علائم مننژیت که والدین باید بدانند 8 علامت

مننژیت بیماری است که با التهاب غشای مغز و نخاع همراه است. علت این بیماری ممکن است متفاوت باشد ، اما علائم در گونه های مختلف معمولاً مشابه هستند.
 
اعتقاد بر این است که کودکان بیشتر مستعد ابتلا به بیماری مننژیت هستند. بنابراین ، sayarak.com تصمیم گرفت به والدین یادآوری کند که چگونه مننژیت را در فرزند خود تشخیص دهند و چه علائمی را باید ابتدا بررسی کرد.

 

مننژیت و تب ناگهانی

8 علامت مننژیت که والدین باید بدانند
یکی از علائم مننژیت تب است که ناگهان شروع می شود. کودک شروع به لرزیدن می کند و شکایت می کند که همیشه سرد است.
 
دمای بدن بیمار به سرعت افزایش می یابد ، که پایین آمدن آن دشوار است. اما از آنجا که این علائم نشانه بسیاری از بیماری ها است ، در تغییر وضعیت کودک باید به سایر ویژگی ها نیز توجه کنید.
 

 

مننژیت و سردرد شدید

8 علامت مننژیت که والدین باید ب
 
سردرد همراه با مننژیت اغلب نه تنها شدید ، بلکه تقریبا غیرقابل تحمل است. علاوه بر این ، غالباً درد گردن به سراغ بیمارمی آید ، اما به دلیل این که سر بیمار به معنای واقعی کلمه "شکافته" می شود ، ممکن است به آن توجه نکند.در نوزادان ، برآمدگی فونتنل نیز یک ویژگی بارز است.

 

مننژیت و بینایی دوگانه

8 علامت مننژیت که والدین باید ب
بیمار مبتلا به مننژیت نمی تواند دید خود را متمرکز کند ، به همین دلیل تصویر در چشم ها به طور مداوم شکسته می شود.
 

 

مننژیت و درد شکم تهوع و استفراغ

 
بیمار مبتلا به مننژیت اشتهای خود را از دست می دهد. این تا حدودی ناشی از حالت تهوع مداوم است که ممکن است با درد شکم و استفراغ همراه باشد.
 

 

مننژیت و حساسیت به نور

8 علامت مننژیت که والدین باید ب
  
یکی دیگر از علائم مننژیت ترس از نور و روشنایی است ، به همین دلیل چشمان کودک شروع به آب آوردن می کند و حالت تهوع و سردرد شدت می یابد.
 

 

مننژیت و سفت شدن گردن

8 علامت مننژیت که والدین باید ب
كودك مبتلا به مننژيت در وضعيت ويژه قابل و تشخيص دراز می کشد: دراز كشيدن با سر به عقب انداخته شده و پاها خم شده است. هنگام تلاش برای صاف کردن گردن ، او اغلب ناکام می ماند.
 

 

مننژیت و عدم توانایی کشش در پاها

8 علامت مننژیت که والدین باید ب
حتی اگر معلوم باشد که سر کودک به سمت قفسه سینه خم می شود ، پاهای او بلافاصله در زانو خم می شوند که در این حالت نمی توان پا ها را صاف کرد. این پدیده را سندرم برودزینسکی فوقانی می نامند.
 
با وجود مننژیت ، سندرم Kernig نیز با آن تجلی پیدا می کند . با استفاده از آن ، غیرممکن است که اگر حدوداً 90 درجه پا بالا رود ، یا بنوانید  پا را در زانو صاف کنید.
 

 

مننژیت و بروز راش یا بثورات پوستی

8 علامت مننژیت که والدین باید ب
همراه با مننژیت ، بثورات پوستی نیز ممکن است دیده شود. یک آزمایش ساده به تشخیص آنها از بثورات مربوط به مننژیت کمک خواهد کرد .
 
یک لیوان شفاف بردارید ، آن را به بثورات بچسبانید و فشار دهید تا پوست زیر لیوان کمرنگ شود. اگر بثورات رنگ پریدگی نیز کمرنگ شود ، مننژیت وجود ندارد. اگر بثورات رنگ خود را حفظ کنند ، باید محتاط باشید.
 

 

در کودکان مشکوک به مننژیت چه کاری انجام دهیم

8 علامت مننژیت که والدین باید ب
 مننژیت یک بیماری خطرناک است ، بنابراین اگر متوجه علائم آن شدید ، باید سریعاً با آمبولانس تماس بگیرید. قبل از آمدن پزشک ، شما باید آرامش ، سکوت و کمبود نور در اتاق را در اختیار بیمار قرار دهید.
 
در مورد تمام علائم دیده شده  به دکتر بگویید. امتناع از بستری شدن در صورت وجود مننژیت مشکوک ، قطعاً توصیه نمی شود ، زیرا تنها در شرایط ثابت می توان به طور مؤثر با آن مقابله کرد.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید