آیا در وعده شام برنج بخوریم

در

سال‌هاست همه به هم می‌گویند "اگر می‌خواهی لاغر شوی کربوهیدرات کم بخور". با این پیش‌فرض که کربوهیدرات، به‌خصوص در خوراکی‌های پرقندی مثل نان سفید، برنج و پاستا، برای قند خون و البته اندازه دور کمر بد است.

توضیح دقیق‌تر این است که کربوهیدرات و قند، به‌خصوص خوراکی‌هایی که فیبر ندارند و سریع جذب می‌شوند، گلوکز (قند) خون را سریع بالا می‌برند. و اگر این گلوکز را با فعالیت نسوزانید، پانکراس‌تان ناچار می‌شود مقدار زیادی هورمون انسولین ترشح کند که قند خون را به سطح عادی برگرداند.

اما پانکراس چطور این کار را می‌کند؟ با ذخیره کردن قند اضافه کربوهیدراتی که خورده‌اید. به چه شکل؟ چربی. از اینجا به بعد دیگر واضح است. چربی بیش‌ازحد، به خصوص اطراف شکم، مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند، از جمله دیابت نوع دو.

اما نگرانی مردم فقط مقدار کربوهیدرات نیست، زمان خوردن کربوهیدرات هم هست. مثلا بسیاری معتقدند که کربوهیدرات را شب بخورند بدتر است تا صبح برای صبحانه. با این فرض که صبح‌ها بدن سرحال و قبراق است و سریع قند کربوهیدراتی که خورده‌ایم را می‌سوزاند. اما شب‌ها بدن آماده خواب است، بنابراین بیشتر طول می‌دهد تا قند را بسوزاند.

اما این فرضیات چقدر درست است؟
صبح در برابر شب

اخیرا من و دکتر ادم کالینز از دانشگاه ساری بریتانیا تحقیقی انجام دادیم، به این ترتیب که رژیم غذایی چند داوطلب را طوری تنظیم کردیم که پنج روز بیشتر کربوهیدرات روزانه‌شان را صبح بخورند، پنج روز رژیم معمولی داشته باشند، و پنج روز بیشتر کربوهیدرات روزانه‌شان را شام بخورند.

همه داوطلب‌ها در طول روز میزان ثابتی کربوهیدرات می‌خوردند. می‌خواستیم ببینیم بدن‌شان چطور واکنش نشان می‌دهد. و آیا به مرور به این رژیم عادت می‌کند یا نه.

دکتر کالینز و تیمش مدام قند خون داوطلبان را اندازه می‌گرفتند. قبل از تحقیق پیش‌بینی‌اش این بود:

"منطقا اگر صبح کربوهیدرات بخوریم، چون تا شب فعالیت داریم، بدن‌مان با کربوهیدرات بهتر کنار می‌آید. بنابراین انتظارم این است که روزهایی که داوطلب‌ها بیشتر کربوهیدرات‌شان را صبح می‌خورند، بدن‌شان بهتر واکنش نشان بدهد. اما نمی‌دانم در آن مدتی که شب‌ها بهشان کربوهیدرات می‌دهیم چه می‌شود."

این حرف‌های دکتر کالینز بود - پیش از آزمایش. اما نتیجه آزمایش چه بود؟

واقعیت این است که نتیجه اصلا آن چیزی که فکر می‌کردم نبود.

وقتی داوطلب‌ها را بعد از صبحانه پرکربوهیدرات و شام کم‌کربوهیدرات آزمایش کردیم، میانگین گلوکز خون‌شان ۱۵.۹ واحد بود - که حدودا همان اندازه‌ای است که انتظار داشتیم. اما وقتی همین آزمایش را بعد از پنج روز صبحانه کم‌کربوهیدرات و شام پرکربوهیدرات تکرار کردیم، گلوکز خون‌شان ۱۰.۴ شده بود - که به مراتب کمتر از انتظار ما بود.

ماجرا چه بود؟

به نظر می‌رسد آنچه واقعا مهم است این است که پیش از وعده پرکربوهیدرات چه مدت کربوهیدرات نخورده بوده‌اید. اگر از آخرین وعده پرکربوهیدرات‌تان زمانی دراز گذشته باشد، بدن‌تان بهتر از پس کربوهیدرات برمی‌آید.
طبیعتا این اتفاق صبح‌ها خودبه‌خود می‌افتد. چون تمام شب که خواب بوده‌اید کربوهیدراتی مصرف نکرده‌اید. اما آن‌طور که از آزمایش کوچک ما برمی‌آید، اگر در طول روز هم زیاد کربوهیدرات نخورید، شب خوردن با صبح خوردن فرق چندانی ندارد.

به بیان دیگر، بعد از چند روز که صبحانه کم‌کربوهیدرات و شام پرکربوهیدارت بخورید، بدن‌تان عادت می‌کند و شب‌ها بهتر کربوهیدرات را می‌سوزاند.

قرار است دکتر کالینز به زودی تحقیقی به مراتب گسترده‌تر انجام دهد، شاید به نتایج قطعی‌تری برسد. اما موقتا توصیه‌اش این است که زیاد خودتان را درگیر اینکه چه موقع کربوهیدرات می‌خورید نکنید. بیشتر حواس‌تان باشد که بین وعده‌های کربوهیدرات‌دار فاصله بیاندازید، هر وعده کربوهیدرات نخورید، و روالی ثابت داشته باشید.

به طور خلاصه، اگر شب یک بشقاب پر برنج خورده‌اید، صبح تا جایی که می‌شود کم نان بخورید. و اگر صبح مفصل نان خورده‌اید، شب ته ظرف پاستا را در نیاورید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

راه هایی برای جلوگیری از چاقی در زمان یائسگی

در

سفر یائسگی من مدت کوتاهی پس از تولد فرزند دومم آغاز شد. 38 ساله بودم و برای اولین بار خودم را در تلاش برای کاهش وزن می دیدم. من پس از تولد فرزند اولم در سن 36 سالگی هیچ مشکلی برای کاهش وزن نداشتم، اما پس از مدت کوتاهی، بدنم شروع به تغییر کرده بود.
در آن زمان، من به خوبی تغذیه می کردم و به شکل معقول و منطقی فعال بودم. مادر دو فرزند پسر بودن فرصت زیادی برای ورزش و فعالیت باقی نمی گذاشت.وعده های غذایی باید به سرعت آماده می شدند و این به این معنی بود که مقدار زیادی غلات پردازش شده برای صبحانه، ساندویچ برای ناهارو پاستا در شام مصرف می شد. غلات فرآوری شده شامل دانه های کینوآ با شیر سویا، نان قهوه ای برای ناهارو پاستا برای شام.

طبق راهنماییها من 6تا11 عدد نان، برنج و پاستا با تعداد کمی از میوه ها و سبزیجات را مصرف می کردم( ساندویچ ، سس ماکارونی و پاستا).  از دستورالعمل ها پیروی می کردم اما می دانستم که یک چیزی اشتباه است. دائم خسته، تحریک پذیر و عصبی بودم و زود از کوره در می رفتم. مهم نبود که چقدر خوابیده بودم، باز هم خواب بیشتری میخواستم. هر روز بزرگتر و بزرگتر می شدم و خودم هر گونه خطری را انکار می کردم. سایز کمرم همواره در حال گسترش بود.(سیارک)
سپس  چیزی که زندگیم را برای همیشه تغییر داد خواندم. زمانی که سطح استروژن یک زن کاهش می یابد، تحمل او برای کربوهیدارت زیاد می شود. این به این دلیل است که کاهش سطح استروژن منجر به مقاومت انسولین و اختلال تحمل کربوهیدارت می شود. بنابراین کاهش حساسیت به انسولین به این معنی است که شما احتمال بیشتری برای داشتن اضافه وزن دارید، به ویژگی در مناطقی که شما قبل از یائسگی هرگز مشکلی با آن نداشته اید، با نام مستعار چربی شکم!. یکی از ساده ترین راه ها برای مدیریت کاهش حساسیت به انسولین و اجتناب از افزایش وزن این است که به ارزیابی مجدد تحمل کربوهیدراتهای خود پرداخته و برنامه غذایی را با آن تنظیم کنید.

 

1. تمام کربوهیدراتها مثل هم نیستند
انتخاب سایر منابع کربوهیدارت مانند میوه های تازه و سبزیجات به حفظ سلامتی روده کمک می کند. یبوست یک مشکل شایع در زنان مسن است و فیبر موجود در سبزیجات کمک زیادی به حل مشکل یبوست می کند.

2. مبارزه با خستگی
کربوهیدراتهای فرآوری شده تمایل زیادی به افزایش سطح قند خون دارند، که نهایتآ سریع تر هم پایین می آیند، و باعث خستگی، خشکی و بی حالی شما می شود.

3. کربوهیدارتها را "آهسته تر" بخورید .
همانطور که ما رشد می کنیم، بدن ما نیاز کمتری به کالری برای حفظ ثباتش دارد. حالا زمانی که من مشغول غذا خوردن می شود مقدار کمتری می خورم و در نتیجه برخی وعده های غذایی را به بعد موکول می کنم.این کار باعث ذخیره شدن زمان شده و اجازه می دهد که ناهار در ادامه ی روز مصرف شود.(سیارک)

4. سهولت عدم تعادل هورمونی
عدم تعادل هورمونی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در نتیجه یائسگی ایجاد می شود. غذاهای خاص حاوی فیتو استروژن، که دارای ترکیبات استروژنی هستند، تعادل هورموی را تنظیم و بازگردانی می کنند. یک رژیم غذایی سرشار از فیتو استروژن به حداقل رساندن گر گرفتگی و سایر نشانه های یائسگی کمک می کند. چنین غذاهایی از جمله دانه های افتابگردن، تخم کتان، دانه کنجد، تحمه کدو، کرفس،لوبیا سبز و ریواس هستند.

5. بدانید که خوردن آن مافین باعث شادی شما نیست.
ما اغلب غذاها را در لحظات شادی که داریم بیشتر استفاده می کنیم.به شما پیشنهاد نمی کنم که چنین رفتاری را برای همیشه کنار بگذارید.اما آگاه باشید که اگر به دنبال برداشتن یک کیک شکلاتی یا یک مافین هستید، بعد از دو ساعت که قند خودن افت کرد حال بدی خواهید داشت.

6. ذخیره پول
هیچ چیز به این اندازه که ببینم افرادقبل از اقدام به خرید میوه و سبزیجات شکایت از هزینه می کنند چشم مرا خیره نمی کند.دلاربرای دلار، اگر شما مقدار غذای فرآوری شده را کاهش دهید و خرید میوه و سبزی بیشتر را افزایش دهید، می توانم به شما اطمینان دهم که هزینه شما در پایان هفته بیشتر نشده بلکه پول بیشتری هم پس انداز کرده اید.

7. کاهش نفخ معده
کربوهیدراتهای فرآوری شده اغلب دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند، که باعث افزایش نفخ معده و افزایش مشکلات معده در هنگام مصرف این فراورده های بسته بندی می شوند. خوردن سبزیجات سبزرنگ به کاهش نفخ کمک می کند. اگر قبلآ از رژیم کم فیبر استفاده می کردید آماده باشید و به
میزان قابل توجهی مصرف فیبر خود را افزایش دهید، در ابتدا ممکن است کمی نفخ را تجربه کنید. اول بدن شما به تنظیمات می پردازد، بعد از مدتی استفاده ، شما نفخ و درد شکم کمتری را احساس می کنید.

8. حقایق بیشتری در مورد نفخ
کربوهیدارتهای فرآوری شده اغلب منبع سدیم زیادی هستند که منجر به احتباس آب و نفخ می شود، با این وجود، پتاسیم،ضد تعادل سدیم و دارای اثر مدر است. بنابراین با خوردن غذاهای غنی از پتاسیم، مانند پرتقال، موز، انبه،کیوی، توت فرنگی، اسفناج، و چغندر پخته شده، میتوانید نفخ را به طور طبیعی کاهش دهید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه اسپاگتی با سس و فلفل

در

اسپاگتی ، سس و فلفل  را برای درست کردن  یک خوراک ایتالیایی سریع با هم ترکیب کرده  مطمئنا همه ی خانواده از آن خوششان می آید .

مواد لازم برای 4 نفر

- 230 گرم اسپاگتی پخته نشده

- 1 بسته سوسیس گوشت ، روکش آن را جدا کنید. (450 گرم ) 

- 1 عدد پیاز متوسط ، که به 8 قسمت برش خورده

- 1 عدد فلفل دلمه ای سبر متوسط ، خلالی شده

- 1 عدد فلفل دلمه ای زرد و قرمز ، خلالی شده

- 2-3 بوته ی سیر ، خرد شده

- 1 ق س روغن زیتون

- 1عدد کنسرو سیب زمینی خرد شده با جعفری ، سیر و پونه (800 گرم) 

- 1/4 ق چ نمک

- 1/4 ق چ فلفل

- 1/2 پنیر پارمیزان رنده شده  (سیارک

طرز تهیه

  1. پاستا را طبق دستور روی بسته درست کنید.
  2. در این ضمن ، سوسیس را در ظرف چدنی با حرارت متوسط به بالا به مدت 8-10 دقیقه  طبخ کرده و سوسیس را در حین پخت به قطعاتی تقسیم کنید. سوسیس و خرده های آنرا از ظرف چدنی برداشته و به خوبی در روی دستمال حوله ای آبکشی کنید.
  3. پیاز و سپس سه ماده دیگر را در روغن داغ در ظرف چدنی با حرارت متوسط به بالا به مدت 5-6 دقیقه یا تا زمانی که سبزیجات ترد و برشته شوند ، سرخ کنید. با گوجه ، نمک و فلفل قاطی کرده و به مدت 4 دقیقه یا تا زمان گرم شدن کامل ، بپزید. با سوسیس، پاستا و پنیر مخلوط کنید. مواد را به بشقاب سرو ، منتقل کرده و فورا سرو کنید.  

روش فریز کردن این غذا : پخت را طبق دستور انجام داده و به مدت 30 دقیقه بگذارید خنک شده و مخلوط پاستا را در ظرف غذای 22.86×33.02 سانتی متری قرار دهید. روی آن را محکم با درپوش پلاستیکی و فویل آلومینیومی پوشانده و به مدت دو ماه فریز کنید. 24 ساعت بگذارید در یخچال ذوب شده و اجاق را از قبل در دمای 159 درجه گرم کرده و درپوش پلاستیکی و فویل آلومینیومی را از روی آن بردارید. دوباره روی آن را فویل آلومینیومی کشیده و در دمای 159 درجه به مدت 40-45 دقیقه یا تا زمان گرم شدن کامل ، بپزید.

اسپاگتی بوقلمون با سوسیس و فلفل : یک  بسته ی سوسیس بوقلمون (450 گرم) را به جای سوسیس گوشت بگذارید. روکش روی سوسیس را جدا کرده و روغن زیتون را تا 2 ق س زیادتر کرده و سوسیس را در 1 ق س روغن داغ طبق مرحله ی دو ، طبخ کرده و تمام تکه های سوسیس را از ظرف چدنی جدا کنید. با دستور طبق مراحل پیش رفته و پیاز و سپس سه ماده ی دیگر را در یک ق س روغن باقیمانده سرخ کنید. (سیارک

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

مترجم توسط itrans.ir  

نظرات

در ادامه بخوانید...

هک زندگی با برنج

در

مامعمولا بدنبال چیزهایی هستیم که می توانند برای بیش از یک هدف استفاده شوند. برنج نیز شامل آنهاست، و برای چیزی بیشتر از خوردن ، خوب است. شما هنگامی که استفاده های جالب برنج را بفهمید  واقعا تحت تاثیر قرار خواهید گرفت.

 

هک زندگی با برنج

موضوع این پست در مورد دانه نسبتا ارزان برنج در جهان است را به اشتراک گذاشته ایم.(البته در ایران برنج ارزان نیست و هر دقیقه از گرانی برنج می شنویم) در این پست بر 17 استفاده عجیب تاکید کرده، بسیاری از آنها را ما هرگز قبلا نشنیده ایم. برنج علاوه بر مشارکت در یک وعده غذایی،  هم چنین، به تمیز شدن اطراف خانه، نگهداری ابزار، و حفظ لوازم الکترونیکی از خراب شدن کمک میکند. شما می توانید آن را برای بهداشت شخصی و برای سرگرم کردن کودکان استفاده کنید. می تواند شما را گرم نگه دارد و به شما در پخت و پز بهتر کمک کند. بهترین بخش این است که  می تواند دوباره و دوباره بدون اینکه هدر رود استفاده شود. 17 استفاده شگفت انگیز برای برنج را در ادامه ی این مقاله آمده است

برنج، یکی از پرمصرف ترین غذاهای اصلی در جهان است. آیا شما می دانستید که می توانید با آن بیش از اینکه فقط آن را بخورید، کار های زیادی انجام دهید؟

1- با برنج بالشتک های  گرم درست کنید

هک زندگی با برنج

وقتی که هوای بیرون سرد است شما به یکی از این بالشتک های گرم، زیبایی و کوچک RaeAnnKelly.comنیاز خواهید داشت. آنها بهترین شیوه برای گرم کردن دست ها هستند و در زمان پیاده روی به درد می خورند .نیاز نیست خیلی برای درست کردن آنها وقت بگذارید - قیچی، پارچه، سوزن، برنج، دکمه ها و نخ. 

2- تیز کردن تیغه های کند مخلوط کن با برنج

هک زندگی با برنج

نگرانید که تیغه های شما به تیزی قبل نیستند؟ تقریبا نصف یک فنجان برنج را در مخلوط کن خود بریزید و برای مدت 2 دقیقه آن را روشن کنید. به زودی متوجه تفاوتی خواهید شد و دیگر نیازی به خرید یک مخلوط کن جدید نخواهد بود!

3- برنج رنگی درست کنید

 

هک زندگی با برنج

از بازی های حسی با این برنج رنگی هیجان انگیز لذت ببرید. انجام آن آسان است. شما می توانید آن را برای سال ها در یک ظرف مهر و موم شده نگه دارید و از آن برای درست کردن کارت، اشکال، اسباب بازی و .... استفاده کنید. 

4- یک بطری بازی برای کودکان درست کنید

هک زندگی با برنج

اگر شما در حال رفتن به یک سفر طولانی با ماشین هستید پس مطمئن شوید که بطری بازی خود را برداریدد! یک بطری تمیز را با اشیاء کوچک از اطراف خانه و کمی برنج پر کنید، یک شیار در بالای آن بگذارید که هنگامی که بطری را تکان می دهید، اشیاء قادر به تکان خوردن باشند. اشیاء کوچک می توانند شامل تاس، مهره، گیره های کاغذ، دکمه ها - هرچیزی که شما از اطراف پیدا می کنید، باشد. شما همچنین می توانید از برنج رنگی برای ساخت بطری ها استفاده کنید.

5- موبایل خیس را با برنج خشک کنید

هک زندگی با برنج

اگر شما گوشی خود را در سینک یا پایین توالت انداختید، احتمال دارد که شما وحشت کنید. نترسید، برنج اینجاست! یک کاسه را با برنج پرکنید و گوشی خود را در آن قرار دهید، آن را به مدت دو روز نگهدارید و سپس آن را درآورید. برنج باید تمام آب را جذب کرده باشد و گوشی شما دوباره به کار خواهد افتاد.

6- گلدان  یا بطری ها با برنج  تمیز کنید

هک زندگی با برنج

گاهی اوقات گلدان ها و بطری ها اشکال آزاردهنده ای دارند که شما نمی توانید به آن قسمت برای تمیز کردن برسید. 2 قاشق برنج بردارید و در کمی آب گرم بریزید تا به مدت 15 دقیقه خیس بخورد. بطری را به خوبی تکان دهید، محتویات داخل بطری را بیرون بریزید، سپس با آب بشویید. برنج به تمیز کردن هرگونه لکه کمک خواهد کرد - چقدر عالی!

7- ابزارهای خود را با برنج از زنگ زدگی  محافظت کنید

هک زندگی با برنج

چند قاشق برنج نامرغوب و نپخته را به یک جعبه ابزار اضافه کنید تا رطوب در هوا را جذب کند. این امر باید کمک کند که ابزار ارزشمند شما خشک و به دور از زنگ زدگی بماند.

 

8- آب برنج پاک کننده ی عالی برای صورت

 

هک زندگی با برنج

زنان آسیایی از آب برنج برای تمیز کردن پوست خود به مدت سالهای زیادی استفاده می کردند و شما می توانید با دنبال کردن دستورالعمل های ساده Blog.freepeople.com آن را انجام دهید. به نظر انجام آن آسان است و من نمی توانم برای امتحان کردن آن صبر کنم.

9- آسیاب قهوه را با برنج تمیز کنید

هک زندگی با برنج

اگر قهوه خرد کن شما یا ادویه خردکن شما خیلی خاک یا چربی به خود می گیرد پس کمی برنج در آن بریزید. این کار، باعث می شود که آسان تر تمیز شود تا اینکه جداگانه آن را تمیز کنید. آن به خلاص شدن از ادویه های گیرکرده در زیر یا بوی کهنه قهوه کمک خواهد کرد - فقط به یاد داشته باشید که بعد، آن را خشک کنید. (سیارک

10-  وسیله نگهدارنده برای  چاقو بسازید

هک زندگی با برنج

اگر شما یک انتخابی از چاقوهای مختلف دارید، پر کردن یک وسیله نگهدارنده را با برنج امتحان کنید. این امر مناسب بسیاری از انواع مختلف اندازه های چاقو است و یک نگهدارنده  دسته چاقوی خیلی ارزانتری نسبت به خریدن یک دسته چاقوی فیبری است.

11- بلندترین مو را در دنیا با آب برنج داشته باشید

هک زندگی با برنج

راز موهای بلند؟ مخمر آب برنج! با چک کردن راز رشد بلندترین مو در دنیا از آنوشکا اف، یاد بگیرید که چگونه این محلول شستشوی موی خانگی، ارزان و آسان را بسازید.این هک زندگی را براحتی درست کرده و در یخچال نگهداری کنید. فقط کافیست کمی برنج را در آب بدون نمک بجوشانید .

12- یک ابزار تولید صدای باران بسازید

هک زندگی با برنج

یک ابزار تولید صدای باران زیبا با مواد اطراف خانه بسازید. در داخل آن برنج بریزید. صدایی شبیه صدای باران خواهد داد که برای رقصیدن و تولید موسیقی با کودکانتان عالی است. Theimaginaiontree.com را برای جزئیات چگونگی انجام آن بررسی کنید.

 

13-استفاده  از برنج برای جلوگیری از پف کردن خمیر

 

هک زندگی با برنج

اگر شما خمیری دارید که فعلا نیاز به پخت آن ندارید، پس از کمی برنج  استفاده کنید. لایه کلوچه ی خود را با کاغذ پوستی آشپزی بپوشانید و در آن به اندازه کافی برنج بریزید که جلوی پف کردن خمیر رابگیرد. شما می توانید دوباره و دوباره از آن برنج استفاده کنید.

 

14- جلوگیری از به هم چسبیدن نمک  با برنج 

هک زندگی با برنج

تکه های آزاردهنده نمک در نمک پاش شما می تواند به سادگی توسط اضافه کردن چند دانه برنج خام برای مخلوط آن پیش گیری شود. برنج تمام رطوبت آن را خواهد گرفت و نمک شما به سادگی پاشیده خواهد شد. 

15- رسیده شدن هندوانه با برنج

هک زندگی با برنج

در یک کاسه برنج خام، میوه را قرار دهید. برنج کمک خواهد کرد که هیدروکربن اشباع نشده به دام بیفتد و به میوه شما کمک خواهد کرد که سریعتر برسد. فراموش نکنید که به آن سر بزنید!

 

16- دمای روغن را با برنج تست کنید

هک زندگی با برنج

می خواهید چیزی را سرخ کنید؟ چند دانه برنج بردارید و آن را در ماهی تابه ی پر شده از روغن داغ خود بریزید و اگر برنج بالا آمد و شروع به پخته شدن کردن، پس روغن شما برای سرخ کردن عالی است!

17- با برنج چسب بسازید

هک زندگی با برنج

اگر شما یک شخص ماهر هستید، پس یادبگیرید که چگونه چسب برنجی بسازید. Wikihow.com را برای دستورالعمل های آن ببینید. آن چسب کاملا سفت و تقریبا شفاف است که برای  کاردستی های کاغذی عالی است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ ترفند استفاده از  برنج برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

10 راه آسان برای از بین بردن نفخ

در

به گزارش (سیارک) همگی ما نفخ را تجربه کرده‌ایم.ممکن است در سال‌های گذشته زمانی که در دوران پیش از قاعدگی قرار داشتید (به یاد دارید؟ احتباس آب به یک سطح جدید رسیده است) یا شاید اکنون زمانی که زیاد غذا می‌خورید، یا نوشیدنی زیادی مصرف می‌کنید، یا به اندازه کافی غذا نمی‌خورید یا خواب کافی ندارید، یا به عبارت دیگر هر زمانی ممکن است نفخ به دلایل زیادی رخ دهد و این دلایل در بین افراد مختلف متفاوت است.


بر اساس گزارش دانشگاه یوتا، حدود 50 درصد از گاز موجود در دستگاه گوارش هوای بلعیده شده است؛ مابقی در طی فرآیند گوارش تولید می‌شود. و این هوای بلعیده شده اگر از طریق آروغ زدن یا باد شکم دفع نشود، معمولا در ناحیه شکم قرار می‌گیرد و باعث می‌شود که در ناحیه میانی احساس ناراحتی در فرد ایجاد شود.(سیارک)
گاهی اوقات پس از یک وعده غذایی حجیم احساس نفخ می‌کنید. اما فقط زیاد غذا خوردن باعث این احساس نمی‌شود اگرچه پرخوری شایع‌ترین علت نفخ است. (بنابراین بهتر است اغلب وعده‌های غذایی کم حجم مصرف کنید تا از نفخ فاصله بگیرید).
راه‌های دیگری نیز برای خلاصی از شر نفخ وجود دارد:
1. آهسته غذا بخورید. تند تند غذا خوردن باعث افزایش ریسک نفخ می‌شود. بخاطر داشته باشید که حدودا 20 دقیقه زمان لازم است تا معده سیگنال "پر بودن" را به مغز ارسال کند. و از آنجا که پرخوری با ریسک نفخ همراه است، آهسته غذا خوردن باعث کاهش احتمال بروز نفخ می‌شود.
2. چربی را محدود کنید، زیرا هضم چربی‌ها نسبت به پروتئین یا کربوهیدرات به زمان بیشتری نیاز دارد، غذاهای بسیار چرب و غنی از چربی می‌توانند به ایجاد نفخ کمک کنند زیرا باعث می‌شوند که معده مدت زمان بیشتری پر باقی بماند.
3. از بلعیدن هوا اجتناب کنید. هنگامی که شکم از گاز پر شود نفخ بوجود می‌آید. چند چیز است که می‌تواند به شما در کاهش این احتمال کمک کند:
نوشیدن با استفاده از نی
نوشیدن نوشیدنی‌های کربن‌دار
جویدن آدامس
مکیدن آب‌نبات سخت
4. کاهش استرس. در واقع این یک توصیه مناسب برای هر شخص در مورد هر چیز است؛ و در مورد نفخ نیز صحت دارد. این بدین خاطر است که در زمان استرس یا اضطراب تمایل به تنفس کوتاه‌تر وجود دارد و در نتیجه هوای بیشتری بلعیده می‌شود. بخاطر داشته باشید که راحت نفس بکشید.
5. تحرک داشته باشید. طبق گزارش دانشگاه یوتا ورزش می‌تواند به دستگاه گوارش شما کمک کند که به شکل صحیح کار کند و احتمال تجمع گاز کاهش یابد. یک تحقیق در سوئد نشان داده است که ورزش متوسط (مانند دوچرخه‌سواری به مدت 30 دقیقه) سبب کاهش نفخ در افراد مبتلا به سندروم روده تحریک‌پذیر می‌شود.
6. از دخانیات دوری کنید. یک دلیل مناسب دیگر برای ترک سیگار: سیگار کشیدن باعث ایجاد نفخ می‌شود البته سوزش معده و سایر مشکلات گوارشی نیز به همراه خواهد داشت.
7. از مصرف شیرین‌کننده‌های مصنوعی اجتناب کنید (یا حداقل آن را محدود سازید). بسیاری از این مواد مانند سوربیتول، به سختی هضم می‌شوند و باعث تجمع گاز یا نفخ می‌شوند. و فروکتوز اگرچه یک قند طبیعی است اما هنگامی به غذاهای فرآوری شده افزوده شود می‌تواند باعث شود که هضم آن برای برخی مشکل شود.
8. مراقب لبنیات باشید. کسانی که نسبت به لاکتوز (قند موجود در شیر) حساسیت دارند و در هضم آن مشکل دارند، استفاده از محصولات لبنی می‌تواند منجر به ناراحتی روده یا نفخ شود.
9. مراقبت مصرف غلات باشید. درست است که غلات مواد سالم هستند اما سرشار از فیبر هستند که می‌تواند برای برخی مشکل‌ساز شود و منجر به تجمع گاز، نفخ یا حتی یبوست شود. بهترین کار این است که به آرامی پیش بروید: کم کم آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و حتما با غذاهای حاوی فیبر زیاد مقدار زیادی آب مصرف کنید چرا که به جابجایی آنها در سیستم گوارش کمک می‌کند.
10. پروبیوتیک را در نظر داشته باشید. گاهی اوقات نفخ ناشی از عدم تعادل باکتری‌های موجود در روده است و پروبیوتیک‌ها می‌توانند به تعادل آن کمک کنند. در یک بررسی در دانشگاه نورث‌وسترن مشخص شد که اینفانتیس بیفیدوباکتریوم تنها گونه‌ای از پروبیوتیک‌ها برای از بین بردن علائم گوارشی مانند نفخ است.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

موز را در کدام وعده غذایی مصرف کنیم

در

(سیارک):کارشناسان به افراد توصیه می کنند برای دریافت بهترین خواص میوه موز و نیز جلوگیری از افزایش قند خون حتما این میوه مغذی را در وعده صبحانه مصرف نمایند.


بررسی ها نشان داده است که خوردن میوه موز به همراه کره بادام زمینی در وعده صبحانه مانع از افزایش قند خون می شود.

این میوه سرشار از ویتامین ها و انواع مواد معدنی از جمله منیزیم، پتاسیم و فیبر می باشد که برای سلامت دستگاه گوارش، پوست و مو و عملکرد بسیاری دیگر از اعضای بدن مفید است.

یه توصیه کارشناسان به دلیل وجود خاصیت اسیدی در موز،  افراد آن را به همراه کربوهیدرات ها مصرف نمایند تا از آسیب رساتدن ، خاصیت اسیدی این میوه به بدن پیشگیری شود.
خوردن این میوه پس از صرف کامل وعده غذایی بویژه شب‌ها بدترین زمان می باشد زیرا باعث گرسنگی و تحریک اشتها و علاقه به خوردن مجدد غذا می گردد همچنین به دلیل قند بالا و عدم تحرک افراد در شبها این میوه  باعث ابتلا به دیابت و افزایش وزن در آنها می شود.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸موز خیلی میوه کاملیه با شیر یه غذای کامل میشه

۱۳۹۵/۱۰/۲۸شیر موز از خاصیت شیر مک می کنه آیا؟؟؟ کسی می دونه

در ادامه بخوانید...

طرز تهیه لازانیای رولی

در

(سیارک) : لازانیا یکی از خوش طعم ترین غذاهاست که معمولا از کوچیک و بزرگ تا پیر و جوان همه دوست دارند...لازانیای رولی هم تنوعی می باشد در نوع سرو این غذا ...و چون برای برش بسیار راحت می باشدو مواد لازانیا به یک اندازه در تمام رول ها گذاشته می شود برعکس لازانیای یک تکه که معمولا گوشه هایش مواد کمتری دارند و کمی هم خشک می شوند در ضمن برای سرو در مهمونی ها هم به خاطر شکل شیکش !!! گزینه خوبی می باشد. بچه ها معمولا تنوع  در شکل غذا را دوست دارند از این مدل لازانیای رولی خیلی خوششان می آید و مشکل کم اشتهایی آنها با شکل زیبای این لازانیا بر طرف می شود.

مواد لازم برای تهیه لازانیای رولی:

- لازانیا 8 تا 12 تکه
- گوشت چرخ کرده 300 گرم
- پیاز یک عدد
- قارچ 300 گرم
- پنیر پیتزا یک بسته 200 گرم
- فلفل دلمه ای خرد شده ا عدد کوچک
- رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
- آب لیمو 1 قاشق سوپخوری
- نمک,فلفل سیاه,اویشن و زردچوبه به مقدار لازم 

- پیازچه  یا جعفری خرد شده برای تزیین 
- سس سفید مخصوص لازانیا: (طرز تهیه اینجا)

 

طرز تهیه لازانیای رولی:

- پیاز رو در مقدار کمی روغن تفت می دهیم . آب پیاز که گرفته شد، فلفل دلمه ای های خرد شده را اضافه کرده ، بعد از تفت کم ،گوشت را اضافه می کنیم و تا رنگ گوشت برگردد تفت دادن را ادامه می دهیم.(سیارک

- قارچ  های شسته  و ورقه شده را به گوشت  اضافه می کنیم و شعله را کمی بیشتر می کنیم تا قارچ ها زیاد اب نندازند و تفت می دهیم.و بعد نمک,فلفل سیاه,اویشن , زردچوبه و رب رو اضافه می کنیم .حدود 2 تا 3 دقیقه رب رو خوب تفت می دهیم تا خوشرنگ تر شود.در اخر ابلیمو رو اضافه می کنیم.

- داخل یک قابلمه بزرگ اب رو جوش آورده و بعد از جوش آمدن آب , نمک , زردچوبه و کمی روغن مایع اضافه می کنیم. بعد ورقه های لازانیا رو به ارومی و تک تک داخل اب در حال جوش می گذاریم . بعد از 10 تا 12 دقیقه آبکش می کنیم و بلافاصله اونها رو تک تک با اب سرد می شوریم و حال  ترفند من برای این که بهم نچسبند، تک تک لازانیا های آبکش شده را روی لبه قابلمه پهن می کنم.

- یه برگ از لازانیا را روی سطح کار پهن می کنیم.

- کمی از سس سفید آماده شده را با برس آشپزخانه روی لازانیا می مالیم وبعد از مواد آماده ( در این مرحله  من کمی سس سفید و پنیر را با مواد مخلوط می کنم) روی لازانیا یک لایه مواد می ریزیم و کمی هم پنیر  روی مواد می پاشیم. نکته کلیدی لازانیای رولی در پخش کردن مواد روی تمام برگ لازانیا و رول کردن آن می باشد خیلی از دستور پخت ها کمی از مواد را در قسمت ابتدای رول می گذارند و لازانیا را می پیچند در این صورت کلی از لایه های لازانیا فقط خمیر می باشد و خوشمزه نمیشود.

 

- رول های آماده شده راداخل ظرف پیرکس که قبلا خوب چربش کرده ایم  , می چینیم.در صورت که سس سفید باقی مانده روی رولها ریخته و سپس پنیر پیتزا را روی رول ها می ریزیم .(سیارک

- فر را از قبل حدود 10 دقیقه  با  220  درجه کاملا گرم می کنیم و لازانیا را برای مدت 15 تا 20 دقیق دراخل فر می گذاریم . برای طلایی شدن روی لازانیا، در 2 دقیقه آخر از بالا ی فر به لازانیا حرارت می دهیم .

بجای فر می توانید از پلو پز استفاده کنید یه این صورت که قابلمه تفلون پلوپز را چرب کنید و لازانیا های رول شده را در کف پلوپز بچینید 15 تا 20 دقیقه پلوپز را روشن کنید در زمان سرو کردن مراقب باشید بخار جمع شده در لایه داخلی درب پلوپز داخل لازانیا نریزد.

لازانیای شما آماده است بفرمایید ، نوش جان

 طرز تهیه سس سفید

 طرز تهیه سس قهوه ای

طرز تهیه سس سالسای ایتالیایی

طرز تهیه گاردن پستو

طرز تهیه سس ورستر شایر

طرز تهیه سس تاباسکو

طرز تهیه سس باربکیو

طرز تهیه ادویه ی یونانی

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸خیلی خوبه که لینک چند تا سس را اینجا گذاشتین.

در ادامه بخوانید...