درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

در

(سیارک)- حمام ولرم دادن
- استفاده از نرم کننده بلافاصله پس از حمام
- کوتاه نگه داشتن ناخن های کودک
- استفاده از الیاف پنبه ای نرم به هنگام انتخاب لباس
- در نظر گرفتن استفاده از آنتی هیستامین های آرام بخش برای ترویج خواب و کاهش خارش در شب
- خنک نگهداشتن کودک؛ خودداری از مکان های بیش از حد گرم
- یادگیری برای تشخیص عفونت های پوستی و دنبال کردن بی درنگ درمان آن
- تلاش برای پرت کردن حواس کودک با فعالیت هایی برای حفظ او از خاراندن
- شناسایی و حذف محرک ها و آلرژن ها.


مراقبت از پوست : درمان پوست و سالم نگهداشتن آن برای جلوگیری از آسیب بیشتر و افزایش کیفیت زندگی مهم است. گسترش و ادامه یک روند مراقبت از پوست روزانه برای پیش گیری از عود آن حیاتی است.
حمام ولرم به پاک کردن و مرطوب کردن پوست بدون ایجاد خشکی بیش از حد آن کمک می کند. زیرا صابون ها ممکن است باعث خشک شدن پوست شوند، پزشک ممکن است استفاده از یک صابون ملایم یا پاک کننده های غیر صابونی را توصیه کند. روغن های حمام عموما مفید نیستند.(سیارک)
پس از حمام، شخص باید پوست خود را با هوا خشک کند یا آن را به آرامی خشک کند (اجتناب از مالش یا خشک کردن سریع) و سپس از مرطوب کننده برای مخلوط شدن در آبی که در پوست درطول حمام کردن جذب می شود، استفاده کند. مرطوب کننده سرعت بهبودی را افزایش می دهد و یک مانعی علیه خشک شدن بیشتر و تحریک ایجاد می کند. لوسیون ها که آب زیاد یا محتوای الکل دارند، سریعتر بخار می شوند، و الکل ممکن است باعث سوزش شود. بنابراین، آنها عموما بهترین انتخاب نیستند. کرم ها و پماد ها در بهبود پوست بهتر عمل می کنند.
عنصر کلیدی دیگر حفاظت و احیای پوست انجام مراحلی برای دوری از عفونت های مکرر پوست است. علائم عفونت پوستی شامل کرک های کوچک (جوش های پر از چرک)، ترک ها یا زخم ها یا تاول های تراوش کننده مایع زرد می باشد. اگر علائم یک عفونت پوستی گسترش یابد، پزشک باید در جریان قرار بگیرد و درمان بایستی در اسرع وقت شروع شود.
حفاظت از قرار گرفتن در معرض آلرژن ها : پزشک ممکن است پیشنهاد کاهش قرار گرفتن در معرض آلرژنی مشکوک را بدهد. برای مثال، حضور گرد و غبار در خانه می تواند با پوشاندن تشک ها و بالشت ها در کاورهای مخصوص ضد گرد و غبار که اغلب ملافه هایش در آب گرم شسته می شود و با حذف فرش ها محدود شود. با این حال، هیچ راهی وجود ندارد که کاملا محیط را از آلرژن های هوایی خلاص کند.(سیارک)
تغییر رژیم غذایی ممکن است همیشه علائم آلرژی پوستی را کاهش ندهد.با این حال، تغییر ممکن است مفید باشد، وقتی که تاریخچه پزشکی، مطالعات آزمایشگاهی، و علائم خاص شدیدا نشان دهنده ی آلرژی غذایی است. این امر بستگی به بیمار و خانواده ی او و پزشک دارد که تصمیم بگیرند که آیا محدودیت های رژیم غذایی مناسب هستند یا خیر. مگر در مواردی که توسط پزشک یا متخصص تغذیه مشاهده شده، رژیم های غذایی با محدودیت های بسیار زیاد می تواند به مشکلات غذایی جدی، خصوصا در کودکان، کمک کند. 

- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟

- علل آلرژی پوستی

- علائم آلرژی پوستی

- مراحل آلرژی پوستی

- تشخیص آلرژی پوستی

- عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شوند.

- آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

- انواع اگزما - درماتیت

- گرده های آلرژی زا

- چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.(سیارک)

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...