غذاهایی که شما را زیبا و جوان نگه می دارند

همه ما در زندگی روز مره خود، هر روز با شنیدن عبارات زیر بزرگ شده ایم: سن فقط یک عدد است، سن قابلیت های شما را تعیین نمی کند و غیره. درست است که سن محدود به اعداد است، اما زمانیکه سن می گذرد، خود را پنهان نمی کند. سن مشهود خواهد بود مگراینکه فرد جراحی پلاستیکی کرده باشد تا علائم پیری پوست و مو را پنهان کند. افزایش سن اغلب همراه با چروک، پوست خشک، پوست تیره یا لکه می باشد. با این حال، این مسائل محدود به افزایش سن نیستند؛ افراد جوان نیز مستعد چنین مشکلاتی خواهند بود اگر سبک صحیح زندگی نداشته باشند و بدن در معرض محصولات شیمیایی قرار گیرد.
اگرچه پیری اجتناب ناپذیر است، اما می توان این فرایند، بویژه پیری زودرس را کُند کرد. پوست بی روح را می توان با تغذیه مکمل های صحیح و داشتن رژیم غذایی سالم و مغذی شاداب و با طراوت کردکه رشد سلولها را تقویت کده و پوست شما را شفاف می سازند. اگرچه وقتی صدمه ای روی داد، برگرداندن زمان مشکل می باشد، اما ایجاد عادات خوب غذایی از سنین جوانی مهم است. نوشیدن مقادیر بالای آب، به حفظ پوست بدون چروک کمک می کند که رویای اغلب ما می باشد. تلاش برای نوشیدن آب بدون حس تشنگی، تاثیر مثبتی بر پوست دارد.

نکاتی برای کندکردن روند پیری
درحالیکه چرخه خواب خوب را در اولویت قرار نمی دهیم، اما نقش مهمی در مسائل مربوط به پوست و مدیریت وزن دارد. داشتن هشت ساعت خواب بدون وقفه، مقدمه پوست درخشنده است. علت تاکید ما بر پوست این است که پوست سن اشخاص را بیشتر منعکس می کند. اگر فردی پوست بی عیب و خوبی داشته باشد، می تواند تمام اطرافیان شما را جذب کند. درحالیکه نباید اهمیت زیادی به پوست داد، ما برای پوست بی روح شما راه حلی داریم. غذای ضد پیری را امتحان کنید. طبق گفته دکتر Sheela Krishnaswamy، غذای ضد پیری شامل یک گروه غذایی برای مصرف نیست. این غذا شامل میوه ها و سبزیجاتی است که باید بطور روزانه مصرف شوند تا شاهد نتایج خوبی باشیم. بنابراین، جهت توقف علائم پیری زودرس، ترکیب غذاهای زیر را باید مصرف کرد:


1. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان
این غذاها شامل غذاهایی است که از نظر محتوای آنتی اکسیدان غنی می باشند. بعنوان یک گروه بزرگ، این گروه شامل تمام میوه های ارگانیک و سبزیجات می باشد. این آنتی اکسیدانها از فرایند اکسیداسیون جلوگیری کرده و رادیکالهای آزد و مضر را از خون حذف می کنند که به بیماریهایی همچون سرطان و بیماریهای قلب منجر می شوند.

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان برای داشتن سلامتی در دوران پیری


2. ادویه ها
مصرف ادویه ها در رژیم غذایی خود را افزایش دهید. غذاهای هندی معمولا دارای ادویه بیشتر هستند و برای ضدپیری موثر می باشند. ادویه هایی همچون ریحان، دانه رازیانه، زیره، زردچوبه از صدمات اکسیداتیو به سلولها جلوگیری می کنند. (سیارک)


3. چای سبز
نوشیدن روزانه 3 فنجان چای سبز، دارای پتانسیل معکوس سازی صدمات سلولی و افزایش طول عمر سلولها می باشد. فواید چای سبز بر پوست شگفت آور می باشند. برای شفاف سازی پوست، بسته های چای سبز را می توان روی پوست قرار داد.


4. کیوی
مصرف منظم کیوی، پتانسیل جلوگیری از تشکیل خطوط ریز و چروک برپوست را دارند. براساس تجزیه غذایی میوه کیوی، هر 100 گرم کیوی، حاوی 154 درصد ویتامین ث است که تقریبا دوبرابر لیمو و پرتقال است. ویتامین ث همچون آنتی اکسیدان قدرتمند عمل کرده و رادیکال های آزاد را از بین می برد.


5. گیاهان سبز
گیاهان سبز غنی از فیبر و مواد غذایی می باشند و در تجدید محتوای غذایی مطلوب برای بدن انسان موثر می باشند.


6. خشکبار
استفاده روزانه از خشکبار در رژیم غذایی بسیار مهم است. خشکبار باعث بهبود فعالیت مغز و فعال نگه داشتن آن می شود. این نیز بدن را فعال نگه داشته و از هر نوع بی حالی جلوگیری می کند. بنابراین فرد را قادر می سازد تا حس جوانی کند.
در حالیکه پیری نباید باعث نگرانی فردی شود، اما همیشه باید احتیاط کرد. ایجاد تغییرات در عادات مربوط به رژیم غذایی، باعث توقف علائم پیری زودرس می شود. بیشترین نیاز این زمان، قبول خودمان به همان شکلی که هستیم می باشد، پس باید زیبایی افراد را بپذیریم نه اینکه عیب های آنها را بگوییم.

بهترین مواد غذایی ضد پیری

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید