اجتماعی بودن کودک جدول زمانی از یک تا هشت سالگی

13 تا 18 ماه کودک نوپا

شروع به صحبت کردن می کند که به توسعه روابطش کمک می کند. از 18 ماه، دستورات یک کلمه ای ساده را دنبال می کند. بازی موازی را ادامه می دهد - کنار (نسبت به با) دیگر کودکان بازی می کند. اضطراب جدایی احتمالا اوج می گیرد.

19 تا 24 ماه

با بغل و بوس احساس نشان می دهد، اگرچه برخی کودکان به سادگی خیلی بغلی نیستند. (و برخی دیگر که به طور طبیعی احساساتی هستند وارد فاز سردی می شوند.)

ممکن است در ارتباط با افراد بالغ غیر خویشاوند خجالت بکشد. شروع می کند که برای بازی به دیگر کودکان برسد، ولی هنوز در سهیم بودن در آن خوب نیست.(سیارک

2 تا 3 سال

ممکن است اولویتی برای یک یا دو دوست نوپای خود نشان دهد. ممکن است با یک دوست خیالی صحبت یا بازی کند.

در به اشتراک گذاشتن وارتباط برقرار کردن بهتر شده است ولی هنوز راه هایی برای طی کردن دارد. ممکن است تهاجهی شود، برای حفاظت از فضا یا متعلقاتش کسی را بزند یا گاز بگیرد.

هماهنگ تر شدن با احساسات دیگران را شروع می کند اما هنوز خود محور است و کاملا قادر به قراردادن خود جای کس دیگری نیست. از بازی کردن بیشتر در حضور افراد بالغ لذت می برد.

پرچم قرمز : اگر نگران این هستید که رفتار تهاجهی کودکتان خارج از عرف است و با عملکرد او تداخل دارد، با دکتر کودک خود صحبت کنید.

3 تا 4 سال

اعتماد بنفس و استقلالش بیشتر می شود در حالی که هنوز به توجه و راهنمایی شما نیاز دارد. سوالات "این چیه؟" و "چرا"ی زیادی می پرسد. از تماشا و تعامل با دیگران چیزهای زیادی شامل درس های درمورد چگونگی روابط یاد می گیرد.

ممکن است با همبازی های خود دعوا کند، مخصوصا اگر اراده ی قوی ای داشته باشد، ولی او همچنین با آنها مهربان است. بازی را شروع می کند، بازی می سازد، و از بازی نمایشی با دیگران (وتنها) لذت می برد. می تواند با بازی های گروهی ساختاری (شبیه اردک، اردک، غاز) سرگرم شود و ممکن است حتی بازی تخته را دوست داشته باشد، اگر قوانین قابل انعطاف باشند. به طور فزاینده قادر به اشتراک گذاشتن و ارتباط برقرار کردن بدون تلنگر یا کمک بزرگسالان  است.

حقیقت سریع : توانایی همدردی و بازی تعاملی ممکن است در کودکانی که خواهرو برادر دارند یا زمان خود را صرف معاشرت در مدرسه یا مهدکودک می کنند زودتر توسعه یابد.(سیارک

کودک بزرگ

5 سال

همدلی نشان می دهد و دوستی واقعی را توسعه می دهد. به آنچه که دوستانش فکر می کنند اهمیت می دهد و می خواهد که با آنها مطابق شود. می تواند بهتر از همیشه به اشتراک بگذارد، هر چند او ممکن است هنوز در ارجحیت قرار دادن نیازهای دیگری به نیازهای خودش مشکل داشته باشد.

غالبا به مهدکودک می رود که او را مستقل تر می سازد. از صحبت با شما و داستان تعریف کردن لذت می برد.

6 تا 8 سال

کنترل بیشتری بر جهان خودش می خواهد و ممکن است با شما وارد جنگ قدرت شود.

راهی که شما با دیگران تعامل می کنید را تقلید می کند، پس طرح احترام و محبت مهم است. به علاقه نشان دادن به شما ادامه خواهد داد اما در انجام آن در فضای عمومی طی سالیان بعد بی میل تر می شود.

قادر به بازی طولانی تری است که بدون اشکال تر از قدیم اجرا می شود - در بخشی بخاطر اینکه او در ارتباط برقرار کردن و بخشنده تر شدن درمورد باختن در بازی ها بهتر شده است. ممکن است برای خوابیدن در جای دیگر آماده باشد و از سن 8 سالگی حتی در اردوگاه ها می خوابد.(سیارک

تمایل دارد که وقت گذراندن با کودکان هم جنس خود را ترجیح دهد. ممکن است یک دوست صمیمی داشته باشد، حتی اگر این دوست بتواند به سرعت جابجا شود. به نظر می رسد که از همسالان خود طرفداری می کند. اگر از دوستانش تقلید می کند، و هم عادات خوب و هم عادات بدشان را انتخاب می کند.

ممکن است بیش از پیش به تنها بودن علاقه نشان دهد. این امر کمک به اصلاح حس کودک شما می کند که او به عنوان یک شخص کیست، انتقال مهمی که قبل از بلوغ است.

حس توسعه یافته تری از شوخ طبعی دارد و اکنون جوک هایی تعریف می کند که درست هستند. شروع به فهمیدن این می کند که چه چیز به معنی یک شهروند خوب بودن، عضوی از جامعه و همکلاسی در مدرسه است. (سیارک

- جدول زمانی رشد جنین از 3 هفتگی تا 40 هفتگی

- جدول زمانی اندازه و رشد کودک شما

- جدول زمانی صحبت کردن کودک شما از تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی صحبت کردن کودک شما از یک تا هشت سالگی

- جدول زمانی راه رفتن کودک شما از تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی راه رفتن کودک شما از یک سالگی تا 5 سالگی

- جدول زمانی اجتماعی بودن کودک شما از بدو تولد تا یک سالگی

  - جدول زمانی تغذیه کودک شما از یک تا سه سالگی

- جدول زمانی تغذیه کودک شما از تولد تا یک سالگی

- جدول زمانی دندان در آوردن و افتادن دندان کودک شما 9 ماهگی تا 12 سالگی

- جدول زمانی دندان در آوردن و افتادن دندان کودک شما چهار تا دوازده ماهگی

- جدول زمانی خواب و استراحت کودک شما یک ساله تا هشت ساله

- جدول زمانی خواب و استراحت کودک شما یک تا نه ماهه

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید