تفاوت پست های زنان و مردان بر روی فیس بوک

 

فلش بک فرایدی : تفاوت حقیقی بین آنچه که مردان و زنان بر روی فیس بوک پست می کنند، چیست؟

 کلمات، عبارات و موضوعاتی که غالباً متمایز کننده ی زنان و مردان هستند. مشخصات زبانی زنان در بالا نشان داده شده است و مشخصات زبانی مردان در زیر آن به نمایش درآمده است. ابعاد کلمه، بیانگر قدرت همبستگی است؛ رنگ بیانگر تکرار نسبی و دفعات استفاده از کلمه است. خط زیر(_)، کلمات یک عبارت چند کلمه ای را به یکدیگر مرتبط می کند. کلمات و عبارات در مرکز هستند؛ موضوعات، که بیانگر 15 کلمه ی رایج هستند، در اطراف آورده شده اند.

عبارت فلش بک فرایدی را نیز در کنار عبارت "کلیشه های تقویتی" قرار دهید. دانشمندان، از واژگان مبهمی که توسط پیام های فیس بوکی 75000 انسان ایجاد شده است، برای آشکار کردن نه تنها تفاوت بین زنان و مردان(مبارزه کردن، فوتبال بازی کردن و بازی با xbox (تفریحات مردان)در برابر بچه ها، احساسات و خرید کردن(تفریحات زنان)) استفاده می کنند، بلکه برای بیان تفاوت بین درون گراها و برون گراها(رایانه و انیمیشن(درون گراها) در برابر جشن ها و خوشگذرانی ها(برون گراها)) استفاده می کنند. اگر این عبارت، تاکنون افسردگی شما را از پای نینداخته است، به خواندن ادامه ی مطالب ادامه دهید تا با بقیه ی کلمات مبهم و شکوه آن ها آشنا شوید.
"700 میلیون کلمه، عبارت و موضوع را که از پیام های فیس بوکی 75000 داوطلب جمع آوری شده بود، مورد بررسی قرار دادیم، از این داوطلبان، تست های شخصیتی استاندارد نیز بعمل آمده بود و بدین ترتیب، متوجه شدیم که متناسب با شخصیت، جنسیت و سن افراد، زبان آن ها نیز متنوع و متفاوت است. در تکنیک "واژگان بی پایان"، خود داده ها، موجب یک بررسی جامع زبانی گردیدند که مردم را از یکدیگر متمایز می کند و ارتباطات بین انسانی را موجب می شود که قبلاً، با بررسی سنتی "واژگان محدود"، مشخص نشده بود. تحلیل های ما، موجب پیشرفت فرآیندهای روانی اجتماعی شدند و نتایج این بررسی ها نیز معتبر هستند(برای نمونه، کسانیکه در ارتفاعات زندگی می کنند، درباره ی کوهستان صحبت می کنند)، موجب ملحق شدن محققین، به گروه های تحقیقاتی شدند(برای نمونه، افرادی که از نظر روانی، دچار مشکل هستند بطور نامناسبی از عبارت "حالم بهم می خورد از" و کلمه ی "افسرده" استفاده می کنند)، نظریه های جدیدی پیشنهاد شدند(برای نمونه، یک زندگی فعال موجب ثبات احساسی می شود)، و بینش درونی را گسترش دادند(مردان زمانیکه به همسر یا دوست دختر خود اشاره می کنند، در مقایسه با زنانی که به همسر یا دوست پسر خود اشاره می کنند، بیشتر از کلمه ی "مال من" استفاده می کنند). تا به امروز، این مطالعه، جامع ترین مطالعه بوده است و به بزرگنمایی زبان و شخصیت پرداخته است".

کلمات، عبارات و موضوعاتی که غالباً متمایز کننده ی درون گرایی و برون گرایی از احساسات و ثبات هستند. A. زبان برون گرایی(چپ، یعنی "جشن گرفتن") و زبان درون گرایی(راست، یعنی "رایانه"). B. زبان، متمایز کننده ی وضعیت روان افراد(چپ، یعنی "تنفر") از احساسات پایدار(راست، یعنی "دعای خیر")است؛ مطابق با سن، جنسیت، اصلاح شده توسط Bonferroni).

آیا ترک فیسبوک باعث شادی بیشتر ما می شود

سوال تامل برانگیز فیسبوک برای استخدام کاربرانش چیست

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید