آلرژی پوست (نوعی از اگزما)

در

این مقاله برای کسانی است که آلرژی پوستی (اغلب "اگزما" نامیده می شود) دارند، والدین و مراقبان کودکان مبتلا به آلرژی پوستی و دیگران که به یادگیری بیشتر در مورد این بیماری علاقمندند. این مقاله بیماری و علائم آن را شرح می دهد و شامل اطلاعاتی راجع به تشخیص و درمان و نیز تلاش های پژوهش حاضر که توسط موسسه ملی آرتروز و بیماری های اسکلتی عضلانی و پوست (NIAMS) و اجزای دیگر دپارتمان امریکایی موسسات ملی خدمات انسانی و سلامت (NIH) حمایت می شوند. همچنین مسائلی مانند مراقبت از پوست و کیفیت زندگی افراد مبتلا به آلرژی پوستی بحث می شود. اگر شما سوالات بیشتری پس از خواندن این مقاله داشتید، شما شاید بخواهید که آنها را به پزشک خود یا متخصص اطفال مطرح کنید.


- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟

- علل آلرژی پوستی

- علائم آلرژی پوستی

- مراحل آلرژی پوستی

- تشخیص آلرژی پوستی

- عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شوند.

- آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

- درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

- انواع اگزما - درماتیت

- گرده های آلرژی زا

- چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

آلرژی پوستی چیست؟
آلرژی پوستی یک بیماری مزمن (طولانی مدت) است که پوست را تحت تاثیر می گذارد. این بیماری مسری نیست؛ این بیماری نمی تواند از شخصی به شخص دیگر منتقل شود. کلمه "درماتیت" به معنی التهاب پوستی است. "آتوپیک" به گروهی از بیماری ها مربوط است که در آنها اغلب تمایل ارثی برای گسترش بیماری های حساسیتی مانند آسم و تب یونجه وجود دارد. در آلرژی پوستی، پوست به شدت خارش دار می شود. خاراندن منجر به قرمزی، تورم، ترک خوردگی، "ترشح" مایع شفاف، و در نهایت پوست انداختن و پوسته پوسته شدن می شود. در اکثر موارد، دوره های زمانی ای وجود دارد که بیماری در آن زمان بدترین حالت ممکن است (که تشدید یا عود نامیده می شود) و پس از آن دوره هایی هستند که در آن پوست کاملا بهبود یافته یا پاک می شود (بهبودی نامیده می شود). در حالی که کودکان مبتلا به آکنه بزرگتر می شوند، بیماری پوستشان بهبود یافته یا کاملا ناپدید می شود، هرچند پوستشان اغلب خشک باقی می ماند و به راحتی تحریک می شود. در دیگران، آلرژی پوستی همچنان مشکل مهمی در بزرگسالی می شود.(سیارک
چه کسی آلرژی پوستی دارد؟
آلرژی پوستی خیلی زیاد رایج است. آلرژی پوستی به طور برابر در مردان و زنان اتفاق می افتد و حدود 9 تا 30 درصد مردم ایالات متحده را تحت تاثیر می گذارد. اگرچه آلرژی پوستی ممکن است در هر سنی رخ دهد، این بیماری باید اغلب در نوزادی و کودکی شروع شود. شروع آن پس از 30 سالگی کمتر شایع است و اغلب به واسطه قرار گرفتن پوست در شرایط سخت یا مرطوب بوجود می آید. مردمی که در شهرها و آب و هوای خشک زندگی می کنند، به نظر می رسد که احتمال گسترش این بیماری در آنها بیشتر است. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

آلوده ترین بخش خانه و محل کار

در

برخی از مناطق خانه و محل کار دارای مقدار فراوان عوامل بیماری‌زا هستند امابه دلیل دیده نشدن، افراد خطر آنها برای سلامت بدن را نمی‌بینند.
کارشناسان اعلام کرده اند رعایت نکردن بهداشت فردی، کثیف بودن خانه و محل کار به وی‍ژه حمام و سرویس بهداشتی و نیز تمیز نکردن آشپزخانه می‌تواند افراد را درمعرض خطربیماری به دلیل 2 نوع باکتری مرگبار قراردهد.

محققان در پژوهش‌های خود دریافتند محیط‌های مرطوب که در معرض تابش نورخورشید نیستند به شدت در معرض رشد میکروب و انواع آلودگی‌ها قراردارند.
از جمله خطرناکترین باکتری‌هایی که دراین محیط‌ها می‌توانند رشد ای‌کولای (E. coli)، سالمونلا (salmonella) واینتروباکتر Enterobacter cloacae هستند.
مو‌های ریخته شده در کف سینک‌های دستشویی باعث انسداد مسیر آب و رشد انواع میکروب و باکتری‌ها در طول لوله می‌شوند به همین دلیل تمیز کردن مرتب این محیط‌ها درحفظ سلامتی افراد بسیار موثراست.
سالمونلا یکی از مرگبارترین باکتری‌ها و می‌تواند سبب بروز خطرمرگ درافراد دچار ضعف سیستم ایمنی بدن از جمله کودکان، سالمندان، زنان باردار وافراد مبتلا به سرطان شود.

افراد باید سینک آشپزخانه را نیز به طور منظم شسته و ضدعفونی کنند؛ تمیز کردن سینک ظرفشویی پس از شستشوی مرغ و گوشت خام و نیز میوه و سبزی گل آلوده اهمیت فراوان دارد.
کارشناسان توصیه می‌کنند موی سرریخته شده را افراد حتماً جمع آوری و دوربیندازند، زیرا تجمع مو‌ها در خانه و محل کار می‌تواند سبب تجمع میکروب وباکتری و ابتلا به انواع بیماری‌ها شود.
یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه که باید روزانه مرتب و تمیز شود تختخواب، بالش، ملحفه و روانداز است که عامل برخی از بیماری‌های پوستی از جمله آکنه و یا اگزما است.

 پژوهش درزمینه ارتباط آلودگی محیطی با رشد باکتری‌های مرگبار توسط دانشمندان دانشگاه استرالیا انجام شده است.
یکی دیگر از محیط‌هایی که به شدت مستعد آلودگی است سینک دستشویی موجود در بیمارستان‌ها است که درآن‌ها میزان زیادی پاتوژن فرصت طلب برای ابتلای انسان به انواع بیماری‌ها وجود دارد.

 براین اساس کارشناسان توصیه می‌کنند افراد به طور منظم سینک دستشویی و ظرفشویی خود را ضدعفونی کنند و در لوله‌های آن مواد ضد عفونی کننده بریزند تا آلودگی از آن پاک شود، همچنین مانع ازمسدود شدن آب درآن شوند واز حفاظ‌های مناسب برای جلوگیری از ورود مو و خرده‌های مواد غذایی به لوله استفاده کنند.

افزون بر میکروب و باکتری‌ها محل مرطوب و آلوده لوله‌ها می‌تواند سبب رشد و تجمع قارچ‌ها و جلبک‌ها شود که برای سلامت انسان‌ها بسیار خطرناک هستند.منبع:Dailymail

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم غذایی برای آلرژی پوست

در
رژیم غذایی برای آلرژی
سیستم ایمنی فوق العاده پیچیده است که تحت تأثیر هر دو محرک خارجی و داخلی قرار می گیرد. وراثت، استرس، محیط زیست و، البته، عادت های غذایی انسان بر مقاومت بدن تاثیر می گذارد. واکنش منفی یک ارگانیزم به عامل خاص تحریک کننده می تواند به شیوه های مختلف ظاهر شود. با این حال، اغلب آن را در قالب پدیده های آلرژیک نشان می دهد.
طبق آمار، یک سوم از ساکنان جهان از یک نوع آلرژی رنج می برند. آلرژن ها می توانند هر فاکتوری را که بدن به عنوان خارجی تعیین می کند شامل شوند. شایعترین واکنش به آلرژن ها عبارتند از آلرژی پوست، غشاهای مخاطی، ریه ها و دستگاه گوارش.
 
از آنجایی که ایمنی انسان نقش حیاتی در زندگی اش دارد، هر گونه علائم آلرژیک دلیلی است برای مشورت با متخصص. علاوه بر این، ضروری است که به یک رژیم غذایی و سیستم تغذیه ای خاصی بپردازیم که تاثیرات آلرژن ها را به حداقل برساند.
 

 

علل و علائم آلرژی

دهه های گذشته با افزایش شدید تعداد عوامل پاتوژن بالقوه مشخص شده است. در طول دوره تکامل انسان، بدن قادر به تولید آنتی بادی ها به انواع آلرژن های طبیعی است. با این حال، صنعت به سرعت در حال توسعه است، محصولات غذایی جدید، دارو، مواد و طعم دهنده ها وجود دارند. همه آنها می توانند واکنش منفی سیستم ایمنی را تحریک و باعث بیماری شوند.
 
همچنین علل آلرژی هنوز می تواند به مواد طبیعی منشا تبدیل شود: گرد و غبار، گرده های درختان و درختچه های گلدار، موهای حیوان خانگی.
 
علاوه بر این، آلرژی ها می توانند بوسیله برخی از غذاها ایجاد شوند. شیر ، مرکبات، شکلات و تخم مرغ  در این فهرست قرار می گیرند.
 
شايع ترين علائم آلرژی پوست، بثورات قرمز کوچک است. آنها می توانند در برخی مناطق از بدن و یا در کل بدن ظاهر شوند. یک ویژگی مشخص از یک راش آلرژیک این است که به طور ناگهانی رخ می دهد و به سرعت گسترش می یابد. مناطق آسیب دیده با خارش، سوزش و پوسته پوسته شدن همراه است. اگر اقدامات اضطراری انجام ندهید، انواع جدی تر واکنش های آلرژیک می توانند ایجاد شوند: اسهال، اگزما، درماتیت آتوپیک و نورودرمیت.

کهیر

کهیر به شکل ورم ظاهر می شود (مانند رد شلاق روی پوست)، شبیه سوختگی ها و تاول  ناشی از تماس با گزنه. آنها به شدت خارش دارند و می توانند با هم ادغام شوند و به پلاک های دردناك تبدیل شوند.
 

اگزما

لکه های بزرگ خشن، ناخوشایند و  خارش دار هستند. آنها اغلب بر روی پوست صورت و دست قرار می گیرند. با گذشت زمان، حالت مرطوب پیدا می کنند.
 

درماتیت آتوپیک

واکنش آلرژیک به محرک های خارجی است. علامت آن ظاهر شدن لکه های شدید خارش دار در پوست است که شروع به خیس شدن می کنند. همچنین ظاهر ادم در درماتیت آتوپیک ممکن است.

نورودرمیت

Neurodermatitis بثور پاپولایی مشخص می شود. آنها باعث خارش شدید  و پوست خشک می شوند.
 

 

رژیم غذایی برای آلرژی پوست

رژیم غذایی آلرژی برای پوست به منظور به حداقل رساندن تظاهرات واکنش های آلرژیک طراحی شده است. اصل اساسی این سیستم تغذیه، حذف مواد غذایی با پتانسیل آلرژیک بالا است که می تواند حساسیت سیستم ایمنی بدن را به اثرات هر گونه عوامل آلرژیک تحریک کننده افزایش دهد.

مواد غذایی بسیار آلرژی زا

بنابراین، محصولات بسیار آلرژی زا عسل ، تخم مرغ ، شیر گاو، میوه ها و انواع توت ها و گل های قرمز و نارنجی هستند. غذاهای دریایی، قهوه و کاکائو، انواع شکلات ها می تواند باعث آلرژی شود. پتانسیل آلرژیک بالا نیز در گوشت دودی، ادویه جات هر نوع، آجیل و قارچ یافت می شود.

مواد غذایی آلرژیک متوسط

رده دیگر محصولات با پدیده آلرژیک متوسط ​​است. در برخی موارد، آنها همچنین می توانند آلرژی ها را تحریک کنند و بنابراین محتوای آنها در رژیم غذایی کاهش می یابد. ما در حال صحبت کردن در مورد غلات، گندم سیاه و غلات ذرت ، حبوبات ، موز ، هلو و هندوانه ، و همچنین سیب زمینی هستیم.
 
بالاخره، محصولاتی وجود دارند که آلرژی زا نیستند. احتمال واکنش های آلرژیک هنگام استفاده از آنها به صفر می رسد. محصولات با توانایی حساسیت پایین نیز فعالیت سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهند و به بهبود روند متابولیسم بدن کمک می کنند.

مواد غذایی با آلرژی کم

کم آلرژی شکر، پنیر، ماست و دیگر محصولات لبنی، آب معدنی بدون گاز، گوشت گوساله و گوشت گاو بدون چربی ، سبزیجات، روغن زیتون و کلم در این رده هستند.
 
بنابراین، جوهر رژیم غذایی برای آلرژی به پوست این است که محصولات بسیار آلرژیک استفاده نشود و حجم مواد آلرژیک به طور متوسط ​​در رژیم غذایی کاهش یابد. در عین حال، منو باید متعادل، متنوع و کامل باقی بماند.
 

 

مواد غذایی مجاز برای آلرژی

لیستی از محصولات مجاز برای استفاده در تظاهرات پوستی آلرژی بسیار وسیع است. ترکیب رژیم غذایی ضد آلرژیک شامل:

لیستی از محصولات مجاز برای استفاده در تظاهرات پوستی آلرژی بسیار وسیع است. ترکیب رژیم غذایی ضد آلرژیک شامل:

 

گوشت انواع گوشت بدون چربی گاو ، گوسفند ، بوقلمون و خرگوش . مجاز مرغ گوشتی سفید . لازم است بخار پز، آب پز یا پخته شود.
دوره های اول سوپ گوشت سبزیجات یا گوشت گاو با افزودن سبزیجات مجاز
چربی روغن زیتون و روغن آفتابگردان ، کره مجاز است اگر آلرژی به لاکتوز وجود نداشته باشد
غلات جو، برنج، ارزن، جو دوسر، پخته شده توسط آب
محصولات لبنی پنیر دلمه بسته ، ماست ، کفیر ، ماست . لطفا توجه داشته باشید که هر طعم دهنده یا افزودنی های معطر ممنوع است.
سبزیجات و میوه ها خیار ، کلم، سبزی برگ، نخود سبز. سیب زمینی در مقادیر محدود، منحصرا در قالب پخته شده. 
گلابی و سیب. توجه به رنگ میوه داشته باشید. باید از میوه سبز قرمز و شدیدا سبزپرهیز کنید.
نوشیدنی ها چای سبز ،میوه های خشک شده . کمپوت از سیب های تازه به رنگ زرد
نان نان سفید خشک، نان پیتا نعناع، ​​نان تهیه شده ازگندم کامل

 

 

مواد غذایی ممنوع برای آلرژی

 

جمع آوری لیستی از محصولات ممنوعه در طول رژیم غذایی برای آلرژی های پوستی با این واقعیت که حتی بزرگسالان اغلب قادر به تعیین دقیقا چه چیزی باعث واکنش های آلرژیک در آنها می شود،بسیار پیچیده است. بنابراین، "لیست سیاه" شامل تنها محصولاتی است که به احتمال زیاد قادر به پاسخ منفی سیستم ایمنی بدن هستند.
 
- هر محصولی حاوی افزودنی های غذایی: گلوتامات مونون سدیم، شیرین کننده ها، طعم های مصنوعی. نگهدارنده ها و رنگ ها نیز ممنوع هستند.
 
- الکل هر دو مشروب الکلی و آبجو ممنوع هستند . علاوه بر این، در مورد آلرژی به پوست، رژیم غذایی حتی برای حذف محصولات حاوی الکل نیز تاکید دارد.
 
- مرکبات: لیمو ، پرتقال ، نارنگی و گریپ فروت . همچنین هر میوه عجیب و غریب که برای محل اقامت شما ( آناناس ، انبه ، کیوی و غیره) معمول نیست ممنوع است .
 
- غذاهای دریایی عجیب و غریب: خرچنگ ها ، صدف ها و غیره .
- هر نوع آجیل: گردو ، فندق ، پسته ، بادام زمینی و غیره 
 
- ذرت در تمام اشکال، از جمله روغن ذرت، ذرت بو داده، نشاسته ذرت و غیره.
- سویا در هر فرم (سس سویا، پنیر، شیر و گوشت)، و همچنین محصولات حاوی پروتئین سویا (به عنوان مثال، سوسیس).
 
- تخم مرغ در هر شکل، نه تنها زرده، بلکه سفید.
- شکلات، کاکائو و قهوه.
 
لازم به ذکر است که لیستی از محصولات ممنوعه و همچنین لیستی از موارد مجاز برای استفاده ممکن است با توجه به خواص فردی متفاوت باشد. بنابراین، برای تهیه نسخه نهایی رژیم غذایی، مشورت با یک متخصص لازم است.
 

 

منوی نمونه برای آلرژی پوست

یک رژیم غذایی اساسی برای آلرژی های پوست یک سیستم غذای غیر آلرژیک است. اکثر غذاها با پتانسیل آلرژیک بالا و متوسط ​​از رژیم حذف می شوند. مهم است که رژیم غذایی متعادل باشد.
 

رژیم غذایی برای آلرژی گزینه اول

شنبه: صبحانه ای با شکر با بلغور جو دوسر با افزودن زردآلو خشک و یک ساندویچ با سوسیس آب پز خانگی . احساس تشنگی  با چای سیاه ضعیف بر طرف شود.
برای ناهار - سوپ نخود بدون گوشت دودی و کلم رشته شده با گوشت گاو بدون چرب.
شام: کمپوت میوه خشک و  پنیر .
 
یکشنبه: روز با ماست و کره و مربا آغاز می شود. برای ناهار - سبزیجات خورش و بخار پز شده. برای شام - برنج قهوه ای پخته شده با کره اضافه کنید. مقداری گوشت گوساله.
 
دوشنبه: ما غلات گندم سیاه را برای شیرینی کامل برای صبحانه خواهیم داشت. رژیم غذایی مجاز نان با مربا و چای سبز.
ناهار: سوپ سبزیجات، سیب زمینی پخته شده، کتلت مرغ بخارپز. برای دسر، کمپوت میوه خشک.
شام: رشته فرنگی و سوسیس خانگی ،چای کم رنگ
 
سه شنبه: پنکیک صبحانه با خامه ترش و مربا سیب.
ناهار سوپ پوره بروکلی ، زبان گوشت گوساله و سالاد سبزیجات تازه. کمپوت سیب و گلابی مجاز است .
برای شام: خوراک گوشت گوساله، خیار، نان از غلات کامل و چای سبز.
 
چهارشنبه: صبحانه سمولینا بر روی شیر، یک ساندویچ از نان تهیه شده از غلات کامل با پنیر و چای می خورید.
در ظهر، تکه های گوشت گاو بدون چربی، شلغم، پیاز،هویج، برنج  را بخورید( پلوف غذای ترکمنستان) و تشنگی خود را با آب سیب برطرف کنید . برای شام وجود خواهد داشت فیله مرغ با سبزیجات و چای .

پنجشنبه: صبحانه، پنیر با کشمش و چای بابونه .

ناهار: رشته فرنگی با گوشت و سبزیجات .

شام پنکیک با پنیر و یک ساندویچ با گوشت گوسفند نوشابه و سالادسبزیجات. چای سبز مجاز است.

 
جمعه: برای صبحانه - فرنی برنج با شیر و چای.
ناهار فیله مرغ با سس گوجه فرنگی، سالاد کلم و سیب و نان چاودار .
شام: فرنی  با نان از غلات کامل. ماست طبیعی
 

رژیم غذایی برای آلرژی، گزینه دوم

شنبه: برای صبحانه پنیر و چای سیاه شیرین.
ناهار: سوپ سبزیجات را با گندم سیاه و ماهی. کمپوت میوه خشک مجاز است.
شام: فرنی، گوشت مرغ پخته شده و سبزیجات تازه. چای شیرین غذا را کامل می کند
 
یکشنبه: برای صبحانه، سمولینا با مربای میوه و چای.
سوپ بدون چربی را با گوشت گاو برای ناهار. برای شام - کتلت مرغ پخته با سالاد برنج و سبزیجات.
 
دوشنبه: صبح زود پنکیک با مربا سیب . چای تلخ مجاز است.
ناهار:سوپ سبزیجات، سوسیس خانگی و کمپوت خشک میوه .
برای شام:پنیر، نان غلات کامل با کشمش.
 
سه شنبه: یک صبحانه ساده شامل سیب و گلابی و کوکیهای ترش است.
ناهار: برنج پخته شده با فیله مرغ و همچنین سالاد کلم تازه .
شام: کمی برنج با تکه های گوشت گوساله،پیاز، هویج و سبزیجات .
 
چهار شنبه: برای صبحانه، نخود فرنگی سمولینا (گندم دوروم آسیاب شده) و چای شیرین .
ناهار :سینه مرغ و سالاد سبزیجات تازه.
برای شام : فرنی با کره و چای گیاهی.
 
پنج شنبه: صبحانه سوسیس خانگی با سالاد سبزیجات.
ناهار: برنج قهوه ای با گوشت گوساله و کمپوت میوه خشک.
شام: پنکیک با سیب .
 
جمعه: برای صبحانه - پنکیک با مربا.
ناهار:سبزیجات و گوشت گاو . برای شام - هر نوع غلاتی با میوه و چای.

 

تصورات اشتباه در باره آلرژی

لازم به ذکر است که مقدار مشخصی از تصورات غلط مرتبط با تغذیه برای آلرژی را در این مقاله ذکر کنیم.
 
اول از همه، هیچ کس نیازی به پیروی از یک رژیم سختگیرانه در طول زندگی ندارد. محدودیت های جدی فقط در دوره های تشدید آلرژی اعمال می شود.بقیه زمان ها، فقط محصولات آلرژیک حذف می شوند.
 
بعضی ها استدلال می کنند که در طول دوره رعایت رژیم های غذایی، نوشیدنی های الکلی مجازند.این چنین نیست - در واقع، هر نوع الکل ممنوع است.
 
در نهایت، بر خلاف نظر مردمی، این متخصص پوست و یا متخصص آلرژیست نیست که باید در تهیه یک رژیم غذایی برای آلرژی پوست به شما کمک کند. بلکه متخصص تغذیه است که با نتیجه گیری متخصص پوست از نوع آلرژی شما رژیم غذایی را برای شما برنامه ریزی می کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

گرده های آلرژی زا

در

ابروسیاه (Ragweed) و دیگر علف های هرز مثل curly dick‌ ، lambs quarters‌ ، خرفه ، بارهنگ ، ترشک صغیر و برنجاسپ ، برخی از حاصلخیزترین تولید کننده های گرده های آلرژی زا هستند.
اگرچه فصل گرده ی ابروسیاه از آگوست تا نوامبر است ، ولی سطوح گرده ی ابروسیاه معمولا در اوایل سپتامبر در بسیاری از مناطق کشور به اوج خود می رسد.
علاوه بر این ، تعداد گرده ها در ماکزیمم حد خود و در روزهای بادی و داغ و خشک قرار دارند.

 

- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟
گرده ی چمن
مثل گرده ی درختان ، گرده ی چمن علاوه بر فصلی بودن ، منطقه ای نیز هست. همچنین ، سطوح گرده ی چمن تحت تاثیر دما ، زمان باران و روز قرار دارد.
از 1200 گونه ی چمندر آمریکای شمالی ، فقط درصد کمی از آنها باعث آلرژی می شوند. رایج ترین چمن های ایجاد کننده ی آلرژی طبق زیر هستند :
• چمن برمودا
• جانسون گراس
• کنتاکی بلوگراس
• چمن ارچارد (شکوفه زار)
• چمن بهاری شیرین ( سوئیت ورنال گراس)
• چمن تیموتاوس

- علل آلرژی پوستی

- علائم آلرژی پوستی

- مراحل آلرژی پوستی

راهبردهای پیشگیرانه :

• اگر چمنزار دارید ، فردی را نیز برای چمن زنی داشته باشید. اگر مجبورید خودتان چمنزار را هرس کنید ، از ماسک استفاده کنید.
• همیشه چمن ها را کوتاه نگه دارید.
• از پوشش های زمینی استفاده کنید که گرده ی زیادی تولید نمی کنند مثل خزه ی ایرلندی ، خوشه و دی کوندرا
• بین ساعت پنج تا ده صبح از خانه بیرون نروید. کارهای بیرون را برای اواخر بعداز ظهر یا بعد از بارندگی سنگین قرار دهید چون سطح گرده ها پایین است.
• پنجره های خانه و ماشین را بسته تا کمتر در معرض گرده باشید. هوا را خنک نگه داشته و از تهویه استفاده کنید و از پنکه های سقفی و پنجره اجتناب کنید.
• آگاه باشید که گرده می تواند از طریق افراد و حیوانات خانگی به داخل خانه منتقل شود.
• لباس ها را به جای خشک کردن و آویزان کردن در هوای آزاد ، در لباسشویی خشک کنید. در غیر اینصورت گرده می تواند روی لباس ها جمع شده و وارد خانه شود.

 

گرده ی درختان
درختان نیز می توانند آلرژی شما را تشدید کنند خواه دارایی شما باشند یا نه چونکه درختان مقدار زیادی گرده رها می کنند که می تواند از منبع اصلی تا مایل ها آن طرف تر پخش شود.
درختان اولین تولید کنندگان گرده هستند که گرده ی خود را از ابتدای ژانویه در ایالت های جنوبی و تا اواخر می یا ژوئن در ایالت های شمالی ، رها می کنند.

- تشخیص آلرژی پوستی

- عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شوند.

- آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

اکثر آلرژی ها به خاطر یک نوع درخت مثل :
• کاتالپا
• نارون قرمز
• گردوی آمریکایی (هیکوری)
• زیتون
• گردوی آمریکای مرکزی (پی کان)
• چنار
• درخت گردو
یا گونه ی کشاورزی مذکر درختان خاص هستند. مونث این گونه ها کلا بدون گرده هستند. (سیارک)
• درخت زبان گنجشک
• افرای سیاه
• صنوبر شرقی
• درخت خرما
• افرا ( قرمز)
• افرا ( نقره ای)
• نخل فونیکس
• سپیدار
• بید
با این حال برخی از افراد اکیدا قابلیت سطح مقطعی را در خانواده ی توسکا ، راش، غان ، بلوط و خانواده ی سرو کوهی و سرو نشان می دهند.

راهبردهای بازدارنده

• اگر برای باغچه ی حیات خود درخت می خرید ، بدنبال گونه هایی باشید که آلرژی شما را بدتر نکند مثل توری ، سرخک ، انجیر ، صنوبر ، خرما ، گلابی ، آلو ، ارغوان و سکویا ( سرخ چوب) یا گونه ی کشاورزی مونث زبان گنجشک ، افرای سیاه ، صنوبر شرقی ، افرا ، نخل ، سپیدار یا بید.

 - درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

- انواع اگزما - درماتیت

- چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

نظرات

در ادامه بخوانید...

روش های طبیعی تسکین آلرژی

در

رژیم غذایی

40-50 میلیون انسان با این مساله همه ساله مواجه هستند : گرفتگی سر، آبریزش چشم، آبریزش بینی و عطسه که علائم آلرژی فصلی هستند. خبر خوب این است که شما همیشه مجبور به مصرف قرص برای بهتر شدن نیستید.  اندرسون پزشک و متخصص می گوید " مطالعات نشان می دهد که رویکردهای طبیعی در ارتقای علائم آلرژی موثر هستند "." بهترین بخش این است که شما از اثرات جانبی ناخواسته ی تجویز دارویی سنتی مثل خواب آلودگی پرهیز کنید " . ما از متخصصان ارشد پزشکی دیگر برای راهبردهای روانی جسمی و رژیم غذایی مربوط به فصل آلرژی بدون قرص درخواست کرده ایم .(سیارک)

از برخی محصولات استفاده کنید

کدین پزشک و فیزیکدان می گوید " حدود 20%  از سلول های ایمنی ما در روده هستند ، پس رژیم غذایی ، نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن ایفا می کند " . میوه ها و سبزیجات با بیشترین رنگ ها ،‌مثل توت ، انگور قرمز و اسپانیایی ، دارای بالاترین آنتی هیستامین هستند که از رادیکال های آزاد پیشگیری می کند که به سلول ها آسیب زده و ایمنی بدن را ضعیف می کند.هاردی پزشک و متخصص می گوید ،  ویتامین های C,E و بتا کاروتن (‌که اغلب در فرآوردهای رنگی روشن یافت میشود ) دارای خواص ضد تورمی هستند که به کاهش تورم در مسیر جریان هوا کمک می کنند که باعث گرفتگی می شود.   کوئرسیتین ،  ترکیب گیاهی یافت شده در سیب و انگور نیز جلوی  تورم مسیرهای بینی را می گیرد.

از لبنیات، قند، گندم و افزودنی های غذایی پرهیز کنید.

طبق گفته ی دکتر هاردی ، این موارد به ایجاد بلغم اضافی معروف هستند که باعث گرفتگی و خارش بینی می شوند. کنار گذاشتن این موارد ، حساسیت شما را به گرده ها و محرک های دیگر کم می کند.

غذاهای معطر و ادویه دار بخورید

دکتر هاردی می گوید آنها جریان خون را افزایش داده و اکسیژن را به مسیرهای بینی برده و بلغم را رقیق کرده و از بین می برند.

 آب بنوشید

مایعات به گرفتگی های مسیر جریان هوا با آبدار کردن غشای بلغم ، کمک می کند : هرچه غشا مرطوب تر باشد ، بلغم رقیق تر شده و به آسانی از بدن خارج می شود.

غذاهایی را انتخاب کنید که شامل اسیدهای چرب امگا 3 باشند

در ماهی ، بادام و کتان یافت می شوند، امگا 3 به کاهش علائم تنفسی با کاهش تورم  کمک می کند. 

بوته ها را نیز امتحان کنید

مطمئن شوید که برچسب های کالا را برای میزان استفاده در روز چک کنید و همیشه با دکتر خود راجع به تعاملات احتمالی با داروهای دیگر قبل از مصرف اینها ، صحبت کنید.

طبق گفته ی دکتر اندرسون، گزنه یک آنتی هیستامین طبیعی است که خارش را در مسیر بینی تسکین می دهد.

سدیم سلنیت (شکلی از آنتی اکسیدان سلنیوم ) به تقویت سیستم ایمنی بدن و خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می کند که باعث حملات آلرژی محرک می گردد.

آلئوورا ، زمانی که به شکل مکمل یا اسپری بینی محلول نمکدار استفاده شود ، نیز به التیام غشای بلغمی تحریک شده ، کمک می کند.

شنبلیله ، گرفتگی را با رقیق کردن بلغم باز می کند.

 

روزانه 30 دقیقه ورش کنید

زمانی که بدنتان در معرض یک ماده ی آرلژی زا باشد (قارچ ، پرز حیوان ، گرده ، داست مایت) ، هیستامین را کاهش می دهد ، ماده ای که باعث تورم و خارش در مسیر جریان هوا و بینی و چشم می شود. ورزش ایروبیک ملایم ، سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و حساسیت آن را نسبت به مواد آلرژی زا ، کمتر می کند. ورزش نیز به اندام های تحت تاثیر آلرژی هایی مثل مسیر بینی ، ریه و کارکرد سینوس ها  به طور بهینه کمک کرده و جریان خون را افزایش می دهد. در زمان فصل آلرژی ، سعی کنید که در درون خانه ورزش کنید تا ریه هایتان در معرض گرده و آلودگی نباشد.

یوگا کار کنید  

تمرین های تنفس و حرکات ساده ی یوگا مثل کبری ، کشش شتر (خم شدن به پشت) و حالت ماهی ، که ماهیچه های ریه را ریلکس کرده و مسیر هوا را باز می کند ، باعث میشود ریه اکسیژن بیشتری بگیرد. برای دانستن اینکه حالت ها و ورزش های تنفسی برای تسکین علائم شما بسیار خوب هستند.

پیام بدهید

دکتر اندرسون می گوید که " پیام های جمجمه ای می توان به باز شدن مسیرهای بینی با بالابردن خروج آب از بینی ، کمک کند. برخی از بررسی ها نیز نشان می دهد که درمان پیامی می تواند تنش روحی و بدنی را کاهش دهد. سطوح پایین تر استرس ، سیستم ایمنی بدن شما را برای کارکرد بهتر و کاهش تولید هیستامین توانا می کند.

صورت خود را بخور دهید

چند فنجان آب را بجوشانید و آن را در کاسه ای بزرگ و دهانه گشاد بریزید . کاسه را روی سطح صافی گذاشته و سر خود را به مدت 15 دقیقه روی آن بگیرید. با گذاشتن حوله روی سر و کاسه ، بخار را متمرکز کنید. یا ، شما یک دستگاه بخور صورت از داروخانه بخرید که دارای لوازم هرمی شکل پلاستیکی برای جریان مستقیم است. هزینه ی دستگاه های بخور  تقریبا 25 دلار است. دوش آب گرم و طولانی گرفته یا از کمپرسور گرم روی صورت استفاده کرده تا به تسکین فشار سینوس کمک کند.

آب سینوس خود را بکشید

برای تسهیل تخلیه در زمان بخور ، وضعیت زیر را امتحان کنید : برای سینوس های جلویی (بالای چشم) ، چند دقیقه به طور عمودی بنشینید. برای سینوس های غربالی ( بین چشم و بینی) ، چند دقیقه به پشت دارز بکشید. برای تمیز کردن سینوس های آرواره ای ( در زیر چشم) ، روی سمت مخالف سینوسی که قرار است تخلیه شود ، دراز بکشید : برای سینوس راست ، به سمت چپ چند دقیقه قرار بگیرید.

از طب سوزنی استفاده کنید

دکتر دین می گوید که به کاهش   فشار سینوس کمک می کند. نکات زیر را با انگشت سبابه فشار دهید و روی آنها چند بار در روز به مدت ده ثانیه ، انگشت را فشار دهید : تیغه ی بینی ( در هر دو طرف) ؛ نقاطی که ابروهایتان از انجا شروع میشود ؛ نقاطی از صورت شما  که در کنار جایی است که سوراخ های بینی باز می شود.

 

تجسم فکری  را تمرین کنید

دکتر اندرسون می گوید " تجسم فکری که مسیر بینی تمیز است ، بدن را به سمت انجام این کار فریب می دهد چونکه سیستم عصبی مستقیما به ادراکات واقعی و تجسمی پاسخ می دهد. " برای رسیدن به بهترین نتایج ، این تمرین را زمانی که ریلکس هستید انجام دهید ، مثلا بعد از انجام مراقبه یا تمارین تنفسی و در ابتدا تصویر خود را در منظره ای درنظر بگیرید که طبیعتا باعث می شود آلرژی تان خارج شود ، مثلا در یک مزرعه ی پر از چمن و نزدیک گربه . سپس خود را در حال راه رفتن در مزرعه یا نوازش گربه تجسم کنید، به طور کامل و عمیق از طریق بینی بدون محدودیت یا سفت کردن ریه ، نفس بکشید.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

در

محققان با حمایت موسسه ملی آرتروز و بیماری های اسکلتی عضلانی و پوست (NIAMS) و موسسات دیگر موسسه ملی سلامت (NIH) در حال به دست آوردن درک بهتر از علل آلرژی پوستی و چگونگی مدیریت، درمان و در نهایت، جلوگیری از آن هستند. برخی راه های امیدوار کننده تحقیق در زیر توضیح داده شده است.
ژنتیک : اگرچه نقش ژنتیک (وراثت) در آلرژی پوستی خانواده ها نامشخص مانده است. به نظر می رسد که بیش از یک ژن درگیر در این بیماری است.


تحقیقات با روشن شدن مسیر وراثتی بودن آلرژی پوستی مورد کمک قرار گرفته است. مطالعات نشان می دهد که کودکان در خطر رو به افزایشی برای گسترش این بیماری در صورتی که سابقه خانوادگی بیماری آلرژیک دیگر وجود داشته باشد، مانند تب یونجه یا آسم، هستند. این خطر به طور قابل توجهی اگر هر دو والدین بیماری آلرژیک داشته باشند، بالا است. بعلاوه، شخصی که برادر دوقلو (غیریکسان) او آلرژی پوستی داشته باشد، سه برابر احتمال ابتلا به آلرژی پوستی بیشتری دارد تا کسی که در مکان عمومی است. مطالعات قل های یکسان نشان می دهد که کسی که قل یکسان او آلرژی پوستی دارد حتی احتمال ابتلا به آلرژی پوستی او از کسی که در مکان های عمومی است بیشتر است. این یافته ها نشان می دهد که ژن ها نقش مهمی را در تعیین اینکه چه کسی به این بیماری مبتلا می شود را دارند.
هم چنین، دانشمندان جهش هایی را در ژن خاصی که نقشی در تولید پروتئینی به نام فیلاگرین بازی می کند، کشف کردند. پروتئین فیلاگرین به طور طبیعی در لایه خارجی تر پوست یافت می شود و عملکردی مانند جزئی از مانع پوست دارد.جهش ژن توانایی فیلاگرین را در نگهداری مانع طبیعی پوست مختل می کند و به نظر می رسد که عامل ژنتیکی ای باشد که افراد را مستعد گسترش آلرژی پوستی و بیماری های دیگری که مانع پوست در آنها به خطر می افتد، می گرداند.
محققان امیدوارند که به سوالات زیادی درمورد ژنتیک پاسخ دهند و ژن های دیگر مسئول مستعد کردن افراد برای گسترش آلرژی پوستی را تعیین کنند.
توسعه و نگهداری پوست : اکتشافات مربوط به اینکه چگونه بدن پوست را ایجاد کرده و حفظ می کند در جستجو برای علل و درمان های بیماری هایی شبیه آلرژی پوستی که در آن مانع پوست تجزیه می شود، مفید خواهد بود. محققان در حال تلاش برای پیدا کردن داروهایی هستند که در حال حاضر در بازار می تواند به ترمیم مانع پوست کمک کند. همچنین، آنها به دنبال ملانین، جزئی از پوستی که به آن رنگدانه می دهد، هستند تا ببینند که آیا ارتباطی بین تولید ملانین و تنظیم عملکرد پوست وجود دارد.
برای نوزادانی که ممکن است در معرض خطر بالای گسترش آلرژی پوستی باشند، محققان در حال تلاش برای کشف تاثیراتی هستند که مرطوب کننده ها ممکن است اگر بر پوست نوزاد قبل از ظهور علائم اعمال شود، داشته باشند. دیگران به دنبال این هستند که چه سلول هایی با استرس بوجود می آیند و چگونه آن سلول ها به تجزیه پوست کمک می کنند.
درک خارش : یکی از سخت ترین علائم آلرژی پوستی، خارش، است که برای تعیین مکانیسم ایجاد احساس خارش مورد مطالعه قرار گرفته اند. محققان در حال مطالعه این هستند که چگونه سیستم عصبی و سیستم ایمنی ارتباط برقرار می کنند و باعث التهاب، خارش و دردی که در آلرژی پوستی دیده می شود، می شوند. همچنین، در تلاشی برای شکستن چرخه خارش، محققان در حال بررسی هستند که چگونه مغر و پوست با هم کار می کنند تا باعث خاراندنی شوند که حتی خارش پوست را نیز بیشتر می کند.
عدم تعادل سیستم ایمنی بدن : محققان در حال تلاش برای درک نقش سلول های درختی که سلولهایی هستند که در پوست و باقت های دیگر بدن یافت می شوند و یک پاسخ ایمنی را آغاز می کنند، هستند. محققان دیگر در حال تلاش برای دیدن این هستند که چه عوامل دیگری نقشی در پاسخ ایمنی ، ایجاد التهابی مانند التهاب در آلرژی پوستی، بازی می کنند.
کنترل آلرژی پوستی
- جلوگیری از خاراندن یا مالش در هر زمان ممکن
- محافظت پوست از رطوبت بیش از حد، محرک ها و لباس های زمخت
- نگهداشتن دمای خنک و ثابت و سطح رطوبت سازگار
- محدود کردن قرار گرفتن در معرض گرد و خاک، دود سیگار، گرده ها و شوره بدن حیوانات.
- تشخیص و محدود کردن استرس عاطفی.
امید به آینده
اگرچه علائم آلرژی پوستی می تواند سخت و ناراحت کننده باشد، این بیماری می تواند با موفقیت مدیریت شود. افراد مبتلا به آلرژی پوستی می توانند زندگی سالم و سودباری داشته باشند. همانطور که دانشمندان در مورد آلرژی پوستی و علل آن بیشتر یاد می گیرند، آنها همچنان به درمان های موثر، و شاید، در نهایت، یک درمان نزدیک می شوند. (سیارک

- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟

- علل آلرژی پوستی

- علائم آلرژی پوستی

- مراحل آلرژی پوستی

- تشخیص آلرژی پوستی

- عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شوند.

- آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

- درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

- انواع اگزما - درماتیت

- گرده های آلرژی زا

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

در

اگرچه علائم آلرژی پوستی می تواند سخت و ناراحت کننده باشد، این بیماری می تواند با موفقیت مدیریت شود. افرادی مبتلا به آلرژی پوستی می توانند زندگی های سالم و پرباری داشته باشند. کلیدهای کیفیت زندگی بستگی به اطلاعات کافی داشتن؛ آگاه بودن از علائم و علت احتمالی آنها؛ و توسعه مشارکت با بیمار یا اعضای خانواده مراقب، پزشک، و دیگر متخصصان سلامت دارد. 


هنگامی که کودکی آلرژی پوستی دارد، کل خانواده ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرند. این امر که اگر خانواده حمایت اضافی برای کمک به آنها برای از عهده برآمدن استرس و نا امیدی مرتبط با بیماری کنند، مفید است. کودک ممکن است ایرادگیر شود و نگهداری او از خاراندن و مالش پوستش سخت و غیر ممکن باشد. پرت کردن حواس کودک و ارائه فعالیت هایی که دست های او را مشغول نگه دارد، مفید است اما نیازمند تلاش زیادی برای بخشی از خانواده یا پرستاران است. موضوع دیگر مربوط به چهره خانواده ها در اجتماع و استرس عاطفی مربوط به تغییرات در ظاهر ایجاد شده با آلرژی پوستی است. کودک ممکن است به سختی در مدرسه یا با روابط اجتماعی رو در رو شود و ممکن است نیاز به پشتیبانی اضافی و تشویق از طرف اعضای خانواده داشته باشد.(سیارک
بزرگسالان مبتلا به آلرژی پوستی می توانند کیفیت زندگی خود را با مراقبت منظم پوست خود و مواظب بودن از تاثیرات این بیماری و چگونگی درمان آن، بالا ببرند. بزرگسالان باید یک رژیم مراقبت از پوست را بعنوان بخشی از روال روزانه خود که می تواند به عنوان شرایط و وضعیت پوست در حال تغییر آداپته شود، توسعه دهند. مدیریت استرس و تکنیک های آرامش اعصاب ممکن است به کاهش احتمال عود کمک کند. گسترش شبکه ای از پشتیبانی ها که شامل خانواده، دوستان، متخصصان سلامت و گروه ها یا سازمان های حمایتی می تواند سودمند باشد. اضطراب مزمن و افسردگی ممکن است با روان درمانی، تسلی یابد.
شناخت شرایطی که خارش به احتمال زیاد رخ می دهد نیز ممکن است کمک کند. برای مثال، بیماران زیادی یافته اند که آنها زمانی که بیکار هستند، بیشتر پوست خود را می خارانند و آنها زمانی که درگیر فعالیت هایی هستند که دست آنها را مشغول نگه می دارد، بهتر عمل می کنند. مشاوره نیز ممکن است برای شناسایی یا تغییر اهداف شغلی درصورتی که شغلی شامل ارتباط با محرک ها یا شامل شستشوی مکرر دست باشد، مانند کار در آشپزخانه یا فروشگاه خرید و فروش ماشین، مفید باشد.
نکاتی برای همکاری با پزشک خود
- ارائه کامل و دقیق اطلاعات پزشکی
- تهیه لیستی از سوالات و نگرانی های خود برای پیشرفت
- صادق بودن و به اشتراک گذاشتن نقطه نظرات خود با پزشک
- درخواست در صورت لزوم برای توضیحات واضح یا بیشتر
- صحبت با اعضای دیگر تیم مراقبت سلامت، مانند پرستار، درمان گران، یا داروسازان
- شک نکردن برای بحث کردن درمورد موضوعات حساس با پزشک خود
- بحث در مورد تغییرات در درمان پزشکی یا داروها با پزشک خود(سیارک
آلرژی پوستی و واکسیناسیون علیه آبله
اگرچه دانشمندان در حال کار برای گسترش واکسن های امنتر هستند، افراد مبتلا به آلرژی پوستی ( یا اگزما) نباید واکسن آبله فعلی را بزنند. با توجه به مراکز کنترل و پیش گیری بیماری (CDC)، یک سازمان دولتی امریکایی، اشخاصی که آلرژی پوستی داشته اند، حتی اگر در وضعیت خفیف یا لزوما غیر فعال باشند، احتمال گسترش عارضه جدی در صورت قرار گرفتن در معرض ویروس از واکسن آبله خواهند بود.
افرادی که آلرژی پوستی دارند باید هنگامی که وارد ارتباط فیزیکی نزدیک با شخصی که به تازگی واکسینه شده است، احتیاط کنند و مطمئن شوند که شخص واکسینه شده قسمت واکسن زده را پوسانده یا اقدامات حیاتی دیگر را تا زمانی که زخمش بیفتد (حدود 3 هفته) انجام داده است. کسانی که ارتباط فیزیکی با اشخاص واکسینه شده ای که محل واکسن آنها بهبود نیافته یا با ملافه آنها یا دیگر وسایلی که ممکن است توسط آن منطقه لمس شده باشد، دارند، باید به پزشک خود، مخصوصا اگر آنها یک جوش جدید یا غیر معمول داشته باشند، اطلاع دهند.
در طول شیوع آبله، این توصیه های واکسیناسیون ممکن است تغییر کند. افراد مبتلا به آلرژی پوستی که در معرض آبله قرار می گیرند، باید با دکتر خود راجع به واکسیناسیون مشورت کنند.
اطلاعات اضافی راجع به آلرژی پوستی و واکسیناسیون آبله در CDC در دسترس است  (سیارک

- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟

- علل آلرژی پوستی

- علائم آلرژی پوستی

- مراحل آلرژی پوستی

- تشخیص آلرژی پوستی

- عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شوند.

- درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

- انواع اگزما - درماتیت

- گرده های آلرژی زا

- چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

مترجم توسط itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...