خاصیت عسل، 40 نوع عسل

همانطور که همه می دانند عسل محصولی است که  طول عمر را افزایش می دهد. یکی از آمارهای جمعیتی و مطالعات انجام شده توسط جامعه شناسان ثابت کرده است: در میان، زنبورداران و یا اعضای خانواده های آنها، افرادی که طول عمر بیش از 100 سال دارند نسبت به جمعیت های دیگر غالب است.اما همه نمی دانند که بدن اسکندر مقدونی، که در طی سفر به خاورمیانه جان سپرد و برای دفن به پایتخت مقدونیه حمل وی شد در طول سفر از خاصیت عسل به عنوان یک نگهدارنده استفاده شد و جسد اسکندر مقدونی را عسل غوطه ور کردند و باز هم همه نمی دانند که انواع مختلف عسل مفید و مناسب برای درمان به روش های مختلف است. شما می توانید در مورد این از متون دست نوشته های قدیمی که ویژگی های بسیاری از انواع عسل و توصیه هایی در مورد استفاده از عسل برای درمان بیماری های مختلف، و همچنین از پزشکان قدیمی آورده شده است استفاده کنید.

 

چگونه عسل خوب را بشناسیم؟

در خرید عسل به موارد زیر دقت کنیم: عسل خوب دارای بوی معطر است. عطر عسل ویژگی گونه ی گلی است که عسل از آن تهیه شده است وبوی معطر آن با توجه به محتوای مواد مختلفی که با شهد (120 نام) آورده شده است، از جمله استرها، آلدئیدها، کتون ها، الکل ها، ترکیبات کربوکسیل یافت می شود.

عسل تولید شده توسط زنبور عسل از شربت قند بدون ناخالصی شهد، هیچ بویی ندارد. مواد معطر فرار هستند، بنابراین بوی عسل در طول زمان ضعیف می شود. رنگ و بوی عسل به طور کامل وابسته به ویژگی های مربوط به شهد گل است که از سوی زنبورها تهیه شده است. ارزشمند ترین و روشن ترین نواع عسل، عسل آکاسیا است.

در عین حال، انواع تیره در مواد معدنی غنی تر هستند که برای بدن ارزشمند هستند گندم سیاه استثنا است.

قوانینی برای مصرف کنندگان که می خواهند عسل طبیعی و با کیفیت بالا خریداری کنند: عسل باید از فروشگاه هایی که کنترل دامپزشکی بر اساس کیفیت آن انجام می شود خریداری شودو فروشنده دارای مدارکی که کیفیت عسل را تایید می کند، باشد.

عسل ارائه شده در سیستم بازاریابی آنلاین برای تحویل در خانه معمولا ناشناخته می باشد. در چنین مواردی، احتمال تقلب بسیار زیاد است.

در ماه مهر، همه عسل های طبیعی، به عنوان یک قاعده، باید کریستالی شوند. تنها استثناء عسل سفید آکاسیا است که دارای کریستالیزاسیون کمی است.

هنگام بررسی روش ارگانولپتیک (مشاهده)، باید بدانید که عسل باید دارای یک سازگاری یکنواخت، عطر و طعم و بوی مناسب باشد.

بهتر است که از تولیدکننده عسل خریداری کنید، نه از نمایندگی.

ترجیح داده شده برای خرید عسل تولید شده در منطقه خود را از محل اقامت، و یا در شعاع حدود 500 کیلومتری خرید کنید تا تولید کننده را بشناسید.

 

خواص عسل

عسل دارای ویتامین A ، B1 ، B2 ، B6 ، C ، PP ، K ، E ، اسید پالوتنیک، اسید فولیک است و حاوی بیش از 300 عنصر (منگنز، سیلیکون، آلومینیوم، بور، کروم، مس، لیتیوم، نیکل، سرب، قلع، روی، osmium و ....)، که به طور قابل توجهی سرعت واکنش های متابولیک بدن را افزایش می دهد. ترکیبی از عناصر ریز بسیار نزدیک به محتوای عناصر کمیاب در خون انسان است. عسل مجموعه ای از قندهای ساده (گلوکز، فروکتوز)، یک دوز کوچکی از گرده و آب است.

عسل حاوی 60 برابر ویتامین A بیشتر از گوشت گاو است .

عسل همچنین حاوی اسیدهای ارگانیک (مالیک، ترش، اسید سیتریک، لاکتیک و پتاسیم)، محرک های بیوژنیک است که اثر مثبتی روی بدن و فعال شدن فعالیت حیاتی آن دارند.

عسل توسط بدن انسان 100٪ جذب می شود، که در مورد سایر محصولات این جذب صورت نمی گیرد. عسل نه تنها یک محصول انرژی زا است، بلکه یک عامل درمانی و پیشگیرانه دارد که بدن را تقویت و جوان سازی می کند.

عسل باعث تقویت ایمنی می شود، دارای اثر ضد باکتری است، دارای اثرات ضد التهابی و دفع ادرار است، دارای خواص ضد درد و ترمیم کننده است و دارای اثر ضد حساسیتی می باشد.

در طب سنتی برای سرماخوردگی، عسل برای مدت های طولانی مورد استفاده قرار گرفته است.

عسل سرفه مزمن و تحریک کننده را کاهش می دهد، درد آرتریت را کاهش می دهد.

 از خواص عسل می توان به اثر آرام بخش آن برای معده اشاره کرد. عسل نیز به افراد مسن در حفظ سلامتی کمک می کند. 

انواع عسل، 40نوع عسل

 

عسل زیرفون

عسل زیرفون به انگلیسی linden می تواند به عنوان یک قهرمان در میان انواع عسل برای خواص شفابخش خود نامیده شود.

این عسل عطر خوشایند آهک، رنگ زرد کم رنگ دارد. بلورهای سفید مانند عسل به سرعت به بلورهای کوچک کریستال تبدیل می شود. طعم خاصی دارد. دارای خواص تغذیه ای و بهبودی بالا است. دارای خواص ضد باکتری است. عسل زیرفون یک اثر ضد افسردگی، ضد التهابی و کمی ملین دارد. در طب سنتی در درمان آنژین، رینیت، لارنژیت، برونگیت، تراکئیت، آسم برونش، به عنوان یک عامل تقویت کننده قلب، برای التهاب دستگاه گوارش، بیماری کلیوی و صفراوی استفاده می شود. دارای خواص ضد عفونی کننده است. به خوبی برای زخم ها و سوختگی کار می کند. عسل زیرفون را می توان در درمان هر گونه بیماری استفاده کرد.

 

 

عسل میموزا

عسل سفید آکاسیا یا میموزا به انگلیسی acacia یک عطر ظریف و طعم دلپذیر دارد. عسل تازه دارای یک رنگ شفاف است. این رنگ به آرامی به رنگ سفید شیری تبدیل می شود. عسل می تواند به مدت طولانی به عنوان یک شربت ذخیره شود. از عسل میموزا به عنوان یک تونیک عمومی، و همچنین برای بی خوابی، دستگاه گوارش، صفراوی و کلیوی استفاده می شود.در بعضی کتب علمی فارسی به خاطر عطر و طعم شیرینش مشک یا مشک عنبر می نامند.

 

عسل آفتابگردان

عسل آفتابگردان به انگلیسی sunflower از انواع اصلی محصولات پرورش زنبور عسل  است. عسل آفتابگردان دارای طعم خوشایند و عطر ضعیفی است. در فرم مایع، رنگ طلایی دارد. کریستالها به سرعت بسیار بزرگ می شوند، عسل زرد با بلورهای کریستال بزرگ.عسل آفتابگردان دارای خواص تغذیه ای و دارویی (ضد باکتری) است.

عسل گندم سیاه

 

عسل گندم سیاه به انگلیسی buckwheat به طور عمده در مناطق جنگی استخراج می شود.عسل گندم سیاه حاوی مقادیر بالایی از پروتئین ها، مواد معدنی، عطر و طعم بسیار خاص و دلپذیر است. رنگ قهوه ای مایل به زرد با رنگ قرمز دارد. مواد غذایی عالی و خواص دارویی فراوان در این عسل با هم جمع شده است. در مقایسه با سایر گونه های آن مواد پروتئینی و عناصر معدنی مانند آهن زیادتر است.عسل گندم سیاه برای کم خونی، برای بیماری های دستگاه گوارش، برای بیماری کبد، برای پیشگیری از آترواسکلروز و به عنوان یک عامل تقویت کننده قلب مفید است.

 

عسل تمشک

عسل تمشک به انگلیسی raspberries این عسل توسط زنبوران هنگام جمع کردن جنگل های تمشک جمع آوریمی شود. بهره وری از شهد تمشک بسیار برتر از گرده گل و بقیه است و زنبورهای عسل ترجیح می دهند از شهد آناستفاده کنند. عسل تمشک شفاف با عطر بسیار لذت بخش و طعم فوق العاده است.عسل تمشک دارای طعم ظریف و در دهان شما ذوب می شود. عسل تمشک برای سرماخوردگی، و همچنین یک تونیک عمومی برای کمبود ویتامین و بیماری کلیوی استفاده می شود.

 

عسل زرشک

عسل زرشک به انگلیسی barberry رنگ زرد طلایی، عطر دلپذیر و دارای طعم شیرین ظریفی است. زنبورها به شدت شهد گل های زرشک را پرورش می دهند. درباره خواص درمانی زرشک و عسل زرشک از دوران باستان شناخته شده است و  به عنوان یک داروی گیاهی استفاده می شود.

 

عسل بابا آدم

عسل بابا آدم  به انگلیسی burdock دارای بوی شاد و دلپذیر است، بسیار سفت، معطر و خوشمزه است.عسل بابا آدم رنگ زرد روشن کمی متمایل به زیتون تیره دارد. زنبورها این عسل را از گل های کوچک تیره گلاب بابونه و باباآدم جمع آوری می کنند.عسل بابا آدم در درمان بیماری های دستگاه گوارش و در عمل درماتولوژی استفاده می شود.

 

عسل خار مریم

عسل گل خار یا خار مریم، خار شیر یا سیلیمارین به انگلیسی Budyakovy  بی رنگ یا سبز یا طلایی (نور سفید) است، دارای عطر و طعم دلپذیر است.زنبورها آن را از گل های علف های سبز زیبا با ساقه های خاردار و برگ های رنگ خاکستری budyaka یا خار پرورش می دهند.عسل گل خار یا خار مریم برای بیخوابی و درمان بیماری های پوستی استفاده می شود.

 

عسل گاوزبان

 

عسل گل گاوزبان سبز مایل به زرد رنگ است، دارای طعم دلپذیر باطعم بسیار کمی تلخ. این بو مانند بادام تلخ است. عسل گل گاوزبان نه تنها طعم عالی، بلکه همچنین خواص دارویی زیادی دارد. عسل گل گاوزبان در درمان بیماری های مزمن پوست و بیماری های چشم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عسل دم جارو

عسل گیاه دم جارو به انگلیسی heather دارای رنگ تیره، تیره زرد و قرمز مایل به قهوه ای است، یک عطر ضعیف، طعم تلخ دلپذیر یا شیرین است، به علت سفت شدن سریع در هنگام پمپ کردن آن از شانه ها مشکلات زیادی بوجود می آید. نامناسب برای زنبورهای زمستانی. عسل گیاه دم جارو برای افرادی که کمبود اشتها دارند، توصیه می شود.

 

عسل خردل

عسل خردل یا گیاه سرنهن به انگلیسی mustard در حالت مایع، به رنگ طلایی زرد رنگ است، و سپس، در حالی که سفت شود به رنگ خامه در می آید. دانه های خوب بلور در آن تشکیل می شود.  عطر و طعم دلپذیر دارد. خواص تغذیه و شفابخش دارد. برای بیماری های تنفسی توصیه می شود.

 

عسل گل نخود

عسل نخود به انگلیسی pea توسط زنبورها از گیاهان نخود جمع آوری می شود. شفاف است، دارای عطر و طعم دلپذیر است.عسل نخود در درمان سیستم گوارش استفاده می شود.

 

عسل اکلیل الملک

عسل اکلیل الملک ، ناخنک به انگلیسی melilot طعم فوق العاده دارد. رنگ متفاوت است: از سفید شفاف به رنگ سفید با رنگ سبز تغییر می کند. طعم خاصی دارد، گاهی کمی تلخ و یک عطر خاص و دارای بویی شبیه وانیل است. کریستالی برای تشکیل جامد و با دانه های درشت. عسل اکلیل الملک به عنوان یک تونیک عمومی استفاده می شود.

 

عسل شاه توت

عسل توت سیاه به انگلیسی blackberry ،  عسل سیاه و سفید شفاف در حالت مایع است، و طعم دلپذیر دارد. عسل شاه توت در درمان سرماخوردگی و بیماری های کلیوی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عسل گل مکزیکی

عسل گل مکزیکی به انگلیسی Hyssop زنبورها آن را از شهد گل آبی تیره ای از درختچه دارویی و ملایم - هیستوپ،جمع می کنند. Hyssop به ویژه در سبزیجات، به عنوان یک گیاهبرای تولید عسل ارزشمند است. با خواص ارگانولپتیک، عسل Hyssop متعلق به عسل های درجه اول است.عسل گل مکزیکی برای بیخوابی و سایر بیماری ها استفاده می شود.

 

شاه بلوط عسل

عسل شاه بلوط به انگلیسی chestnut تیره رنگ با عطر و بوی ناخالصی شاه بلوط و عطر و طعم تلخ. در طول کریستال شدن، ابتدا به شکل روغن تبدیل می شود که پس از آن کریستال ها ظاهر می شوند. عسل شاه بلوط دارای خواص ضد میکروبی ارزشمند است. زنبور عسل از گل زرد سفید، گل صورتی از درخت شاه بلوط شهد جمع آوری می کند. این عسل روشن است (بی رنگ) و مایع، اما به راحتی و به سرعت،کریستال می شود ( گاهی تلخ ). مورد استفاده عسل شاه بلوط  در درمان بیماری های دستگاه گوارش و همچنین در درمان بیماری کلیه است.

 

عسل علف شیر

عسل علف شیر، استبرق به انگلیسی Milkweed عطر ظریف و طعم عالی دارد. زنبورها این عسل را با رنگ زرد عسل از شهد معطر، گیاه عسل بسیار ارزشمند vatochnik جمع آوری می کنند. در آب و هوای گرم، این عسل در کنوی زنبور بسیار سفت است و حتی وقتی که حرارت داده می شود، پمپ کردن آن مشکل است.عسل علف شیر برای بی خوابی استفاده می شود.

 

عسل کدو تنبل

کدو تنبل به انگلیسی pumpkin زنبورها آن را از شهد گل های کدو تنبل می سازند. این عسل زرد رنگ است، با کیفیت و طعم لذت بخش. عسل کدو تنبل برای بیماری های دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عسل یونجه

عسل یونجه به انگلیسی alfalfa زنبورها آن را از گل های یاسمن یا بنفش از کاشت یونجه جمع آوری می کنند. عسل تازه مخلوط دارای رنگ های مختلف است - از سفید تا کرم، به سرعت کریستال می شود. این عسل عطر دلپذیر و طعم خاصی دارد. حاوی 36 تا 37 درصد گلوکز است.عسل یونجه در درمان بیماری های دستگاه گوارش و به عنوان عامل تقویت کننده استفاده می شود.

 

عسل سنبل ختایی

عسل سنبل ختایی به انگلیسی angelica زنبورها آن را از گل های آنجلیا جمع آوری می کنند. عسل سنبل ختایی عطر و طعم دلپذیر دارد.سنبل ختایی در درمان بیماری های دستگاه گوارش و همچنین بهبود عملکرد سیستم عصبی مرکزی استفاده می شود. 

 

عسل بادرنجبویه

عسل میسا، بادرنجبویه به انگلیسی melissa عسل دارای طعم عالی است. عسل بادرنجبویه برای بیماری های قلبی عروقی یا نوروسیت استفاده می شود.

 

عسل شبدر

عسل شبدر به انگلیسی clover عسل بی رنگ، تقریبا شفاف، با طعم و مزه عالی، یکی از بهترین گونه های عسل عادی است. در طول کریستالیزاسیون، به جامد بلوری تبدیل می شود. حاوی 34 - 35٪ گلوکز و 40 - 41٪ از قند لوولوز است. آن را با تعداد کمتر از حد متوسط ​​(کمتر از 10 واحد) مشخص می کند.عسل شبدر در درمان بریبی، و همچنین بیماری های معده استفاده می شود. استفاده از عسل شبدر با کمبود شیر مادر در زنان شیرده قادر به ارائه یک خدمات خاص است، زیرا گیاهانی که به عنوان مواد خام برای تولید عسل شبدر به کار می روند، دارای اثر زیاد کردن شیر را دارند.

 

عسل نعناع

عسل نعناع، مینت آیس به انگلیسی Mint ice زنبورها آن را از شهد گل یک گیاه تند چند ساله - نعناع جمع می کنند ،بخاطر این عسل چنین عطر خوشایندی دارد.هزینه های عظیمی برای عسل های با کیفیت ارائه میشود. عسل نعناع با رنگ بنفش، حاوی مقدار زیادی از ویتامین C است.با دانه های کوچک سبز سبک رنگارنگ. از عسل نعناع به عنوان  آرام بخش، ضد درد و ضد عفونی کننده، و همچنین در بیماری های دستگاه گوارش استفاده می شود.

 

عسل قاصدک

عسل قاصدک به انگلیسی dandelion رنگ زرد طلایی دارد. این عسل بسیار سفت، چسبناک و به سرعت کریستالیزه می شود با بوی قوی و طعم تیز است. زنبورها از شهد sornika شناخته شده و گسترده آن قاصدک جمع آوری می کنند .عسل قاصدک برای درمان کم خونی، از دست دادن اشتها، در درمان بیماری های کبدی استفاده می شود.

 

عسل پرتقال

عسل پرتقال به انگلیسی pomegranate یکی از بالاترین کیفیت های عسل، عسل پرتقال است . خوشمزه است و طعم خوشمزه آن شبیه بوی گل مرکبات است. زنبور از شهد گل های مرکبات - ماندارین، لیمو، پرتقال جمع آوری می کند. عسل پرتقال برای کمبود ویتامین در بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عسل گلنار

عسل گلنار به انگلیسی pomegranate زنبورها آن را از گل های بنفش مادوروت جمع آوری می کنند. عسل دارای یک رنگ طلایی کم رنگ، رنگ آب نارگیل، دارای عطر و طعم خاص است. گل ها حاوی مقدار زیادی از شهد های پر از قند هستند. عسل گلنار در درمان بیماری های سیستم عصبی و سیستم قلبی عروقی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عسل بارانک

عسل بارانک به انگلیسی rowan دارای رنگ قرمز، عطر قوی و طعم خوب است.عسل بارانک در درمان بیماری کلیوی مورد استفاده قرار می گیرد. عسل بارانک، همراه با انواع توت هاى خاکسترى کوهى، برای هموروئید مصرف مى شود.

 

عسل بابونه

عسل کبود، عسل بابونه به انگلیسی rumyanka زنبورها آن را از رنگ های صورتی و آبی رنگ کبود یا سرخ گیاه بسیار ارزشمند بابونه، جمع آوری می کنند. رنگ قهوه ای و عطر تند و طعم بسیار خوبی دارد. به آرامی کریستالیزه می شود. عسل بابونه برای بی خوابی و بیماری های تنفسی استفاده می شود.

 

عسل بلوبری

عسل بلوبری به انگلیسی blueberry دارای رنگ قرمز است. فوق العاده معطر و خوشمزه است. زنبورها عسل را از شهد گلهایی از درختچه های شناخته شده بلوبری تهیه می کنند. این عسل در درمان بیماری کلیوی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عسل مریم گلی

عسل مریم گلی به انگلیسی sage  دارای عطر و بوی دلپذیر و طعم دلپذیر است. زنبورها این عسل را از شهد گل آبی بنفش یک بوته چندساله ی مریم گلی تهیه می کنند. عسل مریم گلی به عنوان یک عامل ضد التهابی استفاده می شود.

 

عسل هویج

عسل هویج به انگلیسی carrot  از شهد گل معطر، گل های سفید گیاه کاشته شده با هویج دو ساله تولید می شود. عسل یک رنگ زرد تیره دارد، عطر دلپذیر است. عسل هویج در درمان بیماری های چشم مورد استفاده قرار می گیرد. انواع دیگری از عسل مونوفلرنی وجود دارد. در عین حال، عسل خالص مونوفلرنی عملا موجود نیست و تنها می توان از غلبه ی برخی مولفه ها سخن گفت.

 

عسل بهاره

این عسل توسط زنبورها از گیاهان عسل گل زودرس بهار در ماه فروردین جمع آوری می شود. فندق، توسکا، بید، افرا، گیلاس، قاصدک، درختان و بوته های باغ و غیره هستند. این عسل متعلق به ارزشمند ترین انواع عسل است. عسل رنگ طلایی دارد، دارای عطر معطر فوق العاده است. این طعم و خواص عالی دارد. توصیه می شود که در بسیاری از بیماری های مختلف اعمال شود.

 

عسل گل های علفی

این عسل از گل های علفی ساخته شده است: قاصدک، آویشن، شبدر سفید،کلم بروکلی، شبدر شیرین، گل گندم، مریم گلی، چیچوری، گل مریم و بسیاری از گیاهان دیگر .

اگر در این عسل شهد قاصدکبیشتر باشد، زرد تر است.دارای یک عطر دسته ای از گیاهان علفزار گلدار است.این عسل با ویژگی های تغذیه ای و بهبودی مشخص می شود. اثر ضد باکتری دارد. در درمان بیماری های مختلف، به ویژه بیماری های کلیوی استفاده می شود، دارای اثر آرام بخش، ضد التهابی و ضد درد است.

 

عسل جنگلی

زنبورها این عسل را از درختان وحشی، گل وحشی، زالزالک، افرا  (chernoklena)، viburnum، بید و سایر گیاهان تمشک،لیمو، فلفل سبز، هدر، پونه، توت فرنگی و غیره جمع آوری می کنند. رنگ های زیادی دارد: از زرد کم تا قهوه ای تیره.با طعم و مزه متفاوت.  عسل جنگل جذابیت های شفا دهنده گیاهان جنگلی را جذب کرده و به همین دلیل به عنوان یک دارو برای همه بیماری ها شناخته شده است.عسل جنگل در درمان بیماری های مختلف و مخصوصا در بیماری کلیوی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

عسل گشنیز

این عسل از گشنیز، اسپرسو، اسطوخودوس، کولا، گیاه کاج، بوتایاکا، پیکولنیک، گلی، فاسیلی و گیاهان دامی - آفتابگردان، کلزا، گندم سیاه، یونجه، خردل به دست می آید. این عسل یک اثر آرام بخش بر روی سیستم عصبی است، برای سردرد، بی خوابی، تپش قلب و درد بر اثر رفلکس معده توصیه می شود.

 

عسل کوهستان

با توجه به طب سنتی، عسل کوهی در میان عسل ها بیشتر ارزشمند است. جمع آوری شده در ارتفاع بیش از 1000 متر. ویژگی های دارویی بسیاری از گیاهان کوهستانی را جذب کرده و شهرت خود را به عنوان شفابخش برای بسیاری از بیماری ها به دست آورده است. به طور عمده در بیماری های تنفسی استفاده می شود. به عبارتی، عسل ماده مونوفلر دارای بوی گیاهان است که از آنها جمع آوری شده است و با عطر و بوی عالی، ظریف و خوشمزه و عطر گیاهان تمیز داده می شود. اغلب، برای به دست آوردن چنین گونه های نفیس، عسل های مختلف را مخلوط میکنند. عطر عسل می تواند از ضعیف، قوی، ملایم، با رنگ های دلپذیر و ناخوشایند باشد. هنگامی که به آرامی گرم می شود، عطر عسل افزایش می یابد. خواص فیزیکی عسل - عطر، طعم، بافت بستگی به مجموعه ای از عسل و بلوغ عسل دارد. کیفیت عسل رنگی بستگی به ترکیب گیاهان، ترکیب خاک، شرایط آب و هوایی (اغلب در سال های گذشته) و نژادهای زنبورها دارد.

 

عسل تنباکو

نوع خاصی از عسل طبیعی

عسل تنباکو ، قهوه ای تیره رنگ، با طعم تلخ و عطری شبیه بوی تنباکو است. آهسته کریستال می شود عسل به طور معمول از شهد گل های معمولی تولید می شود.عسل تنباکو  اثر ضد میکروبی ضعیف دارد. با این حال، خاصیت این عسل، چه خواص تغذیه ای و دارویی عسل تنباکو به طور کامل توسط متخصصان مورد بررسی قرار نگرفته و به همین دلیل این عسل برای درمان و تغذیه توصیه نمی شود.

 

عسل سنگ

  عسل سنگ یک نوع عجیب و غریب از عسل است. این عسل توسط زنبورهای وحشی جمع آوری شده است، و در شکاف صخره های سنگی تولید می شود. عسل سنگ، از رنگ زرد کم رنگ، عطر دلپذیر و طعم خوب برخوردار است. عسل سنگ تقریبا بدون آب است و ظاهر آنها شبیه یک ماده ی بلورین و شبیه آب نبات است. به دلیل محتوای قند بالا، عسل کمی هیگروسکوپیک است. بر خلاف زنبور معمولی، عسل سنگ چسبناک نیست، بنابراین بسته بندی خاصی ندارد. بدون اینکه خواص خود را چندین سال تغییر دهد، به خوبی حفظ می شود. با توجه به محل مبدا این عسل آبخاز(بخشی از گرجستان) نامیده میشود. عسلهای مختلف سنگی نیز در ازبکستان یافت میشوند، که توسط زنبورها از نوع خاصی از ارزن جمع آوری می شوند. این عسل برای پمپ کردن بسیار سفت است ، و پس ازپمپ شدن به سرعت به یک جرم بسیار سنگین و سخت کریستالی تبدیل می شود.

 

عسل پودر

عسل پودر بسیار نادر است. این عسل هیگروسکوپیک نیست و حاوی مقدار زیادی از گلوکز و ملکوسیتوز است.گیاهانی که این از آن جمع آوری میشود هنوز مشخص نشده است.

 

عسل سمی

این عسل از گلهای آزالیا، آندرومدا، رودودندرون پونتی، گلبرگ و برخی از گیاهان دیگر، و همچنین گل های درختچه های جنگلی - گل سرخ و رزماری وحشی تولید می شود. این نوع عسل در شکل خالص آن سمی است. چنین عسل با مطالعه نمونه های بیولوژیکی و منشا آن آشکار می شود. 50 تا 100 گرم از این عسل باعث سردرد، استفراغ، اسهال، رنگ آبی صورت، تشنگی، ضعف، خارش، و گاه تشنج می شود. سمیت عسل به علت محتوای آلکالوئید، اندرومودوتوکسین در شهد رودودندرون است که دارای عطر و طعم غنی و شاداب است. در ژاپن، زنبورها عسل سمی را از یک گیاه Sutsai تهیه می کنند. درختان لورل که در آب و هوای مدیترانه رشد می کنند، حاوی اندومودوتوکسین هستند، بنابراین عسل به دست آمده از آنها نیز سمی است. زنبورها عسل سمی را در قفقاز، خاور دور و برخی مناطق دیگر جمع آوری می کنند. با این حال، دقیقا مشخص نیست که با چه مجموعه گیاهانی  عسل در هر منطقه انجام می شود. برای زنبورها این ماده غیر سمی است. علائم مسمومیت با چنین عسل 20 دقیقه (تا 2 ساعت) پس از مصرف آن ظاهر می شود. در افراد ضعیف و خسته،  بسیار سریع اتفاقمی افتد : افزایش دما، استفراغ، خارش، بی حسی، سرگیجه، از دست دادن هوشیاری، ضربان ضعیف، وجود دارد. چهره قربانی به رنگ آبی شفاف در می آید، تنفس دشوار می شود، عرق سرد روی پوست ظاهر می شود. این شرایط 4 تا 5 ساعت طول می کشد.

 

اکسپرس عسل

تعدادی از محققان داخلی و خارجی، هر دو در خانه و خارج از کشور، برای تولید عسل پزشکی خاص، به نام اکسپرس همکاری داشته اند. برای تولید آن، به زنبورها برای تولید عسل 50 تا 55 درصد شربت قند که مواد معدنی، آبمیوه و ویتامینها اضافه شده، داده میشود. مخترعان و مخالفان این عسل ، معنای ساخت چنین عسل را در این واقعیت می بینند که مواد مسکن در آن به خوبی حفظ می شود و طعم ناخوشایند خود را از دست می دهد. با این حال این عسل طرفداران زیادی پیدا نکرده است. نگرش مصرف کننده به چنین عسلی از میل طبیعی از برای استفاده از خواص دارویی بصورت طبیعی سرچشمه می گیرد که عسل اکسپرس  تا حد زیادی از آن دور شده است. در هر صورت، چنین عسلی هم طبیعی است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید