موز را در کدام وعده غذایی مصرف کنیم

در

(سیارک):کارشناسان به افراد توصیه می کنند برای دریافت بهترین خواص میوه موز و نیز جلوگیری از افزایش قند خون حتما این میوه مغذی را در وعده صبحانه مصرف نمایند.


بررسی ها نشان داده است که خوردن میوه موز به همراه کره بادام زمینی در وعده صبحانه مانع از افزایش قند خون می شود.

این میوه سرشار از ویتامین ها و انواع مواد معدنی از جمله منیزیم، پتاسیم و فیبر می باشد که برای سلامت دستگاه گوارش، پوست و مو و عملکرد بسیاری دیگر از اعضای بدن مفید است.

یه توصیه کارشناسان به دلیل وجود خاصیت اسیدی در موز،  افراد آن را به همراه کربوهیدرات ها مصرف نمایند تا از آسیب رساتدن ، خاصیت اسیدی این میوه به بدن پیشگیری شود.
خوردن این میوه پس از صرف کامل وعده غذایی بویژه شب‌ها بدترین زمان می باشد زیرا باعث گرسنگی و تحریک اشتها و علاقه به خوردن مجدد غذا می گردد همچنین به دلیل قند بالا و عدم تحرک افراد در شبها این میوه  باعث ابتلا به دیابت و افزایش وزن در آنها می شود.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک

نظرات

۱۳۹۵/۱۰/۲۸موز خیلی میوه کاملیه با شیر یه غذای کامل میشه

۱۳۹۵/۱۰/۲۸شیر موز از خاصیت شیر مک می کنه آیا؟؟؟ کسی می دونه

در ادامه بخوانید...

آیا موز سیاه شده خواص تغذیه ای دارد

در

 (سیارک) : موز از نظر طب قدیم ایران میوه ای معتدل می باشد که باعث غلظت خون شده و به علت داشتن قند ، دارای انرژی زیادی می باشد و به علت نرم بودن  غذای مناسبی برای کودکان و اشخاص مسن بشمار می رود.از خواص موز می توان به تاثیر در ترک سیگار ، بهبود توانایی ذهنی ، بهبود خارش ناشی از نیش حشرات و حساسیت های پوستی ، جلوگیری از کم خونی ، بهبود سلامت استخوان ها ، کاهش افسردگی ، کاهش بیماری های قلبی و فشار خون و همچنین موثر در درمان زخم معده و روده اشاره کرد.

موزهایی که بعد از مدتی به علت رسیدن زیاد سیاه شده اند ،  دارای خاصیت مبارزه با سلول های سرطانی می باشند و هر چقدر سیاه تر، این خاصیت بیشتر! موز بدلیل داشتن پتاسیم زیادعلاوه برضد سرطان بودن ، غذای خوبی برای ماهیچه ها است ، موزمیوه ای  ملین می باشد، همچنین به عنوان درمان اسهال و اسهال خونی بکار می رود ، برای افراد لاغر و کم خون موز مناسب و تقویت کننده معده و نیروی جنسی می باشد پس مناسب است که موز را در رژیم غذایی و تغذیه بگنجانند.

 طبق آخرین تحقیقات دانشمندان ژاپنی ، موزهای له و سیاه حاوی ماده معجزه آسای TNF هستند که قدرت مبارزه با سلول های سرطانی و از بین بردن آنها را دارند و در موز های رسیده تر و سیاه تر ماده TNF بیشتر است. پس موزهای رسیده و نرم و پر لکه و تیره را استفاده کنید.

موز را در کدام وعده غذایی مصرف کنیم

بر اساس این تحقیقات موز در میان میوه هایی دارای خاصیت ضد سرطانی مثل انگور ، سیب ، هندوانه ، آناناس ، گلابی و خرمالو ، خاصیت بیشتری در افزایش گلبول های سفید و تقویت سیستم ایمنی بدن و از بین بردن سلول های سرطانی ایفا می کند.پس برای سلامت بدن خود روزانه یک عدد موز میل کنید .هرچه رسیده تر و سیاه تر بهتر!

 این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۱۸چه خوب میوه خوشمزه ای هست

در ادامه بخوانید...

خطرات چاقی

در

چاقی واژه ای است به معنای این که وزن شما 20% بیشتر از چیزی باشد که وزن غیرنرمال نسبت به قدتان تلقی گردد. که باعث می شود شما به احتمال زیاد شرایطی مثل زیر داشته باشید :
• بیماری های قلبی و سکته
• فشار خون بالا
• دیابت
• برخی سرطان ها
• بیماری کیسه ی صفرا و سنگ کیسه ی صفرا
• آماس مفصلی – استخوانی
• نقرس
• مشکلات تنفسی مثل خفگی در زمان خواب ( زمانی که فرد برای مدت کوتاهی در حین خواب نفس نکشد) و آسم
فردی که چاق باشد همه ی این مشکلات را ندارد. خطر زمانی زیاد میشود که شما سابقه ی خانوادگی یکی از وضعیت های بالا را داشته باشید.

در این جاست که وزن شما اهمیت پیدا می کند. اگر اضافه وزنتان بیشتر در اطراف شکم باشد ( شکل ( سیب))، نسبت به شکل گلابی " خطرناکتر است یعنی اضافه وزن تان بیشتر در اطراف ران و نشیمنگاه است.
در اینجا هفت وضعیت مربوط به چاقی یا اضافه وزن ، به دقت بررسی می گردد.
بیماری های قلبی و سکته
اضافه وزن باعث می شود شما به احتمال زیاد دارای فشار خون بالا و کلسترول بالا باشید . این دو وضعیت به احتمال بیشتر باعث حمله ی قلبی یا سکته می گردد.
خبر خوب این است که کاهش مقدار اندکی از وزن می تواند خطر پیشرفت بیماری قلبی یا سکته را کاهش دهد. اثبات شده کاهش 5-10% از وزنتان ، خطر پیشرفت بیماری قلبی را کاهش می دهد.

دیابت نوع دو
اکثر افرادی که دارای دیابت نوع دو هستند ، یا چاقند یا اضافه وزن دارند. شما می توانید با خوردن یک غذای رژیمی متعادل و خواب مناسب و ورزش بیشتر ، خطر پیشرفت دیابت نوع دو را با کاهش وزن ، از بین ببرید.
اگر دیابت نوع دو دارید ، وزن خود را کاهش داده و فعالیت جسمی خود را بالاتر برده تا بتوانید سطح قند خون خود را کنترل کنید. فعالتر شدن نیز نیاز شما را به تجویز داروی دیابتی کاهش می دهد.(سیارک)
سرطان
سرطان های روده ، پستان ( بعد از یائسگی ) ، رحم ( دیواره ی رحم) ، کلیه و مری مربوط به چاقی است. در برخی از مطالعات نیز ارتباط میان چاقی و سرطان های کیسه ی صفرا ، تخمدان و پانکراس گزارش شده است.
بیماری های کیسه ی صفرا
بیماری های کیسه و سنگ صفرا در افرادی که اضافه وزن دارند ، رواج بیشتری دارد.
کاهش وزن به خودی خود ، خصوصا کاهش وزن سریع یا کاهش مقدار زیادی از وزن ، باعث خطر بیشتر سنگ کیسه ی صفرا می گردد. کاهش وزن به میزان یک پوند در هفته ، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.
آماس مفصلی – استخوانی
این بیماری وضعیت مفاصل مشترک است که اکثرا روی زانو ، باسن یا پشت اثر می گذارد. اضافه وزن ، فشار زیادی روی این مفاصل قرار داده و باعث ساییدگی غضروف (بافت نرمچه ی مفاصل) می گردد که طبیعتا از آنها حمایت می کند.
کاهش وزن می تواند این فشار روی زانو ها ، باسن و پایین کمر را کاهش داده و علائم این ورم را بهبود بخشد.
نقرس
نقرس بیماری ای است که روی مفصل های اثر می گذارد. زمانی رخ می هد که در خون شما اسید اوره ی زیادی وجود داشته باشدو این اسید اوره ی بالا ، بلورهایی را تشکیل می دهد که در مفاصل رسوب می کند.
نقرس بیشتر در افرادی که اضافه وزن دارند ، رایج است. هر چه وزنتان بالا باشد ، احتمال بیشتری نیز وجود دارد که دچار نقرس شوید.
در دوره ی کوتاه ، تغییرات ناگهانی وزن ، باعث شروع ناگهانی نقرس می گردد. اگر سابقه ی نقرس دارید ، برای بررسی بهترین روش کاهش وزن با دکتر خود مشاوره کنید.
آپنه ی خواب
آپنه ی خواب ، وضعیت تنفسی است که به اضافه وزن ارتباط دارد. آپنه ی خواب باعث میشود فرد به سختی در خواب نفس کشیده و در زمان خواب ، اندکی تنفسش قطع گردد. آپنه ی خواب باعث بی خوابی شبانه و بیماری های قلبی و به احتمال زیاد ، سکته می شود.
کاهش وزن نیز آپنه ی خواب را بهتر می کند.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

در

اگر شما دیابت دارید نگه داشتن رژیم غذایی سالم و جالب اغلب دشوار است.اینجا 9 ماده غذایی با ارزش داریم که نه تنها قند خون را کنترل می کند بلکه شما را برای  آشپزی سالم کمک می کند.


مرکبات

مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت سرشار از مقدار زیادی فیبر هستند که برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم می باشد.با این حال شما باید میوه بخورید نه آب میوه.تحقیقات انجام شده نشان داده است که افرادی که آب میوه می خورند از آنهایی که میوه می خورند بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

کلم بروکلی

کلمها، مانند کلم بروکلی و گل کلم، حاوی ترکیبی به نام سولفورافان، که باعث بسیاری از فرآیندهای ضد التهابی است که باعث بهبود و کنترل قند خون و محافظت رگ های خونی  از آسیب های قلبی وعروقی می شود.این ماده مغذی را می توان بخارپز،سرخ شده و خام استفاده نمود.(سیارک)

بلغور جو دوسر

بلغور جو درسر مخصوصا نوع فولاد برش آن حاوی مقادیر بالایی از منیزیم است که به بدن کمک می کند تا گلوکز استفاده کند و انسولین به درستی ترشح شود.جو فولاد برش با جو پرک متفاوت است و دارای مواد مغدی و فیبر بیشتری می باشد.

سالمون

سالمون منبع غنی اسید چرب امگا3  می باشد که برای سلامتی و کاهش ریسک حمله قلبی مناسب است.سالمون شما را لاغر نگه میدارد  و باعث کاهش التهاب و بهبود عملکرد انسولین می شود.

لوبیا

لوبیا ها سرشار از فیبر هستند،لوبیاها آهسته در بدن هضم می شوند و در نتیجه باعث ثابت ماندن قند خون می شوند.لوبیاها دارای مقدار زیادی پروتئین و مقدار کمی چربی اشباع شده می باشند.(سیارک)

خرما

خرما شاید در نگاه اول زیبا به نظر نیاید اما مطمئنا طعم شیرین و پر از فیبر بودن خرما آن را به یک میان وعده قوی برای افراد دیابتی تبدیل  کرده است.خرما سرشار از آنتی اکسیدان است که خاصیت ضد سرطانی دارد و باعث افزایش بینایی نیز می شود.خرما یک نوع شیرین کننده طبیعی است که برای افراد دیابتی مناسب است و جایگزین مناسبی برای شکر می باشد.

گردو

گردو حاوی اسید چرب اشباع نشده به نام اسید آلفا لینولنیک می باشد که برای کاهش التهاب مناسب است.این آجیل که منبع غنی آنتی اکسیدان است خاصیت ضد سرطان،ضد ویروسی و خواص ضد کلسترول بالا دارد و می تواند برای جلوگیری و پیشرفت از بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری قلبی کمک کند.

دارچین

با توجه به مطالعات منتشر شده در مورد مراقبت از دیابت مشخص شده که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که روزانه و به صورت ناشتا 1 یا چند گرم دارچین مصرف کرده اند قند خون آنها تا 30درصد کاهش یافته است.دارچین را می توان با اضافه کردن به چای،قهوه ماست یا هرچیزی اضافه کرد و از مزایای آن بهره مند شد.(سیارک)

ماست کم چرب 

مصرف 125 گرم ماست معادل حدود یک پیاله در روز خطر ابتلا به دیابت را به میزان24 درصد کاهش می‌دهد. البته این میزان برای افرادی که روزانه 4 پیاله و نیم ماست میل می‌کنند به 28 درصد نیز می‌رسد.(سیارک)

 

پست های مرتبط :

انواع دیابت

رژیم غذایی برای دیابتی ها

پیوند ISLET

چگونه به عزیزانمان کمک کنیم تا دیابت را کنترل کنند.

9ماده غذایی شگفت انگیز برای دیابتی ها

کنترل سطح قند خون در دیابت نوع 2

انتخاب جوراب مناسب برای پای دیابتی

در مورد دیابت بیشتر بدانید

دیابت را جدی بگیرید

دانستن الفبای (ABC) دیابت

یاد بگیرید که چگونه با دیابت­ زندگی کنید

بیماران دیابتی از روال عادی مراقبت مطلع شوید تا سالم بمانید

پیش­ دیابت و مقاومت به انسولین چیست

چگونه مقاومت به انسولین به دیابت نوع 2 و پیش دیابت مربوط می­شود

آیا مقاومت به انسولین و دیابت می توانند معکوس شوند

چه گام هایی می تواند مقاومت به انسولین و پیش دیابت را معکوس کند

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.  (سیارک)  

مترجم  itrans.ir 

نظرات

در ادامه بخوانید...

راه هایی برای جلوگیری از چاقی در زمان یائسگی

در

سفر یائسگی من مدت کوتاهی پس از تولد فرزند دومم آغاز شد. 38 ساله بودم و برای اولین بار خودم را در تلاش برای کاهش وزن می دیدم. من پس از تولد فرزند اولم در سن 36 سالگی هیچ مشکلی برای کاهش وزن نداشتم، اما پس از مدت کوتاهی، بدنم شروع به تغییر کرده بود.
در آن زمان، من به خوبی تغذیه می کردم و به شکل معقول و منطقی فعال بودم. مادر دو فرزند پسر بودن فرصت زیادی برای ورزش و فعالیت باقی نمی گذاشت.وعده های غذایی باید به سرعت آماده می شدند و این به این معنی بود که مقدار زیادی غلات پردازش شده برای صبحانه، ساندویچ برای ناهارو پاستا در شام مصرف می شد. غلات فرآوری شده شامل دانه های کینوآ با شیر سویا، نان قهوه ای برای ناهارو پاستا برای شام.

طبق راهنماییها من 6تا11 عدد نان، برنج و پاستا با تعداد کمی از میوه ها و سبزیجات را مصرف می کردم( ساندویچ ، سس ماکارونی و پاستا).  از دستورالعمل ها پیروی می کردم اما می دانستم که یک چیزی اشتباه است. دائم خسته، تحریک پذیر و عصبی بودم و زود از کوره در می رفتم. مهم نبود که چقدر خوابیده بودم، باز هم خواب بیشتری میخواستم. هر روز بزرگتر و بزرگتر می شدم و خودم هر گونه خطری را انکار می کردم. سایز کمرم همواره در حال گسترش بود.(سیارک)
سپس  چیزی که زندگیم را برای همیشه تغییر داد خواندم. زمانی که سطح استروژن یک زن کاهش می یابد، تحمل او برای کربوهیدارت زیاد می شود. این به این دلیل است که کاهش سطح استروژن منجر به مقاومت انسولین و اختلال تحمل کربوهیدارت می شود. بنابراین کاهش حساسیت به انسولین به این معنی است که شما احتمال بیشتری برای داشتن اضافه وزن دارید، به ویژگی در مناطقی که شما قبل از یائسگی هرگز مشکلی با آن نداشته اید، با نام مستعار چربی شکم!. یکی از ساده ترین راه ها برای مدیریت کاهش حساسیت به انسولین و اجتناب از افزایش وزن این است که به ارزیابی مجدد تحمل کربوهیدراتهای خود پرداخته و برنامه غذایی را با آن تنظیم کنید.

 

1. تمام کربوهیدراتها مثل هم نیستند
انتخاب سایر منابع کربوهیدارت مانند میوه های تازه و سبزیجات به حفظ سلامتی روده کمک می کند. یبوست یک مشکل شایع در زنان مسن است و فیبر موجود در سبزیجات کمک زیادی به حل مشکل یبوست می کند.

2. مبارزه با خستگی
کربوهیدراتهای فرآوری شده تمایل زیادی به افزایش سطح قند خون دارند، که نهایتآ سریع تر هم پایین می آیند، و باعث خستگی، خشکی و بی حالی شما می شود.

3. کربوهیدارتها را "آهسته تر" بخورید .
همانطور که ما رشد می کنیم، بدن ما نیاز کمتری به کالری برای حفظ ثباتش دارد. حالا زمانی که من مشغول غذا خوردن می شود مقدار کمتری می خورم و در نتیجه برخی وعده های غذایی را به بعد موکول می کنم.این کار باعث ذخیره شدن زمان شده و اجازه می دهد که ناهار در ادامه ی روز مصرف شود.(سیارک)

4. سهولت عدم تعادل هورمونی
عدم تعادل هورمونی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در نتیجه یائسگی ایجاد می شود. غذاهای خاص حاوی فیتو استروژن، که دارای ترکیبات استروژنی هستند، تعادل هورموی را تنظیم و بازگردانی می کنند. یک رژیم غذایی سرشار از فیتو استروژن به حداقل رساندن گر گرفتگی و سایر نشانه های یائسگی کمک می کند. چنین غذاهایی از جمله دانه های افتابگردن، تخم کتان، دانه کنجد، تحمه کدو، کرفس،لوبیا سبز و ریواس هستند.

5. بدانید که خوردن آن مافین باعث شادی شما نیست.
ما اغلب غذاها را در لحظات شادی که داریم بیشتر استفاده می کنیم.به شما پیشنهاد نمی کنم که چنین رفتاری را برای همیشه کنار بگذارید.اما آگاه باشید که اگر به دنبال برداشتن یک کیک شکلاتی یا یک مافین هستید، بعد از دو ساعت که قند خودن افت کرد حال بدی خواهید داشت.

6. ذخیره پول
هیچ چیز به این اندازه که ببینم افرادقبل از اقدام به خرید میوه و سبزیجات شکایت از هزینه می کنند چشم مرا خیره نمی کند.دلاربرای دلار، اگر شما مقدار غذای فرآوری شده را کاهش دهید و خرید میوه و سبزی بیشتر را افزایش دهید، می توانم به شما اطمینان دهم که هزینه شما در پایان هفته بیشتر نشده بلکه پول بیشتری هم پس انداز کرده اید.

7. کاهش نفخ معده
کربوهیدراتهای فرآوری شده اغلب دارای شیرین کننده های مصنوعی هستند، که باعث افزایش نفخ معده و افزایش مشکلات معده در هنگام مصرف این فراورده های بسته بندی می شوند. خوردن سبزیجات سبزرنگ به کاهش نفخ کمک می کند. اگر قبلآ از رژیم کم فیبر استفاده می کردید آماده باشید و به
میزان قابل توجهی مصرف فیبر خود را افزایش دهید، در ابتدا ممکن است کمی نفخ را تجربه کنید. اول بدن شما به تنظیمات می پردازد، بعد از مدتی استفاده ، شما نفخ و درد شکم کمتری را احساس می کنید.

8. حقایق بیشتری در مورد نفخ
کربوهیدارتهای فرآوری شده اغلب منبع سدیم زیادی هستند که منجر به احتباس آب و نفخ می شود، با این وجود، پتاسیم،ضد تعادل سدیم و دارای اثر مدر است. بنابراین با خوردن غذاهای غنی از پتاسیم، مانند پرتقال، موز، انبه،کیوی، توت فرنگی، اسفناج، و چغندر پخته شده، میتوانید نفخ را به طور طبیعی کاهش دهید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

علل و درمان یبوست (قسمت دوم)

در

علل ودرمان یبوست قسمت اول

موز چگونه به درمان یبوست کمک می‌کند؟
موز می تواند این ناراحتی و حتی گاها دردی را که یبوست بهمراه دارد، تسکین دهد. در اینجا به چگونگی عملکرد موز در کمک به درمان یبوست نگاهی می‌اندازیم:


• همانطور که قبلا ذکر شد موز سرشار از فیبر بویژه فیبر نامحلول است. از یک موز متوسط سه گرم فیبر دریافت می‌کنید که این ده درصد از مقدار فیبری است که بدنتان جهت جلوگیری از یبوست روزانه به آن نیاز دارد. به یاد داشته باشید در حالی که فیبر نامحلول در درمان یبوست تاثیر فراوانی دارد، میزان مصرف آب خود را نیز در طول استفاده از این میوه افزایش دهید تا یبوست از بین برود. مصرف متوسط از این میوه و مقدار زیاد آب بسیار مهم می‌باشد چرا که مقدار زیاد فیبر هم منجر به سخت شدن مدفوع شده و روده‌هایتان را می‌بندد که این هم موجب عدم دفع مدفوع از بدنتان خواهد شد.
• تاثیر موز روی روده بزرگ بستگی به نوع میوه ای دارد که مصرف می‌کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، خوردن موز کال موجب یبوست یا بدتر شدن آن خواهد شد چرا که مقدار زیادی نشاسته دارد. به عبارت دیگر موزهای رسیده در صورت مصرف همزمان با آب زیاد، می‌تواند این اطمینان را بدهد که دفع مدفوع از روده به راحتی و بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد. فراموش نکنید که مصرف بیش از حد موز رسیده به درمان این مشکل کمک نخواهد کرد.
• همچنین موز حاوی پتاسیم است که آن هم ماده مغذی دیگری است و به یبوست کمک می‌کند. این موجب حرکات منظم روده شده و به نوبه خود دفع آسان مدفوع را حتمی می کند و مواد زائد غذایی از بدن به نحو صحیحی خارج می گردد.
• این میوه شگفت‌انگیز که قبلا ذکر شد حاوی مواد مغذی بسیاری است که به سلامتی بدن مفید می‌باشد. موز حاوی آنزیمی به نام فراکتوالیگوساکارید است . این آنزیم نقش مهمی در پیشگیری و درمان یبوست بازی می کند و زمانی که موز وارد دستگاه گوارش می‌شود از تخمیر آن جلوگیری می‌کند. این آنزیم موجب افزایش هضم شده و به عنوان یک ملین طبیعی خفیف عمل می‌کند که موجب تسکین و پیشگیری از یبوست می‌گردد و سطح انرژی بدن را بیش از حد بالا می‌برد.
• موز حاوی مقدار زیادی پکتین است که یک کربوهیدرات پیچیده می‌باشد . این عاملی است که موجب سفت شدن مدفوع می‌گردد. پکتین مولکولهای آب موجود در لوله گوارش را دفع کرده و به این ترتیب منجر به سفت شدن مدفوع و در نتیجه دشوار شدن دفع مدفوع می‌گردد. در عوض موز رسیده گاز اتیلن تولید می‌کند، که آنهم به نوبه خود آنزیمی تولید می‌کند که پکتیناز نامیده شده و موجب شکسته شدن پکتین می‌شود. این موجب نرم شدن موز گردیده و هضم آن را برای وجودتان آسان می‌نماید.
• استفاده از موز برای درمان یبوست:
بدیهی است که خوردن موز یکی از ساده‌ترین راه‌های درمان یبوست است. در اینجا چند روش برای استفاده از این میوه جهت درمان این مشکل می‌آوریم: (سیارک)
اولین روش:
1. پوست موز رسیده را کنده و آن را بخورید.
2. با فاصله چند ساعت در روز، 2 یا 3 موز بخورید تا معده‌تان را تسکین داده و حرکات روده را تحریک نماید. اولین موز خود را در صبحانه بخورید.
3. جهت درمان موثر یبوست، روزانه این روش را تکرار نمایید.
روش دوم:
1. پوست یک موز رسیده را بکنید.
2. آن را برش داده و در یک لیوان شیر گرم بریزید.
3. شیر و موزهای خیس شده در آن را خورده و آنها را کاملا بجویید.
انجام مستمر این روش موجب می‌شود که ناراحتی، درد و ... که بعلت یبوست بوجود آمده از بین رفته و از تکرار دوباره یبوست جلوگیری گردد.
روش سوم:
روش دیگر برای استفاده مفید بدنتان از موز، درست کردن اسموتی است. اسموتی خوشمزه و سالم است و یبوست را از بین می‌برد:
1. پوست موز را کنده و آن را برش دهید.
2. آنها را در یک مخلوط کن ریخته و یک فنجان شیر به آن اضافه کنید.
3. در صورت نیاز به شیرینی بیشتر، کمی عسل به آن اضافه کنید.
4. تا زمانی که کاملا یکنواخت شود، مخلوط کرده و نوش جان کنید!
از آنجایی که موز فوق‌العاده خوشمزه است، ترکیب این میوه در دستورالعمل‌های مختلف سخت نیست. البته هیچ چیزی به خوبی این نیست که خود آن را خورده یا با شیر گرم بخورید اما می‌توان در دسرهای مختلف، ترکیبات غذایی پخته شده مختلف ... مصرف کرد. در صورتی که نیاز به مصرف روزانه آن بعنوان درمان طبیعی یبوست دارید، نیاز خواهید داشت تا آن را از یکنواختی درآورده و در طرز تهیه آن خلاقیت به خرج دهید! به این ترتیب می‌توانید مطمن شوید که هر موقع موز مصرف می‌کنید از آن لذت برده و هرگز از آن زده نخواهید شد.

اصلاح رژیم غذایی برای درمان طبیعی یبوست:‌
وقتی که از یبوست و دیگر مشکلات گوارشی رنج می‌برید، یک رژیم غذایی متعادل ضروری خواهد بود. میوه‌ها، سبزیجات و دیگر خوردنی‌ها که غنی از مواد مغذی است به یبوست از جمله فیبر، پتاسیم و غیره کمک می‌کند. موز یکی از آنهاست. حقیقت این است که این میوه سرشار از مواد مغذی است که آن را برای اضافه کردن به رژیم غذایی‌تان مهم می‌سازد. خوب است بدانید که یک میوه فصلی نیست- بدین معنی که شما می‌توانید آن را در طول سال به عنوان یک درمان موثر طبیعی برای یبوست استفاده کنید.
با توجه به اصول غذایی چینی‌ (6)، دنبال کردن یک رژیم غذایی که روی غذاهای «خنثی» تاکید کند، مهم می‌باشد. اعتقاد بر این است که این نوع از رژیم غذایی به ایجاد توازین بین حالات گرم و سردی که سبب یبوست و اسهال می‌شود کمک می‌کند. غذاهای «خنثی» می‌تواند به شما در شرایط عدم تعادل، از جمله گرمای بیش از حد یا سرد کمک ‌کند.
مواد غذایی که توصیه می‌شود عبارتند از:‌
• سبزیجات تازه که با آتش پخته شده و خام نیست.
• غلات کامل اما نه گندم یا هر مقدار از آن. غلات را در مقادیر کم بخورید.
• 2 یا 3 اونس پروتئین حیوانی در روز. بهتر است بعنوان غذای اصلی صرف نگردد. پیشنهاد می‌شود از طعم دهنده استفاده کنید.
• مقدار زیاد آب، به خصوص آب قلیایی.
بسیاری از مردم این رژیم غذایی را در بهبود یبوست و همچنین سایر موارد پزشکی بسیار موثر بیان کرده اند.
برای پاسخ به این سوال که آیا موز برای یبوست خوب است یا نه، بله قطعا خوب است. تنها نیاز است مطمئن شوید که موز رسیده است و آن را بهمراه آب بخورید تا به عملکرد فیبر آن در دستگاه گوارش کمک کند. خواهید دید که این میوه در عملکرد معده‌تان، فوق العاده موثر بوده و از بروز یبوست جلوگیری می‌کند. بنابراین در صورتی که از یبوست رنج می‌برید، مسهل های داروخانه ها را کنار بگذارید، به دنبال چیزهای طبیعی از جمله موز بروید تا آن را از بین برده و از بروز دوباره آن پیش گیری کنید.

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. (سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

اسموتی گوجه فرنگی، تره فرنگی و خیار

در

مواد لازم
• گوجه فرنگی خرد شده
• یک عدد تره فرنگی
• خیار خرد شده
• برگ نعناع


طرز تهیه
1. گوجه فرنگی، خیار و تره فرنگی خرد شده را داخل پردازنده بریزید.
2. چند عدد برگ نعناع به آن اضافه کنید.
3. آنها را چرخ کنید.

فواید
• گوجه فرنگی منبع لیکوپن است که ضد سرطان می باشد. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هاست که می توانند رادیکال های اکسیژن را از بین ببرند. برای قلب، استخوان و پوست مفید می باشد.
• تره فرنگی سرشار از ویتامین A، ویتامین K، سدیم و پروتئین است. تره فرنگی شامل کامفرول است که از رگ های خونی محافظت می کند. همچنین خواص آنتی اکسیدانی داشته و در برابر دیابت نوع دوم، سرطان، تصلب شراین، آرتریت روماتوئید و چاقی محافظت می کند.
• خیار به دفع سموم و باز پس گیری آب سلول هایتان کمک می کند.
• نعناع طبع سرد دارد. به حرکت ملایم صفرا از کبد به روده کوچک کمک می کند در این شرایط صفرا در شکستن چربی‌ها موثر خواهد بود. همچنین نعناع موجب شل شدن عضلات معده شده و آن را معطر می سازد. (سیارک)

 

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید.

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...