دارویی که خاصیت ضد پیری روی پوست انسان دارد

دارویی که خاصیت ضد پیری روی پوست انسان دارد
یک مطالعه جدید گزارش داده است که راپامایسین ، دارویی که مدت طولانی به عنوان سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن استفاده می شد ، همچنین ممکن است سرعت پیری در پوست انسان را کند و از علائم پیری پوست جلوگیری کند.
 
این کارآزمایی بالینی کوچک نشان داد که استفاده منظم از راپامایسین در قسمت پشت  دستها باعث کاهش چین و چروک و چروک و بهبود پوست می شود.
 
پس از گذشت 8 ماه ، بیشتر دستانی که تحت درمان راپامایسین قرار گرفته بودند ، افزایش کلاژن و سطح پایین تر نشانگر پیری سلولهای پوستی را در مقایسه با دارونما نشان داد .
 
در یک مقاله Geroscience اخیر ، محققان نتیجه می گیرند که درمان با راپامایسین "تأثیر روشنی" بر پیری پوست در سطح مولکولی و کلینیکی نشان داده است.
 
تیمی که این تحقیق را رهبری کرده است از کالج پزشکی دانشگاه درکسل در فیلادلفیا ، پنسیلوانیا ، جایی که محقق ارشد مطالعات کریستین سِل ، دکتری ، استاد دانشیار بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی است.
 
از زمان کشف راپامایسین، دانشمندان دریافتند که برای ترکیبات ضد قارچی باکتریایی در بدن اثرات زیادی دارد .این دارو که نام خود را از Rapa Nui گرفته است ، اصطلاح بومی جزیره اقیانوس آرام است ، می تواند سیستم ایمنی بدن را سرکوب کرده و از تکثیر سلولی در پستانداران جلوگیری کند.
 

تأثیر راپامایسین بر روی سلول ها

مکانیسم مهمی که از طریق آن راپامایسین با سلولها ارتباط برقرار می کند ، هدف مکانیکی به اصطلاح رپامایسین (mTOR) است. مطالعات ، اختلال در این مسیر را به سرطان ، چاقی و دیابت و همچنین شرایط ژنتیکی و عصبی مرتبط دانسته اند.
 
یک مطالعه قبلی توسط Sell و همکارانش نشان داده بود که راپامایسین می تواند عملکرد سلول را بهبود بخشد و پیری را در سلول های کشت داده کند نماید.
 
محققان دیگر نیز نشان داده اند كه با مسدود كردن پروتئین های TOR در سلول های مخمر ، راپامایسین باعث می شود كه سلولهای مخمر کند تر رشد كند كه طولانی تر زندگی می كنند.
 
دانشمندان همچنین دریافتند که راپامایسین می تواند پیری را در مگس ها ، کرم ها و موش ها کند نماید.
 
Sell ​​ادامه می دهد ، "هنگامی که رشد را کند می کنید ، طول عمر را افزایش می دهید و به بدن خود کمک می کنید - حداقل در موشها این همان چیزی است که در محدودیت کالری مشاهده می شود."با این حال ، تحقیقات جدید اولین کسی است که اثر ضد پیری در بافت زنده انسان نشان می دهد.
 
اثرات راپامایسین بر روی پوست
برای این مطالعه ، که به شکل کارآزمایی بالینی انجام شد ، این تیم 13 داوطلب را که بالای 40 سال سن داشتند ، استخدام کرد.
 
آنها از شرکت کنندگان خواستند که هر 1 یا 2 روز قبل از خواب کرم راپامایسین را در پشت یک دست و کرم دارونما در پشت دست دیگر استفاده کنند.
 
شرکت کنندگان در هر دو ماه و به مدت 8 ماه در بازدیدهای ارزشیابی شرکت کردند. در طول این بازدیدها ، محققان برای ارزیابی چین و چروک های پوستی و ظاهر کلی عکس هایی گرفتند.
 
شرکت کنندگان همچنین در بازدید 6 ماهه از خون نمونه گرفته و در بازدید 8 ماهه تحت بیوپسی پوست از هر دو دست قرار گرفتند.
 
آزمایشات بر روی نمونه خون نشان داد که راپامایسین وارد جریان خون شرکت کنندگان نشده است.در پایان 8 ماه ، بیشتر دستانی که تحت درمان راپامایسین قرار گرفتند ، افزایش کلاژن و کاهش پروتئین p16 را نشان داد.
 
کلاژن پروتئینی است که ساختار خود را به پوست می دهد ، و p16 اندازه گیری پیری سلول یا وخامت ناشی از پیری است. پوستی که سلولهای پیر بیشتری دارد چروکیده تر است.
 
پوستی که سطح بالاتری از p16 دارد ، خطر عفونت بیشتری را به همراه دارد و همچنین تمایل به ترک خوردگی راحت تر دارد و کندتر بهبود می یابد. اینها همه علائم آتروفی پوستی است ، یک بیماری پوستی که در افراد مسن شایع است.
 
تحقیقات p16 نشان داده است که سلولهای انسانی پروتئین را به عنوان بخشی از واکنش استرس که به دنبال آسیب سلول رخ می دهد ، آزاد می کنند. این مطالعات همچنین نشان داده اند که p16 می تواند به عنوان سرکوبگر تومور عمل کند ، نوعی پروتئین است که رشد سریع و تقسیم سلولی را خیلی سریع یا به صورت کنترل نشده متوقف می کند.
 
سرطان هنگامی شروع می شود که سلول ها به طور غیر طبیعی رفتار کنند. این می تواند در اثر جهش رخ دهد که باعث خراب شدن فرآیندهای سلولی می شود. به عنوان یک سرکوبگر تومور ، p16 چرخه سلولی را کند می کند و به جای سرطان پیری را ارتقا می دهد.
 
Sell ​​می گوید: "هنگامی که سلول ها پیر می شوند ، مضر هستند و التهاب ایجاد می کنند ."
 
وی ادامه داد: "این بخشی از پیری است" و افزود: "این سلولهایی که دچار استرس شده اند ، در حال حاضر نشانگرهای التهابی را کم می کنند."
 
محققان خاطرنشان كردند كه يافته‌هاي جديد فقط مراحل اوليه تحقيقات آنها است و قبل از اينكه بتوانند بگويند بهترين كاربرد راپامايسين برای تأخير در پيری چگونه است بهتر است اقدامات زيادی انجام دهند.
 
آنها برنامه هایی مانند بهبود عملکرد انسان و افزایش طول عمر را شامل می شوند.این نیاز به ایجاد نوعی از دارو دارد که با دوزهای بسیار کمتری نسبت به داروهایی که برای جلوگیری از رد بدن و درمان سرطان استفاده می شود ، کار کند.
 
تحقیقات جدید نشان می دهد که راپامایسین امید به زندگی موش های میانسال را 28 تا 38 درصد افزایش داده است. محققان می گویند این چیزی بیش از سود مورد انتظار در سالهای اضافی زندگی است که با از بین بردن بیماری های قلبی و سرطان در انسان حاصل می شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید