روانشناسان صفات نابود کننده شخصیت را نام برده اند

در
شکایت مداوم نه تنها خلق و خو و شخصیت فرد را خراب می کند، بلکه می تواند منجر به افسردگی، اختلالات روانی و در نهایت بیماری های مرگبار شود. این نتیجه گیری توسط پزشکان و روانشناسان به دست آمد.
نارضایتی و شکایت مداوم بیماری های مزمن را تشدید می کند و موارد استرس زای جدید را اضافه می کند و تأثیر منفی انباشته شده بر ظهور انکولوژی دارد.
 
مشکلات زنان و زایمان، از جمله ناباروری با علت غیر قابل توضیح، ممکن است مربوط به نادیده گرفتن بین همسران باشد. اغلب در این زمینه افسردگی وجود دارد.
 
متخصص اطمینان می دهد که برای سلامتی بسیار خطرناک است، مخصوصا برای افراد سالخورده،  علاوه بر این، احساسات ناراحت می تواند منجر به این واقعیت شود که یک فرد می تواند غم و اندوه خود را با نوشیدن و مستی حل کند در نتیجه، مشکل اضافه وزن با خطرات (دیابت، مفاصل، فشار)  الکل وجود دارد.
 
روانشناسان و پزشکان توصیه می کنند تا بیش از حد به شکایات واکنش نشان ندهند. بنابراین، دانشمندان از دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو به داوطلبان را پیشنهاد تست را دادند، 200 نفر در آزمایش شرکت کردند. به عنوان یک نتیجه، گروهی از "افراد عصبانی" با افزایش فشار مشخص شدند، در حالی که بقیه همه عادی بودند. دانشمندان خاطر نشان کردند که جهش های کوتاه مدت فشار خون برای سلامت مضر نیست، اما افزایش میزان آن به مدت طولانی منجر به فشار خون بالا می شود و این امر خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد.
 
این نشریه می گوید: متخصصین دانشکده پزشکی هاروارد برای کنترل فشار خون توصیه به مطالعه تکنیک های آرام سازی، انجام هیپنوتیزم و یادگیری تمرینات تنفسی برای مقابله با استرس کردند.
 
- اجازه ندهیدبا افرادی ارتباط برقرار کنید، افراد مسموم که احساسات منفی را به ارمغان می آورند. از مشکلات خانوادگی گله و شکایت نکنید، یاد بگیرید که آنها را بحث و حل کنید. پزشکان توصیه می کنند از مهارت های مذاکره در محل کار و خانه استفاده کنند .

نظرات

در ادامه بخوانید...

افسردگی و حمایت اجتماعی

در

افراد بزرگسال در سنین مختلف، همزمان با حرکت به سمت پذیرش نقش طبیعی خود و گذر عمر، با مجموعه ای متفاوت از تغییرات مواجه می شوند. اما در هر سن و سال خاص، میزان قابل توجهی از تغییرات به شدت بیماری های فیزیکی و اختلالات عاطفی از جمله افسردگی مرتبط است. با این حال، منابع شخصی و یا اجتماعی وجود دارند که می توانند مانع اثرپذیری فرد در برابر اثرات بالقوه استرس و افسردگی شوند. این منابع در مجموع منابع پایداری نامیده می شوند. میزان حمایت اجتماعی، کانون و مرکز اصلی این منابع به شمار می رود.
حمایت اجتماعی به صورت دریافت تأیید و کمک از دیگران تعریف می شود.

حمایت اجتماعی و تاریخچه آن

پاییز می‌تواند به اضطراب و افسردگی دامن بزند

علائم و عوامل به وجود آوردنده افسردگی ، روش های درمان

افسردگی پس از زایمان

یازده هشدار جدی برای عود افسردگی

در بسیاری از مطالعات اولیه، میزان حمایت اجتماعی با استفاده از معیارهایی عینی از جمله میزان تعدد ارتباط با دوستان و آشنایان و یا وضعیت جسمی فرد مورد سنجش و ارزیابی قرار می گرفت. مطالعات اخیر نشان می دهد، در مقایسه با معیارهای عینی (مشاهداتی)، درک درونی از کفایت حمایت اجتماعی، ارتباط بسیار قوی با رفاه فرد دارد.

تعدد ومیزان ارتباط با دیگران هدف نیست، بلکه تفسیر نوع و نحوه ی ارتباط حائز اهمیت است.

واضح و روشن است که در مقایسه با افراد با حمایت های اجتماعی ضعیف، افراد دارای حمایت اجتماعی مناسب و کافی، کمتر در معرض خطر بیماری، مرگ و افسردگی قرار می گیرند. هنگامی که فرد تحت فشار و استرس بالا قرار می گیرد، حمایت های اجتماعی تأثیر مثبت خود را به وضوح نشان می دهند. اینگونه است که اثرات منفی استرس بر روی سلامتی و شادی در افرادی که دارای حمایت اجتماعی کافی هستند، بسیار کم است.

ترجمه  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

5 بیماری روانی که مانند صفات معمولی به نظر می رسند

در
5 بیماری روانی که مانند صفات معمولی به نظر می رسند
به طریقی یا روش دیگر ، هر یک از ما خصوصیات منفی خاص خود را داریم که یا متوجه آن نمی شویم یا نمی خواهیم آن را بشناسیم. با این وجود ، آیا می دانستید که بیماری های روانی می توانند تحت عادی ترین صفات شخصیت پنهان شوند؟
 

1. سهل انگاری

سهل انگاری ، صفت شخصیتی که با اطمینان می توان به اختلال ضد اجتماعی نسبت داد ، اما تنها در شرایطی که شخص مثلاً خود را مریض وانمود کند و چند روز مرخصی بیماری را بگیرد و به تعطیلات برود (حتی با هزینه خودش) ، غیبت کند و حتی موفق شود دیر به سر کار بیاید و او این کار را آگاهانه انجام بدهد. در این شرایط ، شخص بدون هیچ انگیزه ای از دروغ گفتن دریغ نمی کند ، به دنبال زندگی به هزینه دیگران است، در عین حال از هیچ چیز برای خودش کم نمی گذارد و تعهد هیچ کاری مربوط به او نیست.
 

2. کمرویی

کمرویی به نظر می رسد کیفیت بسیار مثبتی است ، اما این بسیار فراتر از آنچه ممکن است فکر کنید، می باشد. تواضع را اشتباه نگیرید - اینها موارد کاملاً متفاوتی هستند. کمرویی به اختلال روانی اسکیزوئید اشاره دارد ، زیرا با گذشت زمان منجر به بیگانگی و عدم تمایل به تماس با جهان خارج می شود. افرادی که تحت تأثیر این اختلال شخصیت هستند واقعاً هیچ دوست صمیمی ندارند و در واقع هیچ دوستی ندارند ، سعی میکنند از راه دور کار کنند و علاوه بر این هرگونه تجلی احساسات را سرکوب میکنند.
 

3. عقب انداختن کارها

اشاره به اختلال شخصیت منفعلانه و پرخاشگرانه دارد و در نهایت ممکن است منجر به افسردگی طولانی مدت شود. در حقیقت ، این یک اختلال نسبتاً شایع است ، زیرا امروزه حدود 70٪ از جمعیت جهان را مبتلا می کند. مجبور کردن خود برای بلند شدن و شروع به انجام کاری واقعاً دشوار می شود. چنین افرادی برنامه های جاه طلبانه ای برای "تسخیر جهان" دارند ، اما فقط در تخیل خود ، خود را به دروغ گفتن روی مبل محدود می کنند.
 

4- تحریک پذیری / خلق و خوی

شخصی که یاد نگرفته است که خشم درونی را کنترل کند ، خطر ابتلا به اختلال در مرز را دارد. تغییر مداوم خلق و خوی ، عقاید مخالف با شدت ، عدم تناقض در روابط ، هدر دادن پول با بی فکری - همه این تجلیات نشانگر این است که شما در حال توسعه این نوع از اختلال هستید. و قبل از اینکه خیلی دیر شود ، بهتر است کنترل احساسات را شروع کنید.
 

5. انتقاد از خود بصورت غلوآمیز

البته انتقاد از خود باید در زندگی ما باشد زیرا این انگیزه را به ما می دهد تا در هر کاری بتوانیم بهتر کار کنیم. با این حال ، تنها در دوزهای متوسط ​​، از آنجایی که انتقاد از خود بصورت بیش از حد ، شما را به یک خرگوش گوشه گیر یا یک شتر مرغ تبدیل می کند که دائماً سر خود را در ماسه پنهان می کند. در روانشناسی ، چنین بیماری به نوعی اختلال شخصیت اشاره دارد. به همین دلیل رعایت تعادل در همه چیز مهم است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه محصولاتی باعث ریزش مو و طاسی می شود

در
چه غذا هایی باعث ریزش مو و طاسی می شود
پزشکان انگلیس گفتند برخی از محصولات آشنا می توانند ریزش مو را تحریک کنند. غذا همچنین روی ظاهر شدن زودرس مو های خاکستری تأثیر می گذارد.
به گفته آنها ، مقدار اضافی ویتامین C به همراه کمبود کلسیم ، فیبر و امگا 3 باعث ریطش مو ، ظاهر شدن زودرس مو های خاکستری و طاسی در نقاطی از سر می شود. برای جلوگیری از این امر ، غذاهایی که سرشار از ویتامین های A و E هستند باید در رژیم غذایی گنجانده شوند.
 
استفاده بیش از حد از نارنگی و کالباس می توانند باعث پیری مو شوند.همانطور که کارشناسان خاطرنشان کردند ، شیر پاستوریزه باعث تحریک، بروز عفونت و ریزش مو می شود. علاوه بر این ، سبوم بیشتری تولید می کند ، که به نفع مو نیز نیست.
همچنین نوشابه های گازدار ، سیر ، پسته و نارگیل نیز می توانند ریزش مو را ایجاد کنند.
 
اعتقاد بر این است که سبزیجات سبز تیره ، ماهی آزاد ، حبوبات ، آجیل ، مرغ و غذاهای دریایی برای داشتن موهای سالم مفید هستند.
 
روانشناسان خاطرنشان می کنند که ریزش و زوال مو (شکنندگی ، رنگ کسل کننده و بی حالت) باعث می شود فرد با از دست دادن جذابیت ارتباط برقرار نکند و این منجر به استرس و افسردگی می شود.
 
پیش از این گزارش شده بود که طاسی و موهای خاکستری در مردان جوانتر از 40 سال ممکن است نشان دهنده مستعد بودن به ابتلا بیماری های قلبی باشد. برخی از پزشکان می گویند این یک نشانه دقیق تر از مشکلات قریب الوقوع سیستم قلبی عروقی از چاقی است.

نظرات

در ادامه بخوانید...

این هورمون خطر مرگ زودرس در زن ها را چهار برابر می کند

در

 افسردگی
کارکنان دانشکده هاروارد دلیل مرگ زودرس زنان را نام بردند .یک هورمون منجر به این واقعیت می شود.فقط یک هورمون خطر مرگ زودرس در زنان را چهار برابر می کند
افسردگی و اختلالی که باعث استرس زیادی می شود به عنوان حامیان مرگ زودرس در زنان شناخته شدند.این مطالعه که 10 سال به طول انجامید ، بیش از 50 هزار زن را درگیر کرد. کوچکترین آنها 43 ساله بود ، بزرگترین - 64 سال.

 

نویسندگان این کار علمی وضعیت سیستم قلبی عروقی و سطح هورمونی را بررسی کردند.مشخص شد که هورمون استرس به طور جدی بر بدن و سلامت زنان تأثیر می گذارد. سلامت آن دسته از بیماران که از افسردگی رنج می برند و عواقب اختلال استرس آسیب زا به ویژه در معرض خطر است.

 

محققان این مطالعه حتی توانستند محاسبه کنند که چنین افسردگی و اختلالی ( باعث استرس زیادی میشود) زنان را چهار برابر بیشتر از سیگار کشیدن ، اضافه وزن و بی تحرکی می کشد.چطور می توان از این اجتناب کرد؟ پزشکان توصیه می کنند علائم شرایط مخرب را نادیده نگیرند و به موقع با مشکلات کنار بیایند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 ماده غذایی که به مبارزه با استرس کمک می کند

در

antistress0.jpg

در طول زندگی خود، فرد تقریباً روزانه، بدون توجه به آن، تحریک پذیری و استرس را تجربه می کند که بر وضعیت کلی سلامت و بدن به طور کلی تأثیر منفی می گذارد. بنابراین، برای بازگشت به حالت عادی و آرام کردن اعصاب متشنج، متخصصان اکیداً توصیه می کنند به لیست این محصولات توجه کنید، که در یک لحظه به مقابله با مشکل، کاهش تنش و عادی سازی عملکرد سیستم عصبی کمک می کند.


1. آجیل برزیلی

آجیل برزیلی

 آجیل برزیلی


آنها می گویند برای رسیدن به خلق و خوی خوب و خارج شدن از حالت استرس، باید روزانه چند عدد آجیل برزیلی (بیش از پنج عدد) بخورید. علاوه بر این، آجیل برزیلی حافظه را بهبود می بخشد، افسردگی را از بین می برد، از تجمع کلسترول جلوگیری می کند و همچنین به جلوگیری از پیشرفت سرطان کمک می کند.

اما قبل از اینکه به فروشگاه بدوید و از قفسه‌ها آجیل بخرید، باید نکته اصلی را به خاطر داشته باشید که هر چه تازه‌تر باشد، مفیدتر است. آجیل های متراکم، ترد و سنگین از بهترین ها در نظر گرفته می شوند.


2. زغال اخته

زغال اخته

زغال اخته


زغال اخته سرشار از فروکتوز و گلوکز و همچنین ویتامین ها و اسیدهای آلی است که سطح کورتیزول را در بدن کاهش می دهد و منبع اصلی استرس، بدخلقی، خستگی، بی علاقگی و افسردگی شناخته شده است. بنابراین، کرن بری به همه کسانی که خلق و خویشان به معنای واقعی کلمه خط خطی است توصیه می شود.


3. چای بابونه

چای بابونه

چای بابونه.  


چای بابونه نه تنها برای سرماخوردگی، خستگی یا بی خوابی، بلکه برای استرس نیز یک درمان عالی است. جوشانده گرم بابونه در عرض چند دقیقه می تواند بدن را به حالت عادی بازگرداند، سیستم عصبی را آرام کند و خلق و خو را عادی کند و تمام عوامل تحریک کننده را از بین ببرد.


4. گشنیز و جعفری

گشنیز

گشنیز تازه

 

گشنیز و جعفری همچنین دارای خواص جادویی خود هستند که در عرض چند دقیقه روحیه شما را بالا می برند. یک دو شاخه سبزی معطر آبدار و تمام مشکلات و سختی ها و همچنین تحریک پذیری و اضطراب از بین می روند، گویی گشنیز و جعفری جادو می کنند.


5. کاهو

کاهو

کاهو.


کاهو نیز به نوبه خود به حفظ سلامت روانی و عاطفی خود می بالد. به همه کسانی که تحریک پذیری بیش از حد، بی خوابی و عصبانیت بی دلیل را تجربه می کنند بسیار توصیه می شود.

علاوه بر این، به رفع خستگی چشم ها کمک می کند، سیستم ایمنی را در شرایط خوبی نگه می دارد و از تجمع کلسترول جلوگیری می کند.


6. شکلات تلخ

شکلات تلخ

شکلات تلخ.


یکی دیگر از منابع خلق و خوی خوب، شکلات تلخ است (و هر چه درصد کاکائو در آن بیشتر باشد، بهتر است). فقط چند تکه شکلات و بلافاصله احساس بهتری خواهید داشت. تحریک پذیری و عصبی بودن از بین می رود و وضعیت کلی کل ارگانیسم عادی می شود.


7. زردآلو

زردآلو

زردآلو.

احتمالا بسیاری از مردم در مورد فواید زردآلو می دانند. سرشار از ویتامین ها، به تسکین سردرد، اسپاسم عروقی و بهبود تمرکز کمک می کنند. علاوه بر این، پرخاشگری، خستگی و تحریک پذیری را کاهش می دهند. آنها را می توان هم به صورت تازه و هم خشک مصرف کرد. بنابراین، با زردآلو می توانید در تمام طول سال برای وضعیت روحی و روانی خود آرام باشید.


8. بادام

بادام

آجیل بادام


باور نکنید که استرس قابل کنترل نیست. ضروری است.  اما مهم این است که دقیقاً چه چیزی و در چه مقداری. اگر در آستانه هستید و حالات عاطفی شما آنقدر درب و داغون هست، برای شکستن و خراب کردن همه چیز عجله نکنید. بهتر است بنشینید و کمی بادام تازه بخورید. خواهید دید که چگونه در عرض چند دقیقه وضعیت غیر قابل کنترل به تدریج از بین می رود ، تحریک پذیری و  بد خلقی از بین می رود .


9. هویج

هویج

هویج.


هویج نه تنها برای زیبایی چهره و حفظ بینایی، بلکه برای مبارزه با استرس و بد خلقی نیز مفید است. هویج مصرف شده در طول روز به بهبود و عادی سازی وضعیت عصبی-عاطفی کمک می کند و آب هویج که قبل از خواب نوشیده شود، اضطراب و ناراحتی های ذهنی را تسکین می دهد.


10. نخود

نخود

نخود.  


در لیست داروهای ضد افسردگی - نخود را می بینید! بله. خوردن این نوع نخود در غذا به کاهش استرس عاطفی، تثبیت تحریک پذیری، پرخاشگری و عصبی شدن کمک می کند. بنابراین، اگر می خواهید همیشه در فرم بمانید و تا حد امکان احساس راحتی و آرامش کنید، خواص محصولات فوق را فراموش نکنید که به شما در مبارزه با بد خلقی و موارد دیگر کمک می کند.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

افراد مسمومی که باید مراقب آنها باشید

در

در زندگی همه ما عوامل استرس زا  وجود دارد. به منظور دستیابی به بهره وری هر چه بیشتر باید افراد سمی و عوامل استرس زا را از زندگیمان دور کنیم. تمرکز بر روی اولویت ها می تواند در حرکت رو به جلوی ما در زندگی بسیار مفید باشد. اما اول از همه لازم است که این افراد مسموم را بشناسیم.

1.  افراد خودپرست
غرور گاهی یک فضیلت است. اما مغرور بودن به این معنی است که شما  معتقدید  بهتر از هر کسی هستید که در اطراف شما وجود دارد.بودن در کنار کسی که با شما با احترام رفتار نمی کند بلکه به تهدید و تحقیر شما می پردازد  بسیار مسموم کننده و برای توسعه و پیشرفت شما زیان آور است.(سیارک)
2. افرادحسود
به نظر می رسد که چنین افرادی زمانهای سختی و شکست شما را بیشتر از زمانهای موفقیت شما می بینند. آنها معتقدند خودشان سزاوار آن لحظه های موفقیت هستند نه شما. .از حسادت این افراد در همه حال باید پرهیز کرد.
3. افراد پر مدعا
این افراد فقط در شرایط راحتی به عنوان یک دوست عمل می کنند. وقتی به کمک نیاز دارید از شما را ترک می کنند. نمی توان به آنها تکیه کرد.
4. افراد واپس گرا
این افراد راه پیشرفت شما را می بندند و شما را به گذشته و عادات قدیمی بر می گردانند.آنها به راکد بودن باور دارند و می خواهند شما همیشه همان شخصی که قبلا بودید ، بمانید. اشاره کردن به چنین افرادی سخت است، اما آنها افرادی هستند که همیشه بخش جدایی ناپذیر زندگی شما هستند و ممکن است نادیده گرفتن  آنها سخت باشد.آما بهتر است که آنها را آگاه کنید و به آنها یادآوری کنید که چقدر موفق شدن برایتان مهم است.اگر نمی توانند با این شرایط شما کنار بیایند بهتر است بروند.
5. افراد قضاوت کننده
برای این دسته افراد هیچ چیز هیچ وقت به اندازه کافی خوب نیست. انها معتقدند باید از همه انتقاد کنند و به جای ستایش کردن سرزش کنند. حتی وقتی سعی می کنید انگیزه های واقعی خود را به آنها بگویید هرگز گوش نمی کنند. ارتباط برقرار کردن با آنها سخت است چون هیچ وقت شنونده های خوبی نیستند. دور شدن از صحبتهای منفی آنهاو اجتناب از بحث با آنها می تواند در موفقیت و پیشرفت شما مفید باشد.
6. افراد کنترل گر
این افراد وسواس کنترل دارند. آنها می توانند گمراه کننده، موذی، و حیله گر باشد و شما را از خواسته های خودتان دور کنند. گذشتن  از چنین افرادی بهترین پیشنهاد برای شماست چرا که  نمی توانید آنها را قانع کنید و یا آنها را بهتر کنید.
7. دروغ گوها
حقیقت این است که دروغ امری رایج است و برخی دروغ ها مضر و خطرناک هستند. با این وجود افراد مسموم  که همواره دروغ می گویند می توانند شما را تخریب کنند و مسیر رشد شما را بگیرند. شما باید اطراف خودتان را با افراد قابل اعتماد که از شما حمایت می کنند و پیشنهادات صادقانه و صریح به شما می دهند پر کنید.
8. شایعه سازها
این نوع از افراد آدمهای نا امنی هستند و از زبان خود برای پیچ و تاب دادن به حقایق و تحریف اطلاعات استفاده می کنند. آنها نمی خواهند به رسمیت شناخته شوند و این کار ممکن است تنها راه آنها برای جلب توجه دیگر افراد باشد. زمانی که سعی می کنید مشکلی را که آنها بوجود آورده اند حل کنید، تنها راه این خواهد بود که انها را از زندگی خود بیرون کنید چرا که وجودشان سرطان است!
9. انگل ها(مزاحم ها)
چنین افرادی تنها از زندگی شما تغذیه می کنند نیت آنها فقط رسیدن به منافع خودشان است. از جنین افرادی همواره باید اجتناب کرد.
10. قربانی ها
اینها هیچ وقت مسولیت قبول نمی کنند.هرگز قبول نمی کنند که  اشتباه کرده اند.واکنش های زنجیره ای آنها می تواند برای موفقیت شما مضر باشد. بهتر است که از چنین افراد دور شوید و آنها را از زندگی خود برانید.

نظرات

در ادامه بخوانید...