کسب و کار های خانگی

در

(سیارک): روش‌های صحیح پول درآوردن و رعایت نکات لازم می‌تواند به افراد در حرکت در این مسیر کمک نماید. حال اگر این کار در منزل و بدون خروج از خانه باشد خیلی کم هزینه تر و با خستگی کمتر می باشد.مخصوصا برای خانم های خانه دار که در کنار انجام کارهای خانه می توانند درآمدزایی کنند.

1-تولید محتوی برای سایت ها

دور کاری از طریق تولید محتوی برای سایت ها و وبلاگ ها می تواند کار مناسبی برای انجام در خانه باشد.تعداد زیادی از سایت ها به دنبال نویسندگانی برای تولید محتوی برای سایت هایشان می باشند. همچنین می‌توانید خودتان وبلاگ بسازید تا بتدریج بازدیدکننده پیدا کنید و بتوانید آگهی‌های تبلیغ را به وبلاگ‌تان جذب کنید. (سیارک)

2-ترجمه متون به زبان های مختلف

سایت های زیادی بصورت آنلاین کار ترجمه و استخدام مترجم انجام می دهند شما بدون خارج شدن از خانه با داشتن یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت می توانید به راحتی سفارش  ترجمه قبول کنید.

3-صنایع غذایی و فروش محصولات

تولید و بسته بندی ترشیجات و شور، ماست بندی، تولید گلاب و عرقیات گیاهی، تولید و بسته بندی آبلیمو، آبغوره، سرکه، نارنج، شیرینی پزی سنتی، پخت انواع نان، تهیه شکلات، تهیه لواشک، تهیه مرباجات، تولید انواع رب، تولید رشته آشی و ...

4-پول درآوردن از راه فروش صنایع دستی

محصولات صنایع دستی زیادی را می‌توان به‌راحتی در منزل تولید و آن را در معرض فروش قرار داد. از نقاشی روی چرم، ساخت کمربند و کیف و... گرفته تا انواع قلاب بافی ، حصیر بافی ،نقاشی روی صدف ، مینیاتور، تذهیب ،ملیله دوزی ، سرمه دوزی ، گلدوزی و... 

5 روش برای ارتقاء بازاریابی 

10 برنامه ی کاربردی برای کسب درآمد آنلاین

کسب و کار های خانگی آنلاین 

پنج توصیۀ بازاریابی برای یک تجارت آنلاین موفق

 5-خیاطی کردن

  از داخل خانه لباس هایی طراحی کنید، بدوزید و بفروشید !  با وجود شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به راحتی می توانید مشتری پیدا کنید. 


6-آشپزی 

 اگر دست پخت خوبی دارید و دیگران از آن تعریف می‌کنند بهتر است فرصت را از دست ندهید و دست به کار شوید. چرا که امروز به خاطر موقعیت‌های شغلی و اینکه مردم بیشتر زمان خود را در خارج از منزل سپری می‌کنند امکان آشپزی نداشته و شما به راحتی با تعدادی تراکت که در محل زندگی خود پخش می‌کنید می‌توانید صاحب یک کسب و کار خانگی موفق شوید و آن‌را بسرعت گسترش دهید.

7-آموزش دادن با هر تخصص

در صورتی که در هر زمینه ای مهارت دارید می توانید در خانه تدریس خصوصی  انجام دهید از آموزش صنایع دستی گرفته تا تدریس سازهای موسیقی و برنامه های کامپیوتری و حتی تدریس به فرزندان مادرانی که شاغل هستند و فرصت رسیدگی به تکالیف  درسی فرزندانشان را ندارند.

8-پرورش گل و گیاه و سبزی خوردن

اگر فضای کافی دارید، انجام این کار را نیز در برنامه‌هایتان بگنجانید. پرورش گل و گیاهو سبزی خوردن هزینه چندانی لازم ندارد و آنچه می‌خواهد عشق و صبوری است. در این زمینه تحقیق کنید یا در کلاس‌های رایگان پرورش گل و گیاه که در بسیاری از پارک‌ها برگزار می‌گردد شرکت نمایید.

9-بازاریابی 

 افراد می توانند با مراکزی که نیاز به بازاریابی برای محصولشان دارند قرارداد ببندند و در منزل فقط از طریق یک تلفن کسب درآمد کنند. 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترجمه تخصصی چیست و مترجم چه کسی می باشد

در

ترجمه انتقال متن نوشته شده از زبانی به زبان دیگر است. اگرچه واژگان ترجمه و تفسیر اغلب بجای هم استفاده می شود، به تعریفی دقیق، ترجمه مربوط به زبان نوشتاری، و تفسیر به زبان گفتاری است. ترجمه عمل تفسیر معنای یک متن، و تولید بعدی یک متن معادل که یک برگردان نیز نامیده می شود، می باشد که با پیام یکسانی در زبانی دیگر ارتباط برقرار می کند. متنی که ترجمه می شود، متن منبع نامیده می شود و زبانی که به آن ترجمه می شود زبان هدف نامیده می شود؛ محصول نهایی اغلب "متن هدف" نامیده می شود. 

در ترجمه باید محدودیت هایی را که شامل زمینه، قواعد دستوری دو زبان، قراردادهای نگارشی آنها و اصطلاحات آن ها می باشد را به حساب بیاورید. تصور غلط رایج این است که مطابقت دادن لغت به لغت ساده ی بین هر دو زبان وجود دارد و اینکه ترجمه یک فرایند ماشینی سرراست است. در صورتی که ترجمه ی لغت به لغت به هیجچ وجه زمینه، گرامر، قراردادها و اصطلاحات را به حساب نمی آورد.

چه کسانی از خدمات ترجمه  استفاده می کنند؟

کسب و کار خدمات ترجمه در تلاشی برای خدمت بهتر به مشتریان خود و ادامه تقاضای آنها است. چنانکه این دنیا بیشتر و بیشتر رقابتی می شود، ضروری است که تجارت ها پیام خود را به صورت واضح و عینی به مشتریان خود برسانند. اشتباهات ترجمه می تواند به صور بالقوه بر اعتبار یک شرکت تاثیر بگذارد و منجر به زیان مالی شود.

به طور کلی، بسیاری از صنایع نیازی برای این نوع خدمات دارند. زمینه قانونی نیاز به ترجمه ورقه های استشهاد، دادخواست ها، و اقدامات دادگاهی دارد. اجرای قانون ممکن است نیاز به بیانیه های ترجمه شده داشته باشد و عرصه پزشکی اغلب نیاز به پرونده های پزشکی و یادداشت های ترجمه شده دارند. نمونه های دیگر صنایعی که از خدمات ترجمه  اسناد بهره می برند شرکت های بیمه و مالی و همچنین رسانه ها هستند.

همانطور که شرکت ها بیشتر و بیشتر خدمات خود را از طریق اینترنت در دسترس قرار می دهند، نیاز برای ترجمه وبسایت ها و محتوای وب نیز رشد کرده است. علاوه بر این، رادیو، پادکست ها، نظرسنجی ها، گروه های کانونی و جلسات شرکتی اغلب نیاز به خدمات ترجمه دارند.

تنها تجارت ها نیستند که نیازی به ترجمه آنلاین اسناد دارند. در سطح شخصی، افراد نیز این نوع خدمات را به کار می گیرند. با توجه به  مهاجرت افراد زیادی به کشورهای مختلف در جستجوی زندگی بهتر، آنها خود را در محیطی که ناآشنا، از جمله زبان آن، است، می یابند. در نتیجه، آنها ممکن است نیاز به اسناد و مدارک قانونی ترجمه شده، مانند گواهی های تولد، جواز ازدواج، گذرنامه ها، قراردادها، و قراردادهای اجاره یا رهن داشته باشند.

مترجم 

تقاضا در زمینه ترجمه بیشتر از قبل است. مترجمان زیادی بعنوان مترجم های آزاد کار می کنند و دیگر توسط سازمان های بین المللی و همچنین نمایندگی های دولتی کار می کنند. سازمان های غیردولتی و مذهبی نیز مترجمانی را استخدام یا قرارداد خدماتی مترجمان را برای ترجمه اسناد وضع می کنند. افرادی که بعنوان مترجم کار می کنند بسیار خردمندند. کار آنها پاداشی و رضایت بخش است.

شما می توانید فروم ها و بوردهایی را در اینترنت، جایی که شما می توانید تبلیغات کاری را پیدا کنید، بیابید. شما (مترجم )قادر خواهید بود که از تجربه و حمایت دیگر مترجمان بهره ببرید. مکان های دیگر برای پیدا کردن مشاغل ترجمه اسناد روزنامه ها و وب سایت های کاریابی آنلاین هستند. روزنامه محلی شما می تواند منبع خوبی از فرصت های شغلی باشد.

اگر می خواهید که به صورت مستقل کار کنید، ممکن است بخواهید که با بازاریابی خدمات خود با تجارت های محلی شروع کنید. شرکت های بیمه، بیمارستان ها، مطب پزشکان، و شرکت های املاک بخش هایی در جامعه شما هستند که ممکن است از مهارت های ترجمه تخصصی  شما بهره ببرند. یکی از مزایای انجام ترجمه اسناد این است که شما می تواند در خانه کار کنید. شما می توانید اسناد منبع را از طریق ایمیل، فاکس، پست یا پیک دریافت کنید.

برای موفقیت در این زمینه، شما نیاز به سازمان خوب و مهارت های مدیریت زمانی خواهید بود. توانایی مواجه شدن با مهلت نهایی و اولویت بندی نیز بسیار مهم است. فرصت ها در صورتی که ترجمه سند آن چیزی باشد که شما می خواهید، بینهایت است. 

چطور ترجمه خود را آنلاین سفارش دهیم؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم  itrans.ir  

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

ترجمه و تاریخ آن در ایران

در

 

تاریخ ترجمه  در ایران، از قدیمی ترین زمان خود تا امروز، شاهد جنبش های مختلف بوده است. جنبش های عصر ساسانی، سامانی، قاجاریان و جنبش های پس از انقلاب اسلامی، نمونه هایی از این تحولات هستند. بررسی این دوره ها و همچنین این که جنبش ترجمه  چرا و چگونه، با چه انگیزه و هدف هایی راه افتاد، در کتاب تاریخ ترجمه در ایران آورده شده است.

عبدالحسین آذرنگ در ابتدای کتاب، آن را به «مترجمان، پیوندگران فرهنگ ها و تمدن ها» تقدیم کرده است.

«تاریخ ترجمه در ایران» ۳ بخش اصلی دارد که عبارت اند از: بخش یکم: ترجمه در ایران باستان، بخش دوم: ترجمه در ایران پس از اسلام (از سده های نخستین تا پایان عصر زندیه) و بخش سوم: ترجمه در عصر قاجار.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

آثاری که در این سده ها به فارسی ترجمه شده است، نه تنها زیاد نیست که بسیار اندک است. جز ابوریحان بیرونی که با چند زبان آشنا بود و از سانسکریت به عربی و فارسی ترجمه می کرد، دیگر مترجمان فقط از یک زبان به زبانی دیگر، برای مثال از عربی به فارسی یا از طبری به فارسی ترجمه کرده اند. در میان مترجمان این دو سده از ابوریحان بیرونی به عنوان دانشمند پژوهشگری می توان یاد کرد که به قصد پژوهش، آشنایی با فرهنگ و تمدنی دیگر و نیز به تعبیر امروزی انتقال فرهنگی دست به ترجمه می زده است. او در مقام مترجم و با همین نمونه های اندک ترجمه که از او باقی است، در شمار مترجمان عالم، مسلط به موضوع، آشنا به زبان های مبدا و مقصد، و کاملا هدفمند در ترجمه هم قرار می گیرد. 

شمار مترجمانی با توانایی های ابوریحان بیرونی در میان مترجمان ایرانی از سده های نخستین اسلامی تا عصر ما بسیار اندک است.

ترجمه  متون و ایجاد پل ارتباطی مناسب بین دو بستر مفهومی در دو قالب متفاوت، نه تنها یک علم بلکه یک هنرمی باشد. غالباً ترجمه‌ای مورد استقبال واقع می شود که توانایی کاربرد مفاهیم مناسب و در خور را در زبان دوم یا مقصد  داشته باشد. گرایش مترجم به انتخاب متون خاص یا عوامل دخیل در انتخاب نوع متن توسط مترجم در هر دوره ای مسئله ای می باشد که محققان می توانند به شناخت و بررسی آن پرداخته و  شرایط مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی یا سیاسی در انتخاب نوع متون برای ترجمه از سوی مترجمان دخیل است.
نگاهی کوتاه به تاریخچه ترجمه در ایران

معادل مترجم در یونان باستان واژه هرمینوس می باشد و مستقیماً مرتبط با نام رب‌النوع هرمس می باشد. فعل هرمینو (Hermeneuo) به معنای تفسیر، ترجمه، توضیح، شرح، بیان و توصیف زبان‌های خارجی و نوشتن در موردآنها می باشد . معانی دیگر لغت یونانی هرمینوس (میانجی، رابط، کارگزار) حاکی از وجود مترجمان در دورة ماقبل تاریخ، یعنی زمان قبل از ابداع نوشتن، است.

خواندن، به عبارتی نوعی ترجمه و تلاشی برای یافتن معنای متنی می باشد که بوسیله شخصی دیگر نگارش شده است. هنگام گوش دادن به نمایش‌نامه‌های شکسپیر، شخص از خودسوال می کند که واژگان در طول قرن‌ها دستخوش چه تغییراتی شده‌اند و چه تفاوتی میان طنین این واژگان برای خود نمایش‌نامه‌نویس و نیز برای بازیگران و مخاطبان معاصر وجود داشته است.

از جمله معانی کلمه ترجمه، تفسیر، تعبیر و گزارش کردن است و می‌توان گفت ترجمه در سراسر تاریخ جهان، پیوسته عامل نقل و انتقال فرهنگ میان اقوام و ملت­های گوناگون بوده است. سابقه ترجمه در ایران به روزگار هخامنشیان می‌رسد (559-321 ق.م.) که کتیبه‌ها را به زبان‌های دیگری که در امپراتوریشان رایج بود، می‌نوشتند. اما در ایران سه دوره به داشتن نهضت ترجمه شهرت دارد: نخستین نهضت در روزگار ساسانیان به ویژه در دوره پادشاهی خسرو انوشیروان(531 -571 م) با تأسیس جندی‌شاپور، به وجود آمد که علوم یونانی، رومی و هندی و ... به زبان پهلوی ترجمه شدند.

این ترجمه‌ها کتب تاریخی را شامل نمی‌شده است. دومین نهضت ترجمه در اواخر سده دوم هجری قمری، با تأسیس بیت الحکمه (دار الترجمه) که مرکز تجمع ادیبان و دانشمندان و مترجمان بود، به نهایت شکوفایی خود رسید و آثار بسیاری در طب و کیمیا و سایر علوم یونانی به عربی برگردانده شد.بایستی اذعان کرد که در این دوره به تأسی از حکمت و فلسفه یونانی بیشتر آثاری که شامل علوم کاربردی نظیر طب، نجوم، هیأت، طبیعیات، ریاضیات، الهیات و منطق و فلسفه بودند، برای ترجمه انتخاب می‌شدند و برای تاریخ ارزش چندانی قائل نبودند. تا این‌که به دنبال گسترش روابط ایران با کشورهای اروپایی از دوره صفویه به بعد، نیاز به ترجمه بار دیگر ضرورت پیدا کرد.

اما در اواسط دوره قاجار بود که سومین نهضت ترجمه در ایران به دنبال شکست‌های ایران از روسیه، با ورود هیأت‌های نظامی و علمی خارجی به خصوص فرانسوی به ایران آغاز شد تا آنجا که عباس میرزا چاپخانه‌ای در تبریز ساخت و با تأسیس دارالفنون در دوره ناصرالدین شاه، نهضت ترجمه به بالاترین درجه رشد و تکامل خود تا آن زمان رسید. نخستین کتاب‌های ترجمه‌ شده از زبان­های اروپایی به فارسی شامل کتب مربوط به علوم نظامی و سپس نوشته‌های تاریخی نظیر کتاب‌های پطر کبیر، شارل دوازدهم، انحطاط و سقوط امپراطوری روم و ... بودند که برای استفاده از دانشجویان دارالفنون ترجمه شده بودند.

ضرورت شناخت جهان نو و درک پدیده‌های آن مسئله‌ای بود که از همان ابتدا ذهن اندیشمندان قاجاری را به چالش کشید. اگرچه ضرورت شناخت و ترجمه آثار متفکرین اروپایی به ویژه به دوره فتحعلی‌شاه باز می‌گردد، اما این نیاز به مرور شدیدتر احساس شد، به طوری که ما در دوره ناصرالدین‌شاه با یک نهضت ترجمه مواجه می‌شویم که عطش سیری‌ناپذیری در شناسایی عصر نو داشت. این ترجمه اگرچه در پاره‌ای موارد غیرانتقادی بود، اما تأثیر عمیق و به‌ سزایی برای درک و پذیرش جهان نو در میان متفکرین این دوره برجای نهاد.

گسست جامعه قاجار از اندیشه سنتی و بروز گرایش‌های نوخواهان در آن دوره پیامد یک خودآگهی انتقادی بود که به دنبال بروز بحران‌های متعدد اجتماعی ـ سیاسی رخ نمود. رشد روز افزون ترجمه  آثار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در روزگار قاجاران، سبب گسترش آگاهی‌های اجتماعی شد.

در این میان چهار عامل روابط سیاسی، علاقه نخبگان فرهنگی ـ‌ سیاسی، نظام آموزشی و ایدئولوژی غالب در انتخاب زبان مورد ترجمه‌‌ تاثیر داشت. این چهار عامل که باعث بیش‌تر شدن فرآورده‌های ترجمه ادبی در بعضی دوره‌ها شدند. اولین عامل که استفاده از زبان را برجسته می‌کند روابط سیاسی است.

علاقه نخبگان فرهنگی و سیاسی جامعه به یکی از زبان‌های خارجی نیز باعث زیاد شدن ترجمه از آن زبان می‌شود. نظام آموزشی نیز عامل مهمی در این جریان بود. از اواخر دوران قاجار که مدرسه شکل گرفت و بیش‌تر تحصیل‌کرده‌ها زبان فرانسه را در دبیرستان می‌خواندند بیش‌تر ترجمه‌ها از زبان‌ فرانسه انجام شدند.

چهارمین عامل ، رواج ایدئولوژی‌ بود که در ترجمه از زبان آن ایدئولوژی تاثیر داشت. البته بیش‌تر افرادی که ترجمه می‌کردند یا درباری و یا از وابستگان درباریان بودند. از آثاری که در آن دوره ترجمه شده‌اند می‌توان به "خاطرات یک خر" از نویسنده فرانسوی،‌ "طبیب اجباری از مولیر“، "سه تفنگدار" از الکساندر دوما و "بینوایان" که با عنوان "تیره بختان" و با ترجمه میرزا یوسف اعتصام الملک منتشر شد، اشاره کرد.

شکل‌گیری افکار مارکیستی در دهه 20 سبب شد در این دهه آثار نویسندگان کلاسیک روسی مانند تولستوی و داستایوسکی ترجمه شد. حوالی دهه 50 رئالیسم سوسیالیستی شکل گرفت. در این دهه سروش استپانیان آثار چخوف ‌را ترجمه کرد و مترجمانی از جمله سروش حبیبی و ضیاءالله فروشانی خیلی از آثار روسیه را به فارسی ترجمه کردند. آثار آلمانی هم به دلیل چهار عامل مورد ذکر با گرایش‌های مختلف و به همت مترجمانی مثل مهدی سمسار، تورج رهنما، علی‌اصغر حداد، خسرو ناقد، جاهد جهانشاهی و علی عبداللهی ترجمه شدند. اما مجموع آثاری که از زبان آلمانی ترجمه شد حدود 70 اثر است.

 فعالیت آمریکایی‌ها در این دوران، سبب شد موسسه چاپ و نشر ترجمه و موسسه انتشاراتی فرانکلین‌ تأسیس شود.  تأسیس این مؤسسه از جمله اقداماتی است که آمریکایی‌ها در زمینه ترجمه آثارشان در ایران انجام دادند و این مساله باعث رواج ترجمه آثار آمریکایی در ایران شد. مراوداتی که با آمریکا بود و گسترش فرهنگ آمریکایی در سطح دنیا باعث‌ گرایش گروهی از افراد به سمت ترجمه ادبیات انگلیسی شد. در آن زمان مترجمانی هم‌چون مسعود فرزاد و مجتبی مینوی آثاری را از نویسندگان کلاسیک آمریکا ترجمه کردند.

در دهه 30 افرادی به سمت ادبیات آمریکا رفتند که ما شاهد ترجمه‌های پرویز داریوش، ابراهیم‌ گلستان، سیمین دانشور، نجف دریابندری، ابراهیم یونسی و دکتر صالح حسینی در این زمینه هستیم. از دهه 40 زبان ‌انگلیسی جایگزین زبان فرانسه در دبیرستان‌ها شد. اما مترجمان ایرانی از زبان‌های ایتالیایی، اسپانیولی، ژاپنی و... هم آثاری را ترجمه کردند که البته در بین تمام این زبان‌ها ترجمه از زبان عربی رواج داشته و ترجمه‌ می‌شد.                              

نظرات

در ادامه بخوانید...

گوگل ترنسلیت

در

 

گوگل ترنسلیت یا ترجمه  ماشینی از اهداف اولیه مورد نظر در علوم رایانه و بخصوص در حوزه هوش ماشینی می باشد و حدودا به نیم قرن پیش از این برمی‌گردد. اولین  ترجمه ‌ای که کاملا بوسیله کامپیوتر انجام شد، ترجمه یک متن  از زبان انگلیسی به زبان روسی بود . هر چند از آن زمان تا کنون فناوری ترجمه گوگل  ترنسلیت یا ماشینی رشد زیادی کرده است اما هنوز هم نقص‌های فراوانی دارد. اصولاً چون کامپیوترها مانند انسان هوشمند نیستند، ترجمه گوکل یا همان ترجمه ماشینی  که انجام می دهند ، واژه به واژه ترجمه می شود و در خیلی از موارد مفهوم را نمی رساند .گوگل  ترنسلیت بیشتر برای ترجمه کلمات و متون بسیار ساده تا حدودی رضایت‌بخش است اما در ترجمه  مقالات علمی و تخصصی  ضعیف عمل می کند و با ویرایش کردن هم  نتیجه ی مطلوب و دلخواه ارائه نمی دهد در این صورت بهتر است  از ترجمه غیر ماشینی که توسط مترجم های حرفه ای صورت می گیرد استفاده کنید.(سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

سایت ترجمه

در
ترجمه تخصصی ای ترنس

 

ای ترنس بزرگترین شبکه مترجمان ایرانی است که ارتباط کاری بین مشتری و بیش از 15.000 مترجم را برقرار کرده است.

 

ترجمه تخصصی ای ترنس

چطور ترجمه خود را آنلاین سفارش دهیم؟!

ترجمه تخصصی ای ترنس خدمات ترجمه را در 32 رشته دانشگاهی ارائه می دهد.ترجمه انگلیسی، ترجمه فارسی، عربی، آلمانی، فرانسه و ....

ترجمه تخصصی ای ترنس

 

مترجم های ای ترنس در آزمون ورودی شرکت می کنند و متناسب با توانایی خود در پلن های مختلف مشغول به کار می شوند. روند امتیاز دهی مشتریان و تیم کنترل کیفی ضمانت کیفیت ترجمه ها است.

 

ترجمه تخصصی ای ترنس

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ترجمه به سایت ترجمه تخصصی با نشانی زیر مراجعه فرمایید.

 

www.itrans.ir 

 

 

ترجمه تخصصی ای ترنس

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

پنج منفعت آغاز یک کسب‌ و کار کوچک جانبی

در

کارآفرینی: یک کلمه که من همزمان می‌پرستم و نفرت دارم. به عنوان یک نفر با آرزوهایی که یک روز یک شرکت موفق را شروع می‌کنم، ایدۀ رشد دادن یک کسب‌ و کار تازه به یک شرکت قدرتمند هیجان‌انگیز است. دیگران از سناریوی رؤیایی من در حمایت از یک شغل باثبات که غذا را روی میز بگذارد اجتناب می‌کنند. هیچ مسیری بر دیگری برتری ندارد. کلاً بستگی به این دارد که هر فرد در زندگی چه می‌خواهد.

1. مزایای مالیاتی

شما می‌توانید بسیاری از خریدها را به عنوان مخارج کسب‌ و کار بنویسید، شامل فضای دفتری خانه، تأمین دفتر، مبلمان ، حتی سفرهای طولانی تجاری. اباید برای به دست آوردن شرکت مسئولیت محدودتان اقدام کنید.

2. جریان درآمد جانبی

کسب‌ و کار "غیرکارفرمایی" (یک نفره) درآمدی بیش از یک میلیون ها  ریال در یک سال دارد. 

3. کنترل بیشتر

میلیونر متوسط جریان های درآمدی  متنوع دارند. در صورت از دست دادن یک جریان درآمدی به سراغ بعدی می رود.یک کسب‌ و کار جانبی به شما یک منبع اضافی از درآمد می‌دهد که فقط پول بیشتر در جیبتان نمی‌گذارد، بلکه کنترلی بیشتر  زندگی را به شما می‌دهد. جریان درآمدی دوم یعنی شغل شما دیگر مالک شما نیست. شما می‌توانید تصمیم بگیرید که از شغلتان خارج شوید و شرکت خودرا گسترش دهید. شما  ناراحت نمی‌شوید وقتی که رییس به شما ارتقا نمی‌دهد. شما نمی‌نالید وقتی همکار ی تنبل نسبت به شما ارتقا می‌یابد. چرا؟ چون شغل شما همه چیز شما نیست. در خانه، شما یک کسب‌ و کار پرورش می‌دهید که برای شما صدها، هزاران  و حتی میلیون ها تومان در یک ماه درآمدزا است. 

4. تجربه برای افزودن به رزومه کاری

اگر کسب‌ و کار جانبی شما موفق باشد، شما می‌توانید تجربه راه‌اندازی آن را به رزومه خود بیفزایید. که به سادگی شما را از سایر داوطلبان که فقط تجربۀ مدیریتی استاندارد دارند را جدا می‌کند. شخصاً، ترجیح می‌دهم که یک دبیرستانی ترک تحصیل کرده با تجربۀ و موفقیت تجاری واقعی را استخدام کنم نسبت به یک MBA دانشگاهی .

5. افزایش خوشحالی

وقتی نوبت به خوشحالی می‌رسد، 77% از صاحبان کسب‌ و کار خوشحال‌تر از کارگر متوسط هستند، در حالی که 52% از کارگران نسبت به شغلشان خوشحال نیستند. شما می‌توانید از 48% باشید که عاشق کارشان هستند، پس از منافع بودن یک کارمند و یک صاحب کسب‌ و کار لذت ببرید. اگر از شغلتان متنفرید، کسب‌ و کار جانبی یک فرصت برای فرار از یکنواختی روزانه و حتی جایگزین کردن آن است. شانس را بگیرید چیزی برای از دست دادن ندارید.
شما نیاز ندارید که یک استارتاپ خیلی پیچیدۀ فن آورانه را راه بیندازید که یک کارآفرین شود. راه اندازی یک شرکت در کنار شغل تمام وقت حیاتی نیست، اما مزیت است. من منافع را فهرست کردم. حالا، شما نیاز دارید که گام‌های بعدی را بردارید. پس وبلاگ را راه بیندازید، فروشگاه تجارت الکترونیکی را باز کنید، یک کسب‌ و کار آزاد با مهارت‌های خود ایجاد کنید ، فقط کسب و کار جانبی خود را آغاز کنید و از آزادی که  برای شما می‌آورد لذت ببرید.

نظرات

۱۳۹۵/۸/۱The answer of an extrep. Good to hear from you.

در ادامه بخوانید...

10 واژه که شما هرگز نباید برای توصیف خود در رزومه استفاده کنید

در

هنگامی که شما در جستجوی کاری جدید هستید،برای استخدام شدن، نوشتن نامه ای جذاب و داشتن رزومه سفارشی یا CV برای هر کسب و کار که می خواهید بروید باید به اندازه ی کافی سخت باشد. پر حرف بودن همیشه بهترین ایده نیست، به خصوص با توجه به اینکه برخی از کارفرمایان تا آنجا پیش می روند که با پیاده سازی سیستم های که به طور خودکار هر درخواستی که حاوی برخی کلمات بی معنی است که آنها می دانند که  به مراتب بیش از حد استفاده می شود فیلتر می کنند. با این حال، شما می خواهید حرفه ای و جالب به نظر برسید به گونه ای که شما را از مجموعه ی رقبا جدا کند. قبل از اینکه پیش بروید و رزومه کاری خود را به یک فرم ایمیل و یا درخواست استخدام ضمیمه کنید، نگاهی به کلمات زیر که مبهم و بیش از حد استفاده شده در رزومه های استخدام هستند بیندازید تا ببینید از کدام شان استفاده می کنید.

 

رزومه

1. نتیجه محور
ادعا "نتایج محور" بودن بی معنی است مگر اینکه شما مدرکی برای اثبات توانایی خود که تجربه گذشته دریافت شده است، داشته باشید. به جای استفاده از این کلمه، نمونه هایی واقعی از شرایط گذشته که در آن شما قادر به گرفتن نتایج بوده اید، بیاورید. با جزئیات قابل اندازه گیری مانند درصد و یا آمارهای دیگر که به تایید دقیقا همان چیزی که شما قادر به انجام آن هستید، کمک کند.

2. دوست داشتنی
افراد دیگر می توانند شما را به عنوان دوست داشتنی توصیف کنند، اما استفاده از آن برای توصیف خود کمی عجیب و غریب است. حتی سخت گیر ترین مردمی که با آنها کار می کنید می توانند خود را دوست داشتنی خطاب کنند، بنابراین واقعا هیچ چیزی در مورد شما زمانی که در حال تلاش برای خودتان برای معرفی خود به کارفرما هستید، نمی گوید. اگر این برای شما مهم است بگویید که شما یک بازیکن تیم بزرگ هستید و همکاران شما را دوست دارند، پس توضیح دهید که چگونه شما یک پروژه تیمی را رهبری می کنید، ابتکار برای برنامه ریزی یک مهمانی شرکتی در تعطیلات تعطیلات دارید، اعتماد همکاران خود را به دست میآورید، و یا برخی دیگر از مثال ها که دوست داشتنی بودن شما را نشان میدهد.(سیارک)

3. جزئیات گرا
البته کارفرمایان می خواهند افراد جزئیات گرا برای آنها کار کنند. بسیاری از آنها آن را در شرح شغل خود اظهار می کنند، که تمام دلیل بیشتر برای متقاضیان که در رزومه خود بیاورند را کنار می گذارد. لازم است برای نشان دادن اینکه دقیقا چگونه و چرا شما را در جزئیات تمرکز دارید وارد جزییات شوید، همراه با آن که چگونه به حرکت رو به جلوی شما کمک می کند. یک داستان منحصر به فرد در مورد خود که چگونه واقعا موفقیت با ریز شدن در جزئیات یک پروژه خاص یا مشکل موفق بودید، بگویید.

4. پویا
"پویا" یکی از آن کلمات فانتزی است که فکر می کنید شما را هوشمند نشان می دهد. اما در واقعیت، بیهوده است. اگر در حال تلاش برای گفتن این هستید که می توانید به خوبی با تغییر وهم پیشرفت وفق پیدا کنید، پس بهترین راه برای این هدف توضیح دادن این است که چگونه شما با استفاده از تجربه های قبلی آن را انجام داده اید.

5. سخت کوشی
حتی اگر واقعا سخت کوش باشید، تنها بیان آن، کارفرمای شما را متقاعد نخواهد کرد. از خود بپرسید: که منش کاری شما چقدر با یک کارمند معمولی متفاوت است. چگونه وقتی با مشکلی غیر قابل پیش بینی رو به رو می شوید کار خود را پیش می برید؟ چگونه از روش کاری خود برای انجام مسایل بالا و کارهایی که در شغل قبلی از شما انتظار می رفت دست کشیدید؟
در رزومه ی خود بر پاسخ گویی به این سوالات تمرکز کنید.

6. متخصص
این روزها هر کسی می تواند یک متخصص باشد. شما می توانید در رزومه ، خود را یک متخصص بنامید اما کسی که آن را می خواند تا زمانی که آن را با شواهد محسوس ثابت نکنید، شما را باور نخواهد کرد. برای اثبات تخصص خود، حتما تعداد سال هایی که در این کار تجربه داشته اید، استراتژی هایی که به کار بسته اید، یا هر نتیجه ی تاثیر گذار یا جایزه ای که کسب کرده اید و به آن ها افتخار می کنید، را ذکر کنید.(سیارک)

7. خود برانگیخته
کارفرمایان علاقه ای به استخدام افرادی که باید همیشه آن ها را هدایت کرد و راه انجام همه چیز را به آن ها نشان داد، ندارند. بنابراین این که خود را برانگیخته بخوانید راه خوبی برای اثبات آن در رزومه به نظر می آید. در حقیقت، این حرف توخالی دیگری است که تعداد زیادی از مردم آن را در رزومه ی خود به جای مثال های حقیقی مطرح می کنند. اگر تجربه ی رهبری داشته اید یا اگر تماما مسئول یک پروژه یا فعالیت بوده اید، ذکر کنید که چگونه بدون نیاز به دیگران یا بدون پیروی از روش دیگران توانستید که آن را مدیریت کنید.

8. موفق
کلمه ی "موفق " یکی از کلمات متداول معدودی است که هنوز می توانید آن را در رزومه ی خود بگنجانید. البته با این شرط که در ادامه توضیح دهید که دقیقا چرا خود را موفق می نامید. شما می توانید آن را با شرح توانایی ها و تجارب خود انجام دهید.

9. مسئول
مسئولیت یکی از بخش های مهم هر شغل است بنابراین باید بیان کنید که آن را دارا هستید. در عوض مسئولیت پذیر نامیدن خود، و اکتفا کردن در این حد، شما باید بر افزودن چند نکته در باره ی اینکه چگونه مدیریت این امر را تجربه کرد اید و چگونه تصمیمات مهمی گرفته اید که بر موقعیت یا مشکل خاصی تاثیر گذاشته است تمرکز کنید.

10. ابتکار
هیچ چیز کارایی کلمه ی "ابتکار " را در رزومه ی شما در متمایز کردن شما از دیگر متقاضی ها ندارد. این یکی از کلمات نامفهومی است که بارها و بارها در دو قرن اخیر و یا حتی بیش تر استفاده شده است، با سپاس از اینکه اکنون چقدر به تکنولوژی وابسته ایم. اگر واقعا مایلید که نشان دهید چقدر می توانید مبتکر باشید، سعی کنید درباره ی بازخور مثبت مردم درباره ی ایده یا دست آورد اخیر در کار سابق خود، بگویید.(سیارک)

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۶Looks like you are making happy memories. We have our 3 and 5 year old grdlnchiadren here now doing the same. Love the card you made and how you did the brayering!

در ادامه بخوانید...