5 بیماری روانی که مانند صفات معمولی به نظر می رسند

5 بیماری روانی که مانند صفات معمولی به نظر می رسند
به طریقی یا روش دیگر ، هر یک از ما خصوصیات منفی خاص خود را داریم که یا متوجه آن نمی شویم یا نمی خواهیم آن را بشناسیم. با این وجود ، آیا می دانستید که بیماری های روانی می توانند تحت عادی ترین صفات شخصیت پنهان شوند؟
 

1. سهل انگاری

سهل انگاری ، صفت شخصیتی که با اطمینان می توان به اختلال ضد اجتماعی نسبت داد ، اما تنها در شرایطی که شخص مثلاً خود را مریض وانمود کند و چند روز مرخصی بیماری را بگیرد و به تعطیلات برود (حتی با هزینه خودش) ، غیبت کند و حتی موفق شود دیر به سر کار بیاید و او این کار را آگاهانه انجام بدهد. در این شرایط ، شخص بدون هیچ انگیزه ای از دروغ گفتن دریغ نمی کند ، به دنبال زندگی به هزینه دیگران است، در عین حال از هیچ چیز برای خودش کم نمی گذارد و تعهد هیچ کاری مربوط به او نیست.
 

2. کمرویی

کمرویی به نظر می رسد کیفیت بسیار مثبتی است ، اما این بسیار فراتر از آنچه ممکن است فکر کنید، می باشد. تواضع را اشتباه نگیرید - اینها موارد کاملاً متفاوتی هستند. کمرویی به اختلال روانی اسکیزوئید اشاره دارد ، زیرا با گذشت زمان منجر به بیگانگی و عدم تمایل به تماس با جهان خارج می شود. افرادی که تحت تأثیر این اختلال شخصیت هستند واقعاً هیچ دوست صمیمی ندارند و در واقع هیچ دوستی ندارند ، سعی میکنند از راه دور کار کنند و علاوه بر این هرگونه تجلی احساسات را سرکوب میکنند.
 

3. عقب انداختن کارها

اشاره به اختلال شخصیت منفعلانه و پرخاشگرانه دارد و در نهایت ممکن است منجر به افسردگی طولانی مدت شود. در حقیقت ، این یک اختلال نسبتاً شایع است ، زیرا امروزه حدود 70٪ از جمعیت جهان را مبتلا می کند. مجبور کردن خود برای بلند شدن و شروع به انجام کاری واقعاً دشوار می شود. چنین افرادی برنامه های جاه طلبانه ای برای "تسخیر جهان" دارند ، اما فقط در تخیل خود ، خود را به دروغ گفتن روی مبل محدود می کنند.
 

4- تحریک پذیری / خلق و خوی

شخصی که یاد نگرفته است که خشم درونی را کنترل کند ، خطر ابتلا به اختلال در مرز را دارد. تغییر مداوم خلق و خوی ، عقاید مخالف با شدت ، عدم تناقض در روابط ، هدر دادن پول با بی فکری - همه این تجلیات نشانگر این است که شما در حال توسعه این نوع از اختلال هستید. و قبل از اینکه خیلی دیر شود ، بهتر است کنترل احساسات را شروع کنید.
 

5. انتقاد از خود بصورت غلوآمیز

البته انتقاد از خود باید در زندگی ما باشد زیرا این انگیزه را به ما می دهد تا در هر کاری بتوانیم بهتر کار کنیم. با این حال ، تنها در دوزهای متوسط ​​، از آنجایی که انتقاد از خود بصورت بیش از حد ، شما را به یک خرگوش گوشه گیر یا یک شتر مرغ تبدیل می کند که دائماً سر خود را در ماسه پنهان می کند. در روانشناسی ، چنین بیماری به نوعی اختلال شخصیت اشاره دارد. به همین دلیل رعایت تعادل در همه چیز مهم است.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید