چرا این عکس به ظاهر ناز باعث خشم می شود

چرا این عکس به ظاهر ناز باعث خشم می شود؟
"پرستار آینده" بر روی لباس دختر نوشته شده است، و "دکتر آینده" بر روی لباس پسر نوشته شده است. اما هر دوی این کودکان می توانند هر دو پزشک و یا هر دو پرستار شوند و جنس نباید حرفه آنها را تعیین کند. بنابراین آیا  این کلیشه برای کودکان تعیین می کند تا در آینده انتخاب های خود را محدود کنند؟
چرا، زمانی که یک پسر از تپه صعود می کند، او را به خاطر شجاعتش ستایش می کنیم، و ما توصیه می کنیم که دختران این کار را انجام ندهند؟ آیا ما این کار را به دلایل عینی یا به موجب اعتقادات انجام می دهیم که ما حتی متوجه آنها نمی شویم؟ موضوع کلیشه های جنسیتی پیچیده است و موجب اختلاف زیادی می شود، اما ما سعی خواهیم کرد کمی بیشتر در مورد چگونگی برخورد نگرش هایمان که بر رشد فرزندان تأثیر می گذارد صحبت کنیم.
 
ما در  sayarak.com می خواهیم شما را به مطالعات متعددی آشنا کنیم، که نتایج آن نشان می دهد،کلیشه های مضر که ما ناخودآگاه به پسران و دختران تحمیل می کنیم و اغلب ویژگی های خاصی را به پسران و دختران بسته به جنس و گاهی اوقات حتی قبل از اینکه فرزندان خود از آن، مطلع شوند،اختصاص می دهیم، چگونه بر آینده آنها سایه می اندازد. 
 

چرا والدین پیگیری علوم دقیق را در دختران تشویق نمی کنند

مطالعه ی موسسه مهندسی و فناوری نشان داد که به دلیل ایده های قدیمی از کار مناسب برای مردان و زنان، والدین دختران را تشویق نمیکنند که در زمینه علم، فنآوری و ریاضیات برای آینده تلاش کنند. بنابراین، پدر و مادر اغلب به دختران حرفه ای در آموزش( مثل آموزگاری) توصیه می کنند.با این حال، زنان با علوم دقیق بسیار خوب کار می کنند.

چرا والدین با پسران کمتر صحبت می کنند

مطالعه تعامل مادران با نوزادان نشان داد که مادران بیشتر با دختران صحبت می کنند، اگرچه پسران واکنش نشان می دهند و به طور فعال به ارتباطات پاسخ می دهند. علاوه بر این، هنگامی که به توسعه توانایی های زبان و IQ کودک کمک می کند، گفتار والدین برای کودکان هر دو جنس حتی از تحصیل یا وضعیت اجتماعی و اقتصادی مهم تر است.
 

چرا والدین توانایی بدنی دختران را کمتر می دانند

در طول یکی از  مطالعات والدین باید فعالیت، توانایی خزیدن و مهارت های حرکتی کودکان خود را ارزیابی کنند.از مادران به سادگی خواسته شد تا پیش بینی کنند که کودکان 11 ماهه آنها چگونه می توانند کار خزیدن در دامنه های شیب دار را انجام دهند.
 
معلوم شد که مادران توانایی دختران خود را کم ارزیابی کردند، اما توانایی های پسرانشان را بیش از اندازه افزایش دادند. وقتی والدین علامت های خود را نشان دادند و بچه ها را در یک شیب قرار دادند، بچه های هر دو جنس همان فعالیت بدنی را یکسان انجام دادند.
 

چرا کلیشه در نوزادان از اوایل کودکی تحمیل می شود

در مطالعه HSE، نگرش های جنسیتی که برای دختران در مهد کودک ها پخش می شود، مورد بررسی قرار گرفت. آنها به معنای واقعی کلمه همه چیزی که فرا می گیرند: انتخاب یک مسیر آموزشی، بازی هایی جنسیتی در نقش مادر، خواهر و ... ، رویا پروری، تمرکز روی ظاهر است.
 
به عنوان مثال، به دختران گفته می شود که باید زیبا و مودب باشند، و بازی های خاص و فعالیت های خاص را دوست داشته باشند. و اگر دختران بازی های جنسیتی را انجام می دهند (به عنوان مثال، "دختران-مادران")، پس پسران در چنین بازی هایی شرکت نمی کنند و یا این کار را به ندرت انجام می دهند.
 

چرا والدین همدلی را در پسران ایجاد نمی کنند

والدین برای پسران در تهیه کتاب ها کمتر از دخترها هزینه می کنند. و این نه تنها عشق به خواندن در پسران را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه توانایی پسران را برای همدردی کاهش می دهدو این مهارت یکی از ویژگی های مهم برای موفقیت در نظر گرفته می شود.
 
شما درباره کلیشه های جنسیتی در آموزش چه فکر می کنید؟سبک زندگی شما در ارتباط با فرزند دختر و پسر چگونه است؟

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید