پخت پیتزا آماده

پیتزای اماده پخت کاپو     پیتزا آماده 

نحوه پخت پیتزا پمینا

برای تهیه پیتزای آماده پخت کاپو  به فر گازی یا مایکروفر نیاز دارید. پیتزا یخ زده را نیم ساعت خارج از یخچال بگذارید. بهتر است فر در این مدت تا 190 درجه گرم شده باشد،  پیتزای آماده پخت کاپو  را داخل فر قرار دهید.پیتزا آماده  را به مدت 15 دقیقه در فر بپزید، روی پیتزا طلایی می شود. 

 

پیتزای اماده پخت کاپو    قبل پخت ( پیتزا آماده پخت کاپو   بعد از یخ زدایی)

 

پیتزا آماده پخت کاپو  بعد از  پختن  پیتزا

 

پیتزای آماده  خوشمزه ترین فست فود دنیا را نوش جان کنید.

 

چند نکته در  نحوه پخت پیتزا پمینا 

  • پمینا برند مربوط به شرکت کاله است. پمینا انواع  پیتزا یخ زده  خوشمزه  را به صورت پیتزا اماده  تهیه کرده است.
  • در مایکروفر از برنامه کانوکشن برای پخت  پیتزا آماده کاله  استفاده کنید. (طبق دستور داخل  پیتزا آماده پمینا  بهتر است آرام و با حرارت پخته شود و از مایکرویو استفاده نشود) حتما قبل از شروع پخت  پیتزا آماده کاپو را یخ زدایی کنید.
  •  
  • طرز تهیه پیتزا

  • پیتزا
پیتزای خود را همانطور که دوست دارید سفارشی کنید: آن را به ضخامت دلخواه بپیچید ، مواد اضافی را که دوست دارید اضافه کنید و شب پیتزا را به یک شب عالی تبدیل کنید.

موادلازم برای خمیر پیتزا

این خمیر اصلی پیتزا فقط به تعداد انگشت شماری از مواد نیاز دارد و احتمالاً همه آنها را در حال حاضر دارید.
▢260 گرم آرد نانوایی 
▢1و ½ قاشق چایخوری مخمر فوری
▢1 قاشق چایخوری شکر
▢¾ قاشق چایخوری نمک
▢3 قاشق چایخوری روغن زیتون
▢¾ فنجان + 1 قاشق غذاخوری آب گرم
 
پیتزا

نکات و ترفندهایی برای بهترین نتایج خمیر پیتزا

آرد: در این دستور غذا از آرد نانوایی استفاده می شود (از آنجا که آرد نانوایی نسبتا پروتئین بیشتری دارد). می توانید آرد نان را با آرد ساده / همه منظوره بدون هیچ تغییر دیگری عوض کنید.
مخمر: از استفاده از مخمر نترسید. مخمر فوری را می توان از سوپر مارکت ها و فروشگاه آنلاین خریداری کرد.
آب: آب باید گرم باشد - نه گرم و نه سرد ، مطمئناً جوشان نیست. آب گرم به مخمر کمک می کند تا تخمیر را شروع کند.(با انگشت تست کنید زیادی گرم باشه مخمر می میره) 
شکر: وسوسه نشوید که شکر را کنار بگذارید. شکر مخمر را تغذیه می کند و دومین عنصری است که به مخمر کمک می کند تا فرآیند تخمیر را آغاز کند.
روغن زیتون: در حالی که این یک خمیر نان بدون چربی است (برخلاف یک خمیر غنی که ممکن است برای رول دارچین استفاده کنید که چربی در آن وجود دارد) کمی روغن زیتون طعم می دهد.
نمک: مقدار زیادی به آن اضافه نمی شود زیرا اثر عکس شکر را دارد. نمک در واقع می تواند مخمر را از بین ببرد بنابراین فقط کمی برای طعم دادن به آن می افزاید اما مخمر را برای تخمیر ایمن نگه می دارد.
دو برابر کردن دستور خمیر پیتزا: این دستور را می توان به راحتی دو برابر کرد. همه مواد را دو برابر کنید ، اما فقط از یک پاکت کامل مخمر (2و ¼ قاشق چای خوری) استفاده کنید.
ورز دادن با دست: می توانید خمیر را با دست نیز ورز دهید و بسیار مفید است ، اما لطفاً در برابر تمایل به افزودن آرد مقاومت کنید. سرانجام سفت می شود و دیگر به دست و میز کار شما نمی چسبد. حدود 10 دقیقه طول می کشد تا صاف و کشدار شود.
زمان افزایش: به طور معمول نیم ساعت تا 45 دقیقه کافی است تا حجم خمیر دو برابر شود (مخصوصاً اگر آن را زیر نور یا چراغ گرم قرار دهید) اما در زمستان ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد. فقط مطمئن شوید که اندازه آن دو برابر می شود.
افزایش آهسته: برای داشتن یک نان پیتزا خوشمزه تر و طعم دارتر ، آن را یک شب در یخچال بگذارید تا جا بیفتد.

آیا می توانیم خمیر پیتزا را فریز کنیم

بله ، خمیر پیتزا خوب منجمد می شود.
آن را روی سطح کمی آرد پاشی کنید. به دو قسمت برش دهید. هر کدام را به یک گلوله تبدیل کنید.همه را با کمی روغن بپوشانید در کیسه های زیپ دار جداگانه قرار دهید.حداکثر تا 2 ماه در فریزر نگهداری کنید. برای یخ زدایی آسانتر می توانید خمیر را پهن کنید و بین هر لایه خمیر نان بگذارید . البته در این صورت جای زیادی در فریزر می گیرد.
برای باز شدن یخ خمیر پیتزا منجمد ، آن را یک شب در یخچال قرار دهید. یک ساعت قبل از آماده شدن برای تهیه پیتزا ، آن را از یخچال خارج کنید.
تهیه پیتزا در خانه بسیار لذت بخش تر از خرید پیتزا است. این یک غذای خانوادگی عالی است ، برای تغذیه دوستان و بچه ها بسیار آسان است و می توانند در طراحی پیتزای خود بسیار سرگرم کننده باشند.
من قول می دهم که فوق العاده ساده است و دیگر نمی توانم  سفارش پیتزا خوشمزه را از  بیرون بدهم زیرا  پیتزا  خانگی خودم خوشمزه تر است.
 
خمیر پیتزا

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی

 آرد ، مخمر و شکر را با هم مخلوط کنید ، سپس نمک ، روغن و آب را اضافه کنید.
میکسر را روی متوسط ​​کم روشن کنید (من وسایل آشپزخانه خود را روی شماره 2 تنظیم کردم ) و بگذارید 5-7 دقیقه ورز دهد. وقتی آماده شد خمیر پیتزا صاف و کشدار می شود.
مقداری روغن را دور یک کاسه گود بمالید و توپ خمیر را داخل آن قرار دهید. آن را برگردانید تا از هر طرف آن را با روغن آغشته کنید ، سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید.
بگذارید خمیر به مدت ½ ساعت یا تا زمانی که دو برابر شود در یک نقطه گرم قرار گیرد. در تابستان ، نیمکت آشپزخانه به احتمال زیاد خوب خواهد بود ، اما می توانید همراه با استفاده از لامپ گرم یا کنار پنجره در زمستان به ور آمدن خمیر آن کمک کنید.
پس از بالا آمدن ، خمیر را روی سطح کمی آرد پاشی شده بچرخانید ، آن را به دو قسمت تقسیم کرده و با یک حوله  تمیز بپوشانید تا به مدت 15 دقیقه استراحت کند.
هر توپ را به آرامی به شکل یک دایره درآورید (همچنین می توانید با دستان خود آن را به آرامی به شکل درآورید) سپس روی آن را با هر چیزی که دوست دارید بریزید.پیتزا را در فر نسبتاً داغ به مدت 12-15 دقیقه بپزید.
 
بسیاری از دستور العمل های نان به شما می گویند که بعد از اولین افزایش ، خمیر را خرد کنید. توجه به این نکته ضروری است که مشت زدن روی خمیر نباید آنقدر شدید باشد.
برای این دستور خمیر پیتزا  گازهای اضافی به سادگی با چرخاندن خمیر روی سطح آرد پاشی شده ، خارج می شود. سپس بریده و شکل می گیرند.
 
پیتزا

مواد لازم برای پیتزا مخصوص دوستداران گوشت  

▢⅓ فنجان سس باربیکیو مورد علاقه شما
▢½ پیاز ریز خرد شده
▢4 عدد  قارچ دکمه ای ، ریز خرد شده
▢100 گرم سینه مرغ خام ، ریز خرد شده
▢گوشت گوساله خام (گوشت چرخ کرده) 100 گرم
 
▢2 سوسیس خام ایتالیایی ، پوست برداشته شده است
▢2 عدد برش بیکن ، تقریبا خرد شده
▢16 تکه نازک پپرونی
▢موزارلا رنده شده 1 فنجان
▢1 فنجان چدار خامه ای رنده شده
▢نمک و فلفل
▢یک مشت روکولا ، خرد شده (اگر روکولا نداشتید فلفل دلمه را در زمان پخت استفاده کنید)
هنگامی که خمیر پیتزا را تهیه کردید ، مواد اضافی به شما بستگی دارد. از موارد دلخواه خود استفاده کنید.
برای دوستداران گوشت ، می خواهید مقدار زیادی گوشت اضافه کنید - حداقل 3 نوع ، اما می توانید 5 یا بیشتر اضافه کنید. برای این پیتزا اضافه می کنیم ؛
سس : ما سس مورد علاقه خود را اضافه می کنیم اما از غذای مورد علاقه خود استفاده کنید یا آن را با رب گوجه فرنگی ساده درست دارید.
گوشت: من از ترکیبی از 5 گوشت استفاده می کنم - مرغ ، ژامبون (یا بیکن) ، گوشت چرخ کرده (یا استیک ورقه شده) ، سوسیس ایتالیایی و پپرونی.
سبزیجات: ما این را با پیاز و قارچ ساده نگه می داریم. گاهی اوقات ما کمی فلفل دلمه ای / فلفل دلمه ای اضافه می کنیم.
پنیر: من اینجا هم ترکیبی را دوست دارم - موزارلا بخاطر سختی فوق العاده و چدار خامه ای. از چدار قوی یا قدیمی استفاده نکنید زیرا خیلی خوب ذوب نمی شود و می تواند بر طعم گوشتی مورد نظر شما غلبه کند.
تا زمانی که از گوشت چرخ کرده یا خرد شده استفاده می کنید ، می توانید گوشت را به صورت خام اضافه کنید . این بدان معناست که آنها آبدار هستند و کاملاً پخته می شوند تا خشک شوند. همه چیز در زمان لازم برای پختن نان پیتزا پخته می شود.
 
پیتزا

طرز تهیه پیتزا

فر را با دمای  450F / 210C گرم کنید.
روی یک سطح کمی آرد پاشی شده ، هر گلوله خمیر را بغلتانید و به آرامی در یک دایره با قطر تقریبی سانتی متر 30  (یا ترجیحاً ضخیم تر) باز کنید.خمیر را به سینی پیتزا منتقل کنید 
خمیر پیتزا
سس باربیکیو را به طور مساوی روی دو عدد خمیر پهن شده پخش کنید. حالا بیش از نیمی از پنیرهای مخلوط شده را روی دو عدد خمیر پهن شده کنید.
حالا بقیه مواد رو به طور مساوی بین هر پیتزا تقسیم کنید - پیاز ، قارچ ، مرغ ، گوشت چرخ کرده ، سوسیس ریز شده ، بیکن و پپرونی. روی کل را با بقیه پنیرهای پر کنید. نمک و فلفل بزنید.
پیتزا
حدود 12-15 دقیقه در فر از قبل گرم شده بپزید تا لبه ها و پنیر طلایی شود. مراقب باشید تا نسوزد. از فر خارج کنید ، کمی روکولا تازه روی آن بریزید ، برش دهید و بخورید.
 

طرز تهیه پیتزا با نان پیتزا پمینا

در طرز تهیه پیتزا با نان پیتزا پمینا  به جای درست کردن خمیر پیتزا خانگی از نان  پیتزا اماده استفاده می شود. در صورتی که زمان پخت و پز ندارید می توانید از  پیتزا آماده استفاده کنید . فقط قبل از پخت باید یخ زدایی شود.
 

پیتزا بدون فر در ماهیتابه

 پیتزا
پیتزا یک غذای محبوب ایتالیایی است که هم برای خانواده روزانه و هم برای میز جشن مناسب است.

گزینه های زیادی برای تهیه پیتزا و مایه های آن وجود دارد. کم هزینه ترین روش از نظر محصولات و زمان پخت در یک ماهیتابه است.

پیتزای داخل تابه خوشمزه می شود و مهمتر از همه ، بسیار سریع و آسان آماده می شود. هر نوع پر کردن برای چنین پیتزا می تواند باشد.

پیتزا سریع در ماهیتابه

خمیر پیتزا بدون مخمر

ماست - 1 قاشق غذاخوری
آرد - 7 قاشق غذاخوری
تخم مرغ - 1 عدد.
روغن نباتی (برای سرخ کردن) - 1 قاشق غذاخوری.
مواد برای پر کردن پیتزا
سوسیس - 100 گرم
پنیر فرآوری شده (برش) - 1 بسته
گوجه فرنگی - 1 عدد.
فلفل دلمه ای - 1 عدد.
پیازچه ، شوید یا هر سبزی برای مزه
سس گوجه فرنگی برای مزه
نمک برای مزه و برای طعم دادن
تخم مرغ را داخل ماست بریزید. آرد را اضافه کنید. اکنون باید محصولات را مخلوط کنید تا خمیر یکدست باشد. باید نسبتاً ضخیم و بسیار روان نباشد ، از نظر قوام کمی ضخیم تر از خمیر پنکیک باشد.
ماهی تابه (نچسب) را گرم کنید ، یک قطره روغن نباتی به آن اضافه کنید ، لازم نیست تابه را زیاد گرم کنید ، فقط زمانی که خمیر را می ریزید کمی داغ باشد.
وقتی خمیر ریخت ، برش های پنیر ذوب شده را روی آن قرار دهید. بعد ، سس گوجه فرنگی بزنید. بعد ، برش های نازک سوسیس را روی آن قرار دهید. پیازچه و سبزیجات را بپاشید.
فلفل دلمه ای خرد شده را به طور مساوی بپاشید. گوجه فرنگی های برش خورده را روی فلفل (خیلی ضخیم خرد نکنید) و نمک قرار دهید.
همه چیز را با پنیر خوب ذوب شده بپوشانید (بهتر است سعی کنید همه چیز را بپوشانید).
روی ماهیتابه را بپوشانید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی حرارت متوسط ​​بپزید ، به محض ذوب شدن پنیر - پیتزا آماده است!

پیتزا بدون فر  را در یک ماهیتابه آماده کنید

 پیتزا  

شیر - 100 میلی لیتر
تخم مرغ - 1 عدد.
آرد - 1.5 قاشق غذاخوری
نمک - 1 پیمانه
مواد برای پر کردن پیتزا
سس گوجه فرنگی - 30 گرم
سوسیس - 1 عدد
گوشت چرخ کرده - 100 گرم
خیار شور - 1 عدد.
پنیر سخت - 50 گرم
خیار شور و سوسیس را خرد کنید. گوشت چرخ کرده و نمک را سرخ کنید.
شیر را با تخم مرغ و نمک  با چنگال یا همزن بزنید. آرد را اضافه کنید ، خمیر نرم را ورز دهید ، دایره ای به ضخامت حدود 7 میلی متر پهن کنید. یک ماهیتابه را با روغن آفتابگردان چرب کنید ،خمیر پیتزا را در آن قرار دهید.

روی خمیر سس گوجه بمالید. کمی پنیر و مواد را روی خمیر بچینید و روی آنها پنیر بپاشید.
درب ظرف را بپوشانید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. وقتی پنیر ذوب شد ، خمیر را با یک کاردک بلند کرده و بررسی کنید که آیا قهوه ای شده است یا خیر. اگر نه ، پس پیتزا را بگذارید تا سرخ شود.

 

پیتزا در تابه 4 پنیر

 پیتزا


آرد غلات کامل - 100 گرم
روغن زیتون - 1 قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ - 1 عدد.
آب - 40 میلی لیتر
نمک - 1 پیمانه
مواد برای پر کردن پیتزا
پنیر موزارلا - 70 گرم
پنیر - 70 گرم
پنیر - 70 گرم
گوجه فرنگی پوره شده - 50 گرم
ادویه جات  برای مزه
گوجه فرنگی - 1 عدد.
فلفل سیاه - برای مزه
شکر (اختیاری) - برای مزه
نمک برای مزه
پنیر خامه ای - برای مزه
گوجه گیلاسی برای مزه
آرد ، نمک ، روغن نباتی و زرده را در یک ظرف بریزید. به تدریج آب را اضافه کنید ، خمیر را ورز دهید ، که به دست نچسبد. مقدار آب تقریبی است - بستگی به آرد دارد.
یک ماهیتابه سرد به قطر 23 سانتی متر را چرب کنید. با دستان خود خمیر را روی آن پهن کنید.
گوجه فرنگی له شده را با نمک و فلفل سیاه مخلوط کرده و روی خمیر پهن کنید. پنیر موزارلا را که از وسط برش زده اید روی گوجه فرنگی ها قرار دهید.
پنیر را بین موزارلا خرد کنید. با ادویه جات بپاشید. گوجه فرنگی های خرد شده را روی پنیر قرار دهید.
بعد ، پنیر را به صورت ورقه ای بریزید. ظرف را روی حرارت بسیار کم قرار دهید ، روی آن را بپوشانید و به مدت 10-15 دقیقه بپزید. پیتزای آماده را با گوجه گیلاسی ، ریحان تزئین کنید ، مقداری پنیر خامه ای اضافه کنید و سرو کنید!

 

راز پیتزا عالی

پیتزا

علیرغم این واقعیت که پیتزا یک غذای ملی در ایتالیا است ، در سایر کشورهای جهان نیز مورد استقبال قرار می گیرد. و این تعجب آور نیست ، زیرا بسیار خوشمزه ، رضایت بخش ، مناسب برای میزهای روزمره و جشن است. علاوه بر این ، تهیه پیتزا توسط خودتان سخت نیست. به خصوص اگر چند راز و دستور العمل را بدانید.

 

احتمالاً ، هر یک از ما حداقل یک بار در زندگی خود سعی کردیم پیتزا بپزیم. کسی آزمایش موفقیت آمیزی داشت ، برخی دیگر نه. و در مورد دوم ، به احتمال زیاد ،در درست کردن خمیر شکست خورد ، زیرا با پر کردن ، که از انواع مواد تشکیل دهنده یخچال تشکیل شده است ، به ندرت مشکلاتی بوجود می آیند. البته ، می توانید خمیر پیتزا را از فروشگاه خریداری کنید ، اما در این حالت ظرف تمام شده به اندازه یک غذای خانگی لطیف ، معطر و خوشمزه نخواهد بود. ما به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید خمیر کامل را در آشپزخانه خود با مواد اولیه موجود تهیه کنید.

 

پیتزا

تا جایی که ممکن است خمیر را نازک کنید ، زیرا در فر پف می کند.

 

1. برای جلوگیری از چسبیدن خمیر به میز و تغییر شکل ندادن آن ، باید آن را روی کاغذ پختی پاشیده شده با آرد پهن کنید.  اگر خمیر را روی میز پهن کرده اید نه روی کاغذ پخت ، سعی کنید آن را در نیمی از وردنه بپیچید و  ، آن را به آرامی به یک ورقه پخت منتقل کنید.

2. همه افراد سلیقه های متفاوتی در مورد پیتزا دارند. برخی خمیر پفی را دوست دارند ، برخی دیگر صاف ، برخی به اصطلاح پر ملات را ترجیح می دهند ، برخی دیگر متوسط ​​و غیره. اگر گزینه اول را دوست دارید ، از یک ترفند ساده استفاده کنید - بگذارید خمیر 5 تا 10 دقیقه استراحت کند تا قبل از ارسال آن به فر ، زمان ور آمدن آن وجود داشته باشد.

 

آیا می ترسید که در این مدت پف خمیر تمام شود؟  آن را با سلفون بپوشانید. اگر دوست دارید خمیر نازک و ترد در دهان شما باشد ، وقت بگذارید و آن را پهن کنید. البته ، نباید زیادی نازک شود  با این حال ، ضخامت چند سانتی متری رضایت بخش نیست. شما باید چنین خمیر را در دمای بالا - 230-250 درجه بپزید.

 

3. برای ترد شدن خمیر ، از روغن زیتون استفاده کنید که باید روی یک ورقه پخت چرب شود. خمیر را روی آن قرار دهید و آن را به مدت 5 دقیقه در فر که از قبل با دمای 220 درجه گرم شده است بگذارید. بعد از این مدت باید مواد روی پیتزا را اضافه کنید.

 

یک ورقه پخت را با روغن زیتون بمالید تا پوسته ترد شود.

 

پیتزا


4. مواد لازم برای خمیر می تواند بسیار متفاوت باشد ، و برای اینکه گزینه ای را به دلخواه خود بیابید ، باید دائما آزمایش کنید. بنابراین ، یک راه حل بسیار غیر استاندارد ، اما جالب ، تهیه خمیر از مخلوط آرد و بلغور است. 

 

5. اگر قصد دارید یک پیتزای پفی  از خمیر مخمر ، آرد و آب تهیه کنید ، اما نه قدرت دارید و نه وقت دارید که صبر کنید تا پف کند ، فقط 3/4 قاشق چای خوری بیشتر از آنچه در دستور خمیر ذکر شده مخمر اضافه کنید. این ترفند کوچک اجازه می دهد تا خمیر سریعتر ور بیاید. اگر وقت دارید ، خمیر را یک روز بگذارید. بنابراین نسبتاً پفی و لطیف خواهد بود.

 

6. ایتالیایی ها عاشق گیاهان دارویی هستند و به طور فعال از آنها در تهیه غذاهای مختلف از جمله پیتزا استفاده می کنند. اگر می خواهید حتی کمی به شاهکارهای آشپزی آنها نزدیک شوید ، از هک زندگی زیر استفاده کنید: گیاهان محبوب ایتالیایی مانند پونه کوهی یا ریحان را در خمیر هم بزنید. آنها به خمیر عطر دلپذیری می دهند و طعم آن را بسیار جالب تر می کنند.
دستور العمل های خمیر

1. خمیر سریع  با ماست

پیتزا

خمیر ماست نیازی به ور آمدن ندارد

 


یک خمیر نرم و نازک بر پایه ماست احتمالاً ساده ترین و سریع ترین است ، زیرا لازم نیست منتظر ور آمدن آن باشید. درست است ، با توجه به این واقعیت که خمیر طولانی مدت ورز داده نمی شود ، ممکن است خمیر خوب به نظر نرسد ، بنابراین بلافاصله در مورد آنچه برای شما مهمتر است فکر کنید: طعم و سرعت آماده سازی یا ظاهر پیتزای آماده.

 

فهرست مواد تشکیل دهنده شامل یک لیوان آرد مخلوط با 1.5 قاشق چایخوری بیکینگ پودر ، 200 میلی لیتر ماست یونانی ، نمک ، فلفل و ادویه جات  دلخواه است. فرآیند پخت بسیار آسان است: آرد الک شده را در یک کاسه بریزید ، ماست ، نمک و ادویه جات را اضافه کنید. مواد را هم بزنید ، سپس خمیر را به میز آشپزخانه آرد پاشی شده منتقل کنید. برای اینکه خمیر شکل خود را به خوبی حفظ کند ، کشدار و زیبا باشد ، باید حدود 5-8 دقیقه ورز دهید. پس از گذشت زمان ، آن را به شکل کیک متوسط ​​با ضخامت حدود 3 میلی متر در آورید. مواد پرکننده را روی خمیر قرار دهید و به فر ، با دمای 220 درجه گرم شده ، ارسال کنید. 

 

2. خمیر مایه با شیر

پیتزا

خمیر مایه یک پیتزای پفی درست می کند

 

بسیاری از مردم خمیر مخمر را به دلیل تنوع آن دوست دارند. در مرحله اول ، به شما امکان می دهد یک پیتزای پفی روی خمیر ضخیم تهیه کنید ، که بسیاری از آن خوشحال هستند. ثانیاً ، اگر خمیر را به درستی پهن کنید ، می توانید طبق این دستور پیتزای ترد و نازک تهیه کنید.

برای تهیه خمیر ، به یک لیوان شیر ، دو لیوان آرد ، سه قاشق غذاخوری روغن زیتون ، هفت گرم مخمر خشک ، نصف قاشق چایخوری شکر ، کمی نمک نیاز دارید.

 

شیر باید گرم شود (اما جوشانده نشود.ولرم) ، با مخمر و شکر ترکیب شود ، مواد را خوب مخلوط کنید تا یک توده همگن به دست آید و بگذارید 10 دقیقه بماند. هنگامی که حباب ظاهر می شود ، نشان می دهد که تخمیر شروع شده است ، آرد الک شده ، نمک و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را اضافه کنید. هنگامی که همه مواد در یک ظرف قرار دارند ، خمیر را ورز دهید ، آن را به شکل یک توپ درآورید ، با روغن زیتون باقی مانده بمالید ، با یک حوله بپوشانید و به مکانی گرم ارسال کنید. در 30 دقیقه ، باید تقریباً دو برابر افزایش یابد. وقتی این اتفاق افتاد ، خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و آن را رول کنید.

 

3. خمیر بدون مخمر با کفیر

پیتزا

خمیر بدون مخمر  برای طرفداران پیتزای نازک مناسب است

 

گزینه دیگری برای دوستداران پیتزای خمیر نازک. با وجود این واقعیت که پایه نرم و لطیف است ، یک پوسته ترد در حین پخت در  فر تضمین می شود. در صورت تمایل ، می توانید کفیر را با رعایت نسبت های نشان داده شده در دستور غذا ، با خامه ترش کم چرب جایگزین کنید.

لیست مواد تشکیل دهنده شامل یک و نیم لیوان آرد ، یک لیوان کفیر ، دو تخم مرغ ، سه قاشق غذاخوری روغن زیتون ، ¼ قاشق چایخوری جوش شیرین و نمک ، 1 قاشق غذاخوری سرکه  است.

 

برای تهیه خمیر فوق العاده خوشمزه ، باید تخم مرغ ها را با نمک در یک کاسه بزنید ، و در ظرف دیگر کفیر  را که قبلاً با سرکه مخلوط شده ، مخلوط کنید. در مرحله بعد ، محتویات هر دو ظرف را باید مخلوط کرده و هم بزنید تا یک توده همگن به دست آید. آرد ، روغن زیتون را اضافه کرده و با قاشق خوب هم بزنید. یک ورقه پخت را با روغن نباتی چرب کنید ، خمیر را داخل آن بریزید و به مدت 15 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه قرار دهید. بعد از گذشت زمان ، ورقه پخت را بردارید ، مواد را روی خمیر بگذارید و پختن پیتزا را تا پخت ادامه دهید.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید