صخره باستانی ، گویی با لیزر بریده شده و دیگر مناظر مرموز در صحرای عربستان

سنگ النصلهصخره ای باستانی ، گویی با لیزر بریده شده است ، و دیگر مناظر مرموز در صحرای عربستان

 

در عربستان سعودی ، هشت ساعت رانندگی از پایتخت ، یک صخره مرموز به نام النصله وجود دارد. این تخته سنگ غول پیکر ، نه متر ارتفاع و حدود هشت متر عرض ، هنوز با هاله ای از راز پوشانده شده است و باعث اختلاف نظر بین دوستداران عرفان و دانشمندان می شود. پس از همه ، به نظر می رسد سنگ النصله با یک اره فوق العاده تیز به دو قسمت تقسیم شده است! راز این بلوک ماسه سنگ ، تقسیم شده به دو قسمت ، با نقاشی های سنگی-سنگ نگاره ها ، که بخشی از سطح را می پوشاند ، اضافه می شود. و این تنها یکی از دیدنی های مرموز عربستان  برای گردشگری است.


چه کسی این کار را کرد؟

طبق یکی از نسخه ها ، سنگ النصله سالها پیش توسط فرستادگان تمدنهای فرازمینی به بشر ارائه شد ، زیرا وقتی از کنار آن مشاهده می شود ، برش آن چنان صاف است که به نظر می رسد گویی با لیزر بریده شده است.

بر اساس دومین فرضیه باورنکردنی ، این سنگ از زمان فرهنگهای بسیار پیشرفته باستانی که هزاران سال پیش در این مکان وجود داشته است ، اینجا ایستاده و سپس ناپدید شده است.

نسخه سوم بیشتر بی نظیر است - اجداد ما سنگ را با کمک اره باستانی (ابزار نجاری ) و آب تقسیم کردند و از آن برای مراسم مذهبی استفاده .می کردند.

سنگ النصله

یکی از مرموزترین مکانها در عربستان سعودی.

 

با این حال ، بسیاری از دانشمندان غربی توضیح ساده تری دارند: این تخته سنگ در نتیجه عجایب طبیعت ، یعنی هوازدگی ، به دو قسمت تقسیم شد. به گفته زمین شناس چری لوئیس از دانشگاه بریستول ، اصل این فرایند این است که ابتدا آب وارد شکاف سنگ می شود و سپس با کاهش دما ، یخ می زند ، منبسط می شود و بر این اساس ، اندازه سوراخ را افزایش می دهد.

همچنین بخوانید: یک کلان شهر 2000 ساله: چگونه معماران باستانی موفق به ساختن آسمان خراش ها شدند

 

سنگ النصله

دو نیمه سنگ.


در همین حال ، حتی شکاکانی وجود دارند که معتقدند تخته سنگی که تکه تکه شده است بازسازی بیش نیست و برای جذب گردشگران ساخته شده است.

سنگ النصله

نقاشی روی سنگ.

قدیمی تر از اهرام

در عربستان سعودی ، متخصصان بیش از صد ساختار سنگی کشف کرده و به این نتیجه رسیدند که این اجسام یکی از قدیمی ترین اجسام روی کره زمین ما هستند. آنها حتی قدیمی تر از اهرام مصر هستند!

اشیاء از سنگهای روی هم انباشته شده است.
ما آنها را به لطف تصویر برداری انجام شده از فضا مشاهده کردیم. این سازه ها که موستانک نامیده می شوند ، دیوارهای پایینی هستند ، شبیه به حصار هستند ، اما به نظر نمی رسد که اصلاً برای اهداف دفاعی (خیلی کم) ساخته شده باشند.

 

سنگ النصله
اشیاء عجیب و غریب

علاوه بر تصاویر ماهواره ای ، داده های Google Earth به نقشه مکان برخی از این اجسام کمک کرد. بسیاری از آنها ها از ارتفاع شبیه مستطیل های باریک هستند.

سنگ النصله

اشیاء عجیب غریب و  مرموز.

 

از آنجا که هیچ اثری از فرهنگهای باستانی در محل کشف اشیاء مشاهده نشد ، دانشمندان سن آنها را با استفاده از تجزیه و تحلیل کربن تعیین کردند. او نشان داد قدمت آنها ها بیش از هفت هزار سال است!

 

سنگ النصله

الگویی در سطح یکی از این اجسام.

شهر مرموز مدائن صالح

شهر باشکوه مدائن صالح ، واقع در قسمت شمالی عربستان سعودی ، در دوره قبل از اسلام ظاهر شد ، زمانی که دولت نبطی در اینجا وجود داشت. در آن زمان یکی از مهمترین راههای تجاری از این شهرک می گذشت. مجموعه باستانی شامل ساختمانهای مسکونی ، معابد برای عبادت و گورستان است.

 

مدائن صالح

حتی قطعات نشان می دهد که شهر باستانی چقدر باشکوه و بسیار توسعه یافته بوده است. 

 

در میان بقایای یک شهر باستانی بسیار توسعه یافته ، آرامگاه قصر الفرید قابل تشخیص است. این عبارت به عنوان "قلعه تنها" ترجمه شده است. این سازه در قرن 1 بعد از میلاد ساخته شده (یا بهتر بگویم از سنگ تراشیده شده است) و سازندگان قدیمی هرگز قسمت جلویی مقبره را تکمیل نکرده اند. در همان قرن ، Nabatea داوطلبانه بخشی از امپراتوری روم شد و یک قرن بعد ، ایالت با شکوه سابق دیگر وجود نداشت.

 

مدائن صالح

اسرار عربستان.

 

به هر حال ، شهرهای Nabatea (یا بهتر بگویم ، آنچه از آنها باقی مانده است) در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.به هر حال ، اشیاء فوق تنها مناظر منشأ مرموز نیستند. در وسعت بیابان های عربستان سعودی ، اهرام باستانی در اندازه ها و اشکال مختلف ، و "پرتال" های سنگی عجیب و بسیاری شگفتی های اسرارآمیز دیگر از اجداد وجود دارد. دانشمندان هنوز منشا و هدف آنها را حدس نزده اند.

به هر حال ، در کنار عربستان سعودی ، در یمن ، اشیاء اسرارآمیز و شاهکارهای باستانی جهان عرب کمتر وجود ندارد. پیشنهاد ما این است که مقاله چگونه قلعه تنهایی در وسط بیابان عربستان ظاهر شد را بخوانید.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید