آرتریت نوجوانی چیست

«آرتریت» به معنی التهاب مفصل می‌‌باشد. این اصطلاح اشاره به گروهی از بیماری‌ها دارد که سبب درد، تورم، سفتی و از دست دادن حرکت در مفاصل می‌شود. علاوه بر این معمولا آرتریت برای بیان بیش از 100 بیماری روماتیسمی استفاده می‌شود که علاوه بر اثر روی مفاصل، سبب درد، تورم، و سفتی در دیگر ساختارهای پشتیبان بدن از جمله ماهیچه‌ها، تاندون‌ها، رباط‌ها و استخوان نیز می‌شود. امکان دارد برخی از بیماریهای روماتیسمی، قسمت‌های دیگر بدن از جمله ارگان‌های مختلف داخلی را تحت تاثیر قرار دهند. آرتریت نوجوانی (JA) اصطلاحی است که اغلب برای توصیف آرتریت کودکان استفاده می‌شود. احتمال مبتلا شدن به هر نوع آرتریتی در کودکان وجود دارد، اما رایج‌ترین نوع آرتریتها که در کودکان رخ می‌دهد آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانی است.

 

آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانی چیست؟  

علایم و نشانه‌های آن چیست؟

چگونه تشخیص داده می‌شود؟

چه کسانی آن را درمان می‌کنند؟

کودکان مبتلا به آرتریت نوجوانی چگونه درمان می‌شود؟

خانواده چگونه می تواند به کودک مبتلا به آرتریت نوجوانی کمک کند؟‌

آیا چنین کودکانی باید فعالیت‌های خود را محدود نمایند؟

هم آرتریتهای ایدیوپاتیک نوجوانی (JIA) و هم آرتریت روماتوئید نوجوانی هر دو سیستم‌های طبقه‌بندی برای آرتریتهای مزمن در کودکان هستند. سیستم طبقه‌بندی آرتریتهای روماتوئید نوجوانان دهه‌ها پیش مطرح شده و سه زیرگروه متفاوت دارد: چند مفصلی، پاسی ارتیکولار و systemic-onset. اخیرا متخصصان روماتولوژی اطفال در سراسر جهان، سیستم طقه‌بندی آرتریت ایدیوپاتیک جوانان را مطرح کرده اند که حاوی سه نوع آرتریت مزمن است که کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد. این سیستم طبقه‌بندی سه زیرگروه آرتریت روماتوئید نوجوانی را نیز مشخص کرده است.
آمار شیوع آرتریت نوجوانی متفاوت است اما با توجه به گزارش 2008 موسسه ملی آمار آرتریت حدود 294000 کودک بین 0 تا 17 ساله، به آرتریت یا دیگر حالات روماتیسمی مبتلا هستند.  (سیارک)

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید