زیباترین و خوشمزه ترین دسر به شکل گل رز

پاییز نزدیک است و سیب های پاییزی سرخ و زرد ارمغان این فصل نارنجی پوش هستند. شب های طولانی و عصر های خنک هم بهانه ی خوبی برای این است که حسابی از خود پذیرایی کنیم. در مورد من، چیزی وجود ندارد که من از سیب پخته و پوشیده با دارچین بیشتر دوست داشته باشم. این مقاله ی آموزشی را تا آخر بخوانید تا با نحوه ی پخت دسر سیب به شکل گل رز زیبا آشنا شوید.!

دسر سیب رز زیباترین، خوشمزه ترین و راحت ترین غذا در دنیا باشد.

دسر سیب به شکل گل رز بسیار لذت بخش، زیبا، کره ای و ورقه ای است. آماده کردن آن نیز به طرز شگفت انگیزی آسان است. احتمالا شما باید بتوانید دسر  خود را در حدود بیست دقیقه آماده کنید. با یک صبحانه ی دلچسب مرکبات یا به عنوان میان وعده آن را میل کنید.

 

مواد لازم برای تهیه دسر سیب به شکل گل رز

  • 2 عدد سیب
  • آب نصف لیمو
  • 2 قاشق غذا خوری شکر قهوه ای
  • 2 قاشق غذا خوری کره بدون نمک، ذوب شده
  • یک دوم قاشق چای خوری دارچین قهوه ای
  • یک چهارم قاشق چای خوری جوز هندی قهوه ای
  • یک ورقه کیک پف دار، گرم شده
  • یک قاشق غذا خوری آرد، برای پاشیدن بر روی دسر
  • 3 قاشق غذا خوری مربای توت فرنگی یا زردآلو
  • شکر پودر شده، برای پاشیدن بر روی دسر

طرز تهیه دسر سیب به شکل گل رز

قدم 1: آماده سازی

فکر کنم که من معمولا برنامه ریز مناسبی نیستم، زمان بندی کردن پیش از زمان مقرر روند کار را آسان تر می کند. اطمینان پیدا کنید که همه ی مواد و عناصر مورد نظر را دارید و کیک پف کرده ی شما در دمای اتاق قرار دارد. یک بشقاب کوچک از جنس روی را چرب کنید. فر را از پیش به میزان 375 درجه فارنهایت گرم کنید.

قدم 2: سیب ها را آماده کنید

دانه های سیب را خارج کنید. از چاقوی تیز یا ماندولین برای بریدن تکه های خیلی نازک استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که سیبی که برش می زنید باید در لبه های برش یک خط قرمز رنگ که حاصل پوست سیب است وجود داشته باشد.

برای جلوگیری از قهوه ای شدن آن را به آب لیمو آغشته کنید.

سیب را به کره،شکر، دارچین و جوز هندی نیز آغشته کنید. تکه های سیب برای 45 ثانیه یا تا مدت زمانی که آن قدر نرم شوند تا آماده شکل گیری شوند، باید در مایکروویو قرار گیرند.

قدم 3: ساخت سیب رز

خمیر خود را به آرامی رول کنید(سعی کنید خمیری که رول می کنید حتما 9 الی 12 اینچ بلند باشد). رول خود را به شش عدد رول 2 اینچی تقسیم کنید. در یک کاسه ی کوچک، مربا را با دو قاشق غذا خوری مخلوط کنید. بعد از مخلوط کردن آن را با یک قلم مو به آرامی بر روی خمیر رول شده پوشش دهید. 10 تکه سیب را روی خمیر در یک خط مستقیم و در یک راستا قرار دهید. من سیب ها را پوست گرفته و پوست سیب ها را در یک گوشه قرار دادم تا بعدا آن را به شکل یک رز صورتی درست کنم.

 

قسمت پایینی خمیر را جمع می کنم تا تکه های سیب به خوبی به خمیر بچسبد. با این کار بعدا راحت تر حالت گرفته و از یک دیگر جدا نمی شوند و علاوه بر این ها به راحتی می توانم شکل گل رز دوست داشتنی ام را درست کنم.

اکنون پوست سیب ها را نیز به دور آن می پیچم. حالا گل های رزم را درون قالب های پافین قرار می دهم.

قدم 4: وقت پختن

اجازه می دهم که آن ها به مدت 40 دقیقه یا تا زمانی که سطح آن ها به خوبی به قهوه ای تغییر رنگ بدهند، دسرم  درون فر باقی بماند. بعد آن ها را از فر بیرون می آورم و اجازه می دهم کمی سرد شوند. سپس آن ها را از قالب بیرون آورده و در همان حال بر روی آن ها کمی پودر قند می پاشم. با این کار رنگ و شکل زیبایی پیدا می کنند. مثل این که رز هایم با لایه ای از نقره پوشیده شده باشند.  دسر شما آماده است. نوش جان

نظرات

برای ارسال نظر باید وارد حساب کاربری شوید. ورود یا ثبت نام
  • ویدا ویدا :

    خیلی زیباس فکر کنم سریع هم اماده بشه

    1397/7/9 21:44

بیشتر بخوانید