تشخیص آلرژی پوستی

در

(سیارک) : هر فرد مبتلا به آلرژی پوستی یک ترکیب منحصر به فردی از علائم را که ممکن است در طول زمان در شدت متفاوت باشد را تجربه می کند. پزشک تشخیص آلرژی را بر پایه ی علائم تجارب بیمار بنا خواهد کرد و ممکن است نیاز به چندین بار دیدن بیمار برای تشخیص دقیق و رد احتمالی بیماری ها و شرایط دیگری که ممکن است باعث تحریک پوست شوند، داشته باشد. در برخی موارد، پزشک خانواده یا پزشک متخصص اطفال ممکن است بیمار را به متخصص پوست (پزشک متخصص در بیماری های پوستی) یا پزشک متخصص حساسیت (متخصص آلرژی) برای ارزیابی های بیشتر، ارجاع دهد.


تاریخچه پزشکی ممکن است به پزشک برای بهتر فهمیدن طبیعت علائم بیمار، زمانی که رخ می دهند، و دلایل احتمالی آنها، کمک کند. پزشک ممکن است در مورد سابقه خانوادگی بیماری های آلرژیک، به اینکه آیا بیمار قبلا بیماری هایی مانند تب یونجه یا آسم نیز داشته است؛ و در مورد قرار گرفتن در برابر محرک ها، اختلالات خواب، هرگونه غذایی که به نظر می رسد مربوط به عود پوست شود، درمان های قبلی علائم مربوط به پوست و استفاده از استروئیدها یا داروهای دیگر بپرسد. ویژگی های این بیماری در دو بخش خلاصه می شود : ویژگی های اصلی و ویژگی های جزئی. برخی از این ویژگی ها در کادر زیر ذکر شده اند.
در حال حاضر، فقط یک تست برای تشخیص آلرژی پوستی وجود ندارد. با این حال، تست هایی وجود دارد که می تواند به دکتر علامتی از حساسیت آلرژیک بدهد. 
سوزن زنی به پوست با یک سوزن که حاوی مقادیر کوچک آلرژن مشکوک است، ممکن است در تشخیص علائمی که عود آلرژی پوستی را رها می کند، مفید باشد. نتایج منفی تست های پوستی ممکن است به رد کردن احتمالی که برخی مواد باعث التهاب پوستی می شوند، کمک کند. تفسیر نتایج مثبت تست سوزن زنی پوست در افرادی که مبتلا به آلرژی پوستی هستند، سخت است، زیرا پوست به خیلی از مواد بسیار حساس است و می تواند در بسیاری از مناطق تست که به معنی بیماری یک شخص در آن زمان نیست، مثبت باشد. نتایج مثبت به سادگی نشان دهنده ی این است که شخص ایمونوگلوبین E یا آنتی بادی های lgE (آلرژیک) به مواد تست شده دارد. lgE پاسخ آلرژیک سیستم ایمنی را کنترل می کند و اغلب در آلرژی پوستی مقدار بالایی دارد.
ویژگی های اصلی و جزئی آلرژی پوستی
ویژگی های اصلی :
- خارش شدید
- جوش بارز در مکان های مشخص این بیماری
- ظهور علائم مزمن یا مکرر
- سابقه شخصی یا خانوادگی بیماری های آلرژیک (اگزما، تب یونجه، آسم)
برخی ویژگی های جزئی :
- سن شروع پایین
- پوست خشک که ممکن است پوسته های تکه تکه یا جوش های زمخت نیز داشته باشد(سیارک
- سطح بالای ایمونوگلوبین E (lgE)، یک آنتی بادی، در خون
- چین های پوستی متعدد در کف دست ها
- التهاب دور لب ها
- اگزمای نوک سینه
- قابلیت عفونت پوستی
- تست های آلرژی پوستی مثبت
اگر مقدار آنتی بادی های lgE به مواد غذایی در خون بیشتر از سطح خاصی باشد، نشاندهنده آلرژی غذایی است. اگر حساسیت غذایی مشکوک باشد، ممکن است از شخص بخواهند که چیزهایی که خورده و هرگونه واکنشی را یادداشت کند. چالش های غذایی تحت نظارت پزشک (که مقدمه ی یک غذا است) پس از یک دوره حذف غذایی ممکن است برای تعیین این که آیا علائم حساسیت غذایی وجود دارد، ضروری باشد. تعیین آلرژن غذا ممکن است زمانی که شخص تازه شروع به قرار گرفتن در معرض آلرژن های احتمالی دیگر در یک زمان کرده است یا علائم ممکن است توسط عوامل دیگر، مانند عفونت، گرما و رطوبت ایجاد شده باشد، سخت است.  

- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟

- علل آلرژی پوستی

- علائم آلرژی پوستی

- مراحل آلرژی پوستی

- عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شوند.

- آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

- درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

- انواع اگزما - درماتیت

- گرده های آلرژی زا

- چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.(سیارک

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه داروهایی با برنزه کردن سازگار نیستند و ترکیب آنها بسیار خطرناک است

در
به نظر می رسد که هر کس در حال حاضر قوانین اساسی برای محافظت از پوست را از خورشید آموخته است: شما باید از کرم  ضد آفتاب با SPF استفاده کنید، در ساعاتی که نور خورشید شدید است، پوست را مرطوب کنید. با این وجود، واکنش منفی پوست به خورشید، خطرناک برای سلامتی، ممکن است به طور غیر منتظره اتفاق بیفتد، اگر داروهای خاصی مصرف کرده یا از لوازم آرایشی استفاده کنید.
 
sayarak.com ، با تکیه بر  نظرات متخصصین پوست و متخصصین آلرژی ، دقیقا به شما می گوید که داروهای بی ضرر ممکن است پس از مصرف آنها در زیر نور خورشید خطرناک باشند.
 

1. نقاط قهوه ای و یا آفتاب سوختگی به علت اثر نور خورشید

چه داروهایی با برنزه سازگار نیستند
این پدیده که به معنی افزایش حساسیت پوست به نور خورشید است. به منظور ایجاد آفتاب سوختگی، زمان زیادی را صرف نمیکند و رنگدانه حاصل از آن به دشواری بر طرف می شود.
 
داروهای شناخته شده که می تواند چنین اثری را  باعث شود ، azulfidin (مورد استفاده آرتریت روماتوئید)، هیدروکلروتیازید (مورد استفاده در نارسایی قلبی، و فشار بالا)، و ایمی پرامین (داروی ضد افسردگی).
 
شما همچنین باید در صورت داشتن عطر بر روی پوست مراقب باشید: آثار آن در زیر آفتاب سوزان می تواند به سرعت به نقاط رنگدانه تبدیل شود.
چگونگی خلاص شدن از این رنگدانه: بعد از عبور از مرحله فاز حاد - نرم کننده های پوست  و سرم های حاوی ویتامین C و A مصرف شود.
 

2. Photo allergy

چه داروهایی با برنزه سازگار نیستند
یک راش کوچک بنفش یا صورتی، به اندازه یک قرص بزرگ، یکی از اثرات منفی اثرات ترکیبی از خورشید و دارو است. خطر این است که این اثر به طور پیوسته پیشرفت می کند و در موارد خاص و خطرناک ممکن است بر سیستم تنفسی تاثیر بگذارد.
 
چنین واکنشی می تواند باعث جلوگیری از بروز هورمونی، سولفونامید ها مانند بسپتول، باربیتورات ها شود.
 
لازم است که مراقب  آب سبزیجاتی باشید که با تماس با پوست نیز یک اثر آلرژیک مانند عکس دارند .که شامل آب مرکبات، جعفری و کرفس است. قبل از برنزه کردن آنها را برش ندهید و نخورید.
 
نحوه خلاص شدن: مصرف آنتی هیستامین ها، ویتامین E، اسید لیپوئیک.
 

3. اثر فوتوكتوكسيك

چه داروهایی با برنزه سازگار نیستند
این خطرناک ترین اثر است ، زیرا در این مورد نه تنها پوست در معرض اثرات مضر، بلکه سلول های اندام های داخلی نیز قرار می گیرند.این یک قرمزی شدید در یک ناحیه بزرگ پوست یا یک نقطه موضعی است. دلیل آن که مصرف برخی از داروهایی است که وارد بدن می شوند و تحت تاثیر اشعه ماوراء بنفش مواد سمی را تشکیل می دهند. این اثر می تواند حتی با یک تابش خفیف برای 15-20 دقیقه رخ دهد.
 
این داروها شامل آنتی بیوتیک های گروه تتراسایکلین، داروهای خوراکی (داروهای ضد عفونی)، ضد میکروبی گروه فلوروکینولون می باشد.
 
نحوه خلاص شدن از آفتاب سوختگی شدید: با استفاده از کرم های آلوئه ورا و دکسپانتنول، ویتامین A، عصاره اکیناسه یا سرخارگل.
 

داروهایی که بهتر است در زمان آفتاب گرفتن از آن استفاده نکنید

چه داروهایی با برنزه سازگار نیستند
لوازم آرایشی حاوی رتینوئید و رتینوئید اسید.
لوسیون و سرم پوست با اسید سالیسیلیک.
پماد بر اساس روی یا زینک
اسانس اکالیپتوس و اسطوخودوس
ایبوپروفن، آسپرین، ناپروکسن، دیکلوفناک
آنتی بیوتیک ها از گروه تتراسایکلین ها، کینولون ها و فلوروکینولون ها.
داروهای ضد التهابی بر اساس پرومتازین، سیتریزین، دیفن هیدرامین یا اگر حساسیت به نور در لیست عوارض جانبی ذکر شده باشد.
داروهای دیورتیک مبتنی بر فوروزماید و هیدروکلروتیازید
آماده سازی برای درمان فشار خون بالا بر اساس هیدروکلروتیازید یا دیلتیازیم.
مواد مخدر و مکمل های غذایی بر اساس Hypericum، ویتامین B3
برخی از دارو های ضد بارداری خوراکی و محصولات مبتنی بر استروژن
آماده سازی برای درمان بیماری های قلبی: آمیودارون، نیفیدیپین، کینیدین، دیلتیازیم
داروهای ضد انعقاد: مشتقات سولفونیل اوره، گلی بن کلامید
درمان های پوستی: ایزوترتینوین، آیتورتین.
داروهای روانگردان: فنوتیازین، داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای، ايمي پرامين.
اگر دارو مصرف می کنید، حتما با پزشک خود مشورت کنید تا در مورد اثر آن بر حساسیت به نور پوست و یا عوارض ناخوشایندی که رخ می دهد به شما اطلاع رسانی کند.

نظرات

در ادامه بخوانید...

چه نوع دستمال توالت می تواند باعث بواسیر و سرطان روده بزرگ شود

در
در دوره قرنطینه ، دستمال توالت از همیشه محبوب تر است. به گفته پزشک ، این محصول ایمن نیست.
به گفته متخصص پوست سالهاست که مردم از دستمال توالت استفاده می کنند ، و این عوارض جانبی ایجاد نکرده است. دستمال توالت از کتابهای قدیمی ، روزنامه ها و سایر کاغذهای باطله تهیه می شود اما هیچ کس از مشکلات سلامتی شکایتی نکرده است ولی  دستمال توالت های کنونی با طعم دهنده ها ، رنگ ها ، و افزودنی های مختلف فرق می کند.
 
وجود رنگهایی که بیشتر اوقات می تواند باعث تحریک در ناحیه inguinal و در مکانهای تماس مستقیم کاغذ و پوست شوند.برخی از نمونه ها می توانند باعث بواسیر ، التهاب و حتی بیماری سرطان روده بزرگ شوند. این به دلیل سرب است که در بخشی از رنگهای ارزان قیمت انواع دستمال توالت استفاده می شود.
 
- این درست است ، زیرا جوهرها حاوی سرب هستند که باعث تحریک انکولوژی می شود. بنابراین ، بهتر است نمونه های رنگی و معطر را فراموش کنیم. "
 
دستمال توالت باید از خمیر تمیز تهیه شود. متخصصان توصیه می کنند کاغذ را بدون بو و طعم ، چاپ رنگ و سایه انتخاب کنید.
 
 "بهتر است دستمال کاغذی سفید با هزینه معمولی را انتخاب کنید."
 
استفاده از دستمال مرطوب که در آنها غلظت بالایی از مواد شیمیایی وجود دارد ، نیز خطرناک است. در دستمال مرطوب ضد باکتریایی مواد شیمیایی بیشتری قرار دارند. 
 
- این ماده علاوه بر آلرژی و سوزش پوست ، باعث بثورات و خشکی پوست می شود ، زیرا الکل به برخی از نمونه ها اضافه می شود. و در این حالت - یک دستمال مرطوب یک شر واقعی است.پزشک توصیه می کند از آب تمیز برای اقدامات بهداشتی استفاده کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

10راه میانبر طبیعی برای خلاص شدن از شر سلولیت ها

در

هر زنی از داشتن سلولیت روی پوست ران شرمنده می شود. عوامل زیادی هستند که در تولید سلولیت در بدن نقش دارند، بویژه در زنان. تصور رایج غلطی وجود دارد که تنها زنان چاق از سلولیت رنج می برند. این اطلاعات غلط است. حتی زنان باریک اندام هم می توانند در قسمتهای مختلف بدن مانند ران و باسن دارای سلولیت باشند.صرف نظر از این که زنی چاق یا لاغر است، سلولیتها می توانند به دلایل زیادی بروز کنند. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:
 تغذیه و رژیم غذایی نامناسب
چربی های کلی بدن
عدم تمرینات ورزشی مناسب
تغییرات هورمونی
سوخت و ساز آهسته در بدن
تراکم و رنگ پوست

گزینه های زیادی برای خلاصی از سلولیت ها وجود دارد.لیپوساکشن یکی از این گزینه ها می باشد. راه دیگر خریدن کرم های گران قیمت از داروخانه است. تاییدیه های کمی بر اثربخشی دائم این دست از داروها وجود دارد.اما گزینه هایی بسیار ارزانتر و راه های طبیعی برای خلاص شدن از دست سلولیت ها هم وجود دارد . در اینجا 10 راه طبیعی سریع برای خلاص شدن  از شر سلولیت ها برای راحتی شما معرفی می شود.
1. اسکراب قهوه لایه بردار
تفاله قهوه منبع خوبی از مواد لایه بردار است.این اسکراب به حذف سلولهای مرده از پوست و تولید سلول های جدید کمک خواهد کرد. ماساژ این اسکراب گردش خون را تحریک کرده، و می تواند پوست های شل شده ناشی از سلولیت را سفت کند.
یک چهارم فنجان تفاله قهوه
3 قاشق غذا خوری شکر قهوه ای
2 قاشق غذا خوری روغن نارگیل فرآوری شده ( اگر روغن نارگیل در خانه ندارید، آن را با روغن زیتون عالی جایگزین کنید).
همه ی مواد را با هم مخلوط کرده تا به شکل خمیر در آید.کمی از این خمیر را بردارید و در مناطق اسیب دیده استفاده کنید. سپس به صورت معمولی شستشو دهید. این خمیر را بیشتر از سه بار در هفته استفاده نکنید. این ماساژ درمانی را تا زمانی که به نتیجه ی دلخواه برسید ادامه دهید.مخلوط را در یک ظرف در بسته برای استفاده های بعدی نگهداری کنید.

2. سرکه سیب برای خلاص شدن از دست سلولیت ها
سرکه سیب یک راه حل هدفمند چندمنظوره برای بسیاری از مشکلات است. سرکه سیب برای خلاصی از دست سلولیت ها هم مفید است. سرکه حاوی پتاسیم، منیزیم، مواد معدنی و کلسیم است. این اجزای شیمایی سلولیت ها را کاهش ، سموم را دفع و آب اضافی اطراف ران و معده را کنترل می کنند. روش استفاده:
یک واحد سرکه سیب طبیعی
دو واحد آب
چند قطره عسل
مواد بالا را مخلوط کنید، مخلوط را در مناطق آسیب دیده با ماساژ دادن بمالید و به مدت 30 دقیقه در آن مناطق بگذارید.سپس با آب ولرم شستشو دهید.این کار را دو بار در روز تا رسیدن به نتیجه دلخواه ادامه دهید.

3. بدن خود را با آب هیدراته کنید.
آب عنصری است که می تواند هر چیزی را شفا دهد.سلولیت ها در خودشان دارای مواد سمی هستند. نوشیدن مقدار کافی آب در هر روز سموم را از بدن حذف می کند، باعث حفظ سلامتی و داشتن سیستم ایمنی قوی تر می شود. اضافه کردن طعم های مختلف یخ به آب می تواند اثر آن را بیشتر کند.

4. برس زدن خشک
برس خشک کشیدن یک راه فوق العاده برای تحریک گردش خوت در بدن شماست، برس کشیدن  پوست های مرده را پاک می کند و و به رشد سلولهای جدید در پوست شما کمک می کند. برس خشک کشیدن یکی از ارزان ترین راهها برای تحریک تهویه لنفاوی است و سموم به وجود آمده در بدن را دفع می کند و در نتیجه پوست شما را از دست سلولیت ها رها می کند و باعث درخشان شدن آن می شود.
یک قلم موی طبیعی بردارید و به آرامی از پاهایتان شروع کنید و تا شانه ها ادامه دهید.همچنین می توانید با قلم مو حرکاتی در خلاف جهت عقربه های ساعت انجام دهید.پنج دقیقه این کار را ادامه دهید دو بار در روز، و البته قبل از حمام رفتن و قبل از رفتن به رختخواب.
اطمینان حاصل کنید که هم قلم مو و هم بدن شما در طی این ماساژ خشک هستند

5. روغن عرعر برای خلاصی از دست سلولیت ها
اسانس درخت عرعر عامل بسیار موثری در کاهش جذب مایعات بدن است. بنابراین، برای کاهش سلولیت ها هم بسیار مفید است.
10 قطره روغن درخت عرعر
یک چهارم فنجان روغن زیتون
این دو را ترکیب کنید و ده دقیقه روی مناطق دارای سلولیت مالش دهید
این مخلوط را دو بار در روز به به مدت یک ماه استفاده کنید. پوست شما نرم تر و صاف تر از قبل خواهد شد.

6. مرطوب کننده ی روزانه ی بدن شما
مرطوب کردن روزانه به حذف سلولیتها از بدن شما کمک می کند، پوست شما را نرم تر و صاف تر می کند. صرف نظر از فصل، شخص باید عادت کند که هر روز بدنش را مرطوب نماید.انتخاب مرطوب کننده های طبیعی بهتر از انواع  شیمیایی است. بهترین لوسیون مرطوب کننده طبیعی را می توان روغن نارگیل دانست. روغن نارگیل سرشار از چربی های اشباع شده است، که داراری خواص ضد قارچی و ضد باکتری می باشد. این روغن را بعد از حمام روی پوست بمالید و اگر به صورت روزانه انجام شود باعث حذف سلولیت ها و سفت شدن پوست می شود.
چند قطره از روغن نارگیل بردارید و آن را بعد از حمام روی تمام نقاط بدن خود بمالید. رطوبت حمام در رطوبت روغن نارگیل حل شده و در بدن شما باقی خواهد ماند.

7. روغن نارنگی
یکی دیگر از اسانس ها، روغن نارنگی است که نقش حیاتی در از بین بردون سموم از بدن دارد. مشابه روغن های دیگر، روغن نارنگی هم باعث تحریک جریان گردش خون و کاهش چربی ها است که در نهایت منجر به حذف سلولیت ها می شود.
5 قطره روغن نارنگی
1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
این دو روغن را با هم مخلوط کنید و به مدت ده دقیقه به مناطق آسیب دیده بمالید. این ترکیب را دو بار در روز استفاده کنید
تا یک ساعت پس از مصرف این روغن از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید.

8. یک رژیم غذایی غنی از امگا-3
امگا-3 حاوی اسیدهای چرب و ویتامین های محلول در چربی است و به ساخت سیستم ایمنی قوی در بدن کمک می کند،و همچنین ساخت بافت ها و صاف شدن پوست.و در نهایت در طول زمان منجر به کاهش سلولیت ها می گردد.مصرف مقدار مناسبی از امگا3 به صورت روزانه باعث حذف سلولیت ها از بدن خواهد شد.اگر ماهی دوست ندارید، قرص روغن کبد ماهی یا شربت آن را مصرف کنید. روزانه یک قاشق چای خوری و یا یک قرص در روز.

9. جلبک دریایی
جلبک دریایی هم یک لایه بردار طبیعی است، مشابه تفاله های قهوه.ماساژ خمیرجلبک دریایی دارای مزایایی مانند گردش خون مناسب، حذف سموم از بدن، و بهبود پوست است که باعث نرم شدن پوست و خلاص شدن از دست سلولیت ها می گردد.
3 قاشق غذاخوری جلبک دریایی
یک چهارم فنجان نمک دریایی
یک چهارم فنجان روزغن زیتون عالی
چند قطره از روغن های ضروری (به میل خودتان یکی را انتخاب کنید)
همه ی مواد را با هم مخلوط کنید و ده دقیقه قبل از حمام رفتن روی مناطق اسیب دیده بمالید.
سپس مرطوب کننده استفاده کنید.
این کار را یک بار در هفته ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

10. هورمونهای پایدار
 رژیم غذایی متعادل، و شیوه ی زندگی سالم باعث ایجاد تعادل هورمونی می شود. و هورمونها نه فقط برای سالم ماندن، بلکه برای حذف سلولیت ها هم ضروری هستند. رنگ ها را به رژیم غذایی خود بیافزایید. انواع سبزیجات، میوه های تازه، گوشت بدون چربی، و ماهی. به اندازه کافی بخوابید و به مقدار کافی آب بنوشید. ورزش مناسب داشته  باشید و بدون اضطراب زندگی کنید. به تدریج موفق می شوید که از دست سلولیت ها خلاص شوید. 

نظرات

در ادامه بخوانید...

گرده های آلرژی زا

در

ابروسیاه (Ragweed) و دیگر علف های هرز مثل curly dick‌ ، lambs quarters‌ ، خرفه ، بارهنگ ، ترشک صغیر و برنجاسپ ، برخی از حاصلخیزترین تولید کننده های گرده های آلرژی زا هستند.
اگرچه فصل گرده ی ابروسیاه از آگوست تا نوامبر است ، ولی سطوح گرده ی ابروسیاه معمولا در اوایل سپتامبر در بسیاری از مناطق کشور به اوج خود می رسد.
علاوه بر این ، تعداد گرده ها در ماکزیمم حد خود و در روزهای بادی و داغ و خشک قرار دارند.

 

- آلرژی پوستی چیست؟

- چه کسی آلرژی پوستی دارد؟
گرده ی چمن
مثل گرده ی درختان ، گرده ی چمن علاوه بر فصلی بودن ، منطقه ای نیز هست. همچنین ، سطوح گرده ی چمن تحت تاثیر دما ، زمان باران و روز قرار دارد.
از 1200 گونه ی چمندر آمریکای شمالی ، فقط درصد کمی از آنها باعث آلرژی می شوند. رایج ترین چمن های ایجاد کننده ی آلرژی طبق زیر هستند :
• چمن برمودا
• جانسون گراس
• کنتاکی بلوگراس
• چمن ارچارد (شکوفه زار)
• چمن بهاری شیرین ( سوئیت ورنال گراس)
• چمن تیموتاوس

- علل آلرژی پوستی

- علائم آلرژی پوستی

- مراحل آلرژی پوستی

راهبردهای پیشگیرانه :

• اگر چمنزار دارید ، فردی را نیز برای چمن زنی داشته باشید. اگر مجبورید خودتان چمنزار را هرس کنید ، از ماسک استفاده کنید.
• همیشه چمن ها را کوتاه نگه دارید.
• از پوشش های زمینی استفاده کنید که گرده ی زیادی تولید نمی کنند مثل خزه ی ایرلندی ، خوشه و دی کوندرا
• بین ساعت پنج تا ده صبح از خانه بیرون نروید. کارهای بیرون را برای اواخر بعداز ظهر یا بعد از بارندگی سنگین قرار دهید چون سطح گرده ها پایین است.
• پنجره های خانه و ماشین را بسته تا کمتر در معرض گرده باشید. هوا را خنک نگه داشته و از تهویه استفاده کنید و از پنکه های سقفی و پنجره اجتناب کنید.
• آگاه باشید که گرده می تواند از طریق افراد و حیوانات خانگی به داخل خانه منتقل شود.
• لباس ها را به جای خشک کردن و آویزان کردن در هوای آزاد ، در لباسشویی خشک کنید. در غیر اینصورت گرده می تواند روی لباس ها جمع شده و وارد خانه شود.

 

گرده ی درختان
درختان نیز می توانند آلرژی شما را تشدید کنند خواه دارایی شما باشند یا نه چونکه درختان مقدار زیادی گرده رها می کنند که می تواند از منبع اصلی تا مایل ها آن طرف تر پخش شود.
درختان اولین تولید کنندگان گرده هستند که گرده ی خود را از ابتدای ژانویه در ایالت های جنوبی و تا اواخر می یا ژوئن در ایالت های شمالی ، رها می کنند.

- تشخیص آلرژی پوستی

- عواملی که باعث بدتر شدن آلرژی پوستی می شوند.

- آلرژی پوستی و کیفیت زندگی

اکثر آلرژی ها به خاطر یک نوع درخت مثل :
• کاتالپا
• نارون قرمز
• گردوی آمریکایی (هیکوری)
• زیتون
• گردوی آمریکای مرکزی (پی کان)
• چنار
• درخت گردو
یا گونه ی کشاورزی مذکر درختان خاص هستند. مونث این گونه ها کلا بدون گرده هستند. (سیارک)
• درخت زبان گنجشک
• افرای سیاه
• صنوبر شرقی
• درخت خرما
• افرا ( قرمز)
• افرا ( نقره ای)
• نخل فونیکس
• سپیدار
• بید
با این حال برخی از افراد اکیدا قابلیت سطح مقطعی را در خانواده ی توسکا ، راش، غان ، بلوط و خانواده ی سرو کوهی و سرو نشان می دهند.

راهبردهای بازدارنده

• اگر برای باغچه ی حیات خود درخت می خرید ، بدنبال گونه هایی باشید که آلرژی شما را بدتر نکند مثل توری ، سرخک ، انجیر ، صنوبر ، خرما ، گلابی ، آلو ، ارغوان و سکویا ( سرخ چوب) یا گونه ی کشاورزی مونث زبان گنجشک ، افرای سیاه ، صنوبر شرقی ، افرا ، نخل ، سپیدار یا بید.

 - درمان آلرژی پوستی در نوزادان و کودکان

- انواع اگزما - درماتیت

- چه تحقیقی در زمینه آلرژی پوستی انجام شده است

نظرات

در ادامه بخوانید...

پرسش و پاسخ در مورد آکنه

در

این مقاله حاوی اطلاعات کلی در مورد آکنه است. هم چنین توصیف می کند که آکنه چیست، چگونه گسترش می یابد، دلایل وجود آکنه در پوست چیست و انتخاب های درمانی برای اشکال مختلف آکنه چه می باشد. اطلاعات نیز برای مراقبت از پوست ارائه شده است. اگر شما سوالات بیشتری پس از خواندن این مقاله داشتید، می توانید آنها را با پزشک خود مطرح کنید.


آکنه چیست؟
آکنه اختلالی ناشی از عملیات هورمون ها و دیگر مواد در غدد چربی پوست ( غدد چربی دار یا سباکوس ) و پیازهای مو هستند. این عوامل منجر به خلل و فرج متصل زخم هایی رایج می شود که جوش نامیده می شوند. زخم های آکنه اغلب روی صورت، گردن، پشت، قفسه سینه و شانه ها رخ می دهد. اگرچه آکنه اغلب یک تهدید جدی برای سلامتی نیست، ولی می تواند منبع استرس های عاطفی قابل توجهی باشد. آکنه شدید می تواند منجر به اثر زخم دائمی شود.
- چگونه آکنه گسترش می یابد؟
- چه عواملی باعث به وجود آمدن آکنه می شود؟
- چه کسانی جوش می زنند؟
- آکنه چگونه درمان می شود؟
- درمان انواع جوش های ملتهب متوسط تا شدید
- درمان آکنه شدید یا آکنه مربوط به کیست
- درمان آکنه هورمونی در زنان
- درمان دیگر آکنه
- چگونه افرادمبتلا به آکنه از پوست خود مراقبت کنند؟
- چه تحقیقی در زمینه آکنه انجام شده است؟

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

در

بدون قرارداد سنگین چند میلیون دلاری ، چهره ی بی عیب افراد مشهور مورد علاقه ی ما ممکن است تقریبا غیر ممکن و دست نیافتنی به نظر برسد. ولی متخصص مراقبت های پوستی ستاره ها ،سیلا رازهایی دارد که برای رسیدن به درخشندگی زیبای پوست که در رویاهایتان به آن می اندیشید ، به آن نیاز دارید.(سیارک)

 

 چگونه روی رد کارپت(فرش قرمز) حاضر شوید ‌- پوست آماده ی زیبا تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد ولی سیلا ، زیبایی شناس ارشد اینجاست که به شما کمک کند. او با با همه ی افراد مشهور کار می کند ، و همه ی روش هایش را به ما نشان داده و شما ، حقه های مرموز چندلایه ای او را باور نخواهید کرد که آنها را در اینجا با ما در میان می گذارد. به طور دقیق ، برخی از بهترین نکته های او را بررسی کنید تا بهترین صورت را داشته باشید و برنامه ی روتین مراقبت از پوستی را ادامه دهید که واقعا موثر است.

پیشنهاد شما برای زنان پرمشغله که زمان زیادی در فهرست برنامه های خود ندارند ولی می خواهند پوست خوبی داشته باشند ، چیست ؟

در واقع شما به رژیم پوستی 12 مرحله ای نیاز ندارید تا پوست خوبی داشته باشید. برای یک خانم شاغل ، شما می توانید رژیم های شبانه و صحیح خود را به سه مرحله تقسیم کنید. در صبح ، با یک پاک کننده ی مناسب و مرطوب کننده ، صورت خود را تمیز کرده و با دستمال صورت آن را پاک کنید تا لایه برداری نیز انجام شود. بعدا ، با مرطوب کننده ی SPF از پوست حمایت کنید و سپس در عصر ، آرایش خود را برداشته ، پاکسازی کرده و مرطوب کنید. بنابراین سه مرحله در صبح و سه مرحله در شب وجود دارد.

مهمترین بخش روتین برنامه ی مراقبت از پوست چیست ؟

پاکسازی و تداوم . اگر شما به خوبی پاکسازی کنید ، می توانید منافذ پوست خود را نیز ببندید و بعدا مرطوب کننده بزنید وگرنه سرمی که از آن استفاده می کنید موثر نخواهد بود و پوست شما را به آن مرحله ای که شما می خواهید ، نخواهد رساند.

آیا محصولات جهانی وجود دارد که زنان باید در برنامه ی روتین مراقبت از پوست خود قرار دهند ؟

قطعا ، شما باید یک پاک کننده ی ملایم و کرم مانند ، یک سرم  سرشار از ترکیبات ویتامین C ، پپتید ، سلول های ساقه ی گیاهی و نیز ضد آفتاب طیف – گسترده با مینیمم SPF‌  30 داشته باشید.

موثرترین روش برای لایه برداری پوست کدام است ؟ چگونه روی پاکسازی شما اثر می گذارد ؟

لایه برداری مهم است ، من حداقل استفاده ی یک یا دوبار در هفته لایه بردار را توصیه می کنم....انجام این مرحله قبل از پاکسازی اهمیت دارد، بنابراین پوست مرده را بردارید و سپس پوست سالم زیرین را شستشو دهید. تمیز کردن در صبح  برای رفع چربی مازاد پوست ، و سپس در شب برای برداشتن آرایش ،‌ همیشه اهمیت دارد.

آیا شما اعتقاد دارید که زنان می تواند پوست خوبی داشته باشند یا تصورتان این است که ژنتیک نقش بسیار زیادی در تعیین کیفیت پوست دارد ؟

همه ی زنانی پوست خوب دارند که زمان لازم را صرف آن می کنند و این کار شامل سبک زندگی و رژیم غذایی است. بنابراین ، همه ی مردم مستعد آکنه و دیگر مشکلات پوستی هستند ولی به نظر من همه ی زنان می توانند پوست خوبی داشته باشند.

آیا شما به ما راز نهایی مراقبت از پوست امی روسوم را می گویید ؟

نه ! ولی او درمان های مرتب چهره را بدست آورده و امی واقعا یک سبک زندگی فعال و سالم را پذیرفته است. او هنوز جوان است ، که به داشتن پوست خوبش نیز کمک می کند !

افراد مشهور چه کار می کنند که متوسط زنان می توانند آن کارها را در برنامه های روتین خود وارد کنند ؟

ویزیت یکی از کلینیک های ما هفته ای یکبار ، دوامی ندارد ، ولی شما به راحتی می توانید ماهی یکبار برای صورت برنامه ریزی کرده یا برای توسعه ی برنامه ی درمانی خانگی ، با متخصصان زیبایی کار کنید.

آیا نکات پایانی دیگری دارید که به خوانندگان ما بگویید ؟

مرطوب باشید و  سالم بمانید ، ولی رژیم واقعا اهمیت بسیار زیادی دارد ؛ ما دیگر نوشابه های گازدار  نمی نوشیم و  همبرگر نمی خوریم و انتظار داریم که پوست خوبی داشته باشیم . البته در نظر گرفتن چیزهایی که وارد بدن خود می کنیم نیز اهمیت دارد. (سیارک)

پست های مرتبط :

ماسک ضدچروک و شفاف کننده صورت

ماسک ماست و نسکافه

درمان کک و مک با ماسک ماست ترش

ماسک لایه بردار ملایم

محلول ضد چروک برای صورت و بدن بسازید

6 مکمل برای داشتن پوستی درخشان و موهایی زیبا

8 راز زیبایی پوست افراد مشهور

غذاهایی که برای پوست خشک مناسب هستند

با این راهکارها چین چروک صورت را کمتر کنیم

چگونه ماسک‌های صورت آووکادوی طبیعی بسازیم؟

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات خود را در رابطه با این پست و میزان مفید بودن آن را با ما به اشتراک بگذارید. 

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸همشون جراحی می کنن وگرنه پیری که به سراغ همه میاد

در ادامه بخوانید...