رژیم غذایی لبنیات

در

health-benefits-kefir-1296x728-feature.jpg

 

رژیم غذایی لبنیات

رژیم غذایی لبنیات (پنیر دلمه ، کفیر ، شیر ، خامه ترش)
درمورد رژیم غذایی لبنیات اختلاف نظر وجود دارد برخی چنین رژیم غذایی را یکی از مفیدترین رژیم غذایی های مونو می دانند ، در حالی که دیگران مطمئن هستند که چنین رژیم غذایی برای بدن خطرناک است. بیایید سعی کنیم این اختلاف را درک کنیم.

 

فوایدرژیم غذایی لبنیات

پنیر دلمه کلسیم بدن ما را تأمین می کند ، که فقط برای تقویت استخوان ها به آن نیاز داریم. همچنین حاوی مقدار زیادی آمینو اسید و ویتامین است.

پنیر دلمه مایعات اضافی بدن را دفع می کند ، کلیه ها و کبد را از سموم پاک می کند. کازئین که در پنیر دلمه نیز یافت می شود ، دارای ارزش غذایی بالایی است و به عنوان جایگزینی برای پروتئین های دریافتی از محصولات گوشتی عمل می کند. یک رژیم غذایی کوتاه مدت لبنیات مخصوصاً برای افرادی که بیماری های دستگاه گوارش و بیماری های قلبی عروقی دارند بسیار مفید تلقی می شود.


 پنیر دلمه یکی از رایج ترین محصولات غذایی است ، و اساس بسیاری از روش های کاهش وزن است.

بنابراین ، ما فهمیدیم که یک رژیم غذایی لبنیات مفید است!

 

نکته مهم رژیم غذایی لبنیات

با کمک یک رژیم غذایی لبنیات می توانید روزانه تا 0.7 کیلوگرم وزن کم کنید.

مونو رژیم غذایی لبنیات بسیار مغذی و راضی کننده است ، به راحتی تحمل می شود ، بنابراین در طول چنین رژیم غذایی احساس گرسنگی نخواهید کرد. یک روز قبل از شروع رژیم غذایی ، باید گوشت و غذاهای چرب ، الکل را از رژیم غذایی خود حذف کنید ، و مقدار زیادی سبزیجات و میوه ها بخورید ، چای سبز را به همراه عسل بنوشید (می توانید از شیر استفاده کنید ).

 

و سپس می توانید آزادانه یک رژیم غذایی لبنیات را شروع کنید. پنیر دلمهباید به صورت خام خورده شود ، محتوای چربی آن نباید بیش از 9٪ باشد. مدت زمان رژیم غذایی 1 روز است. فراموش نکنید که باید بیش از 1 بار در هفته از آن استفاده کنید. تمام محصولات مشخص شده در دستور یک رژیم غذایی باید به صورت مساوی توزیع و در طول روز خورده شوند.

 

دستور رژیم غذایی لبنیات

می توانید از هر گزینه (به صلاحدید خود) استفاده کنید.

انواع رژیم غذایی های مونو

500 گرم پنیر دلمه و 400-500 میلی لیتر کفیر کم چرب .
1 لیتر شیر کم چرب و 300 گرم پنیر کوجک .
300 گرم پنیر دلمه ای با 50 گرم خامه ترش و 50 گرم شکر .

 

بررسی رژیم غذایی لبنیات

مونو رژیم غذایی لبنیات اندکی بدن را بیش از حد بار می کند ، بنابراین بهتر است از چنین رژیم غذایی برای افرادی که بیماری های مزمن دارند استفاده نشود. همچنین ، برای زنان باردار و شیرده ، نوجوانان زیر 14 سال مناسب نیست. یک منع مطلق عدم تحمل فردی به پنیر پنیر است.

درست است که کاهش وزن احساس خوبی دارد اما وضعیت بدن خود را در نظر بگیرید.بنابراین ، قبل از استفاده از رژیم غذایی لبنیات ، با پزشک یا درمانگر خود مشورت کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه وزن خود را کم کنیم؟

در

اگر شما از هر رژیم غذایی برای لاغری خسته و شکست خورده اید، من با معرفی ترکیبات غذایی مشخص ، که به کم کردن وزن و دفع سموم  از بدن شما کمک می کند ، فرایند کاهش وزن شما را آسان تر می کنم.
در اینجا برخی ترکیبات غذایی وجود دارد که به خوبی با طرح رژیم شما کار می کنند. برای یک سفر به مغازۀ عطاری آماده شوید و به زودی برای از بین بردن وزن ناخواسته ی خود آماده شوید.

1. حبوبات در صدر
آرد جو و حبوبات
آردجو در صدر حبوبات یک گزینۀ صبحانۀ چربی سوز خوشمزه است. هر غذا شامل فیبر غیرقابل حل است که گرسنگی را کنترل می کند. به علاوه، حبوبات شامل ریزمغذی هایی هستند که در کاهش وزن کمک می کنند و آن ها می توانند به خوبی جلوی چاقی را بگیرند.
ماست و حبوبات
یک ترکیب کلسیم و ویتامین D می تواند به طور معناداری چربی شکم و جذب چربی را کاهش دهد. حبوبات شامل فیبر این مغذی ها را کامل می کنند. از این دوگانه ی خوشمزه به عنوان یک صبحانه ی سریع یا عصرانه لذت ببرید.
گردو درختی و حبوبات
فیبرهای حل نشدنی در حبوبات به تغذیه ی باکتری های سالم در معده کمک می کنندو ماشه ی تولید یک اسید چرب که التهاب را در بدنتان کاهش می دهد را می چکانند .گردو درختی ذخیرۀ چربی را کاهش می دهد و سوخت و ساز انسولین را بهبود می بخشد.
پنیر و حبوبات
غذاهای غنی از کلسیم شبیه پنیر می تواند به بدن شما کمک کند چربی را بهتر بسوزاند. بر اساس پژوهش، ترکیب پنیر با حبوبات شکل گیری سلول های چربی را تا 73 درصد کاهش می دهد.
2. مقداری دارچین استفاده کنید.
ماست و دارچین
رژیم های غنی از کلسیوم و ویتامین C می توانند به طور معناداری مقدار چربی را کاهش دهند که بدن جذب و ذخیره می کند. وقتی شما کمیدارچین به ماست اضافه می کنید، نه فقط مزۀ خوبی به آن می دهید ، بلکه آنتی اکسیدان های قدرتمند به آن می افزایید.
قهوه و دارچین
دارچین عملاً خالی از کالری است و می تواند یک طعم عمده به فنجان صبح شما بیفزاید. به علاوه، شامل آنتی اکسیدان های قدرتمند است که اثبات شده تجمیع چربی شکم را کاهش می دهد. بنابراین، دفعۀ بعد که به فروشگاه قهوه ی محلی خودتان برای خرید مقداری قهوه رفتید، تأمل نکنید که مقداری دارچین به سبد خریدتان اضافه کنید.
3. آب مرکبات تازه استفاده کنید.
چای سفید و لیمو
چای سفید به روش های مجزایی کار می کند تا به حذف کردن چربی از بدنتان کمک کند. می تواند به طور همزمان شکستن چربی و شکل گیری سلولهای چربی را تسریع کند. چای یک منبع غنی از انتی اکسیدان هاست که باعث حذف کردن چربی از سلولها و کمک به تبدیل سریعتر چربی به انرژی میشود .ویتامین C موجود در یک نصفه لیمو می تواند چربی سوزی را به اندازه 25 درصد تسریع کند.
آب و مرکبات
یک پارچ آب یخ با لیمو،پرتقال یا گریپ فروتهای کاملآ برش خورده ، یک جایگزین عالی برای نوشابه های قندی است. پوست مرکبات حاوی یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که آنزیم های کبدرا تحریک می کند، به خلاص شدن از سموم در بدن و هم سطح کردن چربی در بدن کمک می کند.
4. چاشنی فلفل 
فلفل قرمز و مرغ
برای تهیه جوجه  کبابی از پودر فلفل استفاده نمایید. غذاهای غنی از پروتئین مانند مرغ ، با فلفل تند می تواند سوزاندن کالری را به اندازه 35 درصد یا بیشتر افزایش دهد.
فلفل و تخم مرغ
یک فلفل و تعدادی تخم مرغ بردارید و بشکنید. تخم مرغ سوخت و ساز را سریع می کند و فلفل ها منبع خوب ویتامین C هستند.
گرفتن مقدار کافی از ویتامین C می تواند به مبارزه با کورتیزول کمک کند ، هورمونی که باعث می شود چربی در اطراف کمر شما جمع شود.
فلفل و سیب زمینی
علم نشان می دهد که سیب زمینی واقعآ یک رام کننده ی قدرتمند گرسنگی است که می تواند به شما کمک کند وزن کم کنید.در حقیقت پژوهشگران دریافتند که سیب زمینی واقعآ بیشتر از برنج و جو معده را سیر می کنند.  سبزیجات غده دار نیز یک منبع خوب از پتاسیم هستند،بنابراین آنها می توانند کمک کنند شما تقریبا فوری لاغرتر به نظر برسید. از یک سیب زمینی پخته با مقداری روغن زیتون و فلفل سیاه تازه لذت ببرید.
5. دوست داشتن اسفناج را شروع کنید
اسفناج و موز
موزهای کمی سبز غنی از ماده ای هستند که نشاسته ی پایدار نامیده شده است.این نوع از نشاسته سیری را تسریع می کند و گوارش را پایدار می سازد.بنابراین بدن باید سخت تر کار کند تا غذا را هضم کند و چربی های شکمی را کاهش می دهد.به علاوه موز سرشار از پتاسیم است ، یک ماده مغذی که به دور کردن نفخ مزاحم کمک می کند،شما را لاغرتر و متناسب تر از آن چه واقعآ هستید می کند.
روغن اووکادو سرشار از چربی های مونو آن ستیوریت است که به دفع گرسنگی کمک می کند. و سبزیجات پر حجم و کم کالری شبیه اسفناج کمک می کند شما احساس سیری کنید.مطالعات نشان می دهند که زنانی که سبزیجات تازه مانند سبزیجات برگ دار می خورند ، BMI کمتر و فضاهای میان بافتی کوچکتر نسبت به کسانی که این مواد را نمی خورند دارند.
6. به سادگی ماهی مورد علاقتان را با این ادویه های آسیایی چاشنی بدهید.
تن و زنجبیل
آیا شما شگفت زده شدید که چرا تکه های زنجبیل را در رستوران سوشی ارائه می کنند؟زنجبیل به هضم غذا کمک کرده و از بوجود آمدن چندین ژن و آنزیم که التهاب را در بدن زیاد می کنند، جلوگیری می کند .تن منبع نوعی چربی امگا3 است که  واکنشهای شیمیایی استرس دار را دفع می کند (ذخیره ی چربی را بالا می برند ) ، ژن های چربی را در معده تنظیم  و بزرگ شدن سلولهای چربی شکم را متوقف می کند.
سالمون و سیر
سالمون یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین عضله ساز است و یک برنده است وقتی نوبت به کاهش التهاب می رسد.هرچه عضله ی بیشتری در بدنتان داشته باشید نرخ سوخت و ساز شما بالاتر می رود. تنها سیر را ترکیب کنید. با چربی شکمی سرسخت شما مبارزه خواهد کرد. بر اساس پژوهش زنانی که 80 گرم از عصاره سیر را به مدت 12 هفته مصرف کنند وزن کم می کنند و به صورت قابل توجهی BMI آنها کاهش می یابد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

در

اگر شما دیابت دارید نگه داشتن رژیم غذایی سالم و جالب اغلب دشوار است.اینجا 9 ماده غذایی با ارزش داریم که نه تنها قند خون را کنترل می کند بلکه شما را برای  آشپزی سالم کمک می کند.


مرکبات

مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت سرشار از مقدار زیادی فیبر هستند که برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم می باشد.با این حال شما باید میوه بخورید نه آب میوه.تحقیقات انجام شده نشان داده است که افرادی که آب میوه می خورند از آنهایی که میوه می خورند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

کلم بروکلی

کلمها، مانند کلم بروکلی و گل کلم، حاوی ترکیبی به نام سولفورافان، که باعث بسیاری از فرآیندهای ضد التهابی است که باعث بهبود و کنترل قند خون و محافظت رگ های خونی  از آسیب های قلبی وعروقی می شود.این ماده مغذی را می توان بخارپز،سرخ شده و خام استفاده نمود.(سیارک)

بلغور جو دوسر

بلغور جو درسر مخصوصا نوع فولاد برش آن حاوی مقادیر بالایی از منیزیم است که به بدن کمک می کند تا گلوکز استفاده کند و انسولین به درستی ترشح شود.جو فولاد برش با جو پرک متفاوت است و دارای مواد مغدی و فیبر بیشتری می باشد.

سالمون

سالمون منبع غنی اسید چرب امگا3  می باشد که برای سلامتی و کاهش ریسک حمله قلبی مناسب است.سالمون شما را لاغر نگه میدارد  و باعث کاهش التهاب و بهبود عملکرد انسولین می شود.

لوبیا

لوبیا ها سرشار از فیبر هستند،لوبیاها آهسته در بدن هضم می شوند و در نتیجه باعث ثابت ماندن قند خون می شوند.لوبیاها دارای مقدار زیادی پروتئین و مقدار کمی چربی اشباع شده می باشند.(سیارک)

خرما

خرما شاید در نگاه اول زیبا به نظر نیاید اما مطمئنا طعم شیرین و پر از فیبر بودن خرما آن را به یک میان وعده قوی برای افراد دیابتی تبدیل  کرده است.خرما سرشار از آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد سرطانی دارد و باعث افزایش بینایی نیز می شود.خرما یک نوع شیرین کننده طبیعی است که برای افراد دیابتی مناسب است و جایگزین مناسبی برای شکر می باشد.

گردو

گردو حاوی اسید چرب اشباع نشده به نام اسید آلفا لینولنیک می باشد که برای کاهش التهاب مناسب است.این آجیل که منبع غنی آنتی اکسیدان است خاصیت ضد سرطان،ضد ویروسی و خواص ضد کلسترول بالا دارد و می تواند برای جلوگیری و پیشرفت از بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری قلبی کمک کند.

دارچین

با توجه به مطالعات منتشر شده در مورد مراقبت از دیابت مشخص شده که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که روزانه و به صورت ناشتا 1 یا چند گرم دارچین مصرف کرده اند قند خون آنها تا 30درصد کاهش یافته است.دارچین را می توان با اضافه کردن به چای،قهوه ماست یا هرچیزی اضافه کرد و از مزایای آن بهره مند شد.(سیارک)

ماست کم چرب 

مصرف 125 گرم ماست معادل حدود یک پیاله در روز خطر ابتلا به دیابت را به میزان24 درصد کاهش می‌دهد. البته این میزان برای افرادی که روزانه 4 پیاله و نیم ماست میل می‌کنند به 28 درصد نیز می‌رسد.(سیارک)

 

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم لاغری و کاهش وزن با 9 غذا

در

آیا با غذاهای لذیذ هم می توان رژیم لاغری گرفت ؟ اگر این سوال درست باشد ، خیلی خوب است.بدون شک کاهش وزن و رژیم لاغری سریع با این فرمول ساده برابر است. مصرف کالری شما باید از سوخت آن ، کمتر باشد.
طبق گفته ی هضر مانگری ، RD‌، سخنگوی زن در آکادمی تغذیه و برنامه ریزی رژیم غذایی میگوید که  غذاهای خاص به شما کمک کرده تا وزن بدن خود را کاهش دهید زیرا به شما کمک کرده تا سیری طولانی تری داشته و میل خوردن خود را کنترل کنید.
حتی متابولیسم خود را تجدید بهبود ببخشید. پس این فهرست را وقتی می خواهید به سوپرمارکت بروید ، با خود بردارید :
شکلات سیاه ، سس ، آجیل و تخم مرغ ؟ همه در این لیست قرار دارند. این لیست، رژیم برای لاغری و سیر بودن و رضایتمندی من است.

رژیم لاغری

 

1. لوبیا در رژیم لاغری

لوبیا ، ارزان ، سیرکننده و متنوع و منبع عظیم پروتئین است. لوبیا نیز دارای فیبر بالا و دیر هضم است یعنی شما دچار سیری طولانی تری می شوید که جلوی خوردن بیشتر شما را می گیرد.

2. سوپ در رژیم لاغری

وعده ی غذایی خود را با یک پیاله سوپ شروع کرده و به خوردن کمتر ، خاتمه خواهید داد. مهم نیست که سوپ دارایذرات درشت یا ریز باشد چونکه در اصل ، آبکی است. شما در هر وعده می توانید کالری سوپ را در حد 100-150 نگه دارید. تکه های خامه یا کرده در آن نریزید.(سیارک)

3. شکلات سیاه در رژیم لاغری

آیا می توان شکلات را بین وعده های غذایی قرار داد ؟ شکلات سیاه شیری را ، یک تکه یا دو تکه بردارید. در یک بررسی ، به افرادی که عاشق شکلات بودند ، شکلات سیاه داده شد که چند ساعت بعد از مصرف آن نسبت به افرادی که شکلات شیری خورده بودند ، 15% کمتر ، پیتزا میل کردند.

4. پوره ی سبزیجات در رژیم لاغری

شما می توانید در تمام اوقات ، سبزیجات بیشتری به غذای خود اضافه کنید و از غذاهای "گول زننده ی " خود لذت برده و کالری های مصرفی خود را کاهش دهید. وقتی محققان پن استیت ، پوره ی گل کلم و کدو سبز را به پنیر و mac افزدوند ، مردم ظاهرا این غذا را خیلی دوست دارند. ولی 200-350 کالری کمتر مصرف می کنند. این سبزیجات سالم ، حجم کالری کمتری به این غذای خوشمزه اضافه کردند.(سیارک)

5. تخم مرغ و سس در رژیم لاغری

یک صبحانه ی سرشار از پروتئین ، به شما کمک می کند تا دیگر به اسنک ها در طول روز حمله ور نشوید. در بررسی گروهی از زنان چاق ، کسانی که با 35 گرم پروتئین ، روز خود را شروع کرده بودند- یعنی به احتمال زیاد کمی بیش از آن مقدار که شما می خورید – احساس سیری بیشتری خواهید کرد. این زنان صبحانه ی 350 کالری را خوردند که شامل تخم مرغ و پای سس گوشت بود. اثر این صبحانه ی سرشار از پروتئین تا اثر طول کشید در حالی که این زنان خوردنی های قندی و چرب را نسبت به زنانی که غلات برای صبحانه خورده بودند ، کمتر ملچ ملوچ کردند.

6. آجیل در رژیم لاغری

برای یک اسنک مقوی در زمان دوندگی/شلوغی/هلهلکی ، یک مشت کوچک ، بادام ، بادام زمینی ، گردو یا پی کان ( گردوی آمریکایی) با خود داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که وقتی افراد آجیل می جوند ، به طور خودکار در وعده ی بعدی ، غذای کمتری می خورند.

7. سیب در رژیم لاغری

آب سیب و سس سیب را کنار گذاشته و در عوض ، سیب ، گاز بزنید. کل این یک عدد سیب، ذائقه ی شما را به حدی کاهش می دهد که آب سیب یا سس آن اینگونه نیست.
دلیلش این است که میوه ی خام ، دارای فیبر بیشتری است. همچنین ، جویدن ، سیگنال هایی را به مغزتان می فرستد که چیز قابل توجهی خورده شده است.

8. ماست در رژیم لاغری

خواه یونانی ،خواه سنتی ، ماست برای دورکمرتان ، مناسب است.
در بررسی هاروارد ، بیش از 120,000‌نفر به مدت ده سال یا بیشتر دنبال شدند. ماست ، نسبت به همه ی غذاهایی که بررسی شدند ، ارتباط زیادی با کاهش وزن نداشت.
هنوز اثبات نشده که ماست ، وزن را کاهش می دهد ، ولی نسبت به غذاهای دیگر ، دارای اهمیت است.

9. دارابی و گریپ فروت در رژیم لاغری

بله ، دارابی در واقع به شما کمک خواهد کرد تا چندین پوند وزن کم کنید و برای لاغری بسیار موثر است  خصوصا اگر در معرض خطر دیابت باشید.
محققان در کلینیک اسکریپس در سن دییگو دریافتند وقتی افراد چاق نصف یک گریپ فروت را قبل از هر وعده میل کنند ، تقریبا پوند در عرض 12 هفته کم می کنند.
نوشیدن آب گریپ فروت همین اثر را دارد.
ولی آب گریپ فروت دارای خاصیت " چربی سوزی " نیست فقط به افراد کمک می کند تا احساس سیری کنند.
مراقب باشید : شما نمی توانید گریپ فروت یا آب آن را بخورید اگر تحت مراقبت های خاصی هستند ، پس برچسب روی همه ی نسخه های خود را بررسی کنید یا از پزشک خود سوال کنید. گریپ فروت با تعداد زیادی از داروها تداخل دارویی دارد.
طبق گفته ی دانشمند تغذیه ، پروفسور و محقق جوی دابوست ، برگه ی خرید خود را از پروتئین های ناب ، سبزیجات تازه ، میوه و همه ی حبوبات پر کنید. مهمترین چیز ، در زمان کاهش وزن ، تصویر بزرگ چیزی است که می خورید نه غذاهای خاص.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

در

بدون قرارداد سنگین چند میلیون دلاری ، چهره ی بی عیب افراد مشهور مورد علاقه ی ما ممکن است تقریبا غیر ممکن و دست نیافتنی به نظر برسد. ولی متخصص مراقبت های پوستی ستاره ها ،سیلا رازهایی دارد که برای رسیدن به درخشندگی زیبای پوست که در رویاهایتان به آن می اندیشید ، به آن نیاز دارید.(سیارک)

 

 چگونه روی رد کارپت(فرش قرمز) حاضر شوید ‌- پوست آماده ی زیبا تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد ولی سیلا ، زیبایی شناس ارشد اینجاست که به شما کمک کند. او با با همه ی افراد مشهور کار می کند ، و همه ی روش هایش را به ما نشان داده و شما ، حقه های مرموز چندلایه ای او را باور نخواهید کرد که آنها را در اینجا با ما در میان می گذارد. به طور دقیق ، برخی از بهترین نکته های او را بررسی کنید تا بهترین صورت را داشته باشید و برنامه ی روتین مراقبت از پوستی را ادامه دهید که واقعا موثر است.

پیشنهاد شما برای زنان پرمشغله که زمان زیادی در فهرست برنامه های خود ندارند ولی می خواهند پوست خوبی داشته باشند ، چیست ؟

در واقع شما به رژیم پوستی 12 مرحله ای نیاز ندارید تا پوست خوبی داشته باشید. برای یک خانم شاغل ، شما می توانید رژیم های شبانه و صحیح خود را به سه مرحله تقسیم کنید. در صبح ، با یک پاک کننده ی مناسب و مرطوب کننده ، صورت خود را تمیز کرده و با دستمال صورت آن را پاک کنید تا لایه برداری نیز انجام شود. بعدا ، با مرطوب کننده ی SPF از پوست حمایت کنید و سپس در عصر ، آرایش خود را برداشته ، پاکسازی کرده و مرطوب کنید. بنابراین سه مرحله در صبح و سه مرحله در شب وجود دارد.

مهمترین بخش روتین برنامه ی مراقبت از پوست چیست ؟

پاکسازی و تداوم . اگر شما به خوبی پاکسازی کنید ، می توانید منافذ پوست خود را نیز ببندید و بعدا مرطوب کننده بزنید وگرنه سرمی که از آن استفاده می کنید موثر نخواهد بود و پوست شما را به آن مرحله ای که شما می خواهید ، نخواهد رساند.

آیا محصولات جهانی وجود دارد که زنان باید در برنامه ی روتین مراقبت از پوست خود قرار دهند ؟

قطعا ، شما باید یک پاک کننده ی ملایم و کرم مانند ، یک سرم  سرشار از ترکیبات ویتامین C ، پپتید ، سلول های ساقه ی گیاهی و نیز ضد آفتاب طیف – گسترده با مینیمم SPF‌  30 داشته باشید.

موثرترین روش برای لایه برداری پوست کدام است ؟ چگونه روی پاکسازی شما اثر می گذارد ؟

لایه برداری مهم است ، من حداقل استفاده ی یک یا دوبار در هفته لایه بردار را توصیه می کنم....انجام این مرحله قبل از پاکسازی اهمیت دارد، بنابراین پوست مرده را بردارید و سپس پوست سالم زیرین را شستشو دهید. تمیز کردن در صبح  برای رفع چربی مازاد پوست ، و سپس در شب برای برداشتن آرایش ،‌ همیشه اهمیت دارد.

آیا شما اعتقاد دارید که زنان می تواند پوست خوبی داشته باشند یا تصورتان این است که ژنتیک نقش بسیار زیادی در تعیین کیفیت پوست دارد ؟

همه ی زنانی پوست خوب دارند که زمان لازم را صرف آن می کنند و این کار شامل سبک زندگی و رژیم غذایی است. بنابراین ، همه ی مردم مستعد آکنه و دیگر مشکلات پوستی هستند ولی به نظر من همه ی زنان می توانند پوست خوبی داشته باشند.

آیا شما به ما راز نهایی مراقبت از پوست امی روسوم را می گویید ؟

نه ! ولی او درمان های مرتب چهره را بدست آورده و امی واقعا یک سبک زندگی فعال و سالم را پذیرفته است. او هنوز جوان است ، که به داشتن پوست خوبش نیز کمک می کند !

افراد مشهور چه کار می کنند که متوسط زنان می توانند آن کارها را در برنامه های روتین خود وارد کنند ؟

ویزیت یکی از کلینیک های ما هفته ای یکبار ، دوامی ندارد ، ولی شما به راحتی می توانید ماهی یکبار برای صورت برنامه ریزی کرده یا برای توسعه ی برنامه ی درمانی خانگی ، با متخصصان زیبایی کار کنید.

آیا نکات پایانی دیگری دارید که به خوانندگان ما بگویید ؟

مرطوب باشید و  سالم بمانید ، ولی رژیم واقعا اهمیت بسیار زیادی دارد ؛ ما دیگر نوشابه های گازدار  نمی نوشیم و  همبرگر نمی خوریم و انتظار داریم که پوست خوبی داشته باشیم . البته در نظر گرفتن چیزهایی که وارد بدن خود می کنیم نیز اهمیت دارد. (سیارک)

پست های مرتبط :

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در رابطه با این پست و میزان مفید بودن آن را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸همشون جراحی می کنن وگرنه پیری که به سراغ همه میاد

در ادامه بخوانید...

رژیم غذایی برای دیابتی ها

در

اگر شما یا فردی نزدیک به شما اخیراً مبتلا به دیابت یا پیش دیابت شده است، احتمالاً سوالات زیادی درباره ی رژیم غذایی دارید. ممکن است اشتباهاً فکر کنید که باید همه ی قند رژیم غذایی خود را حذف کنید اما قبل از اینکه تصمیم عجولانه ای بگیرید، بگذارید نگاهی به دستورالعمل های غذایی مخصوص افراد دیابتی یا پیش دیابتی بیندازیم.

اول از همه اینکه چیزی به اسم رژیم دیابتی نداریم. غذایی وجود ندارد که برای بیشتر مردم غیر مجاز باشد. روز هایی که دیابتی ها باید از قند دوری می کردند به سر آمده است و حالا مساله ی مهم خوردن غذاهایی است که سطح قند خون شما را ثابت نگه دارند و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و سایر بیماری های ناشی از دیابت را کاهش دهد. مهم تر از همه روی تعادل تمرکز کنید و سبزیجات و میوه های فراوان بخورید و مصرف کربوهیدرات خود را زیر نظر داشته باشید.(سیارک

این بدین معنی نیست که هر چیز که دلتان بخواهد بخورید و باز هم سالم بمانید. برخی غذا ها و نحوه تهیه آن ها به شما کمک می کند تا علائم دیابت را تحت کنترل درآورید و احتمال بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا، برخی سرطان ها و سایر بیماری های تحت تاثیر دیابت را کاهش دهید.

اگر اضافه وزن دارید و چاق هستید، کاهش حتی 5 تا 10 درصدی وزن به شما کمک می کند تا قند خون خود را بهتر کنترل کنید. اگر پیش دیابت دارید، کم کردن وزن به همراه رژیم غذایی مناسب می تواند باعث پیشگیری از دیابت شود.

فعالیت فیزیکی منظم نیز برای کنترل دیابت بسیار مهم است. کارشناسان فعالیت روزانه با شدت متوسط را به مدت 30 تا 60 دقیقه در حداقل 5 روز در هفته توصیه می کنند. اگر می خواهید وزن کم کنید این زمان را به 60 الی 90 دقیقه افزایش دهید.

مهم ترین چیز در رژیم دیابتی، کنترل کردن کربوهیدرات هاست. با توجه به دستورالعمل های مرکز دیابت Joslin، مجموع کربوهیدرات مصرفی شما در هر روز باید حداقل 130 گرم باشد، یعنی 40 تا 45 درصد کالری مصرفی هر روز شما را تامین کند. اگر برای هپاتیت خود به طور مرتب دارو یا انسولین مصرف می کنید، بهتر است توزیع کربوهیدرات در وعده های غذایی ثابت باشد.

این یعنی شما هنوز باید مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف کنید که شامل قند هم می شود، اما نیاز است که در مورد انتخاب غذاهایی با شاخص قند خون کمتر اطلاعات بیشتری کسب کنید. شاخص قند خون معیاری است از اینکه غذاهای حاوی کربوهیدرات با چه سرعتی قند خون را بالا می برند. غذاهایی که شاخص قند خون کمتری دارند، قند خون شما را آهسته تر بالا برده و کمک می کنند تا بدن شما مدت بیشتری با ثبات باقی بماند.

این غذاها کدامند؟ در درجه اول سبزیجات و میوه ها و حبوبات یا دانه های نیمه یا کامل فرآوری شده. کربوهیدرات هایی که شاخص قند خون بالایی دارند و بهتر است از آن ها پرهیز کنید شامل غذا های فرآوری شده و دانه های تصفیه شده-مانند برنج سفید، پاستای معمولی، نان سفید و غلات کم فیبر شیرین- همچنین باید از غذا هایی که شکر زیادی دارند خودداری کنید- نوشابه، چای یا قهوه شیرین شده، آبمیوه های شیرین، میوه های خشک، دسر و شکلات. برخی سبزیجات نشاسته دار مانند سیب زمینی و ذرت نیز شاخص قند خون بالایی دارند.

هر چه غذایی فیبر بیشتری داشته باشد، قند خون شما نیز با سرعت کمتری بالا می آید. به همین علت، مصرف زیاد غذا های فرآوری نشده با فیبر زیاد، مانند سبزیجات، میوه ها، دانه ها، آجیل و حبوبات مهم است.

اگر دیابت یا پیش دیابت دارید، باید نوع چربی مصرفی خود را به دقت کنترل کنید. سعی کنید میزان کل چربی مصرفی خود را به کمتر از 35% کالری مصرفی خود برسانید. اما مهم تر از آن باید به نوع چربی هایی که مصرف می کنید دقت داشته باشید.

چربی های اشباع نشده (monounsaturated و polyunsaturated) مانند روغن زیتون و کانولا، آجیل ها، دانه ها، آووکادو و ماهی مخصوصاً ماهی های چرب مانند سالمون، قزل آلا و تن را در نظر داشته باشید. از غذاهایی که چربی اشباع زیادی دارند مانند گوشت گاو، خوک، گوسفند، لبنیات پرچرب (مانند شیر کامل، پنیر و ماست پرچرب) پرهیز کنید. همچنین از اسید های چرب ترانس نیز که در برخی تنقلات بسته بندی شده مانند غذاهای پخته شده بسته بندی، فست فود و بعضی مارگارین ها وجود دارد پرهیز کنید.(سیارک

20 تا 30 درصد از کالری روزانه ی شما باید از مواد پروتئینی تامین شود اما باید از منابعی استفاده کنید که چربی زیادی نداشته باشند. منابع گیاهی مانند آجیل ها، دانه ها، حبوبات و توفو بسیار مناسبند اما از موادی مانند ماهی، مرغ پوست کنده، گوشت لخم و لبنیات کم چرب یا بدون چربی نیز می توانید استفاده کنید. اگر علاوه بر دیابت به بیماری کلیوی نیز دچار هستید، با پزشک متخصص خود درباره ی مقدار مجاز پروتئین مصرفی مشورت نمایید.

اگر هوس خوردنی شیرین کردید، ماست کم چربی یا بدون چربی با اسانس دسر مانند شکلات یا پای لیمو عمانی را امتحان کنید. اگر هم دلتان فقط شکلات می خواهد می توانید تکه ای یک اونسی از شکلات تلخ Dove با GL (بار گلایسمی-Glycemic Load) برابر 4 یا یک اونس اسمارتیز M & M (حدوداً 25 دانه) با GL برابر 5 میل کنید.

یک متخصص تغذیه می تواند برای تیم مراقبت از دیابت شما بسیار ارزشمند باشد. از پزشک خود درباره ی برنامه ی تغذیه خود بپرسید. همچنین منابع و اپلیکیشن های آنلاین زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا تغذیه سالمی داشته باشید و کربوهیدرات مصرفی خود را محاسبه نمایید.

اگر قصد پذیرایی از مهمان دیابتی برای تعطیلات دارید، اینجا را کلیک کنید.

بار گلایسمی: هر چه کمتر، بهتر!

 در درجه اول باید غذاهایی را مصرف کنید که بار گلایسمی کم (GL برابر 10 یا کمتر) یا متوسطی (GL=11-19) دارند.

نکته: بار گلایسمی، شاخص قند خون را به یک وعده غذایی استاندارد تعمیم می دهد. غذاهای دریایی، مرغ و گوشت بار گلایسمی ندارند زیرا فاقد کربوهیدرات می باشند.

ماده غذایی

مقدار مصرفی

GL

کلم بروکلی

0.5 فنجان

0

گل کلم

1 فنجان

0

لوبیا سبز (خام)

1 فنجان

0

اسفناج

1 فنجان

0

بادام درختی

1/3 فنجان (1.5 اونس)

0

بادام زمینی

1/3 فنجان (1.5 اونس)

1

آلو

1 عدد متوسط1 عدد متوسط

2

نوتلا

2 قاشق غذا خوری

2

هویج

1 عدد بزرگ

3

گیلاس

حدود 16 عدد (4 اونس)

3

بادام هندی

¼ فنجان (1 اونس)

3

نخود یخ زده

½ فنجان

3

گلابی

1 عدد کوچک

4

آجیل مخلوط، تفت داده شده

1/3 فنجان (1.5 اونس)

4

شیر کم چرب (skim milk)

1 فنجان (8 اونس)

4

شیر سویا

1 فنجان (8 اونس)

4

توت فرنگی

1 فنجان

4

آب گوجه فرنگی

6 اونس

4

عدس

1 فنجان

5

پرتقال

1 عدد کوچک

5

هلو

1 عدد کوچک

5

سیب

1 عدد کوچک

6

پلت گندم

2 عدد (6 اینچ)

6

ماست ساده

1 فنجان

6

بستنی (معمولی)

½ فنجان

6

لوبیای چشم بلبلی سفید

1 فنجان

7

لوبیای لیما

1 فنجان

7

انگور

1 فنجان

7

طالبی

1 فنجان

8

پاپ کورن

2 فنجان

8

آب سیب

6 اونس

8

بیسکوییت گراهام

2 عدد

8

نان سیاه کامل

2 برش

10

جو دو سر

1 اونس (1 فنجان آماده شده)

10

نان ذرت

2 عدد (6 اینچ)

11

کیک فرشته (Angel food)

1 برش (28 گرم)

11

شیر شکلاتی (کم چرب)

1 فنجان (8 اونس)

12

بیسکوییت خرد شده Wheat Thin

4 عدد

12

پاستای کامل یا با یروتئین زیاد

1 فنجان

12-13

سبوس

3/4 فنجان

13

Cheerios

1 فنجان (1 اونس)

13

نان کامل

2 برش

14

آب پرتقال

1 فنجان

14

کوینولا

2/3 فنجان (پخته شده)

16

برنج سفید دانه بلند

2/3 فنجان (پخته شده)

16

اسپاگتی کامل جوشانده شده

1 فنجان

16

اسپاگتی سفید، 5-15 دقیقه جوشانده شده

1 فنجان

17-18

سیب زمینی شیرین

1 عدد متوسط

17

خامه گندم، معمولی

1 فنجان (آماده شده)

17

برنج قهوه ای

2/3 فنجان(پخته شده)

18

کوکتل میوه، بدون آب

1 فنجان

20

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

تغییر در رژیم غذایی می تواند میگرن را متوقف کند

در

کربوهیدرات ها را کنار بگذارید.

(سیارک): میگرن های سنگین تضعیف کننده هستند، اما مطالعه جدیدی نشان داد که رژیم غذایی با کربوهیدرات کم می تواند جلوی سردردهای سنگین را بگیرد.محققان در ایتالیا داوطلبانی با چربی زیاد (دارای اضافه وزن) و رزیم غذایی با کربوهیدرات کم که باعث می شود بدن، به جای کربوهیدرات ، چربی را بسوزاند  ازمایش کردند و متوجه شدند که میزان سردردها را در طول یک ماه خیلی کم می کند.

با کم کردن کربوهیدرات ، رژیم کتوژنیک ، بدن را مجبور می کند تا کتون برای سوخت ایجاد کند مولکول های حلال در آب که خیلی کم التهاب تر از گلوکز ایجاد شده هستند و دانشمندان فکر می کنند این دلیل کم شدن زیاد میگرن است.

محقق ارشد چربینو دی لورنزو از دانشگاه رم به دنیل بنش در ریسرچ گیت گفت" فرضیه ما این است که ترکیب کتون و گلوکز تغییریافته می تواند تاثیرات چشمگیری در بیماران بگذارد".(سیارک)

96 زن در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفتند که همه آنها از میگرن رنج می بردند و همچنین به سراغ کارشناس تغذیه رفته بودند تا وزن خود را کم کنند.در این گروه، 45 نفر یک رژیم کتوژنیک با کالری کم را برای یک ماه دنبال کردند و بعد به رژیم کالری کم استاندارد برگشتند. دیگر اعضای گروه در تمام مدت به رژیم استاندارد پرداختند.اما گروه ها شاهد کم شدن سردردها شدندولی این میزان برای رژیم کتوژنیک بیشتر بود. زمانی که زنان به رژیم کالری کم استاندارد برگشتند میزان میگرن ها افزایش یافت هر چند کمتر از قبلِ مطالعه شده بود.(سیارک)  

بعداز تقریبا یک ماه، کسانی که رژیم کتوژنیک داشتند شاهد سردرد در 0.91 روز  برای هر ماه بودند در مقایسه با 5.11 روز که در زمان قبل آزمایش بود. سردردها کم شده بود و کمتر هم می شد. رژیمِ کتوژنیک جدید نیست قبلا هم برای درمان صرع در کودکان وکاهش وزن استفاده شده بود. دی لورنزو و تیمش ان را به سمت میگرن سوق دادند وقتی که قابلیت های آن را در کم کردنِ سردرد در خواهران دوقلو در مطالعه ای دیگر مشاهده کردند.

علاوه بر تغییر روند تولید بدن، رژیم کتوژنیک، بدن را مجبور به کار کردن بیشتر و بهینه با استرس اکسیدتیو روی سلول ها می کند (که با رادیکال های آزاد ایجاد می شود). همچنین التهاب را کاهش می دهد آن نوع از التهاب ها که با میگرن در ارتباط است.کارشناسان رژیم کتوژنیک را مانند گرسنگی ملایم برای بدن می دانند که منابع خود را بازیابی و اصلاح می کند. به این معناست که به بدن اجازه می دهد سریعتر به منابع چربی دسترسی داشته باشد.

عوارضی در این بین ممکن است رخ دهد مانند خستگی و تهوع.

برخلاف ارتباط بین رژیم کتوژنیک و کاهش میگرن در این مطالعه، محققان بر این باورند که مطالعات بیشتری لازم است چرا که ممکن است فاکتورهای دیگری هم در واکنش های شیمیایی که رژیم کتوژنیک باعث ان می شود وجود داشته باشد.محققان در مجله اروپایی عصب شناسی توضیح می دهند "فرض بر این بوده که مکانیزم های مختلفی در کنش های بالینی و فیزیولوژی عصب در این رژیم غذایی در کار است".

مطمئنا که ما منتظر مطالعات بیشتر در این زمینه هستیم احساس راحتی برای خیلی از کسانی که در دنیا با میگرن درگیر هستند بوجود خواهد امد. و دی لورنزو به آنهایی که اضافه وزن دارند و میگرن هم دارند می گوید که در این موضوع جستجو و البته با مشاور خود صحبت کنند.

پست مرتبط :

«کتوژنیک»، بهترین رژیم غذایی برای مبتلایان به صرع

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...