ناسا در حال ساخت اولین هواپیمای برقی خود است

ناسا در حال ساخت اولین هواپیمای برقی خود است
ناسا آماده آزمایش اولین هواپیما ی تمام الکتریکی خود ، X-57 Maxwell ، در مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا است.
 
این آخرین نسخه از هواپیما ، به نام Modification II یا Mod II ، به تازگی به شهر ادواردز از San Luis Obispo ، کالیفرنیا وارد شد ، جایی که این هواپیما توسط Empirical Systems Aerospace Inc. ساخته شده بود.
 

هواپیمای برقی

برای Mod II ، موتور های احتراق معمولی با موتور های کروز برقی جایگزین شده اند. و با وجود موتور های جدید ، ناسا اکنون می تواند مرحله بعدی آزمایش روی کاردستی آزمایشی را آغاز کند و آن را یک قدم به واقعیت نزدیک کند.
 
X-57 بر پایه یک هواپیمای دوقلو ی ایتالیایی است که در بین هواپیماهای خصوصی مشهور است و به Tecnam P2006T معروف است. ناسا چهار دور اصلاح را برنامه ریزی کرده تا هواپیما را از مدل پایه خود به یک هواپیمای کاملاً برقی تبدیل کند.
 
در طی اصلاح 1 ، دو موتور احتراق داخلی Tecnam با 14 موتور الکتریکی جایگزین شدند. در آخرین اصلاح ، Mod II ، باتری ها و ابزار دقیق به روز شدند. ناسا می گوید اکنون می تواند پرواز را انجام دهد. در مودس III و IV ، مهندسین هواپیما را توسعه داده و آزمایش های نهایی را انجام می دهند ، از جمله روی بال.
 

راه اندازی مجدد هواپیمای ناسا X

ناسا با کاوش فناوری در هواپیما های برقی ، گامی در جهت از بین بردن رد شدن کربن از پروازها برداشته است. در حال حاضر ، انتشار سوخت جت نقش مهمی در مشکل گازهای گلخانه ای زمین دارد. در طول آزمایش ، ناسا قصد دارد تا اطلاعاتی را که در مورد هواپیمای برقی می آموزد با صنعت بزرگتر به اشتراک بگذارد.
 
هواپیماهای ایکس یا هواپیماهای آزمایشی مدتهاست که ستونی از بخش هوانوردی ناسا بوده است. در حقیقت ، ناسا از دهه 1940 آزمایش هواپیماهای X را در مرکز تحقیقات پرواز آرمسترانگ انجام داده است.
 
اما بیشتر هواپیماهای مورد آزمایش در آنجا بر پرواز با سرعت بالا متمرکز شده اند. و در حالی که X-57 سریع نخواهد بود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید