7 فعالیت روزانه که به کاهش وزن کمک می کند

چه کسی خواهان رسیدن به فرم بدنی مناسب بدون مصرف مواد شیرین است؟ در برنامه‌های بسیار فشرده زندگی روزمره ما، آیا صرفاً فعالیت‌های ساده روزمره می‌تواند به کاهش وزنمان کمک کند! حقیقت این است که بسیاری از فعالیت ها قابل تأثیرگذاری هستند. همیشه اجباری در فعالیت مداوم در ورزشگاه و یا زمین ورزشی برای از بین بردن سایز اضافی بدن نیست. شما می‌توانید در حین انجام وظایف و امور روزانه نیز به تناسب اندام برسید. دوستداران مواد غذایی که از نظر آن‌ها پایبندی به یک برنامه رژیم غذایی سفت‌وسخت امری بسیار دشوار است نیز می‌توانند وزن خود را حفظ کنند. نحوه انجام این کار در اینجا در اختیار شما قرار می‌گیرد.

1. خواب کافی داشته باشید و هرروز صبح سرحال از خواب برخیزید.
کمبود خواب مناسب به‌طور مستقیم بر میزان سوخت‌وساز بدن تأثیر می‌گذارد، که در کل منجر به‌اضافه وزن می‌شود. خواب ناکافی خطر ابتلا به چاقی و دیابت‌ها را تشدید می‌کند. هنگامی‌که یک فرد نمی‌خوابد، حساسیت انسولین به‌سرعت کاهش می‌یابد و می‌تواند احتمال افزایش وزن را بالا ببرد. همچنین، هنگامی‌که شما در محل کار خواب‌آلود هستند، تمایل به خروج از محل و دریافت یک فنجان قهوه (یا چند فنجان) و یا لقمه سریع دارای میزان زیاد انرژی‌دارید تا ذهن خود را به فعالیت سریع‌تر وادار کنید. بعدازآن در اوایل شب، خستگی از انجام یک پیاده‌روی و یا شرکت شما در هر نوع دیگری از فعالیت بدنی جلوگیری می‌کند. در طول شب، بدن کوفته شما توان منتظر ماندن برای هضم کامل غذا پیش از خزیدن به رختخواب را ندارد؛ که این موضوع به‌طور خودکار منجر به افزایش وزن می‌شود.(سیارک

سوزان ظفر لطفی، دارای مدرک دکترا و مدیر بالینی موسسه‌ای درزمینهٔ اختلالات خواب‌وبیداری در مرکز پزشکی دانشگاه هکنساک در نیوجرسی می‌گوید:"هنگامی‌که شما دارای محرومیت و کمبود خواب هستید و در حین فعالیت باانرژی پایین هستید، شما به‌طور خودکار به سمت مصرف بسته چیپس سیب‌زمینی و یا دیگر غذاهای راحت پرکالری می‌روید.
بنابراین شما به‌منظور حفظ کنترل وزن و درنهایت رسیدن به شیوه زندگی مطلوب مستلزم هدف‌گذاری برای حداقل هفت‌تا هشت ساعت خواب مناسب هستید.
2. از میوه‌ها و سبزی‌ها استقبال کنید.
افزایش مصرف روزانه مواد غذایی سالم فضای کمتری را برای ریختن مواد غذایی کم‌ارزش درون معده شما باقی می‌گذارد. مصرف مواد غذایی فیبردار به بالا بردن سرعت متابولیسم کمک می‌کند که هم‌زمان منجر به کاهش وزن می‌شود. یکی دیگر از مزایای مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها این است که آن‌ها حاوی آب هستند. محتوای آب بالا برای دستگاه‌های گوارشی ما مفید است و همچنین نشان می‌دهد که میوه و سبزی‌ها، یک میان وعده سالم برای جویدن است و مانند دیگر تنقلات سرخ‌شده، کالری، کلسترول، چربی، نمک و یا شکر ندارد.

3. لقمه غذای خود را 32 بار بجوید
مسئله‌ای که بسیاری از مردم در زمان تلاش برای از دست دادن وزن آن را نادیده می‌گیرند، جویدن غذا به شیوه درست است. این موضوعی است که بسیاری از ما واقعاً به آن فکر نمی‌کنیم، اما درواقع یکی از بهترین روش‌های کاهش وزن است. جویدن به هضم مناسب مواد غذایی کمک می‌کند و اجازه نمی‌دهد مواد غذایی به‌عنوان چربی در بدن ما انباشته شود. هنگامی‌که کندتر غذا می‌خوریم، گرسنگی ما سریع‌تر از حد معمول فرومی‌نشیند، ازاین‌رو، ما غذایی کمتری را نسبت به آنچه قبلاً مصرف می‌کردیم می‌خوریم. این درنهایت منجر به کاهش وزن می‌شود. زمانی که شما کاملاً غذا را می‌جوید، در حقیقت از جهات دیگری نیز به بدن خود سود می‌رسانید. در حین جویدن غذا، غدد بزاقی بزاق اسرارآمیزی را ترشح می‌کند که علیه باکتری‌های مضر موجود در مواد غذایی مصرفی شما عمل می‌کند.
علاوه بر این، بزاق شما حاوی آنزیم‌هایی است که به هضم غذا کمک می‌کند و موجب دسترسی و جذب مواد مغذی موجود در مواد غذایی می‌شود. جویدن بیشتر، آنزیم بیشتری را در مواد غذایی ترکیب خواهد کرد و منجر به آزاد شدن مواد مغذی بیشتر خواهد شد

4. از آسانسورها استفاده نکنید
اجازه ندهید که تنبلی بر اراده شما برای فعال ماندن و کاهش وزن اضافی غلبه کند. ما اغلب تمایل به انتخاب مسیر موجود آسان‌تر برای هر کاری را داریم. چگونه بسیاری از ما درواقع راه‌پله را به آسانسور راحت ترجیح می‌دهیم؟ زمان آن فرارسیده است که فعال‌تر باشیم و برخی از فعالیت‌های روزانه را برای کاهش وزن آسان دنبال کنیم. استفاده از پله‌ها به هضم غذا و سوزاندن کالری اضافی کمک می‌کند.

5. بیشتر اوقات غذای خانگی مصرف کنید
خوردن غذا بیرون از خانه به‌طور منظم می‌تواند عواقب زیان بخشی داشته باشد. اغلب اوقات ما تمایل به پرخوری، افراط در غذا چرب و روغنی، و انحراف از پیروی یک رژیم غذایی متعادل داریم. در زمان گرسنگی ما به‌سختی به دریافت کالری فکر می‌کنم. درحالی‌که غذا خوردن در خانه به مصرف یک وعده غذایی سالم آماده‌شده با استفاده از روغن کمتر، مواد تازه و روش پخت‌وپز ساده کمک می‌کند.

6. قانون 1 مایل را دنبال کنید
درواقع، خارج شدن از سبک زندگی راحت خودکار دشواری است. اما حداقل کاری که می‌توانیم برای حفظ تناسب‌اندام خود انجام دهیم اجتناب از استفاده از وسایل حمل‌ونقل برای مسافت‌های یک یا دو مایلی است. خروج از خانه ده دقیقه زودتر و پیاده‌روی تا مقصد موردنظرمان زمان زیادی را نخواهد گرفت و به ما در سوزاندن کالری و همچنین صرفه‌جویی در هزینه کمک خواهد کرد. همچنین با ایجاد آلودگی کمتر به محیط‌زیست خود کمک خواهیم کرد.
7. یک گام شمار بخرید و از آن استفاده کنید
گام شمار ابزاری برای محاسبه مسافت طی شده با پای پیاده از طریق ثبت تعداد گام‌های برداشته‌شده است. این محاسبات منبع ثابت انگیزه و تعیین‌کننده هدف هستند. این وسیله یک ابزار فوق‌العاده برای کسی است که در تلاش برای ایجاد انگیزه بیشتر جهت حفظ تناسب اندام خود است. مشاهده و تخمین تعداد از گام‌های شما را در یک روز برمی‌دارید و یا تعداد گام‌هایی که شما به‌منظور رسیدن به هدف خود نیاز دارید، ذاتاً عملی تشویق‌کننده است. مطالعات نشانگر این بوده است که افراد غیرفعالی که شروع به بستن یک گام شمار برای کاهش وزن می‌کنند، فعالیت روزانه خود را به‌طور متوسط تا 2000 قدم در روز افزایش می‌دهند. این مقدار پیاده‌روی تقریباً مسافت اضافی روزانه‌ای محسوب می‌شود. این مقدار به معنای حدود 100 کالری مصرفی اضافی روزانه است، که درمجموع 36500 در هرسال و یا تقریباً 10.5 پوند کاهش وزن است.

معجون معجزه آسا دشمن چربی دور شکم

چگونه وزن خود را کم کنیم؟

9 غذا برای کاهش وزن

چگونه پوست شکم را بصورت طبیعی و سریع، سفت و محکم کرد

چرا شما نمی توانید در مقابل دونات های اداره مقاومت کنید؟

رژیم کاهش وزن 15 روزه

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید