اختلال پرخوری افراطی چیست (قسمت اول)

منظور از اختلال پرخوری افراطی، همان پرخوری نیست که هر از گاهی در بیشتر مردم دیده می‌شود. چه کسی را می‌توان پیدا کرد که بعد از خوردن شام شب سپاسگزاری معده درد نداشته باشد؟ این در حالیست که، افراد مبتلا به اختلال پرخوری افراطی، احساس اجبار به انجام منظم این کار (پرخوری) را دارند- حداقل یکبار در هفته در طول دوره‌ای ۳ ماهه یا بیشتر.


احساس پریشانحالی
افرادی که اختلال پرخوری افراطی دارند احساس می‌کنند که نمی‌توانند میزان یا حتی آنچه که باید بخورند را کنترل نمایند. آنها غذا را صرفا می‌خورند آنهم زمانی که گرسنه نیستند و این کار را تا زمانی انجام می‌دهند که مریض شوند. احساس گناه، شرم، انزجار یا غمگینی بعد از پرخوری سراغشان می‌آید. این افراد ممکن است درباره این رفتار خود که آنها را مجبور به دوری کردن از دوستان و خانواده‌شان می‌کند، خجالت زده شوند. (سیارک)
چیزی متفاوت از پرخوری
پرخوری و اختلال پرخوری افراطی چیز یکسانی نیستند. گرچه در برخی علائم مشترکند. افرادی که پرخور هستند نیز مرتبا و زیاد می‌خورند و ممکن است احساسات منفی یکسانی داشته باشند مثلا در از دست دادن کنترل، یا احساس شرم یا احساس گناه. تفاوت کلیدی در اینجاست که افراد پرخور بعدا، این خوراکها را «پاکسازی»‌ می‌کنند. آنها ممکن است خود را مجبور به استفراغ کنند یا از مسهل یا دیورتیک استفاده کنند یا اینکه ورزش بیشتری انجام دهند. در اختلال پرخوری افراطی چیزی بنام پاکسازی نداریم.
خطرات این اختلال چیست؟
هر کسی صرف نظر از نژاد، جنس، سن و یا وزن ممکن است به این اختلال یعنی اختلال پرخوری افراطی مبتلا شود. اعتقاد بر این است که بیشتر اختلال پرخوری افراطی در ایالات متحده می‌باشد. گرچه زنان با احتمال کمی بیشتر، این اختلال را دارند، اما مردان هم چنین اختلالی را می‌توانند داشته باشند. بیش از 6 میلیون آمریکایی یعنی 2 درصد از مردان و 3.5 درصد از زنان- در برخی از سنین به چنین شرایطی مبتلا می شوند. مردها با احتمال بیشتری در میانسالی مبتلا می‌شوند. در میان نوجوانان‌، 1.6 درصد مبتلا به اختلال پرخوری افراطی داریم.(سیارک)

ادامه  مطلب در اختلال پرخوری افراطی چیست؟ قسمت دوم

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Loren 739 :

    Ico:Nesta sexta ensolarada, acordar cedo, passar aqui para &quet;vor" v. e me deparar com essa crônica linda como um sonho bom que me transportou para meus 15 anos, quando percorri Interlagos à bordo de um velho Dodge e me surpreendi com a grande elevação daquelas curvas, é muito bom. Valeu. Vou agora para meus 8 km na esteira companheira, imaginando a felicidade de correr revivendo a história daquilo que se ama.Saudades maiores.Pai

    1395/8/1 20:30

بیشتر بخوانید