن بجای 3 وعده غذا 5 یا شش بار در شبانه روز غذا میل کنید 

۲ ) برعکس کسانی که برای لاغری باید غذاهای با کالری پایین مصرف کنند شما غذاهایی با کالری بالا مصرف نمایید.

۳ ) از ویتامین ها و املاح معدنی که در میوه ها و حبوبات وجود دارد در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۴ ) از مکمل های ویتامین استفاده کنید.

۵ ) نوشیدنی کم کالری مصرف نکنید مثل آب گوجه فرنگی یا آب کرفس

۶ ) بین وعده های اصلی یک وعده میل بفرمایید.

۷ ) باز هم برعکس رژیم های لاغری که از پاداش دادن به خود باید اجتناب کنند شما به خودتان پاداش بدهید. 

۸ )در زمان خوابیدن معده تان پر باشد.

۹ ) ورزش را فراموش نکنید زیرا با خوردن غذاهای پر کالری در یک ناحیه از بدن چاق می شوید

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 خطرناک ترین روش کاهش وزن

در
بهار نزدیک می شود ، و بسیاری از افراد در حال حاضر برای کاهش وزن وارد میدان شده اند. برای این که اشتباه نکنید ، طبق گفته پزشکان ، خطرناک ترین راه های لاغری را در این مقاله بخوانید.
 
10 روش کاهش وزن پوچ و پوچ.  شما نمی توانید این کار را انجام دهید!
بنابراین ، 10 راه کاهش وزن بیهوده و خطرناک ترین روش ها:

 

پاکسازی و تخلیه اجباری معده برای کاهش وزن

روشی که در بین دختران جوان محبوب است. خطرناک است که بدن بعد از خوردن غذا به استفراغ عادت کند. فرد زمان دریافت مواد مغذی را ندارد. احساس گرسنگی مداوم ، خوردن مداوم و استفراغ با انگشت زدن در حلق خطرناک است. پس از استفاده از چنین روشی برای کاهش وزن ، فرد به درمان طولانی نیاز دارد.
 

 

نخوردن یا گرسنگی برای کاهش وزن

در بهترین حالت منجر به ناامیدی و افزایش سریع وزن پس از خوردن می شود. در بدترین حالت ، بیمارستان ، معالجه طولانی و حتی نتیجه مرگبار طی چند هفته پیش بینی می شود.
 

 

مصرف داروهای ادرارآور یا ملین یا داروهای گیاهی

جز اختلالات متابولیک ، متابولیسم نمک ، کم آبی و سایر موارد برای شما هیچ نتیجه خوبی نخواهد داشت. به هر چیز دیگر ، این روش شما را به هدف مورد نظر که کاهش وزن است، سوق نخواهد داد ، اثر موقتی است و تخلفات حاصل از آن باعث می شود کیلوگرم های قبلی به بدن بازگردد و مقدار بیشتری به آن اضافه شود.
 

 

نوشیدن یک لیوان آب یخ قبل و بعد از غذا برای کاهش وزن

چیزی جز پانکراس و سوء هاضمه به شما نخواهد داد.
 

 

لباس مخصوص با اثر سونا برای کاهش وزن

نه تنها ناراحت کننده است ، زیرا حرکت را محدود می کند و بسیاری از احساسات ناخوشایند دیگر را به همراه می آورد ، بلکه برای مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی ، واریس ، فشار خون، مشکلات پوستی و سیستم تولید مثل نیز خطرناک است. به عنوان یک قاعده ، در افراد با افزایش وزن ، تعداد زیادی از این لیست در دسترس است ، لازم است با پزشک مشورت کنید.
 

 

محرک های عضلانی برقی برای کاهش وزن

هیچ تاثیری در بافت چربی ندارند ، اما ممکن است به شما سوختگی یا آسیب الکتریکی اعطا کند.
 

 

بخیه زدن معده برای کاهش وزن

کوچک کردن معده با بخیه زدن می تواند شما را به سمت معکوس انبساط آن و یا کاهش شدید وزن سوق دهد اما بعد از آن خود را در یک کیسه بزرگ از پوست شل و آویزان پیدا خواهید کرد.
 

 

مش روی زبان برای کاهش وزن

10 راه کاهش وزن بیهوده و خطرناک

مدتی شما را از طعم غذا محروم می کند ، یا به هیچ وجه کار نخواهد کرد ، یا وقتی آن را حذف کنید ، چنان افزایش وزن با سرعت برمی گردد که وزن قبلی برای شما یک آرزو و ایده آل به نظر می رسد.
 

 

و سرانجام ، دو روش بازنده کاهش وزن پوچ و بیهوده!

بلع انگل ها و بلعیدن توپ های نخی برای کاهش وزن

چنرش ترین روش برای کاهش وزن

وقتی کرم ها در بدن شما زندگی می کنند ، آنها واقعاً از رژیم غذایی شما تغذیه می کنند ، اما شما از عملکردهای مهم آنها آسیب جدی می بینید. شما وزن کم خواهید کرد ، اما مریض خواهید شد و خطر آلوده شدن عزیزان را هم دارید.
 
بلعیدن توپ های نخی که در آب خیس شده اند ، در نهایت شما را به سمت میز جراح سوق می دهد. بنابراین ، یک درخواست بزرگ ، اگر به این فکر بیفتید که چگونه به راحتی و به سرعت و سریع دو کیلوگرم وزن خود را از دست دهید ، اول از همه به این فکر کنید که آیا واقعاً به آن احتیاج دارید؟ اگر جواب مثبت است ، با پزشک مشورت کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

داستان مرد اسکاتلندی که 382 روز غذا نخورد

در

آنگوس باربییری
آنگوس باربییری همچنان رکورد طولانی ترین روزه داری را در اختیار دارد.در سالهای 1965 تا 1966 او عملا غذا نخورد. این مرد نه تنها پس از این تجربه زنده ماند ، بلکه مشهور شد.

در ژوئیه 1965 ، آنگوس باربییری به دلیل مشکلات افزایش وزن در بیمارستان بستری شد. وزن اسکاتلندی 27 ساله 207 کیلوگرم بود و پزشکان گفتند: اگر او شروع به لاغر شدن نکند ، عمر طولانی نخواهد کرد.

 

آنگوس ، به توصیه پزشکان ، روزه داری کوتاه مدت را آغاز کرد.(به نوعی اعتصاب غذای خشک کرد) وی در یکی از بیمارستانها بستری شد تا پزشکان بتوانند وضعیت او را کنترل کنند. او مصرف غذای جامد را متوقف کرد ، فقط آب معدنی ، قهوه و چای نوشید. در ابتدا ، آنگوس فقط 40 روز روزه گرفت ، اما او امتناع از خوردن غذا را به طرز شگفت انگیزی تحمل كرد و تصمیم گرفت تا رسیدن به وزن طبیعی ادامه دهد.

 

این مرد مرتباً به پزشكانی مراجعه می كرد كه ویتامین های مورد نیاز را تجویز می كردند. در ابتدا به آنگوس فقط  ویتامین C داده شد ، سپس پتاسیم ، مخمر ، مجموعه ویتامین ها و مواد معدنی وارد بدن شد. وی به طور مداوم تحت معاینه قرار گرفت و تنها چیزی که پزشکان را نگران کرد پایین بودن سطح گلوکز در خون بود. سایر مشکلات بهداشتی که معمولاً با چنین رژیم غذایی ناچیز و البته غنی از ویتامین انتظار می رفت ، بوجود نیامد.

 

آنگوس باربییری

تقریباً یک سال پس از شروع روزه ، پزشکان به بیمار غیرمعمول گفتند که با افزودن شیر ، شکر و نمک به نوشیدنی های خود ، مقدار آنها را به تدریج افزایش دهد. در روز 383 روزه ، آنگوس شروع به خوردن غذای جامد کرد.

 

او موفق به کاهش وزن 125 کیلوگرم وزن شد. طی پنج سال آینده ، او هفت کیلوگرم وزن اضافه کرد ، در آینده ، وزن او ثابت بود. آنگوس رکورددار شد و در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. او زندگی خوبی داشت ، صاحب دو فرزند شد و در سال 1990 درگذشت.

یک دلیل خوب وجود دارد که رکورد آنگوس شکسته نشده است. تجربه او برای سلامتی بسیار خطرناک است و تهدید به مرگ است. تلاش برای تکرار چنین روزه داری طولانی کاملاً غیرممکن است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا لاغر نمی شوم 7 اشتباه

در
چرا لاغر نمی شوم
 
اگر فردی در تلاش برای از دست دادن وزن اضافی ، رژیم غذایی را رعایت کند ، اما نتواند به هدف مورد نظر دست یاید(لاغر شدن)  ، در این صورت حتما اشتباهی در برنامه کاهش وزن و لاغر ی انجام می دهد.
 

 

7 اشتباه رایج در جلوگیری از کاهش وزن

بیایید نگاهی به 7 اشتباه رایج در جلوگیری از کاهش وزن و لاغر شدن بیندازیم:
  •  
  • خوردن میوه ها

در افراد چاق ، روند متابولیسم همیشه کند می شود. گنجاندن میوه ها در رژیم غذایی منجر به افزایش قند خون و تبدیل آن به چربی می شود. حتی مقدار کمی میوه نیز می تواند روند چربی سوزی را به مدت 1-2 روز متوقف کند!
 

میان وعده مکرر 

با مصرف منظم غذا به بدن ، روند چربی سوزی کند می شود. حتی اگر میان وعده ها سالم باشند ، باید از مصرف آنها صرف نظر کنید. روش روزه داری متناوب در مبارزه با کیلوگرم هایی که سرسختانه نمی خواهند مناطق مشکل ساز را ترک کنند بسیار مفید است.
 

پرهیز از پروتئین

بدن برای ترمیم سلول ها به اسیدهای آمینه که از غذاهای پروتئینی دریافت می کند ، نیاز دارد. کمبود آن منجر به مشکلات سلامتی می شود: ریزش مو ، کوچک شدن عضلات و موارد دیگر. این امر 2 هفته پس از حذف غذاهای پروتئینی از رژیم غذایی آشکار می شود. بنابراین نیازی نیست که آن را رها کنید ، اما باید از چنین محصولاتی در حد اعتدال استفاده کنید.
 

صبحانه دلچسب

توصیه می شود صبحانه را تا جایی که ممکن است به ناهار نزدیک کرده و در حالت ایده آل ، از مصرف کامل آن صرف نظر کنید. یک فرد در هنگام خواب گرسنه می ماند ، هنگامی که از خواب بیدار می شود ، در این حالت باقی می ماند. هرچه بدن غذا دریافت نکند ، سریعتر آن کیلوگرم اضافی را از دست می دهد.
 

پرهیز از غذاهای چرب

 در رژیم غذایی برای کاهش وزن باید چربی وجود داشته باشد.چربی  به بدن احساس سیری می دهد و به لطف آن می تواند روزه داری متناوب را تحمل کند. علاوه بر این ، فرد ویتامین های محلول در چربی و اسیدهای چرب ضروری را به همراه غذاهای چرب دریافت می کند. چنین محصولاتی نه تنها باعث لاغر شدن ، بلکه حفظ زیبایی نیز می شوند. همچنین مهم است که غذاهای چرب تولید انسولین را تحریک نکنند. هرچه چربی موجود در غذاها خالص باشد ، برای کاهش وزن بهتر است.
 

لاغر شدن بدون دانستن دلیل افزایش وزن اضافی

عوامل خاصی همیشه منجر به تغییر وزن بدن  و افزایش وزن می شود: بارداری ، ضربه روحی ، استرس ، عدم دقت در رژیم غذایی ، مصرف داروها. آنها باید شناسایی و برطرف شوند. پس از آن ، روند چربی سوزی سریعتر پیش می رود.
 

بیماری و کاهش وزن

ابتدا باید سالم شوید و سپس شروع به کاهش وزن کنید. اگر بدن شما سالم نیست و به رژیم صحیح روی می آورید ، غذاهای مضر را کنار می گذارید ، نباید منتظر نتیجه در هفته های اول باشید. در هفته های اول ، بدن تمام قدرت خود را صرف بهبود وضعیت عمومی شما می کند. اگر شروع به احساس بهتر کردید ، در مسیر درستی قرار دارید ، طرح انتخاب شده را رها نکنید ، و اضافه وزن مطمئناً از بین می رود.

 

نظرات

۱۴۰۰/۱۲/۱۶محبوبیت محصولات کم‌چرب در میان کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند، فقط با عشق به فست فود در میان کسانی که رژیم غذایی برایشان با شکنجه‌های قرون وسطایی قابل مقایسه است، قابل مقایسه است. در عین حال، ماست ها و پنیرهای بدون چربی آنقدر که به نظر می رسد رژیمی نیستند. واقعیت این است که با حذف چربی ها از محصولات با روش های فنی یا شیمیایی، تولید کنندگان آنها را با تقویت کننده های طعم و سایر افزودنی ها جایگزین می کنند که برای جبران طعمی که همراه با محتوای کالری ایجاد شده است، طراحی شده اند. علاوه بر این، برای افزایش ماندگاری چنین محصولاتی، تولیدکنندگان چربی‌های ترانس، چربی‌های تثبیت شده مصنوعی را اضافه می‌کنند که طبق مطالعات متعدد، سطح کلسترول را افزایش می‌دهند. به نظر می رسد که محصول نهایی، اگرچه کالری کمتری دارد، اما به دلیل مواد افزودنی شیمیایی مختلف، تنها تأثیر منفی بر بدن ما دارد.

۱۴۰۰/۱۲/۱۶مشکل موسلی مقدار زیادی شکر و روغن های گیاهی است که سخاوتمندانه توسط تولید کنندگان برای افزایش طعم اضافه می شود. در هر 100 گرم از این محصول حدود 400 کالری وجود دارد.اگر نمی توانید Muesli را برای صبحانه رد کنید، آنها را خودتان بپزید، برای این کار فقط باید آجیل، غلات و میوه های خشک مورد علاقه خود را مخلوط کنید

در ادامه بخوانید...

چگونه وزن خود را کم کنیم؟

در

اگر شما از هر رژیم غذایی برای لاغری خسته و شکست خورده اید، من با معرفی ترکیبات غذایی مشخص ، که به کم کردن وزن و دفع سموم  از بدن شما کمک می کند ، فرایند کاهش وزن شما را آسان تر می کنم.
در اینجا برخی ترکیبات غذایی وجود دارد که به خوبی با طرح رژیم شما کار می کنند. برای یک سفر به مغازۀ عطاری آماده شوید و به زودی برای از بین بردن وزن ناخواسته ی خود آماده شوید.

1. حبوبات در صدر
آرد جو و حبوبات
آردجو در صدر حبوبات یک گزینۀ صبحانۀ چربی سوز خوشمزه است. هر غذا شامل فیبر غیرقابل حل است که گرسنگی را کنترل می کند. به علاوه، حبوبات شامل ریزمغذی هایی هستند که در کاهش وزن کمک می کنند و آن ها می توانند به خوبی جلوی چاقی را بگیرند.
ماست و حبوبات
یک ترکیب کلسیم و ویتامین D می تواند به طور معناداری چربی شکم و جذب چربی را کاهش دهد. حبوبات شامل فیبر این مغذی ها را کامل می کنند. از این دوگانه ی خوشمزه به عنوان یک صبحانه ی سریع یا عصرانه لذت ببرید.
گردو درختی و حبوبات
فیبرهای حل نشدنی در حبوبات به تغذیه ی باکتری های سالم در معده کمک می کنندو ماشه ی تولید یک اسید چرب که التهاب را در بدنتان کاهش می دهد را می چکانند .گردو درختی ذخیرۀ چربی را کاهش می دهد و سوخت و ساز انسولین را بهبود می بخشد.
پنیر و حبوبات
غذاهای غنی از کلسیم شبیه پنیر می تواند به بدن شما کمک کند چربی را بهتر بسوزاند. بر اساس پژوهش، ترکیب پنیر با حبوبات شکل گیری سلول های چربی را تا 73 درصد کاهش می دهد.
2. مقداری دارچین استفاده کنید.
ماست و دارچین
رژیم های غنی از کلسیوم و ویتامین C می توانند به طور معناداری مقدار چربی را کاهش دهند که بدن جذب و ذخیره می کند. وقتی شما کمیدارچین به ماست اضافه می کنید، نه فقط مزۀ خوبی به آن می دهید ، بلکه آنتی اکسیدان های قدرتمند به آن می افزایید.
قهوه و دارچین
دارچین عملاً خالی از کالری است و می تواند یک طعم عمده به فنجان صبح شما بیفزاید. به علاوه، شامل آنتی اکسیدان های قدرتمند است که اثبات شده تجمیع چربی شکم را کاهش می دهد. بنابراین، دفعۀ بعد که به فروشگاه قهوه ی محلی خودتان برای خرید مقداری قهوه رفتید، تأمل نکنید که مقداری دارچین به سبد خریدتان اضافه کنید.
3. آب مرکبات تازه استفاده کنید.
چای سفید و لیمو
چای سفید به روش های مجزایی کار می کند تا به حذف کردن چربی از بدنتان کمک کند. می تواند به طور همزمان شکستن چربی و شکل گیری سلولهای چربی را تسریع کند. چای یک منبع غنی از انتی اکسیدان هاست که باعث حذف کردن چربی از سلولها و کمک به تبدیل سریعتر چربی به انرژی میشود .ویتامین C موجود در یک نصفه لیمو می تواند چربی سوزی را به اندازه 25 درصد تسریع کند.
آب و مرکبات
یک پارچ آب یخ با لیمو،پرتقال یا گریپ فروتهای کاملآ برش خورده ، یک جایگزین عالی برای نوشابه های قندی است. پوست مرکبات حاوی یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که آنزیم های کبدرا تحریک می کند، به خلاص شدن از سموم در بدن و هم سطح کردن چربی در بدن کمک می کند.
4. چاشنی فلفل 
فلفل قرمز و مرغ
برای تهیه جوجه  کبابی از پودر فلفل استفاده نمایید. غذاهای غنی از پروتئین مانند مرغ ، با فلفل تند می تواند سوزاندن کالری را به اندازه 35 درصد یا بیشتر افزایش دهد.
فلفل و تخم مرغ
یک فلفل و تعدادی تخم مرغ بردارید و بشکنید. تخم مرغ سوخت و ساز را سریع می کند و فلفل ها منبع خوب ویتامین C هستند.
گرفتن مقدار کافی از ویتامین C می تواند به مبارزه با کورتیزول کمک کند ، هورمونی که باعث می شود چربی در اطراف کمر شما جمع شود.
فلفل و سیب زمینی
علم نشان می دهد که سیب زمینی واقعآ یک رام کننده ی قدرتمند گرسنگی است که می تواند به شما کمک کند وزن کم کنید.در حقیقت پژوهشگران دریافتند که سیب زمینی واقعآ بیشتر از برنج و جو معده را سیر می کنند.  سبزیجات غده دار نیز یک منبع خوب از پتاسیم هستند،بنابراین آنها می توانند کمک کنند شما تقریبا فوری لاغرتر به نظر برسید. از یک سیب زمینی پخته با مقداری روغن زیتون و فلفل سیاه تازه لذت ببرید.
5. دوست داشتن اسفناج را شروع کنید
اسفناج و موز
موزهای کمی سبز غنی از ماده ای هستند که نشاسته ی پایدار نامیده شده است.این نوع از نشاسته سیری را تسریع می کند و گوارش را پایدار می سازد.بنابراین بدن باید سخت تر کار کند تا غذا را هضم کند و چربی های شکمی را کاهش می دهد.به علاوه موز سرشار از پتاسیم است ، یک ماده مغذی که به دور کردن نفخ مزاحم کمک می کند،شما را لاغرتر و متناسب تر از آن چه واقعآ هستید می کند.
روغن اووکادو سرشار از چربی های مونو آن ستیوریت است که به دفع گرسنگی کمک می کند. و سبزیجات پر حجم و کم کالری شبیه اسفناج کمک می کند شما احساس سیری کنید.مطالعات نشان می دهند که زنانی که سبزیجات تازه مانند سبزیجات برگ دار می خورند ، BMI کمتر و فضاهای میان بافتی کوچکتر نسبت به کسانی که این مواد را نمی خورند دارند.
6. به سادگی ماهی مورد علاقتان را با این ادویه های آسیایی چاشنی بدهید.
تن و زنجبیل
آیا شما شگفت زده شدید که چرا تکه های زنجبیل را در رستوران سوشی ارائه می کنند؟زنجبیل به هضم غذا کمک کرده و از بوجود آمدن چندین ژن و آنزیم که التهاب را در بدن زیاد می کنند، جلوگیری می کند .تن منبع نوعی چربی امگا3 است که  واکنشهای شیمیایی استرس دار را دفع می کند (ذخیره ی چربی را بالا می برند ) ، ژن های چربی را در معده تنظیم  و بزرگ شدن سلولهای چربی شکم را متوقف می کند.
سالمون و سیر
سالمون یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین عضله ساز است و یک برنده است وقتی نوبت به کاهش التهاب می رسد.هرچه عضله ی بیشتری در بدنتان داشته باشید نرخ سوخت و ساز شما بالاتر می رود. تنها سیر را ترکیب کنید. با چربی شکمی سرسخت شما مبارزه خواهد کرد. بر اساس پژوهش زنانی که 80 گرم از عصاره سیر را به مدت 12 هفته مصرف کنند وزن کم می کنند و به صورت قابل توجهی BMI آنها کاهش می یابد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

در

اگر شما دیابت دارید نگه داشتن رژیم غذایی سالم و جالب اغلب دشوار است.اینجا 9 ماده غذایی با ارزش داریم که نه تنها قند خون را کنترل می کند بلکه شما را برای  آشپزی سالم کمک می کند.


مرکبات

مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت سرشار از مقدار زیادی فیبر هستند که برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم می باشد.با این حال شما باید میوه بخورید نه آب میوه.تحقیقات انجام شده نشان داده است که افرادی که آب میوه می خورند از آنهایی که میوه می خورند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

کلم بروکلی

کلمها، مانند کلم بروکلی و گل کلم، حاوی ترکیبی به نام سولفورافان، که باعث بسیاری از فرآیندهای ضد التهابی است که باعث بهبود و کنترل قند خون و محافظت رگ های خونی  از آسیب های قلبی وعروقی می شود.این ماده مغذی را می توان بخارپز،سرخ شده و خام استفاده نمود.(سیارک)

بلغور جو دوسر

بلغور جو درسر مخصوصا نوع فولاد برش آن حاوی مقادیر بالایی از منیزیم است که به بدن کمک می کند تا گلوکز استفاده کند و انسولین به درستی ترشح شود.جو فولاد برش با جو پرک متفاوت است و دارای مواد مغدی و فیبر بیشتری می باشد.

سالمون

سالمون منبع غنی اسید چرب امگا3  می باشد که برای سلامتی و کاهش ریسک حمله قلبی مناسب است.سالمون شما را لاغر نگه میدارد  و باعث کاهش التهاب و بهبود عملکرد انسولین می شود.

لوبیا

لوبیا ها سرشار از فیبر هستند،لوبیاها آهسته در بدن هضم می شوند و در نتیجه باعث ثابت ماندن قند خون می شوند.لوبیاها دارای مقدار زیادی پروتئین و مقدار کمی چربی اشباع شده می باشند.(سیارک)

خرما

خرما شاید در نگاه اول زیبا به نظر نیاید اما مطمئنا طعم شیرین و پر از فیبر بودن خرما آن را به یک میان وعده قوی برای افراد دیابتی تبدیل  کرده است.خرما سرشار از آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد سرطانی دارد و باعث افزایش بینایی نیز می شود.خرما یک نوع شیرین کننده طبیعی است که برای افراد دیابتی مناسب است و جایگزین مناسبی برای شکر می باشد.

گردو

گردو حاوی اسید چرب اشباع نشده به نام اسید آلفا لینولنیک می باشد که برای کاهش التهاب مناسب است.این آجیل که منبع غنی آنتی اکسیدان است خاصیت ضد سرطان،ضد ویروسی و خواص ضد کلسترول بالا دارد و می تواند برای جلوگیری و پیشرفت از بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری قلبی کمک کند.

دارچین

با توجه به مطالعات منتشر شده در مورد مراقبت از دیابت مشخص شده که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که روزانه و به صورت ناشتا 1 یا چند گرم دارچین مصرف کرده اند قند خون آنها تا 30درصد کاهش یافته است.دارچین را می توان با اضافه کردن به چای،قهوه ماست یا هرچیزی اضافه کرد و از مزایای آن بهره مند شد.(سیارک)

ماست کم چرب 

مصرف 125 گرم ماست معادل حدود یک پیاله در روز خطر ابتلا به دیابت را به میزان24 درصد کاهش می‌دهد. البته این میزان برای افرادی که روزانه 4 پیاله و نیم ماست میل می‌کنند به 28 درصد نیز می‌رسد.(سیارک)

 

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم لاغری و کاهش وزن با 9 غذا

در

آیا با غذاهای لذیذ هم می توان رژیم لاغری گرفت ؟ اگر این سوال درست باشد ، خیلی خوب است.بدون شک کاهش وزن و رژیم لاغری سریع با این فرمول ساده برابر است. مصرف کالری شما باید از سوخت آن ، کمتر باشد.
طبق گفته ی هضر مانگری ، RD‌، سخنگوی زن در آکادمی تغذیه و برنامه ریزی رژیم غذایی میگوید که  غذاهای خاص به شما کمک کرده تا وزن بدن خود را کاهش دهید زیرا به شما کمک کرده تا سیری طولانی تری داشته و میل خوردن خود را کنترل کنید.
حتی متابولیسم خود را تجدید بهبود ببخشید. پس این فهرست را وقتی می خواهید به سوپرمارکت بروید ، با خود بردارید :
شکلات سیاه ، سس ، آجیل و تخم مرغ ؟ همه در این لیست قرار دارند. این لیست، رژیم برای لاغری و سیر بودن و رضایتمندی من است.

رژیم لاغری

 

1. لوبیا در رژیم لاغری

لوبیا ، ارزان ، سیرکننده و متنوع و منبع عظیم پروتئین است. لوبیا نیز دارای فیبر بالا و دیر هضم است یعنی شما دچار سیری طولانی تری می شوید که جلوی خوردن بیشتر شما را می گیرد.

2. سوپ در رژیم لاغری

وعده ی غذایی خود را با یک پیاله سوپ شروع کرده و به خوردن کمتر ، خاتمه خواهید داد. مهم نیست که سوپ دارایذرات درشت یا ریز باشد چونکه در اصل ، آبکی است. شما در هر وعده می توانید کالری سوپ را در حد 100-150 نگه دارید. تکه های خامه یا کرده در آن نریزید.(سیارک)

3. شکلات سیاه در رژیم لاغری

آیا می توان شکلات را بین وعده های غذایی قرار داد ؟ شکلات سیاه شیری را ، یک تکه یا دو تکه بردارید. در یک بررسی ، به افرادی که عاشق شکلات بودند ، شکلات سیاه داده شد که چند ساعت بعد از مصرف آن نسبت به افرادی که شکلات شیری خورده بودند ، 15% کمتر ، پیتزا میل کردند.

4. پوره ی سبزیجات در رژیم لاغری

شما می توانید در تمام اوقات ، سبزیجات بیشتری به غذای خود اضافه کنید و از غذاهای "گول زننده ی " خود لذت برده و کالری های مصرفی خود را کاهش دهید. وقتی محققان پن استیت ، پوره ی گل کلم و کدو سبز را به پنیر و mac افزدوند ، مردم ظاهرا این غذا را خیلی دوست دارند. ولی 200-350 کالری کمتر مصرف می کنند. این سبزیجات سالم ، حجم کالری کمتری به این غذای خوشمزه اضافه کردند.(سیارک)

5. تخم مرغ و سس در رژیم لاغری

یک صبحانه ی سرشار از پروتئین ، به شما کمک می کند تا دیگر به اسنک ها در طول روز حمله ور نشوید. در بررسی گروهی از زنان چاق ، کسانی که با 35 گرم پروتئین ، روز خود را شروع کرده بودند- یعنی به احتمال زیاد کمی بیش از آن مقدار که شما می خورید – احساس سیری بیشتری خواهید کرد. این زنان صبحانه ی 350 کالری را خوردند که شامل تخم مرغ و پای سس گوشت بود. اثر این صبحانه ی سرشار از پروتئین تا اثر طول کشید در حالی که این زنان خوردنی های قندی و چرب را نسبت به زنانی که غلات برای صبحانه خورده بودند ، کمتر ملچ ملوچ کردند.

6. آجیل در رژیم لاغری

برای یک اسنک مقوی در زمان دوندگی/شلوغی/هلهلکی ، یک مشت کوچک ، بادام ، بادام زمینی ، گردو یا پی کان ( گردوی آمریکایی) با خود داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که وقتی افراد آجیل می جوند ، به طور خودکار در وعده ی بعدی ، غذای کمتری می خورند.

7. سیب در رژیم لاغری

آب سیب و سس سیب را کنار گذاشته و در عوض ، سیب ، گاز بزنید. کل این یک عدد سیب، ذائقه ی شما را به حدی کاهش می دهد که آب سیب یا سس آن اینگونه نیست.
دلیلش این است که میوه ی خام ، دارای فیبر بیشتری است. همچنین ، جویدن ، سیگنال هایی را به مغزتان می فرستد که چیز قابل توجهی خورده شده است.

8. ماست در رژیم لاغری

خواه یونانی ،خواه سنتی ، ماست برای دورکمرتان ، مناسب است.
در بررسی هاروارد ، بیش از 120,000‌نفر به مدت ده سال یا بیشتر دنبال شدند. ماست ، نسبت به همه ی غذاهایی که بررسی شدند ، ارتباط زیادی با کاهش وزن نداشت.
هنوز اثبات نشده که ماست ، وزن را کاهش می دهد ، ولی نسبت به غذاهای دیگر ، دارای اهمیت است.

9. دارابی و گریپ فروت در رژیم لاغری

بله ، دارابی در واقع به شما کمک خواهد کرد تا چندین پوند وزن کم کنید و برای لاغری بسیار موثر است  خصوصا اگر در معرض خطر دیابت باشید.
محققان در کلینیک اسکریپس در سن دییگو دریافتند وقتی افراد چاق نصف یک گریپ فروت را قبل از هر وعده میل کنند ، تقریبا پوند در عرض 12 هفته کم می کنند.
نوشیدن آب گریپ فروت همین اثر را دارد.
ولی آب گریپ فروت دارای خاصیت " چربی سوزی " نیست فقط به افراد کمک می کند تا احساس سیری کنند.
مراقب باشید : شما نمی توانید گریپ فروت یا آب آن را بخورید اگر تحت مراقبت های خاصی هستند ، پس برچسب روی همه ی نسخه های خود را بررسی کنید یا از پزشک خود سوال کنید. گریپ فروت با تعداد زیادی از داروها تداخل دارویی دارد.
طبق گفته ی دانشمند تغذیه ، پروفسور و محقق جوی دابوست ، برگه ی خرید خود را از پروتئین های ناب ، سبزیجات تازه ، میوه و همه ی حبوبات پر کنید. مهمترین چیز ، در زمان کاهش وزن ، تصویر بزرگ چیزی است که می خورید نه غذاهای خاص.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...