تغذیه سالم برای به تعویق انداختن آلزایمر

غذاها فقط سوختی برای بدنتان نیستند. درست است که انرژی لازم برای بدنتان از غذا به دست می‌آید ولی فواید تغذیه سالم، ورای این موضوع است.در یخچال خود بگردید ، شاید غذاهایی پیدا کنید که علم میگوید میتوانند سلامتی مغز شما را افزایش دهند.

این خوراکی‌ها میتوانند حافظه شما را افزایش دهند، تفکر شما را شفاف کنند، پیری مغز را به تعویق بیاندازند و از آلزایمر جلوگیری کنند. (سیارک
تحقیقات اخیر نشان داده است که غذاهای زیر میتوانند برای مغز بسیار مناسب باشد:
آب سیب و آب انار
انگور قرمز، توت فرنگی، سیب، شاه توت و ذغال اخته
چای و کاکائو
سویا
دانه آفتابگردان و گردو
سبزیجات، بالاخص سبزی تازه
روغن زیتون
شکلات سیاه
زمانی که خوراکی‌هایی از این دست میخرید حتماً برچسب مواد مغذی آن را بخوانید. بعضی از این خوراکی‌ها ممکن است با شکر، چربی یا نمک زیاد درست شوند و کالری و سدیم اضافه به غذای شما وارد کنند. برای سالم ماندن بهتر است نسخه‌های تازه این غذاها را انتخاب کنید. غذاهای آماده را کمتر مصرف کنید. (سیارک
به عنوان مثال میتوانید با مخلوط کردن آب اناری که شکر دارد با آب، هنوز هم از فواید آن استفاده ببرید. کاکائویی که با شیر بدون چربی یا با شیر برنج یا شیر بادام درست شده است بدون اضافه کردن چربی میتواند انرژی مغز شما را بیشتر کند. همچنین بگذارید یک قطعه شکلات سیاه به آرامی در دهانتان آب شود، هم زمان لذت بردن شما را افزایش میدهد هم باعث میشود که تغذیه سالم داشته باشید.
برای سلامت مغز و همچنین سلامت کلی بدنتان از غذاهایی که چربی‌های اشباع یا ترانس دارند دوری کنید. رابطه مستقیم بین این خوراکی‌ها و از بین رفتن توانایی مغز وجود دارد.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید