چرا استرالیا قصد دارد میلیون ها گربه را مسموم کند

شما اغلب می توانید در اینترنت در باره عقیم سازی حیوانات، به طوری که واقعا بتواند به طور قابل توجهی باعث کاهش تعداد حیوانات خیابانی شود موضوعاتی را خوانده اید. با این حال، استرالیا تصمیم گرفته برای سلامت گونه های دیگر ، راه دیگری را برای مبارزه با حیوانات خیابانی انجام دهد. اخیرا دولت استرالیا اعلام کرد قصد خود برای از بین بردن دو تا شش میلیون گربه خارج از شهر را، با مسموم کردن آنها انجام خواهد داد.
در استرالیا، برای دفع گربه ها از سم استفاده می کنند.
این استراتژی برای کاهش جمعیت حیوانات خیابانی مخصوصا گربه ها در سال 2015 توسعه یافت. برای این منظور، برنامه ریزی شده است که از سوسیس های مسموم شده استفاده شود .
سم 1080 تقریبا در سراسر جهان ممنوع است، به جز استرالیا، نیوزیلند، مکزیک، ژاپن و کره.
سم 1080 یک سم بسیار قوی و بسیار خطرناک است و در همه کشورها به غیر از نیوزیلند و استرالیا، ژاپن، کره و مکزیک ممنوع است. با این وجود، در داخل کشور، استفاده از آن باعث اختلافات جدی می شود. با این حال، این همان شیوه ای است که نیوزیلند همان نژاد موش ها و گربه ها و سگ های وحشی را بر عهده می گیرد که فکر می کنند جمعیت پرنده ای را به خطر می اندازند.
گربه ها شکارچیان خوبی هستند
پرندگان کی وی Kiwi در استرالیا وجود ندارد، اما واقعا تعداد زیادی گربه وجود دارد و همچنین حیوانات محلی را از بین می برند. تا سال 1700، گربه ها در این قاره وجود نداشتند ، ملوانان آنها را با کشتی هایشان آوردند. به همین دلیل طبیعت محلی با چنین شکارچیانی سازگار نیست - برای 300 سال طبیعت وقت نداشته است تا با چنین تغییر قابل توجهی سازگار شود.
بیش از صد حیوان در استرالیا در آستانه انقراض قرار دارند و بیش از 20 نوع از آنها به علت تعداد زیادی گربه ناپدید می شوند. برآورد شده است که در طول سال گربه های استرالیایی 377 میلیون (!) پرنده و 649 میلیون خزنده را می کشند.
 
طبق گفته دانشگاه ملبورن، از زمان آغاز برنامه، حدود 211،000 گربه وحشی در حال حاضر نابود شده اند. با این حال، تا این لحظه، گربه های بیشتری مسموم شده اند. دانشمندان امیدوارند با انتشار منظم سوسیس مسموم در مناطق مسکونی استرالیا، بسیاری از حیوانات و گربه های وحشی را در این سال نابود کنند.
 
البته این تصمیم باعث شد که اختلافات وحشتناکی در داخل و خارج از کشور وجود داشته باشد - گروه های حفاظت از حیوانات متعدد، از جمله PETA، درخواست های خود را به دولت استرالیا فرستادند و شروع به راه حل انسانی تر برای این مشکل کردند - عقیم کردن تدریجی گربه ها. دانشمندان محلی به این نتیجه رسیده اند که عقیم سازی تعداد زیادی از حیوانات وحشی به سختی امکان پذیر است و اگر در یک زمان انجام نشود، این به سادگی  غیر ممکن است و در این شرایط عملی بی اثر است و بر جمعیت گربه ها تاثیر نمی گذارد.
دولت استرالیا قصد دارد تا سال 2020 حداقل 2 میلیون گربه را از بین ببرد.
در دولت استرالیا هیچ توافقی وجود ندارد. به عنوان مثال، چند سال پیش، زمانی که جمعیت کانگورو ها بیش از اندازه زیاد شد، وضعیت مشابهی وجود داشت، دولت شروع به در نظر گرفتن سناریوهای مختلفی برای حل این مسئله کرد. در اینجا یک گزارش از یک مطالعه است: "در برخی از مناطق استرالیا مسمومیت برای کشتن کانگورو ها مورد استفاده قرار گرفت.
گربه یک مارمولک شکار کرده است
همچنین در مورد نتیجه این عمل یک سوال باز باقی مانده است. چه بر سر جمعیتی از حشرات، مورچه ها، کرم ها و پرندگانی می آید که از جسد گربه های مسموم تغذیه می کنند؟  شاید آنهایی که دانشمندان می خواهند از آن ها حفاظت کنند. مسمومیت مکرر یک سناریوی بسیار واقعی است و چطور این  چرخه ، محیط را در یک دوره زمانی طولانی تحت تاثیر قرار می دهد، کمتر روشن است.
 
سم 1080 به دلیل حل بیشتر این مشکلات انتخاب شد. این سم شامل مخلوطی از حدود 30 گیاه محلی است و حاوی تنها مواد طبیعی است. این بسیار موثر است - دوز بسیار کوچک برای کشتن یک حیوان اندازه گربه یا سگ می گیرد. تحت عمل 1080 باعث اختلال در مغز می شود، به همین علت که حیوان آگاهی را از دست می دهد. بعد از آن، سایر اعضای بدن کار خود را متوقف می کنند و در نهایت مرگ اتفاق می افتد. مرگ در عرض 15 دقیقه از زمان مسمومیت رخ می دهد.
 
در عین حال، PETA تأکید می کند که مطالعه مناسب در مورد اثر سم در طولانی مدت وجود ندارد و پیامدهای استفاده از چنین سمی نمی تواند فاجعه آمیز باشد.
گربه ها در استرالیا.
 
تا کنون بحث در کشور ادامه دارد. در همین حال، یکی از ایالت های استرالیا - کوئینزلند، حتی برای جسد گربه ها پاداش وضع کرده است تا مردم محلی را برای نابودی این حیوانات تشویق کند.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید