چرا در عکس های قدیمی لبخند نمی زدند و دست خود را روی شانه شخص بغل دستی می گذاشتند

در

عکس های قدیمی

 

اگر به عکس های قدیمی افراد در قرن نوزدهم نگاهی بیندازید ، همزمان چندین ویژگی بسیار جالب را مشاهده خواهید کرد. اولاً ، افراد  ، به عنوان یک قاعده ، بسیار غمگین و بسیار خسته به نظر می رسند. ثانیا ، آنها اغلب دست خود را بر روی یک شی یا شانه شخص بغل دستی موجود در عکس قرار می دهند. همه اینها در عکسهای قرن قبل  خیلی زیاد اتفاق می افتد به طوری که زمان آن رسیده است که  ببینید موضوع این ژست عکاسی چیست

 

عکس های قدیمی

در عکس های قدیمی ، مردم همیشه با ژست های خسته دیده می شوند و بندرت لبخند می زنند.  |  عکس


افرادی که در عکس های قدیمی هستند به یک دلیل دست خود را روی چیزی یا شخصی می گذارند. در واقع ، چهره های خسته و ابراز تیره و تار اولین "دوستداران عکس" به همان دلیل دقیقاً یکسان هستند. و دلیل آن ساده است - تصاویر در قرن نوزدهم برای مدت طولانی گرفته شده اند. مردم مجبور بودند بیش از یک دقیقه بنشینند ، گاهی اوقات ممکن است یک ساعت طول بکشد. تعجبی ندارد که فردی خسته باشد و از چنین کاری هیچ لذتی را احساس نکند. با دانستن این موضوع ، عکاسان از همان ابتدا افرادی را که ایستادن برای آنها  دشوار بود در موقعیتی نشسته قرار می دادند. همچنین نگه داشتن مصنوعی لبخند به مدت یک ساعت کار آسانی نیست.

 

عکس قدیمی

عکاسی بسیار دشوار بود.  | عکس

 

اما چرا گرفتن اولین عکس ها اینقدر طولانی بودند؟ همه چیز در مورد بخشی از فرایند عکس مانند "قرار گرفتن در معرض نور" است. به زبان ساده و قابل فهم ، سرعت شاتر زمان نوردهی عکس است که در این مدت دوربین کادر را می گیرد و نور روی لایه حساس به نور تأثیر می گذارد. این همان "درک لحظه" است که به لطف آن عکس به دست می آید.

 

عکس قدیمی
اولین عکس در تاریخ در 8 ساعت گرفته شد.  | عکس

 

در عصر دستگاه های مکانیکی ، سرعت شاتر توسط یک دیافراگم  مکانیکی ، تنظیم می شد که سرعت شاتر را در زمان مناسب انجام می داد. صدای معروف کلیک هنگام ایجاد عکس ، صدای همین شاتر است. البته ، در عصر دستگاه های الکترونیکی ، کرکره ها مدت طولانی هیچ صدایی منتشر نمی کنند و بنابراین برای سهولت کار و در قالب برخی از "ادای احترام به سنت" ، توسط تلفن هوشمند یا دوربین با استفاده از بلندگو تقلید می شود.

 

عکس قدیمی

عکاسی مسیری طولانی را طی کرده است.  عکس


مهمترین قسمت دوربین لایه بسیار حساس به نور است. در دستگاه های مدرن ، این یک ماتریس ویژه است که برای ایجاد کسری ضعیف در ثانیه کافی است. زمان نوردهی در دوربین های مدرن حدود 1/3200 ثانیه است. اولین عکس در سال 1822 توسط جوزف نیپس گرفته شد که از یک صفحه فلزی پوشانده شده با قیر به عنوان ماتریس استفاده می کرد. قرار گرفتن در معرض خلق اولین عکس در تاریخ بشر فقط ... 8 ساعت طول کشید.

 

عکس قدیمی

همان copfalters سر.  | عکس


با این حال ، تا سال 1836 بیشتر عکس ها باید به مدت 15-30 دقیقه نگه داشته می شدند.  این برای اشخاص زمان بسیار بالایی بود. در نتیجه ،  عکاسی ها  از دستگاه هایی به نام copfalters - پایه هایی استفاده می کردند که سر فرد را در موقعیت صحیح نگه دارند و به او کمک کنند تا حرکت نکند.

 

آیا تا به حال فکر کرده اید ...

چرا در عکس های قدیمی لبخند نمی زدند؟

عکس قدیمی

آیا  مردم دندان  های زشت و خراب داشتند؟

آیا  مردم دندان  های زشت و خراب داشتند؟

حتی بیشتر از این ، به کسانی فکر کنید که قبل از اتومبیل و برق بزرگ شده اند . چگونه زنده ماندند؟ آیا آنها بسیار خوشحال بودند ؟ اگر تا به حال به عکس های قدیمی سیاه و سفید دقت کرده باشید چهره در این عکس ها قدیمی به نظر غمگین می رسد و به سختی لبخند را می توان  مشاهده کرد.

 

کاملاً درست است. لبخند در عکس های قدیمی دیده نمی شود . واقعاً زندگی در آن زمان خیلی سخت بوده؟ یا توضیح دیگری درباره کمبود چهره خندان در عکس های قدیمی وجود دارد؟

اگرچه ممکن است اینترنت نداشته اند ، اما مردم همیشه ناراضی نبودند . با این حال، هنگامی که دوربین در اطراف  آنها بود جهره ها جدی و یخ می شد.   کارشناسانی که گذشته را مطالعه کرده اند ، نظریه های مختلفی در مورد چرایی این واقعیت ارائه داده اند.

 

برخی معتقدند دلیل این امر این است که مردم در قدیم دندانهای بسیار زشت و خرابی داشتند . درست است که بهداشت دندان مثل امروز نبود اما آیا مردم به راحتی نمی خواستند  برای دوربین لبخند بزنند؟ آنها نمی خواستند دندان های تغییر رنگ داده یا از دست رفته خود را نشان دهند؟

این امکان وجود دارد ، اگرچه برخی از کارشناسان شک دارند که این دلیل اصلی باشد. از آنجایی که همه در آن زمان مشکلات بهداشت دهان و دندان مشابه داشتند ، مردم احتمالاً نسبت به این موضوع حساس نبودند ، بنابراین ممکن است تأثیر مهمی در لبخند زدن آنها در عکس ها نداشته باشد.

 

یکی دیگر از عوامل احتمالی فناوری بود: اولین دوربین ها برای گرفتن عکس به زمان نوردهی طولانی نیاز داشتند . برخی معتقدند که مردم به راحتی نمی توانستند لبخند را برای مدت طولانی روی صورت  نگه دارند ، بنابراین در عوض بیان هوشیارانه تری را انتخاب کردند که می توانستند برای مدت طولانی تری آن را حفظ کنند. با این حال ، کارشناسان خاطرنشان می کنند که رایج شدن لبخندها در عکس ها قبل از   زمان های قرار گرفتن در معرض بسیار کوتاه تر رخ داده است ، و این نشان می دهد که ممکن است فناوری نیز عامل اصلی نبوده است.

 

برخی از کارشناسان معتقدند کمبود لبخند در عکس های قدیمی میراث دیدگاه های تاریخی در مورد لبخند زدن است. در دنیای امروز که "سلفی" بسیار رایج است ، لبخندها برابر با خوشبختی و رفاه هستند. با این حال ، در گذشته های دور ، لبخند بی پروا  اغلب به عنوان نشانه هایی از جنون ، فحاشی یا سایر صفات نامطلوب دیده می شد.

عکس های اولیه از چه نوع هنری تقلید می کردند؟

این دیدگاه تاریخی لبخند نزدن  در پرتره هایی که صدها سال قبل ازدوربین رنگ آمیزی شده اند نیز وجود دارد . صدها سال پیش ، برای اکثر مردم ، یک پرتره فرصتی بود که یکبار در زندگی رخ می داد و  روی بوم جاودانه می شد.

یک بیان رسمی و روشی آبرومندانه برای نمایش ابدیت قلمداد می شد ، و آن را به پوزخندی احمقانه ترجیح می دادند که ممکن است کسی را وادار کند که عقل یا اخلاق شما را زیر سوال ببرد. کارشناسان معتقدند که همین دیدگاه احتمالاً در اولین عکس ها تأثیر گذاشته است ، که معمولاً سعی در تقلید از پرتره نقاشی شده به عنوان یک شکل هنری دارد.

 

از آنجا که تهیه اولین عکس ها گران بود ، شبیه به پرتره های نقاشی شده بودند از این رو که اغلب فرصتی برای یک بار در طول زندگی بود که بیشتر مردم برای آیندگان به جا می گذاشتند . از بسیاری جهات به عنوان اسناد مهم تاریخی مشاهده می شدند.

لبخندها از سالهای 1920 و 1930 در عکسها بسیار رایج شد. در آن زمان ، فناوری به حدی پیشرفت کرده بود که دیگر دوربین ها فقط به افراد حرفه ای محدود نمی شدند. هرچه تعداد بیشتری از مردم به سمت دوربین و  عکاسی می آمدند ، عکاسی از گرفتن عکسهای ثابت و پرتره بیشتر به سمت گرفتن لحظات بداهه و غافلگیر کننده زندگی حرکت می کرد.

امروز ، ما هزاران عکس با تلفن های هوشمند و دوربین می گیریم بدون اینکه فکر کنیم. ما لبخند می زنیم ، می خندیم ، و حتی چهره های خنده داری ایجاد می کنیم. گرفتن عکس دیگر فرصتی برای یکبار در زندگی نیست!

 

عکس قدیمی

امتحانش کن
بگو هلو! منتظر چی هستی؟ یک دوربین بگیرید و شروع به عکاسی کنید! اگر دوربین ندارید ، از یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود قرض بگیرید. اکنون اکثر تلفن های هوشمند دوربین داخلی دارند ، بنابراین در صورت نیاز تلفن شخصی را قرض بگیرید. از اعضای خانواده و دوستان خود تصاویر متنوعی بگیرید. سعی کنید هم عکس های جدی بگیرید و هم عکس های در لحظه. کدام یک را ترجیح می دهید: آنهایی که لبخند دارند یا آنهایی که فاقد آن هستند؟آیا از سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یا اینستاگرام استفاده می کنید؟ در غیر این صورت ، از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود با حساب های شبکه های اجتماعی بخواهید که در این فعالیت به شما کمک کند. عکس های دوستانی را که در این سایت ها پیدا می کنید مرور کنید. آیا بیشتر تصاویر شبیه پرتره های قدیمی هستند؟ یا بیشتر حاوی لبخند هستند؟

 

فکر می کنید افراد دهه 1800 درباره گالری عکس هایی که امروزه به صورت آنلاین پیدا می کنیم ، چه نظری دارند؟آیا دوست دارید از شما عکس گرفته شود؟ در دنیای مدرن ما که تحت تأثیر "سلفی" قرار گرفته است ، ممکن است یک سوال عجیب به نظر برسد. باور کنید یا نکنید ، هر کسی دوست دارد که از او عکس گرفته شود. تو چطور؟ برخی از افراد عکس گرفتن را دوست دارند ، در حالی که دیگران از آن متنفر هستند. کجای طیف می افتی؟ به نظر شما چه عواملی بر احساس فرد در مورد تصاویر تأثیر می گذارد؟ اگر فقط یک عکس از شما گرفته شود - و این تنها عکسی است که کسی از شما دیده است - می خواهید چه نوع تصویری باشد؟ لبخند می زنی؟ چه لباسی می پوشید؟ چگونه می خواهید برای همیشه به یاد بمانید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

ژست عکس در عکس ها بهتر جلوه کنید 4 ژست

در

ژست عکس

عکاس ها می توانند هر لحظه از زمان را شکار و برای همیشه ثبت کنند. شاید به همین خاطر است که همه دوست داریم در مقابل دوربین فوق العاده ظاهر شویم. حس خوبیه که به عکس خود نگاه کنی و بگویی نگا! چقدر خوب افتادم و چه ژست حرفه ای گرفته ام!

به نظر من هر کسی می تواند در مقابل دوربین عالی باشد، فقط کافیست با چند قانون ساده ژست عکس گرفتن آشنا باشی و از آنها پیروی کنی. برای اینکه کمکتان کنم راهنمایی تصویری که توسط عکاسی حرفه ای به نام جودی بال تهیه شده را برایتان آماده کرده ام. در این راهنما به شایع ترین اشتباهاتی که مردم در ژست گرفتن ها مرتکب می شوند اشاره شده و نحوه صحیح آن نیز آموزش داده شده است.

ژست بی خیالی

ژست بی خیالی

گرفتن ژستی S شکل با بدن بسیار عالی است و در عکس راحت تر نشانتان می دهد. هیچ لزومی ندارد مانند یک چوب یا یک سرباز وظیفه صاف و بی حالت بایستید. باید به حالت دستها نیز اهمیت دهید، به جای اینکه چهار انگشت یا همه دست را داخل جیب کنید فقط شست ها را داخل جیب قرار دهید.

حدود سه چهارم بدن خود را از دوربین بگردانید

ژست برای این که در عکس لاغرتر دیده شئیم

اگر می خواهید در مقابل دوربین لاغرتر جلوه کنید، باید از اینکه شانه ها صاف باشند پرهیز کنید، و به جایش سه چهارم بدن خود را از لنز دوربین بگردانید. در عکس دوم تصویر بالا، دو دست مدل در دید است و روی منطقه ران قرار دارد. این ترفند ژست عکس کمک می کند شما در عکس خیلی بهتر بیفتید.

هنگام ژست عکس مواظب دست هایتان باشید

ترفند ژست گرفتن

گاهی لمس صورت در عکاسی ایده ای خوب است. در این مورد، بسیار مهم است که کف دست به دوربین نباشد، به جای این کار کف دست باید مقداری از گونه را بپوشاند درست مانند نمونه ای که در تصویر بالا مشاهده می کنید.

شانه ها را پایین بیاورید

ژست حرفه ای

در ژست حرفه ای شانه ها را با کمی زاویه پایین بیاورید، این کار باعث می شود گردن بلند تر به نظر بیاید و در عکس راحت تر جلوه کنید. همچنین دست های خود را پنهان نکنید. در تصویر دوم دست مدل را می بینید که نزدیک آرنج قرار گرفته و کمک کرده عکس خیلی بهتر شود.

در عکاسی اگر عکس از بغل گرفته می شود، فراموش نکنید که ژست باید S شکل باشد نه صاف. فقط کافیست مقداری زانوی خود را خم کنید و شانه ها را پایین بیاورید. این کار کمک می کند هم لاغرتر و کشیده تر و هم راحت به نظر بیایید.

ژست شما تقریبا در بیشتر عکس هایی که مستقیم به دوربین نگاه نمی کنید و بدن را کمی از دوربین برگردانده اید، خیلی بهتر به نظر می آیید. اگر سرتان را هم کمی کج کنید، مانند این است که از پایین به طرف بالا و دوربین نگاه می کنید. این ترفند ژست ساده عکسی که می گیرید را از این رو به آن رو خواهد کرد و بسیار بهتر ثبت خواهید شد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

در

این مقاله نه تنها به کار عکاسان می آید، بلکه تمام خانم هایی که می خواهند در عکس عالی جلوه کنند نیز می توانند از 20 ژست آموزش داده شده کمک بگیرند. این مدل ژست گرفتن کمک می کند ویژگی های خوب را برجسته و کوچکترین مواردی که باعث خراب شدن عکس در زمان عکاسی می شود را پنهان کنید.با این 20 ژست حرفه ای به راحتی تبدیل به یک سوپر مدل شوید.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۱- این ژست ساده و در عین حال بسیار عالی است، چون خیلی لاغرتر در عکس نشان می دهد. مدل در این ژست تمام رخ به طرف دوربین چرخیده ، چانه کمی پایین کشیده شده و شانه نیز بالا آمده.

ژست عالی در عکس

۲- بیشتر مواقع ژست های سر راست تبدیل به بهترین ها می شوند. در این ژست، مدل باید تمام وزن خود را روی یک پا بیاورد، موضع کلی خود را کمی خم کند طوری که بدن حالتی S شکل به خود بگیرد.

آموزش ژست عالی

۳- در این ژست مدل یک سطح عمودی را با دو دست لمس می کند، مانند دیوار یا درخت. این ژست برای گرفتن عکس پرتره بسیار عالی است.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۴- اگر مدل موهای بلندی دارد، گرفتن یک عکس در حال حرکت طوری که موهایش در حال تکان خوردن باشد ایده ی خوبی است. یکی از راه های مناسب برای چنین ژستی برگرداندن سریع سر است طوری که موها به پرواز در آیند.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۵- این ژست بسیار ساده است و احساس راحتی مدل را نشان می دهد. چنین ژستی را می توان در خانه، آتلیه و خیلی لوکیشن های دیگر استفاده کرد.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۶- این ژست زمانی کاربرد خوبی دارد که مدل روی مبل نشسته باشد.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۷- زمانی که مدل روی زمین نشسته چنین ژستی می تواند عکس را فوق العاده کند. می توانید در انواع موقعیت ها این ژست را استفاده کنید.(سیارک)

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۸- این ژست برای گرفتن عکسی هنری به کار می آید. همانطور که می بینید سر دست و پاها همه به شکل خاصی قرار گرفته اند و این حالت داشتن عکس را هنری و خاص می کند.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۹- بعضی بر این باورند که روی هم گذاشتن دست و پا باعث ایجاد یک مانع روانی بین افراد می شود، و به همین دلیل چنین ژستی را برای عکاسی توصیه نمی کنند. با این حال ارزشش را دارد از مدل عکسی گرفته شود که به حالت خاصی دستها را روی هم گذاشته باشد.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۱۰- همیشه لازم نیست نگران این باشید که دست های خود را کجا بگذارید. هیچ اشکالی ندارد دستها را به حالت استراحت در دو طرف خود رها کنید. برای پاها نیز همینطور است، فقط به خاطر داشته باشید وزن بدن همیشه باید روی یک پا باشد.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۱۱- این ژست برای گرفتن عکس قدی بسیار مناسب است. دست های مدل باید تا قسمتی و یا به صورت کامل در جیب هایش قرار بگیرد.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۱۲- قرار دادن دو دست پشت کمر در حالتی خمیده، ایده ی جالبی برای ژست گرفتن و عکاسی است. این حالت به مدل ظاهری باز و صادقانه می دهد. حتی می توانید همینطور که دست ها پشت کمر قرار دارد به طرف دیوار خم شوید.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۱۳- لم دادن و یا تکیه دادن مدل روی یک چیز هم می تواند ژستی زیبا بسازد. این نوع ژست را هم می توان در فضای بسته استفاده کرد هم فضای باز.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۱۴- این حالت نیز برای عکس های تمام قد ژستی فوق العاده است. ژستی کاملا زنانه و زیبا.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۱۵- این ژست جالب را باید از پایین گرفت. بالا تنه مدل باید کمی بلند شود، در حالی که سرش باید کمی به طرف پایین شیب بگیرد. پاها از زانو خم می شوند، و پاها روی همدیگر قرار می گیرند.

۲۰ ژست عالی برای عکس گرفتن

۱۶- ژستی بسیار زیبا و زنانه که می توانید هم در فضای بسته هم فضای باز از آن استفاده کنید.

ژستی بسیار زیبا و زنانه

۱۷- از مهمترین عواملی که باعث می شود بتوان درست این ژست را گرفت نحوه قرار دادن پاها است. همچنین مدل باید کفش های پاشنه بلند به پا داشته باشد تا بهترین حالت بدست بیاید.

۱۸- ژستی زیبا و احساسی. مدل باید زانو بزند اما فشار زیادی به پاها نیاورد، همچنین باید از روی شانه ها به طرف دوربین نگاه کند.

ژستی عالی برای عکس های تمام قد مقابل دیوار

۱۹- ژستی عالی برای عکس های تمام قد مقابل دیوار. پشت مدل باید به طرف دوربین باشد، اما می توانید سر را بچرخانید.

ژست بسیار شیک

۲۰- و در پایان این ژست بسیار شیک را داریم. مدل باید در حالی که لبه ی مبل، تخت، یا نیمکت نشسته کمی به طرف جلو خم شود. پاها را نیز می توانید به هر شکل که دوست دارید تنظیم کنید.bedunim

نظرات

در ادامه بخوانید...

ژست ایستاده برای خانم ها در عکاسی ۷ ژست

در

ژست ایستاده برای خانم ها

چگونه با این  ژست های عکاسی ، بهترین عکس های طبیعی و متفاوت را داشته باشیم.

ژست ایستاده برای خانم ها

ژست 1

بهتر است عکاسی را با تعدادی ژست گرفتن ساده شروع کنیم و در مراحل بعدی به ژست حرفه ای برسیم به همین دلیل این ژست عکس را برای شروع انتخاب کردم. این حالت را هم راحت می توان توضیح داد و هم راحت می توان انجام داد.

عکس پرتره از پهلو.

بنابراین باید به سوژه بگویید که به نیمرخ بایستد و سر را به سمت دوربین بچرخاند. پشت صاف و دست ها را به پهلو رها کنید.

 ژست عکس پرتره از پهلو

عکس ۱: با این دستورالعمل ها عکس شما چیزی مثل عکس اول می شود. نکته بعدی در این عکس بدون این که ژست هیچ تغییری بکند حالت صورت است. ممکن است دوست داشته باشید سوژه مورد نظر به جای لبخند ملایم لبخندی عمیق تری داشته باشد. بنابراین به راحتی می توانید این را از او بخواهید و او هم به راحتی این کار را انجام می دهد.

عکس ۲: بعد از این ژست ساده پوزیشن را کمی تغییر دادم و از مدل خواستم که کمی از شانه ها به سمت عقب نگاه کند. ژست همان ژست است فقط از زاویه دیگری گرفته شده است. به همین سادگی عکسی متفاوت گرفته اید.

عکس ۳: با این ژست می توان با زاویه نگاه و شیب سر متفاوت به عکس های متفاوتی دست یافت. د راین نمونه از مدل خواسته شده که کمی سرش را به سمت پایین متمایل کند. این حالت در خیلی از پوزیشن های عکاسی کارامد هست و به عکس متفاوت دیگری خواهید رسید.

ژست ۲

با دیدن این نمونه فقط قانون کلی را در نظر بگیرید: پرتره با دست ها در اطراف صورت. این تمام چیزی است که برای این ژست باید در نظر بگیریم. خودتان می توانید با کمی تغییر عکس های متفاوتی از این ژست بگیرید.

ژست ایستاده برای خانم ها

عکس ۴: قبل از این که به سراغ دست ها برویم از مدل بخواهید که مستقیم در مقابل دوربین بایستد و تمام وزنش را روی یک پا بیندازد. این ژست به بدن انحنای خاصی می دهد و خط شانه ها تغییر می کند. سپس از او بخواهید که دست ها را اطراف صورت و داخل موها حرکت دهد. موقعیت دست ها باید نامتقارن باشد. این ژست تنوع زیادی دارد.

عکس ۵: تفاوت این عکس با عکس قبلی کمی شیب سر و دست ها پشت موها قرار دارد.

عکس ۶: برای گرفتن عکسی متفاوت با این ژست از مدل بخواهید که به سمت پایین نگاه کند و دست ها را نزدیک تر به صورت نگه دارد. دوباره تنها با یک ژست توانستیم ۳ عکس متفاوت داشته باشیم.

ژست ۳

دوباره یک ژست ساده دیگر “به هم رساندن دست ها روی سینه” دقت کنید که این ژست کاملا دست به سینه نیست فقط دست ها به هم وصل شده اند. باید به مدل بگویید که نباید دست ها را خیلی تنگ هم و فشرده قرار دهد بلکه باید کاملا راحت و ریلکس و آزاد باشد.

عکس ۷: قبل از گرفتن این عکس حالت ژست را برای مدل انجام دادم و او هم به تقلید توانست این کار را به راحتی تکرار کند.

عکس ۸: در این نمونه عکس از زاویه بالا گرفتم چون تشخیص دادم که این زاویه برای سوژه مورد نظر مناسب تر است.

عکس ۹: برای این که عکس متفاوتی نسبت به عکس شماره ۷ داشته باشم از مدل خواستم که به دیوار تکیه دهد. سپس نزدیک تر رفتم و عکس از سر گرفتم.

ژست ۴

این ژست ساده هم کاملا واضح و آشکار است. دست به کمر با کمی چرخش به پهلو.

عکس ۱۰: من برای مدل ها دقیقا عین همین ژست را منعکس کرده ام. زیرا این ژست یکی از بهترین حالت ها برای عکاسی است. البته باید بدانید که نظر افراد متفاوت است. اگر مطمئن نیستید در دو حالت متفاوت عکس بگیرید و ببینید کدامیک را انتخاب می کند.

عکس ۱۱: زاویه از پهلو باید ۴۵ درجه و نگاه به دوربین باشد.

عکس ۱۲: در این عکس هیچ تغییری در ژست فرد ایجاد نشده فقط عکس کمی از دور گرفته شده تا چارچوب عکس باز تر باشد. این تغییرات با این که جزئی هستند اما آپشن های بیشتری برای انتخاب ایجاد می کنند.

ژست ۵

ایستاده به دیوار و دست ها به پشت.

عکس ۱۳: ابتدا از مدل بخواهید که پشت به دیوار بایستد. سپس به او بگویید سنگینی وزن را روی یکی از پاها بیندازد و پای دیگری را روی آن قرار دهد. درست است که پاها در عکس مشخص نیست ولی به بدن پیچ و خم S شکل می دهد. سپس از او بخواهید دست ها را به صورت نامتقارن به پشت قرار دهد. در نهایت بالاتنه را از دیوار جدا کرده و کمی به سمت جلو خم کند.

عکس ۱۴: در این عکس زاویه دوربین را تغییر داده و عکس بیشتر از پهلو گرفتم.

عکس ۱۵: در این جا در حالت دست ها و سر کمی تغییر ایجاد شده است. این عکس ها ممکن است خیلی شبیه به هم باشند اما سوژه شما بابت این انتخاب ها از شما ممنون می شود.

ژست ۶

ژست رو به دیوار. توضیح دادن این ژست هم کار زیاد سختی نیست. رو به دیوار می ایستید و دست ها را پایین تر از سینه با ملایمت روی دیوار قرار می دهید.

عکس ۱۶: این مدل هم توانسته است با کوچک ترین توضیح این ژست را انجام دهد.

عکس ۱۷: در این عکس زاویه دوربین به موازات دیوار تغییر داده و عکس پرتره گرفته شده است.

عکس ۱۸: در این عکس فقط حالت دست ها به صورت نامتقارن تغییر کرده است.

ژست ۷

این ژست نسبت به نمونه های قبل چالش برانگیزتر است. بنابراین سوژه عکس نیاز به راهنمایی های بیشتری دارد.

ژست ایستاده برای خانم ها

عکس ۱۹: در این عکس پشت به دیوار ایستاده و یکی از شانه ها را به دیوار تکیه می دهید. دست راست که به دیوار تکیه داده شده است را آویزان قرار داده و سنگینی وزن را روی پای چپ بیندازید. پای راست را روی پای چپ بیندازید. دست چپ روی کمر و آرنج عقب تر از بدن قرار می گیرد.

عکس ۲۰: بعد از انجام دادن حالت اصلی ژست کمی تغییرات در آن ایجاد کنید. در این جا کمی با زاویه نزدیک تر عکس گرفته شده است.

عکس ۲۱: و در آخر از مدل خواسته شده تا کاملا به پهلو بایستد و هر دو شانه ها را به دیوار تکیه دهد. برای ایجاد تنوع بیشتر از او خواسته شده تا به پایین نگاه کند.

اکنون توانسته ایم با ۷ نمونه ژست عکاسی ۲۱ عکس متفاوت بگیریم. و همانگونه که می توانید تصورش را هم بکنید به این نمونه ها می توان تنوعی بی انتها داد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترفند هالیوودی در عکس 12 ترفند

در
ما همیشه می خواهیم در عکس ها باریک و زیبا باشیم، اما به دلیل موقعیت یا زاویه اشتباه، یک خاطره خوب اغلب مستقیم به سطل زباله فرستاده می شود.
 
sayarak.com برای شما 12 ترفند عکاسی، که بر شایستگی و نقاط قوت شما تأکید دارد را در این پست برای داشتن عکس های بهتر معرفی می کند.

ترفند شماره 1

یکی از موفق ترین و ساده ترین ژست در عکاسی شماره 1 این ترفند ها است.. یک دست را روی باسن و یک دست دیگر روی کمر قرار دهید. این حالت یک فضای خالی با بدن ایجاد می کند. در این حالت کمر باریک تر به نظر می رسد.

ترفند شماره 2

این وضعیت همانند پیشین است، اما در اینجا دست راست به سادگی رها شده است. در این مدل بدن کمی به سمت آزاد انحنا پیدا کرده است.

ترفند شماره 3

اگر یک حصار، نرده یا میز در اطراف وجود دارد، پس شما می توانید به راحتی بر روی این شیء با دستان خود تکیه دهید. مهم است که حالت شانه ها مانند عکس بالا رعایت شود.

ترفند شماره 4

همیشه جای خاصی برای دست ها وجود ندارد. بهتر است که آنها را در موقعیت طبیعی خود قرار دهید،ریلکس باشید. همان را می توان در مورد پاها گفت. تنها باید به یاد داشته باشید که وزن بهتر است روی یک پا باشد.
 

ترفند شماره 5

شما می توانید آرنج خود را روی لبه یک تکیه گاه قرار دهید. در این مورد، بهتر از طرفین باشد. این وضعیت دست ها را برجسته می کند. برای فیلمبرداری در فضای باز مناسب است.
 

ترفند شماره 6

اغلب در موقعیت های عادی عکس ها موفق تر هستند. وزن بدن را بر روی یک پا قرار دهید و بدن کمی خم شود. شکل بدن ظاهر S خواهد شد .
 

ترفند شماره 7

حالت عالی، که به خوبی برای یک پرتره مناسب است. آرنج خود را خم کنید و آنها را روی یک پلت فرم قرار دهید. سر می تواند کمی به سمت راست بچرخد.
 

ترفند شماره 8

خطوط در عکس اجازه می دهد توجه بیننده به موضوع اصلی متمرکز شود . به آرامی  روی سطح یک شاخه درخت را لمس کنید، این حالت برای یک عکس پرتره مناسب است.
 

ترفند شماره 9

اگر شما نمی دانید که با دست هایتان چه کار کنید، پس فقط آنها را پشت سر خود قرار دهید یا در جیب های خود پنهان کنید. این غیر معمول است، اما ساده است. نکته اصلی این است که دستان خود را در جیب خود نگه دارید.
 

ترفند شماره 10

ساده ترین عکاسی پرتره و یک زاویه عالی، کمی به سمت چپ بچرخید، سر و گردن مانند عکس قرار بگیرد.

ترفند شماره 11

یکی دیگر از این ژست ها که به خوبی برای یک عکس پرتره مناسب است. دستان خود را به دیوار برسانیدمانند عکس. سپس دستان شما در قاب قرار می گیرند، اما همه توجه به چهره جلب می شود.

ترفند شماره 11

اعتقاد بر این است که پاها و خطوط متقاطع ایجاد یک مانع روانی بین مردم است. اما هنوز هم ارزش تلاش دارد تا آنها را در عکس به شکل متقاطع قرار دهید. در چنین وضعیتی شانه های خود را صاف کنید و گردن خود را صاف نگه دارید. و در عکس به دوربین با اعتماد به نفس نگاه کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

بازسازی عکس های خنده دار کودکی 23 عکس

در
شما می توانید عکس هایی از لحظاتی در گذشته را پیدا کنید که در آن شما یا دوستانتان با چهره های احمقانه جلو دوربین ژست گرفته اید.عکس هایی که معمولا برای نشان دادن به هر کسی نبوده، اما در واقع این یک راه عالی برای خندیدن و تجدید خاطره است. بله، دوران کودکی هرگز بر نخواهد گشت و این هنر عکاس و عکاسی است که می تواند گذشته را برای ما ذخیره کند . 
 
 sayarak.com عکس 23 نفر را پیدا کرد که تصمیم به بازسازی عکس های قدیمی خود کردند. با نگاهی به این تصاویر، احساس می کنید که یک ماشین زمان واقعی را سوار شده اید.
 
آیا عکس های خنده دار از کودکی خود دارید؟ آیا سعی کرده اید آنها را دوباره بسازید؟

نظرات

در ادامه بخوانید...

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

در
راهنمای کامل عکاسی با آیفون

به یک مقدمۀ مختصر برای جهان عکاسی آیفون خوش آمدید. این راهنمای سریع شامل یک مجموعه از توصیه ها است که از متخصصان، دوستان و تجربۀ شخصی به دست آمده است. چه بخواهید که عکس های با کیفیت DSLR بگیرید یا فقط بازی اینستاگرام را عمل بیاورید، این راهنمای کامل تمام ابعاد توسعۀ عکس های آیفون را پوشش می دهد.

حساب اینستاگرام بسازید، برای اشتراک گذاری عکس ها و دنبال کردن عکاس های دیگر

 بیشتر عکاسان یک سبک اثر دارند و در لفظ هزاران راه مختلف برای شکل دادن کارتان وجود دارد.مانند عکاسی غذا، مد، سبک زندگی، منظره، طبیعت، شهری، چهره ها، سیاه و سفید، ...

شروع کنید از هر چیزی که فکر می کنید عکس گرفتن،  یک عکس خوب بگیرید، لازم نیست حتماً عالی باشد. این فقط شروع کار است.

تعدیلات محیطی

بسیاری از عکاسان بهترین زمان را برای عکس انداختن در طول زمان طلایی می دانند. زمان طلایی دورۀ کوتاهی بعد از طلوع یا قبل از غروب خورشید است که درطول آن نور روز نرم تر از وقتی است که خورشید در آسمان بالاتر است. اما قبل از آن که زمان بندی تمام عکس هایتان را در طول ساعت طلایی آغاز کنید، عکس انداختن تحت تمام انواع نور را تمرین کنید. نور از طریق لنز دوربین آیفون وارد می شود و یک تصویر در متوسط حساسیت نور ضبط شده است. نور خیلی زیاد یا خیلی کم می تواند عکستان را خیلی درخشنده یا تیره کند و باعث شود وضوح، رنگ ها و آهنگ ها را از دست دهید. در اینجا چند راه برای تعدیل جایگاهتان برای نور طبیعی وجود دارد:

• در طول ساعت طلایی می توانید اساساً در هر جهتی عکس بندازید. می توانید به سمت خورشید، دور از خورشید، یا با خورشید در کنارتان عکس بندازید.

• در طول روز تلاش کنید که مخالف خورشید عکس بندازید. سخت است که بدون خراب کردن قاب تصویر، در زاویه ای عکس بندازید که با خورشید مواجه نشوید. (سیارک)

• در شب نور کم است و عکس ها تیره می شوند. از فلش تلفن همراه استفاده نکنید و یک منبع نور خارجی بیابید.

تعدیلات فنی

آنچه آیفون را محبوب می کند آن است که طراحی فنی جهانی و کاربر دوست است. در اینجا برخی نکات وجود دارد که همه می توانند به کار ببرند که فوراً عکاسی آیفونشان را بهبود دهند.

• در بخش تنظیمات، به سمت تب "عکس ها و دوربین" بروید، حالت شبکه ای را انتخاب کنید بنابراین می توانید عکس هایتان را در حالی بیندازید که دقیقاً نسبت طلایی مارپیچ فیبوناچی آکا را به کار ببرید یا قاعدۀ سومی ها را استفاده کنید.

• فلش را خاموش کنید، همیشه یک منبع نور خارجی یا طبیعی داشته باشید.

• در موقعیت های کم نور، ضربه زدن به قسمت های تاریک تر صفحه نمایشتان پرتودهی و تمرکز را افزایش می دهد.

• از زوم استفاده نکنید، دوربین آیفون واقعاً زوم نمی کند، فقط تصویر را بزرگتر میکند.

• روی جهت تمرکز کنید، برای مثال افق و سوژۀ شما.

• برای داشتن گزینه های بیشتر همیشه عکس افقی و عمودی بیندازید.

• جای راحت پیدا کنید. دست شما باید ثابت باشد. روی میز یا نیمکت بگذارید.

• پایین بروید، روی یک زانو قرار بگیرید. عکس انداختن از یک زاویه ی پایین تر می تواند یک چشم انداز متفاوت نسبت به سطح چشم بدهد. عکس از زاویۀ پایین می تواند سوژه را مسلط جلوه دهد، عکس از یک زاویۀ بالا می سوژه را ضعیف جلوه دهد.

راهنمای کامل عکاسی با آیفون

• لنز آیفون بخرید. در اینجا یک لنز گران وجود دارد که من اخیراً خریدم. گزینه هایتان را قبل از آن که هر نوع از لنز یا هر لنز گرانی را بخرید بررسی کنید. این همیشه یک ایدۀ خوب است که با یک تجهیز بودجه ی پایین شروع کنید.

ویرایش یا فتوشاپ

یک محصول نهایی 30% گرفتن عکس و 70% ویرایش است. اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که ویرایش عکس ها را مستقیماً روی آیفون پشتیبانی می کنند. من یک تن اپلیکیشن ویرایش عکس روی تلفنم دارم، گاهی اقوات از بیش از 6 اپلیکیشن برای ویرایش یک عکس استفاده می کنم! 2 اپلیکیشن رایگان که من توصیه می کنم VSCO و Priime هستند.

این دو اپلیکیشن مؤثر و راحن برای مبتدیان هستند.

• قبل از هر ویرایشی، روشنایی صفحه نمایش تلفنتان را به 100% افزایش دهید. اگر ممکن است، سعی کنید در یک اتاق تاریک ویرایش کنید و سپس تحت نورهای متفاوت نقد کنید.

• افزایش چند بعد نظیر نور، تیزی، و سایه ها می تواند کیفیت هر عکسی را افزایش دهد.

• تعدیلات کوچک را با آرام و زیرک کار کردن انجام دهید. به یاد داشته باشید که شما می خواهید بهترین کیفیت های عکس را با استفاده ی عناصر در عکس به وجود بیاورید نه با خلق عکس مصنوعی.

• ویرایش مشابهی را برای هر عکسی دنبال نکنید، هر عکس به ویرایش یکتای خود نیاز دارد. 

• از نظر دیگران استفاده کنید و عکس ویرایش شده را به 2 یا 3 نفر نشان دهید.

• کارتان را با عکس ها و عکاسان مورد علاقه تان مقایسه کنید. تشابهات را پیدا کنید. شاید عکس شما بهتر باشد. 

نظرات نهایی دربارۀ عکاسی آیفون

اگر شما یک طرفدار بزرگ آیفون نیستید، در اینجا برخی جایگزین های عالی وجود دارد.

• گالاکسی S7 دوربین 12 مگاپیکسل با عملکرد نور پایین عالی دارد.

• LG G5 دوربین بزرگ 16 مگاپیکسل و لنز زاویۀ باز 135 میلی متری دارد.

همچنان که تلفن های هوشمند به توسعه ی فنآوری دوربینشان ادامه می دهند، پیش بینی می کنم در آیندۀ نزدیک جامعه خیلی به عکاسی و فیلم DIY علاقمندتر می شود. گرفتن عکس های باکیفیت در آیفون یا هر تلفن هوشمند یک کار سختی نیست. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸عکاسی هم دیگه از اون حالت حرفه ایش دراومده با این گوشی ها

در ادامه بخوانید...