بهترین بازیکنان جام جهانی 2018

جام جهانی 2018 هم با تمام لحظات خوش و غمگین اش، در بعد از ظهر روز یک شنبه با دیدار میان دو تیم فرانسه و کرواسی به عنوان فینالیست های جام، به پایان رسید؛ جام جهانی ای که به باور بسیاری از هواداران فوتبال سراسر جهان، بهترین جام جهانی ای بود که تا کنون برگزار شده است و به باور آن ها مسابقات این دوره بسیار جذاب و هیجان انگیز بوده است. در نهایت دیدار نهایی این رقابت ها با پیروزی فرانسوی ها به پایان رسید و دیدیه دشان بدل به سومین کسی شد که در تاریخ دنیای فوتبال، توانسته است هم در جایگاه مربی گری و هم به عنوان بازیکن، این جام را بالای سر ببرد.

روند این مسابقه به گونه ای رقم خورد که توانست رکوردهای جدیدی را به نام خود ثبت کند. اولین رکورد این بود که هر دو تیم حاضر در رقابت نهایی، توانستند دو گل یا بیشتر به ثمر برسانند و رکورد دیگر مربوط به گلی بود که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید (گلی که گریزمان برای فرانسه زد) و از جام جهانی 1986 تا کنون، سابقه گلزنی در دیدار نهایی از روی نقطه پنالتی وجود نداشت. گل های بسیار زیادی که در این دوره از رقابت ها به ثمر رسید، نشان از عملکرد بسیار خوب خطوط هجومی تیم ها و نیز عملکرد نسبتاً ضعیف خطوط دفاعی برخی از تیم ها دارد و به نظر می رسد این آینده ای است که تصور آن برای فوتبال محتمل تر خواهد بود. اخیراً پس از انجام بررسی ها و تجزیه و تحلیل های دقیق عملکرد بازیکنان حاضر در این دوره از رقابت های جام جهانی، آماری منتشر شده است که نشان می دهد تیم منتخب جام و بازیکنانی که در هر پست بهترین عملکرد را از خود نشان داده اند، چه کسانی هستند. با سیارک همراه باشید تا اطلاعات دقیق و جامعی در این خصوص در اختیارتان قرار دهیم. (در هر پست تنها یک بازیکن به عنوان بهترین در آن پست به خصوص انتخاب شده است، بنا براین در هر مورد ابتدا پست بازیکن و سپس نام اش را مشاهده خواهید کرد.)

دروازه بان: تایبوت کورتوا از بلژیک

این گلر بلژیکی که برنده دستکش طلای بهترین درواه بان این رقابت ها شده است، در ابتدای جام و چند بازی ابتدایی چندان عملکرد قابل قبولی از خود نشان نداد و کمی طول کشید تا بتواند خود را پیدا کند. با این وجود، عملکرد او در دور حذفی رقابت ها به دچار پیشرفت گسترده ای شد و نقش مهمی در صعود تیم اش به دیدار نیمه نهایی ایفا کرد. او بدل به دومین دروازه بان بلژیکی شد که توانست دستکش طلای جام جهانی را از آن خود کند. بهترین عملکرد او در دیدار تیم اش مقابل برزیل بود که توانست نه سیو موفق داشته باشد. این تعداد سیو، بیشترین تعدادی است که در این جام در طول یک مسابقه ثبت شده است. تایبوت کورتوا در حال حاضر سنگر بان تیم چلسی است و البته قراردادش با این تیم در حال اتمام است و حالا با این عملکرد فوق العاده خوب اش در رقابت های جام جهانی، بسیاری منتظر اند تا ببینند چه آینده ای برای این دروازه بان مستعد و فوق العاده رقم خواهد خورد.

مدافع وسط: رافائل واران از فرانسه

واران، حالا علاوه بر دست یابی به جام قهرمانان اروپا با تیم رئال مادرید، توانسته است تجربه بالا بردن جام جهانی را نیز داشته باشد و یک سال فوق العاده و باور نکردنی برای خود رقم بزند. بدون شک واران یکی از عناصر اصلی موفقیت فرانسه در این جام بود و تقریباً در تمامی بازی های تیم اش مقابل حریفان عملکرد خوبی از خود نشان داد. نقش دیگر رافائل واران که از اهمیت بسیار زیادی برای فرانسه برخوردار بود، کمک به بنجامین پاواردی بود که در پست غیر تخصصی خود، دفاع راست زمین بازی می کرد و تجربه چندانی از بازی در این پست نداشت، به همین خاطر وظایف دفاعی واران گاهی بیشتر می شد و او به خوبی توانست از پس انجام وظیفه اش بر آید. واران بازیکنی است که علاوه بر قد بلند اش، سرعت قابل توجهی نیز دارد و این دو عامل بسیار مهمی در عملکرد بسیار خوب واران هستند.

مدافع وسط: دیگو گودین از اروگوئه

دیگو گودین از آن مدافعانی است که توجهی که شایسته قابلیت های او است، هیچ گاه متوجه اش نشده است و آن گونه که باید از او تقدیر نشده است. این مدافع اروگوئه ای در باشگاه اتلتیکو مادرید اسپانیا خدمت می کند و در این دوره از رقابت های جام جهانی، در کنار خوزه خیمینز، دیگر مدافع اروگوئه، توانستند لقب بهترین زوج دفاعی حاضر در رقابت ها از آن خود کنند.

او بازیکنی است که علاوه بر عملکرد بسیار خوب اش، از لحاظ روحی هم تأثیر قابل توجهی بر بازیکنان هم تیمی خود داشت و در مواقعی که اروگوئه امید های خود به پیروزی را از دست می داد، این دیگو گودین بود که امیدواری را در آن ها به وجود می آورد و این مسئله تأثیر مهمی در عملکرد خوب اروگوئه در این دوره از رقابت ها داشت. اروگوئه تنها تیمی بود که در این دوره از رقابت ها، در مرحله گروهی حتی یک بار هم به حریفان خود اجازه نداد دروازه اش را باز کنند و دیگو گودین نقش اصلی را در ثبت این آمار فوق العاده داشت.

مدافع وسط: هری مگ گوایر از انگلیس

هری کین، مهاجم انگلیسی ها در این دوره از رقابت های جام جهانی توانست کفش طلا (بهترین گلزن) را از آن خود کند و همین مسئله باعث شد تا بیشتر توجهات به او جلب شود، اما این مسئله نباید باعث شود که نقش فوق العاده هری مگ گوایر در خط دفاعی انگلیس را نادیده بگیریم. هری مگ گوایر بازیکنی است که حتی اگر از لحاظ سرعت آن گونه که باید نباشد، به اندازه ای هوش و قلب خود را در اختیار تیم قرار داده و متوجه بازی می کند که این کمبود سرعت اش به هیچ عنوان به چشم نمی آید. بازی با توپ مگ گوایر نیز فوق العاده است و کنترل خوبی بر توپ دارد و این خصوصیات، دقیقاً همان مسائلی است که گرت ساوت گیت از مدافعان تیم اش انتظار دارد و به جرأت می توان گفت که کسی به خوبی مگ گوایر قادر به برآورده کردن این انتظارات نبوده است. نخستین گل انگلیس مقابل سوئد در دیدار حذفی نیز توسط همین مگ گوایر به ثمر رسید که خود نقش مهمی در پیروزی تیم اش داشت و حتی باز هم در همان بازی در موقعیت گلزنی قرار گرفت که ناکام بود.

هافبک راست: کیِران تریپیر از انگلیس

گرت ساوت گیت، در طول این مسابقات تصمیمی گرفت که برخی را متعجب کرد: او پست کایل واکر را به دفاع وسط تغییر داد و از کیِران تریپیر به جای او در پست هافبک راست استفاده کرد؛ تصمیمی که نه تنها نشان از درایت فوق العاده گرت ساوت گیت و بینش خوب فوتبالی او داشت، بلکه توانست برای کیِران تریپر هم یک فرصت طلایی باشد که به خوبی از آن بهره برد و ارزش های خود را در این پست نشان داد. کیِران تریپر در این فصل در تیم باشگاهی اش، تاتنهام نیز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و همین مسئله باعث شد تا کسی از دعوت او به تیم ملی متعجب نشود و کاملاً واضح بود که او را در تیم ملی کشورش خواهیم دید. او با انرژی فوق العاده هم در کار دفاعی و هم در کار هجومی تیم اش شرکت می کند و همین مسئله بود که باعث شد تا موقعیت های بسیار خوبی را برای مهاجمان تیم اش، رحیم استرلینگ و هری کین به وجود بیاورد.

بدون شک انتخاب او برای بازی در این پست، بسیار هوشمندانه بوده است و حالا می توان عنوان کرد که تیم ملی انگلیس یک جایگزین لایق و شایسته برای دیوید بکام اسطوره ای خود یافته است.

هافبک وسط: انگولو کانته از فرانسه

اگر بخواهیم شخصیت انگولو کانته را به دور از میدان فوتبال مورد بررسی قرار دهیم، باید عنوان کنیم که او انسانی بسیار فروتن و خجالتی است، اما زمانی که پا به میدان فوتبال می گذارد، شرایط کاملاً برای او به گونه ای دیگر است و دیگر خبری از خجالت و تواضع او نیست. انگولو هم اکنون در تیم باشگاهی چلسی انگلستان بازی می کند، اما با نمایش فوق العاده ای که در چند ماه اخیر از خود نشان داده است، نظر بسیاری از باشگاه های بزرگ دنیا را به خود جلب کرده و دیر یا زود، خبر هایی در خصوص انتقال او به یکی از این باشگاه ها خواهیم شنید؛ انتقالی که واقعاً انگولو شایسته آن است. انگولو در زمین بازی خستگی ناپذیر نشان می دهد و مدام در حال دویدن است و به حریفان خود فشار می آورد و در کنار این ها، وظایفی که به او محول شده است را به خوبی و شایستگی تمام و کمال انجام می دهد و این ها باعث می شود که به حریفانش در میانه میدان لحظه ای آرام و قرار ندهد.

هافبک وسط: لوکا مودریچ از کرواسی

این هافبک خلاق و بازی سازی کروات، با دریافت توپ طلای بهترین بازیکن این دوره از مسابقات جام جهانی، بالاخره توانست شناخت و احترامی که شایسته اش بود را دریافت کند. لوکا مودریچ، بازیکنی بود که توانست خود به تنهایی گاهی تیم اش را از شرایط دشواری که در آن گرفتار شده بود نجات دهد و یکی از زمینه ساز های اصلی موفقیت کرواسی در این دوره از مسابقات بود. بازی مقابل دانمارک، در دقایق نهایی بازی یک پنالتی را از دست داد، با این وجود، زمانی که در ضربات پنالتی دوباره پشت توپ ایستاد، همه توانستند به خوبی شجاعت این بازیکن را ببینند. عملکرد خوب مودریچ باعث شده است تا هوادران کروات به او لقب کاپیتان شگفت انگیز را بدهند. مودریچ به خوبی میانه زمین را تحت کنترل خود در می آورد و همین باعث می شود تا ایوان پریسیچ و آنته ربیچ، آزادی عمل کافی برای حمایت کردن از ماریو مانژوکیچ و رساندن توپ به او را در اختیار داشته باشند.

هافبک وسط: پائول پوگبا از فرانسه

پوگبا از آن بازیکنانی است که صحبت های زیادی در خصوص او می شود و گاه به گاه با کارهایی که انجام می دهد، توجهات را به خود جلب می کند. در این فصل از رقابت های لیگ انگلیس، پوگبا در منچستر یونایتد توپ می زد و عملکردش به هیچ عنوان ثبات کافی را نداشت و گاهی خوب بود و گاهی نه. با تمام این تفاسیر، پوگبا در این دوره از مسابقات جام جهانی، توانست عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد و  ارزش های خود را به عنوان یک بازیکن فوق العاده در کلاس جهانی به اثبات برساند. این هافبک فرانسوی ها توانست در طول مسابقات پاس های زیاد و مثمر ثمری به هم تیمی هایش برساند و بازی جنگنده و خوبی از خود به نمایش گذاشت. حتی در مواردی هم نشان داد که اگر صحبت از گل زدن هم در میان باشد، او برای حریفان تیم اش، بدل به تهدیدی خواهد شد و در بازی نهایی رقابت ها با گلی که به ثمر رساند این مسئله را نیز ثابت کرد. پوگبا با گلی که در آن بازی به ثمر رساند، بدل به تنها بازیکنی در تاریخ باشگاه منچستر یونایتد شد که توانسته است در دیدار نهایی رقابت های جام جهانی گلزنی کند و نیز اگر بخواهیم کل لیگ انگلیس را مد نظر قرار دهیم، پیش از پوگبا، تنها امانوئل پتیت در سال 1998 موفق به انجام این کار شده بود (بازیکنی از لیگ انگلیس که در فینال جام جهانی گل زد). دیدیه دشان، به خوبی توانست نقاط قوت پوگبا را کشف و از آن ها برای موفقیت تیم اش استفاده کند و حالا این وظیفه به عهده خوزه مورینیو است تا در تمرینات پیش از شروع فصل جدید، بیشتر در خصوص این بازیکن فوق العاده اطلاعات کسب کند.

هافبک چپ: ادن هازارد از بلژیک

ادن هازارد از آن جمله بازیکنانی بود که در طول مسابقات، بی نقص ظاهر شد. ادن هازارد در چند بازی که برای تیم اش بسیار حیاتی و با اهمیت به شمار می رفت، عملکرد فوق العاده خوبی از خود نشان داد و توانست نقش مهم و تأثیر گذاری در سرنوشت بازی ایفا کند. بازی مقابل برزیل یکی از این دیدار ها بود که در مقابل ستارگان برزیلی توانست بی نقص عمل کند و تحسین همگان را بر انگیزد. جالب است بدانید که خبر هایی مبنی بر علاقه مسئولان باشگاه رئال مادرید به جذب این ستاره بلژیکی به گوش می رسد و جای تعجبی هم ندارد.

بدون شک هازارد ستاره بی چون و چرای بلژیکی ها در این دوره از رقابت ها بود و مهارت ها و غیر قابل پیش بینی بودن او بود که در نهایت حریفان بلژیک را متزلزل می کرد. در طول شش مسابقه ای که بلژیک در این رقابت ها انجام داد، هازارد توانست سه گل و دو پاس گل را به نام خود ثبت کند. در چهار بازی از این شش بازی، ادن هازارد به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد که این نکته هم در نوع خود بسیار قابل توجه است.

مهاجم: کیلین ام باپه از فرانسه

کیلین ام باپه، بدل به دومین نوجوانی شد که توانسته است در دیدار نهایی رقابت های جام جهانی گلزنی کرده باشد و این آزویی است که به این سادگی ها قابل دسترسی نخواهد بود؛ آرزویی که ام باپه به آن دست یافت. سرعت فوق العاده بالا و تکنیک ام باپه باعث می شد تا مدافعان حریفان دست و پای خود را گم کرده و گاه به گاه مقابل او متزلزل نشان می دادند. در دور حذفی رقابت ها و در بازی مقابل آرژانتین، استارت سریع و فوق العاده ی  ام باپه از زمین خود تا محوطه جریمه آرژانتین که نهایتاً به یک پنالتی برای تیم اش انجامید، از آن صحنه هایی بود که تا ابد از این دوره از رقابت ها به خاطر خواهیم داشت.

ام باپه در نهایت توانست چهار گل برای تیم ملی کشورش به ثمر برساند. یکی از این چهار گل در بازی مقابل آرژانتین به ثمر رسید و دیگری در بازی حساس فینال و مقابل کرواسی. با این عملکرد فوق العاده، حالا رؤیای بردن توپ طلای بهترین بازیکن جهان از همیشه به ام باپه نزدیک تر به نظر می رسد و اگر این رؤیا برای این نوجوان مستعد محقق شود، هیچ کس دیگر اجازه اعتراض به این تصمیم را به خود نخواهد داد.

مهاجم: هری کین از انگلیس

البته انتخاب میان لوکاکو، مهاجم بلژیک و هری کین کمی دشوار به نظر می رسید، اما بردن کفش طلای برترین گلزن رقابت ها توسط هری کین باعث شد تا او را انتخاب کنیم. هری کین در باشگاه تاتنهام انگلیس مشغول به فعالیت است، توانست در طول این رقابت ها، شش بار دروازه حریفان خود را باز کند که سه گل از این شش گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید، اما به هر صورت، هری کین نقش بسزا و مهمی در راه یابی انگلستان به دیدار نیمه نهایی داشت. با این وجود در بازی های مراحل حذفی عملکرد هری کین آن گونه که از او انتظار می رفت نبود و همین عملکرد ضعیف در چند دیدار مرحله حذفی باعث شد تا بسیاری از منتقدان زبان به انتقاد از او بگشایند و عنوان کنند که هری کین در حد و اندازه هایی که از او انتظار می رفت ظاهر نشد.

ترجمه  itrans.ir 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید