10 جزء سازنده ی محصولات زیبایی که باید راجع به آن ها بدانید

1) کلاژن: کلاژن پروتئینی است که توسط سلول های ما برای ‘کمک’ به نگه داشتن پوست کنارهم، تولید می شود.کلاژن باعث جوان تر به نظر رسیدن پوست شده و به آن استحکام و قابلیت ارتجاع پذیری میبخشد.

درجوانی،پوست ما به دلیل اینکه دائما خود را بازسازی میکند،شاداب و صاف باقی میماند.اما هرچه که سن ما بالاتر میرود،تولید کلاژن کندتر میشود و کلاژن موجود به دلیل قرارگرفتن در معرض خورشید و عادت های پوستیِ ناسالم میتواند آسیب ببیند.این منجر به چین و چروک و افتادگی پوست میشود.محصولات تزریق شده با کلاژن به صافی پوست و خطوط ریز کمک میکند.

2) الاستین: یک پروتئین حاضر در پوست که به اندازه ی کلاژن مهم است.الاستین در هر بافت همبند الاستیک بدن یافت میشود.این پروتئین مسئولیت بازگشت پوست به شکل اولیه پس از کشیده شدن را دارد.میزان الاستین معمولا در نوجوانی یا اوایل بلوغ به اوج خود رسیده و بعد از آن کاهش میابد.محصولات زیباییِ دارنده ی الاستین پوست را به استحکام و حالت طبیعی خود باز میگرداند.

3) هیالورونیک اسید : همچنان که کلاژن بدن کاهش میابد،حضور چین و چروک ها و رنگ رفتگی آشکارتر میشود.با بیشینه کردن سطح کلاژن پوست شما انعطاف پذیر باقی میماند.هیالورونیک اسید سنتز کلاژن را ادامه داده و به حفظ رطوبت پوست کمک میکند.

4) گلیکولیک اسید: گلیکولیک اسید که از نیشکر بدست میاید،کوچکترین مولکول در گروه AHA را داراست.این ویژگی باعث نفوذ عمیق و آسان آن در پوست شده،که آن را در درمان خطوط ریز،آکنه،دانه های سر سیاه،پیری وچربی پوست موثر مینماید.

5) اسید سالیسیلیک : درحالیکه لوسیون های اسید سالسیلیک برای همه افراد نیستند،درصورت استفاده ی مناسب میتوانند به انواع زیادی از پوست ها کمک کنند.لوسیون وقتی استفاده شود،موجب تورم،نرم شدن و سپس پوست انداختن شده و درنتیجه سلول های مرده ی پوست را از بین برده و پوستی تازه و روشن برای شما به جای میگذارد.

6) نیاسینامید : این جزء از ویتامین B3 نشان داده شده که سطح سرامید و اسیدهای چرب آزاد در پوست را افزایش میدهد که درنتیجه از از دست دادن آب و تحریک میکروسیرکولاسیون در غشا میانی پوست جلوگیری میکند.این جزء همچین شهرت رو به رشدی در زمینه ی کاستن تغییرات رنگ پوست و کاهش آکنه دارد.(سیارک

7) رتینول : به بیان ساده، به پوست شما کمک میکند تا سلول های بهتر و سالم تری تولید کند،و درعین حال مقدار مواد پشتیبانی کننده پوست را افزایش میدهد.نشان داده شده که تولید کلاژن پوست و محتوای گلیکوزآمینوگلیکان را بیشتر کرده و درنتیجه،پوستی محکم تر با بافت بهبود یافته و عملکرد مانعِ افزایش یافته،به ارمغان میاورد.

8) AHA و BHA : AHA برای پوست های معمولیِ روبه خشک و آسیب دیده در اثر آفتاب بهترین است چراکه به نگه داشتن رطوبت کمک و تولید کلاژن سالم را بیشتر کرده و یک بافت پوستی ناهموار را صاف میکند.BHA برای پوست های معمولیِ روبه چرب و مستعد برک آوت بهترین و همچنین برای کاهش قرمزیِ ناشی از روزاسه عالی است.

9) رسوراترول : مانند هر آنتی اکسیدانی،رسوراترول نقش های حفاظتی سودمندی برای پوست دارد.وقتی به صورت موضعی مصرف شود،رسوراترول پوست را دربرابر آسیب ناشی از آفتاب حفاظت کرده،سنتز کلاژن را بهبود بخشیده و آسیب سلولی را کاهش میدهد.

10) کورکومینوید : در زردچوبه یافت شده و خاصیت ضد التهابیِ قوی داخلی و هم خارجی دارد.همچنین تولید ملانین اضافی در معرض نور آفتاب را سرکوب کرده و به کاهش التهاب مزمن،سوزش و آسیب ناشی از آفتاب که باعث میشود پوست شما تیره به نظر برسد،کمک میکند.

راز جوان ماندن

آیا از اسکراب های صورت بیش از حد استفاده می کنید

زیبا بنظر برسید و پولتان را پس انداز کنید

ترندهای محبوب سال ۲۰۱۶ در آرایش ، زیبایی و بدنسازی

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • Jennica 431 :

    As long as refs keep rediawrng it, players will keep flopping. NBA can stop flopping easy, fine refs who show a pattern of calling obvious flops as fouls.

    1395/12/26 23:11

بیشتر بخوانید