10 استفاده از مایکروفر به غیر از آشپزی

10 استفاده از مایکروفر به غیر از آشپزی

تقریباً در هر خانه و اداره ای اجاق مایکروفر وجود دارد. گرم کردن مجدد ، یخ زدایی مواد غذایی و حتی تهیه غذاهای اساسی در آن راحت است. با این حال ، این چیزی است که لوازم خانگی توانایی آن را دارد. ادامه مطلب را بخوانید و از 10 قدرت بزرگ اجاق مایکروفر خانگی آشپزخانه مطلع شوید. شما می توانید کارهای دیگری غیر از آشپزی با مایکروفر انجام دهید.

 

1. با مایکروفر کف برای کاپوچینو درست کنید

کف برای کاپوچینو

کف متراکم تر ، اما سبک خواهد شد / عکس

 

کف شیر یک گزینه ایده آل برای قهوه است. اگر قهوه ساز ندارید ، از مایکروفر استفاده کنید. یک فنجان نوشیدنی برداشته و یک سوم آن را با شیر پر کنید. محصول را درون یک ظرف شیشه ای بریزید ، درب آن را محکم کرده و به مدت 30 ثانیه با شدت تکان دهید. درب ظرف را برداشته و شیر کف دار را با قدرت متوسط ​​به مدت 30 ثانیه مایکروفر کنید. درون یک فنجان قهوه ریخته و روی آن کف شیر اضافه کنید.


2. آبگیری بیشتر از مرکبات با مایکروفر

مرکبات

مرکبات اگر از قبل گرم شوند آب بیشتری می دهند / عکس


قبل از تهیه آب لیمو یا پرتقال ، آنها را در مایکروفر قرار دهید. بنابراین مرکبات آب تازه بیشتری می دهند. میوه را از وسط برش دهید و برای حداقل 10-20 ثانیه در دستگاه قرار دهید. آن را بررسی کنید - فشردن آب میوه مرکبات گرم شده آسان تر است.


3. چربی بیکن را با مایکروفر بگیرید

چربی بیکن

چربی جذب دستمال می شود و می توانید بیکن بدون چربی بخورید / عکس


عاشق گوشت سرخ شده هستید اما نمی خواهید قوانین یک رژیم غذایی سالم را نقض کنید؟ روش دیگری برای تهیه درمان وجود دارد. یک لایه صاف برداشته و دستمال های کاغذی که در 2-3 لایه تا شده اند را روی آن قرار دهید. 2-3 برش بیکن را با فاصله کمی از یکدیگر قرار دهید و روی آنها را با چند لایه کاغذ بپوشانید. فرآورده گوشتی را در مایکروفر قرار دهید و دستگاه را با حداکثر توان برای چند دقیقه (1 برش = 1 دقیقه) اجرا کنید. فرایند گرم شدن چربی گوشت را ذوب کرده و به دستمال ها جذب می شود و به شما امکان می دهد از بیکن ترد لذت ببرید.


4. پاپ کورن را با مایکروفر درست کنید

پاپ کورن

ذرت بو داده خانگی را می توان با هر سلیقه ای تهیه کرد / عکس


بله ، مدت هاست که همه می دانند که یک ذرت بو داده مخصوصی وجود دارد که می توان آن را در مایکروفر پخت. اما ترفند ترد و پفکی شدن آن چگونه است. در یک کیسه کاغذی ، نصف فنجان مغز ذرت ، کمی نمک  و مقدار کمی روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید. لبه های کیسه را محکم بپیچید و به مدت 3 دقیقه در مایکروفر قرار دهید. اگر شنیدید که هر 3-4 ثانیه یک دانه بیرون می زند ، پاپ کورن آماده است.


5. خاک را با مایکروفر ضد عفونی کنید 

مایکروفر

تحت تأثیر درجه حرارت بالا در خاک ، همه میکروب ها از بین می روند / عکس


با کمک مایکروفر حتی می توانید خاک گیاهان داخل خانه را ضد عفونی کنید. خاک را کمی مرطوب کرده و در یک کیسه کاغذی قرار دهید و لبه ها را با دقت بپیچید. خاک را با حداقل توان 30 ثانیه مایکروفر کنید. صبر کنید تا خاک خنک شود و کاشت را شروع کنید.


6. لوازم آرایشی خشک شده را با مایکروفر  آماده استفاده مجدد کنید

ریمل

بعد از مایکروفر ، ریمل مژه و ابرو مانند روز اول خواهد شد / عکس


لوازم آرایشی خشک شده نباید رقیق شوند ، در غیر این صورت خواص خود را از دست می دهند. راه خروج این است که آن را در مایکروفر گرم کنید. نکته اصلی این است که بطری پلاستیکی باشد ، بدون هیچ عنصر فلزی. ریمل را باز کنید ، قلم مو را کنار بگذارید. یک بطری را در مایکروفر قرار دهید ، و در کنار آن یک فنجان تا نصف با آب قرار دهید. واحد را به مدت 30 ثانیه با حداقل توان اجرا کنید.  ریمل مژه و ابرو آماده استفاده مجدد است.


7. ذوب شدن عسل با مایکروفر

عسل

فقط در یک دقیقه عسل سفت  روان می شود / عکس


شکرک عسل؟ آن را در مایکروفر ذوب کنید! توصیه می شود محصول بدون عناصر فلزی و در یک ظرف شیشه ای باشد. درب ظرف را باز کرده و عسل را به مدت 30-60 ثانیه درمایکروفر قرار دهید. عسل دوباره مایع می شود. مهم: محصول را به جوش نیاورید ، در غیر این صورت خاصیت مفید خود را از دست می دهد.


8. بو دادن دانه ها و مغزها در مایکروفر

مایکروفر

در مایکروفر کافی است آجیل ها را چند بار هم بزنید / عکس


مزیت بو دادن دانه ها و مغزها در مایکروفر این است که کافی است فقط چند بار هم بزنید. این کار بسیار راحت تر از ایستادن کنار تابه و هم زدن آجیل / دانه در کل مراحل است. دانه ها و مغزها را بشویید و خشک کنید. روی بشقاب  در 1-2 لایه پهن کنید و 5-7 دقیقه در مایکروفر بگذارید. روی صدا تمرکز کنید: اگر دانه ها و مغزها ترک خورد ، می توانید آن را در عرض 1-2 دقیقه خارج کنید.


9. از شر بوی نامطبوع حوله ها با مایکروفر خلاص شوید  

مایکروفر

حوله ها شسته شده و از شر بوی نامطبوع خلاص می شوند / عکس

 

اگر حوله های شسته شده آشپزخانه کاملا تمیز نمی شوند و بوی بدی دارند ، از مایکروفر استفاده کنید. حوله یا دستمال را مرطوب کنید و لباس را با صابون لباس بخوبی آغشته کنید. جوش شیرین را روی لکه های قدیمی بپاشید. همه را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید ، اما آن را گره نزنید. با حداکثر توان 1.5 دقیقه یک حوله را در مایکروفر بگذارید. محصول بسیار داغ خواهد بود ، بنابراین آن را با انبر یا دستگیره اجاق بردارید. حوله را زیر آب روان بشویید ، خشک کنید و استفاده کنید.


10. خنثی سازی پیاز

مایکروفر

هنگام برش پیاز اشک ریختن را فراموش کنید / عکس


از اشک ریختن  هنگام بریدن پیاز خسته شده اید؟ اگر از این هک زندگی استفاده کنید دیگر مجبور به انجام آن نخواهید بود.  پیاز را پوست بگیرید ، قسمت بالا ، پایین پیاز را قطع کنید و مایکروفر را به مدت 30 ثانیه روشن کنید. پیاز را بیرون بیاورید ، صبر کنید تا خنک شود و به کار خود ادامه دهید. دمای بالا رایحه تند پیاز را خنثی می کند ، بنابراین می توانید بدون اشک آشپزی کنید.

از لوازم خود نهایت استفاده را ببرید و از وعده های غذایی خود لذت ببرید. ۱۰ ترفند دیگر در استفاده غیر معمول از مایکروفر را مطالعه کنید.

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید