پیراشکی کالباس و ذرت

مواد لازم برای تهیه پیراشکی کالباس و ذرت

 آرد 3 لیوان .

مخمر فوری 2 قاشق چایخوری .

نمک 1 قاشق چایخوری .

شیر 3/4 لیوان . آب 1/2 لیوان

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری .

شکر 1 قاشق چایخوری .

کالباس 200 گرم . زرده تخم مرغ 1 عدد

پنیر پارمزان رنده شده 1/2 لیوان .

ذرت 1 لیوان . جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری . سیر 2 حبه

طرز تهیه خمیر پیراشکی: مخمر فوری و 1/2 لیوان آب ولرم را داخل کاسه ای ریخته و مخلوط می کنیم سپس شیر ، روغن زیتون ، 2 لیوان آرد ، نمک و شکر را اضافه کرده و پس از اینکه مواد  را با هم مخلوط کردیم 1 لیوان باقیمانده آرد را اضافه می کنیم.
با دست مواد را مخلوط کرده تا خمیری نرم درست شود، خمیر را چند دقیقه ورز داده و در  کاسه ای که چرب کرده ایم می گذاریم ، روی ظرف را پوشانده  و 1 ساعت در محلگرمی می گذاریم تا حجم خمیر 2 برابر گردد.
فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کرده و می گذاریم  تا گرم شود ، روی سطح کار کمی آرد می پاشیم  تا خمیر به سطح کار نچسبد و خمیر را با وردنه نازک پهن می کنیم سپس با لیوان  یا ظرفی گرد خمیر را به شکل دایره قالب می زنیم.
طرز تهیه پیراشکی: ذرت کنسروی ، کالباس خرد شده ، سیر خرد شده ، پنیر پارمزان و جعفری ساطوری را داخل کاسه ای ریخنه  و مخلوط می کنیم ، روی هر خمیر مقداری از این مایه قرار می دهیم سپس خمیر را تا زده ، لبه های خمیر را با آب مرطوب می کنیم  سپس با فشار لبه چنگال دو طرف خمیر را به هم می چسبانیم.


داخل سینی فر کاغذ روغنی می کذاریم و خمیرها را داخل سینی فر می چینیم ، زرده تخم مرغ را با کمی اب رقیق می کنیم و روی خمیرها با برس آشپزخانه می زنیم ، سینی را 30 دقیقه داخل فر می گذاریم و تا طلایی شدن روی پیراشکی ها صبر می کنیم و سپس در ظرف مناسبی سرو می کنیم.

طرز تهیه سمبوسه ( جنوب )

طرز تهیه سمبوسه ماهی سالمون

طرز تهیه پیتزای میگو و پستو

تاکوی میگوی تمپورا آشپزی آسان با سیارک

طرز تهیه مرغ بریان بدون نیاز به فر

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید