ترفند مفید برای حفظ سلامت 9 ترفند

بسیاری معتقدند حفظ سلامت نیازمند تلاش جدی، زمان و پول است. اما در واقع، شما می توانید سبک زندگی خود را فقط با ترکیب چند عادت جدید در روال روزمره تغییر دهید و احساس راحتی کنید . برای مثال، دندان ها را با میوه سفید کنید یا یک فنجان قهوه داغ برای سلامت کیسه صفرا نوش جان کنید. در این مقاله ما در مورد راه هایی برای مراقبت از خود صحبت خواهیم کرد.
sayarak.com با قدردانی از ترفند های ساده زندگی به شما کمک می کند تا به درستی با بدن خود رفتار کنید و هر روز به خودتان عشق کمی بدهید.

 

درمان میگرن با آب انگور

درمان میگرن با آب انگور
اگر از میگرن رنج می برید و به دنبال راه هایی برای خلاص شدن از درد غیرقابل تحمل میگرن می باشید، آب انگور معجزه می کند. از آنجا که میگرن معمولا ناشی از عدم تعادل مواد شیمیایی در مغز است، آب انگور بسیار مفید خواهد بود. این به عنوان یک مسکن موثر نیست، بلکه به عنوان یک عامل پیشگیری کننده است.
آب انگور حاوی ویتامین های C، A و B2 است . ویتامین B2، همچنین به عنوان ریبوفلاوین شناخته شده است که نقش مهمی در درمان میگرن دارد، به تعادل مواد شیمیایی در مغز کمک می کند. سطح آهن در خون را کاهش می دهد (مقدار بالای این عنصر ریز باعث ظهور میگرن می شود).
 

 

موهای سالم و براق باخوردن ماهی قزل آلا

موهای سالم و براق باخوردن ماهی قزل آلا
موهای زیبا چیزی است که هر یک از مادر رویاهای خود داریم. اما هر کسی نمی فهمد که نقش تعیین کننده برای داشتن موهای رویایی خوردن است و آنچه ما می خوریم، مهم است. ماده اصلی در این مورد ماهی قزل آلا است. این ماهی غنی از اسیدهای چرب ویتامین D و امگا 3 است که برای رفع موها و پوست سر ضروری است.
علاوه بر این، امگا 3 فولیکول های مو را سالم نگه می دارد و فقدان این اسید ها با رشد طبیعی مو مواجه است. بنابراین، هر چه بیشتر ماهی مصرف کنید، موهای شما سالم تر می شود. امگا 3 به لطف خواص مرطوب کننده آن، باعث کاهش التهاب و کاهش ریزش مو می شود و شکنندگی مو را برطرف می کند.
 

 

کاهش وزن با آب آشامیدنی، لیمو و نمک

کاهش وزن با آب لیمو و نمک
لیمو و نمک دو ماده جادویی هستند که به حذف سموم از بدن کمک می کنند و به سرعت از وزن اضافی خلاص می شوید. این نوشیدنی باعث تسریع حرکت روده و کاهش اشتها و جلوگیری از مصرف بیش از حد کالری می شود.
تحقیقات تایید می کند که آب با نمک و لیمو همچنین سرعت متابولیسم را افزایش می دهد . طبق گفته موسسه ملی بهداشت، با مصرف مقدار زیادی آب در بدن، انرژی بیشتری تولید می شود بدون کالری اضافی، و کالری های سریعتر می سوزند .
 

 

ناخن های تمیز با خمیردندان

ناخن های تمیز با خمیردندان
اگرچه کمی زرد شدن ناخن ها کاملا طبیعی است، گاهی اوقات به نظر نمی رسد خیلی شسته و رفته باشند. خمیر دندان با این مشکل مقابله می کند.خمیر دندان ها نه تنها دندان ها را محافظت می کنند، بلکه اثر مشابهی بر ناخن ها دارند، زیرا آنها همچنین حاوی کراتین هستند .
 
برای این ترفند زندگی، شما نیاز به کمی خمیر دندان و یک مسواک تمیز دارید. ناخن های خود را تمیز کنید، به مدت یک دقیقه خمیر بماند، دست های خود را به طور معمول بشویید.
 
 

 

تحریک رشد مو با سرم خانگی

تحریک رشد مو با سرم خانگی
نکته اصلی در رشد مو باز هم تغذیه است. اما محصولات مراقبتی هم لازم است. اولین عنصر برای تهیه ماسک مو روغن کرچک است .کرچک حاوی مواد مغذی مهم مانند ویتامین E، امگا 9 و اسیدهای چرب امگا 6 و همچنین مواد معدنی است که به مرطوب کردن پوست سر کمک می کنند.
 
دومین عنصر مهم روغن آووکادو است که غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است که مو را تغذیه و از شکنندگی آن محافظت می کند. این تنها روغن است که نه فقط ایجاد یک لایه چرب در سطح آن بلکه قادر به نفوذ به مو و مرطوب کردن آن است.
 
عنصر سوم روغن نارگیل است که به دلایل بسیاری به عنوان شاه تمام روغنها شناخته می شود. روغن نارگیل همچنین محافظت از ریشه مو در برابر آلودگی های محیط زیست و خورشید است.
 

نحوه آماده کردن سرم مو

1/3 روغن کرچک، 1/3 روغن آووکادو و 1/3 روغن نارگیل را به یک ظرف کوچک مخلوط کنید.
خوب  هم بزنید
مخلوط را به پوست سر و مو بمالید و برای 10-15 دقیقه ماساژ دهید.
بگذارید 30-60 دقیقه بماند و بعد شستشو دهید. 
تکرار 3 بار در هفته.
 

 

خوردن به موقع صبحانه

خوردن به موقع صبحانه
مهم است صبحانه را در اسرع وقت بخورید. حتی اگر احساس گرسنگی نمی کنید، نخوردن صبحانه یک اشتباه بزرگ است، به ویژه هنگامی که شما در حال تلاش برای از دست دادن یا حفظ وزن هستید. با توجه به  داده ها برای کنترل وزن، در یک رژیم غذایی بیش از 70٪ از مردم 30 دقیقه پس از بیدار شدن از خواب صبحانه می خورند.
این به این دلیل است که در طول خواب متابولیسم بدن کاهش می یابد و حدود یک ساعت طول می کشد تا به حالت طبیعی برسد. اگر قبل از اینکه متابولیسم شما کاملا "از خواب بیدار شود صبحانه بخورید، مدت بیشتری طول می کشد .
 
نوشیدن کلاژن هیدرولیز شده
نوشیدن کلاژن هیدرولیز شده
ما در حال تلاش برای معکوس کردن زمان با خرید مرطوب کننده ها، ماسک ها و سرم های حاوی کلاژن (پروتئین مسئول حفظ الاستیک و تابش پوست) هستیم.
 
واقعیت این است که حتی کلاژن هیدرولیز شده به اندازه کافی به پوست نفوذ نمی کند.با توجه به تحقیقات انجام شده ، مصرف کلاژن هیدرولیز شده می تواند 27٪ کاهش سالخوردگی، بهبود سلامت استخوان، افزایش توده عضلانی، جلوگیری از پوکی استخوان و پوکی استخوان، و همچنین کاهش درد مفاصل را بهبود ببخشد.بنابراین بهترین راه این است که مکمل ها را مصرف کنید
 

 

سفید کردن دندان ها با میوه

در مواردی که به دلیل پلاک زرد رنگ روی دندانهایتان احساس ناامنی می کنید و از لبخند زدن پرهیز می کنید چه اتفاقی می افتد؟ نگران نباشید، کاملا با رژیم غذایی ممکن است تغییر رنگ را اصلاح کنید. میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان ها می توانند در حذف لکه های زرد از دندان ها شگفتی هایی ایجاد کنند .
 
توت فرنگی سفید کننده دندان ها و حذف پلاک بخاطر قهوه و چای.
سیب ها به عنوان پاک کننده های طبیعی پوست عمل می کنند، باعث افزایش بزاق می شوند و روند تمیز کردن حفره دهان را بهبود می بخشد.
پرتقال و هر میوه ی اسیدی هم کمک می کند.
مهم: پس از هر روش سفید کردن، فراموش نکنید دهان خود را با آب بشوید تا از دندان هایتان از اثرات تهاجمی اسیدهای میوه محافظت کنید.
 

 

سلامت کیسه صفرا با نوشیدن قهوه

سلامت کیسه صفرا با نوشیدن قهوه
با توجه به مطالعات انجام شده ، نوشیدن قهوه باعث انقباض کیسه صفرا می شود. این مانع از تبدیل بلورهای کوچک در کیسه صفرا به سنگهای بزرگ می شود. اگر دفعه بعد کسی به شما می گوید که شما به قهوه معتاد هستید، فقط او را به این مقاله ارجاع دهید!
 
چه نوع ترفندی در زندگی می خواهید امتحان کنید؟ اگر ترفندهای مفیدی دارید، آنها را در نظرات بگذارید!

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید