بازیگرانی که در زمان فیلمبرداری تا یک قدمی مرگ رفتند

صرف نظر از این که بازیگر زن باشد یا مرد، در حال حاضر صنعت سینما به گونه ای شده است که این حرفه نیز بعضا خطراتی را متوجه بازیگران کرده و گاهی پیش می آید که آن ها هم از خطرات بالقوه کارشان مصون نمی مانند. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که این گونه خطرات زمان فیلمبرداری گاهی تا اندازه ای پیش رفته است که جان سلبریتی ها را هم تهدید کرده است. در این مقاله اتفاقات هیجان انگیز و خطرناکی رادر زمان فیلمبرداری جمع آوری کرده ایم که بازیگران به واسطه حضور در آن ها تا یک قدمی مرگ رفتتد و شاید اگر کمی بد شانس بودند، اکنون دیگر در میان ما نبودند. با سیارک همراه باشید.
بازیگرانی که در زمان فیلمبرداری تا یک قدمی مرگ رفتند:

جانی دپ

جانی دپ

در سال 2013 و در حین فیلمبرداری «تفنگدار تنها (The Lone Ranger)»، فیلمی هیجانی و ماجراجویی در ژانر وسترن، بود که در یکی از صحنه ها اتفاق ترسناکی برای این بازیگر مطرح سینمای آمریکا افتاد: جانی دپ در صحنه مذکور از روی اسب خود به زمین افتاد و پس از آن، حیوان وحشت زده به شدت بدن جانی دپ را لگد کرد و سبب کبودی بدن او شد. با این حال، مسئله چندان جدی نشد و با فراهم کردن امکانات پزشکی برای او، پس از مدتی نسبتا کوتاه سلامتی کامل خود را به دست آورد.

تام کروز

تام کروز

در سال 2003 و در فیلمبرداری صحنه ای از فیلم «آخرین سامورائی (The Last Samurai)» بود که تام کروز می بایست به روی اسب مکانیکی طراحی شده برای فیلم پریده و سپس اقدام به شمشیر زنی با بازیگر دیگر فیلم هیروکی سانادا می کرد. اما مسئله ناخوشایندی که در این صحنه پیش آمد این بود که اسب های مکانیکی طراحی شده برای بازیگران در این صحنه به درستی عمل نکردند و همین مسئله سبب شد تا شمشیر سانادا به دو سه سانتیمتری گردن تام کروز برسد؛ خوشبختانه مهارت بالای سانادا در استفاده از شمشیر اش و سرعت واکنش بالای او سبب شد تا در آخرین لحظه شمشیر خود را کنار کشیده و از جدا شدن سر تام کروز جلوگیری کند.

جکی چان

جکی چان

در سال 1986 و در فیلمبرداری صحنه ای از فیلم «زره خدا (Armour of God)» بود که برای جکی چان حادثه بسیار ناخوشایندی پیش آمد و به شدت آسیب دید: او در این صحنه با شکستگی جمجه سر رو به رو شد. جکی چان از آن دسته بازیگران معدودی است که تقریبا همیشه خود اش کارهای خطرناک را انجام داده و اجازه نمی دهد برای او از بازیگر بدل استفاده کنند و به همین خاطر است که به کرات در طول دوره کاری خود در معرض خطرها و آسیب دیدگی های گوناگون قرار گرفته است. در فیلم مذکور، جکی چان در صحنه ای می بایست از روی دیواری به روی درختی بپرد و مثل همیشه قصد داشت خود اش این کار را انجام دهد؛ اولین پرش جکی چان با موقیت همراه بود، اما زمانی که قرار شد صحنه دوباره گرفته شود، حادثه ای که نباید، رخ داد: جکی چان از ارتفاعی معادل با 25 پا (7.62 متر) به سمت زمین سقوط کرد و پس از رسیدن به زمین، سر اش به شدت با یک تکه سنگ برخورد کرد. متأسفانه این حادثه به اندازه ای شدید و خطرناک بود که پس از آن به سرعت جکی چان در معرض انجام عمل مغز قرار گرفت و نتیجه آن شد که سوراخی در جمجمه سر اش به وجود آمد. این سوراخ هنوز هم در جمجمه جکی چان وجود دارد و برای پوشاندن آن از یک قطعه پلاستیکی استفاده شده است.

جورج کلونی

جورج کلونی

در سال 2006 بود که در حین فیلمبرداری صحنه ای از فیلم «سیریانا (Syriana)» اتفاق بسیار ناخوشایندی برای جورج کلونی افتاد؛ تأثیر این اتفاق بر جورج کلونی تا اندازه ای بد بود که در مصاحبه هایی گفته بود بعضا می خواسته از شدت درد متحمل شده خودکشی کند. در صحنه ای از فیلم، نقشی که جورج کلونی ایفای آن را به عهده داشت در حال کتک خوردن از عده ای دیگر بود. در این صحنه جورج کلونی به صندلی ای بسته شده بود و به صورت اتفاقی صندلی هل داده شد و سر جورج کلونی به شدت با زمین اصابت کرد. این حادثه به قدری شدید بود که در مدت کوتاهی پس از اصابت سرش با زمین، مایع نخاعی از بینی اش خارج شد. پس از این حادثه جورج کلونی برای مدت ها نا خوش احوال بود و مدام از سردردهای شدید رنج می برد. او در مصاحبه ای در این باره عنوان کرده بود: «این دردها به اندازه ای زندگی مرا تحت تأثیر قرار داده بود که گاهی به این فکر می افتادم که دیگر این گونه قادر به ادامه زندگی نبوده و باید خودم را خلاص کنم.». البته سالیان بعد و پس از انجام چند عمل جراحی بر روی مغز جورج کلونی، بالاخره این دردها ساکت شدند.

تام هنکس

تام هنکس

در هنگام فیلمبرداری «دور افتاده (Cast Away)» بود که اتفاقی به ظاهر نه چندان جدی، می رفت تا موجبات مرگ این بازیگر مطرح و خوش سابقه دنیای سینما را رقم زند. در صحنه فیلمبرداری که در شهر فیجی واقع شده بود، تام هنکس به طور اتفاقی پای اش را زخمی کرد و پس از مدت نه چندان زیادی زخم عفونت کرد و تام هنکس سه روز کامل را در بیمارستان و تحت نظر گذرانید تا زخم و عفونت اش به طور کامل بهبود یابد. در نهایت مشخص شد که این زخم بسیار جدی تر از آن چیزی بود که تام هنکس و دیگران فکر می کردند و عفونتی به نام استاف را به همراه داشت و اگر در آن زمان فرایند درمانی تام هنکس آغاز نمی شد، حتی ممکن بود جان خود را از دست بدهد. خوشبختانه اما همه چیز به خوبی و خوشی به پایان رسید و تام هنکس پس از سه هفته سلامتی کامل خود را به دست آورده و فیلمبرداری از سر گرفته شد.

جیسون استاتهام

جیسون استاتهام

این اتفاقی است که به معنای واقعی کلمه می توان نام تا دم مرگ رفتن را به آن نسبت داد!  در حین فیلمبرداری «بی مصرف های 3 (The Expendables 3)» بود که جیسون استاتهام در حال رانندگی با یک کامیون سه تنی، پس از مدتی متوجه شد که ترمز های کامیون در حال حرکت از کار افتاده اند، و همین مسئله سبب شد تا او مجبور شود تنها لحظاتی پیش از افتادن کامیون در دریای سیاه از آن بیرون پریده و جان خود را نجات دهد. او واقعا خوش شانس بود که در این حادثه خطرناک آسیب چندان جدی ای متوجه اش نشد. خوشبختانه پیش از شروع فیلمبرداری این صحنه، درهای کامیون کنده شده بودند و همین مسئله باعث شد تا جیسون استاتهام بتواند راحت تر از آن بیرون بپرد.

سیلوستر استالونه

سیلوستر استالونه

سیلوستر استالونه از آن دسته بازیگرانی است که در طول مدت زمان طولانی حرفه ای کاری اش، بیشتر در فیلم های هیجان انگیز و اکشن بازی کرده است و همین سبب شده تا اتفاقات بسیاری را در این راه متحمل شود و بارها پیش آمده که او به خاطر آسیب دیدگی در صحنه فیلمبرداری، مجبور بوده مدت زمانی را تحت نظر و در بیمارستان سپری کند. در یکی از همین صحنه ها که مربوط به فیلم «راکی 4 (Rocky IV)» می شد، بازیگر دیگر فیلم، دولف لوندگرن چنان ضربه مهلک و محکمی به سیلوستر استالونه زد که باعث شد قفسه سینه اش کمی به سمت داخل فرو برود. این ضربه سبب شد تا ناحیه قفسه سینه استالونه کاملا ورم کرده و قلب اش تحت فشار شدید قرار بگیرد. پس از آن، استالونه برای نه روز پیاپی بستری شده و تحت مراقبت های ویژه پزشکی قرار گرفت و اگر کمی ورم قفسه سینه اش بیشتر می بود، این حادثه می توانست به قیمت جان اش تمام شود.

شارلیز ترون

شارلیز ترون

در سال 2005 و در فیلمبرداری صحنه ای از فیلم علمی خیالی «ایان فلکس (Aeon Flux)» بود که شارلیز ترون در حالی که می خواست از عقب کله معلق بزند، بر روی گردن اش و به شدت بر روی زمین افتاد. آسیب دیدگی ای که از این حادثه برای شارلیز ترون اتفاق افتاد بسیار ترسناک بود و خود ترون بعدها در مصاحبه ای گفته بود که پس از آن اتفاق تقریبا تمامی اعضای بدن اش از کار افتاده بوده و چیزی حس نمی کرد. این حادثه سبب شد تا فیلمبرداری کار برای مدت هشت هفته متوقف شود و در طول این هشت هفته، شارلیز ترون در بیمارستان و تحت نظر بود تا تدابیر پزشکی لازم برای بهبودی اش در نظر گرفته شود.

کیت وینسلت

کیت وینسلت

در صحنه ای از فیلم به یاد ماندنی «تایتانیک (Titanic)»، به کارگردانی جیمز کامرون بود که حادثه بسیار خطرناکی برای کیت وینسلت رخ داد که می توانست سبب غرق شدن او شود. این حادثه زمانی اتفاق افتاد که در یکی از صحنه ها کیت به همراه بازیگر دیگر فیلم، لئوناردو دی کاپریو، قصد فرار از موجی بسیار بزرگ را داشتند؛ در آن صحنه لباس کیت وینسلت به دروازه ای موجود در مکان فیلمبرداری گیر کرد و به زیر آب کشیده شد. حادثه واقعا ترسناکی بود، با این حال خوشبختانه اتفاق بدی نیفتاد و عوامل فیلم توانستند به موقع او را نجات دهند.

جرارد باتلر

جرارد باتلر

میوریکز (به انگلیسی Mavericks) نام مکانی در کالیفرنیای شمالی است که در میان موج سوارهای حرفه ای به خاطر موج های بسیار بزرگ و خطرناک اش به خوبی شناخته شده است. جرارد باتلر در سال 2011 و به خاطر فیلمبرداری «در تعقیب تک موج ها (Chasing Mavericks)» باید به آن مکان می رفت و این مسئله نزدیک بود به قیمت جان اش تمام شود. در فیلمبرداری صحنه ای از فیلم، موجی بسیار بزرگ به باتلر اصابت کرد و او را به زیر آب کشاند. عوامل فیلم باتلر را نجات داده و به بیمارستان رساندند و خوشبختانه پس از مدتی به حال طبیعی خود بازگشت و مسئله از این فراتر نرفت.

مایکل جی فاکس

مایکل جی فاکس

در فیلمبرداری صحنه ای از فیلم «بازگشت به آینده 3 (Back to the Future Part III)» بود که بازیگر این فیلم، مایکل جی فاکس، در پی حادثه ای تا دم مرگ رفت. در صحنه مذکور، نقشی که مایکل جی فاکس ایفای اش را به عهده داشت، می بایست از گردن آویزان می شود و مایکل پیشنهاد کرد برای این که بازی اش باور پذیرتر شود، بهتر است چیزی زیر پای اش نگذارند. برای این کار، مایکل باید جای دست خود بر روی طناب را به درستی تنظیم می کرد تا اتفاقی برایش نیفتد که متأسفانه نتوانست این کار را انجام دهد. اشتباه محاسباتی مایکل سبب شد تا طناب به شدت به دور گردن اش بپیچد و خفگی ناشی از آن، مایکل را از هوش برد. خوشبختانه اما یکی از عوامل فیلم متوجه حادثه شد و به سرعت به کمک مایکل رفت و جان اش را نجات داد.

آیلا فیشر

آیلا فیشر

آیلا فیشر از جمله بازیگران فیلم «اکنون مرا می بینی (Now You See ME)» بود و در یکی از صحنه ها، حادثه بسیار ترسناکی برایش رخ داد. در صحنه یاد شده، نقشی که آیلا فیشر ایفای اش را به عهده داشت، می بایست در حالی که زنجیر به بدن اش بسته شده بود، در یک تانکر آب قرار می گرفت و حقه جادویی می زد و خود را نجات می داد. متأسفانه آیلا فیشر در تانکر آب گرفتار شد و برای مدت زمانی نزدیک به سه دقیقه زیر آب ماند. عوامل فیلم همگی فکر می کردند که آیلا در حال بازی کردن نقش خود است و اتفاقی برایش نیفتاده است، به همین خاطر کسی زودتر به کمک اش نرفت، با این حال، خوشبختانه آیلا نجات پیدا کرد.

دنیل دی لوئیس

دنیل دی لوئیس

دنیل دی لوئیس از جمله بازیگران متعهد دنیای سینما است که صرف نظر از عواقبی که انتظار اش را می کشند، با تمام وجود خود را وقف ایفای بدون نقص نقش اش می کند و به خاطر این قابلیت اش در میان همگان شناخته شده است. در هنگام ساخت «دار و دسته های نیویورکی (Gangs of New Yorks)»، و هنگام ابتلای دنیل دی لوئیس به ذات الریه بود که بیش از هر زمان دیگری می شد این تعهد را در او مشاهده کرد. دنیل دی لوئیس از پوشیدن لباس هایی که در قرن نوزدهم وجود نداشتند امتناع کرد و در نهایت به همین خاطر دچار بیماری شد. او در ابتدا از خوردن داروهای جدید برای درمان بیماری هم خودداری می کرد، اما زمانی که متوجه خطر بیماری شد و به او گفته شد که ممکن است به قیمت جان اش به پایان برسد، نظر اش تغییر کرد و پس از مدتی بهبود یافت.

اد هریس

اد هریس

در سال 1989 و در هنگام ساخت فیلم اکشن «ورطه (The Abyss)» بود که اد هریس در صحنه ای از فیلم نزدیک بود زیر آب غرق شود. جیمز کامرون، کارگردان فیلم فراموش کرد که مخزن اکسیژن اد هریس پیش از اتمام فیلمبرداری به پایان خواهد رسید و این نکته را به عوامل فیلم گوش زد نکرد. با این حال خوشبختانه اتفاق جدی تری نیفتاد و اد نجات پیدا کرد.

جیمی الکساندر

جیمی الکساندر

کار کردن در حوزه سرگرمی، بعضا خطراتی به همراه دارد و آن قدرها هم که برخی فکر می کنند، کار ساده ای نیست. می توان برای نمونه به جیمی الکساندر اشاره کرد. در سال 2012 و در هنگام ساخت فیلم «ثور: دنیای تاریک (Thor: The Dark World)» بود که جیمی از یک پلکان آهنی که به واسطه بارش باران خیس شده بود، به پایین افتاد. او در این باره در مصاحبه ای گفت: «دیسکی در ستون فقرات ام جا به جا شد و یازده مهره استخوانی ام آسیب دید.». علاوه بر این، کتف جیمی در این حادثه در رفت و یکی از ماهیچه های اش پاره شد.

جیم کاویزل

جیم کاویزل

جیم کاویزل بازیگری بود که برای ایفای نقش حضرت عیسی (ع) در فیلم «مصائب مسیح (The Passion of the Christ)» انتخاب شد و در این راه، اتفاقات زیادی برایش رخ داد. او به ذات الریه مبتلا شد، شانه اش در صحنه ای در رفت، دچار عفونت ریه شد، و حتی عجیب تر از همه آن که صاعقه ای به او برخورد کرد! خوشبختانه اما کاویزل توانست از این حادثه مهلک جان سالم به در ببرد.

باب دنور

باب دنور

باب دنور، در برنامه تلویزیونی «جزیره گیلیگان (Gilligan’s Island)» که در دهه شصت میلادی پخش می شد، نقش گیلیگان را به عهده داشت و در یک قسمت از این برنامه که باید در مواجه با یک شیر قرار می گرفت، حادثه بسیار خطرناکی برایش رخ داد. باب دنور، علی رغم میل باطنی اش باید در قفسی در کنار شیر قرار می گرفت. شیر ناگهان عصبانی شده و به سمت باب حمله ورشد، اما خوشبختانه زمانی که قصد داشت به سمت باب بپرد، تختی که روی آن قرار داشت شکست و فرصت کافی فراهم آمد تا مربی حیوان به سمت او آمده و متوقف اش کند.

متیو فاکس

متیو فاکس

متیو فاکس در سریال تلویزیونی «گمشدگان (Lost)» در نقش دکتر جک شپرد بازی می کرد و در یکی از صحنه های این سریال ضربه چاقویی به او وارد شد! همه فکر می کردند که چاقو، جمع شو است و چاقوی واقعی نیست، حال آن که به دلیل نامشخصی با یک چاقوی واقعی جا به جا شده بود. خوشبختانه متیو یک جلیقه ایمنی به تن داشت و آسیب دیدگی اش چندان جدی نبود.

مارگارت همیلتون

مارگارت همیلتون

در سال 1939 و به هنگام فیلمبرداری صحنه ای از فیلم کلاسیک «جادوگر شهر از (The Wizard of Oz)» بود که حادثه ای ناخوشایند برای مارگارت همیلتون، بازیگر نقش جادوگر فیلم اتفاق افتاد. در صحنه یاد شده، قرار بر آن بود که مارگارت همیلتون، از یک در مخفی و به هنگام پخش شدن دود در هوا فرار کند، پیش از آن که موتور های تولید آتش فعال شوند. متأسفانه در مخفی به دلیل مشکلی که پیش آمده بود، کار نکرده و باز نشد و همین مسئله سبب شد تا مارگارت همیلتون دچار سوختگی های درجه دو و سه شود (سوختگی ها بر روی دست و صورت اش بود). این حادثه ناخوشایند سبب شد تا مارگارت برای مدت شش هفته ای از کار بی کار شود.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید