شهری در اسپانیا که فقط یک خیابان دارد

 اسپانیا

در 120 کیلومتری بارسلونا یک مکان شگفت انگیز وجود دارد: در فلات صخره ای باریک ، یادآور دم اژدها ، خانه ها در دو ردیف قرار گرفته اند و حتی شگفت آور است که چگونه می توانند در چنین منطقه کوچکی با عرض کم قرار بگیرند. شهر Castellfollit de la Roca ، ساخته شده در صخره ای قرن ها پیش ، به شهر Castellfollit de la Roca معنای واقعی کلمه می تواند یکی از نقاط برجسته اسپانیا را گردشگری باشد که مطمئناً ارزش بازدید را دارد. البته مگر اینکه ترس از ارتفاع داشته باشید.

 

 اسپانیا
هزاران سال پیش این سنگ از گدازه های آتشفشانی شکل گرفته است.  / عکس

 

سنگ بازالت که این شهر بر روی آن ساخته شده است در کاتالونیا ، در پارک طبیعی استان جیرونا واقع شده است و در نتیجه برخورد جریان های گدازه آتشفشانی شکل گرفته است. علاوه بر این ، طبیعت این سنگ را در دو مرحله ساخته است: اول ، حدود 217 هزار سال پیش ، در هنگام فوران آتشفشان ، بنیادی برای این سنگ تشکیل شد ، و خیلی بعد ، اما خیلی خیلی پیش ، به نظر می رسید که فوران دیگری دیواره ها را عمداً برپا کرده است ، چیزی شبیه فلات باریک را تشکیل داد.

 

 اسپانیا

چاپ سنگی گودفروی انگلمان از نقاشی J.-Ch.  لانگلوی ، قرن نوزدهم.

 

ارتفاع سنگ 50 متر است و مساحت محلی که این یک خیابان واحد با دو ردیف خانه در آن ساخته شده است تنها 670 متر مربع است. در کمال تعجب ، این شهر کوچک ، که برخی از کتاب های راهنما حتی آن را یک روستا می نامند ، دارای مناظر جالب بسیاری است. این شهر دارای کلیسای خاص خود (سان سالوادور) است و تاریخچه آن از قرن XIII آغاز می شود ، زمانی که یک کلیسای کوچک در اینجا ظاهر می شود. در طول زمان کلیسا ، بارها تخریب و حتی از نو ساخته شده است. در پایان قرن گذشته ، با تلاش اهالی شهر ، کلیسا کاملاً مرمت شد.

 اسپانیا

فقط یک خیابان در شهر وجود دارد ، اما یک کلیسا وجود دارد.  / عکس


Castellfollit de la Roca دارای کافه و بار است و همچنین موزه سوسیس و کالباس مخصوص به خود را دارد که 27 سال در اینجا وجود دارد. و ، البته ، یک عرشه مشاهده عالی در اینجا وجود دارد. گردشگران از شهر می توانند از محیط اطراف ، از جمله پل های جاده ای ، خانه های کم ارتفاع و رودخانه ها لذت ببرند.

 اسپانیا

نمایی از عرشه مشاهده. / عکس


در مورد خود این شهر ، حدود 800 سال قدمت دارد و در اصل به عنوان استحکامات ساخته شده است. در طول تاریخ خود ، بیش از یک بار در اثر زلزله و جنگ تخریب شده است. با این حال ، خانه ها ظاهر قرون وسطی را حفظ کرده اند. از گدازه به عنوان ماده ای برای ساخت استفاده می کردند. سقف ها با کاشی های قهوه ای پوشانده شده اند. فضاهای بین طبقات با تزئینات سرامیکی تزئین شده و قرنیزها با گچ پوشانده شده اند. به طور کلی ، خانه ها دنج ، ظریف و آغشته به روح قرون وسطی اروپا به نظر می رسند.

 اسپانیا

بالکن یکی از خانه ها.  / عکس

 

جالب توجه است که Castellfollit de la Roca ، که حتی اکنون  کمی بیش از هزار نفر در آن زندگی می کنند ، یکی از اولین شهرهای اسپانیا است که در آن ارتباط تلفنی برقرار شده است.

 

 اسپانیا

خیابان شهر روی صخره.  / عکس


از زمان های بسیار قدیم ، مردم در مناطق مختلف زمین در ارتفاعات ساکن شده اند. بعضی اوقات خانه ها روی کوه ها و صخره ها فقط با توجه به ویژگی های جغرافیایی منطقه به دلیل ضرورت ساخته می شدند یا به دلایل ایمنی چنین مکانی انتخاب می شد. اما گاهی به دلیل اعتقادات مذهبی بود. برای شما جالب خواهد بود که در مورد چگونگی زندگی یک راهب گرجی در ارتفاع 40 متری بخوانید .

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید