10 ماده غذایی که افراد مبتلا به درد مفاصل باید بخورند

در

 ماده غذایی برای افراد مبتلا به درد مفاصل
دانشمندان اثربخشی این محصولات را اثبات کرده اند که برای افراد مبتلا به بیماری های مفاصل و غضروفی و برای پیشگیری مفید خواهد بود.طبق آمار ، در افراد بالای 50 سال ، در 38 درصد از مردان و 17 درصد از خانم ها آرتریت و سایر ضایعات التهابی مفاصل مشاهده می شود. برای درمان این آسیب شناسی گران و هزینه بر است و اغلب بی اثر است. اما ، خوشبختانه ، سالها تحقیقات دانشمندان کشورهای توسعه یافته ثابت می کند که می توان علائم بیماری را سرکوب کرد ، کند شدن تخریب مفاصل و حتی جلوگیری با شروع استفاده از محصولات در تغذیه و رژیم غذایی.


لیست 10 غذای مفید برای مفاصل و غضروف:

ماهی چرب

ماهی قزل آلا ، ماهی قزل آلا و ماهی خال مخالی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. به لطف آنها ، درد کاهش یافته و سفتی کاهش می یابد. پزشکان توصیه می کنند ماهی را حداقل دو وعده در هفته (حدود 400 گرم) مصرف کنید.

 

سیر

ثابت شده است که مواد فعال سیر مواد محافظتی هستند. علاوه بر این ، آنها دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند.
برای آرتریت ، سیر به ویژه مفید است. از آنجا که عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد. گوگرد موجود در سیر به آزادسازی مقدار مناسب مایعات در مفصل کمک می کند ، بنابراین در برابر یکدیگر کمتر سائیده می شوند.

 

زنجبیل

این مطالعه نشان داد افرادی که بیش از 40 روز  زنجبیل می خورند ، درد مفاصل را کاهش می دهند. با کمک این ماده که واکنش التهابی را در مفصل از بین می برد ، انتشار سیتوکین ها را سرکوب کرد و باعث جلوگیری از نکروز شد. بنابراین ، زنجبیل باید خورده شود.

 

کلم بروکلی

این کلم همچنین با رفع التهاب به جلوگیری از نکروز کمک می کند. کلم بروکلی سرشار از سولفورافان است. این ماده مانع از فعال شدن سلولهای ایمنی و ایجاد فرآیندهای التهابی در مفاصل می شود.


گردو

آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و همچنین با موفقیت در مبارزه با التهاب کمک می کند. مطالعات نشان داده است که این محصول به ویژه برای مبتلایان به آرتریت روماتوئید و بیماری های خود ایمنی روده مؤثر است. شایع ترین آنها بیماری کرون و کولیت اولسراتیو است.

 

انواع توت ها

انواع توت ها مواد مفید زیادی دارند. آنها به کاهش سرعت پیری سلول ها ، حفظ غلظت مورد نظر ویتامین ها و عناصر کمک می کنند. دانشمندان ایالات متحده ثابت كردند كه دو وعده توت فرنگی در هفته غلظت پروتئین واكنشگر C در خون را 14 درصد كاهش می دهد. یعنی ، یک نشانگر التهابی است. علاوه بر این ، توت برای پیشگیری از تصلب شرایین ، دیابت ، سکته مغزی ، حمله قلبی و سایر بیماریهای خطرناک قلب و عروق مفید است.

 

اسفناج

سبزیجات مفید برای مفاصل. اسفناج حاوی مقادیر زیادی کامپفرول آنتی اکسیدان است. این ماده قادر به مسدود کردن واسطه های التهابی سلولهای ایمنی در غضروف و مفاصل است.

 

انگور

آزمایشات نشان داده است که انگور می تواند پیشرفت آترواسکلروز عروق بزرگ را مهار کند. همچنین ، مواد فعال با موفقیت غلظت آدیپونکتین و اینترلوکین 10 (نشانگرهای التهابی) را در خون کاهش می دهند. بنابراین ، انگور باید با بیماری مفاصل و رباط ها خورده شود.

 

روغن زیتون

محصول مفیدی برای اتصالات. دانشمندان دریافتند که یک و نیم ماه نوشیدن روغن زیتون روند تخریب بافت غضروف را به میزان قابل توجهی کند می کند و همچنین کانونهای التهابی را نیز محدود می کند. به خصوص این محصول باید توسط بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید استفاده شود.

 

آب آلبالو

این محصول دارای ویتامین ها و عناصر مفید بسیاری ، اسیدهای آمینه است. این آزمایش نشان داد اگر شش هفته از نوشیدن دو لیوان آب در 7 روز استفاده شود ، علائم دردناک آرتروز به طور قابل توجهی کاهش می یابد. علاوه بر این ، سرعت بازسازی بافت استخوانی تخریب شده افزایش می یابد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا چای سبز میتواند به مفاصل کمک کند

در


چای سبز حاوی فیتوکمیکالها میباشد، نشان داده شده است که این ماده میتواند به منظور کاهش خطر بیماری های قلبی ، مورد استفاده قرار گیرد. این نتایج، عمدتا در مطالعات آزمایشگاهی و موش ها به اثبات رسیده اند. آیا چای سبز میتواند در از بین بردن التهابات ناشی از آرتریت و از بین رفتن غضروف موثر باشد؟ برخی از تحقیقات جدید، نشان داده اند که "بله " میتواند. اما متخصصان میگویند بررسیهای بیشتر در این زمینه لازم است. در زمان متوسط، هیچ آسیبی در مصرف این ماده بوجود نمی‌آید و احتمالا مصرف چای سبز میتواند دارای ارزش سلامتی زیادی هم باشد. به یاد داشته باشید که بیشتر مطالعاتی که اثرات ارام سازی درد را در اثر مصرف چای سبز نشان داده اند ، با مصرف روزانه 4 تا 6 فنجان از این چای؛ به این نتایج دست یافته اند. فیتوکمیکالهای ضد التهابی در چای سبز، در محصولات بدون کافئین هم وجود دارند. پس اگر میخواهید از اثرات تحریکی مصرف منظم چای سبز در امان باشید، چای سبز بدون کافئین بنوشید. (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

سه محصول منحصر به فرد که مفاصل دردناک را ترمیم می کنند

در

مفاصل


یکی از دلایل اصلی بیماری مفصل ، اختلالات متابولیکی در بافتهای غضروف داخل مفاصل است. با افزودن تعدادی از اجزا به رژیم غذایی ، می توان تغذیه غضروف را بهبود بخشید و شرایط راحت تری را برای عملکرد آن ایجاد کرد.

1- همراه با آرتروز ، استفاده از ماهی خال مخالی باعث کاهش ناراحتی و التهاب مفاصل  می شود. باید اغلب و کم خورده شود: حدود 30 گرم از محصول در روز.

2- دومین محصول مهم کیوی است. فقط نیمی از کیوی حاوی نیاز روزانه ویتامین C است که در تشکیل غضروف و بافت همبند نقش دارد.

3- محصول سوم آرد جو دوسر است ، زیرا حاوی مقدار زیادی منگنز است و به تشکیل الیاف کلاژن کمک می کند. 

 

کلاژن پروتئین خاصی است که به مقدار زیاد در بافت غضروف ، رباط ها و پوست یافت می شود. در بدن سنتز می شود ، اما با آرتروز ، معمولاً کافی نیست.

آب گوشت ژله حاوی مقدار زیادی کلاژن است ، اما همچنین حاوی مقدار زیادی کلسترول است. بنابراین ، خوردن آن به ندرت مطلوب است. بهتر است ماهی  یا ژله میوه ای جایگزین شود.

 

متخصصان هنوز در مورد چرایی ابتلا به آرتروز در یک اجماع به توافق نرسیده اند. به احتمال زیاد دلایل ژنتیکی ، عوارض ناشی از آرتروز حاد ، تغییرات مربوط به سن ، بارهای زیاد غضروف در نتیجه چاقی یا ویژگی های فعالیت حرفه ای است. آرتروز خیلی بیشتر بعد از کلامیدیا ی عفونی و استرپتوکوک ، به دلیل بیماری های سیستم عصبی یا اختلالات متابولیکی ، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی در بدنرخ می دهد ، .

 

نظرات

۱۴۰۰/۱۱/۲۶چه غذاهایی را نباید بخوریم تا مفاصل سالم بمانند ماریناد و گوشت دودی سرشار از فسفات و نمک هستند که مقدار اضافی آن در بدن تجمع می یابد و انعطاف و تحرک مفاصل را مختل می کند. انحطاط تراکم استخوان و غضروف وجود دارد که مملو از میکروتروما است. هنوز نترسیدی؟ پس بیایید ادامه دهیم. فسفات کلسیم در تاندون ها، بافت های فیبری، کپسول مفصلی، غضروف رسوب کرده و به تدریج منجر به ایجاد آرتروز، افزایش خطر پارگی مینیسک می شود و همچنین مقصر آسیب شناسی می شود که با درد، تغییر شکل مفصل و به عنوان مثال همراه است. در نتیجه، فعالیت حرکتی مختل می شود.

۱۴۰۰/۱۱/۲۶چه غذاهایی را نباید بخوریم تا مفاصل سالم بمانند حبوبات............ لوبیا، لوبیا، نخود، سویا، نخود، عدس، نخود، ماش حاوی فیتات است که از جذب کلسیم در بدن جلوگیری می کند. اگر عاشق لوبیا هستید چه باید کرد؟ برای سلامتی بخورید، اما قبل از پختن، آنها را چند ساعت در آب خیس کنید، مایع را تخلیه کنید و در آب جدید بجوشانید.

۱۴۰۰/۱۱/۲۶چه غذاهایی را نباید بخوریم تا مفاصل سالم بمانند شیرینی ........ قند و کلاژن به هیچ وجه با هم دوست نیستند. اما کلاژن نه تنها برای وضعیت عالی پوست و مو، بلکه برای عملکرد تاندون ها و غضروف ها نیز مهم است. همچنین شناخته شده است که شکر با شسته شدن فسفر، خطر پوکی استخوان را افزایش می دهد، بدون فسفر کلسیم بسیار ضعیف جذب می شود.

۱۴۰۰/۱۱/۲۶چه غذاهایی را نباید بخوریم تا مفاصل سالم بمانند فست فود و غذاهای راحت ....... سوسیس، کالباس، برگر، سیب زمینی سرخ کرده کالری بالایی دارند و به افزایش سریع وزن کمک می کنند. و پوندهای اضافی باری کاملاً غیر مفید روی زانوها ایجاد می کند.

۱۴۰۰/۱۱/۲۶چه غذاهایی را نباید بخوریم تا مفاصل سالم بمانند گوجه فرنگی و خاکشیر.... بسیاری از افرادی که از آرتروز رنج می برند توجه دارند که با خوردن گوجه فرنگی، اسفناج، شلغم، ترشک، تربچه، یعنی غذاهای حاوی اسید اگزالیک، وضعیت آنها بدتر می شود. سبزیجات زمانی که خام مصرف شوند بسیار مفید هستند. عملیات حرارتی منجر به آزاد شدن اگزالات ها (یعنی استرها و نمک های اسید اگزالیک) می شود که در ترکیب با کلسیم، سنگ های اگزالاتی را تشکیل می دهند. برداشتن این سنگ ها برای بدن ما دشوار است، آنها باقی می مانند و منجر به فرآیندهای التهابی مزمن از جمله در ناحیه آرنج، زانو و فالانژ انگشتان می شود.

۱۴۰۰/۱۱/۲۶چه غذاهایی واقعا برای سلامت مفاصل مفید هستند؟ کلاژن، گوگرد، سلنیوم، اسیدهای چرب امگا 3 ترکیبی هستند که به حفظ تحرک ما و توانایی بافتن جوراب برای نوه‌ها تا سنین بالا کمک می‌کنند. در اینجا برترین محصولاتی که این مواد و مواد معدنی بیشترین وجود را دارند، آورده شده است.

۱۴۰۰/۱۱/۲۶چه غذاهایی واقعا برای سلامت مفاصل مفید هستند؟ ماهی چرب........ اصلاً لازم نیست با مصرف یک ماده تهوع آور خود را شکنجه کنید.(روغن ماهی) ماهی های چرب مانند قزل آلا، ماهی خال مخالی، شاه ماهی، سالمون، ساردین، ماهی تن را بیشتر بپزید و بخورید. این محصولات رکورددار محتوای اسیدهای چرب غیراشباع امگا 3 هستند. چنین رژیم غذایی به حفظ خاصیت ارتجاعی و سلامت غضروف کمک می کند.

۱۴۰۰/۱۱/۲۶چه غذاهایی واقعا برای سلامت مفاصل مفید هستند؟ کیوی، انواع توت ها، مرکبات....... کیوی، پرتقال، نارنگی و لیمو، گل رز و توت سیاه سرشار از ویتامین C هستند. به نوبه خود، ویتامین C برای سنتز اسید هیالورونیک مهم است و کمبود آن برای وضعیت غضروف و بافت مفاصل و همچنین مضر است. کل سیستم اسکلتی عضلانی: نازک شدن بافت رخ می دهد، احساسات دردناک و ناراحت کننده در مفاصل ظاهر می شود.

۱۴۰۰/۱۱/۲۶چه غذاهایی واقعا برای سلامت مفاصل مفید هستند؟ بلغور جو دوسر برای مفاصل....... جو دوسر کمبود منگنز را جبران می کند. یون های این ماده در تنظیم آنزیم های استخوان و بافت غضروف نقش دارند.

۱۴۰۰/۱۱/۲۶چه غذاهایی واقعا برای سلامت مفاصل مفید هستند؟ ژلاتین برای مفاصل....... ژله اسپیک، میوه و توت روی ژلاتین، مارمالاد طبیعی در واقع حاوی کلاژن خالص است. اهمیت کلاژن را نمی توان بیش از حد تخمین زد، زیرا به بازیابی سریع بافت ها کمک می کند، تحرک مفاصل را افزایش می دهد، تأثیر مفیدی بر خاصیت ارتجاعی پوست و غضروف دارد و سایش آنها را مهار می کند.

۱۴۰۰/۱۱/۲۶چه غذاهایی واقعا برای سلامت مفاصل مفید هستند؟ روغن دانه ها برای مفاصل....... اگر خاویار سیاه را فراموش کنید، بیشتر اسیدهای چرب امگا 3 در روغن بذر کتان یافت می شود. و روغن های گیاهی ، به ویژه روغن زیتون، حاوی اولئوکانتال هستند. این ماده مغذی گیاهی است که به روغن زیتون تلخی خاصی می دهد و به تسکین التهاب در بیماری های مفصلی کمک می کند.

۱۴۰۰/۱۱/۲۶چه غذاهایی واقعا برای سلامت مفاصل مفید هستند؟ محصولات لبنی برای مفاصل....... کفیر، شیر پخته تخمیر شده، شیر دلمه، ماتسونی، پنیر دلمه و محصولات کشک، خامه ترش منبع عالی کلسیم است که برای استخوان ها، غضروف ها و ماهیچه ها ضروری است.

۱۴۰۰/۱۱/۲۶چه غذاهایی واقعا برای سلامت مفاصل مفید هستند؟ کره و زرده تخم مرغ برای مفاصل....... زرده تخم مرغ مانند کره حاوی ویتامین D است و کلسیم فقط با مقدار کافی از این ویتامین در بدن جذب می شود. ارتباط این دو عنصر خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

۱۴۰۰/۱۱/۲۶چه غذاهایی واقعا برای سلامت مفاصل مفید هستند؟ آجیل برای مفاصل....... آیا سلنیوم را فراموش کرده اید؟ رکورددار محتوای آن آجیل برزیل است (در 100 گرم آجیل، 1530 میکروگرم از این عنصر کمیاب را خواهید یافت). سلنیوم همچنین در گردو ، پسته، بادام زمینی و بادام به وفور یافت می شود. خاصیت ارتجاعی رباط ها به آن بستگی دارد، در تشکیل استخوان و بافت غضروفی نقش دارد و به حفظ تحرک مفاصل کمک می کند.

۱۴۰۰/۱۱/۲۶چه غذاهایی واقعا برای سلامت مفاصل مفید هستند؟ جگر و برخی غلات برای مفاصل....... (جو دوسر، ارزن، جو) گوشت، کله پاچه و برخی غلات بدن ما را با گوگرد تامین می کند. آیا می دانید چرا به آن نیاز داریم؟ گوگرد در سنتز کندرویتین و گلوکزامین، اجزای بافت غضروف، نقش دارد. علاوه بر این، بدون گوگرد، تشکیل آنتی بادی هایی که انواع میکروب ها و ویروس ها را خنثی می کنند، مشکل است.

در ادامه بخوانید...

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

در

 بزرگترین مشکل من داشتن پوست خشک است و من مطمئن هستم که بسیاری از افراد نیزبا این مشکل مواجه هستند . به خصوص در زمستان ، پوست خشک یک مشکل عمده است. پوست خشک نیاز به  مقدار زیادی از رطوبت نه تنها در خارج بلکه از داخل با مصرف مواد غذایی دارد .در اینجابه برخی از مواد غذایی مناسب برای پوست خشک اشاره شده است.

 


اسفناج

اسفناج سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. اسفناج دارای آنتی اکسیدان است  فیتوکمیکال و فولات موجود در اسفناج باعث آبرسانی و سالم نگه داشتن پوست است. شما می توانیدآن را بصورت بخار پز و یا در سالاد با روغن زیتون استفاده نمایید.

 

بادام

بادام حاوی ویتامین E که در تغذیه پوست بسیار موثر است و باعث درخشش پوست می شود.

 

آووکادو

بیوتین و ویتامین E موجود درآووکادو کمک می کند تا رطوبت دوباره به پوست برگردد. 

 

 امگا 3

بذر کتان، ماهی قزل آلا و گردو حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است.

 

ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا یکی دیگر از مواد غذایی مهم برای پوست های خشک است. خطوط ریزکه در پوست های خشک بسیار شایع تر است را کاهش می دهدو همچنین باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود. همچنین ماهی  هایی مانند شاه ماهی، خال مخالی و ساردین از پوستدر مقابل آسیب  های ناشی نور خورشید محافظت می کند. شما  ماهی بصورتکبابی یا پخته استفاده کنید.

 

تخم کتان

این دانه ها سرشار از امگا 3 می باشند . دانه کتان نرمی و صافی پوست را حفظ می کند.

 

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند و همچنین شامل بیوتین و ویتامین  های ضروری که در با پوست خشک مبارزه می کنند. همچنین برای آبرسانی به پوست به صورت موضعی استفاده می شود.

برخی از مواد غذایی مهم دیگر برای پوست های خشک به در رژیم غذایی
محصولات لبنی 
غلات سبوس دار  
چای سبز غنی از ویتامین و آنتی اکسیدانباعثدرخشش  و سلامت پوست شما  می شود. 


نکات مهم برای افراد با پوست خشک

• یکی از مهم ترین نکات برای افراد با پوست خشک ااستفاده از  میوه ها و سبزیجات خام برای افزایش سطح ویتامین و مواد معدنی در بدن  برای افزایش تولید کلاژن که باعثانعطاف پذیر ی و استحکام پوست می شود.

• با نوشیدن مقدار زیادی از آب به تخلیه سموم و حفظ درخشندگی پوست کمک کنید.

• مرطوب کننده مناسب پوست استفاده نمایید. 

پست های مرتبط

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

علت ایجاد کمردرد ها چیست

در

علت ایجاد کمردرد ها چیست؟
مهم است که بدانیم کمر درد علامتی از شرایط پزشکی است و یک تشخیص نیست. مشکلات پزشکی که باعث ایجاد کمردرد میشوند شامل:


مشکلات مکانیکی: یک مشکل مکانیکی مشکلی است که شما در حرکت ستون فقرات یا دردی که شما احساس میکنید زمانی که ستون فقراتتان را در یک جهت خاص حرکت میدهید. شاید شایع ترین مشکل مکانیکی که باعث ایجاد کمر درد میشود، انحطاط دیسکهای بین مهره ای است که دیسکهای بین مهره ای در ستون فقرات با گذشت زمان ساختارشان را از دست میدهند. با زوال آنها، قابلیت ضربه گیری و اتکایی خود را ار دست میدهند. این مشکل میتواند باعث بروز درد شود در صورتی که باعث وارد شدن استرس به کمر شود. سایر علل مکانیکی شامل اسپاسم و کشیدگی عضلانی و پاره شدن یا فتق دیسک.(سیارک)
جراحتها: جراحتهای ستون فقرات مانند رگ به رگ شدن و شکستگی میتواند باعث دردهای کوتاه مدت یا مزمن شود. رگ به رگ شدن شامل پارگیهایی در رباط هایی هستند که ستون فقرات را حمایت میکنند، و که در اثر پیچش یا بلند کردنهای اجسام به طور ناصحیح، ایجاد میشود. مهره های شکسته اغلب ناشی از پوکی استخوان هست. کمردردهایی ناشی از جراحتهای شدید مانند تصادف و افتادن از ارتفاع به ندرت اتفاق میافتد.
بیماریها و شرایط اکتسابی: بسیاری از مشکلات پزشکی میتوانند باعث کمردرد شوند. اینها شامل اسکولیوز، خمیدگی در ستون فقرات که معمولا تا میانسالی باعث ایجاد درد نمیشوند، spondylolisthesis؛ اشکال متفاوتی از آرتروز شامل osteoarthritis، آرتروئید روماتوئید، ankylosing spondylitis و تنگی مجرای ستون فقرات، باریک شدن حفره قرار گیری ستون فقرات که باعث ایجاد فشار روی ستون فقرات و عصب میشود. گرچه خود پوکی استخوان باعث ایجاد درد نمیشود، اما باعث ایجاد شکستهای دردناک در مهره ها میشود. سایر علل کمردرد شامل حاملگی؛ سنگ کلیه و عفونت ، اندومتریوز که ساخته شدن بافت رحمی خارج از رحم است و fibromyalgia شرایط که باعث خستگی و دردهای عضلانی میشود.
عفونت و سرطان: گرچه علل معمول کمردرد نیستند، عفونتها زمانی که در مهره ها باشند باعث ایجاد درد میشوند، شرایطی که التهاب استخوانی نامیده میشود، و زمانی که عفونت در دیسکها اتفاق می افتد diskitis نامیده میشود. تومورها از علل نادر کمردرد هستند. گاها تومورها از کمر شروع میشوند ولی اغلب آنها در جای دیگر شروع میشوند و از جاهای دیگر وارد کمر میشوند. (سیارک)
گرچه علل کمردرد معمولا فیزیکی هستند، استرسهای هیجانی میتوانند در شدت و مدت کمر درد تاثیر گزار باشند. استرس بدن را به روشهای مختلف تحت تاثیر قرار میدهد، مثلا باعث میشوند غضلات پشتی گرفته و دردناک شوند.

کمردرد چیست؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Ein wundervoller Farbenrausch mal wieder. Und die Gartenidee ist vorgemerkt, ich hab nämlich noch Platz, das Haus in dem wir wohne ist an einen riesigen Saselteinfensdn angebaut. Oben auf dem Felsen ist Platz, aber die Erdschicht ist zu dünn... so könnte ich dann auch noch mehr anbauen ;-)

در ادامه بخوانید...

چه نوع پژوهش هایی در باره کمر درد در حال انجام است

در

انستیتو ملی بیماریهای پوستی و عضلانی و اسکلتی و آرتروز (NIAMS) از پژوهش ها در این حوزه به منظور درک بهتر و درمان کمر درد حمایت میکند.
یکی از تمرکزهای اصلی در سالهای اخیر بر کارامدی نسبی و مقرون به صرفه بودن درمانهای مبتنی بر جراحی نسبت به سایر روشها که در درمان کمردرد و پادرد وجود دارد معطوف است. یک مطالعه چندین ساله در چند مرکز که SPORT نام دارد چندین روش درمانی مبتنی بر جراحی و غیر جراحی شایع را برای بیمارانی که سه نوع از شایع ترین تشخیص ها را شامل میشدند و با عمل جراحی ستون فقرات درمان شدند را مقایسه نموده است: فتق دیسک های بین مهره ای، تنگی مجرای ستون فقرات، و degenerative spondylisthesis.

 


یافته های اولیه نشان داد، در افراد سالمی که عمل جراحی برای یکی از این سه نوع بیماری انجام شده است نسبت به کسانی که از روش غیر جراحی استفاده کرده اند شرایط بهتری را تجربه کرده اند. (پیگیری های طولانی مدت پیشنهاد میکند که مزیتهای عمل جراحی برای افرادی که دچار تنگی مجرای ستون فقرات بوده اند کاهش می یابد.)
محققان sport پی برده اند که افرادی که رغبتی به عمل جراحی ندارند ممکن است با استفاده از سایر روشها بهبودی یابند در صورتی که بیماری آنها پیشرفته نباشد و بتوانند درد را تحمل کنند. و به اضافه تاخیر یا خودداری از جراحی در اکثر موارد باعث ایجاد جاحت بیشتر نمیشود.
NIAMS از مرور مقالات علمی که که مربوط به کمردرد و براورد هزینه های مستقیم (دارو، بستری، ویزیتهای سرپایی) و غیر مستقیم (مرخصی های کاری، قدرت تولیدی پایین، و هزینه های مراقبتی) مشکلات و فاکتورهای اجتماعی اقتصادی که در آن دخیل هستند حمایت میکند. برخی یافته های کلیدی این مطالعات به شرح زیر است:
• فاکتورهای اجتماعی اقتصادی (عدم رضایت شغلی، کار شدید فیزیکی، کار استرس بار روانی، پیشرفت تحصیلی پایین، و بیمه خسارت کارگران) ریسک فاکتورهای مهم برای شروع کمر درد و ناتوانی هستند، در کل، سیگار کشیدن، چاقی، پیری و مشکلاتی مانند پریشانی و ناراحتی.
• فاکتورهای اجتماعی اقتصادی ریسک فاکتورهای اصلی برای پیشرفت انحطاط دیسکهایی که با رادیوگرافی مشخص میشوند، نمیباشد.(سیارک)
• هزینه های کمر درد به طور چشمگیری متغیر است وابسته به متخصص، نژاد بیمار و ملیت.
• 5 درصد از خانم های آمریکایی یک روز کاری خود را به خاطر کمر درد از دست میدهند.
• بیش از 80 درصد از کارگرانی که دارای کمردرد هستند در عرض یک ماه به کار برمیگردند، 90 درصد در طول 3 ماه و 5 درصد هیچ وقت برنمیگردند. در زمانی که یک کارگر مدت 6 ماه به خاطر بیماری در مرخصی است احتمال اینکه هیچ گاه به کار برنگردد به 50 درصد میرسد. و در زمانی که یک کارگر مدت یک سال به خاطر بیماری در مرخصی است احتمال اینکه هیچ گاه به کار بر نگردد به 25 درصد میرسد.
تحقیقات حمایت شده NIAMS در حال انجام است. اهداف مطالعات کنونی به شرح زیر است:
• درک مکانیسم کمر درد
• تشخیص راه های جلوگیری از کمردرد
• بهبود درمانهای جراحی و غیر جراحی برای کمر درد
• جلوگیری از ناتوانی در افرادی که از کمردرد رنج میبرند.(سیارک)

  کمردرد چیست؟

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

کمردرد چگونه تشخیص داده میشود

در

تشخیص علت کمردرد نیاز به پیشینه پزشکی و یک آزمون فیزیکی میباشد. در صورت نیاز دکتر از آزمونهای پزشکی مانند x-ray استفاده میشود.
در طول پیشینه پزشکی، دکتر از شما درباره طبیعت درد شما و هرگونه مشکلات سلامتی که شما و فامیلهای نزدیک شما دارند یا داشته اند پرسیده میشوید. سئوالها ممکن است شامل موارد زیر باشد:


آیا اخیرا سقوطی که باعث آسیب کمر شما شود داشته اید؟
آیا کمر شما زمانی که دراز میکشید احساس بهتر یا بدتری دارد؟
آیا فعالیت یا موقعیتی وجود دارد که درد شما را تشدید یا کاهش دهد؟
آیا کمردرد شما در زمانهای خاصی از روز بهتر میشود؟
آیا در خانواده شما کسی وجود دارد که آرتروز یا بیماریهایی که ممکن است ستون فقرات را تحت تاثیر قرار دهد را دارد؟
آیا عمل جراحی کمر یا کمر درد قبلا داشته اید؟
آیا شما درد، بی حسی یا مورمور شدن در یکی یا هردوپای خود دارید؟
در طول آزمون فیزیکی شما دکتر احتمالا:
ایستادن و قدم زدن شما را ببیند
رفلکس های شما را به منظور بررسی رفلکسهای کاهش و افزایش را چک کند، هر کدام از اینها ممکن است ناشی از مشکلات عصبی باشد
به منظور تشخیص fibromyalgia نقاط حساس کمر شما را کنترل نماید، که نقاطی هستند که در زمان فشار دردناک هستند.
قدرت و احساس عضلانی شما را کنترل کنند
کنترل علائم ناراحتی های ریشه عصبی
اغلب دکتر میتواند علت ایجاد درد را با یک بررسی پیشینه پزشکی و فیزیکی تشخیص دهد. به هر حال بسته به نتایج حاصله از بررسی پیشینه و تستها، دکتر ممکن است آزمونهای پزشکی را برای کمک به پیدا کردن علت تجویز کند.
اینها برخی از تستهایی هستند که ممکن است دکتر شما تجویز کند:
اشعه x: در اشعه x رایج از تشعشعات سطح پایین برای ظاهر کردن عکس روی تکه هایی از فیلمهای مخصوص استفاده میشود، در برخی روشهای جدید از روشهای تصویر برداری الکترونیکی استفاده میشود. از این روشها برای مشاهده استخوانها در ساختار بدن استفاده میشود. دکتر شما زمانی که مشکوک به شکستگش استخوان یا آرتروز استخوانی یا انحرافهای ستون فقرات است از تصویربرداری اشعه x استفاده میکند.(سیارک)
تصویر برداری رزونانس مغناطیسی (MRI): در این روش از نیروی مغناطیس قوی به جای تشعشع استفاده میشود. بر خلاف اشعه x که تنها ساختارهای استخوانی را نشان میدهد اسکن MRI تصویر واضحی از بافتهای نرم را ارائه میکند، مانند لیگامنتها، تاندونها و رگهای خونی. از این روش زمانی که مشکوک به التهاب، تومور، عفونت یا فشار روی اعصاب باشد. معمولا از MRI در مراحل اولیه استفاده نمیشود، مگر اینکه دکتر علایم حادی در پیشینه و آزمونهای پزشکی مشاهده کند. یک اسکن MRI در موقعی ضرورت دارد که درد برای بیش از 3 تا 6 هفته طول بکشد و دکتر احساس کند نیاز به عمل جراحی وجود دارد. با توجه به برطرف شدن دردهای کمر خفیف به طور خود به خود، آزمایش MRI زودهنگام باعث سردرگمی پزشک و بیمار میشود.
سی تی اسکن: اطلاعاتی که از تصویر سی تی اسکن در مورد ساختار ستون فقرات به دست می آید از اشعه X به دست نمی آید. یک کامپیوتر تصاویر سه بعدی از یک سری تصاویر دو بعدی ایجاد میکند که از کمر گرفته می شود. دکتر شما ممکن است که برای تشخیص مشکلات فتق دیسک، تومور، یا تنگی مجرای ستون فقرات سی تی اسکن تجویز میکند.
آزمون خون: گرچه آزمایش خون در تشخیص علل کمردردهای معمولی استفاده نمیشود، دکتر شما ممکن است در برخی از مواقع توصیه کند. آزمایشهای خون استفاده شده شامل موراد زیر میباشند:
شمارش خون کامل (CBC)، که برای تشخیص مشکلاتی مانند التهاب و عفونت کاربرد دارد.
نرخ ته نشینی اریتروسیت: معیاری برای ارزیابی التهاب است که عفونت را نشان میدهد. وجود التهاب همچنین میتواند نشانه ای برای آرتروز یا در موارد معدودی علامتی برای تومور باشد.(سیارک)
پروتئینهای فعال C (CRP): تست دیگری که التهاب را نشان میدهد و ممکن است عفونت و برخی از انواع آرتروزها را نشان دهد.
HLA-B27: تستی که یک مارکر ژنتیکی در خون را تشخیص میدهد و در بسیاری از افراد مبتلا به ankylosing spondylitis (که نوعی از آرتروز است که ستون فقرات و خاصره های خاجی را تحت تاثیر قرار میدهد) یا آرتروز فعال (شکلی از آرتروز که در پی عفونت در سایر بخشهای بدن، معمولا سیستم ادراری و تناسلی به وجود می آید) دیده میشود.
نکته مهم این است که تست های پزشکی به تنهایی ممکن است که عامل کمر درد را شناسایی نکنند. معمولا MRI برخی ناهنجاریهای ستون فقرات را نشان میدهد، حتی در افرادی بدون علایم درد. همچنین در برخی موراد افراد بدون درد میتوانند سطوح بالایی از نرخ ته نشینی اریتروسیت رانشان دهند.
تنها با پیشینه پزشکی و آزمون و برخی اوقات با آزمونهای پزشکی یک پزشک میتواند علت کمردرد را تشخیص دهد. اکثرا، علت دقیق کمردرد تشخیص داده نمیشود. در این موارد، شاید باعث آسودگی خیال شود اگر بدانیم اکثر کمردردها بدون شناسایی عاملشان بهبودی حاصل میکنند.
تفاوت بین درد مزمن و حاد چیست؟
دردی که به طور ناگهانی بروز پیدا میکند- بعد از افتادن از نردبان، تکل شدن در فوتبال، یا بلند کردن یک جسم خیلی سنگین – را درد حاد میگویند. درد حاد به سرعت می آید و معمولا به همان سرعت نیز تمام میشود. دردهایی که بیشتر از 6 هفته طول نکشند را در دسته دردهای حاد قرار میدهند. این نوع درد شایع ترین نوع کمردرد میباشد.
نوع دیگر درد، درد مزمن میباشد، میتواند سریع یا آهسته نمایان شود، و به مدت طولانی باقی بماند. در کل دردهایی که بیش از سه ماه طول بکشد را مزمن در نظر میگیرند. این نوع دردها نسبت به دردهای حاد کمتر شایع هستند.(سیارک)

کمردرد چیست؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...