جلوگیری از پوسیدگی دندان 8 راه ساده

دندان ها، مانند هر قسمت دیگر بدن، نیاز به توجه و مراقبت دقیق دارند. و اگر شما طرفدار رفتن به دندانپزشک نیستید، می توانید از پوسیدگی دندان با رعایت بهداشت دهان و دندان تا حدودی جلوگیری کنید. پزشکان توصیه می کنند روش های موثر بهداشت دهان و دندان با چند تغییر ساده در رژیم غذایی روزانه امکان پذیر می شود.
 
در این پست یک لیست از روش های ساده و طبیعی برای جلوگیری از تشکیل پوسیدگی و حفره در دندان ها آورده ایم
 

1.برای پیشگیری از پوسیدگی دندان عادات غذایی خود را تغییر دهید

تغییر جزئی در رژیم غذایی و انطباق با قوانین تغذیه سالم، سلامت شما را بدون در نظر گرفتن اهداف شما دنبال خواهد کرد. بر اساس تحقیقات ، تغيير در رژيم غذايی میتواند باعث کاهش پوسيدگی شود . ما می دانیم که مصرف غذاهای پرچرب منجر به پوسیدگی می شود خب شاید به نظرتان عجیب باشد زیرا همیشه شنیده ایم که شیرینی جات باعث پوسیدگی می شود اما علاوه بر مواد غذایی شیرین ، غذاهایی که با روغن های اشباع شده که امگا 6 بالایی دارند در بدن باعث التهاب می شوند که این التهاب در لثه ها باعث پوسیدگی دندان می شود.
خوردن کلسیم بیشتر: کلسیم جزء اصلی ساختمان استخوان ها و دندان ها است. هر روز لبنیات (شیر، ماست، خامه ترش، پنیر) بخورید.
نوشیدنی های بدون شکرو اجتناب از نوشیدنی های الکلی. نوشیدن آب ساده، آب به طور کلی برای بدن بسیار خوب است: ما را با رطوبت تغذیه می کند و به بزاق بیشتر کمک می کند.

2. جویدن آدامس بدون قند برای جلوگیری از پوسیدگی دندان

 
به نظر می رسد عجیب و غریب است، اما جویدن آدامس بدون قند واقعا می تواند در جلوگیری از پوسیدگی دندان موثر باشد. بیشتر آدامس حاوی زایلیتول، شیرین کننده طبیعی است. بر خلاف غذا، زایلیتول باعث رشد باکتری در دهان نمی شود. علاوه بر این، زمانی که شما آدامس می جوید، جریان بزاق به طور طبیعی بقایای مواد غذایی را از بین می برد .
 

3. برای پیشگیری از پوسیدگی دندان مسواک بزنید و به طور مرتب مسواک خود را عوض کنید

همه نمی دانند چگونه مسواک مناسب را انتخاب کنند .
همیشه یک مسواک با برس کوچک یا متوسط ​​را انتخاب کنید تا موهای زائد بتوانند به شیارهای دندان نفوذ کنند ، جایی که مواد غذایی باقی مانده می توانند انباشته شوند.
بعد از هر بار استفاده از مسواک آنرا کاملا با آب بشویید و اجازه دهید خشک شود.مسواک را در توالت نگذارید زیرا باکتری های مدفوع می توانند آنرا آلوده کنند.
به طور مرتب مسواک را عوض کنید ، زیرا موی سر مسواک در طول زمان خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد.
 

4. برای جلوگیری از پوسیدگی دندان مراقبت های اولیه دندان را دنبال کنید

به نظر می رسد توصیه های فوق العاده واضح است ، اما در واقع به این صورت نیست. طبق گزارش انجمن بین المللی بهداشت دندانپزشکی ، تقریبا 42٪ بزرگسالان برای مراقبت از دهان و دندان تنها یکبار در روز مسواک می زنند. گاهی اوقات ما متوجه نمی شویم که چگونه از دندان ها مراقبت کنیم . اگر میخواهید دندانهایتان را از پوسیدگی محافظت کنید، این مراحل را صبح و عصر انجام دهید:
 
دندان هایتان را حداقل 2 بار در روز به مدت  2 دقیقه بشویید. سعی کنید تمام سطح دندان ها راتمیز کنید و فراموش نکنید که گوشه های دور دندان را تمیز کنید.
استفاده از نخ دندان حتی اگر اوقات  دندان های خود را مسواک نمی زنید.
دهانشویه را فراموش نکنید. هر یک از آنها اثر ضد باکتری دارد. بعد از استفاده از دهانشویه دهان خود را شستشو ندهید: حفاظت در برابر باکتری به زمان تیاز دارد.
 

5. برای پیشگیری از پوسیدگی دندان به طور منظم به دندانپزشکی مراجعه کنید

 بله، رفتن به دندانپزشک، لذت بخش ترین روش نیست، اما همیشه بهتر است از یک مشکل جلوگیری کنیم تا آن را حل کنیم. مهم نیست که چقدر دندانهایتان را مسواک بزنید: همیشه مناطقی هستند که جرم می گیرند. 
دندانپزشک جرم را در لثه ها از جلو و عقب دندان ها پاک می کند، پلاک دندان را حذف می کند. تمیز کردن منظم یک گام بسیار مهم در مبارزه با شروع تشکیل پوسیدگی است. بسیاری از مردم دوست دارند جرم گیری را انجام دهند برای این روش باید حداقل 1-2 بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنید تا در صورت نیاز انجام دهند.
 

6. برای پیشگیری از پوسیدگی دندان از مکمل های رژیم غذایی استفاده کنید

ما قبلا گفته ایم که مقدار شیرینی در رژیم غذایی باید کاهش یابد، اما هنوز چیزی وجود دارد که می تواند به بزاق کمک کند تا با تشکیل پلاک مقابله کند. ویتامین ها جزء مهم بهداشت دهان و دندان هستند.
خوردن غذاهای غنی از فیبر : میوه ها، آجیل ها و سبزیجات. سیب های مفید، موز، شاخه های بروکسل و نخود فرنگی.
خوردن غلات کامل آنها حاوی مقدار زیادی ویتامین B و آهن هستند. آنها همچنین دارای منیزیم هستند که منجر به جذب کلسیم و تقویت دندان می شود.
خوردن غذاهای دریایی بیشتری برای دریافت ویتامین D بیشتر. ماهی قزل آلا، شاه ماهی، کنسرو ماهی تن و ساردین منابع عالی این ویتامین هستند.
 

7. برای جلوگیری از پوسیدگی دندان دهان خود را با روغن نارگیل شستشو دهید

روغن نارگیل به طور طبیعی دندان های شما را از پوسیدگی محافظت و باکتری های دهان را از بین می برد. دهان خود را فقط با 1 قاشق چایخوری روغن نارگیل بشویید. روغن نارگیل به مدت 20 دقیقه در دهان نگه دارید .این روش ساده، اما موثر است. روغن نارگیل در برابر اثرات پوسیدگی ناکارآمد است، اما می تواند مانع تشکیل پوسیدگی جدید شود.
 

8. خمیر دندان معدنی درست کنید

این دستور ساده ماست فقط چند ماده طبیعی وجود دارد که می توانید در هر فروشگاه خریداری کنید. از آنجا که شما خودتان خمیر دندان را درست می کنید،کیفیت و ایمنی اجزاء را بررسی کنید . شما به موارد زیر نیاز دارید:
1 قاشق غذاخوری زردچوبه
1 قاشق غذاخوری  نمک دریایی
2 قاشق غذاخوری  نوشابه گازدار
1/4 فنجان روغن نارگیل
مخلوط کردن تمام مواد تشکیل دهنده . از این مخلوط به جای خمیر دندان معمولی استفاده کنید.
به یاد داشته باشید: از این مخلوط برای بیش از 30 روز پشت سر هم استفاده نکنید، زیرا دارای ساختار سفید کننده  و فلوراید نیست.
 
آیا شما همیشه از قوانین ذکر شده در بالا پیروی می کنید یا اینکه درمان حرفه ای را ترجیح می دهید؟ یا شاید راه های دیگر برای جلوگیری از پوسیدگی دندان می شناسید لطفا در قسمت نظرات با کاربران به اشتراک بگذارید. 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید