درد مچ پا، علت چیست

در
مچ پا درد می کند
پا بدون شک فعال ترین عضو در کل سیستم اسکلتی عضلانی یک فرد است. به مچ پا توجه کنید ، چرا می تواند صدمه ببیند؟علت درد مچ پا چیست؟

مچ پا درد می کند.  دلیل چیست؟

 
بلافاصله می توانید ثابت کنید که شما کفش ناراحت کننده می پوشید ، مچ پا آسیب دیده است ، اگر این واقعیت داشته باشد ،درمان آسان است. در موارد دیگر ، لازم است ماهیت درد ، علائم و واکنش بدن را مورد بررسی قرار دهیم. مچ پا قسمت پیچیده ای از بدن انسان است و انجام تشخیص صحیح علت درد برای درمان صحیح آسان نخواهد بود. دلایل اصلی درد مچ پا چه می تواند باشد؟
 

 

جراحت

به علت آن ، ممکن است یک پارگی ، پارگی عضلات یا شکستگی استخوان ایجاد شود. این می تواند به دلیل بالا رفتن پا هنگام راه رفتن یا با یک پرش ناموفق اتفاق بیفتد. درد شدید است ، تورم رخ می دهد. شکستگی هم می تواند در مچ پا باشد و هم در هر یک از استخوان های روی پا و یا کف پا. برای تعیین مکان دقیق اشعه ایکس کمک می کند.
 

 

کشیدگی تاندون آشیل

این یک التهاب تاندون به دلیل طولانی شدن فعالیت بدنی است. درد در امتداد تاندون گسترش می یابد. به صورت پیشرفته ، این بیماری می تواند منجر به پارگی تاندون شود. برای پیشگیری از بیماری ، از تمرینات کششی مخصوص استفاده کنید.
 

 

نقرس

نقرس همچنین به بیماری سالمندان ثروتمند گفته می شود. این ماده با رسوب بلوری روی اتصالات اسید اوریک بیان می شود. احساس آرتریت می کنید.
 

 

آرتروز

انواع مختلفی وجود دارد. استئوآرتریت - سایش وابسته به سن بر روی سطح مفصل - عمدتا بر افراد مسن غلبه می کند. همیشه یک درد دردناک  وجود دارد. آرتریت پس از سانحه و روماتیسم هنگام حرکت با درد حاد خود را نشان می دهد.
 

 

پوکی استخوان

تغییر شکل مفاصل به دلیل اضافه وزن و کفش های ناراحت کننده ایجاد می شود. درد می تواند هم هنگام راه رفتن و هم در هنگام استراحت رخ دهد. همراه با ادم(تورم). در شکل پیشرفته بیماری ، مفصل توانایی کار خود را از دست می دهد.
 
در اینجا لیستی کوتاه از آنچه ممکن است در پشت درد مچ پا باشد وجود دارد. بنابراین کفش های ناراحت کننده را دور بیندازید و در صورت ادامه آزار و اذیت به یک دکتر متخصص مراجعه کنید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

درمانی جدید در ارتوپدی: تزریق PRP

در

تزریق PRP   یا تزریق پلاسمای خون غنی شده با پلاکت

تزریق PRP، درمانی جدید اما امیدوار کننده در درمان بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی است. ویژگی های این روش چیست؟ و چرا پزشکان کشورهای مختلف را علاقه مند کرده است؟ در بررسی ما بخوانید.

 

درمان مفاصل با تزریق PRP چیست

PRP مخفف پلاسمای غنی از پلاکت به انگلیسی است ، روش یعنی تزریق پلاسمای خون غنی شده با پلاکت . پلاکت ها چیزی نیستند جز سلولهای خونی، که وظیفه تشکیل لخته ای را دارند که عروق آسیب دیده را مسدود می کند. این درمان برای مدتی تصور می شد ، اما در پایان قرن گذشته مشخص شد که این سلول ها فقط ماده ای  نیستند که مانع نشت خون می شود. پس از تشکیل لخته ، این مواد آزاد شده توسط پلاکت ها هستند که شروع به تنظیم فرآیندهای پاکسازی زخم از پروتئین های آسیب دیده و فعالیت فیبروبلاست ها می کنند - سلول هایی که باعث ایجاد کلاژن و الاستین می شوند. این پروتئین ها اساس ساختاری بافت همبند هستند ، اسكلتی كه بدن ما را تشکیل می دهد.

 

تاریخچه روش درمان مفاصل با PRP

توسعه فعال این تکنیک از سال 1997-1998 آغاز شد ، هنگامی که مقالات دانشمندان آمریکایی ویتمن و مارکس در استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت در جراحی فک و صورت به طور مستقل از یکدیگر ظاهر شدند .اولین آثار در این جهت دوباره به دهه 70، قرن گذشته برمی گردد. پس از آن میزان تحقیقات مانند گلوله برفی شروع به رشد کرد. این تکنیک کاربردهای خود را در بسیاری از شاخه های پزشکی پیدا کرده است ، از زیبایی شناسی شروع می شود و به جراحی اعصاب ختم می شود ، اما در پزشکی ورزشی ، آسیب ورزشی، آسیب شناسی و ارتوپدی به ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

 

درمان مفاصل با تزریق PRP چگونه انجام می شود

پلاسمای غنی از پلاکت از خون شخصی بیمار ، با سانتریفیوژ گرفته می شود. از آنجا که عناصر خونی مختلف اندازه و وزن های مختلفی دارند ، پس از پردازش در لوله آزمایش ، چندین لایه در یک لوله آزمایش ایجاد می شود و با جداسازی پلاکت های لازم برای درمان ، لایه های مختلفی را آسان می کند. پلاسما طبیعی پلاکت 180-320 × 10 9 / L است. پس از غنی سازی ، آنها تبدیل به 1000/2500 × 100 9 / L می شوند. علاوه بر این ، پلاکت ها خود حاوی بسیاری از مواد فعال بیولوژیکی هستند - به اصطلاح فاکتورهای رشد (به جدول مراجعه کنید).

مراحل استفاده از پلاسمای خون بیمار باید پس از تشخیص دقیق ، تحت نظارت پزشک انجام شود.

 

جدول عوامل رشد و نقش آنها در بدن انسان

اگر در مورد غضروف صحبت کنیم ، به خودی خود توانایی نسبتاً محدودی برای بهبودی دارد. هیچ ظرفی در آن وجود ندارد و تمام تغذیه ها ناشی از مایع سینوویال است که در حفره مفصل قرار دارد. به همین دلیل است که برای درمان مشترک مفصلی ، مواد دارویی مستقیماً در حفره آنها تزریق می شود. و بنابراین ، توانایی تحویل موادی که به طور مستقیم بازسازی غضروف را فعال می کنند ، نمی تواند توجه متخصصان را به خود جلب کند. علاوه بر این ، پلاسمای فعال، یکی از اصلی ترین مشکلات پاتولوژی های مزمن مفصل، یعنی التهاب را کاهش می دهد و به سرعت درد را کاهش می دهد.

 

مزایای تزریق PRP یا تزریق پلاسمای غنی شده در مفصل

حساسیت وجود ندارد، زیرا از بافت های خود بیمار استفاده می شود.

هیچ راهی برای انتقال عفونت با خون وجود ندارد ، زیرا ، دوباره ، از خون (همولوگ) خود بیمار استفاده می کند.

هیچ عارضه جانبی و عوارضی وجود ندارد. اثراتی بر روی کبد ، کلیه ها و سایر ارگان ها ، همانطور که در مورد داروها وجود دارد.

 

حداقل موارد بهبودی که پس از تزریق PRP انتظار می رود

بهبود گردش خون در مفصل مبتلا؛ از بین بردن اسپاسم عضلات اطراف مفصل؛ تسریع ترمیم غضروف هم به دلیل داشتن مواد فعال بیولوژیکی که این فرایند را تنظیم می کند و هم به دلیل تأمین اجزای لازم آن.

عادی سازی ترکیب مایع مفصل؛ تسریع توانبخشی پس از آسیب یا جراحی.

درمان باید کیفیت زندگی بیمار را از بهبود ببخشد، با از بین بردن درد و گسترش دامنه حرکت در مفصل.

 

آماده سازی برای انجام تزریق PRP

آماده سازی برای تزریق PRP و اثربخشی روش بستگی به کیفیت پلاسما بستگی دارد. و مهمترین چیزی که می تواند در این امر تأثیر بگذارد تجهیزات و صلاحیت پزشک نیست (گرچه خیلی به این موضوع هم بستگی دارد) بلکه رفتار خود بیمار است. استعمال دخانیات ، مصرف الکل باعث کاهش فعالیت دفاع آنتی اکسیدانی بدن بطور کلی و پلاکت ها بطور خاص می شود. بنابراین ، ممکن است اثربخشی درمانی مورد سوال واقع شود. 

یکی از مزایای قابل توجه روش های استفاده از پلاسمای خون بیمار ، امکان ترمیم عملکردهای مفاصل بیمار بدون جراحی است.

مصرف داروهای لخته شدن خون (از جمله اسید استیل سالیسیلیک) را متوقف کنید. مصرف سایر داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی را قطع کنید (که تقریباً همیشه برای تسکین درد برای آسیب شناسی مفصلی تجویز می شوند).

الکل و استعمال دخانیات را ترک کنید (اگر به مدت 2 هفته نتوانستید ، حداقل یک روز قبل از عمل)

کیفیت رژیم غذایی را با استفاده از منابع ویتامین های گروه B (غلات کامل ، نان قهوه ای) و C  ، یا مولتی ویتامین ها بالا ببرید. البته ، مطلوب است كه رژیم روزانه را رعایت كنید ، به اندازه كافی بخوابید و از استرس خودداری كنید ، اما در دنیای مدرن ، متأسفانه ، این توصیه‌ها عملاً غیرممكن هستند.

فناوری PRP- درمانی صرفنظر از اینکه کدام مفصل خاص تحت تأثیر قرار گیرد، تقریباً یکسان است ، فقط تکنیک تزریق داخل مفصلی متفاوت است ، اما در هر صورت ، پزشک انجام PRP درمانی موظف است کاملاً به آن مسلط باشد.

 

مراحل انجام روش تزریق پلاسمای خون

20 تا 50 میلی لیتر خون از ورید گرفته می شود. خون در یک لوله آزمایش ویژه قرار می دهند ، که باعث می شود جدا سازی پلاکت سان شود. نمونه در سانتریفیوژ قرار می گیرد. پس از سانتریفیوژ ، 3-5 میلی لیتر پلاسمای غنی از پلاکت به داخل سرنگ کشیده می شود.

این دارو به داخل حفره مشترک تزریق می شود. از بیمار خواسته می شود که اندام را در مفصل چندین بار خم و از هم جدا کند تا داروی تزریق شده به طور مساوی در حفره مفصل توزیع شود تا زمانی که تبدیل به ژل شود.

در موارد نادر ، 1 عمل كافی است ، اما بیشتر اوقات مجبور به انجام 3 عملكرد با فاصله 7 روز هستید.

تزریق مجدد خون اتولوگ به ناحیه مفصل به منظور کمک به مبارزه با سندرم های درد و فرآیندهای التهابی در مفاصل طراحی شده است.

برخی از متخصصان بسته به پیچیدگی پرونده حداکثر 5 بار را توصیه می کنند. در مورد احساسات بلافاصله بعد از عمل ، ممکن است گاهی اوقات درد در مفصل شدت یابد ، اما طی چند روز سندرم درد کاهش می یابد.

دوره درمان ممکن است شامل 4-6 تزریق باشد ، بطور جداگانه و با در نظر گرفتن سن ، تشخیص و وضعیت بیمار تجویز می شود.

 

موارد درمان با تزریق PRP و منع درمان با روش تزریق پلاسمای غنی شده

PRP درمانی در موارد زیر قابل توصیه است: صدمات رباط ها ، تاندون ها و عضلات  صدمات ورزشی (مزمن)؛ ورم مفاصل؛ آرتروز؛ تنوسینویتیت؛ فاسئیت پلانتار (خار پاشنه) سایر آسیب های مزمن تاندون ها و رباط ها و پوکی استخوان

موارد منع مصرف در PRP درمانی می تواند موقت (نسبی) و مطلق باشد. موارد منع مصرف نسبی:

عفونت حاد ، از جمله عفونت های حاد تنفسی ویروسی ، ویروس تبخال .

داشتن تب و دمای بدن بالاتر از 38 درجه سانتیگراد

استفاده از داروهایی که بر سیستم انعقادی خون تأثیر می گذارند.

موارد منع مصرف مطلق درمان با PRP

آسیب شناسی انکولوژیک

بیماریهای خود ایمنی

اختلالات خونریزی

ترومبوسیتوپنی (تعداد پلاکت پایین) و ترومبوسیتوپاتی (اختلال در عملکرد پلاکت طبیعی). هموگلوبین خون زیر 90 گرم در لیتر

عدم تحمل فرد به سدیم سیترات (ماده ای که مانع از انعقاد خون در شرایط in vitro) می شود.

نقص ایمنی

سپسیس(عفونت خون)

علاوه بر این ، در صورتی که فرد قادر به درک معنای خود و پیامدهای احتمالی این روش (برخی آسیب شناسی های ذهنی) نباشد ، انجام این روشی توصیه نمی شود.

 

هزینه درمان با پلاسمای غنی از پلاکت

مانند سایر خدمات پزشکی ، این امر به سطح کلینیک و محل آن بستگی دارد (قیمت اجاره نیز در قیمت گذاری در نظر گرفته می شود) ، هزینه مواد مصرفی مورد استفاده و خدمات اضافی. البته ، صلاحیت پزشک نیز مهم است: بدیهی است که قرار ملاقات با متخصص با عنوان علمی و تجربه گسترده در درمان مفاصل ، بیشتر از مشاوره با پزشک تازه کار خواهد بود.

درمان PRP مشترک یک روش درمانی جدید و به خوبی تثبیت شده است. اما ، با وجود این که نتایج موجود بسیار دلگرم کننده است ، شما نباید این روش را نوعی معجزه در نظر بگیرید. مانند همه چیز جدید ، PRP درمانی نیاز به مطالعه ی بیشتر دارد. بنابراین ، شما نباید به طور مستقل یک دوره درمانی را تجویز کنید ، فقط پزشک باید این کار را پس از تشخیص دقیق انجام دهد.

 

در کدام کلینیک می توانم تزریق PRP را انجام دهم

انتخاب مراکز درمانی امروزه گسترده است: از موسسات دولتی با مشخصات گسترده گرفته تا کلینیک های خصوصی. شما باید با توجه به شهرت مرکز پزشکی ، مجوز آن را انتخاب کنید ، تا با اطلاعات مربوط به خدمات و کادر پزشکی که این کلینیک در حوزه عمومی ارائه می دهد ، آشنا شوید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

علت ایجاد کمردرد ها چیست

در

علت ایجاد کمردرد ها چیست؟
مهم است که بدانیم کمر درد علامتی از شرایط پزشکی است و یک تشخیص نیست. مشکلات پزشکی که باعث ایجاد کمردرد میشوند شامل:


مشکلات مکانیکی: یک مشکل مکانیکی مشکلی است که شما در حرکت ستون فقرات یا دردی که شما احساس میکنید زمانی که ستون فقراتتان را در یک جهت خاص حرکت میدهید. شاید شایع ترین مشکل مکانیکی که باعث ایجاد کمر درد میشود، انحطاط دیسکهای بین مهره ای است که دیسکهای بین مهره ای در ستون فقرات با گذشت زمان ساختارشان را از دست میدهند. با زوال آنها، قابلیت ضربه گیری و اتکایی خود را ار دست میدهند. این مشکل میتواند باعث بروز درد شود در صورتی که باعث وارد شدن استرس به کمر شود. سایر علل مکانیکی شامل اسپاسم و کشیدگی عضلانی و پاره شدن یا فتق دیسک.(سیارک)
جراحتها: جراحتهای ستون فقرات مانند رگ به رگ شدن و شکستگی میتواند باعث دردهای کوتاه مدت یا مزمن شود. رگ به رگ شدن شامل پارگیهایی در رباط هایی هستند که ستون فقرات را حمایت میکنند، و که در اثر پیچش یا بلند کردنهای اجسام به طور ناصحیح، ایجاد میشود. مهره های شکسته اغلب ناشی از پوکی استخوان هست. کمردردهایی ناشی از جراحتهای شدید مانند تصادف و افتادن از ارتفاع به ندرت اتفاق میافتد.
بیماریها و شرایط اکتسابی: بسیاری از مشکلات پزشکی میتوانند باعث کمردرد شوند. اینها شامل اسکولیوز، خمیدگی در ستون فقرات که معمولا تا میانسالی باعث ایجاد درد نمیشوند، spondylolisthesis؛ اشکال متفاوتی از آرتروز شامل osteoarthritis، آرتروئید روماتوئید، ankylosing spondylitis و تنگی مجرای ستون فقرات، باریک شدن حفره قرار گیری ستون فقرات که باعث ایجاد فشار روی ستون فقرات و عصب میشود. گرچه خود پوکی استخوان باعث ایجاد درد نمیشود، اما باعث ایجاد شکستهای دردناک در مهره ها میشود. سایر علل کمردرد شامل حاملگی؛ سنگ کلیه و عفونت ، اندومتریوز که ساخته شدن بافت رحمی خارج از رحم است و fibromyalgia شرایط که باعث خستگی و دردهای عضلانی میشود.
عفونت و سرطان: گرچه علل معمول کمردرد نیستند، عفونتها زمانی که در مهره ها باشند باعث ایجاد درد میشوند، شرایطی که التهاب استخوانی نامیده میشود، و زمانی که عفونت در دیسکها اتفاق می افتد diskitis نامیده میشود. تومورها از علل نادر کمردرد هستند. گاها تومورها از کمر شروع میشوند ولی اغلب آنها در جای دیگر شروع میشوند و از جاهای دیگر وارد کمر میشوند. (سیارک)
گرچه علل کمردرد معمولا فیزیکی هستند، استرسهای هیجانی میتوانند در شدت و مدت کمر درد تاثیر گزار باشند. استرس بدن را به روشهای مختلف تحت تاثیر قرار میدهد، مثلا باعث میشوند غضلات پشتی گرفته و دردناک شوند.

کمردرد چیست؟

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

۱۳۹۵/۱۲/۲۷Ein wundervoller Farbenrausch mal wieder. Und die Gartenidee ist vorgemerkt, ich hab nämlich noch Platz, das Haus in dem wir wohne ist an einen riesigen Saselteinfensdn angebaut. Oben auf dem Felsen ist Platz, aber die Erdschicht ist zu dünn... so könnte ich dann auch noch mehr anbauen ;-)

در ادامه بخوانید...

چگونه نقرس را شناسايی و درمان کنیم

در
نقرس
گاهی اوقات اتفاق می افتد که شب همه چيز خوب است: هفته کاری تمام شده است،هوا عالی است. غذای خوشمزه و سرگرمی تا نيمه شب ادامه دارد، اما صبح روز بعد، فرد با درد در انگشت بزرگ، يا محل اتصال انگشت بزرگ به پا، بيدارمی شود، مفصل قرمز، متورم و داغ است و درد و رنج غير قابل تصور و تحمل می شود.اين اغلب اولين آشنایی با حمله نقرس است.

 

 

نقرس چیست

نقرس بیماری خاصی در مفاصل بزرگسالان است که ناشی از اختلال در فرآیندهای متابولیک، اختلال متابولیسم ترکیبات پورین و انباشت زیاد اسید اوریک در بدن است. این بیماری خطرناک است، زیرا نه تنها در مفصل، بلکه بر کلیه ها نیز تاثیر می گذارد.
 
برای اولین بار از نظر علمی، نقرس در سال 1865 شناسایی شد. توضیحاتی کافی توسط توماس Sendegam نوشته شده است، که براساس تجربیات شخصی او (که 30 سال از آن بیماری رنج برده بود)، بیماری را توضیح می دهد، علائم و نحوه حملات حاد بیماری . پیش از این،  نقرس به عنوان "بیماری پادشاهان" شناخته می شد. علت اصلی وقوع این حوادث ناشی از مصرف بیش از حد نوشیدنی های الکلی و مواد غذایی بود.
 
شایان ذکر است که مردان پس از 40 سال و زنان در دوره یائسگی بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند. هر دو مفاصل روی پاها و مفاصل در دست ها تحت تاثیر قرار می گیرند.
 
مهم است که قبل از اینکه بیماری به مرحله مزمن برسد، نقرس را به موقع تشخیص دهید.
در پزشکی مدرن، نقرس یک بیماری نادر است. در اروپا، این بیماری را می توان در 2 درصد از جمعیت دید.
در مردان، بیماری بیشتر شایع است، زیرا بیماری آنها عمدتا پس از 40 سال و در زنان تنها پس از 55 (پاتوژنز یائسگی است، به عبارت دیگر اثر استروژن بر روند دفع اسید اوریک از بدن می باشد که در دوران یائسگی تولید استروژن متوقف می شود). در جوانان، نوجوانان و کودکان تقریبا این بیماری اتفاق نمی افتد.
 
امروزه، با نقرس، دو نوع آسیب مفصلی تجسم می شود: تیفی مفصلی(ذخایر محلی اسید اوریک) و periarticular و آرتروز نقرسی حاد. فرم ثانویه در میان بیماران شایع تر است.
 
این بیماری به طور ناگهانی گسترش می یابد، اولین تظاهرات ناگهانی و اغلب در شب رخ می دهد، همراه با درد های بسیار شدید.
سوء تغذیه، overeating، اضافه بار فیزیکی، جراحی مشترک، استرس، نوشیدن بیش از حد، تروما و اختلالات روانی و جسمی می تواند باعث پیشرفت بیماری شود. درد در شروع یک دوره کوتاه مدت (یک یا دو ساعت) شروع می شود. اغلب موارد (در 90 درصد موارد) مفاصل انگشت پا تحت تأثیر قرار می گیرند. موارد رایج تظاهرات روی زانو، قوزک پا، مفاصل مچ پا. مفاصل اندام فوقانی حداقل تحت تاثیر قرار می گیرند.
 
نقرس بر روی ستون فقرات و مفصل ران معمولا یک رخداد نادر است. التهاب نوع آرتریتیک نیز ممکن است بر روی پوست و بافت های پیرامون رخ دهد - درد شدید با نقرس احساس می شود، تب با نقرس در محل التهاب، تورم و قرمزی ظاهر می شود. پوست در منطقه درد درخشان، کشیده و حساس است. در طول دوره افزایش درد، افزایش ESR در خون، تعداد لکوسیت، و همچنین لرز و تب وجود دارد.
 
هنگام انجام میکروسکوپی مایع سینوویال، شکل کریستال یورات سدیم به شکل تیز نشان داده می شود. این تظاهر را می توان در 95 درصد از بیماران مشاهده کرد.
 
برای قرن ها، تلاش برای مقابله با این بیماری، استفاده از خون طوطی ها، سحر و جادو و ... بی نتیجه بود، ما تنها یک مجموعه موثر از روش هایی که به بهبود روند فرایند متابولیک و کاهش التهاب کمک می کند را ایجاد کرده ایم.

 

 

علل نقرس

تاثیر ژنتیک در نقرس

بر اساس نتایج تحقیقات، تا 80 درصد افراد مبتلا به نقرس دارای سابقه خانوادگی بیماری هستند و این امر با وجود آنزیم معیوب در بدن ( پروتئین ) که تاثیر منفی روی پورین دارد.اول از همه، اين عوامل ژنتيکی است که مستعد ابتلا به انباشت اسيد اوريک می باشد (نقرس اغلب ژنتيکی است). علاوه بر اين، ديابت، نارسایی کليه و چاقی، نقرس را بدتر می کند. بر اين اساس، برای درمان موفق نقرس، اين بيماری ها نيز بايد تحت کنترل قرار گيرد.
 

ناثیر جنس و سن در نقرس

بیماری در نیمی از مردان شایع است. فرآیندهای التهابی مفاصل روی انگشتان، انگشتان پا، در مفصل زانو - به عبارت دیگر، آرتریت مفاصل در مردان عمدتا در سن 40 سالگی رخ می دهد. علت، فشار خون بالا، چاقی، سوء مصرف الکل، و کلسترول بیش از حد است .
در افراد سالمند ، جنس بسیار مهم نیست، زیرا بیماری در زنان و مردان به طور مساوی تقسیم می شود و علت ممکن است مصرف داروهای دیورتیک در طول درمان نارسایی کلیه باشد.
بیشتر مردان در منطقه خطر قرار دارند، زیرا درصد اسید اوریک در زمان بلوغ به طور قابل توجهی در بدن افزایش می یابد و در سن 30 سالگی می تواند 7 mg / dl باشد. زنان قبل از یائسگی به ندرت علائم بیماری را احساس می کنند، پس از یائسگی، مقدار استروژن کاهش می یابد و اسید اوریک در بدن افزایش می یابد. در 80 سالگی، آرتریت مفاصل در بیماران زن شایع تر است.
 

تاثیر وزن در نقرس

هر گرم اضافی خطر را افزایش می دهد. وزن بدن به طور مستقیم با مقدار اسید اوریک در بدن ارتباط دارد. در کودکان با بیش از حد معمول در وزن، احتمال بالقوه به دست آوردن آرتریت مفاصل پس از بلوغ وجود دارد.
 

مصرف الکل و نقرس

الکل بیش از حد بدن را از دفع اسید اوریک جلوگیری می کند.
آيا ارتباطی بين مصرف الکل در ديروز و حمله نقرس وجود دارد؟ البته وجود دارد! اين بيماری با رژيم غذایی و نوشیدنی های با کالری بالا مرتبط است.
 
تحقيقات جدید همچنين تاييد می کند که مصرف بيش از حد غذاهای سرشار از پورين ها می تواند منجر به بالا رفتن شديد در سطوح اسيد اوريک - مجرم اصلی نقرس شود و با کريستال شدن پس از آن، معمولا در مفاصلی که از قلب دورتر هستند روی می دهد. کريستال اسيد اوريک بسيار شبيه به ستون کاکتوس است. آنها بافت های اطراف را تحريک می کنند و يک واکنش التهابی قوی ايجاد می کنند.

رژیم غذایی در بیماری نقرس

مصرف غذاهای پرانرژی  می تواند منجر به شیوع نقرس شود یا وضعیت را تشدید کند. این محصولات عبارتند از: ماهی کولی ، مارچوبه، قلوه، گوشت گاو، مغز، لوبیای خشک شده و نخود فرنگی ، محصولات گوشتی، چاودار، شاه ماهی ، جگر ، ماهی خال مخالی ، قارچ، ساردین ، مارچوبه و شیرینی هستند و نوشابه های شيرين که اغلب با شربت ذرت شيرين شده است و حاوي مقدار زیادی فروکتوز است فروکتوز، که در کبد تجزيه می شود به عنوان يک محصول جانبی، اسيد اوريک را به وجود می آورد
 
و علاوه بر سودا، غذاهای دريايی، يعني همه سخت پوستان دريايی که دارای پوسته سخت هستند مثل خرچنگ، لابستر، میگو و صدف  باعث تحريک نقرس می شوند . گوشت قرمز و به ويژه عصاره يا آب گوشت - جگرسياه، جگر سفيد يا شش، کليه، قلب، سوسيس، کالباس و همچنين ماهی های کنسرو شده مانند ساردين ها تون، anchovies(ماهی کولی) و شاه ماهی دارای اسيد اوريک بالا هستند.
 
رژيم غذایی بسيار مهم است، اما بايد منطقي و مناسب انتخاب شود. منع مصرف اسيد های رژيمی زیادی در مورد نقرس وجود دارد. به عنوان مثال: گوجه فرنگی باعث تشدید نقرس می شود اما نقرس از شراب قرمز توسعه می يابد. در حقيقت ثابت شده آبجو و نوشيدنی های الکلی از قوی ترين تحريک کنندگان نقرس هستند.
 
رژیم غذایی در تظاهرات اولیه این بیماری موثر است. رایج ترین و موثر ترین رژیم غذایی برای نقرس، رژیم غذایی است که توسط Pevsner توسعه یافته است. در میان قواعد اصلی  با توجه به Pevzner، شایان ذکر است: جیره روزانه باید حداقل 4 وعده غذایی داشته باشد همه ماهی ها و محصولات گوشتی نیاز به آب پز شدن دارند، در روز مجاز به مصرف گوشت و محصولات ماهی در حجم بیش از 150 گرم و بیش از 3 بار در هفته نیستید یک بار در هفته شما نیاز به انجام تخلیه کامل بدن با کمترین میزان کالری و 2.5 لیتر آب در روز هستید.(یک روز تقریبا به حالت گرسنگی)
 
رژیم غذایی نقرس به معنای حداکثر رد محصولات ازفرآورده های حیوانی (به جز محصولات لبنی) است. جیره حداکثر شما نیاز به اشباع با سوپ سبزیجات، آب، ژله ، نوشیدنی میوه ، کمپوت ، غلات و حبوبات است .
 
در نقرس، مهم است که یک رژیم غذایی را شروع کنید، از گروه های غذایی بدون محتوای پورین های مختلف شروع کنید. این محصولات با نقرس مقابله می کنند.
 
در میان محصولات با محتوای بالا و قابل توجه پورین: میگو ، ماهی خال مخالی، ساردین، حبوبات، کبد است
 
در میان محصولات با محتوای متوسط پورین: ​​ماهی و گوشت مرغ است.
 
خاویار، آجیل، شیر، تخم مرغ، غلات، سبزیجات، عسل و میوه ها در میان مواد غذایی هستند که می توانند با نقرس تحمل شوند (پورین کم).
 

تداخل داروها با بیماری نقرس

نوع دیورتیک (ادرار آور)، یعنی دیورتیک ها، به طور مستقیم به توسعه آرتریت مرتبط است.
 
در میان داروهای دیگر که باعث توسعه بیماری می شوند، قابل توجه است:
 
پری آمینامید - برای درمان سل
اسید نیکوتینیک - برای حذف کلسترول اضافی از خون استفاده می شود.
آسپرین - فرایندهای طبیعی دفع اسید اوریک را مهار می کند و در نتیجه باعث ایجاد هیپوئوریکمی می شود.
سیکلوسپورین یک داروی مورد استفاده برای سرکوب سیستم ایمنی بدن در طی درمان برخی بیماری های خودایمنی است و به عنوان دارو برای جلوگیری از رد پیوند اعضای بدن استفاده می شود.
لوودوپا - مورد استفاده برای درمان پارکینسون است.
مشکلات دیگر سلامت یک علت رایج نقرس در افراد مسن این است که کلیه ها نمی توانند سموم بدن را از دفع کنند.

مشکلات دیگری که ممکن است به نقرس کمک کنند عبارتند از:

فشار خون بالا، هیپوتیروئیدی (کم کاری تیروئیدپسوریازیس، HA یا برخی از انواع سرطان، و همچنین بعضی از اختلالات ارثی که در آن آنزیم که به کنترل اسید اوریک کمک می کند از دست رفته یا به درستی کار نمی کند.
 

 

 

مراحل آرتروز نقرسی

چهار مرحله است که کارشناسان برای طبقه بندی شدت نقرس استفاده می کنند. با مدیریت مناسب شیوه زندگی و درمان مناسب، می توانید علائم نقرس را کنترل کنید، از حملات آینده جلوگیری کنید و از آسیب های مفصلی جلوگیری کنید.
 

مرحله 1 - هيپراوريسم بدون علامت

در این مرحله، فرد بدون علائم نقرس، اما سطح اسید اوریک بالاتر از mg / dl 6.0 است. درمان معمولا مورد نیاز نیست بسیاری از افراد ممکن است سال ها قبل از اولین حمله خود سطح اسید اوریک بالا داشته باشند، بنابراین نظارت منظم بر سطوح اسید اوریک و حفظ رژیم غذایی سالم و تنظیم شیوه زندگی می تواند به کاهش حملات آینده کمک کند. نه همه بیماران مبتلا به سطوح بالای اسید اوریک، نقرس دارند، اما نظارت بیشتر این سطح، احتمال را کمتر می کند.
 

مرحله 2 - نقرس حاد

در این مرحله، کریستال هایی که در مفاصل ساخته می شوند، فعال می شوند و موجب شدت درد و تورم شدید در مفصل می شوند. درد حتی بدون درمان به مدت سه تا ده روز نیز از بین می رود. مهم است که پس از اولین حمله با دکتر مشورت کنید. 
 

مرحله 3 - نقرس ایدیوپاتیک

در این مرحله، فرد بین شیوع نقرس است. نقرس ایدیوپاتیک زمانی معین می شود که مفاصل به طور معمول عمل می کنند. با این حال، حتی زمانی که علائم وجود ندارد، بارگیری مداوم کریستالهای اسید اوریک شروع به جمع شدن می کند. اگر میزان اسید اوریک به mg / dl 6.0 کاهش یابد، احتمال بروز نقرس بیشتر و بصورت دردناک ادامه دارد.
 

مرحله 4 - نارسایی مزمن بالا

این مرحله اواخر نقرس است. در حال حاضر بیماری آرتریت مزمن است که اغلب منجر به تغییر شکل و تخریب استخوان و غضروف می شود. یک فرآیند التهابی مخرب، فعال و آسیب کلیه امکان پذیر است. با مراقبت های پزشکی مناسب و درمان، اکثر بیماران مبتلا به نقرس به مرحله پیشرفته و مخرب نمی رسند.
 
برخی از بیماران نقرس حاد را تجربه می کنند که می تواند به 1-2 بار در سال (و یا حتی 1-2 بار در زندگی یک فرد) محدود شود. با این حال، برای برخی از بیماران، نقرس می تواند یک مشکل مزمن و مکرر با حملات جدی متعدد که در فواصل کوتاه و بدون قطع کامل التهاب بین حملات رخ می دهد، ادامه داشته باشد. این نوع نقرس، که نقرس مزمن نامیده می شود، می تواند منجر به آسیب جسمی و ناهنجاری مفصلی شود، و می تواند با سایر انواع آرتریت مزمن التهابی مانند آرتریت روماتوئید اشتباه گرفته شود.
 
اغلب اسید اوریک اسید (اسید اوریک بصورت کریستال) وجود دارد و به تخریب استخوان و غضروف کمک می کند. Tofusa را می توان در اطراف مفاصل و یا در قوزک مشاهده کرد. با درمان، تیفی می تواند حل شود و با گذشت زمان کاملا ناپدید می شود.
 

 

 

علائم بیماری نقرس

علائم اصلی عبارتند از:
 
درد حاد در مفصل
افزایش دما در ناحیه التهاب
پوست قرمز در مفصل با درخشش و حساسیت بالا
تورم در محل التهاب
مفصل در حرکت محدود است.
اغلب نقرس بر روی مفصل انگشت پا تاثیر می گذارد و می تواند خلق و خوی نامطلوب، تحریک پذیری عصبی، از دست دادن اشتها، سوزش سر دل، تهوع، افزایش فشار خون، تنگی نفس را به دنبال داشته باشد.
 
نشانه رشد نقرس، تشکیل گره های متراکم است که بر روی مفاصل مچ دست، تاندون های حلقوی، مفاصل آرنج دیده می شود.
 

 

 

عوارض بیماری نقرس

نقرس شروع درد آرتروز التهابی است. این بیماری ناشی از انباشت اسید اوریک در خون است. بسیاری از افراد که یک حمله نقرس را تجربه می کنند، حمله دوم ندارند. دیگران نقرس مزمن یا حملات تکراری را که در طول زمان بیشتر رخ می دهد، ایجاد می کنند. نقرس مزمن می تواند منجر به مشکلات جدی تر شود، به ویژه اگر درمان نشود.

اختلال خواب 

حملات نقرس اغلب در شب اتفاق می افتد و می تواند شما را بیدار کند، کمبود خواب می تواند منجر به مشکلات مختلف، از جمله خستگی، استرس شدید و نوسانات خلقی شود.

معلولیت 

درد حملات نقرس می تواند باعث جلوگیری از پیاده روی، خواب شبانه و دیگر فعالیت های روزانه شود علاوه بر این، آسیب های مفصلی ناشی از حملات مکرر نقرس می تواند به معلولیت دائمی منجر شود.
توفی یا تیفی  ذخاير بلورهای اورات است که در صورت توسعه بيماری زیر پوست قرار می گيرد، اغلب روی دست ها، پاها، مچ ها، مچ پا و گوش ها، به جز در مواردی که يک حمله نقرس وجود دارد، هنگامی که دچار التهاب و تورم می شود، وجود دارند. همانطور که تیفی ادامه می یابد رشد می کند، می تواند پوست و بافت های اطراف مفصل را از بین ببرد و باعث آسیب و تخریب مفاصل شود.
اگر علت نقرس درمان نشود، حملات حاد بیشتر و بیشتر اتفاق می افتد، التهاب ناشی از این حملات، و همچنین رشد تیفی، سبب آسیب به بافت مفصلی می شود، مفاصل در نهایت می توانند ناپایدار و بی حرکت شوند.
کریستال ها مشابه که سبب علائم دردناک نقرس می شوند همچنین می توانند در کلیه ها ایجاد شوند، آنها می توانند سنگ های دردناکی درکلیه ها ایجاد کنند، غلظت بالای سنگ ها می تواند بر عملکرد کلیه تاثیر بگذارد.
نقرس در میان افرادی که فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر و نارسایی قلبی دارند، رایج است.
سایر بیماری های مرتبط با نقرس عبارتند از:
 
آب مروارید یا تیره شدن لنز چشمی که چشم را مختل می کند.
سندرم چشم خشک
کریستال اسید اوریک در ریه ها (به ندرت).
اگر زود تشخیص داده شود، اکثر افراد مبتلا به نقرس می توانند زندگی طبیعی داشته باشند.کاهش میزان اسید اوریک می تواند عملکرد مشترک را بهبود بخشد و مشکل را حل کند. داروها، شیوه زندگی و تغییرات در رژیم غذایی می تواند به کاهش علائم و کاهش شدت حملات نقرس کمک کند.
 

 

 

انواع نقرس

امروزه در پزشکی، دو نوع نقرس وجود دارد: ابتدایی و ثانویه. نقرس از نوع اولیه اغلب ارثی است. به عبارت دیگر، تظاهر بیماری به علت وجود این بیماری در والدین یا سایر بستگان نزدیک (عامل ژنتیکی) مشاهده می شود. به عنوان مثال، اگر پدر در بدن خود آنزیمی ندارد که باید اسید اوریک را فرآوری کند، پس کودک نیز این احتمال را دارد که این بیماری را به ارث ببرد.
عدم وجود یا کمبود آنزیم افزایش قابل توجهی در غلظت اسید اوریک در بدن ایجاد می کند و در نتیجه، نمک و کریستال به طور فعال در مفاصل جمع می شوند. نقرس از نوع اولیه اغلب در افرادی که سن آنها بین 35 تا 45 سال است، مشاهده می شود. اما پزشکان متوجه شده اند که در سال های اخیر سنین  جوانت درگیر این بیماری شده اند.
 
نقرس از نوع ثانویه در حضور عوامل قبلی، مانند: کلسترول بالا در خون، فرایندهای متابولیک، دیابت، بیماری تیروئید، پاتولوژی مادرزادی یا کبدی کلیوی، پیشرفت می کند. لازم به ذکر است که این نوع ممکن است هنگام مصرف مقدار زیادی الکل یا داروهای دیورتیک نیز رخ دهد.
 
در میان انواع بیماری ها، 7 گزینه وجود دارد:
 
کلاسیک - در 80 درصد موارد رخ می دهد و ناگهان و در شب ظاهر می شود. پس از تظاهر، سردرد، شدت خستگی، آرترالژی مشاهده می شود. برای تحریک تظاهرات این نوع بیماری می تواند آسیب مفاصل و بافت ها، هیپوترمی اندام ها، مصرف نوشیدنی های الکلی و غذاهای چرب در مقادیر نامحدود باشد. اغلب تحت تاثیر  مفاصل انگشت پا، مفاصل، مچ پا، و مفاصل دست است.
Subacute - اغلب در ناحیه مفصل انگشت شست رخ می دهد، ممکن است با درد متوسط ​​همراه باشد.
رماتیسم مانند - ضایعه اولیه مفاصل و دستها.
شبه افسردگی - فرآیندهای التهابی به شدت وجود دارد، نه تنها در مفصل، بلکه در پوست و بافت اطراف آنها تاثیر می گذارد. در طول دوره تظاهرات این فرم، بیمار به طور قابل توجهی افزایش دمای در مفصل متورم، افزایش حجم ESR در خون و دارای نشانه های آرتریت عفونی حاد است.
علائم غیرمستقیم - علائم در یک فرم ضعیف و غافلگیر کننده ظاهر می شود.
همه ساله - تمام پروسه های التهابی نه در مفاصل، بلکه در تاندون ها دیده می شود.
اگر تشخیص بیماری و همچنین تشخیص دیررس صورت گیرد، ممکن است باعث ایجاد آرتریت مزمن بدخیم شود. مفاصل پا اغلب تحت تاثیر این فرم قرار می گیرند. تغییر شکل مفاصل وجود دارد،رشد استخوان، جوش خوردن خفیف در مفاصل وجود دارد. بیماران مبتلا به نوع مزمن به سختی می توانند حرکت کنند و همیشه احساس درد می کنند.
 

 

نقرس در زنان مردان و کودکان

این بیماری در بزرگسالان دیده می شود. اگر ما به آمار جهانی نگاه کنیم، این بیماری بیش از 0.1 درصد از همه مردم روی زمین را مبتلا کرده است. اما پزشکان و دانشمندان بر این باورند که این ارقام درست نیست، زیرا اکثریت مردم برای در زمان بیماری به پزشکان مراجعه نمی کنند.
 
با توجه به نتایج مطالعات متعدد، مشخص شد که این بیماری به طور عمده و بیشتر در مردان دیده می شود، طبق آمار مربوطه حدودا 20 مرد بیمار به 1 زن بیمار.
 
در طول سالها، نقرس "جوانتر" می شود، به عبارتی دیگر، به طور فزاینده ای سن ابتلا به نقرس کمتر و در 30 سالگی اتفاق می افتد.
 
نقرس در مردان
در مردان، پیشرفت بیماری را می توان به دلایل زیر مشاهده کرد: مصرف بیش از حد نوشیدنی های الکلی، رژیم های ناسالم، استعداد ژنتیکی. شایان ذکر است که نقرس در مردان بیشتر تشخیص داده شده است در حال حاضر در مراحل آخر و در فرم های پیشرفته، از آنجا که مردان عجلهای  برای مشورت با پزشکان هنگامی که اولین علائم رخ می دهد، ندارند.
 
نقرس در زنان
در زنان، این بیماری به علت کاهش سطح هورمون زنانه در بدن رخ می دهد، به همین علت حجم اسید اوریک به طور چشمگیری افزایش می یابد و شیوه اشتباه (مصرف الکل و نوشیدنی) نیز بر تشکیل نقرس تأثیر می گذارد.
 
در خانمها هیچ مزیت ژنتیکی وجود ندارد، زیرا آنزیمهایی که برای متابولیسم ترکیبات پورین نیاز به کروموزوم X دارند و در زنان 2 کروموزوم X وجود دارد، بنابراین اگر یک کروموزوم آسیب دیده باشد، دومی فعال می شود.
 
به ندرت مواردی وجود دارد که هر دو کروموزوم X تحت تاثیر قرار می گیرند، در چنین موارد احتمال ابتلا به این بیماری به طور قابل توجهی افزایش می یابد.
 
در کودکان
در کودکان تنها نقرس ثانویه می تواند توسعه یابد، که با یک عامل ژنتیکی یا وجود بیماری های مادرزادی در ارتباط است. در میان علل رشد نقرس در اوایل دوران کودکی، قابل توجه است: وجود سرطان، آسیب مادرزادی کلیوی، کم آبی بدن، آسیب سلولی، مسئول تولید purines. برای تشخیص و جلوگیری از توسعه بیماری به موقع، شما باید به طور منظم به پزشکان برای مشاوره مراجعه کنید، و همچنین تمرکز بر درد، ناراحتی و ادم در مفصل داشته باشید.
 

 

انجام آزمایش  برای تشخیص نقرس

نقرس یکی از انواع آرتریت است، به همین دلیل است که در اولین نشانه های بیماری شما نیاز به تماس با یک روماتولوژیست دارید. اگر با توجه به نتایج آزمایش، اختلال کلیوی مشخص شد، روماتولوژیست شروع به کار با یک متخصص ارولوژیست یا نفرولوژیست میکند.
 
به منظور رژیم غذایی مناسب برای پیشگیری و درمان نقرس، باید با یک متخصص تغذیه تماس بگیرید.
 
آزمایش تشخیص نقرس
 
آزمایشات برای تشخیص نقرس می تواند شامل موارد زیر باشد:
پزشک شما ممکن است از یک سوزن برای جمع آوری مایع از مفصل آسیب دیده شما استفاده کند. هنگامی که تحت میکروسکوپ بررسی می شود، مایع مفصلی شما ممکن است دارای بلورهای اورات باشد.
- آزمایش خون .پزشک شما ممکن است یک آزمایش خون برای اندازه گیری میزان اسید اوریک و کراتینین توصیه کند. با این حال، نتایج یک آزمایش خون می تواند گمراه کننده باشد. برخی افراد سطح بالای اسید اوریک دارند، اما نقرس را هرگز تجربه نمی کنند. همچنین برخی از افراد علائم و نشانه های نقرس را دارند اما سطح غیر طبیعی اسید اوریک را در خون ندارند.
- تصویر اشعه ایکس. اشعه ایکس می تواند برای از بین بردن سایر علل التهاب مفصلی مفید باشد.
- سونوگرافی سونوگرافی اسکلتی عضلانی می تواند کریستال های اورات را در یک مفصل  تشخیص دهد. این روش بیشتر در اروپا مورد استفاده قرار می گیرد.
- CT انرژی دوگانه این نوع تصویر می تواند حضور کریستال های اورات را در مفاصل تشخیص دهد، حتی اگر آنها شدید نباشند با این روش قابل شناسایی هستند. این آزمایش به دلیل هزینه های معمول در عمل بالینی استفاده نمی شود و به طور گسترده ای در دسترس نیست.
- تشخیص فقط با علائم بیماری تعیین می شود.
 
تشخیص باید در کلینیک های تخصصی انجام شود، زیرا تعدادی از بیماری هایی هستند که ویژگی های آنها به نقرس شباهت دارند اما نیاز به رویکرد کاملا متفاوت برای درمان دارند.
 
بیماری زیرمجموعه ها
رماتیسم autoimmune واسکولیت سیستمیک، بیماری Still، آرتریت روماتوئید
آرتریت واکنشی سندرم ریدر، بیماری های التهابی روده
آرتریت عفونی آرتروز باکتریایی، استئومیلیت
بیماری های دیگر هپاتیت C، آرتریت پسوریازیس، بیماری کاوازاکی، لوسمی، سرطان، CFS

 

نقش اسید اوریک در ایجاد نقرس

نقرس اثرات منفی بر فرآیندهای متابولیک بدن دارد. Purines توسط بدن به طور مستقل تولید می شود و همچنین می تواند با غذا مصرف شود. در بیماران مبتلا به نقرس، سطح اسید اوریک به طور قابل توجهی بیش از حد معمول است. تمام اسید بیش از حد در مفاصل، تاندونها و غضروف متمرکز شده است (به عبارت دیگر در مناطقی که تقریبا هیچ منبع خونی وجود ندارد).
 
طبق گفته پزشکان، با توجه به غلظت بالای اسید اوریک، نه تنها مفاصل تحت تاثیر قرار می گیرند، بلکه همچنین کلیه ها، باعث ایجاد نارسایی کلیه و سنگ کلیه می شوند. دلیل این واکنش کلیه ها به اسید اوریک، نارسایی ابتدایی کلیه ها برای پردازش و حذف آن است. مواردی نیز وجود دارد که حجم اسید اوریک در بدن طبیعی است، اما کلیه ها نمیتوانند آن را پردازش و حذف کنند.
 
اما باید توجه داشت که اسید اوریک تنها علت بیماری مانند نقرس نیست، تعدادی از عوامل مرتبط با آن، از قبیل ژنتیک، وزن، سن، جنس، شیوه زندگی، رژیم غذایی و عادات بد وجود دارد.
 

 

با یک حمله حاد نقرس چه باید بکنید

کمک های اولیه استراحت در تخت است. در صورت حمله حاد نقرس، اندام دردمند را بلند کنید، آن را روی یک غلتک یا بالش نرم  قرار دهید. ماساژ ناحیه التهابی توصیه نمی شود.
 
توصیه های بالینی: توصیه می شود کمپرس با یخ برای منطقه آسیب دیده انجام شود. پماد را به ناحیه التهابی بمالید. رژیم غذایی باید شامل موارد زیر باشد: آب لیمو، آب معدنی، ژله شیر ، شیر (طبیعی، نه بر اساس مواد مغذی)، عدس جو دوسر سوپ ، سبزیجات سبز، فرنی مایع، پخته شده در آب یا شیر.
در عین حال مهم است که آب مصرفی را فراموش نکنید. در طول یک حمله حاد، حجم روزانه آب باید حداقل 3 لیتر باشد (اگر هیچ آسیب شناسی و بیماری جدی کلیه وجود ندارد) - با کمک آب می توانید سریع اسید اوریک را از بدن خارج کنید. حمله و تشدید بیماری می تواند به طور چشمگیری، اغلب در شب رخ دهد.
 
داروها در این مورد نمی توانند درد حاد را از بین ببرند. در مورد تجویز درمان پیشگیرانه برای از بین بردن التهاب، با پزشک خود مشورت کنید. پس از اینکه درد شدید پشت سر گذاشته شد، التهاب فروکش می کند، توصیه می شود که رژیم غذایی را بررسی کنید و مطمئن شوید که برای انجام تمرینات ورزشی اقدام کنید. به یاد داشته باشید که خود درمانی در این مورد عوارض نامناسب و خطرناک است.
 
چگونه برای جلوگیری از حملات نقرس آماده شویم
به منظور رفع علائم بیماری یا جلوگیری از آن، شما باید یک درمان پیچیده پیشگیرانه انجام دهید که اساسا شامل قوانین تغذیه است: شما باید کاملا نوشیدنی های الکلی، به ویژه آبجو را رها کنید ؛ از رژیم غذایی نیمه آماده محصولات گوشتی که حاوی مواد افزودنی مضر است، مثل انواع سوسیس، کالباس و کنسروها پرهیز کنید؛ استفاده از حداقل 2.5 لیتر آب خالص در روز، بدون شمارش چای ، آب میوه، و غیره؛ یک رژیم غذایی با حداقل کالری را انتخاب کنید .
 
اگر به رژیم غذایی توجه داشته باشید، روزانه تمرینات پایه ای انجام دهید، علائم منفی بیماری را می توان به میزان قابل توجهی کاهش داد.
 

 

درمان نقرس

تمام اقدامات مربوط به درمان بیماری باید به انتخاب رژیم غذایی مناسب، حذف فرآیندهای التهابی، از بین بردن ادم و مهار سندرم های درد، کاهش اسید اوریک در بدن باشد. روش های درمان ممکن است متفاوت باشد، فقط باید همه آنها زیر نظر دکتر انجام شود.
 
درمان دارویی برای کاهش میزان اسید اوریک
درمان دارویی برای کاهش میزان اسید اوریک در بدن طراحی شده است. تعدادی از داروهای زیر برای این استفاده می شود: Febuksostat، Probenecid. علاوه بر آماده سازی های پزشکی، آب های معدنی دارویی نیز به کاهش میزان اسید اوریک کمک می کنند.
 
ضد درد و مسکن برای نقرس
برای از بین بردن درد و تسکین تورم مفصل در نقرس، میتوانید از داروهای زیر استفاده کنید:دیکلوفناک، ناپروکسن، ایبوپروفن. به منظور جلوگیری از التهاب، شما باید از داروهای  پیشینسون، کورتیزون، هیدروکورتیزون استفاده کنید.
 
با درمان پاتوژن، داروهایی با حضور اسید سالیسیلیک و آسپرین کاملا ممنوع می شوند. این داروها، حجم اسید اوریک را در بدن زیاد می کنند.
 
در هر صورت، درمان پزشکی لازم باید توسط یک متخصص انتخاب شود، بدون خود درمانی ، از آنجا که مشکل به سادگی می تواند تشدید شود.
 
داروهای گیاهی در درمان نقرس
بهترین حامیان مبارزه با نقرس:
 
مارتینیا ی معطر - مفید برای وضعیت مفاصل و عضلات، سرکوب التهاب، بهبود حرکت مفصل و از بین برنده ی درد است. Martynia شیرین را می توان در هر داروخانه خریداری کرد. شایان ذکر است که این ابزار دارای ویژگی های ضد درد طبیعی قوی است.
- تیشل  یا خار مریم یا سیلیمارین- دارای عملکرد محافظتی برای کلیه ها و کبد است. شایان ذکر است که خار مریم دارای خواص آنتی اکسیدانی طبیعی است. شما می توانید محصول را از هر داروخانه خریداری کنید.
دیورتیک های طبیعی - کمک به پاک کردن سیستم لنفاوی، خون و بدن از سموم هستند. در بین diuretics طبیعی قابل توجه: آرتیشو ، قاصدک، horsetail. گیاهان نیاز به دم کردن مانند دمنوش با آب جوش و بلافاصله پس از غذا استفاده شوند.
 
به منظور جلوگیری از وقوع حتی نشانه های اولیه، توصیه می شود که سبک زندگی خود را بازبینی کنید.افرادی که به طور مداوم خود را در معرض رژیم های غذایی متنوع برای افزایش یا کاهش وزن قرار می دهند، افرادی که اغلب از داروهای دیورتیک استفاده می کنند، از مواد نوشیدنی الکل استفاده می کنند، افرادی که به طور مکرر مجروح می شوند تحت شرایط استرس زا هستند و اغلب از بیماری های جدی رنج می برند در معرض خطر قرار دارند.
 
اگر همه این عوامل را در نظر بگیرید و آنها را از زندگی خود حذف کنید و انجام فیزیوتراپی را فراموش نکنید، می توانید از تظاهر بیماری جلوگیری کنید یا به طور چشمگیری علائم و نشانه های آن را کاهش دهید.

نظرات

در ادامه بخوانید...

خطر یائسگی زودرس چیست

در
خطر یائسگی زودرس چیست
بیماری هایی که زنان را در یائسگی زودرس بعد از 20 سال تهدید می کند، کدام است؟
اگر یائسگی زودرس فرا رسیده است ، پس باید برای آزمایشات جدی آماده شوید و بیماری را در نطفه خفه کنید.
خطر یائسگی زودرس چیست تا از قبل برنامه ریزی شود. آیا باید برای مشکلات بهداشتی آماده شوم؟ کارمندان یک دانشگاه در کوئینزلند (استرالیا) متعهد شدند که این موضوع دشوار را درک کنند.
 
دانشمندان در تحقیقات خود 5107 زن را استخدام کرده اند و بیش از 20 سال است که آنها را بررسی می کنند. در ابتدای آزمایش ، در سال 1996 ، جوانترین شرکت کننده 45 ساله بود و بزرگترین فرد 50 ساله بود. یائسگی زودرس در 119 زن ثبت شد.
 
هر سه سال ، داوطلبان پرسشنامه هایی را تهیه می کردند که در مورد آنها درباره سلامتی خود صحبت می کردند. برای دانشمندان مهم بود که بدانند آیا یائسگی زودرس با بیماریهای رایج افراد در سن بالغ و پیری همراه است (فشار خون بالا ، دیابت ، سکته مغزی ، آسم ، پوکی استخوان ، آرتروز ، کلسترول بالا ، بیماری انسدادی ریوی ، افسردگی و سرطان).
 
محققان دریافتند که 71 درصد از شرکت کنندگان در این آزمایش تا سن 60 سالگی دارای دو یا چند بیماری از این لیست بودند. نکته قابل توجه این است که همه این زنان یائسگی زودرس داشتند.
 
" گیتا میسرا " ، نویسنده مطالعه گفت: "وقتی یائسگی قبل از 40 سالگی رخ می دهد ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروق خونی ، دیابت ، سکته مغزی ، آسم و سرطان پستان بیشتر است. "
 
دانشمندان همچنین بر این باورند که زنانی که یائسگی زودرس آنها تنظیم شده است ، خطر ابتلا به بیماری را دارند.(زنانی که به عللی تخمدان ها را برداشته اند)

نظرات

در ادامه بخوانید...

خطرات چاقی

در

چاقی واژه ای است به معنای این که وزن شما 20% بیشتر از چیزی باشد که وزن غیرنرمال نسبت به قدتان تلقی گردد. که باعث می شود شما به احتمال زیاد شرایطی مثل زیر داشته باشید :
• بیماری های قلبی و سکته
• فشار خون بالا
• دیابت
• برخی سرطان ها
• بیماری کیسه ی صفرا و سنگ کیسه ی صفرا
• آماس مفصلی – استخوانی
• نقرس
• مشکلات تنفسی مثل خفگی در زمان خواب ( زمانی که فرد برای مدت کوتاهی در حین خواب نفس نکشد) و آسم
فردی که چاق باشد همه ی این مشکلات را ندارد. خطر زمانی زیاد میشود که شما سابقه ی خانوادگی یکی از وضعیت های بالا را داشته باشید.

در این جاست که وزن شما اهمیت پیدا می کند. اگر اضافه وزنتان بیشتر در اطراف شکم باشد ( شکل ( سیب))، نسبت به شکل گلابی " خطرناکتر است یعنی اضافه وزن تان بیشتر در اطراف ران و نشیمنگاه است.
در اینجا هفت وضعیت مربوط به چاقی یا اضافه وزن ، به دقت بررسی می گردد.
بیماری های قلبی و سکته
اضافه وزن باعث می شود شما به احتمال زیاد دارای فشار خون بالا و کلسترول بالا باشید . این دو وضعیت به احتمال بیشتر باعث حمله ی قلبی یا سکته می گردد.
خبر خوب این است که کاهش مقدار اندکی از وزن می تواند خطر پیشرفت بیماری قلبی یا سکته را کاهش دهد. اثبات شده کاهش 5-10% از وزنتان ، خطر پیشرفت بیماری قلبی را کاهش می دهد.

دیابت نوع دو
اکثر افرادی که دارای دیابت نوع دو هستند ، یا چاقند یا اضافه وزن دارند. شما می توانید با خوردن یک غذای رژیمی متعادل و خواب مناسب و ورزش بیشتر ، خطر پیشرفت دیابت نوع دو را با کاهش وزن ، از بین ببرید.
اگر دیابت نوع دو دارید ، وزن خود را کاهش داده و فعالیت جسمی خود را بالاتر برده تا بتوانید سطح قند خون خود را کنترل کنید. فعالتر شدن نیز نیاز شما را به تجویز داروی دیابتی کاهش می دهد.(سیارک)
سرطان
سرطان های روده ، پستان ( بعد از یائسگی ) ، رحم ( دیواره ی رحم) ، کلیه و مری مربوط به چاقی است. در برخی از مطالعات نیز ارتباط میان چاقی و سرطان های کیسه ی صفرا ، تخمدان و پانکراس گزارش شده است.
بیماری های کیسه ی صفرا
بیماری های کیسه و سنگ صفرا در افرادی که اضافه وزن دارند ، رواج بیشتری دارد.
کاهش وزن به خودی خود ، خصوصا کاهش وزن سریع یا کاهش مقدار زیادی از وزن ، باعث خطر بیشتر سنگ کیسه ی صفرا می گردد. کاهش وزن به میزان یک پوند در هفته ، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.
آماس مفصلی – استخوانی
این بیماری وضعیت مفاصل مشترک است که اکثرا روی زانو ، باسن یا پشت اثر می گذارد. اضافه وزن ، فشار زیادی روی این مفاصل قرار داده و باعث ساییدگی غضروف (بافت نرمچه ی مفاصل) می گردد که طبیعتا از آنها حمایت می کند.
کاهش وزن می تواند این فشار روی زانو ها ، باسن و پایین کمر را کاهش داده و علائم این ورم را بهبود بخشد.
نقرس
نقرس بیماری ای است که روی مفصل های اثر می گذارد. زمانی رخ می هد که در خون شما اسید اوره ی زیادی وجود داشته باشدو این اسید اوره ی بالا ، بلورهایی را تشکیل می دهد که در مفاصل رسوب می کند.
نقرس بیشتر در افرادی که اضافه وزن دارند ، رایج است. هر چه وزنتان بالا باشد ، احتمال بیشتری نیز وجود دارد که دچار نقرس شوید.
در دوره ی کوتاه ، تغییرات ناگهانی وزن ، باعث شروع ناگهانی نقرس می گردد. اگر سابقه ی نقرس دارید ، برای بررسی بهترین روش کاهش وزن با دکتر خود مشاوره کنید.
آپنه ی خواب
آپنه ی خواب ، وضعیت تنفسی است که به اضافه وزن ارتباط دارد. آپنه ی خواب باعث میشود فرد به سختی در خواب نفس کشیده و در زمان خواب ، اندکی تنفسش قطع گردد. آپنه ی خواب باعث بی خوابی شبانه و بیماری های قلبی و به احتمال زیاد ، سکته می شود.
کاهش وزن نیز آپنه ی خواب را بهتر می کند.

(سیارک)

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...

چرا استخوان های سالم برای شما مهم هستند

در

چرا استخوان های سالم برای شما مهم هستند؟
استخوان های قوی ما را حمایت کرده و به ما اجازه حرکت می دهند. آنها محافظ قلب، شش ها و مغز ما از آسیب هستند. استخوان های ما همچنین انبار مواد معدنی حیاتی هستند که ما برای زندگی کردن به آنها نیاز داریم. استخوان های ضعیف به سادگی می شکنند و درد وحشتناکی را بوجود می آورند. ممکن است توانایی ایستادن یا راه رفتن را از دست بدهید. و به هنگام ضعیف شدن استخوان ها، شما قدتان هم کوتاه می شود.


استخوان ها، بی صدا و بدون هشدار ممکن است شروع به ضعیف شدن در اوایل زندگی شما کنند اگر رژیم غذایی سالم و انواع مناسب فعالیت های بدنی نداشته باشید. افراد زیادی در حال حاضر استخوان های ضعیف دارند و خودشان این را نمی دانند. دیگران تصمیماتی می گیرند که بعدها باعث ضعیف شدن استخوان هایشان خواهد شد.

 

                              استخوان های ضعیف باعث می شود که ستون فقرات سقوط کند.  
انواع مختلف بیماری های استخوان وجود دارد. رایج ترین آن پوکی استخوان است. در این بیماری، استخوان ها مواد معدنی ای مانند کلسیم از دست می دهند. آنها شکننده می شوند و به آسانی می شکنند. شکل بدن شما با پوکی استخوان مانند شکل خانه آسیب دیده توسط موریانه می شود. موریانه ها خانه شما را ضعیف می کنند همانطور که پوکی استخوان استخوان های شما را ضعیف می کند. اگر شما شکستگی های شدیدی بخاطر پوکی استخوان دارید، شما در معرض خطر هرگز راه نرفتن دوباره هستید. استخوان های ضعیف میت وانند به سادگی بشکنند. این می تواند مهلک باشد. استخوان های شکننده در آغاز دردناک نیستند. متاسفانه، اکثر مردم تا زمانی که یک شکستگی نداشته باشند متوجه استخوان های ضعیف خود نیستند. در آن زمان، قوی ساختن دوباره استخوان هایتان ساده نیست.

 

 پوکی استخوان باعث استخوان های ضعیف می شود
خبر خوب این است که شما هیچوقت خیلی پیر یا خیلی جوان نیستید که سلامت استخوان خود را بهبود بخشید. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با انجام آن استخوان هایتان را قوی نگه دارید و مانع شکستگی شوید. در تمام سنین، رژیمی با کلسیم و ویتامین دی کافی بهمراه فعالیت بدنی تحمل وزن روزانه می تواند مانع مسائل بعدی شود. می توانید با پزشک خود کار کنید تا علائم هشدار یا عوامل خطر را بررسی کند. وقتی شما پیرتر باشید، شما می توانید استخوان هایتان را تست کرده و برای قوی تر شدن آنها دارو مصرف کنید.(سیارک)

 اهمیت استحکام استخوان ها

این پست را چگونه می‌بینید؟ برای شما مفید بود؟ لطفا با نوشتن کامنت در زیر ما را مطلع کنید. 

ترجمه توسط itrans.ir

نظرات

در ادامه بخوانید...