دارو محبوب سوزش سردل ممکن است باعث دیابت شود


سوزش سردل

 دانشمندان ارتباطی را بین استفاده مداوم از داروی محبوب سوزش سر دل  و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 پیدا کرده اند.ما در مورد داروهای سوزش معده صحبت می کنیم ، که باعث کاهش تولید اسید در معده می شود. دارو های سوزش سر دل برای ورم معده ، زخم معده و سایر بیماری های دستگاه گوارش تجویز می شوند. در ایران می توانید آنها را بدون نسخه پزشک خریداری کنید.

 

محققان گفتند ، کسانی که این داروهای سوزش سر دل را به طور منظم مصرف می کردند ، 24٪ بیشتر در معرض ابتلا به دیابت بودند. در همان زمان ، با افزایش و کاهش مدت زمان استفاده ، پس از قطع مصرف قرص توسط بیماران ، خطر افزایش می یابد.بیمارانی که از چنین داروهایی استفاده می کنند باید مرتباً قند خون  را چک کنند و رژیم غذایی را رعایت کنند.

 

دارو های سوزش سردل یا سوزش معده آنطور که به نظر می رسد بی ضرر نیستند. به گفته پزشکان ، آنتی اسیدها می توانند عواقب جدی را به دنبال داشته باشند که حتی مربوط به سیستم گوارش نیستند. واقعیت این است که آنها در جذب ویتامین D و کلسیم اختلال ایجاد می کنند ، و اگر با بدن با کمبود ویتامین D و کلسیم مواجه شود ، پوکی استخوان ایجاد می شود.

 

سوزش معده رایج ترین علامت بیماری های مری ، معده ، کیسه صفرا ، لوزالمعده است.  زنان و مردان زیادی از آن رنج می برند.به طور معمول ، سوزش معده با افزایش اسیدیته آب معده ایجاد می شود. در حدود 30-45 دقیقه بعد از غذا خوردن در نتیجه برگشت محتوای اسیدی معده به داخل مری ظاهر می شود. 

پزشکان هشدار می دهند که سوزش سر دل مداوم می تواند باعث تغییرات غیر قابل برگشت در غشای مخاطی مری ، ظاهر تومور ها ، از جمله تومور بدخیم (سرطان مری) شود. خود درمانی نکنید ، به موقع با پزشک مشورت کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید