پزشکان خواص ضد پیری را در این ماده غذایی یافتند

دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا کشف کردند که آنتی اکسیدان ارگوتیونئین آمینو اسیدی است که توسط بدن تولید نمی شود.قارچ سفید حاوی موادی است که می تواند روند پیری را در بدن کاهش و ضد پیری عمل کند. این نتیجه گیری توسط دانشمندان از دانشگاه پنسیلوانیا (ایالات متحده آمریکا) کشف شده است.

مطالعه آنها نشان داده است که قارچ سفید یکی از سبزیجات با منبع یون هیدروژنی است که به تنهایی در بدن تولید نمی شود.

شخص این ماده را تنها از رژیم غذایی دریافت می کند، در حالی که در قارچ سفید ergotionein حداقل 10 برابر بیشتر از هر محصول دیگری است.

علاوه بر این، قارچ ها حاوی  یکی دیگر از آنتی اکسیدان مهم به نام گلوتاتیون  می باشند.

مواد آنتی اکسیدانی توانایی کنترل سطح اکسیژن واکنشی، از جمله رادیکال های آزاد در سلول ها را دارند. از این جهت، آنها از آسیب DNA که برای زندگی سلول های مولکول ها و غشاهای سلولی ضروری است جلوگیری می کنند.

فرآیند پیری در بدن بوسیله تجمع آسیب در سلول ها به علت اکسیداسیون ایجاد می شود. بنابراین اثر محافظتی آنتی اکسیدان ها می تواند باعث کند شدن روند پیری شود.

"مهمترین مواد مغذی موجود در قارچ ها سلنیوم، ویتامین D، گلوتاتیون و ارگوتیونئین است. همه آنها به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند که می توانند استرس اکسیداتیو را کاهش دهند. "

مطالعه اثر خواص قارچ بر بدن، توسط دانشمندان سنگاپور و ژاپن صورت گرفته است. در اولین مورد، کارشناسان نتیجه گرفتند که با کاهش ارگوتیونئین در بدن ، تعداد اختلالات شناختی افزایش می یابد - افراد مسن که از قارچ استفاده می کنند دچار زوال عقل نمی شوند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید