چگونه هندوانه را انتخاب کنیم

چگونه هندوانه را انتخاب کنیم
چگونه هندوانه را انتخاب کنیم؟ هندوانه، این میوه آبدار مخصوصا برای جوانان و نوجوانان بسیار مناسب است و منبع بسیار خوبی از ویتامین C ، A،  B6، B1 و منیزیم است، توصیه می شود درژیم غذایی آنها گنجانده شود.
هندوانه را از مکان های غیر تجاری و غیر مجاز، به ویژه در نزدیکی جاده، خریداری نکنید.
هندوانه برای شیرین و آبدار بودن نیاز به بررسی دارد. رنگ و شکل آن بر طعم هندوانه تاثیر نمی گذارد، اما پوست هندوانه باید صاف باشد. نباید هیچ گونه ترک و یا برجستگی و فرورفتگی داشته باشد؛ باید به اصطلاح "پشته خاکی"یا لک زمین بر روی پوست هندوانه را داشته باشد .
چگونه هندوانه را انتخاب کنیم
این یک منطقه زرد در جایی است که هندوانه در طول رشد، زمین و خاک را لمس کرده است. هر چه این قسمت رنگ آمیزی پر رنگ تر داشته باشد،(زرد مایل به کرم) هندوانه رسیده تر است اگر سفید متمایل به سبز باشد، این قسمت تماس کافی با زمین نداشته و به این معنی است که هندوانه خیلی زود برداشت شده و نارس است.
 
و خطوط هندوانه هر چه موازی تر و صاف تر و تیره تر باشد نشان دهنده رسیدگی میوه است.
 
بسیاری از توصیه ها توجه به دم هندوانه است، اما کارشناسان کشاورزی بر این باورند که این شاخص رسیده و شیرین بودن هندوانه نیست،  دم در هر صورت خشک می شود تا زمانی که هندوانه به مکان فروش برسد. رگه های سفید یا مقدار زیادی از رگه های سفید و زرد می تواند نشاندهنده مصرف مقدار زیاد کود باشد.
 
پوسته هندوانه نباید بدرخشد، درخشان و براق بودن پوست می گوید که میوه رسیده نیست.
برای امتحان رسیده و آبدار بودن هندوانه می توانید از ضربات تند و کوتاه با بند انگشتان خود به هندوانه استفاده کنید و با گوش دادن به صدای پر و کامل و دارای ارتعاش که در تمام بافت پخش می شود نشان از آبدار و رسیده بودن است  اگر صدای گرفته و بم شنیدید به این معنی است که هندوانه نرسیده است.
 
پالپ هندوانه همه چیز را مانند یک اسفنج جذب می کند و باکتری ها بسیار سریع جدب آن می شوند. در نتیجه، فقط بعد از چند ساعت از برش، هندوانه می تواند خطرناک باشد. هندوانه برش خورده را می توان در یخچال برای 3 تا 4 روز نگه داشت.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید