یول برینر ، پادشاه روسی هالیوود را همه در فیلم هفت دلاور و 10 فرمان به یاد دارند

یول برینر

35 سال پیش ، در 10 اکتبر 1985 ، یول برینر بازیگر مشهور هالیوود درگذشت. وی مشهورترین مهاجر روسی در هالیوود و برنده اسکار شد. در طول زندگی او و پس از عزیمت ، افسانه هایی در مورد او وجود داشت - او مستعد جعل بود و خودش زندگی نامه خود را   اسطوره ای تعریف می کرد. اما حقایقی در آن وجود داشت که جای تردید وجود نداشت: یول برینر از یک جذابیت طبیعی برخوردار بود و از موفقیت خارق العاده ای در زنان برخوردار بود. ده ها داستان عشقی با ستاره های سینمای جهان به او اعتبار دادند و  مارلین دیتریش بی نظیر چندین سال با او ماند ...

 

یول برینر

 

امسال صدمین سالگرد تولد یول برینر بود: او در 11 ژوئیه 1920 در ولادی وستوک متولد شد. نام اصلی وی یولی بوریسوویچ برینر است . او ریشه های روسی ، سوئیسی و بوریاتی داشت - احتمالاً به لطف چنین مخلوطی از خون ، زیبایی او در غرب عجیب به نظر می رسید ، که به او این فرصت را می داد تا خود را به عنوان یک خان مغول ، یا به عنوان پسر یک زن کولی و یک دوک بزرگ نشان دهد. هنگامی که او 4 ساله بود ، پدر و مادرش طلاق گرفتند و مادرش با او و خواهرش ورا به هاربین نقل مکان کرد و سپس به فرانسه مهاجرت کرد.

 

یول برینر


اکنون قضاوت در مورد اینکه کدام واقعیت از زندگی نامه وی واقعی و کدام خیالی بوده است دشوار است. او دوست داشت تخیل صحبت کننده را برانگیزد ، و درباره خودش داستان تعریف کند. روی زنان بی عیب و نقص کار کرد. در پاریس او را یک کولی نژاد اصیل می دانستند - او در یک رستوران روسی با گروه کولی های دیمیتریویچ برنامه اجرا می کرد. از نظر آنها ، یول برینر واقعاً به سرعت مال خودشان شد. پسرش راک بعداً در کتاب خاطرات خود درباره پدرش نوشت: " خانواده دیمیتریویچ یول را به طور غیررسمی به دلیل اینکه او را دوست داشتند و استعداد قدرتمندی در او احساس می کردند ، به طور غیر رسمی پذیرفتند ." آنها می گویند که دختر کوچک دیمیتریویچ ماروسیا ، عاشق یولا ، یک بار پیش بینی کرد که در آینده او پادشاه خواهد شد.

 

یول برینر

 

با شروع جنگ جهانی دوم ، یول برینر  و مادرش به ایالات متحده نقل مکان کردند و در آنجا  یول برینر با بازیگر جوان آمریکایی ویرجینیا گیلمور دیدار کردند. یول برینر خود را بعنوان خان مغول معرفی کرد که برای یادگیری انگلیسی و یافتن همسر برای خود به آمریکا آمده است. این دختر به این افسانه اعتقاد داشت ، غافل از اینکه شاهزاده شرقی او در کلوپ شبانه Blue Angel ، عاشقانه های کولی را می خواند. در ابتدا یول برینر او را به هتل های مجلل دعوت کرد و با شامپاین گران قیمت از او پذیرایی کرد و سپس یول برینر نزد وی اعتراف کرد و اعلام کرد که پدرش به دلیل عدم تأیید انتخاب های او دیگر برای او پول نمی فرستد. ویرجینیا خجالت نکشید ، و خیلی زود همسرش شد. درست است ، تقریباً بلافاصله پس از عروسی ، او علاقه خود را به همسرش از دست داد ، یول برینر به لطف همسرش  اولین نقش خود را در برادوی گرفت.

 

یول برینر


مادرش به شدت بیمار بود و یول برینر برای استخدام پرستار برای او ، هر شغلی را بر عهده گرفت و در سالهای اولیه در ایالات متحده هم دربان بود و هم پیشخدمت. اما به محض اینکه شروع به اجرا در برادوی کرد ، بلافاصله درباره یول برینر به عنوان یکی از با استعدادترین و آینده دارترین بازیگران صحبت شد. کلوپ شبانه فرشته آبی ، جایی که یول برینر در آنجا بازی می کرد. مارلین دیتریش یکی از بازدید کنندگان این کلوپ شبانه بود. درباره زمان و مکان ملاقات آنها ، شهادت ها متفاوت است - چه این اتفاق در "فرشته آبی" رخ داده باشد ، چه در برادوی. فقط یک واقعیت به طور قطعی شناخته شده است: بازیگر جوان ، یول برینر ، به راحتی قلب ستاره فیلم را که در آن زمان محبوبیت زیادی داشت به طوری که "ملکه جهان" لقب گرفت ، به دست آورد.

 

مارلین دیتریش

 

مارلین دیتریش 20 سال از یول برینر بزرگتر بود ،  مارلین دیتریش را زیبای کشنده و قلب شکن اصلی هالیوود می نامیدند ، اما هیچ یک از این واقعیت ها باعث خجالت یول برینر نشد. مارلین دیتریش برای او نه تنها معشوق ، بلکه مشاور و مربی اصلی این حرفه نیز شد. این او بود که به او توصیه کرد تصویر خود را تغییر دهد ، با اصلاح موی سر طاس ، که زود شروع به کچل شدن کرده بود.یول برینر یادآوری کرد: " چه چیزی باعث این فکر شد؟  چرا دیتریش از آرایشگر خواست موهای من را بتراشاند ؟ او هرگز توضیح نداد. اما وقتی من ، در آینه ، به صورت مکانیکی دستم را روی سر تراشیده کشیدم ، او دست خود را بر روی آن قرار داد و گفت: "آقای برینر ، به نظر من می رسد که در این فرم شما نباید با آهنگ مشکلی داشته باشید" او اینگونه در هالیوود دیده شد ، جایی که به زودی مشهورترین ، موفق ترین و پر طرفدار ترین بازیگر شد.

 

یول برینر
"ملکه جهان"  مارلین دیتریش، دختر یک افسر پروسی ، ریشه روسی نداشت ، اما مارلین دیتریش هرگز از اعتراف به عشق خود به هموطنان یول برینر خسته نشد: " مارلین دیتریش می گفت: من مدتهاست که روس ها را دوست دارم. من عاشق موسیقی ، شعر ، نویسندگان ، هنرمندانشان هستم اما بیش از همه روح آنها را دوست دارم. آنها یا تراژیک هستند و یا خوشحال. من فکر می کنم روح روسی دارم .

 

مارلین دیتریش

 

عاشقانه آنها چندین سال به طول انجامید ، و بعداً مسیرهای آنها متفاوت شد - طبق یک نسخه ، یول برینر به دلیل آغاز رابطه با اینگرید برگمن ، مارلین دیتریش را ترک کرد ، از طرف دیگر ، او به دلیل طغیان های مداوم حسادت ، رسوائی ها و مستی او را ترک کرد. پس از آن ، هر دو عاشقانه های زیادی داشتند ، اولین زیبایی های هالیوود به پای او افتادند ، اما او تمام زندگی خود را مدیون  مارلین بود و دیدار با او را یکی از مهمترین وقایع زندگی خود دانست.

 

مارلین دیتریش

 

یول برینر موفق شد ثابت کند که او با مارلین دیتریش برابر است - مارلین دیتریش ملکه بود ، و یول برینر پادشاه شد ، همانطور که کولی برای او پیش بینی کرد. مشهورترین نقش یول برینر پادشاه سیام در نمایش موزیکال برادوی The King and I بود. در این تصویر ، بازیگر در طول 14 سال حدود 5 هزار بار روی صحنه رفت. پس از فیلمبرداری این موزیکال ، یول برینر در نامزدی بهترین بازیگر نقش اول مرد اسکار دریافت کرد و به همه ثابت کرد که کاملاً شایسته است "پادشاه روسی هالیوود" شناخته شود.

 

یول برینر

 

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید