تجربه کار در شرکت حسابداری کوچک و بزرگ


زمانی که به دنبال کار در یک شرکت حسابداری هستید، فاکتورهای زیادی برای توجه وجود دارد مانند، مکان، نوع مسئولیت ها و آموزش.یک فاکتور مهم دیگر که باید در نظر گرفت اندازه شرکت است. شرکت های حسابداری از لحاظ اندازه از یک تا هزار نفر متغیرند و مهم است انتخابی کنید که مناسب شخصیت، شغل و سبک زندگی شما باشد.
اگرچه ممکن است تجربه حسابداری در هر شرکتی متفاوت باشد، ما با افرادی که در شرکت های حسابداری کار می کنند از تجربه هایشان پرسیدیم تا به شما در زمان استخدام کمک کند  و شرکتی را که مناسب شما هست انتخاب کنید.

تعادل کار و زندگی

شرکت های بزرگ اغلب، گروه های بزرگ 40 نفره یا بیشتر از حسابداران جدید دارند که همزمان شروع به کار می کنند، به این معنا که رقابت می تواند از شرکت های کوچک بیشتر باشد. آلیسا کان یک حسابدار در شرکتی با اندازه متوسط دارای 90 کارمند می گوید از اینکه رقابت زیادی ندارد خوش شانس است. "وقتی که افراد زیادی همزمان در یک سطح شروع به کار می کنند، فشار زیادی برای رقابت و اضافه کار وجود دارد. در این شرکت کوچکی که کار می کنم، من چنین فشاری را تجربه نمی کنم"

فرصت های یادگیری

اگرچه از آنجایی که در شرکت های حسابداری بزرگ تعداد زیادی حسابدار کارشان را همزمان آغاز می کنند، همچنین به این معناست که شرکت تمایل دارد برای آموزش از نوع کلاس درس و مربی آموزشی، زمان و هزینه زیادی سرمایه گذاری کند، که معمولا شرکت های کوچک نمی توانند این کار را انجام دهند. آلیسا می گوید: "کتاب های درسی آموزشی زیادی به من داده نشد و واقعا مجبور بودم در هنگام کار یاد بگیرم. این برای شغل من خوب است اما، در ابتدا کمی سخت است."
در شرکت های بزرگ تر، ممکن است شما در گروه ها یا تیم هایی کار کنید و وظایف و مشتری های مشترک داشته باشید. اگر کار تیمی را دوست دارید و از داشتن دیدگاه های چندگانه در یک پروژه لذت می برید، این برایتان عالی خواهد بود.

آموزش

در عین حال که یادگیری درحین کار کمک خواهد کرد که در زمینه حسابداری دستی بر دانش داشته باشید، باید برای پروردنتان به سرپرست خود وابسته باشید. یول هافمن ، حسابدار یک شرکت کوچک با 25 کارمند می گوید: "بیشتر اوقات افرادی که قرار است به شما آموزش دهند، برای اداره کردن وظایف خودشان آنقدر مشغول هستند که وقت لازم برای اینکه همه چیز را به شما آموزش دهند، ندارند که این می تواند نا امید کننده باشد."
اندرو روتبرگ ، حسابدار خبره (CA ) یک شرکت کوچک با 12 کارمند در مونترال می گوید آموزش به روشی که پیش می روید برایش مفید بوده است. "باید خیلی سریع یاد بگیرید. کسب تجربه بیشتر وقتی که مشغول مطالعه برای امتحانات حسابدار خبره و ارزیابی یکسان (UEF ) هستید، کمک می کند.
تست ها و آموزش های استاندارد
شرکت های بزرگ تر مانند KPMG، BDO و PwC معمولا دوره آماده سازی ارائه می کنند و برای زمان مطالعه امتحاناتی مثل ارزیابی یکسان، پول پرداخت می کنند و اغلب هزینه آزمون ها را نیز می پردازند. این روال معمولا برای شرکت های کوچک تر وجود ندارد. "به من برای زمان مطالعه امتحاناتم چیزی پرداخت نشد و همچنین هزینه امتحاناتم نیز داده نشد. حتی در شرکتم هیچ برنامه ای برای مربی آموزشی در نظر گرفته نشد."

مسئولیت ها و وظایف

اگر در یک شرکت بزرگ کار می کنید، معمولا یک قسمت خاص برای کار کردن می گیرید مانند قسمت مالیات یا حسابرسی. اما در یک شرکت کوچک به احتمال زیاد شما در تمام زمینه های کاری درگیر می شوید. اندرو می گوید: "هفته اول کارم مشغول انجام مالیات بر درآمد بودم با وجود اینکه این نوع کار معمولا توسط یک حسابدار ارشد انجام می شود."
یول نیز چنین چیزی را تجربه کرد: "در یک شرکت کوچک مسئولیت وظایف متنوع خیلی بیشتری به شما داده می شود و شما از روز اول کار، سرو کار داشتن با مشتریان را شروع می کنید."
گفته می شود بسیاری از کسب و کار های بزرگ در دوران کارآموزی تکالیف گردشی و برنامه های جدید گراد ارائه می کنند تا کارمندان انواع تجربه ها را کسب کنند.

اهداف شغلی آینده

شما در شرکت های بزرگ تر، مشتریان بزرگ تر و فرصت های ارتباطی بیشتر خواهید داشت که ممکن است به پیشرفت در کارتان کمک کند.
اگرچه، در شرکت های کوچک به جای کار با تعداد انگشت شماری از مشتریان بزرگ، با تعداد زیادی از مشتریان کوچک کار می کنید.

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام

بیشتر بخوانید