لاغری با درست نوشیدن

در

بیشترمردم راجع به چیزهایی که در طول روز می نوشند فکر نمی کنند. زیرا آنها می گویند که این فقط نوشیدنی است و تأثیر چندانی برلاغری بدنشان، بر سلامتی یا براضافه وزن ندارد. من معتقدم که ایجاد تغییراتی هرچند کوچک در خصوص چیزهایی که می نوشید یکی از ساده ترین تغییراتی است که می توانید برای دستیابی به لاغری ایجاد کنید.با انتخاب درست نوشیدنی هایی که به آب کردن چربی ها و لاغری کمک می کنند می توانید سریعتر به نتیجه دلخواه برسید. در ضمن  می توانید در یوتیوب ویدئوهای مرسوم به (تغییردهنده های بزرگ )را تماشا کنید تا به مدت زمانی که لازم است اثرات یک نوشیدنی مضر مانند نوشیدنی های کربنات سدیم دار یا خیلی شیرین یا حتی الکلی را مشاهده کنید. و قبل از این که چیزی بنوشید به آن فکر کنید.(سیارک)

 ۱)چای سبز بنوشید.

 چای سبز حاوی ترکیباتی به نام ای سی سی جی است که باعث آب کردن چربی ها و لاغری می شود. یک مطالعه مهم نشان می دهد ای سی سی جی که در چای سبز وجود دارد در کاهش سطح پلی فنول موجود در غذاهایی که وارد بدن می شوند نقش به سزایی دارد.

نتیجه تحقیقاتی دیگر نشان می دهد، چای سبز قابلیت تولید حرارت و ایجاد چربی سوزی دارد و این خاصیت چیزی فراتر از میزان تعریف شده برای کافئین است.

نتیجه آزمایشات دانشگاه لوزان سویس نشان می دهد زمانی که ۳۱ زن و مرد سالم را تعیین کردند و به آن ها به مدت ۳ روز آشامیدنی حاوی چای سبز دادند. نتیجه ها حاکی از آن بود که افرادی که چای سبز مصرف می کنند ۴.۶٪انرژی آن ها در مدت ۲۴ ساعت افزایش یافت. زیاد هم بد نیست  کار خاصی انجام ندهید و فقط چای سبز بنوشید. و سطح انرژیتان بالاتر برود.

 طرز تهیه انواع چای برای درمان گلو درد

بیست و پنج نوشیدنی برای سم زدایی و کاهش وزن

۲)یک فنجان قهوه بنوشید.  

 کافئین مرکز سیستم عصبی شمارا تحریک می کند و ضربان قلب شمارا تنظیم می کند. مطالعاتی که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد حاکی از آن بود که افرادی که قهوه حاوی کافئین مصرف می کنند ۱۶٪ سطح سوخت و سازشان بالاتراست نسبت به افرادی که قهوه مصرف نمی کنند.

بهترین زمان برای خوردن یک فنجان قهوه

 ۳)  ۸تا ۱۲ لیوان نوشیدنی بنوشید.

  تحقیقات دانشگاه آمریکا نشان می دهد داوطلبانی که روزانه ۸ تا ۱۲ لیوان آب خنک می نوشند سطح سوخت و ساز بالاتری دارند نسبت به افرادی که در طول روز به ۴لیوان آب بسنده می کنند. زمانی که آب خنک کافی مصرف می کنید روی مرکز حرارت بدن شما اثر می گذارد و بدن شما شروع به آب کردن کالری می کند. ای .وین اسکیو پروفسور تغذیه و غذای دانشگاه سلامت آمریکا، دریافت که آشامیدن ۸ لیوان آب در طول روز نه تنها به آب رسانی سلول ها کمک می کند بلکه سطح روند سوخت و ساز به طرز چشم گیری بالا می برد و نتیجه بهتری برای آب کردن کالری به دنبال دارد.

آب بنوشید. لبخند بزنید. احساس بهتری داشته باشید

۴) دمنوش میوه ای  را به جای نوشیدن آبمیوه امتحان کنید.

انرژی زیادی لازم دارید ولی نمی خواهید کالری زیادی وارد بدنتان شود؟ دم نوش میوه ای به شما سود خود میوه را می رساند بدون این که بروی کیفیت آن اثری داشته باشد.

۵) نان و شیرینی خود را با مواد مفید جایگزین کنید. به جای مصرف پودرهای پروتئینی از سبزیجات باکیفیت استفاده کنید. با یک قاشق سوپ خوری از چربی های مفید مانند: روغن بادام، کمی تمشک یا توت فرنگی و یک لیوان شیر بدون چربی سلامتی خود را تأمین کنید. وقتی رژیم شما برپایه ی مواد مغذی و سالم است سیستم ایمنی شما قوی میشود و همزمان سلول های شما بدنتان را به سمت وزنی متناسب و سلامتی بدنی پیش می برد.

پنج ماده غذایی عالی برای کاهش وزن

40 ماده مفید برای کاهش وزن

لاغری با غذاهای ترکیبی

  ۶) این آب پیشنهادی را امتحان کنید.

اگر مجبور نیستید آب مانده و کهنه مصرف کنید این آب طعم دارشده را با تکه های میوه های طبیعی امتحان کنید. کاملا کم کالری و مفید است و مانند نوشیدنی های مصنوعی گاز دار نیست و از میوه های خوشمزه مانند: سیب سبز، گیلاس، انار و حتی وانیل و شکلات درست شده است. و یکی از نوشیدنی های مفید و طبیعی محسوب می شود. حاوی قندهای مصنوعی رنگ های خوراکی یا هرچیزدیگری نیست. برای جذاب تر شدن و جالب تر شدن می توان به آبمیوه خالص تکه های یخ زده و مکعب شکل میوه ای به لیوانتان اضافه کنید.(سیارک)

لاغری سریع 3 مورد

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

لاغری با درست خوردن 11 مورد

لاغری با درست خوردن 10 مورد

نظرات

در ادامه بخوانید...

لاغری با 7 میوه

در

 برای داشتن اندامی متناسب و لاغری ، باید اصول آن را یاد بگیریم.

یکی از اصول لاغری کاهش دریافت میزان کالری می باشد که با کمتر خوردن مواد غذایی نشاسته دار و ورزش امکان پذیر می شود اما در کنار دریافت کمتر کالری ، متابولیسم بدن باید بخوبی وظیفه خودش را انجام بدهد.

در این مقاله با 7 میوه لاغر کننده آشنا می شوید که باعث تحریک متابولیسم بدن می شوند میوه هایی کم کالری و مملو از آب و فیبر.

گلابی سرشار از فیبر

گلابی خوشمزه، آبدارسرشاراز فیبر و حاوی پتاسیم می باشد . پتاسیم باعث کاهش میزان کلسترول بد خون می شود و دربهبود کار قلب بسیار مفید است. اگر تصمیم به لاغری دارید حتما گلابی را در لیست خود قرار دهید.

سیب آب کننده  چربی 

 

 سیب سبز یا قرمز برای لاغری معجزه می کند. سیب علاوه بر فیبر بالا  حاوی ویتامین ها و مواد معدنی می باشد.  سعی کنید روزانه یک سیب بخورید.

فعال کردن متابولیسم بدن 20 مورد مواد غذایی

پنج ماده غذایی عالی برای کاهش وزن

بهترین راهکارها برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست بعد از کاهش وزن

قره قاط بمب آنتی اکسیدان

میزان آنتی اکسیدان در قره قاط(سیاه گیله)  بالاست .  قره قاط برای مبارزه با سرطان های متعدد ، چاقی مفرط ، فشار خون بالا و کاهش دهنده چربی بد خون  مناسب می باشد و به لاغری کمک زیادی می نماید.

موز تقویت کننده  دستگاه ایمنی بدن

 موز به علت داشتن  ویتامین B6  دستگاه ایمنی بدن را تقویت می نماید و به خاطر پتاسیم موجود در آن خطر بروز بیماری های قلبی را کم می کند.فیبر موجود در موز برای بر طرف کردن یبوست مناسب است.به علت شیرین بودن موز و قند بالا در مصرف این میوه زیاده روی نکنید.

کیوی سرشار از ویتامین C 

کیوی سرشار از ویتامین C و از دسته میوه های سرشار از فیبرمی باشد که  در هضم غذا و ایجاد احساس سیری طولانی مدت مؤثر است. برای رفع یبوست آخر شب قبل از خواب 2 تا 3 عدد کیوی میل نمایید.

7 فعالیت روزانه که به کاهش وزن کمک می کند

رژیم کاهش وزن 15 روزه

چرا شما نمی توانید در مقابل دونات های اداره مقاومت کنید

گریپ فروت قاتل چربی

 مصرف نصف گریپ فروت نیم ساعت قبل از غذا برای لاغری موثر است. اگر به تناسب اندام و لاغری فکر می کنید ، روزانه ی گریپ فروت مصرف کنید.

معجون معجزه آسا دشمن چربی دور شکم

توت فرنگی 

تمام میوه های قرمز رنگ خاصیت چربی سوزی دارند زیرا باعث ترشح هورمون هایی در بدن می شوند که از تجمع چربی ها در بدن جلوگیری می کند  و متابولیسم بدن را به کار می اندازند. توت فرنگی یک میوه ی ضدالتهاب بشمار می رود. (سیارک)

لاغری خیلی سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع 3 مورد

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

نظرات

در ادامه بخوانید...

لاغری با درست خوردن 11 مورد

در

۱) خوراک های تخمیرشده مختصر مصرف کنید.

مانند غذاهای نمک سود شده، کامبوجا(کامبوجا نام نوعی قارچ است نوشیدنی آرامبخش نیز می توان از آن درست کرد)، ماست نارگیل، سوپ میسو (یا خمیرسویا که از تخمیر غلات  به دست می آید)، تمپه (کیک سویا که با دانه های سویایی مخصوص تهیه شده و اغلب جایگزین گوشت می شود)، کیمچی(یا هانگول یا هانجا: یک خوراک تخمیر شده سنتی کره ای است که از سبزیجات و ادویه جات گوناگون تهیه می شود)، یا کلم رنده شده و پخته شده در سرکه. این غذاهای تخمیر شده بسیار نیروزا بوده و به باکتری های مفید دستگاه گوارشی و بهبود عملکردشان کمک می کند. در بهبود زخم های روده، در کاهش وزن و لاغری و تناسب اندام نقش دارد. و سیستم ایمنی بدن را قوی می کند.(سیارک)

 2) غذاهای طبیعی مصرف کنید

مصرف محصولات طبیعی بهترین راه برای فراهم کردن مواد غذایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. اما امروزه مواد سمی زیادی روی مواد غذایی اعمال می شود. با انتخاب میوه و سبزیجات طبیعی شما می توانید خود و خانواده خود را از مواد شیمیایی و مصنوعی مضر دور کنید. آفت کش ها یک خطر واقعی درحال حاضر محسوب می شود مخصوصا برای کودکان که سلامتشان بیشتر از همه در معرض خطر است. این مسمومیت شامل حیوانات نیز می شود. مطالعات نشان می دهد حیواناتی که با آفت کش ها مسموم می شوند نیز آسیب می بینند. برای مثال روی سیستم عصبی و سیستم غدد درون ریز اثر می گذارد و کار آن را مختل می کند. محققان کانادایی دریک آزمایش پی بردند که داوطلبانی که مواد شیمیایی و مواد سمی درون سلول های چربیشان ذخیره شده است بیشتر در خطر کم کاری غدد و آسیب های میتوکوندریایی هستند. این آسیب ها می تواند باعث افزایش وزن بیشتر نیز شود.

رژیم کاهش وزن 15 روزه

9 غذا برای کاهش وزن

زمان ایده آل برای ورزش روزانه جهت چربی سوزی بیشتر

 

نمی توانید همیشه مواد اولیه ی سالم پیدا کنید؟ گروه هایی که در خصوص مواد طبیعی کار می کنند را دنبال کنید ؛ آن ها بالا ترین معیارها را برای تعیین کیفیت مواد دارند.

لیست زیر از مهم ترین مواد غذایی هستند که یا باید خودتان به صورت طبیعی بکارید یا آن ها را تهیه کنید:

سیب ها

توت فرنگی ها

انگور ها

کرفس

هلو ها

اسفناج

فلفل دلمه ای

شلیل

صیفی جات مانند: خیار

گیلاس و گوجه

نخود فرنگی

سیب زمینی

فلفل قرمز

تمشک

راه آسان دیگر گرفتن پوست میوه است. اگر شما پو ستش را می خورید سعی کنید طبیعی باشد در غیر این صورت به طور متوسط 47 الی 67 نوع مواد شیمیایی در هر قطعه از میوه ای که می خورید وجود دراد. حتی اگر آن را بشویید.

 3) عادات غذایی ضد استرس را امتحان کنید

کاهش استرس کلید کاهش وزن و لاغری است. رژیم غذایی و عادات غذایی ضد استرس عادات غذایی هستند که به کاهش استرس بدن نقش دارند. عادات ضد استرس به دریافت روزانه ۲ الی  ۳هزارکالری نیاز دارد که البته بسته به سن، جنسیت، وزن و سطح فعالیت نیز دارد. ۴۰ الی ۵۰ درصد کالری شمارا کربوهیدرات ها تامین می کنند.۳۰ درصد چربی و ۲۰ الی ۳۰ درصد را پروتئین ها تشکیل می دهند. سعی کنید در هر وعده غذایی ترکیبی از این ها را بگنجانید.(سیارک)

 7 فعالیت روزانه که به کاهش وزن کمک می کند

بهترین راهکارها برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست بعد از کاهش وزن

6 نکته برای کاهش وزن بعد از زایمان

 4) خوراک آجیل و دانه ها

یکی از دانشمندان مشهور در زمینه کشاورزی  «ریچارد ماتس» می گوید آجیل و خشک بار برای ما فواید زیادی دارد. برای شروع، حتی مقدار کمی از آن ها سطح بالایی از انرژی را فراهم می کند.

چرا خشک بار و آجیل نقش به سزایی در کاهش اشتها دارند؟ زیرا سرشار از پروتئین هستند. پروتئین باعث ایجاد حس سیری می شود. دارای میزان بالایی از فیبر نیز هستند. فیبر در حس سیری نقش بالایی دارد، هم چنین سرشار از اسیدهای چرب  اشباع نشده است. باید توضیح داد که احساس سیری دقیق به چه معناست ؟ احساس سیری و گرسنگی سیگنال هایی است که از طرف معده به مغز فرستاده  می شوند. آجیل ها می توانند سیگنال هارا عوض کنند به جوری که مغز سیگنال های مبنی بر سیری بعد از یک وعده غذایی کامل را دریافت می کند تحقیقات نشان می دهد که آجیل نقش بسزایی در بهبود عملکرد دستگاه گوارشی دارد چربی های موجود درون آن ها مفید نیز هستند.

5 )همیشه بسته ای از خوراکی های مفید داشته باشید

خوراکی های مفید شامل کلوچه های خانگی تکه ای کوچک کره بادام زمینی، تکه های سیب، یک تخم مرغ خوب پخته شده حتی یک تکه شکلات تلخ، یک بطری آب پاکیزه و سالم را فراموش نکنید. این راه باعث می شود که از پرخوری خود داری کنید و وزن ایده آل تری داشته باشید. 

6) بیشتر اسیدهای چرب اشباع نشده مصرف کنید

این کار باعث کاهش چربی های دور شکم می شود. مجله ای درخصوص سلامت در سال ۲۰۰۷ در خصوص اسیدهای چرب اشباع نشده توضیح داده بود که این چربی ها بسیار لازم و حیاتی هستند. این اسیدهای چرب در روغن آووکادو، روغن زیتون، آجیل ها، دانه های خوراکی و شکلات تلخ یافت می شود. دکتر لیزا واکاریلو نویسنده ی کتاب «چگونه یک شکم صاف داشته باشیم» می گوید: مصرف اسیدهای چرب اشباع نشده در هر وعده غدایی به سوخت و ساز چربی های دور شکم کمک می کند و مصرفشان نیزبه شرح زیر است.

یک قاشق سوپ خوری روغن آووکادو

ده عدد از آجیل یا خشک بار

1/4فنجان شکلات تلخ

اسموتی آووکادو ، خیار و فلاکسیدها

 7) خوراکی هایی که در طول روز مصرف می کنید باید ۸۰ ٪شامل موادگیاهی و تنها

۲۰٪درصد شامل مواد حیوانی باشند.لیزامک لاری میزبان ویژه صبح بخیر آمریکا کشاورزموفقی است که با این روش وزن خود را کم کرده است.(سیارک)

 8) باخوردن غذاهای دریایی کار غده های بدنتان در تعادل خواهد بود.

سلامت غدد برای به درستی کار کردن متابولیسم مهم است. به گفته سازمان غدد آمریکا ۴۰٪ افراد جهان دچار کمبود ید هستند. ید یکی از عوامل مهم تولید هورمون در غدد است. ید در بدن تولید نمی شود پس باید یکی از مواد اصلی تغذیه باشد. بدون ید عملکرد بدن شروع به کند شدن می کند. هیپوتیروئیدیسم باکمبود ید در ارتباط است و باعث افزایش وزن می شود می توانید آن را در مغازه هایی ک غذاهای دریایی می فروشند مانند: غذاهای ژاپنی در آسیا پیدا کنید. قبل از گرفتن بینی خودو حالت تهوع پیدا کردن کمی از غذاهای دریایی را بچشید. این فقط کمی مزه نمکی به غذاهای شما می دهند بدن شما برای این کار ممنونتان خواهد بود.

 9) به لیست غذاهای مورد علاقتان پوره اضافه کنید

طی مطالعاتی که در مجله آمریکای تغذیه منتشر شد محققان ایالت پنسیلوانیا ۲۰مرد ۲۱زن را به عنوان داوطلب انتخاب کردند و به رژیم غذایی آن ها غذاهای پوره شده مانند: پوره سیب زمینی و پوره سبزیجات اضافه کردند وقتی آن ها بیشتر پوره مصرف کردند مشاهده شد که در هر وعده غذایی ۲۰۰ الی ۳۵۰ کالری در هر وعده غذایی کمتر مصرف کردند.

10) غذاهای تایلندی راامتحان کنید.

مطالعات نشان می دهد که غذاهای تند و پر از ادویه مانند غذاهای تایلندی می تواند سوخت و ساز را در مدت ۳۰ دقیقه به میزان ۲۰٪درصد افزایش می دهد. درسال ۲۰۰۳ روی قند خون و سوخت و ساز ۱۰زن تایلندی قبل و بعد از مصرف یک پرس غذای تایلندی مطالعه شد. نتایج نشان داد که سوخت و ساز آن ها چند دقیقه بعد از خوردن غذا ۲۰٪ افزایش یافت.(سیارک)

رژیم غذایی مدیترانه ای برای جوان ماندن مغز

 11) از آب لیمو ترش تازه استفاده کنید

برای چاشنی سالادتان  از آب لیمو ترش تازه استفاده کنید.کمتر مصرف کردن کالری بهتر از شمارش آن است.

خوردن آبلیمو ی تازه در صبح

لاغری خیلی سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری سریع 3 مورد

نظرات

در ادامه بخوانید...

با این توصیه ها هر روز لاغرتر شوید

در

علاوه بر رژیم و ورزش، که اصول اولیه‌ی لاغری و تناسب اندام هستند، نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را نیز حتما در برنامه روزمره خود قرار دهید تا علاوه بر داشتن سبک زندگی سالم، روند کاهش وزن خود را سریع‌تر طی کنید.

1. آب لیموترش

آب لیموترش یکی از بهترین سم زداهای بدن است که با توجه به مواد مغذی داخل آن، روند چربی سوزی را در شما تسریع می‌بخشد.
آب نصف لیمو ترش را در یک لیوان آب ولرم ریخته و هر روز صبح به محض بیدار شدن از خواب این نوشیدنی را میل کنید.

 2. سرکه سیب

اسیتیک اسید موجود در سرکه سیب باعث جلوگیری از انباشتگی چربی در بدن شما می‌شود. هم چنین جذب مواد مغذی غذاها در بدن شما را بیشتر کرده و از بروز بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.
1 یا 2 قاشق چای خوری سرکه سیب خالص را در یک لیوان اب ریخته و هر روز بعد از ظهر میل کنید. 

3. چای سبز

به جای نوشیدن چای معمولی در طی روز، از چای سبز استفاده کنید. این چای سرار از آنتی اکسدان است و به افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه کاهش وزنتان کمک می‌کند. چای سبز با آزاد کردن چربی از سلول‌هایتان باعث می‌شود بیشتر و بهتر چربی بسوزانید.
اگر فشار خون نرمال دارید، در روز نوشیدن حداکثر سه لیوان چای سبز را توصیه می‌کنیم.

 

4. بدوید!

می‌توانید مطمئن باشید که هیچ کاهش وزن نرمالی بدون فعالیت سنگین هوازی مانند دویدن رخ نخواهد داد. دویدن علاوه بر تاثیر چشم گیری که در سلامتی و پیشگیری از بیماری در بدن شما دارد، به شدت در سوزاندن کالری‌های مصرفی کمکتان می‌کند. 

5. آب بنوشید

حتما روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب علاوه بر سم زدایی، به چربی سوزی هم کمک قابل توجهی می‌کند.

در سیارک بخوانیم:

لاغری با اضافه کردن مواد غذایی

لاغری با اضافه کردن مواد غذایی

لاغری سریع تر با جایگزینی مواد غذایی

لاغری موضعی شکم

لاغری سریع با جایگزینی مواد غذایی

لاغری با غذاهای ترکیبی

کاهش وزن و لاغری با ویتامین 12 مورد

لاغری با درست خوردن 11 مورد

لاغری با درست خوردن 10 مورد

لاغری سریع 3 مورد

کاهش وزن و لاغری با قارچ مایتاکه

لاغری با درست نوشیدن

 

 

 

نظرات

در ادامه بخوانید...

بهترین مواد خوراکی برای ماسک صورت بخش دوم

در

چای سبز

چای سبز، از آن دسته مواد خوراکی و نوشیدنی هایی است که در حال حاضر در میان متخصصان تغذیه بسیار محبوب شده است و در اکثر رژیم های غذایی مرتبط با کاهش وزن، نام آن را مشاهده می کنیم. کسانی که از این نوشیدنی برای کاهش وزن بهره گرفته اند، در مدت زمانی یک هفته ای قادر به کاهش چیزی حدود پنج کیلوگرم از وزن خود بوده اند (البته در کنار رعایت نکات دیگر). با توجه به آنتی اکسیدان های بسیار مفیدی که در چای سبز موجود است، مصرف خارجی آن بر روی پوست نیز می تواند در بلند مدت بسیار مثمر ثمر باشد. با توجه به تجربیاتی که از استعمال خارجی چای سبز بر روی پوست به دست آمده است، این گیاه می تواند میزان التهابات پوستی را به شکل قابل توجهی کاهش دهد و علاوه بر این به واسطه وجود ترکیباتی چون اسید تانیک و تئوبرومین (یک آلکالوئید گزانتینی که در برگ چای و درخت کاکائو یافت می‌شود) در آن، پس از قرار گرفتن برای مدتی طولانی در معرض تابش نور آفتاب، می توان از آن برای آرام کردن پوست و کاهش ضرر تشعشعات خطرناک بهره گرفت. هم از خود چای سبز و هم از برگ آن می توان در تهیه ماسک های متفاوتی که برای بهبود سلامت پوست استفاده می شوند استفاده کرد.

ماست

اگر بخواهیم از میان محصولات لبنی یکی را به عنوان ماسک پوست مورد استفاده قرار دهیم، شاید بهترین گزینه ماست باشد که به طور طبیعی رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم کرده و سبب سلامت پوست می شود. ماست از آن دسته محصولاتی است که سرشار از کلسیم و پروتئین بوده و نیز یک محصول پروبیوتیک است. از دیگر ترکیبات موجود در ماست می توان به اسید لاکتیک اشاره کرد که سبب دفع سلول های مرده از پوست شده و سلول های جدیدی جایگزین آن می کند؛ فرایندی که با نام ترمیم پوست شناخته می شود. بنا به صلاح دید خود هم می توانید ماست را به تنهایی بر روی پوست خود قرار دهید که کار بسیار ساده ای است و نیز می توانید با ترکیب کردن آن با سایر مواردی که عنوان شده اند، تأثیر ماسک خود را دو چندان کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری کنید.

پرتقال

پرتقال نیز از آن دسته مواد خوراکی ای است که استفاده خارجی آن بر سطح پوست می تواند برای سلامت آن بسیار مفید باشد. هم می توان از آب پرتقال در ماسک های مختلف استفاده کرد و هم می توان پوست آن را پس از جدا کردن، رنده کرده و آن را با روغن و یا مایعی دیگر ترکیب کرد. پرتقال از آن دسته میوه جاتی است که منبعی غنی از کلاژن (کلاژن که غنی‌ترین پروتئین در بدن انسان است، آثار مهمی ازجمله تقویت بافت پوست و تشکیل لخته‌ی خون دارد) به شمار می رود. کلاژن موجود در پرتقال در نهایت باعث می شود استحکام پوست افزایش پیدا کرده و از افتادگی آن جلوگیری شود.

هویج

ترکیبات و مواد طبیعی موجود در هویج نیز برای سلامت پوست بسیار مفید بوده و باعث می شود نام آن را در کنار دیگر مواد خوراکی مانند انواع توت ها و چای های گوناگون مشاهده کنیم. استعمال خارجی هویج بر روی سطح پوست باعث می شود از ضرر و زیان هایی که تشعشعات خطرناک به پوست می رسانند کاسته شده و نیز از پیری زودرس پوست جلوگیری شود. از دیگر فواید هویج برای سلامت پوست، می توان به دفع سلول های مرده از سطح پوست و جایگزینی سلول های جدید به جای آن ها اشاره کرد. می توان هویج را به تکه های کوچک تر تقسیم کرده (بهتر است رنده شود) و آن را با روغنی مثل روغن نارگیل ترکیب کنیم. در نهایت با اضافه کردن مقداری آرد جو می توان مایعی خمیر مانند به وجود آورد که قابلیت استعمال خارجی آن ساده تر باشد.

دانه های چیا

(گیاهی است یک‌ساله از رده مریم‌گلی و خانواده نعناعیان. این گیاه بومی آمریکای مرکزی است)

مواد و ترکیبات متنوع و مفید موجود در دانه های چیا، باعث شده است که از محبوبیت ویژه ای در میان متخصصان تغذیه برخوردار باشند. کلسیم بسیار زیاد، آنتی اکسیدان، پروتئین و نیز چربی های مفید برای بدن از جمله مواد و ترکیبات موجود در دانه های چیا هستند. همین ترکیبات باعث می شود که استعمال خارجی آن نیز سبب افزایش سلامت پوست بدن شود. استفاده از دانه های چیا بر سطح پوست می تواند رطوبت مورد نیاز آن را تأمین کرده و نیز هر گونه التهابی را به مرور رفع کند و به همین خاطر است که می تواند بیشترین استفاده را برای کسانی داشته باشد که پوستی خشک و یا حساس دارند. می توان دانه های چیا را به وسیله دستگاه مخصوص به حالتی پودر مانند درآورد و سپس با ترکیب کردن آن با موادی چون عسل و یا شیر نارگیل، روی سطح پوست قرار داد.

دانه های چیا یا دانه های قدرت 

توت فرنگی

توت فرنگی از آن دسته میوه هایی است که منبعی غنی از آنتی اکسیدان به شمار می رود و به همین خاطر است که می تواند ضرر و زیان ناشی از تشعشعات خطرناک برای پوست را کاهش دهد و برای سلامت پوست مفید باشد. توت فرنگی یکی از منابع غنی سالیسیلیک اسید و نیز آلفا هیدروکسی اسید شناخته می شود و هر دوی این اسید ها، نقش بسزایی در ترمیم پوست صورت و دفع سلول های مرده ایفا می کنند. این فرایند در نهایت باعث جوان سازی پوست و افزایش شادابی آن می شود. تنها کافی است مقداری توت فرنگی را له کرده و از آن با هر ترکیبی که دوست دارید، برای استعمال خارجی بر سطح پوست استفاده کنید.

جعفری

سبزیجاتی چون جعفری، سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند و استعمال خارجی آن ها بر سطح پوست، در نهایت می تواند سبب افزایش شادابی پوست شود و نیز جای لکه ها و جوش های قدیمی که بر پوست مانده است را به مرور برطرف کند. به همین خاطر است که این گونه سبزیجات، از لحاظ مفید بودن برای سلامت پوست، هم پای میوه ها و سایر مواردی می شود که تا کنون عنوان کرده ایم. برای استفاده از جعفری به عنوان ماسک صورت، می توان آن را با هر روغنی که تمایل دارید (روغن نارگیل یا روغن دانه انگور) ترکیب کرده و با اضافه کردن مقدار اندکی شکر، چسبندگی آن را افزایش داد.

روغن زیتون

روغن زیتون از آن دسته مواد خوراکی ای است که تقریباً در همه آشپزخانه ها یافت می شود و مصارف گوناگونی دارد. جالب است بدانید که علاوه بر استفاده از روغن زیتون در سالاد و یا حتی سرخ کردن مواد خوراکی گوناگون با آن، می توان به عنوان ماسک صورت نیز از آن بهره گرفت. به واسطه مواد و ترکیبات متفاوت موجود در روغن زیتون، در صورت استفاده خارجی آن بر روی پوست، از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و علاوه بر آن به افزایش و رطوبت پوست نیز کمک کرده و از آن در برابر تشعشعات خطرناک ناشی از نور خورشید محافظت می کند. می توان از روغن زیتون به تنهایی به عنوان جایگزینی برای کرم های مرطوب کننده استفاده کرد. روغن زیتون به واسطه ترکیب شیمیایی به خصوصی که دارد، به سادگی از طریق منافذ موجود در سطح پوست جذب می شود و به همین خاطر تأثیرات آن به نسبت در زمان کمتری قابل مشاهده خواهد بود.

خیار

اگر به استفاده از تکه های حلقه حلقه شده خیار در سالاد های خود اکتفا می کنید، بهتر است در این رویکرد خود تجدید نظر کنید، چرا که خیار از جمله مواد خوراکی ای است که می تواند فواید بسیار دیگری نیز داشته باشد. در حقیقت خیار قدرت آب رسانی فوق العاده ای دارد. به واسطه قدرت ضد التهاب موجود در خیار، به طور به خصوصی می تواند برای پوست های خشک و حساس مفید باشد و به مرطوب کردن و سلامت این گونه پوست ها کمک شایانی خواهد کرد. علاوه بر این، می توان از خیار برای ترمیم پوستی که به واسطه قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض تابش مستقیم آفتاب، آسیب دیده است، کمک گرفت. خیار را هم می توان به تنهایی مورد استفاده خارجی برای پوست قرار داد و هم می توان آن را با روغن هایی که عنوان شده اند ترکیب کرد.

نمک دریایی

یکی از مهمترین فرایند هایی که در بهبود سلامت پوست و افزایش شادابی آن مد نظر قرار می گیرد، ترمیم پوست است که طی آن سلول های مرده روی سطح پوست خارج شده و سلول های جدیدی جایگزین آن می شوند. علاوه بر این، ترمیم پوست باعث می شود استفاده از سایر ماسک ها و ترکیباتی که بر روی پوست خود قرار می دهید، تأثیر چشم گیر تری داشته باشد، چرا که جذب مواد معدنی و ترکیبات ناشی از این گونه ماسک ها، افزایش قابل ملاحظه ای پیدا خواهد کرد. نمک دریایی از جمله مواد خوراکی ای است که با استفاده از آن می توان کمک شایانی به فرایند ترمیم پوست کرد.

خواص باورنکردنی نمک صورتی هیمالیا 

لیمو

اگر قصد دارید پوستی شفاف و شاداب داشته باشید، یکی از بهترین موادری که می توانید از آن بر روی پوست خود استفاده کنید، لیمو خواهد بود. مرکبات به طور کلی، حاوی مقادیر بسیاری از ویتامین سی هستند که در نهایت سبب تولید کلاژن شده (در موارد قبلی در خصوص کلاژن توضیحاتی داده شده است) و استحکام پوست را نیز افزایش می بخشد. علاوه بر این ها، مقادیر زیادی آلفا هیدروکسی اسید نیز به طور معمول در این گونه مرکبات وجود دارد که باعث می شود پوستی یک دست تر و شفاف تر داشته باشید. می توانید از آب لیمو استفاده کرده و آن را با دیگر مواردی که عنوان شده اند، ترکیب کرده و ماسکی بسیار مفید برای پوست خود تهیه کنید.

قهوه

همان گونه که قهوه قادر است بدن بی انرژی انسان را از خواب بیدار کند، می تواند بر روی پوست هم چنین تأثیری داشته باشد. قهوه نیز همانند بسیاری از مواردی که تا کنون عنوان شده اند، حاوی آنتی اکسیدان است، اما چیزی که قهوه را از سایر موارد متمایز می کند، کافئین موجود در آن است که به مرور قادر به افزایش چشم گیر گردش خون است. علاوه بر این قهوه نیز این قابلیت را دارد که پوست را ترمیم کرده و سلول های مرده را دفع کند. جالب است بدانید که در بسیاری از مواد و محصولاتی که به منظور درمان سلولیت یا چربی زیر پوستی تولید می شوند، از قهوه استفاده می شود.

خامه نارگیل

خامه نارگیل هم از  آن دسته مواد خوراکی است که می تواند در سلامت پوست نقش مهمی داشته باشد. این خامه در واقع همان شیر نارگیل است که چربی بیشتری پیدا کرده است و در بسیاری از مغازه های اغذیه فروشی قابل دسترس است. به واسطه چربی بسیار بالای این خامه، اثر مرطوب کنندگی کاملی بر روی پوست به جای خواهد گذاشت و آب رسانی به سطح پوست به طور قابل ملاحظه ای، پس از استفاده خارجی این خامه بر روی پوست، افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این سلنیوم موجود در خامه نارگیل نیز می تواند مقابل تشعشعات خطرناک و مضر از پوست محافظت کند و از پیری زودرس آن نیز جلوگیری کند. از این خامه می تواند به عنوان ماده اصلی ماسک خود استفاده کنید، چرا که حالتی مایع دارد و می توان مواد و محصولات دیگری را به آن افزود.

برنج قهوه ای

دانه های کوچک برنج قهوه ای، بیش از آن چه که فکر کنید برای سلامت پوست مفید خواهند بود. البته استفاده از برنج به حالت معمول خود در ماسک هایی که برای صورت تهیه می شوند، کمی دشوار است و این گونه استفاده از آن فایده ای نخواهد داشت، با این وجود، آرد برنج قهوه ای نیز موجود است که می توانید تهیه کرده و با روغن ها و یا مایع هایی که عنوان شده اند ترکیب و استفاده کنید. برنج قهوه ای یکی از منابع غنی پروتئین و آنتی اکسیدان به شمار می رود که علاوه بر افزایش شادابی پوست، از پیری زودرس آن نیز جلوگیری خواهد کرد. جای لک و جوش های قدیمی نیز با استفاده از آرد برنج قهوه ای، به مرور از بین خواهد رفت.

دارچین

به مرور که سن انسان بالا تر می رود، تولید کلاژن در بدن به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده و این مسئله نیز خود باعث کاهش حالت ارتجاعی پوست می شود. علاوه بر مقادیر زیاد آنتی اکسیدان موجود در دارچین، این ماده خوراکی و طعم دهنده، توانایی سرعت بخشیدن به تولید کلاژن های لازم برای پوست را هم دارد و به همین خاطر می تواند در داشتن پوستی جوان و زیبا، بسیار مؤثر باشد. علاوه بر این یکی از مواردی که دارچین را بیش از پیش محبوب می کند، این است که قادر است چربی های عفونی که به مرور به جوش و این گونه زائده های پوستی منجر می شوند را خشک کند و از شکل گیری آن ها جلوگیری کند. با استفاده از ترکیب پودر دارچین با مایع هایی که تا کنون عنوان شده اند، می توان از ثمرات آن بهره مند شد.

کدو تنبل

کدو تنبل که به طور معمول در فصل پاییز برداشت می شود، مواد معدنی بسیار مفیدی برای پوست دارد. موادی شامل بتا کاروتن، ویتامین آ و زینک. علاوه بر این آلفا هیدروکسی اسید موجود در آن هم می تواند کمک شایانی به ترمیم بافت های فرسوده پوست کند. استفاده از این نوع به خصوص از کدو در ماسک هایی که برای پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرند، در نهایت سبب می شود از پیری زودرس پوست جلوگیری شود و یا حداقل زمان آن به تعویق بیفتد. البته مقداری هم ویتامین سی در آن موجود است که می تواند به شفافیت و شادابی پوست کمک کند. به وسیله له کردن و یا قرار دادن آن در مخلوط کن می توان حالتی مایع مانند به آن داد و آن را با سایر مواردی که عنوان شده اند ترکیب کرد.

آناناس

این میوه استوایی، یکی از منابع غنی ویتامین سی به شمار می رود و میزان قابل توجهی بروملین نیز در آن وجود دارد (بروملین یک آنزیم پروتئینی است) که می تواند به ترمیم بافت های فرسوده پوست کمک کند. علاوه بر این، آناناس هم از دیگر مواد خوراکی ای است که می تواند به تولید کلاژن های لازم برای پوست سرعت ببخشد و پیش از این توضیحاتی در خصوص فوائد و نقش مهم کلاژن ها برای پوست دادیم. بهترین راه استفاده از آناناس در ماسک های صورت، آبگیری آن و ترکیب آن با موارد دیگر است.

شکر

اگر بتوان به طور هفتگی از مواد و محصولاتی استفاده کرد که در ترمیم بافت های فرسوده پوست و نیز پوسته انداختن آن تأثیر گذار باشد،  می توان کمک شایانی به سلامتی پوست کرد، چرا که به این صورت قابلیت جذب مواد مغذی برای پوست افزایش پیدا کرده و سایر ماسک ها و ترکیباتی که روی آن قرار می دهید، بیشترین کارکرد خود را خواهند داشت. به خاطر دانه های ریزش شکر این قابلیت را دارد که به سادگی جذب شده و به ترمیم بافت های فرسوده پوست کمک کند. علاوه بر این مقادیر بسیاری گلیکولیک اسید در آن موجود است که سبب از بین بردن جای زخم ها و جوش های قدیمی شده و سلول های مرده سطح پوست را نیز دفع می کند. شکر هم برای سلامت پوست بسیار مفید است و می توان از آن به عنوان ماده اصلی ترکیبات ماسک ها استفاده کرد. اما استفاده خوراکی از شکر کمتر توصیه می شود و به همین استفاده از شکر در ماسک های صورت اکتفا کنید.         ترجمه  itrans.ir 

در سیارک بخوانیم:

بهترین مواد خوراکی برای ماسک صورت بخش اول 

درمان خانگی: ۶ روش طبیعی برای جوان سازی پوست

5 محصول طبیعی مراقبت از پوست

۷ واقعیت مهم در مورد پوست و اصلاح صورت در مردان

10 مزیت قابل توجه کرم های حاوی ویتامین E برای پوست

روش ساخت چند ماسک مو با عسل

بهترین روال مراقبت از پوست در صبح

طرز تهیه انواع اسکراب و ماسک خانگی بدن و صورت

چگونه در عرض یک هفته پوست درخشانی داشته باشیم 

نظرات

در ادامه بخوانید...

چگونه وزن خود را کم کنیم؟

در

اگر شما از هر رژیم غذایی برای لاغری خسته و شکست خورده اید، من با معرفی ترکیبات غذایی مشخص ، که به کم کردن وزن و دفع سموم  از بدن شما کمک می کند ، فرایند کاهش وزن شما را آسان تر می کنم.
در اینجا برخی ترکیبات غذایی وجود دارد که به خوبی با طرح رژیم شما کار می کنند. برای یک سفر به مغازۀ عطاری آماده شوید و به زودی برای از بین بردن وزن ناخواسته ی خود آماده شوید.

1. حبوبات در صدر
آرد جو و حبوبات
آردجو در صدر حبوبات یک گزینۀ صبحانۀ چربی سوز خوشمزه است. هر غذا شامل فیبر غیرقابل حل است که گرسنگی را کنترل می کند. به علاوه، حبوبات شامل ریزمغذی هایی هستند که در کاهش وزن کمک می کنند و آن ها می توانند به خوبی جلوی چاقی را بگیرند.
ماست و حبوبات
یک ترکیب کلسیم و ویتامین D می تواند به طور معناداری چربی شکم و جذب چربی را کاهش دهد. حبوبات شامل فیبر این مغذی ها را کامل می کنند. از این دوگانه ی خوشمزه به عنوان یک صبحانه ی سریع یا عصرانه لذت ببرید.
گردو درختی و حبوبات
فیبرهای حل نشدنی در حبوبات به تغذیه ی باکتری های سالم در معده کمک می کنندو ماشه ی تولید یک اسید چرب که التهاب را در بدنتان کاهش می دهد را می چکانند .گردو درختی ذخیرۀ چربی را کاهش می دهد و سوخت و ساز انسولین را بهبود می بخشد.
پنیر و حبوبات
غذاهای غنی از کلسیم شبیه پنیر می تواند به بدن شما کمک کند چربی را بهتر بسوزاند. بر اساس پژوهش، ترکیب پنیر با حبوبات شکل گیری سلول های چربی را تا 73 درصد کاهش می دهد.
2. مقداری دارچین استفاده کنید.
ماست و دارچین
رژیم های غنی از کلسیوم و ویتامین C می توانند به طور معناداری مقدار چربی را کاهش دهند که بدن جذب و ذخیره می کند. وقتی شما کمیدارچین به ماست اضافه می کنید، نه فقط مزۀ خوبی به آن می دهید ، بلکه آنتی اکسیدان های قدرتمند به آن می افزایید.
قهوه و دارچین
دارچین عملاً خالی از کالری است و می تواند یک طعم عمده به فنجان صبح شما بیفزاید. به علاوه، شامل آنتی اکسیدان های قدرتمند است که اثبات شده تجمیع چربی شکم را کاهش می دهد. بنابراین، دفعۀ بعد که به فروشگاه قهوه ی محلی خودتان برای خرید مقداری قهوه رفتید، تأمل نکنید که مقداری دارچین به سبد خریدتان اضافه کنید.
3. آب مرکبات تازه استفاده کنید.
چای سفید و لیمو
چای سفید به روش های مجزایی کار می کند تا به حذف کردن چربی از بدنتان کمک کند. می تواند به طور همزمان شکستن چربی و شکل گیری سلولهای چربی را تسریع کند. چای یک منبع غنی از انتی اکسیدان هاست که باعث حذف کردن چربی از سلولها و کمک به تبدیل سریعتر چربی به انرژی میشود .ویتامین C موجود در یک نصفه لیمو می تواند چربی سوزی را به اندازه 25 درصد تسریع کند.
آب و مرکبات
یک پارچ آب یخ با لیمو،پرتقال یا گریپ فروتهای کاملآ برش خورده ، یک جایگزین عالی برای نوشابه های قندی است. پوست مرکبات حاوی یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که آنزیم های کبدرا تحریک می کند، به خلاص شدن از سموم در بدن و هم سطح کردن چربی در بدن کمک می کند.
4. چاشنی فلفل 
فلفل قرمز و مرغ
برای تهیه جوجه  کبابی از پودر فلفل استفاده نمایید. غذاهای غنی از پروتئین مانند مرغ ، با فلفل تند می تواند سوزاندن کالری را به اندازه 35 درصد یا بیشتر افزایش دهد.
فلفل و تخم مرغ
یک فلفل و تعدادی تخم مرغ بردارید و بشکنید. تخم مرغ سوخت و ساز را سریع می کند و فلفل ها منبع خوب ویتامین C هستند.
گرفتن مقدار کافی از ویتامین C می تواند به مبارزه با کورتیزول کمک کند ، هورمونی که باعث می شود چربی در اطراف کمر شما جمع شود.
فلفل و سیب زمینی
علم نشان می دهد که سیب زمینی واقعآ یک رام کننده ی قدرتمند گرسنگی است که می تواند به شما کمک کند وزن کم کنید.در حقیقت پژوهشگران دریافتند که سیب زمینی واقعآ بیشتر از برنج و جو معده را سیر می کنند.  سبزیجات غده دار نیز یک منبع خوب از پتاسیم هستند،بنابراین آنها می توانند کمک کنند شما تقریبا فوری لاغرتر به نظر برسید. از یک سیب زمینی پخته با مقداری روغن زیتون و فلفل سیاه تازه لذت ببرید.
5. دوست داشتن اسفناج را شروع کنید
اسفناج و موز
موزهای کمی سبز غنی از ماده ای هستند که نشاسته ی پایدار نامیده شده است.این نوع از نشاسته سیری را تسریع می کند و گوارش را پایدار می سازد.بنابراین بدن باید سخت تر کار کند تا غذا را هضم کند و چربی های شکمی را کاهش می دهد.به علاوه موز سرشار از پتاسیم است ، یک ماده مغذی که به دور کردن نفخ مزاحم کمک می کند،شما را لاغرتر و متناسب تر از آن چه واقعآ هستید می کند.
روغن اووکادو سرشار از چربی های مونو آن ستیوریت است که به دفع گرسنگی کمک می کند. و سبزیجات پر حجم و کم کالری شبیه اسفناج کمک می کند شما احساس سیری کنید.مطالعات نشان می دهند که زنانی که سبزیجات تازه مانند سبزیجات برگ دار می خورند ، BMI کمتر و فضاهای میان بافتی کوچکتر نسبت به کسانی که این مواد را نمی خورند دارند.
6. به سادگی ماهی مورد علاقتان را با این ادویه های آسیایی چاشنی بدهید.
تن و زنجبیل
آیا شما شگفت زده شدید که چرا تکه های زنجبیل را در رستوران سوشی ارائه می کنند؟زنجبیل به هضم غذا کمک کرده و از بوجود آمدن چندین ژن و آنزیم که التهاب را در بدن زیاد می کنند، جلوگیری می کند .تن منبع نوعی چربی امگا3 است که  واکنشهای شیمیایی استرس دار را دفع می کند (ذخیره ی چربی را بالا می برند ) ، ژن های چربی را در معده تنظیم  و بزرگ شدن سلولهای چربی شکم را متوقف می کند.
سالمون و سیر
سالمون یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین عضله ساز است و یک برنده است وقتی نوبت به کاهش التهاب می رسد.هرچه عضله ی بیشتری در بدنتان داشته باشید نرخ سوخت و ساز شما بالاتر می رود. تنها سیر را ترکیب کنید. با چربی شکمی سرسخت شما مبارزه خواهد کرد. بر اساس پژوهش زنانی که 80 گرم از عصاره سیر را به مدت 12 هفته مصرف کنند وزن کم می کنند و به صورت قابل توجهی BMI آنها کاهش می یابد.

نظرات

در ادامه بخوانید...

رژیم لاغری و کاهش وزن با 9 غذا

در

آیا با غذاهای لذیذ هم می توان رژیم لاغری گرفت ؟ اگر این سوال درست باشد ، خیلی خوب است.بدون شک کاهش وزن و رژیم لاغری سریع با این فرمول ساده برابر است. مصرف کالری شما باید از سوخت آن ، کمتر باشد.
طبق گفته ی هضر مانگری ، RD‌، سخنگوی زن در آکادمی تغذیه و برنامه ریزی رژیم غذایی میگوید که  غذاهای خاص به شما کمک کرده تا وزن بدن خود را کاهش دهید زیرا به شما کمک کرده تا سیری طولانی تری داشته و میل خوردن خود را کنترل کنید.
حتی متابولیسم خود را تجدید بهبود ببخشید. پس این فهرست را وقتی می خواهید به سوپرمارکت بروید ، با خود بردارید :
شکلات سیاه ، سس ، آجیل و تخم مرغ ؟ همه در این لیست قرار دارند. این لیست، رژیم برای لاغری و سیر بودن و رضایتمندی من است.

رژیم لاغری

 

1. لوبیا در رژیم لاغری

لوبیا ، ارزان ، سیرکننده و متنوع و منبع عظیم پروتئین است. لوبیا نیز دارای فیبر بالا و دیر هضم است یعنی شما دچار سیری طولانی تری می شوید که جلوی خوردن بیشتر شما را می گیرد.

2. سوپ در رژیم لاغری

وعده ی غذایی خود را با یک پیاله سوپ شروع کرده و به خوردن کمتر ، خاتمه خواهید داد. مهم نیست که سوپ دارایذرات درشت یا ریز باشد چونکه در اصل ، آبکی است. شما در هر وعده می توانید کالری سوپ را در حد 100-150 نگه دارید. تکه های خامه یا کرده در آن نریزید.(سیارک)

3. شکلات سیاه در رژیم لاغری

آیا می توان شکلات را بین وعده های غذایی قرار داد ؟ شکلات سیاه شیری را ، یک تکه یا دو تکه بردارید. در یک بررسی ، به افرادی که عاشق شکلات بودند ، شکلات سیاه داده شد که چند ساعت بعد از مصرف آن نسبت به افرادی که شکلات شیری خورده بودند ، 15% کمتر ، پیتزا میل کردند.

4. پوره ی سبزیجات در رژیم لاغری

شما می توانید در تمام اوقات ، سبزیجات بیشتری به غذای خود اضافه کنید و از غذاهای "گول زننده ی " خود لذت برده و کالری های مصرفی خود را کاهش دهید. وقتی محققان پن استیت ، پوره ی گل کلم و کدو سبز را به پنیر و mac افزدوند ، مردم ظاهرا این غذا را خیلی دوست دارند. ولی 200-350 کالری کمتر مصرف می کنند. این سبزیجات سالم ، حجم کالری کمتری به این غذای خوشمزه اضافه کردند.(سیارک)

5. تخم مرغ و سس در رژیم لاغری

یک صبحانه ی سرشار از پروتئین ، به شما کمک می کند تا دیگر به اسنک ها در طول روز حمله ور نشوید. در بررسی گروهی از زنان چاق ، کسانی که با 35 گرم پروتئین ، روز خود را شروع کرده بودند- یعنی به احتمال زیاد کمی بیش از آن مقدار که شما می خورید – احساس سیری بیشتری خواهید کرد. این زنان صبحانه ی 350 کالری را خوردند که شامل تخم مرغ و پای سس گوشت بود. اثر این صبحانه ی سرشار از پروتئین تا اثر طول کشید در حالی که این زنان خوردنی های قندی و چرب را نسبت به زنانی که غلات برای صبحانه خورده بودند ، کمتر ملچ ملوچ کردند.

6. آجیل در رژیم لاغری

برای یک اسنک مقوی در زمان دوندگی/شلوغی/هلهلکی ، یک مشت کوچک ، بادام ، بادام زمینی ، گردو یا پی کان ( گردوی آمریکایی) با خود داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که وقتی افراد آجیل می جوند ، به طور خودکار در وعده ی بعدی ، غذای کمتری می خورند.

7. سیب در رژیم لاغری

آب سیب و سس سیب را کنار گذاشته و در عوض ، سیب ، گاز بزنید. کل این یک عدد سیب، ذائقه ی شما را به حدی کاهش می دهد که آب سیب یا سس آن اینگونه نیست.
دلیلش این است که میوه ی خام ، دارای فیبر بیشتری است. همچنین ، جویدن ، سیگنال هایی را به مغزتان می فرستد که چیز قابل توجهی خورده شده است.

8. ماست در رژیم لاغری

خواه یونانی ،خواه سنتی ، ماست برای دورکمرتان ، مناسب است.
در بررسی هاروارد ، بیش از 120,000‌نفر به مدت ده سال یا بیشتر دنبال شدند. ماست ، نسبت به همه ی غذاهایی که بررسی شدند ، ارتباط زیادی با کاهش وزن نداشت.
هنوز اثبات نشده که ماست ، وزن را کاهش می دهد ، ولی نسبت به غذاهای دیگر ، دارای اهمیت است.

9. دارابی و گریپ فروت در رژیم لاغری

بله ، دارابی در واقع به شما کمک خواهد کرد تا چندین پوند وزن کم کنید و برای لاغری بسیار موثر است  خصوصا اگر در معرض خطر دیابت باشید.
محققان در کلینیک اسکریپس در سن دییگو دریافتند وقتی افراد چاق نصف یک گریپ فروت را قبل از هر وعده میل کنند ، تقریبا پوند در عرض 12 هفته کم می کنند.
نوشیدن آب گریپ فروت همین اثر را دارد.
ولی آب گریپ فروت دارای خاصیت " چربی سوزی " نیست فقط به افراد کمک می کند تا احساس سیری کنند.
مراقب باشید : شما نمی توانید گریپ فروت یا آب آن را بخورید اگر تحت مراقبت های خاصی هستند ، پس برچسب روی همه ی نسخه های خود را بررسی کنید یا از پزشک خود سوال کنید. گریپ فروت با تعداد زیادی از داروها تداخل دارویی دارد.
طبق گفته ی دانشمند تغذیه ، پروفسور و محقق جوی دابوست ، برگه ی خرید خود را از پروتئین های ناب ، سبزیجات تازه ، میوه و همه ی حبوبات پر کنید. مهمترین چیز ، در زمان کاهش وزن ، تصویر بزرگ چیزی است که می خورید نه غذاهای خاص.

 

نظرات

در ادامه بخوانید...