چه بخش هایی از بدن تحت تاثیر التهاب قرار می گیرند

التهاب تاندون باعث درد و حساسیت در بیرون مفصل می شود. برخی از نام های رایج التهاب تاندون با ورزش یا حرکتی که به طور معمول خطر التهاب تاندون را افزایش می دهد، شناسایی می شوند. آنها شامل آرنج تنیس، آرنج گلف باز، بازوی پرتاب کننده توپ، بازوی شناگر و زانوی پرش کننده است. نمونه های رایجی در ادامه وجود دارند.


آرنج تنیس مربوط به صدمه به تاندون بیرونی آرنج است. آرنج گلف باز صدمه به تاندون داخلی آرنج است. این بیماری ها می تواند با هر فعالیتی که شامل چرخاندن مکرر مچ دست یا محکم گرفتن مچ دست مانند، استفاده از ابزار، تکان دادن دست، یا حرکات چرخشی است، نیز اتفاق بیفتد. نجاران، باغبانان، نقاشان، موسیقی دانان، مانیکورکاران، و دندان پزشکان در معرض خطر بیشتری برای این اشکال التهاب تاندون هستند. درد نزدیک آرنج اتفاق می افتد و گاهی اوقات نیز به بالای بازو یا پایین ساعد نیز منتقل می شود. نام دیگر آرنج تنیس التهاب تاندون جانبی نیز نامیده می شود. آرنج گلف باز نیز التهاب تاندون میانی نامیده می شود.
دو نوع التهاب تاندون می تواند شانه را تحت تاثیر قرار دهد. التهاب تاندون عضله دو سر باعث دردر در جلو یا اطراف شانه می شود و ممکن است به آرنج و ساعد نیز سرایت کند. درد ممکن است هنگمی که بازو بالاتر از سربالا می رود نیز رخ دهد. عضله دوسر بازو، در جلوی بازوی بالایی، به ثابت نگهداشتن استخوان بازوی بالایی (استخوان بازو) در کاسه شانه کمک می کند. این عضله هم چنین به سرعت بخشیدن و کاستن سرعت بازو در طول حرکت در بالای سر در فعالیت هایی مانند تنیس و پرتاب دیسک کمک می کند.التهاب دستگیره تاندون چرخشی باعث درد شانه در بالای شانه و بالای بازو و بازوی بیرونی می شود. این درد می تواند با دراز کردن، هل دادن، کشیدن، بلند کردن، و بالا بردن بازو بالاتر از سطح شانه یا دراز کشیدن روی قسمت درد زیاد شود. دستگیره چرخشی در درجه اول گروهی از 4 عضله است که بازو را به مفصل شانه متصل می کند و به بازو اجازه چرخیدن و بالا بردن را می دهد. اگر دستگیره چرخشی و کیسه مفصلی تحریک، ملتهب و متورم شوند، آنها ممکن است بین سر استخوان بازو و تیغه شانه، لبه بیرونی تیغه شانه فشرده شوند. حرکت مکرر بازوها یا روندی پیری حرکت بازودر طول چند سال، ممکن است تاندون ها، عضلات و ساختارهای اطراف آن ها را تحریک کرده و باعث سایش آنها شود. فشردن دستگیره چرخشی سندرم گیرافتادگی شانه نامیده می شود.(سیارک)
التهاب ناشی از روماتیسم ورم مفاصل ممکن است باعث التهاب دستگیره تاندون چرخشی و آماس کیسه مفصلی شود. ورزش هایی که در آن شانه بیش از حد استفاده می شود و مشاغلی که نیازمند دراز کردن دست مکرر بالای سر است، دلایل بالقوه ی دیگر ناراحتی دستگیره چرخشی یا کیسه مفصلی هستند و ممکن است به التهاب و گیرافتادگی منجر شود.
اگر شخصی بیش از حد از تاندونی در طول فعالیت هایی مانند رقص، دوچرخه سواری یا دو استفاده کند، ممکن است پارگی میکروسکوپی تشدید شود یا متحمل شود و ملتهب شود. تلاش برای از بین بردن سقوط ممکن است همچنین باعث شود که عضلات چهار سر منقبض شود و تاندون چهار سر بالای کلاه زانو (ز) یا تاندون پتلار زیری آن پاره شود. این نوع صدمه به احتمال زیاد در افراد مسن تری که تاندون هایشان ضعیفتر و کم انعطاف تر شده، اتفاق می افتد. التهاب تاندون کشکک اغلب زانوی پرش کننده نامیده می شود زیرا در ورزش هایی که نیازمند پرش، مانند بسکتبال هستند، انقباض عضله و نیروی برخورد به زمین پس از یک پرش، تاندون را می کشد. پس از فشار مکرر، تاندون ممکن است ملتهب یا پاره شود.افراد مبتلا به التهاب تاندون زانو ممکن است در طول دویدن، پیاده روی سریع یا پریدن احساس درد کنند. التهاب تاندون زانو می تواند خطر پارگی یا پارگی گسترده تاندون را افزایش دهد. یک پارگی کامل تاندون چهار سر ران یا تاندون کشکک فقط دردناک نیست، بلکه هم چنین خم کردن، دراز کردن یا بلند کردن پا یا تحمل وزن پای درگیر را برای شخص سخت می کند.
تاندون آشیل
آسیب های تاندون آشیل شامل ناراحتی، کشیدگی یا پارگی تاندون متصل به عضلات ساق پا به پشت پاشنه پا می باشد. التهاب تاندون آشیل یک آسیب معمول استفاده بیش از حد است، ولی می تواند همچنین با عضلات ساق سفت یا ضعیف یا هر وضعیتی که باعث شود که تاندون انعطاف پذیریش کم شود و سفت تر مانند آرتروز واکنشی یا پیری طبیعی شود، ایجاد شود.
آسیب های تاندون آشیل می تواند برای هر کسی که به طور منظم در فعالیتی شر کت می کند که باعث انقباض عضله ساق پا، مانند بالا رفتن از پله یا استفاده از واکر می شود، اتفاق بیفتد ولی در "مبارزان ضعیف شده" میانسال که ممکن نیست به طور منظم ورزش کنند رایج تر است. در میان ورزشکاران حرفه ای، بیشتر صدمات آشیل ظاهرا در شتاب سریع یا ورزش های پرشی مانند فوتبال، تنیس و بسکتبال اتفاق می افتد و تقریبا همیشه رقابت های فصلی را برای ورزشکار به پایان می رساند.
التهاب تاندون آشیل می تواند یک وضعیت مزمن شود. این بیماری همچنین می تواند باعث ظهور صدمه ای ناگهانی شود. التهاب تاندون رایج ترین عامل کمک به پارگی تاندون آشیل است. هنگامی که تاندونی با سن یا استفاده زیادی ضعیف می شود، آسیب می تواند باعث پارگی آن شود. این جراحات می تواند آنقدر ناگهانی و دردناک باشد که این وضعیت ها به پایین آوردن بازیکن فوتبال حرفه ای مسئول در وضعیت مد تکان دهنده شناخته شده اند. (سیارک)

- چه چیز باعث این وضعیت ها می شود؟

- چگونه این وضعیت ها تشخیص داده می شوند؟

- چه نوع از درمان های حرفه ای مراقبت سلامتی برای این وضعیت ها وجود دارد؟

- آماس کیسه مفصلی و التهاب تاندون چگونه درمان می شود؟

- آیا می توان آماس کیسه های مفصلی و التهاب تاندون را پیش گیری کرد؟

- چه تحقیقی در زمینه آماس کیسه مفصلی و التهاب تاندون انجام شده است؟

 آماس کیسه های مفصلی و التهاب تاندون

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید