چرا شنا در یک استخر عمومی خطرناک است

آیا شنا در استخر عمومی خطرناک است
سوالی:

 

آیا شنا در استخر عمومی خطرناک است

شنا در مکان های عمومی می تواند موجب آسیب قابل توجهی به سلامتی فرد شود. آب برای بسیاری از باکتری ها و مواد میکروسکوپی یک محیط رشد خوب است و برای مردم سریع ترین منبع انتقال است. برای مثال، فرد می تواند با E.coli یا کرم آلوده شود. شایع ترین بیماری پس از استفاده از استخر های عمومی برای شنا کریپتوسپوریدیوز است.

 

چه چیزی باعث عفونت کریپتوسپوریدیوز می شود

کریپتوسپوریدیوز زمانی اتفاق می افتد که انگل کریپتوسپوریدیوم وارد بدن می شود. اغلب این موارد در یک فرآیند مدفوعی اتفاق می افتد. به عنوان مثال، در یک استخر، فردی که اسهال داشته و وارد استخر می شود، انگل را به محیط آبزی وارد می کند و سپس با قطرات آب انگل به دهان شناگر وارد می شود.
 
انگل باعث ناراحتی جزئی در روده و احتمالا اسهال کوتاه مدت می شود. اما افراد مبتلا به سیستم ایمنی ضعیف، عوارض جدی تری را تجربه میکنند. اسهال می تواند تا سه هفته طول بکشد و با آن همراه با کم آبی و نقص میکرو فلور روده رخ دهد.
 
مراکز ایالات متحده برای کنترل و پیشگیری از بیماری ها هشدار می دهند که ممکن است عفونت را نه تنها در استخر عمومی، بلکه از یک هتل کوچک یا حتی در خانه های تابستانی که اجاره داده می شوند، بگیرید.

 

چگونه از عفونت کریپتوسپوریدیوز جلوگیری کنیم

برای جلوگیری از عفونت با کریپتوسپوریدیوز و برای جلوگیری از ورود انگل به بدن شما باید مراقب باشید که در سواحل، حوضچه ها و حوضچه های عمومی شنا نکنید.
مطمئن شوید که استخری که انتخاب کرده اید به طور مرتب تمیز می شود. واضح است که این کار می تواند دشوار باشد، اما برای احساس امنیت، کافی است که مکان هایی را با شهرت و بهداشت عالی که شما با آن ها آشنا هستید، انتخاب کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید