18 دلیلی که توضیح می‌دهد چرا باید قهوه بنوشید

 (سیارک) : قهوه به قدری بد نام شده که برای تمام مشکلات سلامتی مقصر شمرده می‌شود. حقیقت اینست که رعایت اعتدال در نوشیدن قهوه مزایای زیادی بهمراه دارد. تا زمانی که عادت قهوه خوردن شما نامنظم نباشد، می‌توانید از یک فنجان قهوه و نکات مثبت آن لذت ببرید.مراقب باشید که اگر قهوه را با خامه، شیر پر چرب، لیکور و شکر اضافی مصرف کنید از خواص قهوه  محروم خواهید شد. اما اگر از شیر معمولی و شیرین‌کننده طبیعی استفاده شود مزایای زیادی بهمراه خواهد داشت.

قهوه صبحگاهی برای برخی افراد ضامن سلامت قلب می باشد

18 دلیلی که توضیح می‌دهد چرا باید قهوه بنوشید

1. قهوه خطر حمله‌ی قلبی را کاهش می‌دهد
دانشگاه یورک بتازگی از میان 3721 بازمانده حمله قلبی در بریتانیا دریافته افرادی که دو بار در روز قهوه می‌نوشیدند 20% احتمال مرگشان کمتر از سایرین بود. مصرف قهوه همچنین نشان داده خطر سکته مغزی در زنان با نوشیدن آن کاهش می‌یابد.
2. قهوه در برابر آلزایمر و بیماری‌های روانی مقاومت ایجاد می‌کند.
طی گزارشی از یک انستیتوی اطلاعات علمی مصرف کنندگان قهوه می‌توانند عملکرد شناختی‌اشان را حفظ کرده و از اینرو شروع علائم بیماری روانی‌اشان کندتر می‌شود.
3.خوردن قهوه منجر به فعالیت اجتماعی می‌شود.
تحقیقات زیادی نشان داده‌اند که افرادی که در جامعه فعال می‌مانند خطر ابتلا به آلزایمر کمتری دارند. پس بیرون رفتن با دوستان برای نوشیدن قهوه یا نوشیدن آن با همسایه‌ها در صبح می‌تواند حتی فراتر از یک دم کردن قهوه به شما کمک کند.
4. کافئین از بیماری پارکینسون جلوگیری می‌کند.
بعد از آلزایمر، پارکینسون متداول‌ترین بیماری عصبی رایج است. مصرف کنندگان قهوه کاهش چشمگیری در خطر ابتلا به این بیماری داشته‌اند. مصرف کنندگان قهوه بدون کافئین از این امتیاز محرومند. اینجا خود کافئین است که نقش مثبت را ایفا می‌کند.
5. با قهوه خوش هیکل می مانید
قهوه به کنترل وزن کمک میکند. اگر مصرف کالری شما از میزان کالری مجاز در یک روز بیشتر است ولی هنوز هم ناراضی هستید، هیچ چیز بهتر از یک فنجان قهوه‌ی دلپذیر نیست.
6. کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد با خوردن قهوه
محققان هنوز مطمئن نیستند چرا افرادی که روزانه یک یا چند فنجان قهوه می‌نوشند خطر ابتلا به سرطان کبد کمتری نسبت به سایرین دارند.        کاهش خطر سرطان پروستات با نوشیدن قهوه
7. با خوردن قهوه ذهن را پرورش دهید
بیرون رفتن و گشت و گذار با دوستان و یا ملاقات با افراد جدید تنها برای پیشگیری از آلزایمر نیست. حقیقتاً می‌توانید از یک رکود در زندگی خودتان را نجات دهید. قهوه‌خانه‌ها اماکنی قدیمی بودند که مردم آنجا همدیگر را ملاقات کرده و نظراتشان را ردوبدل میکردند. بشدت محبوب بودند چراکه مردم در آن هم راحت و آسوده بودند و هم پس از نشست‌های اجتماعی از اخبار مطلع می‌شدند. موضوع ارجع به خود قهوه نیست. سنت قهوه خوردن ویژگی‌های ممتازی دارد. (سیارک
8. کاهش خطر ابتلا به دیابت با خوردن قهوه
نوشیدن قهوه بنظر ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می‌دهد. چندین مطالعه‌ی مختلف با مدارک مستدل نشان داده‌اند که 2 یا 3 فنجان قهوه در طول روز بطور چشمگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 جلوگیری می‌کنند. البته معیارهای دیگری نیز مانند چاقی، رژیم غذایی و ورزش در طول این مطالعات دخیل بوده‌اند. بهرحال اگر خطر ابتلا به دیابت در شما کم است، با نوشیدن یک قهوه‌ی آمریکانو بجای خوردن ساندویچ پنیر این خطر را کمتر هم می‌توانید بکنید.
9. با خوردن قهوه احساس قدرت کنید
امروزه روز همه ما می‌ترسیم از چیزی لذت ببریم. این ترس میتواند از یک شیشه نوشابه باشد، یک تکه کیک، پیتزا یا شکلات. وقتی یک فنجان قهوه فوق‌العاده دارید و بدون هیچ احساس گناهی از آن لذت می‌برید پس تمام روز این لذت را به خودتان هدیه بدهید. اگر بجایش یک پچ‌پچ در اختیار داشتید مدام احساس پشیمانی میکردید.
10. قهوه ضربان قلب را منظم نگه می‌دارد
یک تحقیق روی 130000 عضو یک برنامه درمانی نشان داد اشخاصی که روزانه 1 تا 3 فنجان قهوه می‌نوشند تا 20% خطر ابتلا به آریتمی و ضربان نامنظم قلب در آنها کمتر دیده میشود. اساساً حتی اگر در این تحقیق شرکت‌کنندگان بهمراه قهوه دونات هم می‌داشتند، قهوه باز در این مورد مثبت عمل می‌کرد.
11. کاهش سکته مغزی با خوردن قهوه
مصرف قهوه نشان داده می‌تواند سکته مغزی در زنان را کاهش دهد.
12. بیدار ماندن با خوردن قهوه
خاصیت محرک بودن کافئین باعث تمرکز راحت‌تر و احساس هشیاری بیشتر می‌شود. این خاصیت میتواند باعث راحتی بیشتر شما در مدرسه و سر کار شود تا زمان لذت بخش بیشتری در اختیار داشته باشید.
13. قهوه چربی سوز است
برخی پژوهش‌ها نشان داده قهوه می‌تواند چربی را بسوزاند. گرچه مصرف طولانی مدت آن این اثر را کاهش می‌دهد. در مراکز درمانی قهوه وجود ندارد اما یک چربی سوز خالص در یک فنجان قهوه نهفته است.
14. پیشرفت کاری با خوردن قهوه
قهوه نیروگاه مکمل‌هاست! مکمل‌های گران قیمت زیادی حاوب کافئین هستند. کافئین میزان اِپی‌نفرین (آدرنالین) را افزایش می‌دهد تا بدن آماده‌ی فعالیت‌های فیزیکی باشد. چرا از مکمل‌ها و نوشیدنی‌های مختلف با مقدار زیادی شکر و مواد شیمیایی استفاده کنیم وقتی میتوانیم از قهوه همان نتیجه را بگیریم؟ قهوه چقدر برای سلامتی خوب است
15. قهوه مغذی است
قهوه دارای آنتی اکسیدان، ویتامین 12B، 5B و 3B است.
16. با خوردن قهوه افسردگی را از بین ببرید
مصرف قهوه نشان داده بطرز چشمگیری خطر ابتلا به افسردگی و خودکشی را کاهش میدهد. گرچه ممکن است دلایل شیمیایی وجود داشته باشد ولی بنظر میرسد به احتمال زیاد قهوه می‌تواند تاثیر فکری مثبت داشته باشد و در این زمینه کمک کند. برای مثال اشخاصی را فرض می‌کنیم که شغلشان را از دست داده‌اند. آنها می‌توانند بیدار شوند، یک فنجان قهوه بنوشند و در لحظه از اتفاقات اطرافشان لذت ببرند. این قابلیت حفظ آرامش، بو کردن گل و فکر کردن راجع به اینکه چطور امروز را به بهترین شکل تمام کنند فوق‌العاده آرام‌بخش و توانمند ساز است. اگر قهوه کمک فکری به درک زندگی می‌کند پس بیایید یک لیوان از آن را بنوشیم.
17. مرگ و میر کمتر با خوردن قهوه
مطالعات زیادی نشان دادند بطور کلی قهوه ریسک مرگ را کاهش می‌دهد. این به این معناست که مصرف کنندگان قهوه، هرچند با مشکلات سلامتی دیگر، اما عمر طولانی‌تری نسبت به مصرف کنندگان نوشیدنی‌های بدون کافئین دارند.
18. قهوه زندگی بهتری می‌سازد
حقیقت این است که قهوه بسیار لذت بخش و مایه‌ی دلخوشی و آرامش در طول روز است. چه بخاطر تاثیر فکری و چه بعلت اینکه همه را دور هم جمع می‌کند. چقدر باید احساس پشیمانی کنیم وقتی برای درمان خودمان وقت هدر میدهیم؟ با قهوه می‌توانید سالم بمانید و درباره کارهایی که می‌کنید احساس غرور داشته باشید.

بهترین زمان برای خوردن یک فنجان قهوه

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • طاهره مصطفوی :

    لینک بهترین زمان برای خوردن یک فنجان قهوه در انتهای مطلب گذاشته شد با سپاس از پیشنهاد مفید شما

    1395/12/9 20:09
  • سعیده 998 :

    مطلب خیلی عالی ومفیدی هست،لطفا درخصوص زمان نوشیدن قهوه هم اطلاعات بیشتر ی در اختیار بگذارید ممنون میشم.بازهم سپاس به خاطر مطالب خواندنی مفید وکاربردیتون.

    1395/12/8 14:09

بیشتر بخوانید