حقایقی جالب در خصوص آسمان خراش های معروف جهان بخش اول

در

زمانی که وارد شهر نیویورک آمریکا می شوید، تا زمانی که به آسمان چشم ندوخته اید، در واقع هنوز جلوه اصلی این شهر را مشاهده نکرده اید؛ ساختمان امپایراستیت، ساختمان کرایسلر، ساختمان وول وُرث و بسیاری آسمان خراش های دیگر. و این ساختمان ها افسانه هایی هستند که زمان، کارکردشان را به خوبی مورد آزمایش قرار داده است و به خوبی حساب خود را پس داده اند. معماری به کار گرفته شده در این ساختمان ها، به خوبی پرده از حقایق تازه و جدیدی بر می دارد که معماری قرن بیست و یکم به آن خو گرفته است، معماری شگفت انگیزی که برای هر شخصی می تواند الهام بخش باشد. نخستین ساختمان بلندی که در قرن های اخیر ساخته شده است، آسمان خراشی بود که در سال 1880 و در شیکاگوی آمریکا احداث شد؛ ساختمانی ده طبقه و بسیار با شکوه که چهل سال بعد به طور کلی تخریب شد. بنا بر این سال 1880 بود که برای نخستین بار با ساختمان های بلند آشنا شدیم وساخت این آسمان خراش ها از آن زمان تا کنون ادامه یافته است. پس از آن هر زمانی که یکی از این ساختمان های بلند و آسمان خراش های فوق العاده ساخته شده است، همگان با فرش های قرمز و دوربین های عکاسی به مراسم بازگشایی نخستین آن ها رفته اند؛ دقیقاً همانند مراسم فرش قرمز معرفی فیلم های سینمایی.

در حال حاضر اما ساخت این برج ها و آسمان خراش ها محدود به شیکاگو و نیویورک نمی شود و در بسیاری از نقاط شهری دنیا که پا بگذارید، حداقل چند آسمان خراش و ساختمان بلند خواهید دید. جالب است بدانید که حتی شهرهایی که قدمتی تاریخی دارند (شهر هایی مانند پاریس)، محله هایی به خصوص را برای ساخت این گونه ساختمان ها اختصاص داده اند. با تمام این تفاسیر، تنها نکته برجسته ای که در خصوص این برج هایی که از سنگ، فلز و شیشه هستند و سر به آسمان کشیده اند، ارتفاع بلند آن ها نیست و حقایق بسیاری در خصوص این برج ها وجود دارد که احتمالاً اطلاعات چندانی در خصوص آن ندارید. در این مقاله قصد داریم شما را با حقایق شگفت انگیزی آشنا کنیم که مربوط به این آسمان خراش ها هستند؛ حقایقی که باعث خواهند شد تا هر گاه از کنار یکی از این برج ها رد شدید، به گونه ای دیگر به آن نگاه کرده و درک بهتری از شگفتی این آسمان خراش ها پیدا کنید. با سیارک همراه باشید.

در برج الخلیفه قادر خواهید بود غروب خورشید را دو بار در روز مشاهده کنید

به واسطه ارتفاع بسیار زیاد این برج که در دبی ساخته شده است، زمانی که در طبقه همکف ساختمان آن قرار گرفته اید، قادر خواهید بود غروب خورشید را از آن جا تماشا کنید. نکته جالب توجهی که در خصوص این ساختمان وجود دارد این است که پس از مشاهده نخستین خود، قادر خواهید بود به وسیله آسانسور به بالاترین طبقه ساختمان رفته و دوباره غروب خورشید را مشاهده کنید. از زمان مشاهده نخستین غروب خورشید، چیزی حدود سه دقیقه زمان در اختیار دارید تا خود را به بالاترین طبقه رسانده و مجدداً غروب خورشید را تماشا کنید. به طور کلی، از زمانی که وارد آسانسور می شوید، نهایتاً به زمانی نزدیک به یک و نیم دقیقه نیاز پیدا خواهید کرد تا خود را به بالاترین طبقه برسانید، بنا بر این اگر کمی سرعت عمل داشته باشید، به سادگی قادر خواهید بود غروب خورشید را مجدداً تماشا کنید.

ابراج البیت یا ساختمان ساعت مکه، می رفت تا تغییراتی در ساعت و زمان بندی، آن گونه که در حال حاضر می شناسیم ایجاد کند (در ساعت گرینویچ)

کسانی که این آسمان خراش غول پیکر را ساخته و بر فراز آن ساعتی قرار داده اند، بر این باور بودند که جهانیان چنان از دیدن این ساختمان به وجد خواهند آمد که در نهایت به این مسئله رضایت خواهند داد که ساعتی که بر فراز این برج است و زمان آن، به عنوان مبدأ زمانی تمامی نقاط دنیا قرار گرفته و دیگر کسی ساعت گرینویچ را به عنوان ساعت رسمی جهان نشناسد؛ ساعتی که بیش از یک قرن است که به عنوان مبدأ زمانی جهان شناخته می شود. به عبارت دیگر سازندگان این سازه بر آن بودند تا ساعتی که در مکه تنظیم می شود، به عنوان ساعت هماهنگ جهانی و مبدأ زمانی شناخته شود. یکی از روحانیون مصری نیز که یوسف القراداوی نام داشت، این مسئله را تأیید کرده و عنوان کرده بود که امکان عملی شدن این نظریه وجود دارد، چرا که ساعت در هماهنگی کامل با مغناطیس شمالی است. البته با انجام تحقیقاتی مشخص شد که مغناطیس شمالی، در حقیقت از عرض جغرافیایی ایالات متحده آمریکا عبور می کند و به همین خاطر بود که در نهایت این ساعت، تنها به عنوان مبدأ زمانی کشورهای عربی شناخته شد.

چند فرد روسی، زمانی سعی کردند بدون ادوات ایمنی لازم و بدون اخذ مجوز از برج شانگهای صعود کنند

فوریه سال 2014 بود که خبری عجیب و غریب همه را شوکه کرد: دو صخره نورد روسی، زمانی که هنوز برج شانگهای به طور کامل ساخته نشده بود، اقدام به صعود از آن کردند و این در حالی بود که هیچ گونه ادوات ایمنی با خود همراه نداشتند و تنها چیزی که همراهشان بود، دو دوربینی بود که به پیشانی خود متصل کرده بودند تا تصاویری از این صعود شگفت انگیز خود ضبط کنند؛ تصاویری که شاید هر کسی جرأت تماشای آن را تا پایان نداشت.

زمانی بود که منار مخروطی شکل برج امپایراستیت، قرار بود به منظور ایستگاهی برای بالن ها و کشتی های هوایی بدل شود

مدتی بود که بسیاری بر این باور بود اند که در آینده ای نه چندان دور، استفاده از کشتی های هوایی و بالن، به عنوان اصلی ترین راه حمل و نقل استفاده خواهد شد. به همین خاطر بود که افرادی که ایده پردازی اصلی ساخت آسمان خراش امپایراستیت بودند، این نظریه را مطرح کردند که منار مخروطی شکل دویست پایی موجود بر روی ساختمان امپایراستیت را بدل به ایستگاهی برای این کشتی های هوایی و بالن ها کنند: کشتی های هوایی و بالن هایی که از فراز اقیانوس اطلس به سمت آمریکا می آیند. این نظریه به قدری جدی بود که نظریه پردازان آن تمامی تدابیر لازم برای این کار را هم اندیشیده بودند؛ از سکوی مخصوص برای فرود کشتی های هوایی و بالن ها گرفته تا دفاتر و برج های مراقبتی لازم برای این کار. البته کمی بعد و با انجام تحقیقات ابتدایی مشخص شد که فشار هوا و بادی که در آن ارتفاع می وزد به اندازه ای زیاد است که امکان عملی شدن چنین نظریه ای به هیچ عنوان وجود نخواهد داشت و به همین خاطر بود که در نهایت این کار متوقف شد.

افراد یک فرقه مذهبی زمانی قصد داشتند تا برج سیِرز در شیکاگو را نابود کنند

افراد این فرقه نام هایی چون «نجات دهندگان الهی جهان» و «هفت یار شهر آزادی» برای خود در نظر گرفته بودند و مرکز اصلی فعالیت شان در میامی آمریکا بود. آن ها قصد داشتند تا آسمان خراش سیِرز در شیکاگو را به طور کلی نابود کنند (البته در آن زمان نام این آسمان خراش «ویلیز» بود)، و اسناد و مدارک به دست آمده از آن ها نشان می دهد که در تلاش بودند تا با مسئولان عالی رتبه القاعده ارتباط برقرار کرده و ادوات و وسایل مورد نیاز برای عملی کردن نقشه خود را از جانب آن ها دریافت کنند، چرا که خود هیچ گونه سلاح و بمبی که چنان قدرت تخریبی داشته باشد، برای عملی کردن نقشه خود نداشتند و در نهایت نیز همین مسئله بود که باعث پیش از آن که نقشه شان به جایی برسد، توسط نیروهای امنیتی شناسایی شده و روانه زندان شوند.

در برج هنکوک در بوستون یک کپسول زمان وجود داشت

(کپسول زمان: محفظه محتوی اثار تاریخی وفرهنگی)

درست در زمانی که ساخت برج هنکوک در بوستون به پایان رسید، یک کپسول زمان که متعلق به سال 1968 بود در آن قرار داده شد و اخیراً اقدام به باز کردن این کپسول کرده اند. این آسمان خراش واقع در بوستون، به عبارتی شانزدهمین ساختمان جهان از لحاظ ارتفاع شناخته می شود و محتویات موجود در کپسول زمانی که در آن قرار گرفته بود، از این قرار اند: یک میکروفیلم بسیار قدیمی، یک سنجاق مخصوص یقه که به سناتور سابق ایالات متحده آمریکا، چارلز پرسی تعلق داشت، یک تکه سنگ متعلق به پایتخت اصلی ایالت ایلینویز و در نهایت یک تکه از یک سازه سر به آسمان کشیده دیگر، یعنی برج ایفل.

ساختمان مرکز تجارت جهانی در نیویورک آمریکا، قابلیت این را دارد که بدل به ایمن ترین برج آمریکا شود

برج های دو قلوی واقع در نیویورک آمریکا که به عنوان مرکز تجارت جهانی نیز شناخته می شود، همان ساختمانی است که در دسامبر سال 2001، با برخورد یک فروند هواپیمای مسافربری به آن به طور کلی تخریب شد و تلفات جانی و مالی بسیار زیادی به جای گذاشت؛ حادثه ای که نیرو های القاعده پی ریز برنامه های آن بودند. این تراژدی غم انگیز باعث شد تا در ساخت برج های جدید در مکان برج های دو قلوی پیشین که تخریب شدند، تمامی تدابیر امنیتی روز دنیا در نظر گرفته شود. فندانسیون این برج ها از بتن تقویت شده تشکیل شده است و شیشه های به کار گرفته شده برای پنجره های آن ضد گلوله و انفجار بوده و قابلیت مقاومت بسیار زیادی دارند. در سیستم تهویه این ساختمان نیز از فیلتر های بیولوژیکی و شیمیاییِ منحصر به فردی بهره گرفته شده است.

در سال جاری، ساختمانی تأسیس شد که در حال حاضر به عنوان بلندترین برج دنیا شناخته می شود

هتل گِوُرا در دُبی، به تازگی تأسیس شده است و برای کسانی که تمایل دارند تجربه یک زندگی لوکس را برای مدتی کوتاه در بلندای آسمان ها داشته باشند، گزینه ایده آلی است، چرا که این هتل، بلند ترین ارتفاع را در میان ساختمان های هتل های سراسر نقاط دنیا داشته و از این لحاظ، رکورد دار است. ارتفاع کلی ساختمان این هتل به 1168 پا می رسد و پیش از این که هتل گِوُرا در دبی ساخته و تأسیس شود، رکورد بلندترین هتل دنیا، متعلق به هتل ماریوت مارکویس بود. جالب است بدانید که هتل گِوُرا تنها چند متر بلند تر از هتل ماریوت مارکویس است و در آن رستوران ها، سالن های ماساژ، سونا و بسیاری امکانات تفریحی دیگر در نظر گرفته شده و در ساخت تمامی آن ها از جدیدترین امکانات روز بهره گرفته شده است. طراحی داخلی ساختمان هتل نیز بسیار زیبا و منحصر به فرد است.

دمای هوا در طبقه فوقانی برج الخلیفه پانزده درجه فارنهایت سرد تر از دمای عادی هوا در سطح زمین است

تابستان های دبی بسیار گرم است و دمای هوا در دبی در فصل تابستان می تواند تا صد و بیست درجه فارنهایت گرم شود. به همین خاطر است که بالا رفتن از برج الخلیفه و قرار گرفتن در طبقه فوقانی آن، حتی برای مدت زمانی کوتاه، می تواند برای کسانی که آن جا زندگی می کنند بسیار دلپذیر باشد، چر که دمای هوا در طبقه فوقانی این برج تا چیزی حدود پانزده درجه فارنهایت خنک تر از دمای هوای معمول در سطح زمین است.

اعداد و ارقام در ساختمان مرکز تجارت جهانی واقع در نیویورک آمریکا معنا دار هستند

با در نظر گرفتن منار مخروطی شکل 408 پایی واقع بر قسمت فوقانی ساختمان مرکز تجارت جهانی، ارتفاع کلی این آسمان خراش به 1776 پا می رسد و در نظر گرفتن این ارتفاع برای آسمان خراش بی دلیل نبوده است؛ در حقیقت این عدد ارجاع و اشاره ای است به سالی که در آن، پیشتازان جدایی طلبی در آمریکا، به طور رسمی استقلال این ایالات را اعلام نمودند. علاوه بر این حفاظی از جنس شیشه و فلز نیز برای این ساختمان در نظر گرفته شده است که ارتفاع آن هم، به عددی می رسد که همانند ارتفاع کلی آسمان خراش معنا دار است. در حقیقت این نرده ها از دو قسمت مجزا تشکیل شده اند؛ ارتفاع قسمت اولی به 1362 پا و ارتفاع قسمت دوم به 1368 پا می رسد و این برابر با ارتفاع دو سازه ای است که مجموعاً با نام برج های دو قلو شناخته می شدند؛ برج های دو قلویی که پیش از حادثه یازدهم سپتامبر، ساختمان مرکز تجارت جهانی را تشکیل می دادند.

پنت هاوسی که بلندترین ارتفاع را در میان خانه های نیویورک دارد، در نهایت به نصف قیمت اصلی اش به فروش رسید

واحدی مسکونی در یکی از بلندترین ساختمان های نیویورک وجود دارد که در طبقه فوقانی این ساختمان قرار گرفته است و جای تعجبی ندارد اگر بدانیم قیمت بسیار بالایی برای فروش آن در نظر گرفته شد. این واحد مسکونی در طبقه نود و پنجم ساختمانی مسکونی قرار گرفته است و برای نخستین بار در سال 2016 بود که با قیمتی معادل با هشتاد و دو میلیون دلار، برای فروش در نظر گرفته شد؛ قیمتی که حتی برای سرمایه دار ترین و ثروتمندترین شهروندان نیویورک، کمی بالا به شمار می رفت. طبق آمار و اطلاعات فروش خانه های مسکونی که در دست است، این واحد مسکونی در نهایت با قیمتی معادل با 32.4 میلیون دلار به فروش رسید و این کاهش شگرف قیمت، تنها به این خاطر بود که کسی توان مالی پرداخت آن هزینه را برای یک واحد مسکونی نداشت.

سرعت حرکت آسانسور های موجود در آسمان خراش ها، از حد به خصوصی فراتر نمی تواند برود

از زمانی که ساخت آسمان خراش ها آغاز شده است، یکی پس از دیگری، رکوردهای متعلق به سرعت حرکت آسانسور ها را شکسته اند. در نهایت یک شرکت متخصص در زمینه ساخت آسانسور که از زیرمجموعه های توشیبا به شمار می رود و در حال حاضر رکورد دار ساخت سریع ترین آسانسور های موجود است، طی بیانه ای که برای واشینگتن پُست آمریکا ارسال کرد، اعلام کرده است که رقابت بر سر افزایش سرعت آسانسور ها به پایان رسیده است. بنا به مطالبی که در این بیانه درج شده است «تحقیقات اخیری که در زمینه سرعت مجاز آسانسور های صورت گرفته حاکی از آن است که نهایت سرعتی که آسانسور می تواند داشته باشد، از 51.4 متر بر ساعت نباید تجاوز کند و سرعتی فرا تر از این، موجب می شود کسانی که از آسانسور استفاده می کنند دچار حالت تهوع شده و به طور کلی برای شان خطر ساز خواهد بود. این در حالی است که به هنگام پایین آمدن به وسیله آسانسور، مسئله از این هم جدی تر شده و سرعت مجاز کاهش چشم گیری پیدا خواهد کرد؛ سرعت بیش از اندازه به هنگام پایین آمدن آسانسور، این احساس را در کسانی که در آسانسور هستند به وجود می آورد که در حال سقوط هستند. برای نمونه می توان آسانسور های موجود در آسمان خراش شانگهای را مثال زد که نهایت سرعتی که می توانند برای پایین آمدن آسانسور شان در نظر بگیرند 22.3 متر بر ساعت است که فاصله بسیار اندکی با سرعت مجاز پایین آمدن آسانسور دارد.».

این مقاله ادامه دارد...

نظرات

در ادامه بخوانید...

حقایق جالب در خصوص آسمان خراش های معروف جهان بخش دوم

در

دو کارگری که برای پاک کردن شیشه های طبقه فوقانی ساختمان تجارت جهانی به بالا رفته بودند، برای مدتی گرفتار شدند

در نوامبر سال 2014 بود که دو کارگر برای پاک کردن شیشه های طبقه شصت و هشتم ساختمان تجارت جهانی، به وسیله آسانسور مخصوص خود راهی طبقه فوقانی شدند و زمانی که در حال کار کردن بودند، یکی از کابل هایی که آسانسور به آن متصل بود، دچار مشکل شده و از سکوی آسانسور جدا شد. همین مسئله باعث شد تا این دو کارگر در حالتی نیمه آویزان روی سکوی آسانسور خود در طبقه شصت و هشتم این آسمان خراش قرار بگیرند. در نهایت کسانی که برای نجات این دو کارگر وارد عمل شده بودند، می بایست سه لایه شیشه ضخیم را (شیشه های این ساختمان، به واسطه اتفاق ناگواری که برای برج های دو قلوی پیشین افتاد، ضد انفجار و ضد گلوله هستند و موارد ایمنی بسیاری در این ساختمان در نظر گرفته شده است) می شکستند تا قادر به نجات این دو کارگر باشند. عملیاتی که در نهایت با موفقیت خاتمه یافت و این دو کارگر جان سالم به در بردند.

در سیارک بخوانیم:  حقایقی جالب در خصوص آسمان خراش های معروف جهان بخش اول 

به وسیله آبی که برای تهویه هوا در ساختمان برج الخلیفه استفاده می شود، می توان بیست استخر به اندازه استخر المپیک را پر از آب کرد

به طور روزانه، نزدیک به 945000 لیتر آب در این بلندترین آسمان خراش جهان مصرف می شود و نکته دیگری که در خصوص این آسمان خراش وجود دارد و بسیار عجیب و غریب به نظر می رسد، میزان آبی است که به طور روزانه، در دستگاه های مربوط به تهویه هوای آن استفاده می شود؛ این دستگاه های تهویه به گونه ای طراحی شده اند که به وسیله انجام فرایند تقطیر، هوای فضای داخلی ساختمان را کمی مرطوب می کنند. البته با در نظر گرفتن هوای بسیار گرم دبی (به خصوص در تابستان ها)، استفاده از دستگاه های تهویه هوایی به این قدرت چندان چیز عجیبی نیست، اما جالب است بدانید که در طول یک سال کامل، به قدری آب توسط این دستگاه ها تولید می شود که می توان با آن بیست استخر، به اندازه استخر المپیک را پر از آب کرد.

آسمان خراش برج الخلیفه، قابلیت خم شدن دارد

برج هایی که ارتفاع بسیار بلندی دارند، معمولاً به گونه ای ساخته می شوند که کمی انعطاف پذیر باشند و امکان تحمل شرایط جوی و فشار باد را در ارتفاعات بالا داشته باشند. این مسئله ای است که در خصوص بلند ترین آسمان خراش جهان نیز صدق می کند؛ به واسطه باد های بعضا شدیدی که از سمت بیابان متوجه ساختمان برج الخلیفه می شود، طراحی ساختمان به گونه ای بوده است که هنگام قرار گرفتن در معرض این گونه باد ها، کمی خم می شود، البته این خم شدن به گونه ای است که هیچ یک از حاضرین در ساختمان در هیچ کدام از طبقات، به هیچ عنوان آن را احساس نمی کنند؛ در واقع این نکته ای است که تنها سازندگان برج الخلیفه از آن اطلاع دارند. جورج افستاثیو، معمار ارشد این آسمان خراش است و در گفتگویی در این خصوص عنوان کرد: «دقیقاً همانند یک آلت موسیقی، ساختمان به گونه ای تنظیم شده است که به هنگام وزیدن باد های شدید، هارمونی کلی آن دچار اختلال نشود. البته تمامی تلاش ما بر این بوده است که تا جایی که امکان دارد، کسانی که در فضای داخلی ساختمان هستند، این خم شدگی ها را چندان احساس نکنند.».

دومین آسمان خراش بلند جهان (برج شانگهای) سریع ترین آسانسور های جهان را در اختیار داشته و از این حیث رکورد دار است

یکی از رکورد هایی که برج الخلیفه، بلندترین آسمان خراش جهان از داشتنش محروم است، سریع ترین آسانسور های جهان است؛ رکوردی که به دومین آسمان خراش بلند جهان، برج شانگهای تعلق می گیرد. در حقیقت آسانسور هایی که در این ساختمان قرار دارند، می توانند سرعتی تا 45.8 مایل بر ساعت داشته باشند که در نوع خود شگفت انگیز است. البته نکته قابل توجه در خصوص این آسانسور ها این است که ملاقات کنندگان عادی این برج، به طور معمول قادر به تجربه این سرعت فوق العاده در آسانسور نخواهند بود، چرا که برای دست یابی به این سرعت، به یک دستگاه به خصوص و نیز یک تکنسین میتسوبیشی نیاز است و تنها در ساعات مشخصی از روز از این امکانات برای دست یابی به سرعت حداکثر آسانسور ها استفاده می شود.

میزان بتن به کار گرفته شده در ساخت ساختمان برج مرکز تجارت جهانی به اندازه ای است که می توان با آن پیاده رویی از نیویورک تا شیکاگو احداث کرد

اگر میزان بتنی که برای ساخت این آسمان خراش به کار گرفته شده است را روی سطح زمین قرار دهیم، نزدیک به 153000 متر مکعب بتن خواهیم داشت و به وسیله این مقدار بتن، می توان پیاده رویی احداث کرد که طول آن، فاصله میان دو شهر نیویورک و شیکاگو را طی خواهد کرد. این در خصوص حجم بتن مورد استفاده در ساخت این آسمان خراش بود؛ میزان شیشه ای که برای پنجره های قسمت های بیرونی و داخلی ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است به اندازه ای است که می توان به وسیله آن سطح بیست زمین فوتبال حرفه ای را به طور کامل پوشش داد. میزان فلز ساختمانی مورد استفاده برای ساخت ساختمان تجارت جهانی نیز به چیزی حدود چهل و پنج هزار تن می رسد؛ این میزان فلز، برای ساخت بیست هزار خودرو کافی خواهد بود.

زمانی بود که ساکنان شیکاگو تلاش می کردند تا نام برج ویلیز را به همان سیرز سابق تغییر دهند

ویلیز، نام مجموعه مؤسساتی است که در بخش های عمده مربوط به بیمه و فعالیت های این چنینی سهام های کلانی دارند و زمانی که نام دومین ساختمان بلند در نیم کره غربی زمین را از سیرز به ویلیز تغییر دادند، مردم محلی و ساکنان شیکاگو به وسیله فعالیت های بسیاری اعتراض خود را به این کار نشان دادند، چرا که بر این باور بودند نام سیرز، برای چنین ساختمانی بسیار شایسته تر است تا نامی چون ویلیز. از جمله اقدامات مردم محلی که بیشتر از همه سر و صدا به راه انداخت می توان به دادخواستی اشاره کرد که تنظیم کرده و نزدیک به پنجاه هزار نفر پای آن را امضاء کرده بودند؛ دادخواستی که در متن آن تقاضای تغییر نام آسمان خراش ویلیز به نام اصلی اش مطرح شده بود. البته در نهایت این اقدامات به جایی نرسید و نام این آسمان خراش، همان ویلیز باقی ماند.

امپایراستیت ظرف مدت زمانی چهارصد روزه ساخته شد

زمانی که ساخت این آسمان خراش به پایان رسید، بدل به بلند ترین برج جهان شد و جالب است بدانید که طی کمتر از چهارده ماه بود که در نهایت ساخت این آسمان خراش به پایان رسید (به طور دقیق تر 410 روز). نکته اصلی که سبب شد روند پیشرفت و ساخت این آسمان خراش تا این حد سریع باشد، زحمات 3400 کارگری بود که شبانه روز خود را وقف ساخت امپایراستیت کردند. در آن زمان آمریکا و به طور کلی جهان غربی از لحاظ اقتصادی و روحی در شرایط چندان خوبی به سر نمی بردند و این ارزش زحمات کارگران امپایراستیت را دو چندان می کند (ساخت این آسمان خراش مصادف با دوره ای بود که در غرب با نام Great Depression یا افسردگی بزرگ شناخته می شود).

آسمان خراش برج الخلیفه تنها رکورد دار بلندترین ساختمان جهان نیست

همان گونه که پیش از این نیز عنوان شد، برج الخلیفه، در میان سایر آسمان خراش های جهان، از حیث ارتفاع، بلندترین آسمان خراش جهان است، اما این تنها رکوردی نیست که این آسمان خراش مشهور از آن خود کرده است و در کنار این، پنج رکورد دیگر نیز به نام برج الخلیفه ثبت شده است که از این قرار اند: برج الخلیفه، بلند ترین سازه ای است که به طور مجزا سر به آسمان کشیده است، رکورد بیشترین طبقات موجود در یک ساختمان، متعلق به برج الخلیفه است، رکورد بیشترین تعداد طبقاتی که در آن ساکنانی وجود دارند نیز متعلق به برج الخلیفه است، بلند ترین فضای سر بازی که برای مشاهده منظره بیرون وجود دارد، در برج الخلیفه است (فضایی تراس مانند که البته بسیار بزرگ تر و لوکس تر از بالکن ساختمان های معمولی است) و در نهایت آسانسور موجود در این آسمان خراش، بیشترین ارتفاع را طی می کند.

پنجمین آسمان خراش بلند جهان، دارای سریع ترین آسانسور دو طبقه در میان آسمان خراش ها است

ساخت آسمان خراش Lotte در کره جنوبی، سال گذشته به پایان رسید (آسمان خراشی که بدل به پنجمین برج بلند دنیا شد) و یکی از مهمترین ویژگی های این آسمان خراش که آن را منحصر به فرد می کند، وجود آسانسوری دو طبقه در آن است که با سرعت قابل ملاحظه ای حرکت می کند. در حقیقت این آسانسور منحصر به فرد به گونه ای طراحی شده است که دارای دو طبقه مجزا است و در آن واحد افراد قادر خواهند بود به طبقات مختلفی از ساختمان دسترسی داشته باشند. به عبارت دیگر این آسانسور از دو کابین مجزا تشکیل شده که بر روی هم قرار گرفته اند و قابلیت این را دارد که دو برابر آسانسور های معمولی در خود سر نشین جای دهد.

بتن به کار گرفته شده در آسمان خراش برج الخلیفه، وزنی معادل با صد هزار فیل دارد

وزن بتنی که برای ساخت آسمان خراش برج الخلیفه به کار گرفته شده است، بالغ بر نیم میلیون تن است و این معادل با وزن صد هزار فیل است. این وزن ساختمان در حالت عادی و زمانی است که کسی در آن نباشد و مطمئنا زمانی که افراد وارد ساختمان می شوند، وزن آن نیز افزایش پیدا می کند.

دومین آسمان خراش بلند جهان، توجه زیادی را معطوف به حفاظت از محیط زیست کرده است

البته بیشتر آسمان خراش های بلند موجود در جهان، بیشتر به خاطر معماری و لوکس بودن شان است که در سطح جهان شناخته می شوند، با این وجود، آسمان خراش شانگهای، به گونه ای طراحی شده و در ساخت آن از امکانات  همگام با محیط زیست استفاده شده است که آن را از سایر آسمان خراش ها متمایز کرده و منحصر به فرد می کند: اولین نکته ای که در خصوص این آسمان خراش وجود دارد این است که با زاویه ای 120 درجه ای به سمت بالا می رود و این مسئله علاوه برا این که فشار باد وارد شده بر ساختمان را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد، باعث شد تا مصالح مورد نیاز برای ساخت سازه این آسمان خراش تا چیزی حدود بیست و پنج درصد کاهش یابد؛ نکته دیگری که در ساخت این آسمان خراش لحاظ شده است، استفاده از دویست توربین بادی بر روی پشت بام طبقه فوقانی آن است که نزدیک به ده درصد از کل برق مورد نیاز کل ساختمان در طول روز را فراهم می کند؛ علاوه بر این ها، امکاناتی در ساخت این آسمان خراش در نظر گرفته شده اند که به واسطه آن ها آب باران در محفظه هایی جمع شده و سپس برای استفاده های دیگر تصفیه می شود و قابلیت تصفیه آب های آلوده استفاده شده در ساختمان نیز وجود دارد.

ساعت مکه در عربستان صعودی، بزرگترین ساعت موجود در جهان است

بلندترین برج ساعت جهان، مطمئنا به ساعتی احتیاج دارد که از لحاظ اندازه جوابگوی حجم بسیار بزرگ کل سازه باشد و ساعتی که بر این برج قرار گرفته است، به خوبی از پس انجام این وظیفه برآمده است. مساحت و اندازه کلی این ساعت به عددی معادل با 141 پا می رسد و آن را بدل به بزرگترین ساعتی می کند که تا کنون ساخته شده است و از فاصله ده مایلی نیز افرادی که مشکل با مشکلات و اختلالات بینایی مواجه نباشند، قادر به خواندن ساعت خواهند بود (طول عقربه دقیقه شمار ساعت به تنهایی به 75 پا می رسد). این اعداد و ارقام باعث می شوند تا ساعت مکه چیزی حدود سی و پنج برابر ساعت مشهور بیگ بن باشد.

در آسمان خراش ابراج البیت توجه زیادی به مذهب شده است

البته از آسمان خراشی که در مجاورت خانه خدای مسلمانان احداث شده باشد به غیر از این هم انتظار نمی رود و بخش اعظم فعالیت هایی که در این آسمان خراش انجام می شود، به مراسم های مذهبی و این گونه فعالیت ها اختصاص می گیرد. بر روی ساعتی که بر منار این آسمان خراش وجود دارد، بلندگو هایی بزرگ و قدرتمند تعبیه شده اند که قادر هستند صدای اذان و سایر نوا های مذهبی را تا فواصلی بسیار دور برسانند (تا فواصل چند مایلی). یک موزه منحصر به فرد نیز در ساختمان این آسمان خراش وجود دارد که محل نمایش هنرهای اسلامی است. علاوه بر این ها، بخش های زیادی از فضای داخلی ساختمان، برای نماز خواندن و به جای آوردن سایر مراسم های مذهبی در نظر گرفته شده است (مجموعاً چیزی حدود دوازده هزار متر مربع از مساحت فضای داخلی برای این منظور ها مورد استفاده قرار گرفته است).

برای پاک کردن شیشه های پنجره های برج الخلیفه از روش قدیمی و معمول پاک کردن شیشه استفاده می شود

مجموعا بیست و چهار هزار پنجره در نمای بیرونی این آسمان خراش به کار گرفته شده است و برای پاک کردن شیشه های این پنجره ها از همان روش مرسوم و رایج در سایر ساختمان ها استفاده می شود، یعنی گروهی از افراد (گروهی که مطمئنا از ارتفاع  واهمه ای ندارند) به وسیله آب و صابون و یا مواد شوینده دیگر اقدام به پاک کردن شیشه ها می کنند. این تیم تمیز کاری، متشکل از سی و شش نفر است که در طول سال، وظیفه اصلی شان پاکیزه نگاه داشتن نمای بیرونی پنجره ها و شیشه ها است. این تمیز کار ها زمان کاری خود را به گونه ای تنظیم می کنند که در سایه قرار داشته باشند و در تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرند. لباس مخصوصی نیز به تن می کنند که شباهت بسیار زیادی با لباس فضا نوردان دارد.

نیویورک هم چنان یک گونه به خصوص از آسمان خراش دارد که بلندترین در جهان به شمار می رود

نیویورک آمریکا، شهری است که در عرصه ساخت و ساز آسمان خراش ها، پیشتاز به شمار می رود، با این وجود، سال ها است که دیگر بلند ترین آسمان خراش های دنیا در این شهر نیستند و با یکدیگر نگاهی جزئی به بسیاری از آن ها در دو بخش این مقاله انداختیم، با این وجود، هنوز یک آسمان خراش در نیویورک وجود دارد که به عنوان بلندترین برج مسکونی موجود در جهان شناخته می شود. این آسمان خراش، ساختمان 432ام خیابان پارک در نیویورک است و ارتفاعی 1400 پایی دارد. ساخت این آسمان خراش مسکونی در سال 2015 به پایان رسید و پارک مرکزی نیویورک را به عنوان منظره مقابل خود دارد و بر آن واقف است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بلند ترین آسمان خراش جهان که بر فراز ابرها ساخته شده اند 6 آسمانخراش

در

آسمانخراش

بشر در آرزوی ابدی برای فراتر از حد معمول و حتی گاهی غیرمجاز ، چندین شاهکار مهندسی برجسته را رقم زده است. این وسواس تا حدی پیشرفت کرده است که انسان مدرن نه تنها می تواند برج های بلند را با قلل هایی که از ابرها عبور کرده اند، بسازد ، بلکه در آن ها با بهره گیری از نمای نفس گیر که دیده می شود کاملاً راحت زندگی کند . و از همه مهمتر ، در جستجوی روش های جدید ، شاهکارهای بیشتر و بیشتر معماری ایجاد کند.به 6 مورد از بلندترین آسمان خراش های جهان در این مقاله نگاهی می اندازیم.

 

 

چه زمانی ساخت آسمان خراش ها شروع شد و چگونه به بهشت ​​رسیدیم

  •  
آسمان خراش
بلندترین ساختمانهای کره زمین
به لطف پیشرفت و پیشرفت فن آوری های نوآورانه ، بشریت بالاتر و بالاتر می رود.


آسمان خراش ها در تاریخ ما ، مهندسی و حتی فرهنگ ، جایگاه ویژه ای را اشغال می کنند.اصطلاح آسمان خراش بیش از 100 سال پیش ، یعنی در دهه 1880 در برابر ظهور معماری در حال تحول "سبک شیکاگو" ظاهر شد. در این دوره ، توسعه دهندگان نه تنها سعی در شکستن رکورد ارتفاعی داشتند بلکه آنها نیز در پی ایجاد هرچه بیشتر فضای مسکونی یا تجاری بودند تا مالک زمین بتواند از اجازه دادن این فضا برای نیازهای مختلف حداکثر بهره را ببرد. از آن زمان به بعد ، آسمان خراش ها در سراسر جهان ، به ویژه در شهرهای پرطرفدار ، دیده می شود ، جایی که میلیون ها نفر در جستجوی زندگی بهتر در تلاش هستند.

نکته جالب:

در هنگام ساخت برجها ، آنهایی که از آستانه ارتفاع 150 متری عبور کرده اند ، آسمان خراش محسوب می شوند.

با توجه به اینکه روند توسعه و ساخت و ساز تحول پیدا کرده است ، آسمان خراش هایی ظاهر می شوند که از ارتفاع نیم کیلومتر و حتی 800 متر بالاتر رفته اند. اما چنین پروژه های جاه طلبانه نیاز به محاسبات کاملاً دقیق ، ایجاد مصالح ساختمانی ویژه ، ارتباطات مهندسی دارد که نه تنها یک ساختار قدرتمند را حفظ می کند بلکه ایمنی کامل ، پایداری در برابر هرگونه نوسانات پوسته زمین یا جریان باد و طوفان ، حرکت راحت و اسکان را تضمین می کند.

 

1. برج 432 خیابان پارک در نیویورک (ایالات متحده آمریکا)

 

برج
آسمان خراش 432 خیابان پارک در منهتن بلندترین ساختمان در نیمکره غربی (نیویورک ، ایالات متحده آمریکا) شد.

 

 

این آسمان خراش با 425.5 متر ارتفاع ، بلندترین ساختمان مسکونی نیمکره غربی شد. این ساختمان مجلل که توسط رافائل وینولی طراحی شده است ، در منهتن ، یکی از معتبرترین محله های نیویورک واقع شده است. اساس ساختاری شکل ساختمان 96 طبقه مربعی بود که به صورت ارگانیک در تصویر معماری منطقه قرار گرفت. با وجود این که شما هیچ عنصر طراحی خیالی را بر روی آن مشاهده نخواهید کرد ، اما هنوز هم به پرطرفدار ترین ساختمان مسکونی تبدیل شده است که در آن تنها میلیاردرها و ثروتمندترین افراد روی کره زمین می توانند اقامتگاه خریداری کنند.

 

آسمان خراش
کلیه اتاق خواب های آسمان خراش 432 خیابان پارک دارای پنجره های 10 متر مربعی با نمای چشمگیر است.   (نیویورک ، ایالات متحده آمریکا).

 

در این برج شیخ فاواز ال هوکر از عربستان سعودی با مساحت 767 متر مربع ، لوکس ترین اقامتگاه را دارد. علاوه بر 104 آپارتمان فروخته شده از 16 تا 95 میلیون دلار ، همه چیز برای یک زندگی فوق العاده راحت وجود دارد: یک اسپای تمام عیار(مرکز ماساژ درمانی) ، مرکز تناسب اندام ، استودیوی یوگا ، سالن های عظیم برای مراسم و رویدادها ، یک اتاق بیلیارد ، سینما ، استخر سرپوشیده با چشم اندازهای خارق العاده به شهر

 

 

2. برج مرکز در ووهان (چین)

 

آسمان خراش در ووهان
برج مرکز آسمان خراش در ووهان به ارتفاع 438 متر (چین)


زیبایی باورنکردنی برج مرکز ، به معنای واقعی کلمه در تابلوهای شیشه ای متحرک وی پنجره ها پیچیده است و به یک گوهر واقعی از شهر چینی ووهان تبدیل شده است. متخصصان انستیتوی طراحی و تحقیقات معماری شرق چین با الهام از شکل های یک قایق دریانوردی سنتی ، تصمیم به ایجاد یک آسمان خراش منحصر به فرد گرفتند که 438 متر ارتفاع و در 88 طبقه برج ، مکانی برای آپارتمان های مسکونی ، ادارای و یک هتل شیک دارد. علاوه بر این ، ویژگی اصلی این پروژه نه تنها شکل اصلی ساخت و ساز بلکه این ساختمان همچنین به دلیل معرفی فناوری های فوق مدرن صرفه جویی در مصرف انرژی ، توسعه و کاربرد عناصر محافظ منحصر به فرد که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ،  باد و حتی زمین لرزه های شدید جلوگیری می کند ، قابل توجه است.

 

 

3. برج های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور (مالزی)

 

کوالالامپور
برج های دوقلوی پتروناس در کوالالامپور توسط معمار آرژانتینی Cesar Pelli و همکارانش طراحی شده اند


برج های دوقلوی پتروناس 451.9 متری به عنوان بلندترین سازه در مالزی شناخته می شوند و در رده بندی جهانی در رتبه شانزدهم قرار دارند ، اما بلندترین برج های دوقلوی جهان هستند. برای مردم مالزی ، مجموعه پتروناس به نوعی سمبل تبدیل شده است که به جهانیان اعلام کرده است که این کشور وارد اقتصاد جهانی شده است. این رویداد در اواخر قرن گذشته رخ داد و همزمان با راه‌اندازی آسمان خراش (1998). اشکال حیرت انگیز که در بتن و فلز ساخته شده است ، بر اساس هندسه اسلامی ، سنت ها  و آرمان های مالزی را برای آینده ترکیب می کند. این امر به ویژه در یکی از قابل تشخیص ترین ویژگی های ساختمان ، در "پل آسمان" که دو برج را به هم وصل می کند ، قابل توجه است.

 

کوالالامپور
برای اینکه برج های دوقلوی کاملاً روی زمین نرم بایستند ، لازم بود که شمع ها را در عمق  100 متری کار بگذارند.


یک واقعیت جالب:

تعداد معدودی از ساختمانها در جهان می توانند به این امر دامن بزنند که نخست وزیر در طراحی آن شرکت کند. اما این برج های دوقلوی توسط مهاتیر محمد ، یکی از رهبران ارشد مالزی ساخته شده است. این او بود که پیشنهاد ساخت آسمان خراش ها به سبک اسلامی را داد. برج های منحصر به فرد از ستاره هشت ضلعی دارای برجستگی های نیم دایره ای برای ثبات ساخته شده اند.

 

4. برج تایپه 101 در تایوان

 

برج تایپه
برج تایپه 101 در تایوان یکی از نمادین ترین ساختمان های کره زمین است


آسمان خراش تایپه 101 اولین ساختمان در جهان شد که از ارتفاع 500 متری عبور کرد. ارتفاع آن به 509.2 متر می رسد و تعداد زیادی طبقه را شامل می شود - 101. در زمان افتتاح یكی از بناهای نمادین این سیاره در سال 2003 ، بلندترین ساختمان جهان بود ، اما بعد از گذشت تنها 15 سال از نردبان رتبه بندی به رتبه 10 رسید.

 

برج تایپه
در سال جدید ، برج تایپه 101 ، تایوان به نمایشی خیره کننده از آتش بازی تبدیل می شود.گردشگران زیادی برای تماشا به این برج می آیند.


از هر نظر جذاب و زیبا ، این آسمان خراش از لحاظ توسعه "معماری پایدار" برای ساختمانهای بلند ، استاندارد جهانی را رعایت کرده است. همانطور که مشخص شد ، برج تایوانی در سال 2011 برای بهره برداری و نگهداری از گواهینامه LEED به گواهینامه LEED پلاتینی  رسیده است که برای ساختمانی با این اندازه نادر است.گواهینامه  لید LEED مخفف (Leadership in Energy and Environmental Design)در ترجمه فارسی برای ساختمان با مصرف بهینه انرژی و طراحی زیست‌ محیطی با امتیاز های زیر داده می شود:
گواهینامه LEED معمولی ۴۰ تا ۴۹ امتیاز
گواهینامه LEEDنقره‌ای ۵۰ تا ۵۹
گواهینامه LEEDطلائی ۶۰ تا ۷۹
گواهینامهLEED پلاتینی ۸۰ به بالا

 

برج تایپه

برج تایپه 101 نه تنها با زیبایی خود ، بلکه با دستاوردهای مهندسی همه را شگفت زده کرده است.

 

علاوه بر سیستم کنترل هوشمند ، کنترل انرژی و منظره خیره کننده ، یک دمپر 728 تنی در داخل تایپه 101 وجود دارد. این وسیله در مقیاس بزرگ برای خنثی کردن حرکت جانبی بادهای قوی طراحی شده است. این دقیقاً همان چیزی است که باعث می شود چنین ساختار باشکوهی در حین استراحت قدرتمند و ایمن حفظ شود.

 

5. برج ساعت سلطنتی مکه (عربستان سعودی)

 

برج ساعت مکه
Royal Clock Tower  مکه  سومین برج از بلندترین آسمان خراش ها است.


این ساختمان عظیم که به ارتفاع 601 متر می رسد ، بخشی از مجموعه ای است که از 7 آسمان خراش ایجاد شده در مکه ، شهر مقدس همه مسلمانان - تشکیل شده است. همه این برجها بخشی از پروژه بنیاد پادشاه عبدالعزیز است که هدف از آن مدرن سازی این شهر به منظور خدمت به مسلمانانی است که سالانه زیارت می کنند. Royal Clock Tower یک هتل بزرگ با اتاقهای راحت است که برای استقبال از مومنانی که در طول حج به مکه می روند ، طراحی شده است.

 

برج ساعت مکه

شب ها میلیون ها چراغ روی برج ساعت (برج رویال ساعت ، عربستان سعودی) روشن می شود.

 

جذابیت اصلی این بنا ساعت آن است که در چهار طرف برج قرار دارد. اندازه قطر آن 43 متر است که به طور خودکار آن را به بزرگترین در جهان تبدیل می کند. با توجه به اینکه ساعت  450 متر از سطح زمین بالاتر است ، بالاترین ساعت معماری این سیاره به حساب می آید.

 

 

6. برج خلیفه در دبی (امارات متحده عربی)

 

برج خلیفه در دبی
آسمان خراش برج خلیفه هنوز قهرمان جهان از نظرارتفاع  است.

 

 

آسمان خراش بلند مرتبه برج خلیفه واقع در دبی همه رکوردها را شکسته و نه تنها در ساخت و ساز بلکه این بنا با ارتفاع 828 متری ، 10 سال پیش ساخته شده است ، و در این مدت هرگز تأسیسات جدیدی وجود نداشته است که بتواند مساحت ، قد ، تعداد طبقات و پیچیدگی ساختار مهندسی و سیستمهای تعمیر و نگهداری  را به خود اختصاص دهد. تا کنون برج خلیفه با 163 طبقه برجسته ترین ساختمان جهان است که فقط در 6 سال ساخته شده است.

 

برج خلیفه
اغلب ، برج خلیفه در رنگ پرچم  کشورهای مختلف  نقاشی می شود یا یک نمایش لیزر خارق العاده دارد.


در حقیقت ، این برج یک شهر واقعی  است که با پارک های خود ، بلوار و چمن های معطر ، آپارتمان های مجلل و اتاق های هتل ، بسیاری از مطب ها و بوتیک ها ، زمین تنیس و استخرها ، اسپا و یک سالن ورزشی لذت بخش است. و همچنین برج های مشاهده برای مشاهده زمین که باید به مراتب بالاتر و بالاتر برود. اکنون یکی از آنها در ارتفاع 555 متری واقع شده است - این سطح در طبقه 148 است ، اگرچه اولین و دومین سکوهای مشاهده  هنوز باقی مانده اند و در ارتفاع 452 متری (124 طبقه) و 456 متر (125 طبقه) واقع شده اند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

آسمان خراش پل آسمان در چین درهای خود را به روی اولین بازدید کنندگان باز کرد

در

آسمانحراش

در شهر City Chongqing چونگ کینگ چین "پل آسمان" افتتاح شد که شگفت انگیزترین آسمان خراش افقی جهان در طراحی و معماری است. یک ساختار منحصر به فرد به طول 300 متر ، روی چهارآسمان خراش بلند مرتبه را به طور هم زمان می بندد و جزئی جدایی ناپذیر از بزرگترین پروژه چین است. با وجود این که کار ساخت و ساز هنوز ادامه دارد ، این پل با بزرگترین سکوی مشاهده در جهان و با یک "پارک آسمانی عجیب" در ارتفاع 250 متری در حال حاضر بازدید کننده های خود را پذیرفته است.

Sky Bridge
ساخت آسمان خراش افقی کریستالی با بزرگترین سکوی مشاهده در جهان (چونگ کینگ ، چین) به پایان رسیده است.

 

پل آسمان
پل آسمان که در ارتفاع 250 متری واقع شده است ، بخشی از مجموعه رافلز شهر چونگ کینگ در دست ساخت است

چینی ها در آرزوی اینكه از بقیه جلوتر باشند ، چنین پروژه های منحصر به فردی را ایجاد می كنند كه فرد از تعجب می گوید :چگونه امكان پذیر است. این ها دقیقاً شگفتی های جهان را شامل می شوند که پروژه ای در مقیاس بزرگ ایجاد شده توسط دفتر معماری شهر موشه سفدی رافلز است که در شهر کینگ کینگ در حال اتمام است.

پل آسمان که در ارتفاع 250 متری واقع شده است ، بخشی از مجموعه رافلز شهر چونگ کینگ در دست ساخت است به یاد بیاورید که این مجموعه بزرگ با شکوه شامل پروژه ای از هشت آسمان خراش که چهار مورد از آنها نوعی پشتیبانی از یک پل افقی است که رسماً "کریستال" نامیده می شود ، اما بیشتر اوقات می توانید "Sky Bridge" یا یک آسمان خراش افقی در ارتفاع 250 متر نامیده می شود.

 

Sky Bridge

سفر سرگرم کننده به پل آسمان Sky Bridge و مشاهده از بالاترین طبقه یکی از 4 آسمان خراش  از مجموعه شهر رافلز (کریستال ، چین) آغاز می شود.

 

بزرگترین مشکل در ایجاد این پل، بالا رفتن تا ارتفاع خیره کننده برخی از قسمت های سازه است که در صورت جمع شدن ، بالغ بر 12 هزار تن است. اما به هر صورت ممکن است ، ساختار300 متری ، ساخته شده از فولاد و شیشه ، در حال حاضر در جای خود نصب شده است و برای پذیرایی بازدید کنندگان کاملاً مجهز است.

Sky Bridge

سازندگان "Sky Sky" در رابطه با National Geographic نمایشگاهی را طراحی کردند که در مورد تاریخچه چونگ کینگ (چین) است.

 

کسانی که تصمیم می گیرند با چشمان خود چنین جذابیتی غیرمعمول را ببینند ، در راه رسیدن به عرشه مشاهده (در طبقه همکف) می توانند از نمایشگاه ایجاد شده با همکاری National Geographic بازدید کنند. این نمایشگاه خود گردشگران و شهروندان را با تاریخچه توسعه Chongqing آشنا می کند.

Sky Bridge

یک آسانسور پر سرعت فوق العاده میهمانان را به یک نمایشگاه تعاملی می برد که برنامه های چین را برای اکتشاف مریخ  نشان می دهد.


صعود به بالا توسط آسانسور اکسپرس تنها 50 ثانیه زمان خواهد برد و نمایشگاه دیگری نیز در معرض دید بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت که برنامه های بلندپروازانه چین برای فتح مریخ و سازماندهی زندگی بر روی آن را ارائه می دهد. اما شما حتی پس از آشنایی با برنامه فضایی ، قادر نخواهید بود به بلند پروازانه ترین سکوی مشاهده  در تراس های باز با یک کف کاملاً شفاف ، اعتماد کنید.

 

Sky Bridge

قدم زدن در یک پارک عجیب و غریب در ارتفاع 250 متری لذت خاصی خواهدداشت (کریستال ، چین).

 

Sky Bridge
این آسمان خراش افقی دارای پارک مخصوص  و یک استخر  است که به زودی نیز افتتاح می شود.

 

هر کس به "آسمان خراش افقی" می رسد در یک پارک با گیاهان عجیب به بهشت ​​می رود. پیاده روی در کوچه های آن ، حتی برای کسانی که فقط به معماری سایت علاقه بودند ، لذت زیادی را به ارمغان می آورد ، زیرا دیوارهای آن نیز کاملاً شفاف است و از آنجا منظره ای زیبا از شهر و همجوشی غیرمعمول جریان های قهوه ای رنگ یانگ تسه با رنگ آبی آب رودخانه جیالینگ دیده می شود.

Sky Bridge

از محل مشاهده ، در هر ساعت از روز منظره ای نفس گیر دیده می شود.

برای کسانی که دوست دارند اعصابشان را آرام کنند ، یک تراس با کف شیشه ای (کریستال ، چین) ایجاد شده است.

 

اما در آن طرف پل آسمان ، کافه ها ، رستوران ها و یک کلوپ خصوصی  با استخرهای شنا و مناطق مخصوص استراحت به پایان رسیده است. در حال حاضر آنها هنوز افتتاح نشده اند ، اما همانطور که برگزار کنندگان قول می دهند ، افتتاحیه در ماه های آینده انجام می شود. بنابراین سرگرمی نفس گیر برای مهمانان یک آسمان خراش افقی اضافه خواهد شد.

 

Sky Bridge

جذابیت شدید این آسمان خراش تعداد زیادی بازدید کننده را به خود جلب می کند و حتی کودکان را نمی ترساند


اطلاعات جالب: چینی ها تلاش می کنند جاه طلب ترین یا بزرگترین پروژه ها را در جهان ایجاد کنند. پیش بینی می شود که روزانه 3 هزار نفر بتوانند از "پل آسمان" بازدید کنند و هزینه بلیط ورودی در حال حاضر حدود 25 دلار است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 فناوری معماری که از سقوط آسمان خراش ها جلوگیری می کند

در

آسمان خراش

میراگر ، نوع اسکلت ، استخر و ....: 5 فن آوری که با استاده از آنها مهندسین سازه از سقوط آسمان خراش ها جلوگیری می کنند.

 

آسمان خراش ها ساختمانهای منحصر به فردی هستند که نه تنها مردم با دیدن آن با ارتفاع عظیم و چشمگیر بودن آنها شگفت زده می شوند بلکه علاوه بر این ، بسیاری از مردم در مورد چگونگی سقوط این بناها فکر می کنند که برای ده ها سال با قدرت و پایدار باقی می مانند. اما در حقیقت ، در حال حاضر تعدادی از فن آوری های معماری وجود دارد که توسط مهندسان به منظور ساختن یک آسمان خراش اجرا می شوند که با تأثیرات مختلف محیطی فرو نمی ریزد.

1. اسکلت فلزی

آسمان خراش با اسکلت فلزیمعروف ترین آسمان خراش با اسکلت فلزی.

 

نیویورک مدتهاست که مرکز ساخت آسمان خراش های جهان محسوب می شود. از بسیاری جهات ، این عمل با ویژگی های زمین مطابقت دارد: صخره هایی که در زمین نیویورک قرار دارند ، تقریباً نزدیک به سطح زمین واقع شده اند ، و این باعث می شود بدون ترس از تخریب  ، مشارکت در ساختمانهای مرتفع و آسمان خراش ها انجام شود.

آسمان خراش با اسکلت فلزی

اسکلت فلزی در هنگام ساخت ساختمان Empire State Building.  

نماد آسمان خراش های نیویورک ساختمان امپایر استیت است که همچنین درخشان ترین نمونه یک ساختمان با یک قاب فولادی به حساب می آید - این ساختمان از صدها پروفیل فولادی با وزن کلی 59 هزار تن تشکیل شده است.

 

2. تأثیر شکل هرمی

آسمان خراش

شکل هرمی اجازه نمی دهد آسمان خراش سقوط کند.  

 

معماران و مهندسان سازه به یک فناوری بسنده نکردند. مورد بعدی که لرزش های مکانیکی یک سازه را می گیرد شکل هرمی است. این امر باعث شد سازندگان به طور فزاینده ای به شکل ساختمان های هرمی  روی آورند: از این گذشته ، ساختار مخروطی به خودی خود بسیار قوی است.

آسمان خراش

مدل حجمی ساختار برج معلق.  / عکس

 

بنابراین برج ترانسامریکا ، واقع در سان فرانسیسکو ، دقیقاً به دلیل شکل آن ، پایدار است. علاوه بر این ، یک پایه بلند به شکل شبکه ای از تیرهای مثلثی در طراحی آن استفاده شده است ، با وجود این که ، در اصل ، یکی از انواع ساخت و سازهای مقاوم در برابر زلزله است. تست سازه نشان داده است که سنتز این فناوری ها باعث می شود که مقداری از نوسانات بهتر جذب شود.

 

3. بادگیری ساختمان

آسمان خراش بلندترین آسمان خراش جهان یک دستگاه برش باد معمولی است.  / عکس

بلندترین ساختمان جهان -  برج خلیفه در دبی - همچنین براساس اصل یک هرم ساخته شده است ، اما از نوع دیگری - بصورت پله نامتقارن. این طراحی همچنین به شما امکان می دهد تا "اثر باد" را کاهش دهید: ساختمان دارای بخش های خاصی است که جریان باد را کاهش می دهد.

 

آسمان خراش

برج خلیفه در زمان ساخت و ساز.  / عکس

 

در عین حال ، بر خلاف ساختمان های نیویورک ، برج خلیفه توسط این بنیاد در زمین صخره ای ثابت بنا نشده بود. بنایی به وزن 500 هزار تن توسط هر قطعه 200 تخته 45 متری نگهداری می شود.

 

4- تعادل با دمپر

آسمان خراش

برج معروف تایوانی.  / عکس

 

امروزه مهندسان قادر به تعادل یک آسمان خراش با استفاده از یک دمپر هستند - وسیله ای که لرزش های مکانیکی ساختمان را کاهش می دهد. در عین حال ، اغلب به یک اثر هنری واقعی تبدیل می شود ، که لذت زیبایی شناسی را نیز به همراه دارد. به عنوان مثال ، برج "تایپه 101" ، که در تایوان قرار دارد ، دارای یک دمپر است که موفق به تبدیل کردن آن به یک جاذبه گردشگری تمام عیار شده اند.

 

آسمان خراش

دمپر افسانه ای یک آسمان خراش آسیایی.  / عکس

 

یک بازدید کننده می تواند از بالا دمپر کروی بزرگ فلزی با وزن بیش از 600 تن ، که بین 88 تا 91 طبقه ساختمان واقع شده است را نگاه کند. این طرح را نمی توان چیزی غیر از شاهکار مهندسی نامید. آونگ به این شکل عمل می کند: لرزش های دمپر حرکات ساختمان را که باد شدید باعث آن می شود را جبران می کند. با تشکر از این فناوری ، برج پایدارترین ساختمان جهان به حساب می آید.

 

5- استحکام با استخر

آسمان خراش

هتلی چشمگیر با فناوری پایداری بی نظیر.  \ عکس

 

هتل Marina Bay Sands در سنگاپور به دلیل استخر بی نظیر در بام منحصر به فردش شهرت جهانی کسب کرده است: بام سه برج این سازه را به طور هم زمان ترکیب می کند. در واقع ، اکثر میهمانان  شک نمی کنند که در یک میراگر بزرگ( سیستم مهاربند لرزه ای در ساختمان ها و پل ها)  شنا می کنند.

 

آسمان خراش

چه کسی فکر می کرد این استخر است که اجازه نمی دهد هتل سقوط کند.  / عکس

 

همه چیز در مورد آب موجود در استخر است - قادر است لرزش را در هنگام تکان های سازه جبران کند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

صاحبخانه که از بالا رفتن 330 پله خسته شده بود ، این معجزه معماری را برای فروش گذاشت

در

معماری

موفق ترین شخص در زمینه ساخت و ساز خانه وكیل انگلیسی بود كه در سال 1880 موفق به ساخت نه تنها خانه ، بلكه یك برج 66 متری بلند ، تنها با استفاده از ماسه و سیمان و بدون استفاده از هیچ گونه مصالح تقویتی شد. بنای ساخته شده توسط  او از طوفان ها و  رعد و برق ها پابرجا مانده است و هنوز هم بر فراز حومه شهر تنها ساختمانی است که توجه همه را به خود جلب می کند. اما آخرین صاحب این خانه ، آن را برای فروش گذاشته است ، زیرا او قادر به بالارفتن  از 330 پله برای رسیدن به طبقه 14 نیست.

 

برج Sway

یک ساختمان مسکونی 14 طبقه عجیب و غریب با 330 پله ("برج Sway") در انگلستان برای فروش گذاشته شده است.


برج Sway با ارتفاع خارق العاده ، دارای ساختاری پیچیده است که هیچ شباهتی با سازه های موجود در جهان (تاکنون) ندارد. در حومه روستای Sway در نزدیکی لامینینگتون ، همپشایر (انگلیس) واقع شده است. این ساختمان عجیب و غریب از زمان ساخت آن - 1880 - 1879 مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.(الان هم برای گردشگران جالب است) و این  تعجب آور نیست ، زیرا در آن زمان چنین آسمان خراش هایی در انگلیس نه تنها در دهکده ها بلکه حتی در پایتخت نیز دیده نمی شدند.

 

برج Swayبرج Sway

برج Sway بلندترین سازه بدون  بتن آرمه در جهان است.

توجه: برج Sway بلندترین سازه غیرمسلح جهان شناخته شده است.  این سازه تنها با استفاده از سیمان پرتلند ، شن محلی و اکسید آهن ساخته شده است.

 

برج Sway

خانه برج توسط مالک و صاحبخانه فعلی ، که از بالا رفتن 330 پله خسته شده ، برای فروش گذاشته شده است. 

اولین مالک این معجزه معماری ، یک وکیل عادی یورکشیای و قاضی دادگاه ،  اندرو توماس تورتون پترسون بود. برج نوعی آزمایش بود و خود مالک هرگز در آن زندگی نکرد . برای همین وی اقامتگاهی با ارتفاع فقط 6 طبقه ساخته بود.

 

برج Sway

خانه برج خیره کننده توسط  اندرو توماس تورتون پترسون ساخته شده است.

طراحی و معماری برج Sway دستخوش تغییرات بسیاری شده است: از انبار گرفته تا اضافه شدن رستوران ،  هتل و سرانجام یک ساختمان مسکونی.

 

برج Sway

آرکهای گوتیک و مبلمان محکم آراسته اتاق نشیمن در Sway Tower (انگلستان) است.


این آخرین مالک بود که زندگی جدیدی را در داخل ساختمان شروع کرد و آن را به یک فضای زندگی فوق العاده تبدیل کرد ،  او 45 سال در این بر زندگی کرد. با گذشت سالها ، پاول می گوید خانواده وی بیش از 1 میلیون دلار هزینه کرده اند. و این تلاش ها و زمان و هزینه ها را پس از طوفان قدرتمندی که در سال 1987 در سواحل جنوبی انگلیس رخ داد ، حساب نمی کند. بعد از طوفان پول برای بازگرداندن خارق العاده ترین چشم انداز همپشایر توسط کل استان جمع آوری شد.

 

برج Sway

اتاق نشیمن در ضلع شرقی برج به همان اندازه چشمگیر است (Sway Tower ، انگلستان).

 

پس از آخرین وقایع غم انگیز ، به منظور جلوگیری از تخریب های جدید در اثر بلایای طبیعی ، دیوارها تا حد امکان تقویت شده و یک میله برقگیر  نصب شد. همانطور که معلوم شد ، این برج با رعد و برق 11 یا 12 بار در معرض "حملات" قرار گرفته است ، که خسارت قابل توجهی به سازه وارد کرده است. در حال حاضر این ساختمان در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و منتظر صاحبان جدید خود است ، زیرا مالک فعلی دیگر قادر به صعود 330 پله برای رسیدن به طبقه بالا نیست. اگرچه حتی رفتن به اتاق خواب در طبقه 5-6 در حال حاضر برای او دشوار است.

 

برج Sway

اتاق نشیمن و ناهار خوری در ایوان تابستانی برج Sway (بریتانیا).


صاحبان جدید نه تنها یک بنای تاریخی را خریداری می کنند ، بلکه یک اقامتگاه 14 طبقه با چندین اتاق نشیمن ، آشپزخانه ، اتاق غذاخوری ، چهار اتاق خواب (یکی در هر طبقه) را در اختیار شما قرار می دهند که در کنار آن حمام های مجلل و اتاق رختکن قرار می گیرند. ، در زیرزمین اتاق های مختلفی وجود دارد ، اما در طبقه چهاردهم یک اتاق ارتباطات و محل ارتباطات وجود دارد که توسط سرویس های اضطراری استفاده می شود. 

برج Sway

 

استخر برج Sway

مالک جدید این فرصت را دارد که  در استخر سرپوشیده (Sway Tower ، انگلستان) شنا کند.


در اتاقی که در کنار برج-محل اقامت قرار دارد ، در اواسط قرن گذشته ، یک استخر سرپوشیده 18 متری با آب گرم ساخته شده است. در کنار آن ، زمین تنیس ساخته شده است که توسط یک باغ زیبا احاطه شده است (در زمان استفاده از این برج به عنوان هتل). 

برج Sway

حیاط داخلی یک منطقه تفریحی و مسیرهای پیاده روی در سراسر سایت (Sway Tower ، انگلیس) دارد.

 

برج Sway
تراس ، واقع در بالای محل اقامت ، زیبایی فوق العاده ای را ارائه می دهد ("برج Sway" ، بریتانیا).  |  عکس

 

ارتفاع 66 متری منظره ای نفس گیر از The Solent و ساحل جنوبی دارد که بیش از 6 کیلومتر با آن فاصله دارند. شما همچنین می توانید طبیعت بکر پارک ملی خیره کننده New Forest را که در مرکز آن روستای به همین نام قرار دارد نگاه کنید. تنها نکته این است که برای همه مزایا و زیبایی های فوق ، مالک جدید باید حدود 3.26 میلیون دلار بپردازد .

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

عکس ناهار روی یک آسمان خراش

در

آسمان خراش

مطمئنا همه این عکس را دیده اند. 29 سپتامبر 1932. ساخت مرکز راکفلر در نیویورک. ارتفاع 250 متر. کارگران استراحت ناهار دارند. این عکس که در سراسر جهان منتشر شد ، بعداً بصورت مجسمه ای در خیابان ششم نیویورک جاودانه شد.

 

کارگران استراحت ناهار

 

یازده مرد در حال ناهار خوردن ، گپ زدن و سیگار کشیدن هستند. همه این کار را انجام می دهند  اما آنها این کار را روی یک تیر فلزی در طبقه 69 بالای منهتن انجام می دهند. این صحنه ای بود که توسط یک عکاس ناشناس در عکس "ناهار روی یک آسمان خراش" ثبت شد. این عکسبرداری در 29 سپتامبر 1932 به  انجام شد ، اما با کارگران واقعی و چند روز بعد در نیویورک هرالد  منتشر شد. این عکس در زمان رکود بزرگ گرفته شده است ، هنگامی که افراد ناامید آماده هر کار بودند و بدون هیچ گونه بیمه ای روی آسمان خراش ها بالا رفته و کار می کردند.

نظرات

در ادامه بخوانید...