گرده های آلرژی زا

در

ابروسیاه (Ragweed) و دیگر علف های هرز مثل curly dick‌ ، lambs quarters‌ ، خرفه ، بارهنگ ، ترشک صغیر و برنجاسپ ، برخی از حاصلخیزترین تولید کننده های گرده های آلرژی زا هستند.
اگرچه فصل گرده ی ابروسیاه از آگوست تا نوامبر است ، ولی سطوح گرده ی ابروسیاه معمولا در اوایل سپتامبر در بسیاری از مناطق کشور به اوج خود می رسد.
علاوه بر این ، تعداد گرده ها در ماکزیمم حد خود و در روزهای بادی و داغ و خشک قرار دارند.

 

- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟
گرده ی چمن
مثل گرده ی درختان ، گرده ی چمن علاوه بر فصلی بودن ، منطقه ای نیز هست. همچنین ، سطوح گرده ی چمن تحت تاثیر دما ، زمان باران و روز قرار دارد.
از 1200 گونه ی چمندر آمریکای شمالی ، فقط درصد کمی از آنها باعث آلرژی می شوند. رایج ترین چمن های ایجاد کننده ی آلرژی طبق زیر هستند :
• چمن برمودا
• جانسون گراس
• کنتاکی بلوگراس
• چمن ارچارد (شکوفه زار)
• چمن بهاری شیرین ( سوئیت ورنال گراس)
• چمن تیموتاوس

- علل آلرژی پوستی

- علائم آلرژی پوستی

- مراحل آلرژی پوستی

راهبردهای پیشگیرانه :

• اگر چمنزار دارید ، فردی را نیز برای چمن زنی داشته باشید. اگر مجبورید خودتان چمنزار را هرس کنید ، از ماسک استفاده کنید.
• همیشه چمن ها را کوتاه نگه دارید.
• از پوشش های زمینی استفاده کنید که گرده ی زیادی تولید نمی کنند مثل خزه ی ایرلندی ، خوشه و دی کوندرا
• بین ساعت پنج تا ده صبح از خانه بیرون نروید. کارهای بیرون را برای اواخر بعداز ظهر یا بعد از بارندگی سنگین قرار دهید چون سطح گرده ها پایین است.
• پنجره های خانه و ماشین را بسته تا کمتر در معرض گرده باشید. هوا را خنک نگه داشته و از تهویه استفاده کنید و از پنکه های سقفی و پنجره اجتناب کنید.
• آگاه باشید که گرده می تواند از طریق افراد و حیوانات خانگی به داخل خانه منتقل شود.
• لباس ها را به جای خشک کردن و آویزان کردن در هوای آزاد ، در لباسشویی خشک کنید. در غیر اینصورت گرده می تواند روی لباس ها جمع شده و وارد خانه شود.

 

گرده ی درختان
درختان نیز می توانند آلرژی شما را تشدید کنند خواه دارایی شما باشند یا نه چونکه درختان مقدار زیادی گرده رها می کنند که می تواند از منبع اصلی تا مایل ها آن طرف تر پخش شود.
درختان اولین تولید کنندگان گرده هستند که گرده ی خود را از ابتدای ژانویه در ایالت های جنوبی و تا اواخر می یا ژوئن در ایالت های شمالی ، رها می کنند.

- تشخیص آلرژی پوستی

- عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شوند.

- آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

اکثر آلرژی ها به خاطر یک نوع درخت مثل :
• کاتالپا
• نارون قرمز
• گردوی آمریکایی (هیکوری)
• زیتون
• گردوی آمریکای مرکزی (پی کان)
• چنار
• درخت گردو
یا گونه ی کشاورزی مذکر درختان خاص هستند. مونث این گونه ها کلا بدون گرده هستند. (سیارک)
• درخت زبان گنجشک
• افرای سیاه
• صنوبر شرقی
• درخت خرما
• افرا ( قرمز)
• افرا ( نقره ای)
• نخل فونیکس
• سپیدار
• بید
با این حال برخی از افراد اکیدا قابلیت سطح مقطعی را در خانواده ی توسکا ، راش، غان ، بلوط و خانواده ی سرو کوهی و سرو نشان می دهند.

راهبردهای بازدارنده

• اگر برای باغچه ی حیات خود درخت می خرید ، بدنبال گونه هایی باشید که آلرژی شما را بدتر نکند مثل توری ، سرخک ، انجیر ، صنوبر ، خرما ، گلابی ، آلو ، ارغوان و سکویا ( سرخ چوب) یا گونه ی کشاورزی مونث زبان گنجشک ، افرای سیاه ، صنوبر شرقی ، افرا ، نخل ، سپیدار یا بید.

 - درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

- انواع اگزما - درماتیت

- چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

نظرات

در ادامه بخوانید...

روش های طبیعی تسکین آلرژی

در

رژیم غذایی

40-50 میلیون انسان با این مساله همه ساله مواجه هستند : گرفتگی سر، آبریزش چشم، آبریزش بینی و عطسه که علائم آلرژی فصلی هستند. خبر خوب این است که شما همیشه مجبور به مصرف قرص برای بهتر شدن نیستید.  اندرسون پزشک و متخصص می گوید " مطالعات نشان می دهد که رویکردهای طبیعی در ارتقای علائم آلرژی موثر هستند "." بهترین بخش این است که شما از اثرات جانبی ناخواسته ی تجویز دارویی سنتی مثل خواب آلودگی پرهیز کنید " . ما از متخصصان ارشد پزشکی دیگر برای راهبردهای روانی جسمی و رژیم غذایی مربوط به فصل آلرژی بدون قرص درخواست کرده ایم .(سیارک)

از برخی محصولات استفاده کنید

کدین پزشک و فیزیکدان می گوید " حدود 20%  از سلول های ایمنی ما در روده هستند ، پس رژیم غذایی ، نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن ایفا می کند " . میوه ها و سبزیجات با بیشترین رنگ ها ،‌مثل توت ، انگور قرمز و اسپانیایی ، دارای بالاترین آنتی هیستامین هستند که از رادیکال های آزاد پیشگیری می کند که به سلول ها آسیب زده و ایمنی بدن را ضعیف می کند.هاردی پزشک و متخصص می گوید ،  ویتامین های C,E و بتا کاروتن (‌که اغلب در فرآوردهای رنگی روشن یافت میشود ) دارای خواص ضد تورمی هستند که به کاهش تورم در مسیر جریان هوا کمک می کنند که باعث گرفتگی می شود.   کوئرسیتین ،  ترکیب گیاهی یافت شده در سیب و انگور نیز جلوی  تورم مسیرهای بینی را می گیرد.

از لبنیات، قند، گندم و افزودنی های غذایی پرهیز کنید.

طبق گفته ی دکتر هاردی ، این موارد به ایجاد بلغم اضافی معروف هستند که باعث گرفتگی و خارش بینی می شوند. کنار گذاشتن این موارد ، حساسیت شما را به گرده ها و محرک های دیگر کم می کند.

غذاهای معطر و ادویه دار بخورید

دکتر هاردی می گوید آنها جریان خون را افزایش داده و اکسیژن را به مسیرهای بینی برده و بلغم را رقیق کرده و از بین می برند.

 آب بنوشید

مایعات به گرفتگی های مسیر جریان هوا با آبدار کردن غشای بلغم ، کمک می کند : هرچه غشا مرطوب تر باشد ، بلغم رقیق تر شده و به آسانی از بدن خارج می شود.

غذاهایی را انتخاب کنید که شامل اسیدهای چرب امگا 3 باشند

در ماهی ، بادام و کتان یافت می شوند، امگا 3 به کاهش علائم تنفسی با کاهش تورم  کمک می کند. 

بوته ها را نیز امتحان کنید

مطمئن شوید که برچسب های کالا را برای میزان استفاده در روز چک کنید و همیشه با دکتر خود راجع به تعاملات احتمالی با داروهای دیگر قبل از مصرف اینها ، صحبت کنید.

طبق گفته ی دکتر اندرسون، گزنه یک آنتی هیستامین طبیعی است که خارش را در مسیر بینی تسکین می دهد.

سدیم سلنیت (شکلی از آنتی اکسیدان سلنیوم ) به تقویت سیستم ایمنی بدن و خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می کند که باعث حملات آلرژی محرک می گردد.

آلئوورا ، زمانی که به شکل مکمل یا اسپری بینی محلول نمکدار استفاده شود ، نیز به التیام غشای بلغمی تحریک شده ، کمک می کند.

شنبلیله ، گرفتگی را با رقیق کردن بلغم باز می کند.

 

روزانه 30 دقیقه ورش کنید

زمانی که بدنتان در معرض یک ماده ی آرلژی زا باشد (قارچ ، پرز حیوان ، گرده ، داست مایت) ، هیستامین را کاهش می دهد ، ماده ای که باعث تورم و خارش در مسیر جریان هوا و بینی و چشم می شود. ورزش ایروبیک ملایم ، سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و حساسیت آن را نسبت به مواد آلرژی زا ، کمتر می کند. ورزش نیز به اندام های تحت تاثیر آلرژی هایی مثل مسیر بینی ، ریه و کارکرد سینوس ها  به طور بهینه کمک کرده و جریان خون را افزایش می دهد. در زمان فصل آلرژی ، سعی کنید که در درون خانه ورزش کنید تا ریه هایتان در معرض گرده و آلودگی نباشد.

یوگا کار کنید  

تمرین های تنفس و حرکات ساده ی یوگا مثل کبری ، کشش شتر (خم شدن به پشت) و حالت ماهی ، که ماهیچه های ریه را ریلکس کرده و مسیر هوا را باز می کند ، باعث میشود ریه اکسیژن بیشتری بگیرد. برای دانستن اینکه حالت ها و ورزش های تنفسی برای تسکین علائم شما بسیار خوب هستند.

پیام بدهید

دکتر اندرسون می گوید که " پیام های جمجمه ای می توان به باز شدن مسیرهای بینی با بالابردن خروج آب از بینی ، کمک کند. برخی از بررسی ها نیز نشان می دهد که درمان پیامی می تواند تنش روحی و بدنی را کاهش دهد. سطوح پایین تر استرس ، سیستم ایمنی بدن شما را برای کارکرد بهتر و کاهش تولید هیستامین توانا می کند.

صورت خود را بخور دهید

چند فنجان آب را بجوشانید و آن را در کاسه ای بزرگ و دهانه گشاد بریزید . کاسه را روی سطح صافی گذاشته و سر خود را به مدت 15 دقیقه روی آن بگیرید. با گذاشتن حوله روی سر و کاسه ، بخار را متمرکز کنید. یا ، شما یک دستگاه بخور صورت از داروخانه بخرید که دارای لوازم هرمی شکل پلاستیکی برای جریان مستقیم است. هزینه ی دستگاه های بخور  تقریبا 25 دلار است. دوش آب گرم و طولانی گرفته یا از کمپرسور گرم روی صورت استفاده کرده تا به تسکین فشار سینوس کمک کند.

آب سینوس خود را بکشید

برای تسهیل تخلیه در زمان بخور ، وضعیت زیر را امتحان کنید : برای سینوس های جلویی (بالای چشم) ، چند دقیقه به طور عمودی بنشینید. برای سینوس های غربالی ( بین چشم و بینی) ، چند دقیقه به پشت دارز بکشید. برای تمیز کردن سینوس های آرواره ای ( در زیر چشم) ، روی سمت مخالف سینوسی که قرار است تخلیه شود ، دراز بکشید : برای سینوس راست ، به سمت چپ چند دقیقه قرار بگیرید.

از طب سوزنی استفاده کنید

دکتر دین می گوید که به کاهش   فشار سینوس کمک می کند. نکات زیر را با انگشت سبابه فشار دهید و روی آنها چند بار در روز به مدت ده ثانیه ، انگشت را فشار دهید : تیغه ی بینی ( در هر دو طرف) ؛ نقاطی که ابروهایتان از انجا شروع میشود ؛ نقاطی از صورت شما  که در کنار جایی است که سوراخ های بینی باز می شود.

 

تجسم فکری  را تمرین کنید

دکتر اندرسون می گوید " تجسم فکری که مسیر بینی تمیز است ، بدن را به سمت انجام این کار فریب می دهد چونکه سیستم عصبی مستقیما به ادراکات واقعی و تجسمی پاسخ می دهد. " برای رسیدن به بهترین نتایج ، این تمرین را زمانی که ریلکس هستید انجام دهید ، مثلا بعد از انجام مراقبه یا تمارین تنفسی و در ابتدا تصویر خود را در منظره ای درنظر بگیرید که طبیعتا باعث می شود آلرژی تان خارج شود ، مثلا در یک مزرعه ی پر از چمن و نزدیک گربه . سپس خود را در حال راه رفتن در مزرعه یا نوازش گربه تجسم کنید، به طور کامل و عمیق از طریق بینی بدون محدودیت یا سفت کردن ریه ، نفس بکشید.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

آلرژی پوست (نوعی از اگزما)

در

این مقاله برای کسانی است که آلرژی پوستی (اغلب "اگزما" نامیده می شود) دارند، والدین و مراقبان کودکان مبتلا به آلرژی پوستی و دیگران که به یادگیری بیشتر در مورد این بیماری علاقمندند. این مقاله بیماری و علائم آن را شرح می دهد و شامل اطلاعاتی راجع به تشخیص و درمان و نیز تلاش های پژوهش حاضر که توسط موسسه ملی آرتروز و بیماری های اسکلتی عضلانی و پوست (NIAMS) و اجزای دیگر دپارتمان امریکایی موسسات ملی خدمات انسانی و سلامت (NIH) حمایت می شوند. همچنین مسائلی مانند مراقبت از پوست و کیفیت زندگی افراد مبتلا به آلرژی پوستی بحث می شود. اگر شما سوالات بیشتری پس از خواندن این مقاله داشتید، شما شاید بخواهید که آنها را به پزشک خود یا متخصص اطفال مطرح کنید.


- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟

- علل آلرژی پوستی

- علائم آلرژی پوستی

- مراحل آلرژی پوستی

- تشخیص آلرژی پوستی

- عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شوند.

- آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

- درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

- انواع اگزما - درماتیت

- گرده های آلرژی زا

- چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

آلرژی پوستی چیست؟
آلرژی پوستی یک بیماری مزمن (طولانی مدت) است که پوست را تحت تاثیر می گذارد. این بیماری مسری نیست؛ این بیماری نمی تواند از شخصی به شخص دیگر منتقل شود. کلمه "درماتیت" به معنی التهاب پوستی است. "آتوپیک" به گروهی از بیماری ها مربوط است که در آنها اغلب تمایل ارثی برای گسترش بیماری های حساسیتی مانند آسم و تب یونجه وجود دارد. در آلرژی پوستی، پوست به شدت خارش دار می شود. خاراندن منجر به قرمزی، تورم، ترک خوردگی، "ترشح" مایع شفاف، و در نهایت پوست انداختن و پوسته پوسته شدن می شود. در اکثر موارد، دوره های زمانی ای وجود دارد که بیماری در آن زمان بدترین حالت ممکن است (که تشدید یا عود نامیده می شود) و پس از آن دوره هایی هستند که در آن پوست کاملا بهبود یافته یا پاک می شود (بهبودی نامیده می شود). در حالی که کودکان مبتلا به آکنه بزرگتر می شوند، بیماری پوستشان بهبود یافته یا کاملا ناپدید می شود، هرچند پوستشان اغلب خشک باقی می ماند و به راحتی تحریک می شود. در دیگران، آلرژی پوستی همچنان مشکل مهمی در بزرگسالی می شود.(سیارک
چه کسی آلرژی پوستی دارد؟
آلرژی پوستی خیلی زیاد رایج است. آلرژی پوستی به طور برابر در مردان و زنان اتفاق می افتد و حدود 9 تا 30 درصد مردم ایالات متحده را تحت تاثیر می گذارد. اگرچه آلرژی پوستی ممکن است در هر سنی رخ دهد، این بیماری باید اغلب در نوزادی و کودکی شروع شود. شروع آن پس از 30 سالگی کمتر شایع است و اغلب به واسطه قرار گرفتن پوست در شرایط سخت یا مرطوب بوجود می آید. مردمی که در شهرها و آب و هوای خشک زندگی می کنند، به نظر می رسد که احتمال گسترش این بیماری در آنها بیشتر است. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

تشخیص آلرژی پوستی

در

(سیارک) : هر فرد مبتلا به آلرژی پوستی یک ترکیب منحصر به فردی از علائم را که ممکن است در طول زمان در شدت متفاوت باشد را تجربه می کند. پزشک تشخیص آلرژی را بر پایه ی علائم تجارب بیمار بنا خواهد کرد و ممکن است نیاز به چندین بار دیدن بیمار برای تشخیص دقیق و رد احتمالی بیماری ها و شرایط دیگری که ممکن است باعث تحریک پوست شوند، داشته باشد. در برخی موارد، پزشک خانواده یا پزشک متخصص اطفال ممکن است بیمار را به متخصص پوست (پزشک متخصص در بیماری های پوستی) یا پزشک متخصص حساسیت (متخصص آلرژی) برای ارزیابی های بیشتر، ارجاع دهد.


تاریخچه پزشکی ممکن است به پزشک برای بهتر فهمیدن طبیعت علائم بیمار، زمانی که رخ می دهند، و دلایل احتمالی آنها، کمک کند. پزشک ممکن است در مورد سابقه خانوادگی بیماری های آلرژیک، به اینکه آیا بیمار قبلا بیماری هایی مانند تب یونجه یا آسم نیز داشته است؛ و در مورد قرار گرفتن در برابر محرک ها، اختلالات خواب، هرگونه غذایی که به نظر می رسد مربوط به عود پوست شود، درمان های قبلی علائم مربوط به پوست و استفاده از استروئیدها یا داروهای دیگر بپرسد. ویژگی های این بیماری در دو بخش خلاصه می شود : ویژگی های اصلی و ویژگی های جزئی. برخی از این ویژگی ها در کادر زیر ذکر شده اند.
در حال حاضر، فقط یک تست برای تشخیص آلرژی پوستی وجود ندارد. با این حال، تست هایی وجود دارد که می تواند به دکتر علامتی از حساسیت آلرژیک بدهد. 
سوزن زنی به پوست با یک سوزن که حاوی مقادیر کوچک آلرژن مشکوک است، ممکن است در تشخیص علائمی که عود آلرژی پوستی را رها می کند، مفید باشد. نتایج منفی تست های پوستی ممکن است به رد کردن احتمالی که برخی مواد باعث التهاب پوستی می شوند، کمک کند. تفسیر نتایج مثبت تست سوزن زنی پوست در افرادی که مبتلا به آلرژی پوستی هستند، سخت است، زیرا پوست به خیلی از مواد بسیار حساس است و می تواند در بسیاری از مناطق تست که به معنی بیماری یک شخص در آن زمان نیست، مثبت باشد. نتایج مثبت به سادگی نشان دهنده ی این است که شخص ایمونوگلوبین E یا آنتی بادی های lgE (آلرژیک) به مواد تست شده دارد. lgE پاسخ آلرژیک سیستم ایمنی را کنترل می کند و اغلب در آلرژی پوستی مقدار بالایی دارد.
ویژگی های اصلی و جزئی آلرژی پوستی
ویژگی های اصلی :
- خارش شدید
- جوش بارز در مکان های مشخص این بیماری
- ظهور علائم مزمن یا مکرر
- سابقه شخصی یا خانوادگی بیماری های آلرژیک (اگزما، تب یونجه، آسم)
برخی ویژگی های جزئی :
- سن شروع پایین
- پوست خشک که ممکن است پوسته های تکه تکه یا جوش های زمخت نیز داشته باشد(سیارک
- سطح بالای ایمونوگلوبین E (lgE)، یک آنتی بادی، در خون
- چین های پوستی متعدد در کف دست ها
- التهاب دور لب ها
- اگزمای نوک سینه
- قابلیت عفونت پوستی
- تست های آلرژی پوستی مثبت
اگر مقدار آنتی بادی های lgE به مواد غذایی در خون بیشتر از سطح خاصی باشد، نشاندهنده آلرژی غذایی است. اگر حساسیت غذایی مشکوک باشد، ممکن است از شخص بخواهند که چیزهایی که خورده و هرگونه واکنشی را یادداشت کند. چالش های غذایی تحت نظارت پزشک (که مقدمه ی یک غذا است) پس از یک دوره حذف غذایی ممکن است برای تعیین این که آیا علائم حساسیت غذایی وجود دارد، ضروری باشد. تعیین آلرژن غذا ممکن است زمانی که شخص تازه شروع به قرار گرفتن در معرض آلرژن های احتمالی دیگر در یک زمان کرده است یا علائم ممکن است توسط عوامل دیگر، مانند عفونت، گرما و رطوبت ایجاد شده باشد، سخت است.  

- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟

- علل آلرژی پوستی

- علائم آلرژی پوستی

- مراحل آلرژی پوستی

- عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شوند.

- آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

- درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

- انواع اگزما - درماتیت

- گرده های آلرژی زا

- چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.(سیارک

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

سرماخوردگی، آنفولانزا یا حساسیت

در

تفاوت را برای بهترین درمان بدانید 

(سیارک)  : احساس بیماری می کنید. صدایتان تودماغی شده، عطسه می کنید و گلودرد دارید. این سرماخوردگی ست، آنفولانزا یا حساسیت؟ تفکیک این سه می تواند دشوار باشد زیرا بسیاری از علایمشان مشترک است.  اما دانستن تفاوت ها می تواند کمک کند تا بهترین درمان را انتخاب کنید.

" اگر بدانید چه مشکلی دارید، داروهایی را که احتیاج ندارید، موثر نیستند یا حتی ممکن است علایم بیماری را تشدید کنند استفاده نمی کنید. " دکتر تریسا هاگل متخصص بیماری های عفونی که بر تنفس اثر می گذارند،از موسسه ملی بهداشت می گوید. (سیارک)  

سرماخوردگی، آنفولانزا و حساسیت همگی بر دستگاه تنفسی تان اثر می گذارند که می توانند نفس کشیدن را سخت کنند. هر کدام علایم کلیدی دارند که با استفاده از آن می توان از هم تشخیص شان داد. 

سرماخوردگی و آنفولانزا بر اثر ویروس های متفاوتی ایجاد می شوند. " به عنوان یک قاعده کلی، علایم مربوط به آنفولانزا شدیدتر است." هاگل می گوید. هر دو بیماری می تواند منجر به آبریزش بینی، گرفتگی بینی، سرفه و گلودرد شود. اما آنفولانزا همچنین می تواند تب بالایی ایجاد کند که برای 3 تا 4 روز به طول انجامد و همراه با سردرد، خستگی و دردهای کلی باشد. این علایم زمانی که سرما می خورید عمومیت کمتری دارد. (سیارک)  

"حساسیت ها کمی متفاوت تر هستند زیرا به وسیله ی ویروس ایجاد نمی شوند." هاگل توضیح می دهد. " در عوض، این سیستم ایمنی شماست که به یک محرک، یا یک آلرژن، واکنش نشان می دهد که شما نسبت به آن حساسیت دارید." اگر حساسیت دارید و چیزهایی مثل گرده یا شوره حیوانات خانگی را استنشاق کنید ممکن است سلول های ایمنی در بینی و راه های تنفسی تان به این مواد بی ضرر واکنش بیش از حد نشان بدهند. بافت های ظریف تنفسی تان ممکن است ورم کند و بینی تان ممکن است بگیرد یا دچار آبریزش شود.

" حساسیت ها ممکن است باعث اشک آلود شدن و ایجاد حالت خارش در چشم شود که به صورت عادی در آنفولانزا و سرماخوردگی دچارش نمی شوید. " هاگل اضافه می کند.

علایم حساسیت معمولا تا زمانی که در معرض آلرژن هستید ادامه دارند که ممکن است حدود 6 هفته و در طول فصل های گرده افشانی در بهار، تابستان یا پاییز باشد. سرماخوردگی و آنفولانزا به ندرت بیش از 2 هفته به طول می انجامند.

بیشتر افرادی که دچار سرماخوردگی و یا آنفولانزا می شوند می توانند بدون مراقبت های پزشکی بهبود یابند. اما اگر علایم بیش از 10 روز به طول انجامید و یا علایم با استفاده از داروهای ضد این علایم تسکین نیافت با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی چک کنید. برای این که بیشتر بدانید که چه زمانی به پزشک مراجعه کنید به صفحه ی CDC's Flu سر بزنید.

برای درمان سرماخوردگی یا آنفولانزا بسیار استراحت کنید و مقدار زیادی مایعات بنوشید. اگر آنفولانزا دارید مسکن هایی مانند آسپرین، استامینوفن یا ایبوبروفن می تواند تب را کاهش و درد را تسکین دهد. حساسیت ها را می توان با آنتی هیستامین یا ضد احتقان ها درمان کرد. برای دیدن جزئیات بیشتر به جدول " انتخاب های عاقلانه " مراجعه کنید.

زمان مصرف داروهایی که بر روی برچسب شان تعداد 2 یا بیشتر عناصر فعال لیست شده باید مراقب باشید که از هم پوشانی داروها پرهیز کنید. برای مثال اگر 2 داروی متفاوت مصرف می کنید که حاوی استامینوفن است، یکی برای بینی گرفته و دیگری برای سردرد، ممکن است مقدار زیادی استامینوفن وارد بدن تان کنید.

" برچسب داروها را با دقت بخوانید، هشدارها، عوارض جانبی، دوز. اگر سوالی دارید با دکترتان یا داروساز صحبت کنید، به خصوص اگر کودکانی دارید که مریض هستند." هاگل می گوید. " نباید بیش از حد دارو مصرف کنید یا نباید ریسک کنید و دارویی را استفاده کنید که با داروی دیگر تداخل دارد. " (سیارک)  

علایم

سرماخوردگی

آنفولانزا

حساسیت راه های تنفسی

تب

نادر

متداول, بالا (100-102 (°F, گاهی بالاتر, به خصوص در کودکان; 3-4 روز به طول می انجامد  (سیارک)  

هرگز

سردرد

غیرمتداول

متداول

غیرمتداول

دردهای عمومی

جزئی

معمول، اغلب شدید

هرگز

خستگی و ضعف

گاهی

معمول، می تواند تا 3 هفته به طول انجامد

گاهی

خستگی شدید

هرگز

معمول، در ابتدای بیماری

هرگز

گرفتگی و آبریزش بینی

متداول

گاهی

متداول

عطسه  (سیارک)  

معمول

گاهی

معمول

گلودرد

متداول

گاهی

گاهی

سرفه

متداول

متداول, می تواند شدید شود

گاهی

درد در قفسه سینه

خفیف تا متوسط

متداول

نادر، به جز کسانی که آسم آلرژیک دارند

درمان

زیاد استراحت کنید.
هیدراته بمانید)مایعات زیاد بنوشید).
ضد احتقان. 
آسپرین (سنین 18 به بالا)،استامینوفن یا ایبوبروفن برای دردها  (سیارک)  

زیاد استراحت کنید.
هیدراته بمانید(مایعات زیاد بنوشید)
ضد احتقان. 
آسپرین (سنین 18 به بالا)، استامینوفن یا ایبوبروفن برای دردها و تب. داروهای ضد ویروسی ( به پزشک مراجعه کنید)

از آلرژن ها دوری کنید ( چیزهایی که به آن آلرژی دارید)

آنتی هیستامین

استروئیدهای استنشاقی

ضد احتقان

پیشگیری

دست هایتان را مرتب بشورید.

از ارتباط نزدیک با اشخاص سرماخورده پرهیز کنید

هر سال واکسن آنفولانزا تزریق کنید 
دست هایتان را مرتب بشورید.

از ارتباط نزدیک با اشخاص مبتلا به آنفولانزا پرهیز کنید  (سیارک)  

از آلرژن ها مانند گرده، غبار خانه، کپک، شوره حیوانات خانگی و سوسک ها دوری کنید.

عوارض

عفونت سینوس، عفونت گوش میانی، آسم

برونشیت، ذات الریه، می تواند زندگی شخص را تهدید کند

عفونت سینوس، عفونت گوش میانی، آسم 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

ترجمه  itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

مقاوم سازی کودک در برابر آلرژی با شیر مادر

در

(سیارک): این تحقیقات در فرانسه، که در نشریه "نیچر مدیسین" چاپ شده است نشان داد موش آزمایشگاهی وقتی در معرض مواد آلرژی زا قرار می گیرد می تواند این مواد را مستقیما از طریق تغذیه شیر به فرزندش منتقل کند.

این فرآیند باعث می شود که نوزاد نسبت به ماده آلرژی زا "مقاوم" شود.با این حال متخصصان می گویند که ارتباط بین تغذیه با شیر مادر و کاهش خطر آسم در انسان هنوز ثابت نشده است.برخی شواهد پژوهشی حاکی از آن است که تغذیه به این طریق خطر ابتلا به آسم را کاهش می دهد اما سایر مطالعات به چنین ارتباطی پی نبرده است.

 

بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به آسم هستند و برخی دانشمندان معتقدند که قرار گرفتن در معرض آلرژی زاها در سنین خیلی پایین ممکن است در ابتلا به آن موثر باشد.آسم زمانی اتفاق می افتد که سیستم دفاعی بدن یک ماده عمومی و بی ضرر موجود در محیط را "بیگانه" تشخیص می دهد.

 

وقتی این ماده از طریق تنفس وارد بدن شد، واکنش سیستم مصونیت بدن می تواند باعث تورم در مجاری تنفسی شده، آنها را باریک تر کرده و نفس کشیدن را مشکل کند.این بیماری برای بسیاری از مبتلایان می تواند به معنی مصرف یک عمر دارو باشد، هم برای سرکوب سیستم دفاعی بدن و هم برای گشاد کردن مجاری تنفسی به هنگام حمله بیماری.

 

محققان موسسه "INSERM" در فرانسه از یک آلرژی زا به نام "اووالبومین" - پروتئینی که در سفیدی تخم مرغ پیدا می شود - استفاده کردند.آنها موش های مادر را در معرض این ماده قرار دادند و اطمینان حاصل کردند که بچه های آنها مستقیما در معرض آن نیستند.آزمایش ها تایید کرد که این ماده از طریق شیر مادر به بچه موش ها منتقل شد و سیستم دفاعی بچه موش ها در برابر آن مقاومت حاصل کرد.این پدیده مستقل از سیستم دفاعی موش مادر روی داد.

 

محققان نوشتند: "این مطالعه ممکن است راه را برای طراحی استراتژی های تازه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های آلرژیک هموار کند."دکتر چارلز مک شری، متخصص مصونیت بدن از دانشگاه گلاسکو گفت که این تحقیق یک بنیاد نظری برای اینکه چرا تغذیه با شیر مادر می تواند برای کودک مفید باشد ارائه می کند.با این حال او گفت که مقایسه واکنش سیستم دفاعی بدن موش و انسان دشوار است.

به گفته کارشناسان از آنجا که ثابت شده تغذیه با شیر مادر فواید زیادی برای کودک دارد، توصیه وزارت بهداشت بریتانیا این است که در صورت امکان کودک در شش ماه اول زندگی منحصرا با شیر مادر تغذیه شود.

نظرات

در ادامه بخوانید...

کاهش علائم اگزما با نور خورشید

در

 به گفته محققان دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند  نورخورشید باعث آزاد شدن نیتریک اکسید (NO) درخون می گردد. نیتریک اکسید ، یکی از مولکول‌هایی است  که در سیستم عصبی و ایمنی بدن نقش بسیار مهمی داردو این ماده التهاب و در نتیجه خارش ناشی از اکزما (درماتیت آتوپیک)  که در واقع نوعی حساسیت ارثی است راکاهش می دهد.نیتریک اکسید دارای خواص ضد التهابی قوی می باشد و محققان امیدوارند که درمان با نیتریک اکسید فاقد مضرات نور خورشید  باشد . زیرا نور مستقیم خورشید باعث آسیب رساندن به پوست می شود.عملکرد نیتریک اکسید (NO) در بدن بصورت فعال شدن نوع خاصی از گلبول سفید می باشد این گلبول های سفید که خواص ضد التهابی دارند ، سلول‌های تنظیم‌کننده نامیده می شوند.  
علائم  آلرژی : خارش، قرمزی، ترک، زخم و خشکی پوست.

 

علائم آلرژی در کودکان زیادتر است اما با بزرگ شدن کودک ، حساسیت کاهش می یابد.(سیارک)

عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شود

درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

این روش ایمنی درمانی جدید می تواند از انواع آلرژی های غذایی جلوگیری کند

مقاوم سازی کودک در برابر آلرژی با شیر مادر

نظرات

در ادامه بخوانید...