عجیب ترین تفریحات در جهان بخش دوم

بازدید از کلیسای سیستاین/ Sistine Chapel، مکان: واتیکان

این مکان فوق العاده زیبا و تاریخی در مجموعه ساختمان هایی قرار دارد که در واتیکان با نام Apostolic Place (Apostle به معنی یاران حضرت عیسی (ع) یا حواریون است) شناخته می شود و آثار هنرمندان بزرگ دوران رنسانس اروپایی در آن مشاهده می شود. کسانی چون مایکل آنجلو، ساندرو بُتیچلی و رافائل. مشاهده این ساختمان فوق العاده نیز از آن تجربه هایی است که انسان را از خود بی خود می کند و خاطره ای است که تا مدت ها در ذهن انسان خواهد ماند. زمانی که وارد این مکان می شوید، معماری بی نظیر سقف و طراحی های به خصوص و منحصر به فردی که در آن به کار گرفته شده است، شما را از خود بی خود خواهد کرد. نقاشی شناخته شده «The Last Judgement (داوری نهایی)» که اثر مایکل آنجلو است، از جلمه آثار هنری ارزشمند موجود در این مکان است.

تجربه دوچرخه سواری در مسیر ویژه دانوب، مکان: در طول آلمان، اتریش، اسلواکی و مجارستان

این جاده که به طور ویژه برای منظور استفاده دوچرخه ها ساخته شده است، همان گونه که در عنوان این مورد نیز مشاهده می کنید، از کشورهای همسایه در اروپای مرکزی عبور می کند. منظره فوق العاده زیبای رودخانه دانوب در بیشتر طول این مسیر دوچرخه سواری قابل مشاهده است. زمانی که در حال دوچرخه سواری در این مسیر فوق العاده زیبا هستید، گروه های دیگر دوچرخه سوار را نیز مشاهده خواهید کرد که از کشورهای مختلفی آمده اند تا از تجربه دوچرخه سواری در کرانه این رودخانه زیبا لذت ببرند.

عجیب ترین تفریحات در جهان بخش اول 

بازدید از جزایر گالاپاگوس

این مجمع الجزایر آتشفشانی در اقیانوس آرام جای گرفته است و دو عامل است که سبب شهرت جهانی آن شده است: اول این که گونه های به خصوصی از جانوران بومی در این مجمع الجزایر وجود دارد که در هیچ نقطه دیگر دنیا نظیر آن ها را نمی توان یافت، دومین عاملی هم که این جزیره را مشهور کرده است، وارد شدن چارلز داروین، مکتشف مشهور، به این جزیره است و گونه های جانوری موجود در این جزیره در کتاب او که در خصوص جانوران و گیاهان نقاط مختلف جهان است، عنوان شده اند. سوسمارهای آبی، قازهایی بومی که قادر به پرواز کردن نیستند و نیز پنگوئن های گالاپاگوس، از جمله گونه های جانوری منحصر به فرد این مجمع الجزایر آتشفشانی هستند. گونه هایی که در هیچ یک از نقاط دیگر دنیا قابل مشاهده نیستند.

قدم زدن بر لبه برج «سی اِن»، مکان: تورنتو، کانادا

اگر دوست دارید برای مدتی هم که شده، احساس کنید به جای تام کروز در حال بازی کردن در فیلم «مأموریت غیر ممکن (Mission Impossible)» هستید و تمایل به تجربه هیجانی آن چنانی دارید، تنها کافی است که به برج مشهور سی اِن در تورنتو رفته و برای قدم زدن بر لبه این برج فوق العاده بلند، جایی برای خود رزرو کنید. بر روی قسمت بالایی و پشت بام این برج، لبه هایی به منظور پیاده روی طراحی شده اند؛ لبه هایی که دقیقاً بر محیط شکل دایره مانند پشت بام این برج قرار گرفته اند و در تصویر نیز مشاهده می کنید. البته جای هیچ گونه نگرانی از بابت امنیت جانی کسانی که این تجربه را امتحان می کنند وجود ندارد، چرا که طناب نگه دارند و سایر وسایل ایمنی به طور کامل برای افراد در نظر گرفته می شود.

بالا رفتن از گنبد نصفه و نیمه (Half Dome)، مکان: پارک ملی یُزمایت، کالیفرنیای آمریکا

شکل به خصوصی که این گنبد به مرور زمان به خود گرفته است، باعث شده تا علاقه مندان به صخره نوردی و پیاده روی در طبیعت، از نقاط مختلف برای لذت بردن از منظره فوق العاده این منطقه کوهستانی به کالیفرنیا آمده و از این صخره های گرانیتی بالا بروند. زمانی که صخره نوردان به بالاترین نقطه این کوه می رسند، سراسر دره یُزمایت، روبه رویشان گسترده خواهد شد و دیدن این منظره فوق العاده زیبا به تنهایی، ارزش کیلومترها سفر کردن را دارد.

قدم زدن در ساختمان های رم باستان، مکان: نپال، ایتالیا

پُمپِی شهری واقع در رم است که در سال 79 پس از میلاد مسیح، دچار یورش قرار گرفته و تقریباً ویران می شود و تنها خرابه هایی از آن برای مردم کنونی به یادگار مانده است. با این وجود، ارزش همین خرابه ها به گونه ای است که یونسکو، این منطقه را در لیست به خصوصی که دارد به عنوان میراث جهانی ثبت کرده است. با قدم زدن در این خرابه ها می توان تا حدودی از چگونگی زندگی مردم آن زمان آگاهی پیدا کرد. قسمتی از این خرابه ها متعلق به یک آمفی تئاتر بسیار بزرگ است و در قسمت دیگری از منطقه می توان ساختمان هایی را مشاهده کرد که به واسطه فوران کوه آتشفشانی تا حدودی از بین رفته اند. برای کسانی که به تاریخ باستان علاقه مند هستند، این مکان می تواند تجربه ای فوق العاده و بی نظیر را به ارمغان بیاورد.

سفر به پاتاگونیا، مکان: آرژانتین و شیلی

ا

ین منطقه در قسمت انتهایی آمریکای جنوبی قرار گرفته است. طبیعت این منطق متشکل از کوهستان ها، صحرا و دشت های بسیار زیبایی است. کوهستان آندس برای نمونه در این منطقه قرار دارد و در بسیاری از نقاط جهان شناخته شده است. گونه های گیاهی و جانوری منحصر به فرد این منطقه از دیگر عواملی است که شهرت جهانی برای آن به ارمغان آورده و باعث شده است تا همه ساله گردشگران بسیاری از نقاط مختلف جهان برای بازدید به این منطقه بیایند. کسانی که به این منطقه سفر می کنند، حتماً باید وال های آمریکای جنوبی، پنگوئن های منحصر به فرد و نیز مرواریدهای فیلی شکل آن را تماشا کنند.

بازدید از تاج محل، مکان: آگرا، هندوستان

این مکان فوق العاده زیبا و تاریخی به دستور شهاب‌الدین محمد شاه جهان (پنجمین امپراتور سلسله گورکانیان یا مغولان هند) و به یاد همسرش، ممتاز محل که به شدت شیفته و عاشق او بود، ساخته شد. رودخانه ای که در قسمت جلویی این مکان تاریخی قرار گرفته است و در تصویر نیز مشاهده می کنید، یامونا نام دارد و در قسمت جنوبی این رودخانه، مقبره ای از جنس سنگ مرمر وجود دارد که به تازگی به لیست  عجایب هفتگانه دنیا افزوده شده است.

خوردن حشرات سرخ شده در بانکوک، مکان: تایلند

انسان های ماجراجوی بسیاری تا کنون برای امتحان کردن این تجربه عجیب و غریب پا به بانکوک گذاشته اند و بسیاری از آن ها برنامه های تلوزیونی نیز از این کار خود تهیه کرده و در معرض دید عموم قرار داده اند؛ کسانی چون بیِر گریلز. با این وجود به احتمال بسیار زیاد برای کسانی که تا کنون چنین تجربه ای نداشته اند این سؤال پیش می آید که دقیقاً مزه این حشرات چگونه است و این که آیا احساس بدی به هنگام خوردن آن ها به انسان دست می دهد یا خیر؟ در پاسخ به این سؤال البته باید عنوان کرد که همانند بسیاری از کار های دیگر، تنها زمانی می توان از حس و حال خوردن حشرات آگاهی دقیق پیدا کرد، که انسان خود اقدام به تجربه این کار کند. گزینه های متعددی هم برای این کار وجود دارد؛ می توان عنکبوت های سوخاری را انتخاب کرد و یا حتی عقرب های کبابی.

شنا کردن در کنار وال ها، مکان: تونگا (مجمع الجزایری است میان نیوزلند و جزایر هاوائی)

همه ساله، میان ماه های جولای و اکتبر، وال های منحصر به فرد قطب جنوب، مسیری طولانی را طی کرده و خود را به کرانه جنوبی اقیانوس آرام می رسانند. هدف از این سفر به دنیا آوردن کودکانشان است. این سفر وال های غول پیکر، امکانی را فراهم می کند تا افراد مختلف تجربه ای بی نظیر و فوق العاده از شنا کردن در کنار این غول های دریایی بی آزار داشته باشند. البته گروه های به خصوصی برای این کار آموزش دیده اند و گردشگرانی که مایل به انجام این کار باشند را به گونه ای به این وال ها نزدیک می کنند که مشکلی برای کسی پیش نیاید.

بازدید از اوت بک (Outback، منطقه ای دور افتاده)، مکان: استرالیا

اوت بک، منطقه ای بیابانی و دور افتاده در استرالیا است که همه ساله گردشگران زیادی برای بازدید از آن عازم استرالیا می شوند. شاید برایتان عجیب باشد که یک بیابان دور افتاده و بی آب و علف چگونه می تواند به جاذبه ای برای گردشگران بدل شود؟ در پاسخ به این سؤال باید عنوان کرد که گونه های جانوری به خصوص و منحصر به فردی که در این منطقه وجود دارند، عامل اصلی این اتفاق هستند. این گونه های جانوری شامل پرندگان و خزندگان بسیار جالب و به خصوصی است؛  باجریگار (نوعی طوطی استرالیایی)، طوطی کاکل سفید استرالیایی، کانگورو و دینگو که نوعی سگ بومی به خصوص استرالیایی است، از جمله جانوران و پرندگانی هستند که در این منطقه قابل مشاهده خواهند بود. تنها مسئله ای که در خصوص این منطقه وجود دارد این است که نزدیک ترین ساختمان های به آن، مایل ها فاصله دارند و به همین خاطر اگر در این منطقه، کسی دچار مشکلی شود، حل کردن آن بسیار دشوار خواهد بود، به همین خاطر باید پیش از سفر به آن تمامی تدابیر گوناگون را در خصوص سفر اندیشید و وسایل لازم را فراهم کرد.

تجربه تنیس بازی کردن در بلند ترین زمین تنیس جهان، مکان: دبی، امارات متحده عربی

برج العرب نامی است که برای همگان آشنا است و در حال حاضر از لحاظ ارتفاع، سومین هتل بلند جهان محسوب می شود. جالب است بدانید یکی از مرتفع ترین زمین های تنیس موجود در جهان نیز، در این هتل قرار دارد. این زمین تنیس بر طبقه فوقانی این هتل قرار گرفته است و به واسطه سر باز بودن این زمین، تدابیر به خصوصی در اطراف آن اندیشیده شده است تا از لحاظ ایمنی هم مشکلی نداشته باشد. نکته ای که بیش از پیش نام این زمین تنیس را بر سر زبان ها انداخت، حضور بازیکنان مشهور دنیای تنیس (کسانی چون راجر فدرر و آندره آگاسی) در این زمین و بازی کردن در آن بود. مسابقاتی هم تا کنون در آن برگزار شده که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد.

گردش در هوانا به وسیله ماشین های لوکس قدیمی، مکان: کوبا

در حال حاضر، نزدیک به شصت هزار خودروی قدیمی در کوبا وجود دارد و سوار شدن در این خودرو ها، شاید همانند این باشد که سوار ماشین زمانی شده و به گذشته های دورتر سفر کرده باشید؛ گذشته ای که دیگر وجود خارجی ندارد. این خودرو ها توسط افراد به خصوصی که برای این کار در شهر قرار گرفته اند، برای هر مدت زمانی که فرد بخواهد، در اختیارش قرار داده خواهد شد و او قادر خواهد بود به وسیله این خودرو در شهر گردش کند و از نزدیک تاریخ، فرهنگ، معماری و ساختمان های تاریخی و قدیمی کوبا را از نزدیک مشاهده کند؛ کشوری که توسط اسپانیایی ها پیدا شد و در ساختمان سازی و فرهنگ خود نیز تا حدود زیادی از آن ها وام گرفته اند.ترجمه  itrans.ir

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید