علائم آلرژی پوستی

در

(سیارک):علائم (نشانه های) فردی با فرد دیگر متفاوت است. رایج ترین نشانه پوست خشک و خارشی و جوش های روی پوست، داخل آرنج، پشت زانوها و روی دست ها و پاهاست. خارش مهم ترین نشانه آلرژی پوستی است. خاراندن و مالش در پاسخ به خاریدن، پوست را تحریک می کند، التهاب را افزایش می دهد و در واقع خارش را افزایش می دهد. خارش یک مشکل خاص در طول خواب است که کنترل آگاهانه خاراندن وجود ندارد.


ظاهر پوستی که تحت تاثیر آلرژی پوستی است، بستگی به مقدار خاراندن و حضور عفونت های پوستی ثانویه دارد. پوست ممکن است قرمز و پوسته پوسته یا ضخیم و زمخت شود، حاوی تکه های برآمده کوچک باشد یا مایع ترشح کند و زمخت و عفونی شود. کادر بالا شامل لیست ویژگی های رایج پوست در این بیماری است. این ویژگی ها می توانند در افرادی که آلرژی پوست ندارند یا افرادی که انواع دیگر بیماری های پوستی دارند نیز یافت شود.
آلرژی پوستی ممکن است بر پوست دور چشم ها، پلک ها و ابروها و مژه ها نیز تاثیر بگذارد. خارش و مالش ناحیه چشمی می تواند باعث قرمز شدن و متورم شدن چشم شود. در برخی افراد مبتلا به آلرژی پوستی، چین اضافی ای در پوست دور چشم هایشان گسترش می یابد. از دست دادن تکه تکه ابروها و مژه ها ممکن است ناشی از خاراندن یا مالش نیز باشد. (سیارک)
محققان به اختلافات بین پوست افراد مبتلا به آلرژی پوستی اشاره کردند که ممکن است به علائم این بیماری کمک کند. لایه بیرونی پوست، که اپیدرم نامیده می شود، به دو بخش تقسیم می شود : بخش داخلی حاوی سلول های زنده و مرطوب و یک بخش خارجی که بعنوان لایه سخت یا لایه بیرونی حاوی سلول های خشک، صاف و مرده. تحت شرایط طبیعی، لایه بیرونی به عنوان یک مانع عمل کرده، بقیه پوست را جدا از خشک شدن نگه داشته و از لایه های دیگر پوست در برابر خطر ایجاد شده با محرک ها و عفونت ها محافظت می کند. وقتی این مانع آسیب ببیند، محرک ها شدت بیشتری بر روی پوست اعمال می کنند.
پوست شخصی که مبتلا به آلرژی پوستی است رطوبت را از لایه اپیدرمال، با اجازه به پوست به خیلی خشک شدن و کاهش توانایی های محافظتی آن، از دست می دهد. بنابراین، هنگامی که پوست ناهنجار با سیستم ایمنی ترکیب می شود، پوست شخص بیشتر با باکتری ها یا ویروس ها آلوده می شود. (سیارک

- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟

- علل آلرژی پوستی

- مراحل آلرژی پوستی

- تشخیص آلرژی پوستی

- عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شوند.

- آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

- درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

- انواع اگزما - درماتیت

- گرده های آلرژی زا

- چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

در

 بزرگترین مشکل من داشتن پوست خشک است و من مطمئن هستم که بسیاری از افراد نیزبا این مشکل مواجه هستند . به خصوص در زمستان ، پوست خشک یک مشکل عمده است. پوست خشک نیاز به  مقدار زیادی از رطوبت نه تنها در خارج بلکه از داخل با مصرف مواد غذایی دارد .در اینجابه برخی از مواد غذایی مناسب برای پوست خشک اشاره شده است.

 


اسفناج

اسفناج سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. اسفناج دارای آنتی اکسیدان است  فیتوکمیکال و فولات موجود در اسفناج باعث آبرسانی و سالم نگه داشتن پوست است. شما می توانیدآن را بصورت بخار پز و یا در سالاد با روغن زیتون استفاده نمایید.

 

بادام

بادام حاوی ویتامین E که در تغذیه پوست بسیار موثر است و باعث درخشش پوست می شود.

 

آووکادو

بیوتین و ویتامین E موجود درآووکادو کمک می کند تا رطوبت دوباره به پوست برگردد. 

 

 امگا 3

بذر کتان، ماهی قزل آلا و گردو حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است.

 

ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا یکی دیگر از مواد غذایی مهم برای پوست های خشک است. خطوط ریزکه در پوست های خشک بسیار شایع تر است را کاهش می دهدو همچنین باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شود. همچنین ماهی  هایی مانند شاه ماهی، خال مخالی و ساردین از پوستدر مقابل آسیب  های ناشی نور خورشید محافظت می کند. شما  ماهی بصورتکبابی یا پخته استفاده کنید.

 

تخم کتان

این دانه ها سرشار از امگا 3 می باشند . دانه کتان نرمی و صافی پوست را حفظ می کند.

 

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین هستند و همچنین شامل بیوتین و ویتامین  های ضروری که در با پوست خشک مبارزه می کنند. همچنین برای آبرسانی به پوست به صورت موضعی استفاده می شود.

برخی از مواد غذایی مهم دیگر برای پوست های خشک به در رژیم غذایی
محصولات لبنی 
غلات سبوس دار  
چای سبز غنی از ویتامین و آنتی اکسیدانباعثدرخشش  و سلامت پوست شما  می شود. 


نکات مهم برای افراد با پوست خشک

• یکی از مهم ترین نکات برای افراد با پوست خشک ااستفاده از  میوه ها و سبزیجات خام برای افزایش سطح ویتامین و مواد معدنی در بدن  برای افزایش تولید کلاژن که باعثانعطاف پذیر ی و استحکام پوست می شود.

• با نوشیدن مقدار زیادی از آب به تخلیه سموم و حفظ درخشندگی پوست کمک کنید.

• مرطوب کننده مناسب پوست استفاده نمایید. 

پست های مرتبط

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شود

در

(سیارک) :عوامل یا شرایط زیادی می تواند علائم آلرژی پوستی را که بیشتر در حال حاضر باعث فعال شدن بیش از حد سیستم ایمنی بدن، تشدید چرخه خارش و افزایش آسیب به پوست می شود، را بدتر کند. این عوامل می تواند به دو بخش اصلی تقسیم شود : محرک ها و آلرژن ها. عوامل عاطفی و برخی عفونت ها و بیماری ها نیز می توانند بر آلرژی پوستی تاثیر بگذارند.


محرک ها موادی هستند که مستقیما بر پوست تاثیر می گذارند و زمانی که در غلظت بالا تماسی طولانی وجود دارد، باعث می شود که پوست قرمز و خارشی شود یا بسوزد. خیس و خشک کردن مکرر پوست ممکن است بر عملکرد مانعی پوست تاثیر بگذارد. همچنین، الیاف پشمی یا مصنوعی و لباس های چسبنده زمخت یا نازک می تواند پوست را مالش داده، باعث التهاب شده و مسبب شروع چرخه خارش شود. صابون ها و مواد شوینده ممکن است تاثیر خشک کنندگی داشته باشند و باعث بدترشدن خارش شوند و برخی عطرها و لوازم آرایشی ممکن است پوست را تحریک کنند. قرار گرفتن در معرض برخی مواد، مانند حلال ها، گردوغبار، یا شن و ماسه نیز ممکن است شرایط را بدتر کند. دود سیگار ممکن است پلک ها را تحریک کند.(سیارک)
آلرژن ها موادی در غذاها، گیاهان، حیوانات یا هوا هستند که پوست را ملتهب می کنند زیرا سیستم ایمنی بدن در برابر این مواد واکنش زیادی نشان می دهد. التهاب حتی زمانی که شخص در برابر مقادیر اندک این مواد برای مدت محدودی قرار می گیرد نیز اتفاق می افتد. اگرچه مشخص شده است که آلرژن در هوا، مانند گرد و غبار ریز،گرده ها، کپک ها و شوره مو یا پوست حیوانات ممکن است علائم آلرژی پوستی را در برخی افراد بدتر کند، دانشمندان مطمئن نیستند که آیا تنفس این آلرژن ها یا نفوذ واقعی آن ها به پوست باعث این مشکلات می شود. وقتی که افراد مبتلا به آلرژی پوستی در تماس با یک محرک یا آلرژی که به آن حساس هستند قرار می گیرد، سلول های تولید کننده التهاب فعال می شوند. این سلول ها مواد شیمیایی ای را رها می کنند که باعث خارش و قرمزی می شود. همانطور که فرد با خاراندن و مالش پوست پاسخ می دهد، آسیب بیشتری رخ می دهد.
محرک های رایج
- الیاف پشمی یا مصنوعی
- صابون ها و مواد شوینده
- برخی عطرها و لوازم آرایشی
- موادی مانند کلورین، روغن های معدنی یا حلال ها
- گرد و غبار یا شن و ماسه
- دود سیگار
کودکان مبتلا به آلرژی پوستی گرایش به داشتن شیوع بالای آلرژی غذایی تا موادی که در مکان های عمومی موجود است دارند. یک واکنش آلرژیک به غذا ممکن است باعث التهاب پوستی (به طور کلی یک جوش قرمز خارش دار)، علائم گوارشی (درد شکم، استفراغ، اسهال) و/یا علائم دستگاه تنفس فوقانی (گرفتگی، عطسه و خس خس سینه) شود. رایج ترین آلرژی زا (ایجاد کننده آلرژی) غذایی تخم مرغ ها، شیر، بادام زمینی، گندم، سویا، آجیل های درختی، صدف و ماهی می باشد.(سیارک
علاوه بر محرک ها و آلرژن ها، عوامل عاطفی، عفونت های پوستی و درجه حرارت و آب و هوا نقشی در آلرژی پوستی بازی می کنند. اگرچه این بیماری به خودی خود توسط عوامل عاطفی ایجاد نمی شود، می تواند با استرس، خشم و ناامیدی، بدتر شود. مسائل شخصی یا تغییرات اصلی زندگی مانند طلاق، تغییر شغل، یا مرگ عزیزان، نیز می تواند این بیماری را بدتر کند.
حمام کردن بدون مرطوب کننده مناسب بعد از حمام یک عامل رایجی است که باعث عود آلرژی پوستی می شود. رطوبت پایین زمستان یا آب و هوای خشک در طول سال برخی مناطق جغرافیایی همانند خانه بیش از حد گرم و حمام و دوش داغ یا طولانی، می تواند باعث بدتر شدن بیماری شود. عرق کردن و خنک شدن متناوب می تواند باعث عود بیماری در برخی افراد شود. عفونت باکتریایی نیز می تواند باعث آن شود یا شدت آلرژی پوستی را افزایش دهد. اگر بیماری تجربه عود ناگهانی بیماری را دارد، پزشک ممکن است عفونت را بررسی کند.
درمان آلرژی پوستی
درمان وقتی موثرتر است که همکاری ای که شامل بیماری، اعضای خانواده و پزشک است، گسترش یابد. پزشک یک برنامه درمانی را بر پایه ی سن بیمار، علائم و سلامت عمومی مطرح خواهد کرد. بیمار یا اعضای خانواده فراهم کننده ی درمان نقش بزرگی در موفقیت درمان با دنبال کردن به دقت دستور العمل های پزشک و توجه کردن به آنچه که مفید یا غیر مفید است، ایفا می کند. بیشتر بیمارها بهبود مراقبت از پوست خود و تغییرات سبک زندگیشان را گزارش خواهند داد.
دو هدف اصلی در درمان آلرژی پوستی در درمان پوست و جلوگیری از عود آن وجود دارد. برای بیماری و اعضای خانواده، توجه داشتن به هرگونه تغییر در وضعیت پوست در پاسخ به درمان و پافشاری در شناسایی درمانی که ظاهرا بهتر جواب می دهد، مهم است.
داروها : انواع داروها برای درمان آلرژی پوستی استفاده می شوند.
کرم ها وپمادی کورتیکواستروئید چندین سال است که برای درمان آلرژی پوستی و دیگر بیماری های خود ایمنی تاثیرگذار بر پوست استفاده می شود. (سیارک
هنگامی که کروتیکواستروئیدهای موضعی موثر نباشد، پزشک ممکن است یک کورتیکواستروئید بدنی را تجویز کند که یا خورده می شود یا بجای استفاده مستقیم روی پوست، تزریق می شود. معمولا این داروها فقط در موارد مقاوم و تنها برای دوره های زمانی کوتاه استفاده می شود.
آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت های پوستی ممکن است لازم باشند. اگر عفونت ها ویروسی یا قارچی باشند، پزشک همچنین ممکن است داروهای خاصی برای درمان این عفونت ها تجویز کند.
برخی آنتی هیستامین ها که باعث خواب آلودگی می شوند، می تواند خاراندن در طول شب را کاهش داده و هنگامی که دارو قبل از خواب مصرف می شود، اجازه خواب راحتتری را می دهد. این تاثیر می تواند به ویژه برای بیمارانی که خاراندن شبانه باعث بدتر شدن بیماری آنها می شود، مفید باشد.
مهارکننده های موضعی کلسینورین باعث کاهش التهاب در پوست و کمک به جلوگیری از عود آن می باشد.
مرطوب کننده های ترمیم کننده مانعی باعث کاهش از دست رفتن آب بدن و خدمت به بازسازی پوست می باشد.
نور درمانی : استفاده از اشعه ماوراء بنفش A و یا امواج نوری B، به تنهایی یا در ترکیب، می تواند یک درمان موثر برای درماتیت های معتدل تا متوسط باشد. اگر دکتر فکر می کند که نور درمانی ممکن است برای درمان علائم آلرژی پوستی مفید باشد، او از حداقل قرار گرفتن لازم در معرض آنها استفاده خواهد کرد و به دقت پوست را نظارت خواهد کرد.(سیارک

- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟

- علل آلرژی پوستی

- علائم آلرژی پوستی

- مراحل آلرژی پوستی

- تشخیص آلرژی پوستی

- آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

- درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

- انواع اگزما - درماتیت

- گرده های آلرژی زا

- چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.(سیارک

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

آیا چای سبز میتواند به مفاصل کمک کند

در


چای سبز حاوی فیتوکمیکالها میباشد، نشان داده شده است که این ماده میتواند به منظور کاهش خطر بیماری های قلبی ، مورد استفاده قرار گیرد. این نتایج، عمدتا در مطالعات آزمایشگاهی و موش ها به اثبات رسیده اند. آیا چای سبز میتواند در از بین بردن التهابات ناشی از آرتریت و از بین رفتن غضروف موثر باشد؟ برخی از تحقیقات جدید، نشان داده اند که "بله " میتواند. اما متخصصان میگویند بررسیهای بیشتر در این زمینه لازم است. در زمان متوسط، هیچ آسیبی در مصرف این ماده بوجود نمی‌آید و احتمالا مصرف چای سبز میتواند دارای ارزش سلامتی زیادی هم باشد. به یاد داشته باشید که بیشتر مطالعاتی که اثرات ارام سازی درد را در اثر مصرف چای سبز نشان داده اند ، با مصرف روزانه 4 تا 6 فنجان از این چای؛ به این نتایج دست یافته اند. فیتوکمیکالهای ضد التهابی در چای سبز، در محصولات بدون کافئین هم وجود دارند. پس اگر میخواهید از اثرات تحریکی مصرف منظم چای سبز در امان باشید، چای سبز بدون کافئین بنوشید. (سیارک)

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 ماده غذایی ضدالتهاب اگر تمام روز می نشینید

در

10 ماده غذایی ضدالتهاب اگر تمام روز می نشینید

در صورتی که در طول روز مجبورید زیاد بنشینید مطمئنا قسمت هایی از بدن شما دچار بیماری بصورت التهاب همراه با قرمزی و سوزش می شود. برای پیش نیامدن التهاب بهترین روش تحرک داشتن است اما در صورتی که کار شما وابسته به زیاد نشستن است از خوردن این 10 ماده غذایی که غنی از امگا 3 هستند و خواص ضد التهاب دارند غافل نمانید.

1. بلوبری

بلوبری

- بلوبری، که دارای آنتوسیانین بیشتری نسبت به سایر توت ها است، همچنین دارای ویتامین C و رزوراترول می باشد، که هر دو رادیکال های آزاد که باعث التهاب می شوند را از بین می برند.

 2. آجیل

آجیل

- گردو دارای ALA بیشتر از هر آجیلی و بادام یکی از بهترین منابع ویتامین E و دارای آنتی اکسیدان است که به محافظت از سلول ها از آسیب اکسیداتیو کمک می کند


 
  3. آناناس

آناناس

- آناناس حاوی ضد التهابی قدرتمند به نام برملائین است.

4. روغن زیتون

روغن زیتون

- روغن زیتون با جلوگیری از تولید آنزیم های COX-1 و COX-2 پرولاپلاسمی، التهاب را از بین می برد. همچنین می تواند خطر بیماری قلبی عروقی کاهش دهد وباعث کاهش وزن  شود.

 5.زردچوبه

زردچوبه

- این ترکیب فعال دارای خواص قوی ضد التهابی وخواص آنتی اکسیدانی است، به همین دلیل است که متخصصان تغذیه توصیه می کنند که زردچوبه را در رژیم خود قرار دهید.

6. سیر

خواص سیر

- مصرف یک مکمل سالانه سیر دارای بالاترین غلظت ترکیبات بیولوژیک است، اما مطالعات همچنین نشان داده است که سیر تازه منافع زیادی دارد.

7. چای سبز

خواص چای سبز

- نوشیدنی چای سبز به عنوان یک معجزه سلامت برای قرن ها شناخته شده می باشد، اکنون می تواند با اثرات ضد التهابی ناشی از نشستن و افزایش وزن مبارزه کند.

8. آووکادو

خواص آووکادو

- رژیم غذایی غنی از چربی های غیر اشباع ممکن است، توده چربی بدن را در اطراف شکم از بین ببرد.آووکادو غنی از چربی های غیر اشباع است.

9. ماهی چرب

ماهی سالمون

- که دارای غلظت بالایی از امگا 3 می باشند که خواص ضد التهابی دارد.

10.تخم کتان

خواص تخم کتان

- بیشتر از هر دانه ی مغذی دیگری منبع چربی خوب و امگا 3 می باشد. البته بدانید که تخم کتان بسیار حساس است و به راحتی اکسید می شود در صورت پودر کردن به اندازه هر وعده پودر شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

شوره سر چیست، چرا ظاهر می شود و چه باید کرد

در
شوره سر چیست، چرا ظاهر می شود و چه باید کرد
شوره سر یک مشکل بسیار شایع است. تعداد زیادی از مردم با آن مواجه هستند. در عین حال ، برخی سالها یرای درمان شوره سر با صرفه جویی در هزینه های مختلف مبارزه می کنند اما برای سایرین به خودی خود می گذرد ، همانطور که ناگهان ظاهر می شود.
 

شوره سر چیست ، چرا ظاهر می شود و چه باید کرد؟‌‌‌‌

شوره سر بیماری نیست ، بلکه تجلی بیماری است ، نوعی علامت. این بیماری درماتیت سبورئیک نام دارد.یک بیماری مزمن و بسیار شایع پوست سرشار از غدد چربی است. با این حال ، همه هنگامی که علائم خفیف است ، متوجه نمی شوند. درماتیت سبورئیک در زنان و مردان نیز رخ می دهد ، اما در مردان بیشتر مشاهده می شود. به عنوان یک قاعده ، تشدید در دوره پاییز و زمستان رخ می دهد. و این بیماری اغلب به دلیل استرس ، تغییرات هورمونی در بدن ، تشدید بیماری های مزمن و کاهش دفاع ایمنی رخ می دهد.
 
همچنین ، بروز شوره سر می تواند با تغییر محل سکونت ، تغییر آب و هوا ، کاهش شدید وزن همراه باشد. در هر صورت ، به هر دلیلی ، باید با پزشک مشورت کنید. البته خوددرمانی نیز بی معنا نیست.
 
به عنوان مثال ، شوره سر ممکن است به این دلیل باشد که شامپو یا سایر محصولات مو برای شما مناسب نیست. شوره سر اغلب به دلیل استرس شدید، استرس طولانی مدت یا سوء تغذیه ایجاد می شود. در این حالت ، پس از حذف علت شوره سر درمان می شود.
 
بسیاری موفق به خلاص شدن از علائم می شوند ، اما بعد از مدتی شوره سر دوباره برمی گردد و همه چیز مجدداً تکرار می شود. پزشک بر اساس خصوصیات شما ، یک درمان جامع را برای شما تجویز می کند. با این حال ، پس از هر نوع درمان ، پیشگیری را باید به خاطر بسپارید. اطمینان حاصل کنید برای جلوگیری از پوست خشک، هوا در آپارتمان خشک نباشد. سعی کنید درست بخورید. و از همه مهمتر ، سعی کنید وضعیت استرس زا را برطرف کنید.

نظرات

۱۴۰۰/۱۲/۲۸ به گفته پزشکان بریتانیایی، شوره سر می تواند از علائم بیماری پارکینسون باشد. این مطالعه توسط پارکینسون انگلستان انجام شد.

۱۴۰۰/۱۲/۲۸پزشکان بریتانیایی بیان می کنند که درماتیت سبورئیک در افراد مبتلا به بیماری پارکینسون بسیار شایع است. در شکل خفیف، می تواند خود را به شکل شوره سر نشان دهد. بیماری پارکینسون یک بیماری مزمن نورودژنراتیو به آرامی پیشرونده است. علائم اصلی آن بی ثباتی، لرزش شدید دست، افزایش تنوس ماهیچه‌ای یا تون عضلانی، هیپوکینزی (فعالیت حرکتی محدود) است.

۱۴۰۰/۱۲/۲۸علت درماتیت سبورئیک اغلب اختلالات هورمونی، مصرف طولانی مدت تستوسترون و سایر داروها است. پزشکی فعلی هنوز نمی تواند بیماری پارکینسون را درمان کند، با این حال، روش های موجود درمان محافظه کارانه و جراحی می تواند کیفیت زندگی بیماران را بهبود بخشد و پیشرفت بیماری را کاهش دهد.

۱۴۰۰/۱۲/۲۸علائمی وجود دارد که مشکوک شدن به بیماری پارکینسون اولیه را ممکن می‌سازد. ما در مورد نقض حس بویایی، یبوست مکرر، نقض بینایی رنگ، درد در ناحیه شانه، نقض رفتار در خواب صحبت می کنیم. اغلب شروع بیماری با افسردگی مداوم، اختلال در نوشتن همراه است.

در ادامه بخوانید...

ادویه هایی که با التهاب مبارزه می کنند

در

ادویه

گیاهان و ادویه ها نه تنها طعم خاصی به غذاها می دهند ، بلکه به بدن نیز کمک می کنند تا به طور طبیعی با التهاب مبارزه کند.

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه سنتی برای بیشتر غذاها است. مدت هاست که برای مبارزه با عفونت ها ، سرماخوردگی و بیماری های کبدی استفاده می شود. زرچوبه یکی از قدرتمندترین داروهای ضد التهاب است. طبق برخی گزارش ها ، زردچوبه قادر به مبارزه حتی سرطان است. معمولا توصیه می شود زردچوبه را به همراه فلفل سیاه به ظروف اضافه کنید - تا اثر آن را تقویت کند.

دارچین

بسیاری از افراد دارچین را به دلیل عطر و بوی آن دوست دارند و اغلب به دسرها ، غلات ، اسموتی ها و نوشیدنی ها اضافه می کنند. از جمله خواص دیگر دارچین ، عملکرد مغز را تقویت کرده و هضم غذا را تحریک می کند.

فلفل

فلفل کاین حاوی کپسایسینوئیدهاست ، که به آن قویترین خاصیت ضد التهابی می دهد. فلفل به تسکین علائم ورم مفاصل ، کاهش سردرد ، جلوگیری از لخته شدن خون ، تحریک پاکسازی بدن و بهبود هضم غذا کمک می کند.

زنجبیل
زنجبیل که بهار امسال به عنوان محبوب ترین در میان ادویه جات و ترشی جات تبدیل شده است ، اثر ضد التهابی قدرتمند دارد. همچنین حالت تهوع و استفراغ را به ویژه در دوران بارداری از بین می برد. این بیماری قادر است سرماخوردگی را به سرعت درمان کرده و گلو درد را تسکین دهد.

میخک

میخک دارای یک اثر ضد باکتری و ضد التهاب قدرتمند است. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. به طور گسترده ای به صورت شستشو استفاده می شود.

مریم گلی

 

رزماری نه تنها خاصیت ضد التهابی دارد بلکه باعث بهبود حافظه ، تحریک هضم و تسکین درد عضلات می شود. خوب است به سبزیجات اضافه کنید.

 

مریم گلی یا سیج (sage) قادر به آرام کردن گرفتگی قاعدگی ، رفع ناراحتی دستگاه گوارش و بهبود گردش خون است.

نظرات

۱۴۰۰/۹/۱۶پنج گیاه و ادویه برای محافظت در برابر بیماری های زمستانی پنج گیاه و ادویه که به سیستم ایمنی بدن برای محافظت در برابر بیماری های فصلی کمک می کند. مریم گلی. اسانس مریم گلی دارای اثر ضد باکتری و ضد عفونی کننده است. دارای اثر ضد التهابی، ضد عفونی کننده، قابض، ضد درد، خلط آور، ادرارآور، بهبود حافظه است. رزماری. حافظه و خلق و خو را بهبود می بخشد، التهاب، درد را کاهش می دهد، گردش خون و سیستم ایمنی را تحریک می کند و سموم را دفع می کند. دارچین. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، دارای خواص ضد التهابی و هموستاتیک است، حافظه را بهبود می بخشد و به مبارزه با بیماری آلزایمر کمک می کند. همچنین میل به قند و سطح قند خون را کاهش می دهد. نعناع. ضد عفونی کننده قوی. دم کرده برگ نعناع برای عصبی شدن، افزایش اضطراب، کمک به اختلالات خواب، بی خوابی موثر است. اکیناسه برای سرماخوردگی، دندان درد، زخم، زخم و تبخال استفاده می شود. عاملی که باعث تحریک و شبیه سازی ایمنی می شود. این سرمایه ها بسیار قدرتمند هستند. از آنها غافل نشوید، با کمترین دوز شروع کنید. قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

در ادامه بخوانید...